يكشنبه ۹ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۳۹ - Nov 30, 2003
توصيه شهردار تهران : به پيشنهادها، شكايات و خواسته هاي مردم سريع رسيدگي شود
شهرداري بايد به مردمي ترين نهاد تبديل شود
گروه شهري: شهردار تهران گفت: شهرداري تهران بايد به سالم ترين و مردمي ترين نهاد در نظام جمهوري اسلامي ايران تبديل شود و تحقق اين هدف مستلزم جديت در مبارزه با هر گونه نارسايي و آلودگي حتي به صورت جزيي است.
به گزارش خبرگزاري فارس: احمدي نژاد طي سخناني كه در نشست شوراي معاونان، مشاوران و شهرداران مناطق ۲۱ گانه شهر تهران ايراد كرد، توجه آنان را به اهميت كار هر چه بيشتر و بهتر در تمامي بخش هاي مرتبط با زندگي شهر مردم جلب كرد و به آنان يادآور شد كه در فرآيند ارائه خدمات شهري، عرصه كار را براي حضور عناصر متدين، صادق و كارآشنا فراهم كنند.
شهردار تهران روند پاسخگويي به مردم در شهرداري هاي مناطق ۲۱گانه را بسيار بهتر از گذشته توصيف كرد و افزود: طولاني شدن زمان براي صدور پروانه ساختمان يا پايان كار و معطل گذاشتن مردم، به هيچ وجه پذيرفتني نيست و هيچ مقام و مسئولي در شهرداري ها حق ندارد از كوچكترين اجحاف در حق مردم، تخطي از مقررات و دريافت هر گونه وجه غيرشرعي و غير قانوني از مردم چشم پوشي كند.
وي از خدمت به مردم به عنوان يك فرصت الهي ياد كرد و خطاب به همكاران خود گفت: باور عميق به اسلام عزيز و ميثاق با پروردگار متعال براي خدمت به مردم و پايبندي به دفاع از دستاوردهاي بزرگ خون شهيدان، مشخصه اصلي مديريت شهري است و اين مجموعه از مديران مصمم هستند تا توانمندي و كارآمدي خود را براي آباد كردن محيط زندگي مردم در كلان شهر تهران به منصه ظهور برسانند.
شهردار تهران انعكاس پيشنهادها و نظرات مردم را يك موهبت الهي و حاكي از اميدواري، علاقه مندي و مشاركت جويي عمومي در اداره امور دانست وگفت: به عنوان شهردار تهران با افتخار اعلام مي كنم، دست هر فردي را كه صادقانه به مردم خدمت كند و براي آرامش و امنيت خاطر آنان تلاش نمايد، مي بوسم.
وي در پايان سخنانش به شهرداران مناطق مختلف شهر تهران گوشزد كرد تا پيشنهادها، شكايات و خواسته هاي مردم را به سرعت مورد رسيدگي قرار دهند و براي مشاركت مردم ارزش و اهميت ويژه اي قائل شوند.
شهرداري در مسابقه خدمت رساني
از سوي ديگر ، دكتر احمدي نژاد، در مراسم اختتاميه فوتسال جام رمضان شهرداري اظهار اميدواري كرد كه كاركنان شهرداري تهران در مسابقه خدمت رساني به شهروندان مقام اول را كسب كنند.به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، دكتر احمدي نژاد كه در مراسم اختتاميه دوازدهمين دوره مسابقات فوتسال جام رمضان كاركنان و مديران، سخن مي گفت ضمن اعلام مطلب فوق افزود: از زحمات كساني كه مشعل ورزش را در شهرداري تهران روشن نگه داشته اند تشكر مي كنم و از حضور در جمع همكاران ورزشكار و بانشاط خود بسيار خوشحالم.

شهرداري تهران نهضت  جنگل كاري راه اندازي مي كند
بسيج سازندگي، هزينه شهرداري براي درختكاري را كاهش داده است
001964.jpg
گروه شهري: شهردار تهران  گفت : حضور بسيج  سازندگي ، هزينه هاي  شهرداري  را بخصوص  در بحث  درختكاري  كاهش  داده  است .
«محمود احمدي نژاد» در گفت  وگو با ايرنا، به  مناسبت  فرارسيدن  هفته  بسيج ، افزود: در شهرداري  قصد ما بر اين  بوده  كه  نهضت  جنگل  كاري  راه  بيندازيم .
وي  اظهار داشت : كمربند سبز تهران  بايد به  سرعت  گسترش  پيدا كند و از اين  رو گسترش  ۱۰ هزار هكتار فضاي  سبز را در برنامه  كار شهرداري  گذاشتيم .
شهردار تهران  گفت : بسيج  سازندگي  كه  متشكل  از جوانان   سازنده  و آبادگر است ، بخش  مهمي  از اين  كار را داوطلبانه  بر عهده  گرفت .
احمدي نژاد افزود: ما از همه  افرادي  كه  مي خواهند خدمت  كنند براي  انجام امور دعوت  مي كنيم  و مسلم  است  كه  نيروهاي  بسيج ، جوانان  داوطلبي  هستند كه مي خواهند به  كشورشان  خدمت  كنند و اين  مساله  خيلي  ارزشمند است .
وي  اظهار داشت : در آغاز قصد انجام  ۱۰ هزار هكتار جنگلكاري  و درختكاري در برنامه  شهرداري  نبود، اما حضور بسيج  باعث  شد كه  هزينه هاي  ما در امر درختكاري  كاهش  پيدا كرده  و سقف  كار به  ۱۰ هزار هكتار برسد.

در جنوب شرق تهران
شهرداري رزمايش بزرگ ميثاق با ولايت برگزار مي كند
002008.jpg
همزمان با آخرين روز از هفته گراميداشت بسيج، مانور بزرگ ميثاق با ولايت در منطقه ۱۵ شهرداري تهران برگزار مي شود.به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۱۵ تهران، بسيجيان جنوب شرق تهران متشكل از هفت گردان عاشورا، يك گردان الزهرا (س)، نيروهاي ش.م.ر، بسيجيان شهرداري و يگان ويژه، رزمايش بزرگ خود را امروز (يكشنبه) برگزار خواهند كرد.
اين رزمايش با فرماندهي فرمانده سپاه ناحيه شرق و با حضور مسئولان شهرداري، ائمه جماعات، خانواده شهدا و جانبازان و دو هزار نفر از بسيجيان منطقه برگزار مي شود.
در اين رزمايش، توانمندي هاي بسيج جنوب شرق تهران به نمايش درمي آيد.

نگاه
جرايد:نگراني ۱۲۱ كشور جهان از افزايش تولد دختران و كمبود داماد
001966.jpg
داوود كاظمي

عضو كميسيون عمران مجلس:
فروش تراكم شيوه پايدار و تثبيت شده اي براي كسب درآمد شهرداري نيست
گروه شهري: عضو كميسيون عمران مجلس معتقد است، فروش تراكم، شيوه پايدار و تثبيت شده اي درجهت كسب درآمد شهرداري نيست. بهاءالدين ادب در گفت وگو با ايسنا با بيان اين مطلب اظهار داشت: شوراي شهر و شهرداري به جاي فروش تراكم و تامين نقدينگي موردنياز شهرداري، بايد مانند ساير مناطق دنيا منبع درآمد گمشده را پيدا و از اين طريق مقدار نقدينگي موردنياز خود را تامين كنند.وي تصريح كرد: شهرداري با فروش تراكم، خون و مايه حيات شهر را جهت تامين بودجه اداره شهر مي فروشد. اما اين شيوه اداره شهر نه تثبيت شده و نه پايدار است.وي افزود: گروه كارشناسان موثر در طراحي و برنامه ريزي شهري بايد پاسخ دهند كه آيا شهر تهران از لحاظ مسايل زيست محيطي ظرفيتي براي پذيرش جمعيت بيشتر و ساخت و ساز دارد؟

عضو هيأت رئيسه شوراي شهر تهران:
اصلاح آيين نامه مالي و معاملاتي شهرداري بايد با نظر شوراي شهر باشد
گروه شهري: عضو هيأت رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران گفت: نظر نخواستن از شوراها در خصوص مصوباتي چون واگذاري اصلاح و تغيير آيين نامه هاي مالي و معاملاتي شهرداري به دولت، شهرداري را در حالت «خوف و رجا» قرار داده است.
مهندس واعظي آشتياني در گفت وگو با ايسنا افزود: اگر دولت معتقد است كه شهرداري جزو بخش خصوصي است، حسابرسي آن بر عهده شوراست و چنانچه به دولتي بودن اين سازمان معتقد است، پس چرا ذيحساب دولتي نمي فرستد؟
وي تصريح كرد: دولت تنها در مواقع ارائه كمكهاي مالي به شهرداري، ذيحساب وزارت اقتصاد و دارايي را براي حسابرسي به شهرداريها مي فرستد. آشتياني گفت: هرچند شوراي شهر تهران به مصوبات دولت احترام مي گذارد؛ اما هيأت دولت نيز نبايد بدون مشورت شوراها، رأسا چنين اقدامي انجام دهد؛ چرا كه در اين صورت، جايگاه قانوني شوراها تحت الشعاع قرار مي گيرد.

