ورزش سالم و سازنده مثبت ، پيامدهاي
پيشرفته كلاس در ايراني مربي يك موفقيت
بحرين در واليبال مربيگري
علاقهمندان جلب و جذب در ورزشگاهها نقش
ورزش به
چيست؟ ورزشكاران عصبي حركات
ساختن كاه كوه ، از و ساختن كوه كاه ، از
نيست فوتبال رسم
رقابتهاي راه در ايران بسكتبال ملي تيم
آسيا قهرماني مقدماتي
فوتبال چهارجانبه مسابقههاي برنامه
شد اعلام كيش آزاد منطقه
باشگاههاي برتر جام پنگ پينگ مسابقههاي
افتاد تعويق به ايران
ميانمار به سفر از جوانان بدمينتون تيم
ماند باز
است ديدني تهران در قهرماني مدعيان جدال
ورزش سالم و سازنده مثبت ، پيامدهاي
شد علاقهمند كردن ورزش به ميتوان چگونه
كنيد ورزش دقيقه ده روزي فقط نياوريد ، بهانه
آنكه محض به كه هستيد افرادي از دسته آن جزء شما شايد
و ميگيريد را خود گوشهاي ميشويد مواجه ورزش كلمه با
.نشود رنجشتان سبب كلام ادامه تا ميبنديد را خود چشمهاي
ورق آنرا ببينيد روزنامه صفحه يك در را جمله اين اگر
يا تلويزيون از اگر و ميرويد ديگري صفحه به و ميزنيد
ميكنيد عوض را خود گيرنده كانال آساني به بشنويد راديو
آن پيامدهاي و كلمه اين رنجش از را خود وسيله اين به و
:قبيل از جملاتي كه باشد دليل آن به اين شايد و ميرهانيد
از را شما ورزش" يا و "كنيد نرمش دقيقه روزي 10 فقط"
آن پس در كه را "ميسازد مصون قلبي بيماريهاي به ابتلاء
مرور حوصله ديگر و شنيدهايد بارها و بارها آمد خواهند
.نداريد را آنها بيحاصل
كوتاه ، لحظه چند براي كه است جهت آن از شما رنجش حقيقت در
شما از و مييابد را گفتن سخن فرصت دروني صداي آن
سلامتي به پرداختن از حد اين تا چرا "حقيقتا كه ميپرسد
هستيد؟ گريزان خود
كه نميآورند ياد به حتي كه افراد از بسياري هستند
ورزش عنوان تحت را خود پاي و دست كجا و كي آخرينبار
تنها شايد و كردهاند پيادهروي قدم چند يا و داده حركت
معلم سوت صداي ميرسد ذهنشان به كلمه اين از كه مفهومي
فوتبال بازي دقيقه داوري 90 تماشاي يا و دبستان ورزش
.باشد
آنچه ميآيد ، ميان به جسماني تحرك از سخن وقتي متاسفانه
حالت با مبارزه ميگيرد ، فرا را افراد اينگونه ذهن تمام
كار محل در يا و ماشين منزل ، در كه است بخشي آرام و سكون
عادت آن به اينكه آن از مهمتر و كرده اتخاذ آنرا
افراد اين جسم و روح در چندان تنبلي و سستي.كردهاند
حتي هرگز كه فكنده اينان جوارح در پنجه چنان و كرده رسوخ
با دستي گويي.نميپرورانند ذهن در نيز را حركت تصور
اين از را آنان و آمد خواهد سراغشان به عظيم نيرويي
.ساخت خواهد جدا شيريني
دويدنهاي معني به تنها جسماني تحرك افراد قبيل اين براي
وزنهزدنهاي يا و مشكل نرمشي حركات انجام طاقتفرسا ،
آنچه.ميباشد شديد تعريق و عضلاني كوفتگي با توام زياد
بخش آرامش وضعيت مبادله ميآورند ذهن در افراد اين
لباس تهيه واقع در.است دشواري وضعيت چنين با كنونيشان
به سپردن دل و صبحگاهي خواب از كندن دل خلاصه و مناسب
.است افراد قبيل اين بهانه بزرگترين دويدن ، براي پاركها
افراد قبيل اين در جسماني تحرك از غلط تصور اين شايد
حقيقت اماباشد آن از بودن گريزان براي دليل مهمترين
از مطلوبي سطح در را خود گام به گام ميتوان كه است اين
.داد سوق جسماني آمادگي
دويدنهاي و سنگين حركات انجام به نيازي ابتدا در واقع در
بپردازيد آن به ابتدا در بايد شما آنچه.نيست مدت طولاني
وضعيت اين از را خود ميبايست شما كه است امر اين باور
و بيشتر روز به روز كه آن از ناشي عوارض و تحرك عدم
.سازيد رها ميگيرد ، را شما گريبان بيشتر
خود به را خود وقت از بخشي كه بپذيريد بايد هرچيز از پيش
و انرژي تمام افراد اغلب كه چرا دهيد ، اختصاص خود تنها و
از و نمودهاند خود اطرافيان و خانواده صرف را خود وقت
.ماندهاند غافل خود به پرداختن
مدت چه يا و باشد روز در ساعتي چه فرصت اين كه نيست مهم
و بپذيريد كه است اين مهم.دهد اختصاص خود به را هفته در
و خانواده براي برخود ، علاوه شما سلامتي كه كنيد باور
شما سلامتي اگر كه چرا دارد زيادي اهميت نيز اطرافيانتان
اختلال دچار نيز آنها به شما بيدريغ كمكهاي افتد خطر به
اين به توانست نخواهيد تنها نه صورت آن در و شد خواهد
را خود بلكه دهيد ادامه آنان براي خود شبانهروزي زحمات
مضاعف مشكلي خود اين و كرد خواهيد آنان وبالگردن نيز
.است
خود به پرداختن براي مناسب فرصتهاي دنبال به همواره پس
اولين شما تصميم ، اين با كه چرا باشيد روزمره درزندگي
هر در ميتوانند مناسب فرصتهاي اين.برداشتهايد را گام
روزها برخي ميتوانيد "مثلا.بيايند شما سراغ به لحظهاي
پياه اتوبوس از كارتان محل يا مقصد از جلوتر ايستگاه يك
مغازهتان يا اداره از دورتر كمي را خود ماشين يا و شويد
.كنيد پارك
در كار اين انجام به ملزم را خود است بهتر ابتدا در
آن تعداد به مقيد را خود اگر اما نكنيد ، خاصي روزهاي
كار اين هفته در روز دو "مثلا.است خوب بسيار كنيد روزها
.باشد هفته از روزي چه در كه نيست مهم اما دهيد ، انجام را
و دهيد افزايش را روزها تعداد كنيد سعي هفته چند از پس
تدريج به و دهيد افزايش را مسافت اين ميتوانيد اگر نيز
آنكه براي ميزان بهترين.بيافزايد خود روي پياده سرعت بر
است اين خير ، يا است خوب شما روي پياده سرعت آيا بدانيد
نبايد و كنيد صحبت آرامي به رفتن راه حين در بتوانيد كه
كردن صحبت به قادر كه بيفتيد زدن نفس نفس به آنقدر
محل يا اداره به رفتن از قبل صبحها است ممكن.نباشيد
ميتوانيد صورت اين درندهد دست شما به فرصت اين كارتان
حتي.دهيد انجام را كار اين خانه به بازگشت هنگام
كار اين به شام صرف از پس ساعت دو تا يك شبها ميتوانيد
غذا سريعتر و آسانتر جذب و هضم سبب عمل ، اين.بپردازيد
.ندارد اهميتي چندان كار انجام زمان صورت هر در.ميشود
احساس ترتيب اين به كه شد خواهيد متوجه هفتهها ، از پس
از روحي نظر از اينكه مهمتر همه از و داشت خواهيد بهتري
امكان شما براي اگر.بود خواهيد خشنود و راضي بسيار خود
به پرداختن براي هفته آخر تعطيلات از ميتوانيد دارد
كوهنوردي مانند فرحبخشتر و طولانيتر پيادهرويهاي
.كنيد استفاده
شهر آلودگي در پيادهروي معايب آنكه بر علاوه كوهنوردي
و شما براي سالم تفريحي ميتواند ندارد خود با را
ميرويد پيش مسافتي چه تا كه نيست مهم.باشد خانوادهتان
اين ميزان هربار تا سازيد مقيد را خود كه است اين مهم
رسيدن با روز اولين در است ممكن.دهيد افزايش را مسافت
استراحت بايد "حتما كه كنيد احساس استراحتگاه اولين به
اگر و كنيد استراحت ميتوانيد ندارد ، اشكالي خوب كنيد ،
ادامه خود صعود به ميتوانيد ميكنيد خستگي احساس بازهم
سپس و ببريد لذت كوهستان هواي از آن جاي به و ندهيد
.بازگرديد
خستگي احساس محل آن در آينده ، هفته كه باشيد مطمئن اما
در.گذاشت خواهيد سر پشت آنرا راحتي به و كرد نخواهيد
بدني آمادگي بر روز به روز مسافت ، افزايش با شما واقع
.ميافزائيد خود
ميشود ناميده "اضافهبار اصل" كه است چيزي همان اين
.دهيد انجام كار گذشته از بيش هربار بايد شما يعني
ديگر بپردازيد آن به بايد هفته طول در شما كه آنچه اما
ايستگاه دو يا يك اندازه به سبك پيادهروي يك نميتواند
نظر از را لازم آمادگي حدي تا شما اكنون.باشد اتوبوس
خبري تنبلي و سستي آن از ديگر.يافتهايد جسمي و روحي
"مثلا.كنيد وضع قانون خود براي ميتوانيد شما و نيست
پيادهروي صبح روز هر كه را خود گذشته برنامه ميتوانيد
نرم دويدن به را هفته در روز دو اما داده ادامه است بوده
را جسماني تحرك فوائد شما اكنون كه چرادهيد اختصاص
گذشته عادات ادامه براي بهانهاي ديگر و دريافتهايد
.داشت نخواهيد
برخي و پاركها در را زيادي عده ميتوان صبحها خوشبختانه ،
فكر اگر.هستند نرمش و دويدن مشغول كه يافت خيابانها
نداريد را آنها به شدن ملحق به علاقهاي هنوز كه ميكنيد
.كنيد آرام و نرم دويدن به شروع تنهايي به خود ميتوانيد
رعايت را دهان از بازدم و بيني از دم عمل كه است اين مهم
پس.آمد نخواهد پيش مشكلي كه باشيد داشته اطمينان.كنيد
را خود سرعت كمي ميتوانيد آرام دويدن دقيقه تا 10 از 5
به شروع آنگاه تند ، رفتن راه به شبيه چيزي دهيد ، كاهش
از پر شما ششهاي دم هر با طوريكه كنيد عميق نفسگيريهاي
از پسكنيد خالي را آنها "كاملا بازدم هر با و شده هوا
مدت به "مجددا شده برطرف شما خستگي كمي كرديد احساس آنكه
در كه ندارد لزومي هيچ.كنيد نرم دويدن به شروع دقيقه 10
ظرفيت از بيش و گيريد بكار را خود انرژي تمام اول جلسه
و شام صرف از قبل شبها ميتوانيد شما.بدويد خود معمول
لزومي نيز و بپردازيد دويدن به آن از پس ساعت چند يا
ميتوانيد كنيد ، انتخاب دويدن براي را پاركها كه ندارد
بهترين.كنيد انتخاب را مناسبترند كه خيابانها برخي
اين پيادهروي ، همانند شما ، دويدن سرعت تنظيم براي ميزان
چه هر واقع در.كنيد صحبت راحتي به بتوانيد شما كه است
باشيد برخوردار مطلوبتري جسماني آمادگي سطح از
نفس نفس به آنكه بدون بدويد بيشتري سرعت با ميتوانيد
شادابي ، و نشاط احساس بر علاوه هفته چند از پس.بيفتيد
كه كساني گروه به كمكم و يافت خواهيد نيز جديدي دوستان
به را پاركها در دويدن محدوديتي هيچ بدون صبح روز هر
زمان اين در.پيوست خواهيد ميدهند ، ترجيح صبحگاهي خواب
از را شما كه بود خواهيد نرمشي حركات دنبال به شما
از را نرمشي حركات اين ميتوانيد.برهاند دويدن يكنواختي
يا و كتابها برخي در يا و فرابگيريد خود جديد دوستان
نيز شما آنكه اميد.بيابيد تلويزيون صبحگاهي ورزش برنامه
به و ميپردازند ورزش به روز هر كه كساني جمع به
دارند ، ايمان آن ساز سالم و سازنده مثبت ، پيامدهاي
نزديك آيندهاي در بتوانيم آنكه به اميد با و بپيونديد
.باشيم خود كشور در گسترده سطحي در همگاني ورزش شاهد
مهم اين اعتلاي در كوچك چند هر گامي همگي بيائيد پس
و كنيم ادا عزيزمان ميهن به نسبت را خود دين برداشته ،
.گذاريم ميراث به خود آينده نسل براي را سالم جامعهاي
معماري ساحل
بدني تربيت كارشناس
پيشرفته كلاس در ايراني مربي يك موفقيت
بحرين در واليبال مربيگري
بينالمللي فدراسيون زيرنظر جهاني مربيگري پيشرفته دوره
در جهاني فدراسيون واليبال توسعه مركز در FIVB واليبال
فدراسيون هلندي مدرسين برجستهترين توسط بحرين
.شد برگزار واليبال بينالمللي
مدرسين كشيد درازا به هفته يك كه فشرده دوره اين طي در
بزرگ تئوريسين "كريجنسون" پروفسور مديريت جهانيبه ممتاز
تيم مربيگري "ضمنا كه FIVBارشد مدرس و جهان واليبال
برعهده را هلند باشگاههاي ساله چندين قهرمان هلند دينامو
.شد اداره دارد ،
انجام عملي بيشتر و تئوري بهصورت كه دوره اين طي در
دوره مدرسين جديد ابتكار يك طي بار اولين براي پذيرفت ،
"واناس" هلندبهنام ملي تيم بازيكنان بهترين از يكي
تشريح زمان در كه بودند آورده كلاس اين به خود با را
را نو فنون اين عملي بهطور بازيكن اين جديد تكنيكهاي
مسائل تفهيم در امر اين كه ميگذاشت اجرا به "عملا
.شد واقع مفيد بسيار مربوطه
مدرن واليبال دستاوردهاي آخرين دوره اين طي در مدرسين
تشريح ضمن و كرده بيان شماتيكوار بهصورت را جهان
سه دنيا برتر تيمهاي بر حاكم نوين سيستمهاي و تاكتيكها
تجزيه مجزا بهصورت را سرويس و دريافت اسپك ، فردي ، تكنيك
پرش كوتاه سرويسهاي ارسال نحوه همچنين و كرده تحليل و
و داده آموزش است شده متداول اروپا در حاضر حال در كه را
استقرار نحوه برروي را جزيي به جزء و مفصل توضيحات "ضمنا
مختلف تكنيكهاي در پاها حركت چگونگي و زمين در بازيكنان
.كردند تشريح
و آسيايي اروپايي ، كشورهاي از نفر دوره 37 اين در
و تئوري امتحانات طي از پس كه بودند كرده شركت آفريقايي
مربيگري مدرك داراي كه مربياني از نفر نوزده عملي
اخذ به موفق بودند جهاني فدراسيون و بينالمللي
فدراسيون از پيشرفته بينالمللي مربيگري گواهينامه
رئيس آگوستا روبي دكتر شخص امضاي به كه واليبال جهاني
.شدند بود ، رسيده واليبال جهاني فدراسيون
حميد خارجي شركتكنندگان كليه بين در آنكه جالب نكته
و كرده كسب را اول رتبه توانست ايراني جوان مربي موحدي
مركز مسئولين و دوره برگزاري مسئولين تقدير و تشويق مورد
.گرفت قرار بحرين در جهاني فدراسيون واليبال توسعه
اخبار) كشور روزنامههاي ممتاز رتبه اين كسب بهدليل
مربي عكس چاپ و مصاحبه به مبادرت نيز (الايام و الخليج
توسط نيز امر اين كه كردند خود روزنامههاي در ايراني
و بحرين كشور واليبال فدراسيون رئيس "حمادا" آقاي
آقاي بهاطلاع آسيا واليبال كنفدراسيون نايبرئيس
مربي اينرسيد ايران واليبال فدراسيون رياست يزدانيخرم
استقلال و فتح تيمهاي با اخير سالهاي در ايراني جوان
.است داشته نزديكي همكاري
علاقهمندان جلب و جذب در ورزشگاهها نقش
ورزش به
؟ كنيم پر چگونه را دانشآموزان فراغت اوقات
تاريخي از ما جامعه در ورزش -ورزشي گروه
داراي كه جامعهاي هر واقع در است هيجانانگيزبرخوردار
آن از.است داشته وجود آن در حركت و ورزش باشد ، تاريخ
ركني كه امروز به تا ميشد تقبيح نوعي به ورزش كه روزها
به را خود نقش و داشته وجود هميشه است شده جامعه از
اجتماعي اجتماعي ، كنترل هويت ، اثبات هيجانات ، كاهش عنوان
به...و موفقيت جمعي ، آگاهي و بيداري تغيير ، عامل شدن ،
به جامعه بطن در عمومي ورزشهاي.است داده انجام خوبي
و بدواند ريشه كوتاهي زمان در توانست و درآمد حركت
كمبودها ، وجود با) كشورمان نقطه هر در امروز.شود مستحكم
را خود جايگاه ورزش (تجهيزات و امكانات نبود و كاستيها
زندگي روند از بخشي ورزشي فعاليت اصل دراست آورده بدست
.است شده افراد
آموزش در مينگرند ، مسايل به علمي بطور كه عالي آموزش در
آموزشي اهداف در ورزش نقش بر است تاييدي مهر كه پرورش و
اينجا در كه ورزشي مراكز و باشگاهها تربيتي ، و
.دارند چشمگيرتري نقش دولتي ورزشگاههاي
نزديك رهاشدن و مدارس تعطيلي با است مصادف تابستان فصل
به نياز عظيم انبوه اين.دانشآموز نفر ميليون به 17
كسب و تخليه گونهاي به را خود انرژي تا دارند مكانهايي
تمام براي كه مكانهايي تنها متاسفانه بكنند نيز آموزش
قدم عضويتي حق با ميتوان و است باقي فصل اين در اقشار
كشوري شهيد ورزشگاه.است دولتي ورزشگاههاي گذاشت آنجا به
و دختر دانشآموزان عظيمتمام خيل شهر شمال شلوغي قلب در
گروههاي مختلف روزهاي در و است داده جاي خود در را پسر
كشتيگيران از.ميپردازند ورزش به آنجا در تناوب به سني
و فوتبال قهرمانان تا جهان و ايران نامآور و بزرگ
تا گرفته ملي تيم سابق بزرگ دوندگان و گذشته مليپوش
را كشوري شهيد ورزشگاه همه ورزشي نويسندگان و ژيمناستها
و سالنها در روز هردادهاند قرار خود سلامتي مركز
در فعالش شكل در ورزش اينورزشگاهها مختلف زمينهاي
و ورزشكاران جوانان ، نوجوانان ، استقبال.است جريان
به كه است گونهاي به مجموعه اين از مرد و زن بزرگسالان
در.نيست همگان پذيرش امكان ساعات تقسيم و طبقهبندي جز
گفتگو به ورزشگاه مديريت جمشيدي محمد آقاي با ارتباط اين
:ميخوانيد كه نشستهايم
مجموعه ورزش ، به علاقهمندان انبوه حضور به توجه با:س
دارد؟ نيروها اين جذب براي برنامهاي چه كشوري شهيد ورزشي
در پيش سالها از بدني تربيت دانشكده اينكه به توجه با:ج
در نخست امكانات تمام "طبيعتا دارد ، فعاليت مجموعه اين
نيروها ، تمام نيستيم قادر ما دليل همين به آنهاست ، اختيار
در سالن كه اوقاتي در اما.كنيم جذب را افراد و تيمها
خود در را اقشار تمام شكل بهترين به نيست دانشكده اختيار
.ميپذيريم
به توجه كه رشتههايي زمينه در ورزشگاه فعاليت:س
چرا؟ ميگيرد صورت كمتر اينجا در دارد قهرماني
گرفته ما از را قدرت و اجازه اين دانشكده حضور "اولا:ج
پرورش ، وقت ، نيازمند قهرماني رشتههاي به پرداختن.است
ساعت تا ورزشگاه امكانات كليه.فاكتورهاست ديگر و آرامش
وقت نيز بعد به زمان اين از و است دانشكده اختيار در 17
قهرمانپروري به بتوانيم كه نميماند باقي آنچناني
ورزشي هيئتهاي هستيم صدد در وجود اين با اما.بپردازيم
نيز را كل اداره نظر و دهيم تشكيل مختلف رشتههاي در را
.گرفتهايم زمينه اين در
تامين منبعي چه از ورزشگاه نگهداري و حفظ سنگين بودجه :س
ميشود؟
و نداريم ورزشگاه پشتوانه براي دولتي بودجهاي ما :ج
.نمائيم تامين آنرا خود درآمد منبع از گونهاي به بايد
ورزشگاه امكانات از استفاده براي آقايان و بانوان سهم :س
است؟ نسبت چه به
و است آقايان اختيار در بعد به ساعت 17 از زوج روزهاي :ج
بانوان به الي 30/17 ساعت 13 از نيز را فرد روزهاي
براي نيز را باقيمانده زمانهاي ديگر و دادهايم اختصاص
قرار گذاشته سن به پا ورزشكاران و پيشكسوتان ورزش
.دادهايم
خصوصي بخش به را ورزشگاه از بخشهايي ميرسد نظر به :س
كردهايد؟ واگذار
واگذار اينجانب تصدي از قبل يعني پيش سالها از استخر :ج
آنرا خوشبختانه كه داشت وضعيتي چنين نيز سونا و بود شده
كه صحبتهايي با.است مجموعه اختيار در و گرفتهايم پس
به كه شده داده اطمينان اين داشتهايم ، فائقي مهندس با
.كنيم اضافه ورزشگاه مجموعه زير به نيز را استخر زودي
چيست؟ مجموعه اين رشته فعالترين:س
و فوتبال دووميداني ، جسماني ، آمادگي صبحگاهي ، ورزش :ج
.كشتي
مجموعه اين در ورزشي دانشكده و فوتبال فدراسيون وجود :س
دارد؟ منفي يا و مثبت تاثير چه
در ديگر فدراسيونهاي "غالبا و فوتبال فدراسيون وجود :ج
ندارند مجموعه امور در دخالتي بهاينكه توجه با مجموعه
شرط و بيقيد استفاده و دانشكده حضور اما نيست ، مشكلساز
هرگونه پرداخت عدم و چمن زمين و سالنها امكانات ، از آنها
وجود به ما براي فراواني مشكلات اجاره ، و تعميراتي هزينه
.است آورده
است نبوده فعال جدي بهطور هيچگاه ورزشگاه چمن زمين :س
چرا؟
كنيم فعالتر كنوني موقعيت از را زمين اين داريم تلاش :ج
.رسيد خواهيم مهم اين به دانشكده كمك با و
ورزشگاه نواحي و اطراف در كه ورزش به علاقهمندان آيا:س
و بيايند ورزشگاه به مشكلي بدون ميتوانند ميكنند زندگي
كنند؟ استفاده آن امكانات از
موذن زمانيكه دارد ، را مسجد حكم ورزشگاه بنده نظر به :ج
كشيده مسجد سوي به خود واقعي نمازگزار ميگويد اذان
و ميكند رجوع ورزشگاه به خود هم واقعي ورزشكارميشود
.هستيم آنها به دادن سرويس و پذيرايي آماده ماخالصانه
از استقبال ميشود ، انجام مجموعه اين در صبحگاهي ورزش :س
است؟ چگونه آن
صبحگاهي ورزش مجموعه اين ورزشهاي پرطرفدارترين از يكي :ج
مركز اين ميآورد ، شوق به را ما عزيزان حضور گاه كه است
ميكند استقبال ورزش واقعي دوستداران اين از جان و دل با
تلاش ما.ميكند فراهم آنها فعاليت براي را زمينه و
.باشيم ورزش اهالي تمام خدمتگزار داريم
چيست؟ ورزشكاران عصبي حركات
ورزشي روانشناسي كاربردي يافتههاي
غيرعادي حركاتي (ورزشكاران) افراد از بعضي در :سئوال *
ميشود ، مشاهده شانه انداختن بالا يا و پلكزدن قبيل از
چيست؟ علت
(Habit Spasm) عادتي اسپاسم يا تيك علائم از :جواب
.ميباشد
و غيرارادي حركات و جهشها از دسته آن تعريف ، در تيك
در دارد احتمال كه است تكراري و بيهدف و سريع و ناگهاني
.شود ظاهر ناآگاهانه يا عادت روي از بدن از قسمت هر
هيجاني حالات و تنش احساس و تيك بين "معمولا
به دارد وجود نزديكي رابطه اضطراب ، مانند ناراحتكننده
پرش شكل به رواني ناراحتي و نگراني يك تظاهر تيك كه طوري
.است بدن از نقطهاي در ماهيچهها غيرارادي
علائم كه ميشوند تقسيم پيچيده و ساده دسته دو بر تيكها
:از است عبارت كه بوده متعدد تيك نشانههاي و
تكانهاي زدن ، پلك چشمها ، كردن تنگ انداختن ، بالا شانه
طرفين ، به سر دادن تكان صورت ، تغييرشكل شانه ، يا سر تند
پرش زانو ، پرش كردن ، فين فين گلو ، كردن صاف سرفه ،
.بازوها و شانهها
به با -ميآيد بوجود اضطراب و تشويش اثر بر كه -ساده تيك
.است همراه شانهها انداختن بالا و پلكها خوردن هم
از مجموعهاي با -است عصبانيت نتيجه كه -پيچيده تيك
ممكن تيكها مختلف انواع البته.است توام غيرعادي حركات
برابر سه مردها در تيك.شوند تشديد استرس تاثير تحت است
با همراه تيك موارد از بسياري در.زنهاست از بيشتر
عمومي بيقراري و زودرس خستگي اشتها ، و خواب اختلالات
رفتارهايي هستند تيك به مبتلا كه افرادي و ميشود مشاهده
شخصيتي ، ناسازگاريهاي افسردگي ، لجبازي ، قبيل از
و مختلف ژستهاي حساسيت ، كمروئي ، ترس ، تحريكپذيري ،
.دارد وجود آنها در...و جمع در ناراحتي احساس تكراري ،
تخليه است ، نوعي زيستي و محيطي عوامل از تركيبي كه تيك
چنانچه و است موقتي صورت به ابتدا در كه ميباشد رواني
يعني كرد ، خواهد پيدا مزمن حالت نگيرد قرار درمان مورد
محسوب مزمن تيك يابد ، ادامه ماه دوازده از بيش تيك اگر
.ميشود
روشهاي و است درمان قابل تيك كه دانست را اين بايد
:از عبارتند تيك به مبتلا افراد در درمان
به ميگردد محسوب درماني روش موءثرترين :درماني روان -الف
سپس شود ، شناخته آن علل بايد تيك درمان براي كه طوري
.برود بين از (استرس) رواني فشار و رواني عوامل
از حركات كنترل براي شديدتر موارد در :درماني دارو -ب
.ميشود استفاده درماني دارو
:ورزشي -رواني مشاوره
زير موارد به هستند تيك به مبتلا كه افرادي ميشود توصيه
:باشند داشته كافي توجه
.باشند داشته خود اضطرابهاي شناخت به سعي خودآگاهي با (1
.كنند دور خود از را رواني فشار و فشارزا عوامل (2
برقرار خودشان تواناييهاي و اهدافشان بين تعادلي (3
بيرويه (ورزشي و شغلي خانوادگي ، ) انتظارات از و سازند
.بپرهيزند
.نسازند متمركز تيك بر را افكارشان (4
...و عميق تنفس يوگا ، قبيل از آرامشبخش تمرينهاي (5
.نمايند اجراء
شكلاتها در موجود كافئين شيريني ، ) قندي مواد مصرف از (6
.نمايند پرهيز (خالص قند و نوشابهها و
پيادهروي ، قبيل از ورزشي فعاليتهاي به پرداختن (7
كافي حد دوچرخهسواري ، در و شنا ،(سبك و نرم دوي) جاگينگ
خواهد تيك درمان و كاهش در بهسزايي تاثير كه مطلوب و
دقيقه مدت 20 به حداقل دفعه هر و بار هفته 3 در پس.داشت
.كنند ورزش
"جدا سنگين و شديد ورزشي تمرينهاي به پرداختن از (8
.كنند خودداري
جنگجو مهدي
ساختن كاه كوه ، از و ساختن كوه كاه ، از
نيست فوتبال رسم
سنتي و علمي فوتبال به دوسويه نگاه
شخصي هر از پيروزي يك با ما احساسي فوتبال در متاسفانه
رد كاملا را شكستيكمربي يك با و سازيم مي بت يك
به مبرم نياز امروزي مدرن فوتبال كرد قبول بايد ميكنيم
دست اين از براستي.دارد روز دانش با و آگاه مربيان
است؟ كشور باشگاههاي اختيار در تعداد چه مربيان
اجتماعي پديده يك عنوان به را فوتبال :ورزشي گروه
مورد ديدگاه يك و منظر يك از نميتوان انكار غيرقابل
.نشست قضاوت به آن جنبي عوامل درباره و داد قرار ارزيابي
جلوه مهم تجربه كه اندازه همان به نيز دانش و علم نقش
يا و پيروزي يك با نميتوان و دارد ارزش ، ميكند
يك در شكست يا و دانست مطلق عامل را مربي يك قهرماني
.نوشت مربي يك حساب به فاجعه يك عنوان به را مقطع
بيتقصير يا و مقصر ميتوانند اندازه همان نيز بازيكنان
با كه مقاطعي در دقيقا و فوتبال آشفته اوضاع در.باشند
لحظهاي برداشت و احساس به را خود جاي چيز همه شكست يك
بدون انتقادات و مداحيها ارزيابيها ، تحليلها ، ميدهد ،
به را ديگري و ميبرند عرش به را يكي و ميشود آغاز منطق
.ميكشند چهارميخ
بزرگترين ميشوند مربيان از تعدادي برداشت اين با
زيربنايي مسائل و علم با كه آنها و فوتبال تئوريسينهاي
كه روش اصوليترين.ميشوند گذاشته كنار دارند آشنايي
رعايت غربي اروپاي ورزشي منتقدان و نويسندگان نزد بيشتر
كس هر و چيز همه كه است مسائل اين با برخورد نوع ميشود
حكم هيچكس براي و ميسنجند مقطع همان در خود جاي در را
.نميكنند صادر دائم
و ايويچ براي كه حوادثي اخير سال چند در ما فوتبال در
به دو هر.دارد خوبي بسيار مصداق آمد وجود به كوردس
مقابل در تداركاتي ديدار در ايويچ بودند ناموفق گونهاي
هرگز اما اميد ، تيم در كوردس و شد كشيده مسلخ به رم تيم
اين نام قراردادن با تنها و نشد بررسي شكستها اين دلايل
بدون كرديم ، شليك آنها سوي به (هدف) سيبل روي در مربيان
سطح در آن موقعيت و خود جامعه در فوتبال مسائل به آنكه
.باشيم داشته آگاهي جهان
بازيكناني و مربيان بتسازي به دوباره ديگر سوي از
آن پايه اصول و فوتبال علمي مقوله با كه پرداختيم
را (داخلي و خارجي) مربيان اين از هيچكدامبيگانهاند
.زد تاييد مهر آن بر يا و كرد رد كامل بطور نميتوان
و سنجيد را مسائل ديگر و حريف زمان ، موقعيت ، شرايط ، بايد
از يكي ايويچ اينكه درپرداخت آن رد به استدلال با سپس
ما را اين ندارد ، شك هيچكس است جهان بزرگ مربي سه
و اسناد.ميگويد فيفا پروندههاي و آرشيو نميگوييم ،
باشگاههاي تاييديه را اين ميگويد اروپا فوتبال مدارك
اما ميگويد استانداردليژ و مارسي چون جهان بزرگ
و داشت اعتقاد مربي اين به اينكه با ما فوتبال فدراسيون
ديگر مقطع آن در چون زد وي تعويض به دست ناچار به دارد
انجام را خود وظايف ايويچ و نبود فني بازسازي به نيازي
نظر از را بازيكنان و ميآمد يكي بايد حالا و بود داده
صراحت با همگان اما شد ، نيز چنين كه ميكرد جمع روحي
نتايج حركتها و موفقيتها اين تمام كه كردند اعلام
او اما.داد انجام و ريخت ايويچ كه است برنامههايي
نه او.بود متفاوت بسيار ايويچ با كوردس شرايط.شد تعويض
نيز او اما را ، ايويچ تجربه و دانش نه و داشت كافي فرصت
و است حاكم ما فوتبال در كه شد فرهنگي قرباني نوعي به
تيم بازسازي به لازم استراتژي با مربي يك نميدهد اجازه
مربيان از كه باشيم هوشيار بايد نيز حالا.بپردازد
عقب به را تاريخ و زمان و نسازند غول ما براي معمولي
در كه نگرديم پوسيده معيارهاي و ركود دچار و برنگردانيم
و علم منكر و كردهايم خيانت خود ورزش و فوتبال به نهايت
.نكوست خود جاي در چيز هر و كس هر.شدهايم دانش
رقابتهاي راه در ايران بسكتبال ملي تيم
آسيا
قهرماني مقدماتي
دور در شركت جهت ايران بسكتبال ملي تيم :ورزشي گروه
به را تهران فردا آسيا قهرماني رقابتهايبسكتبال مقدماتي
اين به اعزامي نفرات.كرد خواهد بيروتترك مقصد
دواني مهدي امدادي ، تورج كبير ، ازآيدين رقابتهاعبارتند
خسروي ، محمود خسروي ، علي پركار ، امين كنگرلو ، مهدي زاده ،
خاني ، نظافت ، سعيد بابك خليلي ، محمدرضا حاتمي ، مهران
اين صادقزاده محسن و محمودي داريوش افرادي ، بهزاد
و ميزاآقابيك حسن سرمربي ، عنوان به آتشي عنايت تيمرا
به ارثي كيان حميد و مربي بهعنوان رحمانيان اسدالله
بسكتبال مقدماتي رقابتهاي.كرد خواهند همراهي داور عنوان
سال ماه دوممرداد تا تير روزهاي 26 طي آسيا ملتهاي جام
فلسطين ، يمن ، عراق ، سوريه ، اردن ، تيمهاي شركت با جاري
.ميشود برگزار لبنان كشور در ايران و لبنان
فوتبال چهارجانبه مسابقههاي برنامه
شد اعلام
كيش آزاد منطقه
:كرد اعلام كيش آزاد منطقه فوتبال هيات :ورزشي گروه
و استقلال تيمهاي حضور با فوتبال چهارجانبه رقابتهاي
هشتم و روزهايششم كيش منتخب و اصفهان سپاهان تهران ، پاس
.ميشود برگزار منطقه اين در آينده مردادماه
:است ذيل شرح به رقابتها اين برنامه
:مرداد ششم
پاس با سپاهان :ساعت 19
كيش با استقلال :ساعت 21
:مرداد هشتم
بندي رده ديدار ساعت 19
نهايي ديدار: ساعت 21
اميدها چهارجانبه بينالمللي رقابتهاي *
با چهارجانبه رقابتهايبينالمللي كرد ، اضافه هيات اين
كيش خارجيدر تيم دو و كيش ايران ، اميد تيمهاي شركت
پاييز براي كه رقابتها اين در است قرار.ميشود برگزار
اميد كشورمان ، اميد تيمهاي است ، شده ريزي امسالبرنامه
آسياي كشورهاي از تيم يك و تيمعربي يك همراه به كيش
.باشند داشته حضور مركزي
فارس خليج جام *
خليج ايراني جزاير جام رقابتهاي كرد اضافه هيات اين
گروه دو در تيم هفت حضور با جاري سال شهريورماه در فارس
.ميشود برگزار آزادكيش منطقه در تيمي سه و چهار
قشم ، كيش ، تيمهاي رقابتها ، اين در حاضر تيمهاي جمله از
.هستند هنگام و خارك ،
جانبه چهار فوتبال *
با آينده مردادماه اواخر كيش چهارجانبه مسابقات همچنين
يك و كيش بندرچارك ، ملوان پاسبندرلنگه ، تيمهاي حضور
.شد برگزارخواهد هرمزگان از تيم
باشگاههاي برتر جام پنگ پينگ مسابقههاي
افتاد
تعويق به ايران
:كرد اعلام پنگ پينگ فدراسيون عمومي روابط :ورزشي گروه
امروز از بود قرار كه ايران باشگاههاي برتر جام رقابتهاي
تيمهاي از ازسويبرخي مدارك تحويل عدم بدليل شود ، آغاز
.شد نخواهد برگزار شركتكننده
، اينتيمها جانب از مدارك تكميل صورت در است بديهي
.شد خواهد اندازي راه برتر جام پيكارهاي
بصورت كه داشت خواهند حضور تيم هشت رقابتها اين در
.رفت خواهند هم مصاف به وبرگشت رفت و دورهاي
ميانمار به سفر از جوانان بدمينتون تيم
ماند باز
به سفر از ايران جوانان بدمينتون تيم :ورزشي گروه
.ماند باز آسيا جوانان مسابقات
مطلب اين اعلام با بدمينتون فدراسيون دبير عالمي سيروس
مشكلات از ناشي را ايران جوانان تيم بازماندن دليل
ذكر (رقابتها اين برگزاري محل) ميانمار كشور به پروازي
.كرد
دو و بازيكن چهار با بود قرار ايران جوانان بدمينتون تيم
.شود حاضر رقابتها اين در همراه
است ديدني تهران در قهرماني مدعيان جدال
بدمينتون ليگ
بدمينتون ليگ رقابتهاي رفت دور از دوم هفته :ورزشي گروه
شهرهاي در ديدار پنج انجام با فردا ايران باشگاههاي
.ميشود دنبال تبريز و يزد زنجان ، اراك ، تهران ،
پيروز لاستيك و ببك تيم دو جدال هفته بازي مهمترين در
با ببك.است ديدني تهران در (دوره اين قهرماني مدعيان)
مربي عنوان به ايران بدمينتون شاخص چهره زكيزاده بهادر
ولي مرتضي همچون رشته اين سرشناسان از جمعي با بازيكن و
تيم مصاف به محرابي كاوه و عبدالمحمديان آرش دروي ،
شاه محمد مربيگري با پيروز لاستيك.ميرود پيروز لاستيك
به و حسيني شاه علي و بزرگزاده افشين چون نفراتي و حسيني
مدعي تيم با سختي نبرد قهرماني عنوان مدافع تيم عنوان
.دارد پيشرو ببك
دوم هفته بازيهاي برنامه
تيرماه جمعه 25
گاز ملي شركت - اراك بدني تربيت *
خرمدره مينو - زنجان شهرداري *
زنجان برق - تاير يزد *
قم بدني تربيت - تبريز بدني تربيت *
تهران پيروز لاستيك - تهران ببك *
|