دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۰۶۷
شركت مخابرات در انتظار دريافت گزارش اصلاح ساختار شبكه تلفن همراه
علي رغم گذشت يك سال از فعاليت  شركت مشاور در امور تلفن همراه، هنوز هيچ گزارشي از سوي اين شركت به وزارت پست، تلگراف و تلفن ارائه نشده است.
به گزارش خبرنگار ما، اين در حالي است كه طبق توافقات اوليه مقرر بود اين شركت در نيمه دوم سال ۱۳۸۱ نسبت به اعلام نواقص موجود در سيستم مخابراتي و ارائه راهكارهاي حل اين مشكل اقدام كند.
شركت ايركام كه پس از برنده شدن در مناقصه استخدام مشاور تلفن همراه شركت مخابرات، مسؤوليت بررسي وضعيت شبكه تلفن همراه، ضريب نفوذپذيري و... را يافته است در پاسخ به درخواست مقامات وزارت پست، تلگراف و تلفن مبني بر ارائه يافته هاي عملي درخصوص شبكه تلفن همراه اعلام كرده است تا پايان شهريور ماه سال جاري اين اقدام را صورت و گزارش اصلاح ساختار شبكه تلفن همراه را به مقامات ايران ارائه خواهد داد.
ضريب نفوذپذيري شبكه تلفن همراه در ايران پايين تر از استانداردهاي بين المللي است به همين خاطر اختلالات فراواني در شبكه به چشم مي خورد.
عدم هماهنگي تأسيسات شبكه تلفن همراه در كشور، پايين بودن ظرفيت شبكه نسبت به تعداد مشتركين، ناكافي بودن تعداد آنتن هاي B.T.S و همچنين عدم جهت يابي صحيح اين آنتن ها از مشكلات موجود در شبكه تلفن همراه است.
تأسيسات و تجهيزات شبكه تلفن همراه در مرحله اول از سه شركت نوكيا، اريكسون و زيمنس خريداري شد. اين در حالي است كه در مرحله عمل تجهيزات اين سه شركت همخواني لازم را نداشته و همين ناهماهنگي سبب بروز اختلالاتي در شبكه تلفن همراه شده است.
در حال حاضر بيش از دو ميليون و ۳۰۰ هزار مشترك تلفن همراه در ايران وجود دارد و واگذاري
۲/۱ ميليون تلفن همراه جديد كه طي سال گذشته 
پيش فروش شد در دستور كار بررسي قرار دارد.
پيش بيني شده است تا پايان برنامه سوم توسعه تعداد مشتركين تلفن همراه به ۵ ميليون مشترك برسد.
شركت انگليسي ايركام، طبق قرارداد منعقده موظف شده است در قبال دريافت ۱۵ ميليون دلار مشكلات شبكه تلفن همراه را برطرف كند كه هنوز اقدامي در اين خصوص صورت نگرفته است.
طبق مفاد پيش بيني شده در اين قرارداد راهكارهاي پيشنهادي شركت ايركام براي شركت مخابرات ايران لازم الاجراست.

شيباني  اولين گزارش خود را به مجلس شوراي اسلامي ارائه مي دهد
رئيس كل جديد بانك مركزي اولين گزارش خود درخصوص وضعيت اقتصادي كشور را به مجلس شوراي اسلامي ارائه مي كند.
به گزارش خبرنگار ما، به موجب توافق صورت گرفته مقرر است ،اوايل هفته آينده اولين جلسه مشترك اعضاي كميسيون برنامه و بودجه، رئيس كل بانك مركزي و ساير مقامات اين بانك برگزار شود.
پيش بيني شده است در اين جلسه گزارش تفصيلي عملكرد اين نهاد مالي در سال گذشته ارائه شود. همچنين ابراهيم شيباني رئيس كل جديد بانك مركزي نيز در اين جلسه مشترك برنامه هاي آتي خود را براي تحول نظام بانكداري در ايران ارائه خواهد داد.
براساس اين گزارش واگذاري بانك هاي دولتي به بخش خصوصي و همچنين تصميم گيري و بحث در خصوص وضعيت صندوق هاي قرض الحسنه، تعاوني هاي اعتبار آزاد و ساير نهادهاي مالي و پولي در اولويت كاري اين جلسه قرار دارد.
ابراهيم شيباني پس از درگذشت محسن نوربخش رئيس كل بانك مركزي از سوي طهماسب مظاهري براي تصدي رياست كلي بانك مركزي به هيأت وزيران معرفي شد.
براين اساس كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي خواستار آن شده است گزارشي در خصوص ميزان بدهي هاي خارجي و تركيب اين بدهي ها از بانك مركزي دريافت كند.
ارائه راهكارهاي قانوني براي حل مشكلات اقتصادي نيز پس از جمع بندي مباحث مطرح در اين جلسه صورت خواهد گرفت.
بسياري از نمايندگان مجلس اعلام كرده اند سيستم بانكي كشور خصوصاً نظام اداري بانك مركزي نياز به اصلاح و تجديدساختار اساسي دارد.

رويداد
اقتصاد
انرژي
بين الملل
|  اقتصاد  |  انرژي  |  بين الملل  |  رويداد  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |