چهار شنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۱۸۹
يك شركت پژوهشي بين المللي اعلام كرد
شفاف سازي در شركتهاي ايراني افزايش يافته است
شركت تحقيقاتي «ارنست ينگ اينترنشنال» در همايش موسوم به «مطالعه بازار ايران» در اردن گزارش داد: شفاف سازي در شركتهاي ايراني افزايش يافته است.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از «تايمز امان» اين شركت تحقيقاتي را در زمينه بازار ايران و قابليت صادرات امان به ايران انجام داده است كه بر اساس آن امكانات صادراتي عمان به ايران يك سير نزولي را سير مي كند.
اين تحقيقات كه تحت نظر مركز توسعه صادرات و سرمايه گذاري امان انجام شده است نشان مي دهد: محصولات صادراتي امان به ايران كه شامل ماهي، خرما، آلومينيوم، بيسكويت، روغن نباتي،  سيمان و ديگر كالاها مي شود ديگر همانند سابق در ايران خريداري ندارد.
بنابراين گزارش، صادرات اردن به ايران در سال ۲۰۰۱ برابر ۴/۱ ميليارد دلار بوده است كه اين رقم در سالهاي اخير كاهش يافته است.
در اين گزارش به واردات ۳/۱۴ ميليارد دلاري ايران اشاره شده و جمعيت ۷۰ ميليوني ايران يك بازار قوي براي افزايش صادرات عمان به ايران ارزيابي شده است.

بين الملل
اقتصاد
انرژي
بازرگاني
حمل و نقل
صنعت
|  اقتصاد  |  انرژي  |  بازرگاني  |  بين الملل  |  حمل و نقل  |  صنعت  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |