ششم ، شماره 1492 سال ، 26فوريه 1998 ، اسفند 1376 پنجشنبه 7
|
|
چگونه؟ ;ناشران از كتاب خريد ديدگاه
.است همشهري روزنامه به متعلق و محفوظ حقوق تمام
كردكه اعلام درگفتوگويي كشور كتابخانههاي امناي هيات رئيس پيش چندي
.ميشود خريده كتاب عنوان هزار ناشر هر از آينده سال از
براي اعتبار تامين و تصويب از هنوز كه ميشود گفته حالي در سخنان اين
عضو ووعدههاي نيست دست در دقيقي اطلاع ارشاد وزارت توسط كتاب خريد
تا هست شبيه يكشوخي به بيشتر كشور ، كتابخانههاي امناي هيات برجسته
.عملي و اتكاء قابل دستورالعملي
مشابه بود قرار ناشران از بسياري اعتراف به نيز گذشته سال
خريد 100 به مسئولان تلاش و سعي نهايت اما بگيرد ، صورت چنيناقدامي
تخفيف با نيز تعداد اين تازه كه انجاميد ، ناشران از كتاب تا300
و قسط ازدم شكل به ناشران ، بر منتگذاري نوع هزاران و 30درصدي
از اسفانگيزتر كتاب نشر و چاپ وضعيت.شد گرفته تحويل ماهه پرداختچند
فلسفه و انديشه حوزه كتابهاي از بسياري تيراژ;آيد نوشت به كه است آن
ميرود ناشران از بسياري گفته به و رسيده هزار ازسه كمتر به تاريخ و
براي فاجعه و ناشر مرگ يعني اين ، !!بماند دوهزارثابت رقم در تا
همگان بر اوضاع نيز ، داستاني ادبيات و رمان مثل زمينههايي در !!كتاب
پرورده دهه چند طي و بود كتابها اينگونه طالب كه نسلي.روشناست
در تدريج به آثار ، نوع اين مترجمان و نويسندگان همراه به شدهبود ،
.است تدريجي وزوال موضوع از حالانقطاع
يوگا نظير) روانشناسي دهنده فريب و سطحي كتابهاي ديگر سوي از
و رواني دستورالعملهاي انواع و هيپنوتيزم و ارواح احضار و
و دارند قرار فروش اوج در مبتذل و پايين سطح داستانهاي و (بيمارساز
كه كنكوري و درسي حلالمسائلهاي و آموزشي بيضابطه كتب بر است فرع اين
.ندارند ديگري تاثير دانشآموزان ، و جوانان ذهن ابتذال و جزانحراف
خريد 1000 درباره ارشاد مسئولان وعده است قرار اگر ميرسد نظر به
دهن و نخورده آش و -باشد چنين اميدواريم كه -شود عملي كتاب جلد
تخصيص چگونگي براي كارشناسي كار بايد نشود ، تكرار قبل سوختهسال
چاپو طريق از كه ناشري است بديهي.بگيرد صورت ناشران به ايناعتبارات
استيل دانيل رمانهاي چاپ تجديد و جهت هر به باري نشركتابهاي
واندك ميكند سرازير جيب به را سرشاري سودهاي وطنياش ساخت ونمونههاي
دلي برايآن و ندارد سرزمين اين انديشه و فرهنگ اعتلاي براي دغدغهاي
در حقيقتاعلمي كتابهاي چاپ براي كه ناشري با نبايد نميسوزاند ،
...و پژوهي دين اجتماعي ، علوم عرفان ، و انديشه حوزههاي
.شود نهاده برابر عمريگذاشتهاند ،