چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۱۵ - July . 23, 2003
وينگو بگوويچ:
پرسپوليس قدرت اول ايران و آسيا خواهد شد
005595.jpg
گروه ورزشي: سر مربي جديد تيم پرسپوليس تصريح كرد با همكاري بازيكنان و مسئولان، تيم پرسپوليسي مقتدر در سطح آسيا خواهم ساخت.
وينگو بگوويچ افزود: من يك مربي حرفه اي هستم و تمامي معلومات و وقت خودم را در خدمت پرسپوليس قرار خواهم داد تا با همكاري بازيكنان و دست اندركاران، پرسپوليس به باشگاهي قوي مبدل شود زيرا پرسپوليس باشگاهي قدرتمند در قاره آسياست.
وي درباره وضع كنوني پرسپوليس گفت: غيرطبيعي است و اين به نفع هيچكس نيست و بازيكنان حرفه اي بايد به باشگاه، هواداران و در قبال مربي خود متعهد باشند و باشگاه نيز بايد مطالبات آنها را بپردازد.
بگوويچ خاطرنشان كرد بازيكنان با حضور نيافتن در تمرين به خودشان آبروي باشگاه و هواداران ضرر مي زنند و افرادي كه پرسپوليس را دوست ندارند از اين قضيه خوشحال مي شوند.
بگوويچ با بيان اينكه بسياري از باشگاههاي اروپائي مطالبات بازيكنان خود را كاهش دادند اما هيچ يك از بازيكنان به عنوان اعتراض تمرين را ترك نكرد، افزود: در اروپا هواداران به بازيكناني كه تمرين نمي كنند اعتراض مي كنند اما در اينجا هواداران به بازيكناني حمله مي كنند كه تمرين مي كنند و آنهائي كه تمرين نمي كنند قهرمان جلوه گر مي شوند.
وي گفت: بازيكناني كه در تمرينات حاضر نبودند بالاخره به دليل عشق به باشگاه بزودي به تمرينات تيم ملحق مي شوند.
بگوويچ به اختيارات مدير فني در تيم اشاره كرد و با بيان اينكه مدير فني هنوز در تيمهاي ايران جا نيفتاده است، افزود:  مدير فني موظف است به همراه مربي استراتژي و بازيكنان تيم را مشخص كند و در همكاري با تيم از دست اندركاران اصلي باشگاه است و هميشه با او مشورت مي شود و انتصاب او نيز به عهده مديريت باشگاه است.
وي گفت من به پرسپوليس و جوانب مثبت و منفي آن اشراف دارم و در مدت يك ماه مي توان جوانب منفي آنرا از بين برد تا پرسپوليس تهاجمي بازي كند و در دفاع نيز محكم تر ظاهر شود.
وي در خصوص جذب ساشائيليچ گفت وي دروازه بان تيم باردار يوگسلاوي سابق بود اما پس از متلاشي شدن يوگسلاوي به روسيه رفت و هم اكنون براي تست در تيم حاضر شده است و درباره وي تصميم گيري خواهد شد.
وينگو بگوويچ خط دفاعي را از نقاط ضعف پرسپوليس در فصل گذشته دانست و گفت پرسپوليس در فصل گذشته در خط دفاعي ضعف داشت و خطوط مياني از هم فاصله داشتند و هماهنگ نبودند و همچنين در بازي روان پاس كاري سريع و به ثمر رساندن نهائي توپ نيز ضعف هايي داشت و بايد در اين خصوص بيشتر كار كرد و با همكاري بازيكنان و مسئولان پرسپوليسي قدرتمند و توانمند نه در باشگاه هاي ايران، بلكه در قاره آسيا ايجاد خواهيم كرد.

حساس ترين مرحله مسابقات بسكتبال با ويلچر باشگاههاي برتر ايران
گروه ورزشي: دومين مرحله مسابقات بسكتبال با ويلچر باشگاههاي برتر كشور در شهرهاي تهران و اروميه برگزار خواهد شد. حساس ترين اين ديدارها به دليل حضور تيم هاي پرقدرتي چون بنياد خوزستان، پگاه  رزم آوران مازندران، فرش نگين مشهد و نفت بهران تهران در گروه ب در سالن ايثار تهران برگزار مي شود.
در مرحله قبل اين مسابقات كه در مشهد برگزار شد، تيم بنياد خوزستان توانست با غلبه بر ديگر تيم ها در صدر جدول قرار گيرد. در گروه ديگر نيز تيم هاي آسايشگاه خيريه كهريزك تهران، دانشگاه آزاد زنجان، اروميه و بنياد اصفهان قرار دارند كه در مرحله اول تيم دانشگاه آزاد زنجان توانست در صدر گروه قرار گيرد.

«مهدي قدمي» معاون اداري و پشتيباني سازمان تربيت بدني شد
005600.jpg
گروه ورزشي: «محسن مهرعليزاده» معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان تربيت بدني در حكمي مهندس «مهدي قدمي»  را به سمت معاون اداري و پشتيباني اين سازمان منصوب كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان تربيت بدني، درپي بازنشستگي «حسن تقدس نژاد» معاون پيشين اداري و پشتيباني سازمان تربيت بدني، مهرعليزاده، قدمي را كه پيش از اين مديركل دفتر برنامه ريزي و فناوري اطلاعات بود، به سمت معاون اداري و پشتيباني اين سازمان منصوب نمود.
مهندس مهدي قدمي داراي مدارك عالي زبان انگليسي بوده و در رشته مهندسي عمران در مقطع ليسانس فارغ التحصيل شده است.
تحصيلات وي در مقطع فوق ليسانس در رشته برنامه ريزي با گرايش توسعه بوده است. وي از داوران رشته ورزشي تكواندوست.

ليگ برتر دووميداني كشور در تهران برگزار مي شود
گروه ورزشي: سومين مرحله ليگ برتر دووميداني باشگاه هاي ايران از روز ۹ و ۱۰ مرداد ماه در ورزشگاه شيرودي تهران برگزار مي شود.
حسين جلالي رئيس فدراسيون دووميداني ضمن اعلام اين مطلب افزود در اين مسابقه ها باشگاه هاي بزرگي همچون پيكان، پاس، استقلال اهواز و ذوب آهن اصفهان و... حضور دارند و تمام قهرمانان دووميداني و مدال آوران اين رشته در آن شركت مي كنند. جلالي گفت: در اين مسابقه ها حضور مردم و خانواده ها در ورزشگاه رايگان است و به جز جوايز نقدي كه براي قهرمانان دووميداني در نظر گرفتيم طي مراسم قرعه كشي براي مردم نيز جوايز بي شمار و ارزنده اي در نظر گرفتيم. رئيس فدراسيون دووميداني گفت: يكي از اهداف ما نزديك كردن مردم به اين رشته پايه و مفرح است. در كشورهاي پيشرفته بيشترين تماشاگر براي رقابتهاي دووميداني حضور پيدا مي كنند و اين عامل مهمي براي پيشرفت اين ورزش است. شايان ذكر است كه مسابقه هاي ليگ دووميداني ايران به طور مستقيم از صدا و سيما پخش مي شود.

تاريخ مسابقات جام ملتهاي آسيا تغيير كرد
گروه ورزشي: كنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام كرد به منظور جلوگيري از تداخل در برگزاري مسابقات بازيهاي المپيك پكن، مسابقات فوتبال يورو ۲۰۰۸ در اتريش و سوئيس دوره بعدي مسابقات فوتبال جام ملتهاي آسيا يكسال زودتر يعني در سال ۲۰۰۷ برگزار خواهد شد. كنفدراسيون فوتبال آسيا با اعلام اين خبر افزود به علت فشرده بودن تقويم مسابقات بين المللي چاره اي ندارد جز اينكه تاريخ برگزاري مسابقات فوتبال بزرگسالان آسيا را تغيير دهد.
جام ملتهاي آسيا ۲۰۰۴ با شركت ۱۶ تيم اوايل شهريور ما ه يعني در فاصله برگزاري بازيهاي آسيايي و بازيهاي المپيك تابستاني آتن برگزار خواهد شد.

دانشجويان دختر در مسابقات جهاني
005590.jpg
گروه ورزشي: بهرام قديمي مديركل  تربيت  بدني  دانشگاه  آزاد اسلامي ، آمادگي اين  دانشگاه  را براي  اعزام  تيم هاي  بيشتر دانشجويان دختر به تورنمنت هاي  جهاني  اعلام  كرد و گفت : دانشگاه  آزاد زماني  كه  تيم داري را آغاز كرد، نصف  سرمايه گذاري  خود را برروي  دختران  انجام  داد.وي  بااشاره  به  دستاوردهاي  مثبت  سفر تيم هاي  كوهنوردي  و تكواندو دختران اين  دانشگاه  به  قله  البرس  در روسيه  و رقابتهاي  جام  دراكولا روماني  گفت :فتح  اين  قله  توسط ۴ نفر ازدختران  اين  دانشگاه  وكسب  ۳ مدال  طلا از رقابتهاي تكواندو روماني  نشان  از آمادگي  افراد اعزامي دارد.
وي  بااشاره  به  فعاليت  دختران  دانشگاه  آزاد در ۲۳ رشته  ورزشي  گفت :درحال  حاضر ۲۸ تيم  دختران  اين  دانشگـاه  در ليگ هاي  باشگاهي  كشور حضورداشته  و بيش  از ۹۰ درصد از عناوين  قهرماني  رقابتهاي  بانوان  را به  خوداختصاص  داده اند.قديمي افزود: المپياد ورزشي  دختران  اين  دانشگاه  به  صورت  غيرمتمركز درتابستان  سال جاري  در ۱۵ رشته  درشهرهاي  اراك ، بروجرد، كرمان ، كاشان  و تهران برگزار مي شود.

دادكان: مربي خارجي نمي آوريم
گروه ورزشي: رئيس  فدراسيون  فوتبال  حضور مربي  خارجي  در راس  تيم  ملي  فوتبال   ايران  را منتفي  دانست  و گفت : همايون  شاهرخي  بعنوان  سرمربي  هدايت  تيم  ملي  فوتبال  كشورمان  را بعهده  خواهد داشت  و ما قصد نداريم  از مربي  خارجي  بهره بگيريم . وي  در خصوص  درخواست  ميزباني  تيم هاي  اصفهاني  براي  برگزاري  مسابقات  جام باشگاه هاي  آسيا افزود: در اين  راستا با مديران  باشگاه هاي  ذوب  آهن  و فولادمباركه  سپاهان  مذاكراتي  انجام  شده  و فدراسيون  فوتبال  تمامي تلاش  خود را معطوف  گرفتن   اين  ميزباني  خواهدكرد.
وي  در مورد استفاده  از بازيكنان  شهرستاني  در تيم  ملي  گفت : عملكرد يكساله  تيم  ملي  نشان  مي دهد كه  فدراسيون  از حركت  اصلي  خود مبني  بر استفاده اين  تيم  از بازيكنان  شايسته  شهرستاني  منحرف  نشده  و نخواهد شد.
عضوهيأت  مديره  باشگاه  پيروزي  تهران  در خصوص  اعلام  موضع  فدراسيون  فوتبال در قبال  مشكلات  ايجاد شده  در تيم  پرسپوليس  گفت :  اين  فدراسيون  در مقابل باشگاه ها و يا مشكلات  آنها موضع گيري  نخواهد كرد.

آرش اكبري نيا در صدر جدول شطرنج بازان آسيا
سيد آرش اكبري نيا شطرنج باز كشورمان در دور چهارم مسابقات شطرنج انفرادي قهرماني جوانان آسيا با تساوي در برابر ديپان از هند با ۵/۳ امتياز همچنان در صدر است. فدراسيون شطرنج بيست و هشتمين دوره مسابقات شطرنج انفرادي قهرماني جوانان آسيا با شركت سي نفر از شطرنج بازان جوان در ني گامبو سريلانكا پيگيري مي شود. اين مسابقات در يازده دور و به روش سوئيسي تا پنجم مردادماه در سريلانكا ادامه دارد.

۲۲ مشتزن در اردوي آمادگي تيم ملي ايران
گروه ورزشي: فدراسيون  مشتزني  از ۲۲ مشتزن  براي  شركت  در اردوي  آمادگي  تيم  ملي ايران  براي  شركت  در رقابت هاي  آسيايي  اين  رشته  دعوت  به  عمل  آورد.مسابقات  مشتزني  قهرماني  آسيا، مهرماه  سال  جاري  در فيليپين  برگزارخواهد شد.
دعوت شدگان  به  اردو مي بايست  صبح  امروز در ورزشگاه  آزادي  تهران  خود را به  مربيان  مربوطه  معرفي  كنند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |   علمي فرهنگي   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |