پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۲۴ - Nov 13, 2003
ايران يك - كره شمالي صفر
ديدار ايران و كره شمالي نيمه تمام ماند
001412.jpg
گروه ورزشي: به نظر مي رسيد خيلي راحتتر بتوانيم كره شمالي را در تهران شكست دهيم، اما تاكتيك فشرده ريومان مربي تيم كره اجازه نداد تيم ما در نيمه اول به گل برسد. كره شمالي با هشت مدافع فشرده در زمين خودش تلاش نمود تا هم راه مهاجمان ما را ببندد و هم با يارگيري فشرده مانع گل زدن مهاجمان ما شود. آنها ۴۵ دقيقه اين برنامه را بخوبي اجرا نمودند و دوبار نيز شوت هاي نسبتاً خطرناكي به سمت دروازه ما شليك كردند كه ميرزاپور بخوبي آنها را مهار كرد. تيم ما نيز سه بار تا مرز گل زدن پيش رفت.
مهدوي كيا، كريمي (دوبار) مي توانستند ايران را صاحب گل كنند اما گذشت بيش از اندازه مانع از آن شد. در نيمه دوم ايران با يك تغيير مؤثر وارد ميدان شد. نويدكيا جانشين نيك بخت ناآماده شد و بالاخره در دقيقه ۵۷ فرار مهدوي كيا در عمق باعث شد تا دفاع كره جا بماند و در نتيجه دروازه بان كره مجبور به خطا شد و داور نقطه پنالتي را نشان داد. علي دايي با شهامت پشت توپ قرار گرفت و با ضربه اي مطمئن آن را تبديل به گل كرد. بازي با برتري ايران دنبال شد تا دقيقه ۶۰ كه بر اثر پرتاب مواد محترقه در نزديكي كيم چول بازيكن شماره ۱۶ و زخمي شدن وي بازي از جريان افتاد و تيم كره به دليل ناامن بودن فضاي ورزشگاه، زمين بازي را ترك كرد. نظر داوران و ناظران بازي اينچنين نبود كه شرايط براي ادامه بازي مناسب نباشد، اما كره اي ها ده دقيقه در لباسكن ماندند.
تيم ايران در اين بازي كمي خسته به نظر مي رسيد، به ويژه خط مياني (به جز مهدوي كيا) كه بيشتر بازي ساكني را دنبال كردند. بازي رو به عقب و حفظ توپ بيش از اندازه در نزد خط مياني ما باعث شد تا اكثر حركات بدون توپ مهاجمان ما در عمق دفاع كره شمالي بدون نتيجه بماند. چهار دفاع جوان ما به رهبري بختياري زاده نسبتاً خوب عمل كردند و در اكثر درگيريها نيز موفق بودند. نصرتي بارها علاوه بر انجام وظايف خود توانست خلاء نيك بخت را پر كند. او در بازي هوايي و زميني در پست خود موفق بود. همانگونه كه اشاره رفت، خط مياني ما ميل به بازي جلو و حمايت از خط حمله را خوب انجام نداد. نكونام و كاويانپور بايد موقعيت بازي و حريف را خوب درك كنند. بازي در خانه ماست و به پيروزي هم نياز داريم، بايد با توپ و بدون توپ نگاه و حركت هايمان به جلو باشد و در مواقعي نيز بتوانيم با يك دريبل يا فرار حريف را وادار كنيم تا سازمان دفاعي اش بهم بريزد و نظم موجود را از دست بدهد. كاري كه نويدكيا در نيمه دوم انجام داد، او طي ده دقيقه دوبار پا به توپ شد و در نهايت ادامه حركت او بود كه توانست ايران صاحب ضربه پنالتي شود. در خط حمله دايي و كريمي برنامه هاي مثبت خود را داشتند. اما از طرف خط مياني خود خوب تغذيه نشدند.
برانكو در همان نيمه اول بدون تعويض مي توانست با يك تغيير تاكتيكي كره را از لاك دفاعي خارج كند. كافي بود مهدوي كيا نزديكتر به خط طولي قرار مي گرفت و نيك بخت نيز چون يك گوش چپ كلاسيك به لب خط طولي مي رفت. اين عمل مي توانست دفاع فشرده كره را از يكديگر باز و فضاي بيشتري براي دايي و كريمي ايجاد كند، متأسفانه اين عمل انجام نشد.و يك نيمه را بدون گل پشت سرگذاشتيم. البته اگر بازي ادامه پيدا مي كرد شكل بازي ما تغيير مي كرد و تا پايان نود دقيقه مي توانستيم به گلهاي بيشتري دست پيدا كنيم. كره اي ها مطمئن بودند كه در اين بازي نهايتاً شكست خواهند خورد، به همين دليل پرتاب مواد محترقه يك بهانه بيش نبود و طبق نظر ناظر بازي و داور اين ديدار كره شمالي بايد به بازي ادامه مي داد.
داور فرصت لازم را (ده دقيقه) به تيم كره داد، اما آنها حاضر به ادامه بازي نشدند و در نتيجه طبق نظر داور و گزارش ناظر بازي بازنده اين ديدار كره شمالي با نتيجه سه بر صفر خواهد بود. براي روشن شدن ذهن خوانندگان بايد بگوييم كه در سال ۱۹۸۹ بازيهاي مقدماتي جام جهاني ۱۹۹۰ در منطقه آمريكاي جنوبي در ديدار بين برزيل و شيلي كه در ورزشگاه ماراكاناي ريودوژانيرو انجام مي شد، شبيه همين اتفاق روي داد و دروازه بان تيم شيلي با پرتاب مواد محترقه كه از جانب يك تماشاگر برزيلي پرتاب شده بود، خود را روي زمين انداخت، پزشك تيم شيلي كه خود را به روخاس رسانده بود، كمي از دواي قرمز رنگ ضدعفوني كننده به صورت روخاس پاشيد و تيم شيلي كه يك بر صفر بازي را عقب بود زمين بازي را ترك كرد و به بازي ادامه نداد. فيفا به دليل تقلب تيم شيلي و گزارش ناظر و داور بازي خروج شيلي را از زمين بازي بي دليل دانست و تيم شيلي را از كل مسابقات مقدماتي محروم و دروازه بانان اين تيم را نيز براي تمام عمر از بازي محروم كرد.حالا بايد منتظر تصميم كنفدراسيون فوتبال آسيا باشيم تا تصميم نهايي را درباره بازي ايران و كره شمالي اعلام دارد.

بزرگترين نمايشگاه اختصاصي فوتبال در آسيا
001404.jpg
گروه ورزشي: سايت اختصاصي فوتبال ايران به نام www.nedaefootball.com گزارش داد: در روزهاي ۲۹ و ۳۰نوامبر - هشتم و نهم آذرماه سال جاري - در شهر دوبي يكي از بزرگترين نمايشگاه هاي تخصصي فوتبال ساكر اكس-(soccerexhibition) در سال ۱۹۹۶ برگزار مي شود.
به گزارش سايت اين نمايشگاه كه براي اولين بار در سال ۱۹۹۶ در شهر لندن برگزار شد از سوي فيفا و كنفدراسيون فوتبال آسيا براي پيشرفت فوتبال در اين قاره مورد تأييد قرار گرفته و ابعاد بين المللي پيدا كرده است.
در اين نمايشگاه ژوزف بلاتر رئيس فيفا و محمد بن همام رييس كنفدراسيون فوتبال آسيا حضور دارند و سخنراني خواهند كرد.
از سراسر جهان حدود ۳۸۰ مؤسسه، شركت، فدراسيون هاي فوتبال و همچنين باشگاه هاي معتبري همچون منچستر يونايتد، چلسي، رئال مادريد، المپيك، مارسي و ... حضور پيدا خواهند كرد.

قهرمان سابق جهان : در كانادا مدال گرفتن خيلي سخت است
001406.jpg
كوروش باقري، وزنه بردار دسته ۹۴ كيلوگرم تيم ملي وزنه برداري بزرگسالان ايران وقهرمان سابق جهان در ارتباط با مسابقه هاي جهاني كانادا با اشاره به آخرين ركوردهاي خود در تمرينات گفت: در تمرينات۵/۱۷۵ كيلوگرم در حركت يك ضرب و ۵/۲۱۲كيلوگرم در حركت دو ضرب به روي سر برده ام و با اين ركوردها بخت كمتري براي كسب مدال دارم.
البته نااميد نيستم و با تمام توان به كسب امتياز براي تيم خواهم پرداخت. باقري تصريح كرد: البته اگر در مسابقات جهاني گوشه چشمي به مدال نداشتم، مطمئنا شركت نمي كردم و به كانادا نمي رفتم.
ولي از لحاظ منطقي با ركوردهاي موجود، كسب مدال دور از دسترس است.
احتمال اين امر نيز وجود دارد كه درمسابقات ركوردهايي بهتر از تمرينات به ثبت برسانم كه اين مطلب بسيار سخت است.
بهترين وزنه بردار جهان در سال ۲۰۰۱ با اشاره به حريفان جهاني خود يادآور شد: اطلاعات دقيقي از آخرين ركوردهاي وزنه برداران قزاق، روس، بلغار و آذربايجاني خود دارم، كه در عين جواني از بختهاي كسب مدال هستند.
البته «كاخياشويليس» در اين وزن به دليل سن بالا و آخرين ركوردهايي كه ثبت كرده با مشكل مواجه خواهد شد.
به طور كلي كار سختي در پيش است و اميدوارم با كمك خداوند، حداقل خودم را راضي كنم.

از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا
داوران ايراني براي قضاوت در تورنمنت بين المللي فوتسال تايلند انتخاب شدند
001408.jpg
گروه ورزشي: از سوي كميته داوران كنفدراسيون فوتبال آسيا دو داور بين المللي از كشورمان براي قضاوت در تورنمنت بين المللي فوتسال در تايلند دعوت شدند.
منوچهر نظري و صدرالدين موسوي از سوي AFC جهت قضاوت در اين تورنمنت برگزيده شده اند.
اين دوره از رقابتها كه تيم هاي مطرحي چون برزيل، روسيه، ژاپن و تايلند در آن حضور دارند، از روز
۲۹ آبان ماه آغاز مي شود. داوران ايراني روز ۲۷ آبانماه به سوي بانكوك اعزام خواهند شد.
اين بازي ها براي تيم هاي خاور دور از اهميت ويژه اي برخوردار است تا بتوانند آمادگي بيشتري را براي حضور در مسابقات انتخابي جام جهاني فوتسال جهت انتخاب ۳ تيم براي جام جهاني فوتسال كسب كنند.

خبرهايي از شنا و واترپلو
گروه ورزشي: فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو اعلام كرد: نمايندگان فيليپين و چين آمادگي خود را براي حضور در مسابقات واترپلو قهرماني باشگاههاي آ سيا در تهران اعلام كردند. اين رقابتها كه چهارمين دوره مسابقات واترپلو قهرماني باشگاههاي آسياست طي روزهاي
۲۸ آذر تا ۵ دي ماه سال جاري در استخر سرپوشيده آزادي تهران برگزار مي شود. با اعلام آمادگي اين دو كشور، تعداد تيم هاي خارجي در اين مسابقات به پنج تيم خارجي رسيد و شايان ذكر است كه از ايران ذوب آهن اصفهان، تيم ملي ب و جوانان ايران حضور دارند.
پازوكي رئيس كميته فني
در حكمي كه از سوي وحيد مرادي رييس فدراسيون شنا صادر شد، بهرام پازوكي سرمربي تيم ملي شنا ايران به عنوان رئيس كميته فني شنا اين فدراسيون منصوب شد. محمدعلي سادات منصوري رئيس سابق اين كميته به دليل مشغله كاري در دانشگاه آزاد از اين سمت كناره گيري نمود.
خراسان پايگاه قهرماني واترپلو
مشهد به عنوا ن يكي از پايگاههاي ورزش قهرماني واترپلو انتخاب شد.
شايان ذكر است كه به پيشنهاد كميته واترپلو اين فدراسيون، محمدعامل به عنوان مربي منتخب اين پايگاه تعيين شد. فارس، زنجان، اصفهان از ديگر پايگاه هاي قهرماني واترپلو كشور هستند.

مهر عليزاده ما تيم سوم جهان هستيم
گروه ورزشي: در جلسه روساي فدراسيونهاي ورزشي رييس فدراسيون فوتبال غايب بود .دبير فوتبال گفت: ما در المپيك آتن حضور پيدا مي كنيم و عنوان هم كسب مي كنيم اما مهر عليزاده تخصصي تر صحبت كرده است. او مي گويد چون در بوسان توانستيم كره جنوبي را شكست دهيم پس تيم سوم جهان هستيم. طبق نظر رييس ورزشي چون كره جنوبي در جام جهاني ايتاليا، پرتغال و ... را حذف كرده پس ما مي توانيم قهرمان اروپا هم شويم.

تجليل از مدال آوران تكواندو
گروه ورزشي: از مدال آوران تكواندو طي مراسمي در هتل المپيك تجليل شد. در اين مراسم بسياري از قهرمانان، ورزشكاران و مدال آوران حضور داشتند، در پايان اين مراسم هدايا و جوائز قهرمانان مدال آور تكواندو در بازيهاي آسيايي بوسان و مسابقات جهاني ۲۰۰۳ در دو قسمت مردان و زنان به آنان اهداء شد.

مربي تيم ملي دو و ميداني كنيا در ايران
گروه ورزشي: به دنبال حضور مربيان اوكرايني در ايران و همچنين قطعي شدن هدايت ملي پوشان پرتابگر دو و ميداني توسط مربيان بيلوروس، حسين جلالي رئيس فدراسيون دو و ميداني خبر از مربيگري تيم ملي در ماده هاي استقامت و نيمه استقامت توسط سرمربي سابق تيم ملي كنيا داد.

جيوواني مي سرمربي تيم سايپا شد
گروه ورزشي: جيوواني مي سر مربي فصل گذشته سايپا بار ديگر هدايت اين تيم را به عهده گرفت.
به دنبال نتايج ضعيف سايپا و كسب تنها چهار امتياز از ۹ بازي، مسئولان اين تيم تصميم گرفتند تا بار ديگر از جيوواني مي بهره ببرند. سايپا با مي سال گذشته به نتايج قابل قبولي دست پيدا كرده بود.
قرار است مجتبي تقوي به عنوان دستيار در كنار اين مربي ايتاليايي به فعاليت خود ادامه دهد به احتمال زياد بهزاد غلامپور و محمد سلطاني به سايپا بازخواهند گشت. براساس دستور سازمان تربيت بدني محمد مايلي كهن و و نادر فرياد شيران هدايت تيم فوتبال اميد ايران را در دست خواهند گرفت.

نتايج  مسابقات  هندبال  ليگ  برتر باشگاههاي  ايران
رقابتهاي  هندبال  ليگ  برتر باشگاههاي  ايران ، با انجام چهار ديدار در شهرهاي  مختلف  دنبال  شد.
در اين  ديدارها تيم هاي  هپكو اراك ، شهرداري  كرمان ، صنام  و كابلهاي  شهيدقندي  يزد برابر حريفان  خود به  شرح  زير پيروز شدند:
هيأت  هندبال  شهركرد ۲۹ - هپكو اراك  ۴۰
كابل  خودرو سبزوار ۲۳ - شهرداري  كرمان  ۲۷
نيروي  زميني  ۱۸ - صنام  ۲۷
جام  الكتريك  قم  ۲۰ - قندي  يزد ۳۹

محمد عليپور:
طرح جامع سازمان ورزش همگاني آماده مي شود
گروه ورزشي: مامور تشكيل  سازمان  ورزش  همگاني  گفت:  طبق  طرح  جامع  تربيت  بدني  و ورزش  و تصويب  هيئت  دولت ، سازمان  ورزش  همگاني  بزودي  تشكيل  مي شود و الگوي  ساختاري  آن  در مدت  ۲ تا ۳ ماه  آينده  تهيه  خواهد شد.
محمد عليپور كه  رياست  فدراسيون  ورزشهاي  همگاني  را نيز عهده  دار است  افزود :  بااعلام  اينكه  هم  اينك  ۱۲ تا ۱۴ درصد از جمعيت  كشور به  فعاليتهاي  ورزشي  مي  پردازند، خاطرنشان  كرد البته  اين  ميزان  درمقايسه  با ۴ سال گذشته  كه  حدود ۸ درصد را شامل  مي  شد رشد درخور توجهي  داشته  است  امابااجراي  طرح  يادشده  اين  رقم  تا ۱۰ سال  آينده  به  حدود ۵۰ درصد افزايش خواهد يافت .
عليپور همچنين  زمان  اعزام  تيمهاي  كبدي  جوانان  و بزرگسالان  را به مسابقات  آسيايي  مالزي  روز ۲۵ آذر عنوان  كرد و اظهار داشت: اين  تيم حدود ۶ ماه  زيرنظر مربي  خارجي  به  تمرين  پرداخته  است  كه  باتوجه  به عنوان  سومي  رقابتهاي  دوره  قبل  اميدواريم  دراين  مسابقات  رتبه  بهتري كسب  كند .وي  همچنين حضور تيم  ملي  پيوند اعضا درمسابقات ۲۰۰۳ آسيايي  و تيم  ملي  اسكيت درمسابقات  ۲۰۰۴ اكيتاي  ژاپن  را متذكر شد و گفت : درهفته  آينده  و درروزهاي  ۲۶ تا۳۰آبان  نشست  جهاني  اليش  برگزار مي  شود كه  احتمال  داردكشورمان  عنوان  ميزباني  اين  رقابتها را كه  مقام  دومي  آن  رانيز درسطح آسيا در پرونده  افتخارات  خود دارد، بدست  آورد.

محل برگزاري مسابقات  فوتبال  جوانان  جهان  منطقه  دخانيات  ممنوع  اعلام  شد
وزارت  بهداشت  امارات  عربي  متحده  استعمال  دخانيات  در طول  برگزاري رقابت هاي  فوتبال  جوانان  جهان  در اين  كشور را ممنوع  اعلام  كرد.
برگزاركنندگان  مسابقات  فوتبال  جوانان جهان  با هدف  پيشگامي در برگزاري  نخستين  رويداد ورزشي  عاري  از دخانيات  درمنطقه  خاورميانه ، اين  تصميم  را اتخاذ كرده  است .دولت  و وزارت  بهداشت  امارات  به  همين  منظور استعمال  دخانيات  را دركليه  اماكن  و سالن هاي  محل  برگزاري  رقابت هاي  مذكور در شهرهاي  ابوظبي ، دوبي ، شارجه  و العين  ممنوع  كرد.در اين  پيكارها كه  با حضور ۲۴ تيم  فوتبال  جوانان  از كشورهايي  نظيربرزيل ، انگليس ، آرژانتين  و آلمان  برگزارمي شود، تبليغ  دخانيات  به  هرشكلي نيز ممنوع  شده  است .
فوتبال  ليگ  دسته اول  باشگاهها
از سوي  روابط عمومي فدراسيون  فوتبال ، ديدارهاي  هفته دوازدهم  مسابقات  فوتبال  ليگ  دسته  اول  باشگاههاي  كشور به شرح  ذيل  اعلام  شد:
صنعت  نفت  آبادان  - عقاب  تهران ، ورزشگاه  تختي  آبادان ، ساعت  ۱۴
شهيد قندي  يزد - ماشين سازي  تبريز ورزشگاه  پاك نژاد يزد، ساعت  ۱۴
پيام  خراسان  - مس  كرمان  ورزشگاه  تختي  خراسان ، ساعت  ۱۹
نيرومحركه  قزوين  - ملوان  بندرانزلي  ورزشگاه  شهيدرجايي  قزوين ، ساعت  ۱۴
صباباتري  تهران  - برق  تهران  مجتمع  شهيد درخشان ، ساعت  ۱۴
راه  آهن  تهران  - صنايع  اراك  ورزشگاه  اكباتان  تهران ، ساعت  ۱۴
نساجي  مازندران  - هما تهران  ورزشگاه  شهيد وطني  قائمشهر، ساعت  ۱۴
شهاب  زنجان  - تراكتورسازي  تبريز ورزشگاه  كارگران  زنجان ، ساعت  ۱۴

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |