پنج شنبه ۶ شهريور ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۵۰ - Aug. 28, 2003
اعضاي شوراي شهر در ديدار از روزنامه همشهري:
شهرداري نيازمند انتقاد سازنده مطبوعات است
011720.jpg

گروه شهري:رئيس و اعضاي شوراي شهر به اتفاق شهردار تهران سه شنبه شب گذشته از قسمت هاي مختلف روزنامه همشهري ديدن كردند.
به گزارش خبرنگار ما اعضاي شوراي شهر در گفتگو با مديرعامل همشهري خواستار نگاه منتقدانه همشهري به مديريت شهري تهران شده و تاكيد كردند اكنون شهرداري و شوراي شهر بيش از هر زمان ديگر نيازمند انتقاد سازنده مطبوعات است.
در اين ديدار اعضاي شوراي شهر همچنين بر ضرورت تقويت كاركردهاي شهري روزنامه همشهري به عنوان فراگيرترين رسانه مسائل شهري و زيست محيطي در ايران تاكيد كرده و اشاره كردند همشهري بايد بيشتر از گذشته به انعكاس مشكلات و معضلات شهري تهران بپردازد.در جريان اين ديدار مهندس عليرضا شيخ عطار مديرعامل روزنامه همشهري گزارشي از وضعيت كنوني اين روزنامه و طرح هاي آتي براي توسعه بخش هاي مختلف آن ارائه كرد.
شيخ عطار اشاره كرد كه ميزان تيراژ روزنامه همشهري نسبت به گذشته بين ۳ تا ۴درصد افزايش داشته است و ابراز اميدواري كرد با طرح هاي در دست انجام اين روند تداوم پيدا كند.
011715.jpg

شيخ عطار از افزايش مخاطبان روزنامه همشهري و تقويت كاركردهاي شهري آن به عنوان دو هدف اصلي مجموعه مديريت كنوني روزنامه نام برد و تاكيد كرد تلاش خواهد شد روزنامه همشهري همچنان پرتيراژترين روزنامه ايران باقي بماند.وي با اشاره به طرح هاي در دست اجراي مديريت روزنامه، از انتشار ضميمه هاي شهري ايرانشهر و خردنامه و اقتصاد خانواده وديپلماتيك در ماه آينده خبر داد و افزود: ضميمه شهري كه در هشت صفحه قطع اصلي روزنامه به صورت روزانه منتشر خواهد شد، عمدتا به مسائل و چالش هاي شهرنشيني در ايران پرداخته و تلاش خواهد شد رابطه صميمانه و شفاف مابين انبوه  شهروندان و مجموعه دست اندركاران مديريت شهري تهران برقرار سازد.
شيخ عطار همچنين اشاره كرد مقدمات لازم براي راه اندازي چاپخانه مستقل روزنامه همشهري فراهم شده و احتمالا اين چاپخانه كه مجهز به مدرن ترين تكنولوژي صنعت چاپ در جهان خواهد بود، اواخر سال آينده به مرحله بهره برداري مي رسد.

تاكيد استاندار بر انتقال نمايشگاه تهران به رباط كريم
011700.jpg
گروه شهري: طرح انتقال نمايشگاههاي بين المللي تهران به شهر جديدپرور از توابع شهرستان رباط كريم كه چندي پيش از طرف شهرداري تهران اعلام شد با استاندار تهران در ميان گذاشته شد.
آقاي رحماني در مصاحبه با واحد مركزي خبر موقعيت شهرستان رباط كريم را به دليل هم جواري فرودگاه بين المللي امام خميني (ره)، نمايشگاه بين المللي اكسپو، جاده هاي دسترسي و ظرفيتهاي خوب صنعتي براي انتقال نمايشگاههاي بين المللي تهران مناسب خواند و گفت: وجود اين نمايشگاهها در داخل شهر تهران بسيار مشكل ساز و باعث ايجاد مزاحمت براي شهروندان تهراني است. وي افزود: زماني وجود نمايشگاهها در تهران معقول بود، كه مكان نمايشگاهها خارج از شهر قرار داشت و امروزه وجود نمايشگاهها در داخل تهران به هيچ وجه مناسب نيست.
استاندار تهران درباره زمان انتقال نمايشگاههاي بين المللي تهران به شهرستان رباط كريم گفت: اجراي اين طرح كاري زمان بر و تدريجي است و نيازمند همكاري اره بازرگاني و شهرداري است.

احتمال احداث جاده كنارگذر در داخل تالاب انزلي قوت گرفت
011705.jpg
گروه شهري: به رغم تصميم هيأت دولت مبني بر احداث كمربندي انزلي در خارج از تالاب بين المللي انزلي، مجريان طرح همچنان به ادامه احداث اين جاده در داخل تالاب اصرار مي ورزند.
دكتر فرهنگ قصرياني - مديركل دفتر زيستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محيط زيست در
گفت و گو با قلم سبز ايران با اعلام اين مطلب گفت: متأسفانه هنوز هم اين ديدگاه وجود دارد كه جاده كنارگذر مي بايست از داخل تالاب عبور كند و علي رغم اين كه اين موضوع در هيأت دولت حل و فصل شد مجدداً از وزارت راه مكاتباتي شده است كه بار ديگر نگراني هايي را براي مردم و همه دوستداران طبيعت به وجود آورده است.»
وي با اشاره به تلاش هاي سازمان حفاظت محيط زيست براي جلب توجه مسئولان به ارزش هاي تالاب بين المللي انزلي افزود: «كاركردهاي تالاب انزلي و نقش اين تالاب در توسعه اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و زيستي مردم گيلان واقعاً انكارناپذير است و احداث جاده در آن خسارت جبران ناپذيري به دنبال خواهد داشت.»

افزايش جرايم قطع درختان جنگلي
011710.jpg
گروه شهري: رئيس سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري كشور از افزايش جرايم قطع درختان جنگلي و كندن نهالها خبر داد.
صمدي گفت: بزودي جريمه قطع درختان ۵/۲ تا ۳ برابر افزايش خواهد يافت.
وي همچنين از شناسايي ۶ ميليون هكتار كانونهاي بحراني در مناطق كويري كشور خبر داد و افزود: برنامه مهار شنهاي روان در مناطق كويري كشور اجرا خواهد شد.

خودروهاي شخصي از سال آينده حق مسافركشي ندارند
روزانه ۵۰۰ موتورسيكلت در تهران توقيف مي شوند
گروه شهري: خودروهاي شخصي از سال آينده بدون داشتن مجوز از تاكسيراني حق مسافركشي ندارند.
مدير كل دفتر حمل و نقل و دبيرخانه شوراي عالي ترافيك شهرهاي كشور ديروز در حاشيه گردهمايي دبيران شوراهاي هماهنگي ترافيك استان ها و معاونين حمل و نقل و ترافيك شهرداري هاي شهرهاي بزرگ كشور افزود: صاحبان خودروهاي شخصي در صورت تمايل به ادامه كار، بايد تا قبل از پايان سال جاري با مراجعه به سازمان تاكسيراني براساس شرايطي كه از سوي آن سازمان اعلام خواهد شد مجوز دريافت كنند.
مهندس محمد رئوفي در اين گردهمايي ۷۵ درصد آلودگي هوا را ناشي از حمل و نقل خواند و افزود: بخش عمده اي از اين آلودگي در اثر تردد موتورسيكلت ها در سطح شهر توليد مي شود.
وي توسعه خطوط ويژه اتوبوسراني را در افزايش سرعت حمل و نقل شهري مؤثر دانست و گفت: استفاده بهينه از كاربري زمين براي پارك اتومبيل و گسترش حمل و نقل عمومي موجب كاهش نياز تهران به پاركينگ هاي عمومي مي شود. رئوفي همچنين گفت: طرح راه اندازي مترو بين هشتگرد و كرج به تصويب شوراي عالي ترافيك و شوراي عالي شهرسازي رسيده است. وي اصلاح نحوه اخذ جرايم رانندگي را از سياست هاي حمل و نقل كشور خواند و گفت: در لايحه تصويب شده در كميسيون اصلي هيأت وزيران، ابطال گواهينامه رانندگان متخلف، رسيدگي به جرايم آنها در دادگاه و دادن نمره منفي، پيش بيني شده است كه به زودي تقديم مجلس خواهد شد.
توقيف روزانه ۵۰۰ موتورسيكلت در تهران
از سوي ديگر معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران نيز در اين همايش گفت: تهران سالانه نيازمند ۱۰ تا ۲۰ كيلومتر خط متروي جديد است.
دكتر حميد بهبهاني با بيان اينكه از اين پس اولويت اصلي طرح هاي ترافيكي در تهران براساس حمل و نقل عمومي خواهد بود گفت: در حال حاضر ۴۵۰۰ دستگاه اتوبوس در شبكه اتوبوسراني مشغول به كار است كه ۵۰۰ دستگاه آن ناكارآمد مي باشد. از اين رو پيش بيني شده نقش اتوبوسراني به عنوان بخش اصلي اين محور از ۲۳ درصد سفرهاي درون شهري به ۳۵ درصد افزايش يابد.
وي نياز شبكه اتوبوسراني را هفت هزار دستگاه اعلام كرد و گفت: تا پايان امسال ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس وارد شبكه خواهد شد.
بهبهاني با بيان اينكه تعداد ۳۳ هزار تاكسي براي كلان شهر تهران با جمعيت فعلي كافي نيست گفت: شهردار اخيرا دستور الحاق خودروهاي مسافركش به شبكه تاكسيراني را داده است.
معاون حمل و نقل شهرداري همچنين با اشاره به خلأهاي قانوني در برخورد با تخلفات موتورسواران خاطرنشان كرد كه روزانه ۵۰۰ موتورسيكلت به توقفگاهها فرستاده مي شوند ولي پس از ۳ ماه توقيف و پرداخت ۲۸ هزار تومان جريمه رفع توقيف مي شوند.

وزارت بهداشت نسبت به احتمال شيوع «وبا» هشدار داد
گروه شهري: رئيس مركز مديريت بيماريهاي وزارت بهداشت، نسبت به احتمال شيوع بيماري وبا در كشور هشدار داد.
دكتر «محمدمهدي گويا» ديروز در گفت وگو با ايرنا گفت: طي روزهاي اخير ۶۰ مورد بيمار مبتلا به وبا در منطقه «ميرجاوه» در استان سيستان و بلوچستان شناسايي شده اند. گويا با ذكر اينكه بيماران شناسايي شده از اتباع افغانستان، پاكستان و ياايرانيان مرتبط با آنها بوده اند، گفت: اين بيماران پس از شناسايي به موقع، مورد درمان و مداوا قرار گرفتند.
وي افزود: كشور ما در شرايطي قرار دارد كه امكان همه گيري وبا در آن هر ساله وجود دارد و اين شرايط در برخي استانها از جمله استان سيستان و بلوچستان وخيم تر از ديگر استانها است.
به گفته گويا در استان سيستان و بلوچستان شرايط خشكسالي طي چهار سال گذشته باعث محدود شدن منابع آب آشاميدني شده و بنابراين كنترل چنين وضعيتي و پيشگيري از بيماريهاي روده اي در اين منطقه بسيار دشوارتر از قبل شده است.
رئيس مركز مديريت بيماريهاي وزارت بهداشت در ادامه همچنين به هموطناني كه به طور غيرقانوني براي زيارت عتبات عاليات به عراق سفر مي كنند، نسبت به بروز بيماري وبا در عراق و احتمال مبتلا شدن آنان به اين بيماري هشدار داد.
دكتر گويا با اشاره به اين نكته كه طبق گزارش سازمان بهداشت جهاني گرماي هوا در برخي روزها در بغداد به بالاتر از ۵۰ درجه سانتيگراد مي رسد، گفت: فقط ۵۰ درصد از مردم عراق داراي آب آشاميدني هستند .
وي افزود: گزارش سازمان بهداشت جهاني همچنين بر افزايش موارد ابتلا به بيماريهاي «وبا»، «اسهال خوني» و ساير بيماريهاي اسهالي در عراق تأكيد دارد.
گويا اظهار داشت: در چنين شرايطي تنها راه دسترسي به آب سالم، جوشاندن آن است كه بر اساس بخش ديگري از گزارش سازمان بهداشت جهاني، سوخت لازم نيز براي چنين كاري در عراق وجود ندارد.
وي افزود: كساني كه به عراق سفر مي كنند بايد بدانند كه در صورت ابتلا به بيماري وبا، بيمارستانهاي اين كشور فاقد امكانات لازم براي درمان و كنترل اين بيماري هستند و اين گونه مسافرتها خطر عمده اي نه فقط براي فرد، بلكه براي خانواده و شهر وي و سراسر كشور در پي خواهد داشت.
گويا ادامه داد: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهاني، چندي پيش در عراق همه گيري وبا رخ داده و به طور قطع نمي توان گفت كه اين بيماري كنترل شده و يا نه و بنابراين وبا استانهاي جنوبي و به طور كلي كشور را تهديد مي كند.
رئيس مركز مديريت بيماريهاي وزارت بهداشت از ماههاي شهريور و مهر به عنوان ماه هاي نگران كننده براي شيوع بيماري وبا در كشور ياد كرد و گفت: وزارت بهداشت به تنهايي قادر به كنترل اين بيماري نيست و بايد مسئولان و دست اندركاران نيز به كمك اين بخش بشتابند. گويا به علائم بيماري وبا اشاره كرد و افزود: اين بيماري همراه با اسهال آبكي و در اكثر موارد آن بدون درد شكمي و استفراغ است و اسهال در آن بدون خون و حجيم است.
وي گفت: اين بيماري مي تواند دو گروه اطفال و بزرگسالان را مورد تهديد قرار دهد زيرا اين دو گروه آسيب پذيرتر از ديگران هستند.
رئيس مركز مديريت بيماريهاي وزارت بهداشت از هموطنان درخواست كرد كه بمحض مشاهده علائم بيماري به مراكز بهداشت مراجعه كنند تا تحت معالجه قرار گيرند.
دكتر گويا همچنين با ذكر اينكه آب آلوده از مهمترين راه هاي انتقال اين بيماري است، افزود: مدفوع فرد مبتلا و مصرف سبزيجات و ميوه هاي آلوده نيز مي تواند باعث انتقال اين بيماري شود.

مدير كل دفتر تحقيقات پولي و سياستهاي بازرگاني در گفت وگو با خبرگزاري فارس:
يكسان سازي نرخ ارز از اقدامات شجاعانه دولت بوده است
خبرگزاري فارس: مدير كل دفتر تحقيقات بازرگاني و سياستهاي پولي وزارت امور اقتصادي و دارايي گفت: در بعد سياستها و اصلاحات زيربنايي اقتصادي دولت و مجلس موفقيتهايي داشته اند. يكسان سازي نرخ ارز از اين گونه موارد و از اقدامات شجاعانه دولت بوده است.
علي خورسنديان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس افزود: عملكرد دولت در خصوصي سازي، نشانگر عزم جدي دولت در كاهش تصديگري و ايجاد فضاي فعاليت بخش خصوصي است.
وي افزود: يكسان سازي نرخ ارز روي بسياري از متغيرهاي ديگر مانند تورم اثرگذار است. با يكسان شدن نرخ ارز، نرخ تورم كمتر از مقدار پيش بيني برنامه شد. در سال ۸۱ با در نظر گرفتن يكسان سازي نرخ ارز انتظار مي رفت كه تورم بيش از آنچه در سال ۸۱ گزارش شد يعني ۸/۱۵ درصد باشد، اما با تمهيداتي كه دولت انديشيد، اين نرخ كاملا مهار شد.
خورسنديان گفت: تك نرخي كردن ارز جلوي قسمتي از رانتها را گرفت، همچنين شفاف سازي ايجاد شد.
وي افزود: در مورد صادرات، چون صادركنندگان ايراني حتي در زمان چند نرخي بودن ارز، از نرخ گواهي سپرده ارزي استفاده مي كردند، لذا براي آنها تك نرخي كردن ارز تفاوتي نداشت.
وي افزود: اقداماتي مانند تسهيل در صدور كالاها و كاهش فرايند تشريفات گمركي و نيز اعطاي جايزه به صادركنندگان و تغيير در تركيب كالاهاي صادراتي به سمت كالاهاي با ارزش افزوده بيشتر باعث شد كه صادرات در ۵ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال پيش رشد خوبي داشته باشد. انتظار مي رود امسال صادرات غير نفتي به ۶ ميليارد دلار برسد. مدير كل دفتر تحقيقات بازرگاني و سياستهاي پولي، تحول در بازار سرمايه و اصلاحات آن را براي جذب نقدينگي به منظور جلوگيري از رفتن به سمت سوداگري را از موفقيتهاي دولت دانست و گفت: اصلاح قانون مالياتها و قانون تجميع عوارض نيز موفقيت ديگر بود. گرچه انتظار مي رفت، كاهش نرخ ماليات در ابتدا باعث كاهش درآمد دولت شود، اما تشويق موديان مالياتي براي اظهارنامه مالياتي و گسترش پايه هاي مالياتي، درآمد ماليات دولت را در بلندمدت جبران مي كند.
وي افزود: نرخ ماليات كه قبلا سقفي بيش از ۶۰ درصد داشت، با اصلاح قانون براي اشخاص حقيقي حداكثر
۳۵ درصد و براي اشخاص حقوقي حداكثر ۲۵ درصد كاهش يافت و اين به عنوان يك سياست منجر به افزايش سرمايه گذاري و انبساط مالي مي شود، زيرا هزينه توليد را كاهش مي دهد.

سال آينده در ايران
بزرگترين مركز سنجش آلاينده ها در خاورميانه به بهره برداري مي رسد
گروه شهري: مشاور رئيس  جمهور و رئيس  سازمان  حفاظت  محيط زيست  گفت : يكي  از بزرگترين مراكز تست  و سنجش  آلاينده ها در خاورميانه ، سال  آينده  در ايران  به بهره برداري  مي رسد.
به گزارش ايرنا، در اين  مركز انواع  خودرو اعم  از خودروهاي  سبك  و سنگين  مورد سنجش  قرارمي گيرند كه  اين  امر نقش  مؤثري  در كاهش  آلودگي  هوا دارد.
دكتر «معصومه  ابتكار» در گفتگو با خبرنگاران  با اشاره  به  برنامه هاي  آينده  اين  سازمان ، افزود: سازمان  حفاظت  محيط زيست  سال  آينده برنامه هاي  اصلي  و سياستهاي  كلان  پارسال  خود را پيگيري  مي كند.
رئيس  سازمان  حفاظت  محيط زيست  از پيگيري  برنامه  جامع  كاهش  آلودگي  هوا در تهران  و هفت  شهر بزرگ  خبر داد و افزود با توجه  به  اعتبارات  مناسبي  كه  دولت  در اين  زمينه  پيش بيني  كرده ، در اكثر شهرها اين  مطالعات  تكميل  و كميته  كاهش  آلودگي  هوا تشكيل  شده  است .
به  گفته  ابتكار طرح  توسعه  مراكز معاينه  فني  خودرو و ايجاد خطوط مراكز معاينه  فني  در كشور و برگزاري  برنامه  آموزشي  براي  افزايش  مشاركت  مردم  در كاهش  آلودگي  هوا از ديگر برنامه هاي  آينده  سازمان  حفاظت  محيط زيست  در زمينه  كاهش  آلودگي هاي  زيست  محيطي  در كشور است .
به  گفته  ابتكار، نمايشگاه  موزه  تاريخ  طبيعي  كه  يك  موزه  نمونه  و قابل توجه  از تاريخ  طبيعي  ايران  و نمونه هايي  از مناطق  دنيا در آنجا عرضه  خواهدشد، در سال  آينده  افتتاح  مي شود.
وي  در پاسخ  به  اينكه  چرا برنامه  جامع  كاهش  آلودگي  هوا تاكنون  موفق عمل  نكرده  است ، گفت : اين  يك  برنامه  بلندمدت  است  و بين  ۱۰ تا ۱۵ سال  طول مي كشد تا استاندارد آلودگي  هوا به  حد استاندارد لازم  برسد كه  لازمه  اين امر هم  همكاري  بين بخشي  است .
رئيس  سازمان  حفاظت  محيط زيست ، حذف  سرب  از هواي  تهران  و ايجاد مراكز معاينه  فني  خودرو را در تهران  از موفقيت هاي  اين  سازمان  عنوان  كرد و افزود: تنها در زمينه  جلب  مشاركت  دارندگان  خودرو در زمينه  دريافت  برگه معاينه  فني  براي  خودروهايشان ، موفقيت  لازم  كسب  نشده  است .
وي  توسعه  حمل  و نقل  عمومي ، توسعه  خطوط مترو و توليد اتوبوسهاي  گازسوز را موفقيت  بزرگي  در كاهش  آلودگي  هوا دانست  و ابراز اميدواري  كرد كه  تعداد جايگاههاي  سوخت  گاز طبيعي  متناسب  با اولويت  حمل  و نقل  عمومي  توسعه  يابد.

پايانه ويژه سواري هاي مسافربر در ابتداي آزادراه تهران - كرج گشايش يافت
گروه شهري: پايانه ويژه سواري هاي مسافربر در ابتداي بزرگراه تهران - كرج مورد بهره برداري قرار گرفت.
معاون حمل و نقل شهرداري منطقه پنج تهران ديروز گفت:  با بهره برداري از اين پايانه از حضور سواري هاي كرايه اي كه توقف آنها در حواشي آزادراه تهران - كرج سبب اختلال در رواني ترافيك اين معبر مي شد، جلوگيري به عمل مي آيد.
به گفته وي، دو پل هوايي عابر پياده واقع در بلوار آيت الله اشرفي اصفهاني و بلوار شهيد آبشناسان به طول ۵۰ متر نيز با هدف تامين ايمني عبور و مرور عابرين پياده بخصوص دانش آموزان نصب شد.
اين مقام مسئول، همچنين از ساخت توقفگاه طبقاتي خودرو در سه نقطه از اين منطقه تهران خبر داد.

خواهرخواندگي تهران و برلين
دكتر «اووه كلت» شهردار منطقه «مارتسهان» واقع در بخش شرقي برلين در ديدار با زهرا صدراعظم نوري شهردار منطقه ۷ تهران پيشنهاد وي پيرامون انعقاد قرارداد خواهرخواندگي منطقه ۷ تهران با منطقه مارتسهان برلين را مورد استقبال قرار داد.
طرفين همچنين موافقت كردند تا در ادامه همكاريهاي خود دو باغ ايراني و آلماني را در مناطق شهري تهران و برلين تأسيس كنند.

وزير پست و تلگراف و تلفن
سه ميليون شماره تلفن ثابت واگذار مي شود
گروه شهري: وزير پست و تلگراف و تلفن گفت: سه ميليون شماره تلفن ثابت امسال به متقاضيان واگذار مي شود. دكتر سيد «احمد معتمدي» به برنامه ثبت نام جديد تلفن همراه در سال ۱۳۸۲ اشاره كرد و گفت: بين يك ميليون و ۵۰۰ هزار تا دو ميليون مورد ثبت نام تلفن همراه در امسال پيش بيني شده است. وي افزود: ديروز اصلاح اساسنامه شركت پست بانك توسط هيأت دولت به تصويب رسيد كه اميد مي رود بزودي رشد جهشي در اين بخش رخ دهد.

باشگاه فرهنگي اجتماعي سالمندان
يك مقام مسئول در شهرداري تهران از بهره برداري باشگاه فرهنگي اجتماعي سالمندان در مهرماه سال جاري خبر داد.
معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري منطقه هفت تهران، شناسايي مهارت هاي فردي سالمندان را مهمترين هدف احداث اين باشگاه ذكر كرد و افزود: احياي خاطرات محله اي، افزايش اميد به زندگي در ميان سالمندان و جلوگيري از هدر رفتن باقي عمر سالمندان پس از بازنشستگي از جمله اهداف اين طرح به شمار مي رود.

توسط محققان دانشگاه علوم پزشكي تهران
واكسن پيشگيري از بيماري كالازار توليد شد
براي نخستين بار در جهان واكسن پيشگيري از بيماري كالازار و براي دومين بار پس از كشور هلند آنتي ژن اين بيماري در مركز تحقيقات دانشگاه علوم پزشكي تهران در مشكين شهر ساخته شد.
به گزارش ايسنا، علي زارعي يكي از كارشناسان ايستگاه تحقيقات پزشكي مشكين شهر با اعلام اين مطلب گفت: با توجه به اينكه مشكين شهر به عنوان كانون اين بيماري در خاورميانه شناخته شده است، دانشگاه علوم پزشكي تهران از سال ۶۵ با راه اندازي ايستگاه تحقيقات پزشكي در اين شهر تحقيقات گسترده اي را به منظور شناخت و كنترل مخازن اين بيماري انجام داده، به طوري كه ميزان مرگ و مير ناشي از اين بيماري با تشخيص و درمان به موقع به صفر رسيده است.
وي گفت: از ابتداي سال جاري از ۳۸ مورد مشكوك ۱۲ مورد مثبت بوده و تحت درمان قرار گرفتند و تا ريشه كني بيماري ، درمان ادامه خواهد يافت.

از سال ۱۳۸۴خودروهاي فرسوده از رده خارج مي شود
گروه شهري: از شروع برنامه  چهارم، آئين نامه از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده در تمامي شهرها اجرا مي شود. به گزارش شبكه خبري آسمان آبي تهران تا پايان برنامه سوم اين آيين نامه در مورد خودروهاي با پلاك مربوط به شهرهاي موضوع بند (د) ماده ۱۰۴ قانون برنامه سوم اعمال مي شود و پس از آن اجراي آيين نامه از سال ۸۴ عموميت مي يابد.
هر سال فهرست اولويت، ضوابط شناسايي خودروهاي فرسوده و ميزان معافيت هاي اين آيين نامه با توجه به منابع مالي مورد نياز براي سال بعد تعيين و اعلام مي شود. تا پايان برنامه سوم از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده در ۷ شهر آلوده كشور اجرا مي شود.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
علمي فرهنگي
گلستان كتاب
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   گلستان كتاب   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |