استاندارد موتور سيكلت هاي چهار زمانه
استاندارد آلايندگي خود روهاي ديزلي اجباري مي شود
گروه شهري: معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست گفت : استاندارد آلايندگي خودروهاي سنگين ديزل و موتورسيكلت چهار زمانه از سال آينده اجباري است.
يوسف حجت در مصاحبه با واحد مركزي خبر با اشاره به اينكه از سال آينده شماره گذاري خودروهاي سنگين ديزل و موتورسيكلت هاي چهار زمانه غيراستاندارد ممنوع است افزود: براساس مصوبه هيأت دولت خودروهاي ديزلي از سال آينده با استاندارد يورو يك و موتورسيكلت هاي چهار زمانه نيز با استاندارد اي سي اي چهل صفر يك توليد خواهد شد.
وي در ادامه گفت: از ابتداي سال آينده توليد موتورسيكلت هاي دو زمانه ممنوع است. معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست از اجباري شدن استاندارد آلايندگي يورو ۲ براي خودروهاي سواري از سال ۸۴ خبرداد و افزود: استاندارد آلايندگي خودروهاي سواري سال آينده تغيير نمي كند ولي تمام خودروها بايد با موتور انژكتور توليد شود و از ابتداي سال ۸۶ نيز در صورت توزيع بنزين استاندارد خودروهاي توليدي بايد استاندارد آلايندگي روز اروپا را رعايت كنند.
حجت درباره وضع استاندارد آلايندگي خودروهاي توليدي گفت: هم اكنون از ۶۴ خودروي داخلي توليد ۱۲ خودرو به علت آلودگي و رعايت نكردن استانداردهاي زيست محيطي متوقف شده است. وي خودروهاي پاترول با موتور ۲۴، سپند، پژو ۴۰۵ با موتور۲۰۰۰، پيكان و وانت پيكان با موتور كاربراتور و پژو آر دي كاربراتور را از نمونه خودروهايي اعلام كرد كه به علت رعايت نكردن استاندارد آلايندگي توليد آنها متوقف شده است .
|
|
همزمان با بيست و پنجمين دهه فجر
۵۰ طرح عمران شهري در شمال شرق تهران مورد بهره برداري قرار مي گيرد
|
|
گروه شهري: در همايش يكروزه پاسداشت يك ربع قرن شهرداري منطقه ۴ اعلام شد: همزمان با بزرگداشت بيست و پنجمين سالگرد پيروزي انقلاب، ۵۰ پروژه اجتماعي، ترافيكي، عمراني و خدمات شهري در شمال شرق تهران افتتاح و مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۴، مهندس حسن كريميان شهردار منطقه ۴ گفت: در راستاي گسترش و افزايش سرانه فضاي سبز، افزون بر توسعه ۱۰۰ هكتار جنگلكاري در محدوده اراضي دانشگاه امام حسين (ع)، ۲۰ بوستان محله اي در نواحي دهگانه منطقه ۴ در ايام مبارك دهه فجر مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
وي افزود: آزادسازي و احداث ادامه خيابان فرجام - حدفاصل خيابان استاد حسن بنا تا خواجه عبدالله انصاري، احداث مركز كودكان بي سرپرست، احداث ۳ دستگاه پل عابر پياده و نصب و راه اندازي فانوس L.E.D در تقاطع هاي ترافيكي، ازجمله پروژه هايي است كه به زودي افتتاح و مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
كريميان افزود: ايجاد دو ايستگاه ورزشي در محله هاي خاك سفيد و شميران نو، ساخت آبنما در چهار ميدان اصلي شرق تهران، احداث و بازسازي ۴ دستگاه سرويس بهداشتي، اجراي اصلاح هندسي هفت تقاطع ترافيكي، احداث سقاخانه در ميدان رسالت و احداث مركز كودكان بي سرپرست از ديگر طرح هايي است كه به طور همزمان با ساير طرح ها توسط شهرداري منطقه ۴ در شمال شرق تهران افتتاح و مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
رئيس ستاد برگزاري برنامه هاي دهه فجر منطقه ۴ تهران افزود: به منظور افزايش سرانه خدمات شهري، فضاي سبز، فضاهاي فرهنگي، همچنين دهها طرح در حال اجرا مي باشد كه با بهره برداري از طرح هاي يادشده، سيماي عمومي شمال شرق تهران دگرگون مي شود.
به گفته وي، مجتمع هاي فرهنگي و ورزشي گلشن، مجيديه، هنگام، صدف و كاركنان شهرداري ازجمله طرح هاي دردست اجراست كه بيش از ۶۹ ميليارد ريال هزينه شده است.
|
|
نگاه
۷هزار تهراني سال گذشته بر اثر آلودگي هوا جان باختند
|
|
مدير اداره املاك و مستغلات شهرداري منطقه ۸ تهران:
اراضي در طرح هاي عمران شهري منطقه ۸ تهران خريداري مي شود
|
|
گروه شهري : مدير اداره املاك و مستغلات شهرداري منطقه ۸ تهران ديروز اعلام كرد در پي مساعدت شهردار و مشاركت و همكاري عملي شهروندان، اراضي و ابنيه هاي موجود در طرح هاي عمران شهري، خريداري و تملك مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۸ تهران، مهندس سيد سعيد مهيايي گفت: به منظور تملك و آزادسازي اراضي موجود در طرح هاي عبور و مرور و خدماتي ، بيش از ۴۰ ميليارد ريال در ۹ ماه نخست سال جاري هزينه شده است و اين مهم موجب افزايش سرعت سفرهاي درون شهري در شرق تهران خواهد شد.
وي افزود: ۳۵ درصد از اراضي و ابنيه هاي موجود در طرح احداث بزرگراه شرق حد فاصل خيابان رسالت تا چهارراه شهيد مدني (نظام آباد) با هزينه اي معادل ۵/۱ ميليارد تومان تملك شد.
وي تصريح كرد: حدود ۳ كيلومتر از بزرگراه شرق در محدوده منطقه ۸ قرارداد و براي آزادسازي و تملك اراضي و ابنيه هاي موجود در اين محدوده اعتباري بالغ بر ۲۷ ميليارد تومان مورد نياز است.
مدير اداره املاك و مستغلات شهرداري منطقه ۸ افزود: همچنين با تخصيص اعتباري بالغ بر ۶۱۵ ميليون تومان، اراضي و ابنيه هاي واقع در طرح احداث بزرگراه درون شهري شهيد صياد شيرازي حدفاصل خيابان جولايي تا تقاطع خيابانهاي سبلان و گلبرگ خريداري و به تملك شهرداري درآمد.
|
|
تعداد كيوسك هاي «از من بپرسيد» ۲۰ برابر مي شود
گروه شهري: در جهت تسهيل نقشه خواني و كمك به شهروندان تهراني براي رسيدن به مقصد، شهرداري تهران ۱۰ كيوسك «از من بپرسيد» در سطح شهر و ميادين مهم نصب كرده است. دراين كيوسك ها اطلاعات رايگان درخصوص مسير سفر، ترافيك، خطوط اتوبوس و تاكسي و نيز اطلاعات مكتوب ترافيكي در اختيار شهروندان تهراني قرار مي گيرد.درپي استقبال شهروندان از اين كيوسك ها ،تعداد كيوسك ها به ۲۰۰ مركز افزايش مي يابد.
|
|
مديرعامل شركت واحد :
راهنمايي و رانندگي اتوبوس هاي شركت واحد را تحويل دهد
مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه از راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ خواست اتوبوس هاي اين شركت را تحويل دهد.محمود صرافين در مصاحبه با واحد مركزي خبر با بيان اينكه راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ هم اكنون حدود ۴۹ دستگاه از اتوبوس هاي اين شركت را براي شماره گذاري در توقفگاه خصوصي متوقف كرده است، گفت: از توقف اين اتوبوس ها بيش از دو ماه مي گذرد.
وي افزود: هزينه توقف اين تعداد اتوبوس در توقفگاه روزانه نزديك به دو ميليون ريال است كه بايد اتوبوسراني آن را پرداخت كند.
|
|
راه اندازي نخستين سايت اينترنتي شهر سالم منطقه ۱۵ تهران
گروه شهري: نخستين سايت اينترنتي شهر سالم كشور، در ستاد شهر سالم شهرداري منطقه ۱۵ تهران راه اندازي شد.
سرپرست معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري منطقه ۱۵ اظهار داشت: ستاد شهر سالم اين منطقه از سال ۷۸ به دنبال احداث سايت اينترنتي فراگير براي تمامي شهروندان و اعضاي اين ستاد در شهر تهران بود.
«منصور خزايي» ديروز در گفت و گو با ايرنا گفت: اين سايت در آذر ماه امسال با همكاري شهرداري و ستاد شهر سالم منطقه ۱۵ تهران به بهره برداري رسيد. در اين سايت اطلاعات مناسبي در زمينه «اخبار، گزارش تصويري، تاريخچه شهر سالم، اخبار شهرداري هاي تهران، مسابقه و سرگرمي، نحوه عضويت و ارتباطات با مسئولان شهرداري» دراختيار شهروندان قرار خواهد گرفت.
|
|
۲۶۰ شهردار مدرسه جنوب شرق تهران انتخاب شدند
۲۶۰شهردار مدرسه جنوب شرق تهران ديروز درمراسمي انتخاب و اختيارات اجرايي به آن ها تنفيذ شد.
دراين مراسم كه با حضور شهردار، رئيس آموزش وپرورش ، مسئولان شهري و دانش آموزان جنوب شرق تهران برگزار شد، ۲۴ شوراي شهر مدارس نيز تشكيل شد. شهردار منطقه ۱۵ تهران در سخناني با اشاره به مفيد بودن انتخابات درسال هاي گذشته ابراز اميدواري كرد، بسياري از مشكلات مدارس و شهري منطقه ۱۵تهران با كمك شهرداران مدارس حل شود.
سيدمحمود نصري اظهار داشت : بسياري از مسئولان شهري وكشوري نظام ، ابتداي راه مسئوليت پذيري خود در اجتماع را در تشكل هاي دانش آموزي آغاز كرده اندو شهرداران مدارس بايد اين حس را در مدارس تمرين و تقويت كنند. وي با بيان اين كه شهرداري تهران حمايت هاي همه جانبه خود را از مدارس دراجراي مطلوب اين طرح افزايش خواهد داد، گفت : منطقه ۱۵ يكي از مشكلات حاشيه اي شهر تهران است و ازاين جهت حل مشكلات آن بدون كمك دانش آموزان و خانواده آنها ميسر نيست .
وي به مشكلات شهروندان درزمينه خريد اراضي منطقه اشاره وتأكيدكرد: بي شك اگر شهرداران مدارس آگاهي هاي لازم شهري را به همكلاسي ها واعضاي خانواده خودانتقال دهند، ديگر شاهد چنين دردسرهايي براي شهروندان نخواهيم بود.
شهردار منطقه ۱۵ تهران به وظايف شهرداران در داخل مدارس اشاره و تصريح كرد: شهرداران هر مدرسه در شعاعي خاص مي توانند فعاليت تحقيقي و اجرايي داشته باشند. نصري افزود: براي آشنايي بيشترشهرداران مدارس ، ماهي يكبار جلساتي در محل شهرداري با حضورشهردار و معاونان آن برگزار وشهرداران با وظايف خود آشناخواهند شد.
گفتني است همچنين در چند مدرسه واقع در محدوده منطقه ۱۷ طرح شهردار مدرسه برگزار شد.
|
|
تجليل از خانواده هاي شهدا
گروه شهري: يادواره گراميداشت سه هزار شهيد غرب تهران از سوي شهرداري منطقه ۱۰ برگزار شد.
در اين مراسم كه با حضور خانواده هاي معظم شهدا و مسئولان بنياد شهيد غرب تهران برگزار شد، حبيب كاشاني عضو شوراي شهر تهران در سخناني با اشاره به پايگاه رفيع خانواده هاي شهدا در به ثمر رساندن انقلاب، رسيدگي به مشكلات آنان را در اولويت برنامه هاي شهرداري و شوراي شهر دانست .
|
|
شهردار تهران:
افزايش جريمه، تأثير چنداني در كاهش ترافيك ندارد
شهردار تهران گفت : افزايش جريمه هاي راهنمايي و رانندگي ، تاثير چنداني در كاهش معضل ترافيك ندارد.
محمود احمدي نژاد ديروز در گفت و گو با ايرنا، افزود: مجموعه برنامه هاي ترافيكي بايد به نحو مناسب و كامل پياده شود نه اين كه جريمه ها افزايش يابد.
وي اظهار داشت : جريمه ، عنصري ثانوي در مديريت ترافيك شهري است و به اين ترتيب عنصر اوليه و تعيين كننده نيست .
وي تصريح كرد: اگر برنامه هاي ترافيكي درست اجرا شود مي تواند تاثير بهتري بر كاهش معضلات شهري و روان سازي تردد داشته باشد. به گفته وي ، افزايش جريمه تنها مي تواند درصد بسيار معدودي از تخلفاتي كه در شهر اتفاق مي افتد را مانع شود، اما بايد به دنبال راه حل ديگري براي جلوگيري از تخلفات بود.
شهردار تهران افزود: كساني كه به مقررات راهنمايي و رانندگي توجهي نمي كنند، به نوعي به اين كار عادت كرده اند و بايد سعي براي پيدا كردن راه حل توجيه اين افراد بود.
احمدي نژاد ادامه داد: بايد در اين زمينه سازوكارهاي مناسبي فراهم شودو همه بايد مقررات راهنمايي و رانندگي را مورد توجه قرار داده و رعايت كنند تا ديگر نيازي به اتخاذ چنين تصميماتي نباشد و مردم نيز با آرامش به سر برند.
|
|
هواي پاك از رؤيا تا واقعيت
اگر تا پيش از اين عده اي ازشهروندان در حين عبور و مرور قرباني تصادف مي شدند، اگر عده اي از شهروندان بي خبر از همه جا، در حالي كه در زير سقف خانه يا آپارتمان خود مشغول استراحت بودند ناگهان بر اثر گودبرداري ساختمان همجوار خود قرباني مي شدند، اگر... اينك بايد شمار قابل توجهي را نيز به قربانيان آلودگي هوا اختصاص داد. «هفت هزار شهروند تهراني در سال گذشته بر اثر آلودگي هوا جان باختند». اين آماري بود كه دبير ستاد هواي پاك به صراحت آن را اعلام نمود.
اين كه مسئولان و مديران شهري براي پيشگيري از بروز اين فاجعه يا به حداقل رساندن قربانيان آن، چه تدبيري انديشيده اند پرسشي است كه بسياري از شهروندان در پي پاسخ آنند. بدون شك هواي پاك، ترافيك روان، نبود آلودگي صوتي- شنيداري و ديداري، و سرانجام زندگي در شهري سالم، روياي همه شهروندان و مديران شهري است. بديهي است تحقق اين رويا يا نزديك شدن به آن با تمهيداتي ميسر است كه بخشي از آن با عزم و حميت مسئولان و بخشي به اهتمام شهروندان محقق مي شود. براي مثال رعايت قوانين و ضوابط خاص برعهده شهروندان است. اما نخست بايد برنامه ريزان شهري تمهيدات لازم را براي داشتن شهري سالم فراهم آورند. براي اين منظور نيز راهكارها و برنامه هاي متعددي اعم ازكوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت ارائه كرده اند كه از آن جمله عبارت انداز: طرح احداث ۱۰ دستگاه پاركينگ طبقاتي، احداث قطار هوايي، طرح زوج و فرد كردن عبور و مرور اتومبيل هاي شخصي، گسترش محدوده ترافيك، توسعه پارك سوارها، ساماندهي پايانه هاي تاكسيراني، تكميل تقاطع هاي غير همسطح و سرانجام انتقال برخي نهادها، سازمان ها و وزارتخانه ها به خارج از شهر.
اما روي ديگر سكه آن است كه از يك سو سازمان ترافيك اعلام مي كند «معابر تهران تنها براي عبور آزادانه ۸۰۰ هزار خودرو گنجايش دارد حال آن كه در طول روز يك ميليون و ۸۰۰ هزار خودرو در شريان هاي شهري عبور و مرور مي كنند.» از سوي ديگر، روزانه ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ خودرو در تهران شماره گذاري مي شود. نگران كننده آن كه «به ازاي هر روز توليد خودرو نياز به احداث چهار خيابان است» و اين وضعيت همچنان ادامه دارد.
سخن آخر: چرا به رغم آن كه راهكارهاي ياد شده كارساز به نظر مي رسد معضل ترافيك همچنان باقي است، شايد پاسخ اين پرسش آن گاه مشخص شود كه همدلي و انسجام لازم ميان مراكز كلان تصميم گيري و مسئولان و مديران شهري ايجاد شود. مگر آن كه اين پنداشت برخي شهروندان را بپذيريم كه «داشتن شهر سالم، رويايي است كه هرگز به واقعيت نمي پيوندد.»
|
|
يك عضو شوراي شهر:
دولت ۲ هزار ميليارد ريال به شهرداري تهران بدهكار است
گروه شهري: اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران ديروز با شهروندان مناطق ۷ و ۱۶ ديدار كردند.
به گزارش روابط عمومي شوراي شهر تهران، مهندس اميررضا واعظي آشتياني در ديدار مردمي درباره مشكلات منطقه ۱۶ گفت: وضعيت منطقه، به لحاظ بافت هاي فرسوده بحراني است و سياست هاي وزارت مسكن و شهرسازي باعث بلاتكليفي در بازسازي مناطق فرسوده شده است.
وي افزود: محدوديت مالي كه امسال براي شهرداري تهران پديد آمد باعث شده تا املاك شهرونداني كه در طرح ها قرار گرفته است، همچنان براي مردم و شهرداري مشكل زا باشد. بيشتر اين املاك در دل بافت هاي فرسوده واقع شده است. بنابراين شورا و شهرداري با توجه به دستور رياست جمهوري از دولت مي خواهد تا بدهي خود را به شهرداري بپردازد.
واعظي آشتياني با اشاره به حذف بهره تقسيط عوارض شهرداري گفت: با اين اقدام مثبت شهرداري، ما اميدوار هستيم تا مردم در پرداخت بدهي هاي خود به شهرداري جدي تر شوند. اين كار و پرداخت بدهي دولت به شهرداري باعث تقويت بنيه مالي شهرداري و اتمام پروژه هاي نيمه تمام در شهر تهران خواهد شد .
واعظي آشتياني، بدهي دولت به شهرداري تهران را حدود ۲ هزار ميليارد ريال عنوان كرد.
|