سه شنبه ۶ آبان ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۰۸
ده پرسش روز
جز پس انداز كاري بلد نيستم
نوجوانان
000162.jpg
مرد مجرد شاغل 
شغل / درآمد:كارشناس برق / بخور و نمير
۱-دلتان مي خواست چكاره بوديد؟
خلبان.
۲-چقدر از درآمد شما در ماه صرفه جويي مي شود؟
تمام و كمال.
۳-آيا با اين درآمد به والدين يا خواهران و برادران خود كمك مي كنيد؟
شرمنده ام.
۴-تاكنون چه وسائلي را براي زندگي آينده خود تهيه كرده ايد؟
همه چي.
۵-بيشترين هزينه هاي شما صرف چه چيزي مي شود؟
هزينه بليط اتوبوس.
۶-فكر مي كنيد والدينتان بايد در زمينه هاي اقتصادي چه نصيحتي به شما مي كردند؟
نصيحت يكسال بخور نون و تره، صد سال بخور نون و كره.
۷-آيا براي شما مهم است همسر آينده تان كار كند؟
بله.
۸-اگر درآمدتان دو برابر شود چه مي كنيد؟
كاري جز پس انداز بلد نيستم.
۹-اگر ده برابر شود چه مي كنيد؟
۹ برابر را پس انداز مي كنم يك برابرش را براي روز مبادا نگه مي دارم.
۱۰- بين يك اتومبيل لوكس و يك قطعه كوچك زمين در شمال ايران كدام را بر مي گزينيد؟
اگربشود هردو را...چون لا زم و ملزوم همديگرند.

صداي مصرف كننده ۶۹۵۵۲۵۷
اراضي شرق دانشگاه تهران 
۷ سال قبل، دانشگاه تهران، اراضي و مستغلا ت واقع در شرق دانشگاه حدفاصل خيابان وصال شيرازي و قدس را براي طرح توسعه مشخص كرد و به همين جهت مالكين اين قسمت ها قادر به ساخت و ساز نيستند، چرا كه شهرداري اصلا ً جواز ساخت نمي دهد. از همين رو، خريداري هم پيدا نمي شود. ولي دانشگاه تاكنون مبادرت به خريد نكرده و به قرار معلوم، اعتبار لا زم را ندارد. پيشنهاد مي شود تكليف اين دسته از مالكين را روشن فرمائيد.
توسلي 
گلا يه از بانك ملت 
ارسال يك چك بانكي به وسيله فاكس از تهران به ماكو در يكي از شعبه هاي بانك ملت ۱۵ روز طول كشيد. اعتراض كه كردم گفتند فاكس خراب بوده، نمي توانيم فاكس دوم بگذاريم.
پ-ر از كرج 
بازرسان كنترل كنند
كرايه ميني بوس ها از آزادي به جنتآباد ۶۵ تومان است كه اتحاديه هم اين نرخ را تأييد مي كند. اما بعضي رانندگان رعايت نمي كنند و ۷۰ تومان مي گيرند. بنويسيد بازرسان اتحاديه نرخ ها را كنترل كنند.
مومني- مسافر خط جنتآباد
بزرگراه يادگار امام 
از شهردار تهران تقاضا مي كنم تكميل قسمت جنوبي بزرگراه يادگار امام را در اولويت كارهاي خود قرار دهند. ترافيك در بخش پاياني بزرگراه كه به خيابان آزادي ختم مي شود زندگي ساكنان اين محدوده را فلج كرده است.
ساكن خيابان شادمان 
خط كشي عابر پياده در ميدان هفت تير
از شهرداري و مسئولا ن راهنمايي و رانندگي درخواست دارم، در شمال ميدان هفت تير خط كشي هاي عابر پياده را بازسازي و پررنگ كنند يا پل دوم عابر پياده در اين محل نصب نمايند.
يك شهروند
آري، مي شود!
روز شنبه يك شهروند در اين ستون،ناباورانه انتقاد كرده بود كه مگر مي شود ميزان درآمد يك نفر ۱۲۰ هزار تومان باشد. به اين آقا يا خانم مي گويم آري مي شود. با كمتر از اين هم مي شود. دوست من آن قدر مطلب در روز تايپ مي كند كه چشمانش سرخ مي شود اما كمتر از هشتاد هزار تومان مي گيرد.
شيدا
معوقه ها باز هم به تعويق افتاد
معوقه هاي بازنشستگان كشوري كه قرار بود اول تيرماه پرداخت شود تا به حال يكي دوبار به تعويق افتاده و هنوز هم خبري از زمان پرداخت نيست.
رحيمي 
براي اطلا ع دلسوزان جامعه 
شما كه حرف دل مردم را منعكس مي كنيد، دو كلا م هم درباره جماعت بينوايي كه به گذران سياه زندگي در زير پل سيدخندان مشغول هستند و به آنچه در اطرافشان مي گذرد بي اعتنا هستند بنويسيد. بازديد مرتب نيروهاي انتظامي از اين محل را توصيه مي كنم. اينجا پير و جوان،تزريق علني دارند و عين خيالشان نيست كه چه مي كنند و كجا هستند.
خانم ابراهيمي 
قيمت خيارشور چند است؟
قيمت خيارشور ۱۸۰۰ گرمي يك شركت معتبر در ۱۲/۶/۸۲ براي مصرف كننده ۹۹۹ تومان بود، در ۲۵/۷/۸۲ شد ۱۴۰۰ تومان. ازمسئولا ن اقتصادي سو‡ال مي كنم در اين فاصله كوتاه چه اتفاقي رخ داده كه شركت ... خيارشور را ۴۰۰ تومان گران كرده است.
(نام شركت در بازارچه محفوظ است) - فروشگاه دري، ستارخان 
فروشندگان پر سر و صدا را نمي خواهيم 
فروشندگان دوره گرد با صوت ناهنجار دميده شده در بلندگوهاي خود طاقت اهالي خيابان استاد معين، خيابان طوس را طاق كرده اند.حضور گاه و بيگاه آنها درمحله، از صبح و ظهر تا آخر شب، يك ناهنجاري شهري- اجتماعي است كه در خور كلا ن شهري مثل تهران نيست. بيائيد چهره پايتخت را دگرگون سازيم.
شهروند ۳۰ ساله 
تردد ماشين هاي سنگين در شهر
تردد ماشين هاي سنگين و باري در تقاطع بزرگراه فدائيان اسلا م و آزادگان هم باعث بروز ترافيك شده و هم بعضاً تصادفهاي خطرناكي را به وجود آورده است.
اي كاش در مورد نظارت تردد اين خودروها، دقت بيشتري بعمل آيد و به خصوص، ساعت مشخصي براي تردد آنها درنظر گرفته شود.
عباس محمدزاده 
باقيمانده پول را پس بدهيد
از جانب من و كليه شهروندان به نانوايي هاي محترم بگوئيد اگر از پول پرداختي مشتريان مبلغي هرچند ناچيز مثل ۵ تومان و ۱۰ تومان باقي مي ماند، آنرا پس دهند.
حيدري

پرسشهايي كه  هرگز از خود نپرسيده ايد
همواره پيش از صداي زنگ ساعت از خواب بيدار مي شوم، آيا من نيروي فوق بشري دارم؟
000164.jpg
معتقدم اگر ساعت را هم تنظيم نكني، در همان حول و حوش از خواب بيدار خواهي شد اما اين سبب نمي شود يك ابرانسان باشي چون در آن صورت نيازي به خواب نداشتي!
من عادتي كاملا ً متفاوت دارم: هميشه حدود نيم ساعت قبل از صداي زنگ ساعت بيدار مي شوم، بعد بيست و پنج دقيقه اي در جايم دراز مي كشم و كم كم لحظاتي پيش از صداي زنگ به خواب مي روم!
همه اينها به ضمير ناخودآگاه شما بستگي دارد، اين بخش از ذهنتان همواره بيدار و هشيار است و مي داند كه بايد سر ساعت خاصي از خواب برخيزيد، بنابراين اسباب بيدارشدنتان را فراهم ميآورد.
در جايي خواندم اين قدرتها ارتباط تنگانگي با مصرف سويا دارند. غذاهاي سويادار سبب مي شوند كه فعاليت ضمير ناخودآگاهتان افزايش پيدا كند.
من يك هشداردهنده ديجيتالي دارم كه پيش از زنگ هيچ صدايي نمي دهد، من حتي نمي توانم آن را خوب ببينم اما با اين حال پيش از برخاستن صداي زنگ از خواب بيدار مي شوم.
چيزي درباره قدرتهاي فرابشري نمي دانم، فقط مي دانم كه هميشه پنج دقيقه خواب راحت را از دست مي دهيد!
من هم اين قدرت را دارم اما فكر مي كنم بيشتر ژنتيك باشد و از نسلي به نسل ديگر منتقل شود. دو دختر يك و دو ساله من چند ساعت پيش از صداي زنگ بلند مي شوند بنابراين فكر مي كنم بچه ها اصلا ً نيازي به خوابيدن نداشته باشند.
همه اينها به ذهن شما بستگي دارد، تا به حال پروازي طولا ني - مثلا ً از آمريكا به شرق آسيا - و بدخوابي بعد از آن را تجربه كرده ايد؟

آيينه تصوير
000172.jpg

رهگذران و خريداران در حال تماشاي يك آكواريوم بزرگ در مركز توكيو هستند. ساخت آكواريوم هاي غولآسا كه در آنها انواع آبزيان از رده هاي گوناگون ماهي ها و خرچنگ ها تا حلزون و نرم تنان نگهداري مي شود، از يك سو باعث جذب گردشگران زيادي شده و از ديگر سو پديده اي شگفت  را دامن زده است. برخي از اين موجودات در تنازع براي بقاء نسل، به طور ناگهاني و خود به خود جنسيت شان را دگرگون كرده اند كه سبب حيرت بسياري شده. به هر روي هنوز هم ساخت اين دست آكواريوم ها در شرق آسيا رواج بسياري دارد و البته با اقبال عمومي نيز روبه رو شده است
000166.jpg

ساخت فيلمي درباره وايكينگ ها. آنها فرياد كشان به سوي ساحل هجوم مي برند. گفته مي شود كريستوف كلمبوس، حدود پانصد سال پيش، نخستين فردي بود كه پاي به آمريكا گذاشت. باستان شناسان معتقدند وايكينگ ها پيش از او قاره نو را كشف كرده بودند. اكنون محققان سوئدي در پي يافتن شواهدي هستند كه نشان مي دهد گروهي ديگر از مردمان سرزمين اسكانديناوي در سال ۱۳۶۲ ميلا دي قاره آمريكا را كشف كرده اند. اثبات اين ادعا بيانگر حضور مردمان سرزمين متمدن در آمريكا ، يكصد و سي سال پيش از كشف آن توسط كلمبوس خواهد بود.
000168.jpg

راهپيمايي اعتراضآميز صدها سرخپوست اكوادوريايي پيش روي دادگاهي در «لا گو آگريو» در آمازون. اين دادگاه هم اكنون كار خود در محاكمه شركت نفتي «شورون تگزاكو»، به دليل آلوده ساختن محيط زيست را آغاز كرده است. عمليات حفاري آنها سبب آسيب رساندن به محيط زيست شده و دادگاه قادر است آنها را به پرداخت جريمه اي چند ميليارد دلا ري براي آسيب رساني به طبيعت محكوم كند. در صورت صادر شدن چنين حكمي، پليس قادر به اجراي آن حتي در آمريكا خواهد بود.
000170.jpg

جهانگردان چيني برابر پيكره اي تراشيده شده ازسنگ در پكن. در جريان نشست ساليانه سازمان جهاني گردشگري در پايتخت چين، مسئولا ن سازمان جهانگردي چين و سازمان جهاني گردشگري ابراز اميدواري كرده بودند با فروكش كردن جو ملتهب ناشي از انفجارهاي يازده سپتامبر و پس از آن شيوع سارس اين صنعت رونق دوباره اي بيابد. چين، با توجه به سفر بسياري از اتباع خود در خلا ل تعطيلا ت به كشورهاي خارجي و پذيرايي از جهانگردان بسيار زياد از جاي جاي جهان، نقش عمده اي در شكوفايي دوباره اين صنعت خواهد داشت.

گوناگون
بازارچه خوراك
بازارچه لوازم خانگي
بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو
بازارچه حمل و نقل
|  بازارچه خوراك  |  بازارچه لوازم خانگي  |  بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو  |  بازارچه حمل و نقل  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |