ششم ، شماره 1494 سال ، 1مارس 1998 ، اسفند 1376 يكشنبه 10
|
|
دانشآموزان براي برنامهريزي ساختار
كند تغيير بايد كندآموز
.است همشهري روزنامه به متعلق و محفوظ حقوق تمام
يادگيري و مدرسهاي نظام در هستندكه كساني كندآموز دانشآموزان
تعميم لزوماقابل دشواريها اين كه روبهروهستند دشواريهايي و بامشكلات
.نيست نظاممدرسهاي از خارج به
اعلام پنجشنبهبا طباطبائي علامه استاددانشگاه مفيدي فرخنده دكتر.
دانشآموزان اخلاقي- علمي ابعاد دومينگردهماييبررسي در مطلب اين
دانشآموزان يادگيري دادندشواريهاي تعميم:گفت نيازهايويژه با
لطمه آنها خودشناسي كه ميشود باعث مدرسه محيط از خارج به كندآموز
.بدهند دست از خودرا نفس به اعتماد و بخورد
زمانديگري هر از بيش حاضر حال كهدر اين به اشاره با ادامه در وي
و كودكان مورد در:داشت اظهار دارد ، اطلاعاتوجود انسان مورد در
بايد مطلوب وضع به موجود وضع از رسيدن براي كندآموز دانشآموزان
گام به گام كه شود تلاش بايد يعني.شود انجام مناسبي برنامهريزي
.زندگيكنند مستقل طور به كودكان تااين شود پوشانده آنها ضعفهاي
ازهر دور بايد افراد اين پوشاندنضعفهاي:كرد تصريح دكترمفيدي
ميان در اينديدگاه بايد.گيرد صورت نگرشهايمنفي و تعصبها گونه
عادي افراد با دانشآموزانكندآموز شباهتهاي كه گسترشيابد مردم
.است آنها ازتفاوتهاي بيشتر
مورددانشآموزان در كارساز نسخهتربيتي كه اين به اشاره با وي
:گفت است ، محيطآموزش در مختلف وسايل ازابزار استفاده كندآموز
كه است اين فنآوري يا مختلف وسايل و ابزار از ازاستفاده منظور
از تا جديد فكر يك بهتوليد كنيم مجهز را آموزشي سيستم و معلمان
.ببرند كافي بهره امكاناتموجود
مسالهعمده كه مطلب اين به بااشاره سخنانش ادامه در مفيدي دكتر
در ساختار تغيير كندآموز ، برايدانشآموزان برنامهريزي در
براي اصلي عناصر:داشت آنهااست ، اظهار براي برنامهريزي
هدفها ، تعيين شامل دانشآموزانكندآموز براي كلي يكبرنامهريزي
.است ارزشيابي و مناسب ومواد وسايل مطلوب ، روشهاي محتوايمناسب ،