!كنيد جلوگيري سرطان از مناسب تغذيه با
در جهان اينترنت پژوهش موسسه اولين
مييابد گشايش انگليس
علوم وزارت ساختار بررسي
ذهنيتها اصلاح براي عالي همت
گفتوگوي ملي طرح در دانشآموز هزار 287
كردند شركت جوانان
!كنيد جلوگيري سرطان از مناسب تغذيه با
اشاره ،
كه است سلولي تمايز و تكثير سرعت در اختلال نوعي سرطان
با و دهد رخ سني هر در و بدن از بافتي هر در ميتواند
نتيجه در و شديد بيماري موجب بدن سالم بافتهاي به حمله
تعداد سرطان ، انواع به ابتلا اثر در سالانه.شود مرگ
پس بيماري اين.ميدهند دست از را خود جان مردم از زيادي
در مير و مرگ شايع علت دومين عروقي -قلبي اختلالات از
اثر در سرطانها درصد از 90 بيش بروز علت.است دنيا
سيگار ، ) شيميايي عوامل غذايي ، رژيم جمله از محيطي عوامل
داروها ، از بعضي صنعتي ، شهرهاي هواي موجوددر معلق ذرات
بعضي حشرهكشها ، نيتريت ، نظير غذايي مواد نگهدارندههاي
.و ايكس اشعه آفتاب ، نور) فيزيكي عوامل ،(.. و رنگها از
عوامل و فرد سن نظير غيرمحيطي عوامل البته كه است(..
.هستند دخيل سرطان ايجاد در نيز ارثي
مردان در سرطانها از درصد كه 40 است نشانداده مطالعات
ارتباط در غذايي رژيم با زنان در سرطانها از درصد و 60
ميرهاي و مرگ كل از درصد كه 35 زدهميشود تخمين و است
.است غذايي رژيم از متاثر سرطان ، از ناشي
از ميتوان مناسب ، غذايي رژيم يك اتخاذ با بنابراين
بدن در سلولي تومورهاي رشد و طبيعي سلولهاي دگرگوني
به ابتلا در مختلف صورت به تغذيهاي عوامل.كرد جلوگيري
وكمبود غذايي فيبرهاي محافظتي نقش نظير دارند ، نقش سرطان
نوشتهنقش اين در.چربيها افزايش يا و ويتامينها
.است گرفته قرار بررسي مورد سرطان از پيشگيري در تغذيه
دارد ، ارتباط سرطان بيماري با چاقي:چاقي از اجتناب (1
و صفرا كيسه پستان ، سرطان نظير سرطانها از برخي چنانچه
و بپرهيزيد چاقي از بنابراين است ، بيشتر چاق زنان در رحم
سعي و نگهداريد ثابت ايدهآل حد يك در همواره را خود وزن
بدن نياز مورد مغذي مواد كه نمائيد مصرف را غذايي كنيد
كاري كم نظير متعددي علل داراي چاقي.كند تامين را شما
كمبود پرخوري ، فاميلي ، استعداد تخمدان ، كيست تيروئيد ،
و پرخور چاق ، افراد اغلب ولي است ، ...و فيزيكي فعاليت
كاهش براي غذايي برنامه.هستند كم بدني فعاليت داراي
مواد مصرف نظر از منطقي و علمي نسبت يك براساس بايد وزن
زمان مدت براي سالم و مغذي كافي ، غذاي تا باشد غذايي
.برسد بدن به طولاني
رژيم رعايت بدون و تنهايي به بدني تمرينات كلي طور به
پسنديده عادات ايجاد.ندارد اثر وزن كنترل روي بر غذايي
از استفاده جاي به دوچرخهسواري يا و روي پياده نظير
انجام معمول و ثابت عمل يك صورت به كه هنگامي اتومبيل ،
.است وزن كاهش تسريع بر سودمندي بسيار اثر داراي گيرد ،
و قندي مواد با الزاما زياد ، فيبر داراي غذايي رژيمهاي
دريافت كاهش سبب ترتيب ، بدين و هستند همراه كمتري چربي
.ميشود نيز انرژيزا غذايي مواد دفع افزايش و انرژي
سلامتي ، تامين و حفظ براي همواره:چربي مصرف كاهش (2
.ميشود توصيه حيواني چربيهاي بويژه چربي مصرف كاهش
بر علاوه غذايي ، منابع اين كه اين به توجه با البته
نظير بدن براي نياز مورد مغذي مواد ساير داراي چربي
در بايستي هستند ، نيز ويتامينها و املاح پروتئين ،
ميگردد ، تعيين تغذيه كارشناسان توسط كه خاص مقادير
.شود مصرف
گاو ، ) مختلف گوشتهاي مصرف در تنوع حفظ با:بنابراين
نظير كمچرب پروتئيني منابع از بيشتر (ماهي مرغ ، گوسفند ،
هفته در بار حداقل 3 و كنيد استفاده ماهي و مرغ گوساله ،
.كنيد جايگزين قرمز گوشت با ماهيرا و كنيد مصرف ماهي
.نكنيد افراط گوشتي مواد مصرف در -
.برسانيد حداقل به را دنبه و كره احشا ، و امعاء مصرف -
جانشين را مايع روغنهاي و كره جانشين را مارگارين -
.كنيد حيواني چربي
به تخممرغ سفيده از و چرب كم شير از پرچرب شير جاي به -
.كنيد استفاده كامل تخممرغ جاي
كم فيبر مصرف و زياد گوشت مصرف با همراه چربي زياد مصرف
.ميشود بزرگ روده سرطان به ابتلا استعداد افزايش باعث
در سبزيها مصرف نقش:سبزيها انواع مصرف افزايش (3
يافته كاملاعموميت امروزه سرطان ، به ابتلا از محافظت
ارتباط دهنده نشان كه موجود شواهد به توجه با يعنياست
سرطان به ابتلا در ميوهها و سبزيها كم مصرف تنگاتنگ
مصرف بر سرطان ، به ابتلا از پيشگيري منظور به است ،
.بيافزاييد ميوهها و سبزيها حبوبات ،
فيبر.است غذايي فيبر به موسوم سبزيها در موجود مواد
سبزيها فيبر گرم هر) دارد زيادي آب جذب قابليت سبزيها
بدين و (نمايد جذب خود به را آب گرم ميتواند 15 غلات و
دفع ، و مييابد افزايش (مدفوع) دفعي مواد حجم وزن وسيله
طريق از سرطانزا مواد طريق اين از و آسانترميشود
كم روده جدار با سرطانزا مواد تماس فرصت و دفع مدفوع
.ميشود جلوگيري سرطاني سلولهاي تكثير از نتيجه در و شده
كم مصرف دليل به وغلات سبزي و ميوه حاوي غذايي رژيمهاي
غذايي مواد دريافت از ممانعت و سيري احساس ايجاد و چربي
موثر سرطان به ابتلا كاهش در چاقي از جلوگيري نتيجه در و
.است
.شود داده ترجيح ميوه برآب تازه ميوههاي -
.كنيد ميل سالاد و سبزي خود ، غذاي با همراه -
.نماييد ميل ميوه واحد روزانه 43 -
مثل A و C ويتامين از غني سبزيهاي و ميوهها از -
به...و كلم زردآلو ، هلو ، فرنگي ، توت طالبي ، پرتقال ،
.كنيد استفاده فراوان تعداد
مورد ويتامينهاي و املاح ميوه ، و سبزي كافي مصرف با
كنيد تامين بدن براي را نياز
ريه سرطان برابر در بيشتري كنندگي محافظت اثر A ويتامين
سلولهاي تمايز براي A ويتاميندارد سرطانها ساير و
سرطان غالبابا آن كمبود و است نياز مورد طبيعي پوششي
.است همراه...و تناسلي ادراري ، تنفس ، گوارش ، دستگاه
درماني خاصيت داراي C ويتامين كه ميشود تصور كلي طور به
از بالايي مقادير كه افرادي چنانچه.است سرطاني ضد و
سرطان پايينتر ميزان داراي مصرفميكنند ، C ويتامين
.هستند رحم دهانه و سلولي تغييرات و حنجره مري ، معده ،
.است كاملامشهود سرطان از جلوگيري در E ويتامين نقش
از و ميكند محافظت ديگر ويتامينهاي از Eويتامين
مواد در است ، سرطانزا ماده يك كه نيتروزآمين تشكيل
.مينمايد جلوگيري غذايي
ويتامينها منابع
وجود حيواني دربافتهاي اغلب ويتامين اين:Aويتامين
كه مادهاي صورت به هم گياهي بافتهاي در البته دارد ،
و موجوداست ميشود ، ويتامينتبديل به بدن در بعدا
:شامل آن عمده منابع
سبزيجات و كره پنير ، شير ، تخممرغ ، ماهي ، كبد جگر ، روغن
.است هويج نظير زرد
و است ماهي كبد روغن ويتامين اين اصلي منبع:Dويتامين
پشت از تابش نه) آفتاب نور تابش تحت و پوست زير در اغلب
.ميشود ايجاد (شيشه
برنج ، سبوس تخممرغ ، پنير ، شير ، :B گروه ويتامينهاي
عمده منابع جمله از... و غلات حبوبات ، سبزيها ،
.هستند B گروه ويتامينهاي
و پياز سير ، شيرين ، سيبزميني زردآلو ، .اسفناج هويج ،
مقابل در ريه بافت محافظتكننده مواد داراي بيان شيرين
هستند سرطاني تومورهاي تشكيل
كاهش و (نشاستهاي) كربوهيدراتدار مصرف افزايش (4
ساده مصرفقندهاي
قندهاي از و نماييد مصرف كافي مقدار به نشاستهاي مواد -
استفاده كمتر (...و مربا شكر ، قند ، شكلات ، نظير) ساده
.كنيد
كل انرژي از درصد تقريبا 55تا 60 موادنشاستهاي -
.ميدهد اختصاص خود به را دريافتي روزانه
حبوبات ، و سبوسدار جو سبوسدار ، برنج سبوسدار ، نان -
.شود داده ترجيح آنها شده تصفيه نوع بر
حبوبات حاوي غذاهاي از مرتبه تا 4 هفتهاي 3 حداقل -
.كنيد مصرف
مغذي مواد داراي غذايي ماده هر كه اين به توجه با -
تنوع اساس نشاستهاي ماده مصرف در بنابراين است ، ويژهاي
.كنيد رعايت را مصرف در
در) شيرينيها و چربيها با مقايسه در نشاستهاي مواد -
.ميكند توليد كمتري انرژي (وزني حاوي مقادير
دليل به نكنيد ، افراط نشاستهاي مواد مصرف در گاه هيچ -
.است چاقي با همراه هميشه غذا كردن مصرف زياد كه اين
جامد چربيهاي مصرف از سينه سرطان به احتمال كاهش براي
.كنيد خودداري قند از سرشار شيرين مواد و زياد مقدار به
دودي غذاهاي و نمك متوسط مصرف (5
نگهدارنده مواد برخي از استفاده و غذا سازي آماده روش -
.دارد نقش معده سرطان جمله سرطاناز به ابتلا در
دودي ، و سود نمك غذاهاي از پرهيز باشيد داشته خاطر به -
.ميكند پيشگيري معده سرطان به ابتلا از
پرتقال ، آب قبيل از ميوهها در موجود ث ويتامين -
در قرمز فلفل و فرنگي ، سيبزميني گوجه گريپفروت ،
نقش معده در شده ايجاد سرطانزاي مواد عمل از جلوگيري
.دارد
بهداشت مربي -گنجوي
در جهان اينترنت پژوهش موسسه اولين
مييابد گشايش انگليس
پژوهش موسسه نخستين امسال پاييز در آكسفورد دانشگاه
دانشگاه معاون لوكاس كالين.كرد خواهد افتتاح را اينترنت
باليون دانشكده در موسسه اين افزود مطلب اين اعلام با
.بود خواهد
بررسي به پژوهشي مركز اين فرانسه ، خبرگزاري گزارش به
حقوق رمزنگاري ، زمينه در خصوص به اينترنت از ناشي مشكلات
وزير بلانكت ديويد.پرداخت خواهد ايمني و معنوي مالكيت
طريق از اينترنت آثار":گفت زمينه اين در انگليس آموزش
.است كرده نفوذ جا همه به تفنني كاربردهاي و آموزش تجارت ،
ثروتمندترين از يكي شرلي استفاني توسط كه شرلي بنياد
به يورو ميليون دارد 16 قصد ميشود ، اداره انگليس زنان
انگليس عالي آموزش مالي شوراي.كند كمك موسسه اين تاسيس
.كرد خواهد اعطا منظور همين به يورو ميليون نيز 8
جهان ، اينترنت نخبه كارشناسان جذب موسسه اين هدف
.است متخصص محققان و دانشجويان
علوم وزارت ساختار بررسي
فناوري ، از و تحقيقات علوم ، وزارت و دانشگاهها ساختار
مالي و اداري معاونان نشست در ماه ارديبهشت هجدهم ديروز
بررسي مورد مازندران دانشگاه در كشور ، سراسر دانشگاههاي
.است قرارگرفته
.ميشود انجام علوم وزارت جديد وظايف چارچوب در بررسي اين
ذهنيتها اصلاح براي عالي همت
راهنمايي مدرسههاي از يكي مدير خوانديم خبرها در
دستآموز حيوان ارديبهشت پنجشنبه 13 تهران ، شهر دخترانه
اين بياجازه ، وي كه اين گمان به را دانشآموز دختر يك
پارچهاي در است ، آورده مدرسه به را (همستر)كوچك حيوان
هراسناكو چشمان جلوي و ميريزد الكل آن روي ميپيچد ،
دختران همهميكشد آتش به مدرسه دانشآموزان بهتزده
چشماني با بودند ديده را ناگوار حادثه اين كه دانشآموزي
اين صاحب و ميكنند ترك را مدرسه گريه ، شدت از قرمز
در را جمعه و پنجشنبه بعدازظهر تمام نيز آموز دست حيوان
.ميبرد سر به ناگوار روزي و حال
حاضر حال در پرورش و آموزش دشواريهاي از بسياري شايد
به ما كشور در.باشد كشور مدارس در مديريت نحوه از ناشي
و مصوبات و است متمركز عمدتا مديريت نوع كه اين دليل
مدرسهها به لازمالاجرا صورت به مركزي دستورالعملهاي
غيرقابل و واحد مشيهاي خط و اصول بنابراين ميشود ابلاغ
متمركز روش اين.است حاكم مدرسه سياست و روش بر تغيير
صورت به تدريج به انسانها كه است شده باعث آموزشي مديريت
بايد مدرسه كه مينمايد چنان نتيجه در و شوند تلقي ابزار
چارچوب در و يكنواخت كاملا شكلي به را افراد همه سرانجام
اطلاعاتي و رفتاري ويژگيهاي با و مركزي ساخته پيش الگوي
ماشين يك جامعه كه اين مانند.دهد تحويل جامعه به واحد
كلي طرح يك براساس كه ماشيني مهرههاي نيز انسانها و است
.ميشوند گرفته كار به
حدود 20 كه نيز دخترانه راهنمايي مدرسه اين مدير رفتار
سيستم همين چارچوب در ميتوان داردرا كار سابقه سال
واقع در موضوع اين.كرد بررسي كشور پرورش و آموزش
و آموزش نظام بدنه در كه است نهاني معيارهاي نشاندهنده
آموزش نظام ساختاري الگوي واقع در.دارد وجود كشور پرورش
كه است مواجه بنيادي مشكلات با بخشهايي در كشور پرورش و
روشهاي.برميگردد اجرايي روشهاي به بخشها اين از يكي
بخشي سود به كه هستند اصولي و مشيها ، خط آن اجرايي
پرورش و آموزش براي شده گرفته نظر در برنامههاي
را پرورش و آموزش در امر مسئولان كوششهاي و برميگردد
تضمين وجه بهترين به مختلف موضوعهاي هدفهاي تحقق براي
بين منطقي ارتباط وجود اولا نيز سودبخشي لازمه.ميكند
.است روشها اجرابودن قابل در ثانيا و روشها و هدفها
به بيشتر ما پرورش و آموزش در اجرايي اصول و مشيها خط
كه ميشود ابلاغ لازمالاجرا قانون و رسمي مقررات صورت
صورت به اجرا محدوده مقام در و نيست مجاز آنها از عدول
نحوه امتحانات ، آييننامهباشند عمل ملاك بايد يكسان
دانشآموزان ، نام ثبت و پذيرش به مربوط مباني ارزشيابي ،
دانشآموزان تنبيه و تشويق نحوه و مدرسه انضباطي مقررات
نابهجاي عملكرد بنابراين.هستند گونه اين از..و
جداي نميتوان را كشور پرورش و آموزش مديران از بسياري
آن بر حاكم سيستم و پرورش و آموزش نظام ساختاري الگوي از
سابقهاي كه مدرسه مدير اين عملكرد شايد ولي كرد ، بررسي
جنبههاي از بتوان را دارد پرورش و آموزش در طولاني
بود نخواهد بيجا قطعا بنابراين.كرد بررسي قضيه انساني
داشته انتظار پرورش و آموزش وزارت ارشد مسئولان از كه
تصميم و شوند عمل وارد خصوص به مورد اين در كه باشيم
تاثيرات قطعا نشود طور اين اگر كه چرا.بگيرند صحيحي
و آموزش نظام حتي و دانشآموزان روان و روح بر مخربي
.داشت خواهد كشور پرورش
و وسايل عنوان به بايد تنبيه و تشويق پرورش و آموزش در
آنها كار ضعف و قوت به افراد آگاهساختن براي تدابيري
سوقدادن براي انگيزهاي صورت به منحصرا و شود تلقي
ارتكاب از بهتر ، خودداري رفتار و كوشش و كار به نوجوان
حالي در.شود گرفته كار به غفلت از پرهيز و شدهها نهي
اين و نيست ، چنين اين پرورش و آموزش در بسياري ذهنيت كه
و محكم روش يك از استفاده كه پرورش و آموزش بدنه در تصور
تربيت جهت دانشآموزان از مراقبت و سرپرستي براي خشن حتي
كه است بجا بنابرايندارد ، قوت است ضروري خوب شهروندان
چنين اصلاح براي زودتر هرچه پرورش و آموزش مسئولان
عالي همت نيز امر اين البته كه كنند اقدام ذهنيتهايي
.ميطلبد
اميرشاهي افشين سيد
گفتوگوي ملي طرح در دانشآموز هزار 287
كردند شركت جوانان
پسر و دختر دانشآموز هزارو 202 287:فرهنگي علمي گروه
گزارش به.كردند شركت جوانان گفتوگوي ملي طرح جلسات در
ملي طرح اجراي با آموزشوپرورش ، وزارت عمومي روابط
سال 79 ، ابتداي از سني 1914سال مقاطع در جوانان گفتوگوي
در بيستگانه محورهاي حول دانشآموزان بحثوتبادل جلسات
...و اقتصادي اجتماعي ، سياسي ، فرهنگي ، مسايل زمينههاي
توسط شده طرح موضوعات گزارش اين براساس.شد برگزار
سياسي ، اجتماعي ، :موضوعات شامل ترتيب به دانشآموزان
مرتبط مذهبي جوانان ، اشتغال و اقتصادي تربيت ، و تعليم
موضوعات جمله از.ميشود جوانان ورزش و فراغت اوقات با
جوانان گفتوگوي ملي طرح جلسات در جوانان انتخابي كليدي
تصميمسازي نظام در جوانان نقشآفريني چگونگي به ميتوان
تمدنغرب ، با فرهنگي ارتباط و جوان كشور ، تصميمگيري و
اجتماعي ، آسيبهاي فردي ، بحرانهاي ازدواج ، سن تاخير
تقويت و مطالعه فرهنگ صداوسيما ، از جوانان نقد و ارزيابي
و محدوديتها جوان ، نسل در انتقاد و نقادي روحيه
تامين و اشتغال براي لازم بسترهاي و شرايط ممنوعيتها ،
.كرد اشاره...و جوانان اجتماعي
بالغبر اعتباري با جوانان گفتوگوي ملي طرح است ، گفتني
برگزاري و شده آغاز سال 79 ابتداي از ريال ميليارد 5
مشاركتي مشاوره مركز باب راهاندازي 30 و جلسه حدود 3500
حدود 3100 هماكنون كه بود شده پيشبيني آن در جوانان
.است شده انجام پرورش و آموزش پرورشي معاونت توسط آن جلسه
|