ديدار شهردار با شهروندان منطقه هفت تهران
شهردار تهران اين هفته با شهروندان منطقه هفت تهران ديدار مي كند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران: شهروندان ساكن در منطقه هفت مي توانند در روزهاي دوشنبه و سه شنبه هفته جاري از ساعت ۹ الي ۱۲ جهت تكميل فرم ثبت نام ملاقات به روابط عمومي شهرداري منطقه هفت واقع در خيابان سهروردي شمالي - ميدان شهيد دكتر قندي - (پاليزي) مراجعه و يا با شماره تلفن هاي ۸۶۷۰۷۱ و ۸۷۳۰۵۹۰ تماس بگيرند.

فضاهاي سبز ورزشي كوي دانشگاه تهران بازسازي مي شود
گروه شهري: با همكاري معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران و كوي دانشگاه تهران بخش عمده اي از فضاهاي سبز و ورزشي دانشگاه تهران بازسازي مي شود.
معاون فرهنگي كوي دانشگاه تهران در گفت وگو با ايسنا گفت: طبق توافق صورت گرفته، قرار شده است علاوه بر بازسازي فضاهاي سبز، دو سوله ورزشي در خوابگاه فاطميه و پرديس كوي ايجاد شود و برخي از فضاهاي فرهنگي ازجمله خانه فرهنگ و هنر كوي و تالار جوان چمران تجهيز و نوسازي شود و زمين خاكي فوتبال كوي پسران نيز با چمن مصنوعي تجهيز و براي استفاده دانشجويان آماده شود.

معاون فني و عمراني شهرداري تهران اعلام كرد
۴ پروژه بزرگ ترافيكي در دهه فجر به بهره برداري مي رسد
002006.jpg
گروه شهري: معاون فني و عمراني شهرداري تهران ديروز اعلام كرد ۴ پروژه عمران شهري و ترافيكي همزمان با پاسداشت دهه مبارك فجر انقلاب اسلامي مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
مهندس محمد علي آبادي در گفتگو با خبرنگار ما،  گفت: با تمركز صورت گرفته بر تكميل هر چه سريع تر بزرگراههاي در حال ساخت و افزايش سطح معابر اصلي شهر،  بزرگراه دار آباد حد فاصل جاده ازگل تا بزرگراه رسالت، بزرگراه نواب حد فاصل قلعه مرغي تا كمربندي آزادگان، بزرگراه صياد شيرازي حد فاصل مژده تا بابائي و پل بزرگراه كردستان در ايام دهه فجر امسال افتتاح و مورد بهره  برداري قرار مي گيرند و در اين ميان ساخت بزرگراه دارآباد از اولويت نخست و پروژه هاي نواب، صياد شيرازي و پل كردستان از اولويت هاي دوم تا چهارم برخوردار هستند.
وي تصريح كرد: با بهره برداري از پروژه هاي ياد شده، شاهد رواني ترافيك حاكم بر معابر عمومي خواهيم بود و با تحقق اين مهم زمان سفرهاي درون شهري به ميزان قابل توجهي كاهش مي يابد.
معاون  فني  و عمراني  شهرداري  تهران  همچنين گفت : ايمن سازي  و مقاومت  پل هاي  فلزي  تهران  در برابر زلزله  در دستور كار شهرداري  قرار دارد.
«محمد علي آبادي » تصريح  كرد: قبل  از آغاز عمليات  روكش  كردن  پل هاي  فلزي با ماده  ويژه  اپوكسي ، مطالعات  لازم  از نظر سنجش  مقاومت  و كارآيي  در برابر زلزله  بر روي  اين  پل ها صورت  مي گيرد.
وي  تأكيد كرد: برخلاف  برخي  تصورات  و شايعات ، بررسي هاي  دقيق  و فني  نشان  مي دهد كه  سازه هاي  فلزي  پل هاي  سواره  از لحاظ طراحي  اوليه  و مقاومت  ايرادي  ندارند.وي  همچنين  اعلام  كرد ۱۹هزار و ۷۴۵ متر تونل  و كانال  ويژه  جمع آوري  آب هاي  سطحي  تهران  در دهه  فجر امسال  افتتاح  مي شود.
وي  اضافه كرد: كانال  باختر و كانال هاي  شرياني  منطقه  ۱۷ و تونل هاي  سرشاخه  خيابان هاي  سبلان ، شوش ، كشاورز و سبزوار از جمله  اصلي ترين   پروژه هاي  در شرف  تكميل  هدايت  آب هاي  سطحي  شهر تهران  است  كه  با اعتبار ۱۶۸ ميليارد ريال  به  بهره  برداري  مي رسد.
علي آبادي  تصريح  كرد: ترميم  و روكش  پل هاي  نصر و آزمايش  و پاركينگ  بزرگ  «بهجت آباد» نيز ازجمله  پروژه هاي  معاونت  فني و  عمراني  شهرداري  تهران  است  كه  عمليات  عمراني  آنها طي  چند ماه  آينده  به  پايان  مي رسد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |