پرورش در بزرگها مادر و بزرگها پدر نقش
فرزندان
كنيد كمك نظم ايجاد در خود فرزندان به
:رسانهها تحقيقات و مطالعات مركز رئيس
و افراط به مطبوعات با برخورد
ميزند دامن تندروي
اجتماعي تامين سازمان درماني مركز چهار
ميشود افتتاح
اسفند وكلا 15 كانون مديره هيات انتخابات
ميشود برگزار
اجتماعي - فرهنگي كوتاه اخبار
پرورش در بزرگها مادر و بزرگها پدر نقش
فرزندان
مادربزرگ ، و بزرگ پدر با روابط در مشكل علت بيشترين
ميتواند گفتوگو و شكيبايي.است نكردن صحبت يا سوءتفاهم
نزديك بزرگ مادر و پدربزرگ به تا كند كمك خانوادهها به
شوند
كودك سالم رشد در ضروري و مهم نقش بزرگها مادر و پدر
كه را تجربياتي ميخواهند بزرگ والدين بيشتر.دارند
.دهند انتقال نوههايشان به شدهاند ، بزرگ آن با خودشان
دوستداشتني ، خانوادهاي از نوههايشان مايلند آنها
فعالي نقش با.باشند برخوردار خوب ، همسايههاي و مدرسه
اين به ميتوانند دارند ، نوههايشان زندگي در آنها كه
مادرها و پدر از بسياري.بپوشانند عمل جامه آرزوها
با مادربزرگها و پدربزرگها بين رابطه كه ميدانند
امروزي ، شلوغ دنياي دراست نسل دو هر نفع به نوههايشان
آنگونه را ، لازم توجه والدين كه ميشود موجب كاري مسائل
شرايط ، اين در.باشند نداشته فرزندان به ميخواهند ، كه
خانواده براي كمك بزرگترين مادربزرگها و بزرگها پدر
را خود رابطه تا نيست آسان والدين براي هميشه ولي.هستند
.دارند نگه حالت يك به مادرشان و پدر با
با فرزندان رابطه افزايش مورد در مطالبي ادامه در
.است شده آورده مادربزرگشان و پدربزرگ
ارزشها پرورش
دختر17 در ارزشها ايجاد در را مادرش نقش ليفارگ خانم
واقعي تكيهگاه يك من مادر:ميدهد توضيح كيت ، سالهاش ،
ارزشها ايجاد براي را او كار و است دخترم تصميمات براي
كه كيت دخترم براي بخصوص ميكنم ، تحسين فرزندانم در
تصميم زندگيش مسائل مورد در بايد كه است جواني اكنون
مادرش از و دارد نيز ساله و6 پسر13 دو ليفارگ.بگيرد
.باشد داشته آنها با تك تكبه رابطه تا ميخواهد
و پدر با دوستانهتري و راحتتر رابطه معمولا بچهها
.دارند مادربزرگهايشان
نگهداري نوهها از كه مادربزرگهايي و پدربزرگها
ميكنند
در را مادربزرگشان ابتدا بچهها بسياري ، خانوادههاي در
هر از مطالعات ، براساسميبينند خود از نگهداري موقعيت
از روز از اوقاتي در نفر بزرگ ، 9 مادر و پدر 10
از پس براون شارمن وقتي.ميكنند نگهداري نوههايشان
روز طول در براون مادر رفت ، كار سر دخترش ، آمدن بهدنيا
براي شرايط اين:ميگويد او.ميكرد مراقبت فرزندش از
به و شوند نزديك تا كرده فراهم را فرصتي دخترم و مادر
را خود تربيتي و مراقبتي نظرات تا داده امكان مادرم
.كند تمرين
عقايد مادرم:ميگويد براون.نيست يكسان هميشه شرايط اما
چيزي چه بچهها:دارد بچهها از نگهداري مورد در بخصوصي
لباسهايي چه زمستان در دارند ، خوردن به نياز زماني چه و
به توضيحاتي اينها همه درباره بايد و...و بپوشند بايد
فكر اوميشود دلخور من از مادرم گاهي و بدهم دخترم
.ميدهم زيادتوضيح مسايل درباره من كه ميكند
خوشحال والدينش بودن از براون مشكلات ، اين وجود با ولي
چيزهاي آموزش در خانواده اعضاي از يك هر براي و است
.است قائل ارزش فرزندش ، به منحصربهفرد
زياد يا مادربزرگها و پدر كه ميكنند فكر والدين برخي
آنها به توجهي كافي بهاندازه يا و ميشوند مسائل درگير
.ندارند
فكر هم بزرگها مادر و ها پدربزرگ بعضي ديگر ، طرف از
با ديگر برخي و دارند زيادي انتظار آنها از كه ميكنند
.ميپذيرند را نوههايشان مسئوليت خوشحالي
و مشكلدار روابط مسافت ، دوري ارزشها ، و اعتقادات تضاد
و دوستانه روابط از است ممكن ديگر ، بزرگ و كوچك مسايل
.كند جلوگيري حمايتي
حل غيرقابل مسائل
گاهي:ميگويد ماساچوست ، در خانواده مشاور هلر ، كيمن
.ميشود غيرمنتظره هيجانات ايجاد موجب كودكي مسائلدوران
مادرشان و پدر كه ميكنند مشاهده وقتي معمولا والدين
محبتو بودند ، كودك آنها كه وقتي از بيشتر نوهها به
.ميشوند دلگير آنها از دارند ، توجه
خود والدين بايد مادرها و پدر بزرگسال ، فرد يك بهعنوان
را گذشته و شوند چيره احساساتخود بر و كنند درك را
شرايط و فشارها از است ممكن آنها از بسياريكنند فراموش
به نسبت كنشهايي و اعمال موجب كه والدينشان زندگي
.باشند نداشته است ، آگاهي ميشده فرزندان
ويژه نيازهاي به پاسخگويي
بزرگها مادر و پدر كه ميكند بروز وقتي كشمكش ديگر عامل
ندارند ، آگاهي كودك ويژه نيازهاي به پاسخگويي چگونگي از
.احساسات و يادگيري در توانايي نداشتن توجه ، كمبود مانند
بزرگ آن با خود كه را دقيقي و سخت روشهاي است ممكن آنها
روشها اين كه باشند نداشته توجه و كنند پياده شدهاند ،
هلر.نيست موثر دارد ، ويژهاي نيازهاي كه كودكي براي
نحوه:موارد اين در مادربزرگها و پدر كه ميكند پيشنهاد
آمد ، بهوجود جديد دانش در كه تغييراتي و مسائل توضيح
.شوند آگاه
كنيد گفتوگو
مادربزرگها ، و بزرگ پدر با روابط در مشكل علت بيشترين
ميتواند گفتوگو و شكيبايي.است نكردن صحبت يا سوءتفاهم
نزديك بزرگها مادر و پدر به تا كند كمك خانوادهها به
.است رابطه نوع بهترين كه شوند
و پدر مورد در تحقيقات مدير و پژوهشگر كورنهابر ، آرتور
خود احساسات مورد در كه ميكند پيشنهاد بزرگها ، مادر
نميآيد بهدست چيزي متفرقه گفتوگوهاي از.باشيد روراست
.ميگردد سوءتفاهم و هيجان عصبانيت ، ايجاد موجب تنها و
تشكيل بزرگها مادر و پدربزرگها با را خانوادگي جلسههاي
مورد دوست يك از وجودداشت مشكلي هم باز اگر.دهيد
.بگيريد كمك مشاور يا اطمينان
بزرگترها به احترام
كه ميكنند ارزشمندتر را خانواده بزرگها مادر و پدر
كنوني ، جامعه در ولي.است مفيد خانواده افراد تمام براي
ويومز ، جورجنيستند احترام مورد گذشته مانند بزرگترها
را خانواده بزرگ معناي بايد:ميگويد خانواده مشاور
.شود ارزشمندتر خانواده در بزرگترها نقش تا كنيم يادآوري
و بزرگها پدر كه بياموزيم خانوادههايي از بايد
.ميكنند زندگي نوههايشان و خانواده با مادربزرگها
ميگذارند احترام خانوادگي ميراثهاي به مادربزرگها و پدر
اين ميتوانند و هستند پايبند خانوادگي ارزشهاي به و
گرفتارند مادرها و پدر كه امروزي جامعه به را ارزشها
.دهند انتقال
اينترنت:منبع
قويدل سيما:ترجمه
كنيد كمك نظم ايجاد در خود فرزندان به
باشيم؟ داشته منظم كودكاني چگونه
شناي لباس دنبال به روز دو مدت رابين ، من ، ساله پسر 11
لباس يك شد مجبور سرانجام.كجاست نميدانست و ميگشت خود
.نيست كافي اين ولي گرفت ياد شنا درس او امروز.كند قرض
به تا دادم رابين به و كردم اطو آنرا كه دارم خاطر به
چرا اين بنابركند جمع تميزش لباسهاي بقيه همراه
پشت آنرا اتفاقي بطور بعدا و كند؟ پيدا آنرا نميتواند
.كردم پيدا كشو
زندگي مهم درس يك كودكان ، به بودن منظم مهارتهاي آموزش
و زندگي در نظم:دارد وجود نظم متفاوت نوع دو.است
براي نوع دو هر كه اطراف ، محيط در نظم و برنامهها
.است ضروري و مهم كودك رشد سالهاي
و شوند منظمتر ميتوانند شما فرزندان اينكه ، مهم خبر
اين بنابر.شوند موفق تنهايي به نميتوانند اينكه بد خبر
هركسي نظم ، وجود با.كنيد شروع و بزنيد بالا را آستينها
ميتواند نيز شما فرزند و است راضيتر و خوشحالتر
.شود موفقتر
است سالمتري زندگي منظم ، زندگي
ولي.است همراه خاصي بينظميهاي با بابچهها زندگي
صبح ، دستپاچگي و عجله هنگام نتوانند شما فرزندان اگر
مدرسه وسايل تميز ، جورابهاي مانند را نيازشان مورد وسايل
انجام خود زندگي در تغييراتي بايد كنند پيدا غيره ، و
.دهيد
بدست براي بچهها به كمك مورد در پيشنهاد چند اينجا در
.ميشود اشاره نظم آوردن
آشپزخانه ديوار روي يادداشت صورت به را خانواده برنامه -
نصب ببينند ، را آن بتوانند خانواده افراد كه هرجايي يا
.است سودمند بسيار برد وايت يا ديواري تقويم يك.كنيد
و پايين كه كنيد آويزان جايي در را لباسها و كيفها -
.باشد زحمت بدون بچهها براي آنها به دستيابي
دهيد قرار وسايلشان به نزديك جايي در را بچهها نيمكت -
.بردارند را بعد روز نياز مورد چيزهاي بتوانند تا
:مانند دهيد ، قرار مختلف منظورهاي براي كشوهايي -
ديگري دفترهاي و كاغذها دعوت ، كارتهاي مدرسه ، كاغذهاي
.باشند دسترس در بايد و ميآورد خانه به فرزندتان كه
...و بازي برنامه تلفن ، شمارههاي ليست براي دفترچهاي-
.باشيد داشته
و كارها براي جداگانهاي كشوهاي بزرگتر بچههاي براي -
.كنيد تهيه مدرسهشان وسايل
روزانه نظم
ارتش فرمانده يك مانند بايد نظم ، ايجاد در موفقيت براي
پيشنهاد چند.نماييد عمل سپس و برنامهريزي كنيد ، فكر
:نظم در شدن موفق براي
كنند كنترل را تقويم قبل شب از كه بياموزيد بچهها به -
نياز چيزهايي چه به فردا برنامههاي براي ببينند تا
فوتبال؟.شود جمعآوري لازم ابزار موسيقي؟ درس.دارند
.كند بستهبندي را لازم وسايل
به رسيدن از پس بلافاصله كنيد مجبور را فرزندانتان -
را وسايل ديگر و كاغذها و كنند خالي را كيفشان خانه ،
.كنند مرتب مخصوص جاي در و آورده بيرون
.كنند آماده قبل شب از را لباسهايشان كه بگوييد آنها به -
كه بگيريد نظر در.كنيد تهيه را خانواده خريد ليست -
.ميكنند اضافه ليست اين به را نيازهايشان بچهها
را برنامهريزي وسايل و تقويم بزرگتر بچههاي براي -
.نمايند منظم را فعاليتهايشان تا كنيد فراهم
لازم انرژي و وقت خانواده كه ميشود موجب موارد اين همه
.باشد داشته عصر هنگام يا مدرسه از پس زمانهاي در را
خانوادهها برخي.شود تنظيم نيز خواب زمان است بهتر
بعد ، روز جهت شدن آماده به را شب آخر ساعات ميدهند ترجيح
.دهند اختصاص داستان خواندن يا و حمام
كنيد مرتب را بچهها اتاق
مرتب براي كنند ، مرتب را اتاقشان بتوانند كه اين از پيش
را كار اين نميتوانند آنها.دارند نياز كمك به آن كردن
مرتب كار.شويد كار به دست پس دهند ، انجام تنهايي به
يا خسته شما از هيچكدام كه دهيد انجام روزي را اتاق كردن
.نباشيد ناراحت
:پيشنهاد چند
جايي در را جالباسيدهيد قرار پايين را ابزار و وسايل -
.برسد آن به كودكان دست كه كنيد نصب
يا 5 بچههاي 4 براي.كنيد استفاده آن مانند يا سبد از -
ظرفهاي يا سبد.است مشكل قفسه در كتاب قراردادن ساله ،
.است بهتر پلاستيكي
آن در لباس دادن قرار و است خوب سبد لباسها براي -
مناسب نيز نقاشي و مدرسه وسايل براي همچنين.است آسانتر
.است
.شود انجام روزانه صورت به بايد اتاق كردن مرتب -
.بپوشانيد شستشو قابل و مناسب ملافه با را رختخواب -
.دارند زيادي اسباببازيهاي اطرافشان در بچهها بيشتر -
سپس و كنيد پنهان نوبت به مدتي براي را اسباببازيها
.بدهيد كودك به را آنها
ابزار كنيد ، دستهبندي را...و كاردستي نقاشي ، وسايل -
.دهيد قرار مشخصي جاي در را بقيه و بريزيد دور را كهنه
بين واقع فرزندانتان توانائيهاي مورد در پايان ، در
و كنيد تشويق بسيار را آنها هستند منظم كه هنگامي.باشيد
.دهيد تذكر آنها به آرامي به ميكنند ، فراموش كه وقتي
اينترنت:منبع
قويدل سيما:ترجمه
:رسانهها تحقيقات و مطالعات مركز رئيس
و افراط به مطبوعات با برخورد
ميزند دامن تندروي
با كه كساني:گفت "فرقاني محمدمهدي":اجتماعي گروه
و افراط تشديد به عملا ميكنند ، برخورد مطبوعات
اعتدال ، از فاصلهگيري و مطبوعات عرصه در تندروي
.ميزنند دامن
روز كه تهران دانشگاههاي ارتباطات علوم استاد
سخن ايران روزنامهنگاران صنفي انجمن در چهارشنبه
از مشكلي تنها نه مطبوعات تعطيلي:افزود ميگفت ،
با نيز را نظام مشروعيت بلكه نميكند حل را مشكلات
.ميسازد مواجه چالش
:كرد تاكيد رسانهها تحقيقات و مطالعات مركز رئيس
تند و عصبي را مطبوعات مطبوعات ، با عصبي و تند برخورد
داد فرصت مطبوعات و روزنامهنگاران به بايد".ميكند
كمترين با را گذار دوران و تجربه را آزاد شرايط كه
".كنند طي هزينه
رغم به كه است اين ما همه مشترك درد:گفت فرقاني
اكثر عمر ايران ، در مطبوعات تاريخ از سال گذشت 165
.است كوتاه ما مطبوعات
فرهنگ هريك مطبوعات كوتاه يا طولاني عمر:افزود وي
حيات كه مطبوعاتي.دارد دنبال به را خود خاص مطبوعاتي
وجود هم استثناء هرچند.متعادلترند داشتهاند طولاني
.دارد
مقابل در مسئوليت احساس رسانه ، فصلنامه مسئول مدير
از جلوگيري و آنها تعداد افزايش براي تلاش مخاطبين ،
انساني نيروي تربيت و آموزش همچنين و مخاطبين ريزش
عمري از كه دانست مطبوعاتي اصلي دغدغههاي از را
.برخوردارند طولاني
و كرد توصيف "مقدس حرفهاي" را روزنامهنگاري فرقاني
انسانها نياز مهمترين به روزنامهنگارانچون:گفت
لذا ميدهند ، پاسخ آگاهي ، كسب و اطلاعات دريافت يعني
.است مقدسي حرفه آنها حرفه
صدر سعه مطبوعات مقابل در كه خواست مسئولان از وي
كنند برخورد مدارا با آنها با تعامل در و باشند داشته
.نگذارند توطئه حساب به را مطبوعات خطاهاي و
حيات ادامه و ماندن فرصت بيشتر هرچه:كرد تصريح او
و تعادل به رسيدن اميد كنيم ، فراهم را مطبوعات
.ميشود بيشتر مطبوعات در گرايي حرفهاي
و سرخوردگي و حيات استمرار به اميد نداشتن فرقاني
در سرمايهگذاري عدم اصلي عوامل جمله از را ياس
مرگ از جلوگيري براي:گفت و كرد ذكر مطبوعات بخش
.داريم نياز ملي عزم يك به مطبوعات زودرس
از همچنين تهران دانشگاههاي ارتباطات استاد
گفت ملي الگوهاي ارائه با كه خواست روزنامهنگاران
حركت تمدنها وگوي گفت طرح راستاي در تفاهم ، و گو و
.كنند
در تفاهم محورهاي و اشتراك وجوه تبيين" فرقاني
ضرورت بر و ذكر مطبوعات اصلي وظايف از را "جامعه
.كرد تاكيد مطبوعات عرصه در انساني نيروي آموزش
اجتماعي تامين سازمان درماني مركز چهار
ميشود افتتاح
كرج ، البرز تختخوابي بيمارستان 300:اجتماعي گروه
ديكلينيك عباس ، بندر فارس خليج تختخوابي بيمارستان 100
هشتگرد ، تختخوابي ديكلينيك 32 و برازجان تختخوابي 32
هستند اجتماعي تامين سازمان به وابسته درماني مركز چهار
حضور با فجر مبارك دهه از باقيمانده روزهاي طي كه
.شد خواهد افتتاح مسئولان
مساحت 10 به زميني در كرج البرز اجتماعي تامين بيمارستان
طبقه در 7 مترمربع هزار مفيد 40 زيربناي در و هكتار
اطفال ، داخلي ، بستري ، بخشهاي وداراي است شده احداث
مردان ، عمومي جراحي ،(ژنيكولوژي)زنان تخصصي جراحي زايمان ،
جراحي قلب ، بيني ، و حلق و گوش ارولوژي ، چشم ، ارتوپدي ،
مغزي و قلبي ويژه مراقبتهاي بخشهاي همچنين و اعصاب و مغز
بهرهبرداري نخست ، مرحله در كه است يوسي.آي و يوسي.سي
بخش داراي بيمارستان اين.آغازميشود آن ظرفيت از نيمي
.ميباشد نيز تخت با 30 نوزادان بخش و تخت با 25 اورژانس
اسفند وكلا 15 كانون مديره هيات انتخابات
ميشود برگزار
مديره هيات انتخابات دوره بيستودومين:اجتماعي گروه
وكلاي كانون محل در اسفندماه پانزدهم وكلا ، كانون
.ميشود برگزار دادگستري
گفتوگو در وكلا كانون رييس كرمانيپور جندقي محمد سيد
اعلام با ، ايران دانشجويان خبرگزاري حقوقي خبرنگار با
از:گفت دادگستري وكلاي كانون انتخابات مورد در خبر اين
تاييد جهت قضات انتظامي دادگاه به كه نفري تعداد 77
مورد نفر صلاحيت 70 بودند ، شده معرفي كانديداها صلاحيت
قانوني مقرر موعد در گذشته روز و است گرفته قرار تاييد
انتظامي دادگاه از است لازم كه شده ارسال وكلا كانون به
.كنيم تشكر دادند را كانون پاسخ سرعت با كه قضات
انتخابات بر نظارت هيات اسامي ، اين وصول از پس:افزود وي
پس و شد تشكيل وكلا كانون مديره هيات دوره بيستودومين
آگهي انتشار بين فاصله اينكه به توجه با بررسي و بحث از
/انتخابات 15/12 تاريخ باشد ، روز دو بايد راي اخذ روز و
اين در جندقي گفته به. شد تعيين الي 20 ساعت 18 از 80
.آمد خواهد عمل به راي اخذ وكلا ، كانون محل در انتخابات
اجتماعي - فرهنگي كوتاه اخبار
و بيست و فجر دهه فرخنده ايام رسيدن فرا مناسبت به*
توسط بار اولين براي اسلامي ، انقلاب پيروزي سالگرد سومين
با 22 آزادي بزرگ ميدان منطقه 9 ، شهرداري زيباسازي واحد
(رنگارنگ لامپ هزار از 40 متشكل) نوراني آباژور
.شد آذينبندي
و بزرگراهها ساير آزادي ، ميدان محدوده بر علاوه
فتح ، مخصوص ، بزرگراههاي جمله از منطقه اين خيابانهاي
خاصي سبك به نيز معين استاد بلوار و سعيدي آيتالله
.است شده آذينبندي
برنامه از تهراني شهروندان چشمگير استقبال پي در*
عمومي ، كتابخانههاي ساعات افزايش و شدن شبانهروزي
.شد شبانهروزي نيز نجمآبادي شيخهادي كتابخانه
شدهاند شبانهروزي تهران شهر عمومي كتابخانه تاكنون 14
فرهنگسراي نجمآباديو شيخهادي كتابخانه آنها آخرين كه
شهرزيبا ، ميدان كاشاني ، آيتآلله بزرگراه در واقع تفكر
.است شهران خيابان
مقاومت 14 حوزه همكاري با تهران منطقه 11 شهرداري *
بيست رسيدن فرا مناسبت به تهران غرب ناحيه سپاه ذوالفقار
مسابقه دوره يك اسلامي انقلاب پيروزي سالگرد چهارمين و
.ميكند برگزار مختلف سني ردههاي در
تقاطع داوطلبان از ثبتنام محل رسيده گزارش بر بنا
مسابقه شروع زمان و بوده فيروزآباد و عباسي خيابانهاي
.است ماه بهمن جمعه 19 روز صبح ساعت 8 نيز
صرع درباره اوليه آشنايي آموزش براي ايران صرع انجمن *
.است كرده عموم براي آموزشي كلاسهاي برگزاري به اقدام
اطلاعات كسب و دورهها اين در نام ثبت جهت داوطلبين
.بگيرند تماس صرع انجمن دفتر شماره 865731 با بيشتر ،
از 20 خارجيهنر كتابهاي و آثار تخصصي نمايشگاه دومين *
.ميشود برگزار كتاب شهر فرهنگي موسسه در بهمن تا 26
در هنري جديد كتاب عنوان از 2500 بيش نمايشگاه اين در
داخلي ، معماري ، طراحي ، معماري مجسمهسازي ، نقاشي ، موضوعات
علاقمندان به فرش و تزئيني هنرهاي و هنر تاريخ سراميك ،
.ميشود ارائه
|