چهار شنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۵۶
نگاهي به حوادث حاشيه خطوط راه آهن
سنگ هاي لعنتي
001568.jpg
تقريبا در ۳۵۰ شهر بزرگ و مطرح جهان مانند لندن، پاريس و آمستردام راه آهن از وسط شهر عبور مي كند، بدون آن كه مشكل خاصي پيش آيد اما در ايران اينگونه نيست و ما شاهد حوادث گوناگون هستيم.
آمار
طبق تحقيق انجام شده از سوي بخش پژوهش هاي اجتماعي راه آهن سالانه بيش از ۱۸۰۰جام شيشه بر اثر سنگ پراني به قطارها شكسته مي شود كه ۵۳ درصد اين حوادث در تهران روي مي دهد.
بنا بر اين تحقيق پس از تهران، ناحيه خراسان با ۱۰ درصد و جنوب كشور با ۷ درصد بيشترين ميزان سنگ پراني به قطارها را دارند و به خاطر همين سنگ  پراني ها به طور متوسط سالانه ۸۰۰ ميليون ريال خسارت به شبكه راه آهن تحميل مي شود.
علت يابي 
تحقيقات نشان داده است به دليل نارسايي هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي به ويژه در دهه هاي اخير، شاهد رشد بي رويه جمعيت، اسكان مهاجران و تمركز جمعيت در حاشيه خطوط راهآهن سراسر كشور به ويژه تهران بوده ايم و اين مسائل،سنگ پراني به قطارها را افزايش داده است.
نور بخش مي گويد: به خاطر فشردگي ساخت و ساز در اطراف خطوط راه آهن، فضاي ۱۷متري مقابل خانه ها براي كودكان تبديل به يك فضاي باز شده است تا درآن بازي كنند و در اين ميان سنگ پراني به قطارها به عنوان يكي از تفريح هاي اين كودكان محسوب مي شود. به هر حال راه آهن به خاطر مشكلاتي كه ديگران مسوول و مقصر آن هستند هر ساله متحمل خسارات زيادي مي شود، هرچند ما سعي كرده ايم بخشي از عوامل به وجود آورنده اين پديده را رفع كنيم.
تصاوير مثل نواري، پهن و مستطيل شكل به سرعت از مقابل چشمانش مي گذرد و دور و ناپيدا مي شود. پسرك صورتش را به شيشه بخار گرفته چسبانده است و با نگاهش سگ ولگردي را كه پا به پاي قطار مي دود و زوزه مي كشد، تعقيب مي كند. حتما پدربزرگ الان كت و شلوار قهوه اي و زهوار در رفته اش را پوشيده و از پشت عينك ته استكاني به ساعت چوبي خيره شده تا بتواند به موقع به ايستگاه راه آهن برسد. محمد چه قدر دلش براي او، نخودچي و كشمش هايش و آن عصاي بلند كه هنوز قدش به نوك آن نمي رسد تنگ شده. مادر در كوپه خوابيده و پدر چاي سفارش داده است.پسرك همانطور كه بيرون را نگاه مي كند هم صدا با باد زير لب آواز مي خواند. سگ ولگرد از نفس مي افتد و قطار را رها مي كند. ناگهان كسي آن طرف پنجره بخار گرفته شروع به دويدن مي كند به هيولاي آهني نزديك مي شود و ... پسرك جيغ مي كشد. صورتش سرخ سرخ شده، خون فواره مي زند. مادر از خواب مي پرد. صداي خشن و آزاردهنده قطار مثل سوهان گوش را مي خراشد. تكه هاي شيشه كف واگن پخش شده است، محمد ديگر چيزي نمي بيند...
معضل سنگ پراني به قطارها درست به اندازه خانه هاي تنگ و تاريكي كه مثل علف هرز در اطراف خطوط آهن روييده است، قدمت دارد؛ خانه ها و محله هايي كه زندگي براي كودكانش به معناي نان خشك است و لاستيك دو چرخه اي كه آن را هل مي دهند و با يك تكه چوب دراز آنقدر دنبالش مي دوند تا غم هاي كودكانه خود را فراموش كنند.
«سيدمرتضي نوربخش »- سرپرست بخش پژوهش هاي اجتماعي راه آهن - حوادث حاشيه خطوط راه آهن را به سه دسته سنگ پراني، برخورد عابر و خودروها با قطارها تقسيم بندي مي كند و مي گويد: «تقريبا در ۳۵۰ شهر بزرگ و مطرح جهان مانند لندن، پاريس و آمستردام راه آهن از وسط شهر عبور مي كند، بدون آن كه مشكل خاصي پيش آيد اما در ايران اينگونه نيست و ما شاهد حوادث گوناگون هستيم. در ايران قطار از ۳۵۰ شهر و روستا مي گذرد و همين موضوع باعث بروز سوانح مختلف مي شود.»
وي مي افزايد: «طبق استاندارد جهاني حريم راه آهن ۱۷ متر است و برخي كشورها اين حريم را به ۵۰ متر افزايش داده اند، مشكلي كه ما در حاشيه خطوط با آن مواجه هستيم اين است كه درست بعد از پايان حريم ايمني به طور انبوه و فشرده ساختمان سازي شده و مردم در نزديك ترين فاصله ممكن به راه آهن زندگي مي كنند.»
اقدامات پيشگيرانه
راه آهن از مدتي قبل براي كاهش ميزان حوادث حاشيه خطوط به ويژه سنگ پراني به قطارها، اقداماتي را آغاز كرده و انجام داده است كه به دو دسته سخت و نرم افزاري تقسيم مي شود.
نوربخش توضيح مي دهد: ما بخش زيادي از حاشيه خطوط به ويژه خط تهران - تبريز را نرده كشي كرده ايم كه البته اين طرح از ۱۵ سال پيش وجود داشت. احداث زيرگذر و روگذر و نصب تابلوهاي هشدار دهنده و آموزشي در تقاطع ها از ديگر اقدامات سخت افزاري راه آهن است، ضمن آن كه ما كار آموزش در مدارس حاشيه خطوط، ساخت برنامه هاي آگاهي دهنده براي كودكان و كارهايي از اين دست را نيز آغازكرده ايم و پي مي گيريم.
برخورد عابر با قطار
يكي ديگر از حوادثي كه سيستم حمل ونقل ريلي همواره با آن دست به گريبان بوده، برخورد قطار با عابرين پياده  است. در اين زمينه نيز تهران از ساير شهرهايي كه صداي قطار را مي شنوند حادثه سازتر است به گونه اي كه بنا به آخرين آمارگيري كه مربوط به سال گذشته مي شود حاشيه نشينان پايتخت با ۴۵ مورد حادثه مواجه شدند كه از اين تعداد ۱۳نفر جان خود را از دست داده و سه نفر به شدت مجروح شدند.
در اين ميان ناحيه جنوب شرق كشور با تنها دو مورد، كم حادثه ترين منطقه در زمينه حادثه برخورد قطار با عابر پياده بود كه يك كشته در پي داشت.
قطار به لحاظ مختصات ويژه فني، ميدان ترمزي به وسعت ۷۰۰ متر دارد و همين امر باعث مي شود تا در صورت رعايت نكردن اصول ايمني از سوي عابران جان آنها در معرض خطر قرار گيرد.
نوربخش مي گويد: غالب حاشيه نشينان عليرغم وجود پل هاي روگذر و زيرگذر از روي ريل تردد مي كنند و اين مساله خطرات زيادي در پي دارد در حالي كه اين افراد بايد توجه داشته باشند تردد در حريم راه آهن فقط در موارد ضروري و آن هم در محل هاي مجاز آزاد است و در بقيه موارد غيرقانوني محسوب مي شود و در صورت بروز هرگونه حادثه هيچ گونه مسووليتي بر عهده راه آهن نيست.
تصادف وسايط نقليه
ظاهرا قرار است تهران پرخطرترين و حادثه سازترين شهر كشور باشد اين شهر در زمينه حوادث  ناشي از تصادف قطار با وسايط نقليه نيز جايگاه نخست را به خوداختصاص داده و سال گذشته ۱۴ مورد از چنين حوادثي درتهران روي داده ومنجر به مرگ سه تن و مجروح شدن دو نفر شده است. آمارها حكايت از آن دارند كه به جز ۴۷ تصادفي كه سال گذشته در سراسر ايران بين قطار و خودروها به وقوع پيوست از سال ۷۷تا۸۰ شاهد۴۲ مورد حادثه مشابه بوده ايم.
بي توجهي به مواردي مانند رعايت اصول ايمني در گذرگاه هاي هم سطح مجاز با راهبند و بدون راهبند، حق تقدم عبور قطار، علايم هشدار دهنده، رعايت فاصله مجاز توقف خودرو تا ريل و خطرات عبور از گذرگاه هاي غير مجاز از جمله عواملي هستند كه چنين حوادثي را رقم مي زنند. پسرك از پنجره بخار گرفته بيرون را نگاه مي كند كه ناگهان صداي شكستن شيشه و فرياد در تمام واگن مي پيچد. ناشناسي در آن طرف خط آهن شروع به دويدن مي  كند....

حوادث ترافيكي از نگاه آمار
عمرهاي از دست رفته
001570.jpg
در ازاي هر ۱۰هزار وسيله نقليه ۳۲مورد تصادف منجر به مرگ روي مي دهد
عكس :هادي مختاريان
«ايران، بالاترين ميزان مرگ ومير ناشي از سوانح رانندگي را به خود اختصاص داده است.»اين خبري است كه بارها و بارها شنيده و خوانده ايم. با نگاهي به آمار حوادث ترافيكي مشخص مي شود هر سال تعداد زيادي از شهروندان جان خود را از دست مي دهند و خسارات مالي فراواني برجاي مي ماند. بنا به تحقيقات انجام شده ۵/۷ درصد كل مرگ ها درايران مربوط به حوادث ترافيكي است و به طور متوسط سالانه در هر ۱۰۰ هزار تن ۳۰ نفر به خاطر اين موضوع جان خود را از دست مي دهند و در مجموع ۵/۱۳ درصد عمر افراد در اين ميان از بين مي رود. اين در حالي است كه در جهان تلفات ناشي از سوانح رانندگي فقط ۵/۲ درصد از كل مرگ ها را شامل مي شود. با مقايسه آمار فوت شدگان سالانه حوادث رانندگي با تعداد خودروهاي موجود اين نتيجه به دست آمده است كه در ازاي هر ۱۰هزار وسيله نقليه ۳۲مورد تصادف منجر به مرگ روي مي دهد. در چنين اوضاعي از هر هزار ايراني ۲/۹۶ تن از  آنها صاحب خودرو هستند.
سن و سوانح رانندگي
اين تحقيقات نشان مي دهد ميزان بروز حوادث ترافيكي در افرادي كه بين سن ۳۰ تا۳۴ سالگي قرار دارند، بيشتر از سايرين است. همچنين مجروحيت منجر به بستري شدن در بين ۶۰ تا۶۵ ساله ها بيشتر از بقيه افراد است و افراد بالاتر از ۶۰ سال بيش از ديگران در خطر مرگ به خاطر تصادف قرار دارند.برخلاف انتظار، ميزان مرگ ناشي از حوادث ترافيكي در مناطق روستايي و شهري به يكديگر كاملا نزديك است و حتي ميزان بروز سوانح منجر به بستري شدن، در روستاها با وجود كمي تعداد وسايط نقليه در اين مناطق بيشتر از حادثه هاي مشابه در شهرها است. كارشناسان علت اين موضوع را غير ايمن بودن وسايل حمل ونقل در جاده هاي روستايي، پرخطربودن گذرگاه ها وجاده ها در اين مناطق و مهارت كم رانندگان روستايي مي دانند.
هزينه
متاسفانه تاكنون برآورد شفافي از هزينه هاي ناشي از حوادث ترافيكي در ايران منتشر نشده است. با اين وجود بر اساس گزارش هاي كارشناسان، سالانه بالغ بر ۵۵۰ ميليارد تومان خسارات ناشي از اين گونه حادثه ها به كشور تحميل مي شود و شركت هاي بيمه هر سال ۳۱۰ ميليارد تومان خسارت ناشي از سوانح رانندگي پرداخت مي كنند كه از اين ميزان ۵۵ ميليارد تومان براي ضرر مالي و ۲۵۵ ميليارد تومان بابت خسارات جاني، مرگ يا نقص عضو است. همچنين اگر بر اساس درآمد سرانه قيمتي براي عمر از دست رفته محاسبه شود هزينه عمر از دست رفته براي حوادث ترافيكي ۴۸۰ ميلياردتو مان مي شود. با جمع بندي اين موارد وخسارات ديگر ناشي از سوانح ترافيكي تخمين زده مي شود هزينه ساليانه اين حوادث در ايران به رقم هزار ميليارد تومان رسيده باشد. حال باتوجه به اين هزينه هاي مالي و جاني همچنان شاهد، روند رو به رشد چنين حوادثي هستيم و اين در شرايطي است كه همه از علل و علت هاي افزايش آمار تصادف رانندگي در كشور مطلع هستيم ولي همواره ترجيح مي دهيم بي تفاوت از كنار آنها بگذريم.
منبع :همه گير شناسي آسيب هاي ناشي از علل خارجي درجمهوري اسلا مي ا يران

اغفال و اخاذي
پنج نفر با همدستي هم بعد از اغفال تراشكاري براي خريد يك دستگاه تراشكاري او را به بيابان هاي اطراف تهران بردند.
محمد با همدستي دوستانش تراشكاري را اغفال كرده تا از آنها يك دستگاه تراشكاري بخرد. آنها به بهانه نشانه دادن و فروش دستگاه او را به يكي از بيابان هاي اطراف تهران بردند ، دست وپايش را بستند و ۵۰۰ هزار تومان، موبايل و اتومبيل او را ربودند.
تراشكار با تلاش طناب بسته شده به دست و پايش را باز كرد و براي شكايت به دادسراي شهر ري رفت. پس از شكايت او، دو نفر از سارقان در فيروز آباد دستگير شدند.
بازپرس پرونده، متهمين را با قرار۳۰ميليون توماني بازداشت و به زندان فرستاد.

شناسايي خانه فساد
طي تماس تلفني دختر جواني با پليس ۱۱۰، يك خانه فساد كشف شد.زهرا دختري كه با پليس ۱۱۰ تماس گرفت و خود در آن خانه زندگي مي كرد در بازجويي گفت: در خانواده فقير و يكي از روستاهاي دورافتاده كشور زندگي مي كردم. سه خواهر و برادر دارم. هنگامي كه بچه بودم مادرم به علت بيماري فوت كرد. پدرم با دوستان ناباب رفت وآمد داشت و به خانه هاي فساد مي رفت. او عاشق يك زن فاسد شد و با او ازدواج كرد. بعد از مدتي نامادري ام به من گفت كه بايد با شخصي كه او انتخاب كرده است ازدواج كنم. او با پدرم هم صحبت كرده بود. من هم قبول كردم. بعد از ازدواج به همراه شوهرم به تهران آمديم. او برايم اتاقي كوچك و فقيرانه در يكي از بدترين محله هاي تهران اجاره كرد.
شوهرم شبها به خانه نمي آمد. پس از مدتي متوجه شدم او يك زن و پنج بچه دارد. نامادري ام در قبال قرضي كه به او داشت من را به شوهرم بخشيد. نامادري ام در هنگام ازدواج من، به شوهرم گفته بود كه از اين كار دست برمي دارد اما كسي را جانشين خودش خواهد كرد و براي اين كار من انتخاب شدم.
شوهرم من را وادار به كارهاي فساد مي كرد. او به خاطر درآوردن خرج زن اول و بچه هايش و همين طور نفرت از دخترهاي روستايي به خاطر پاكي شان من را به اين راه كشانده بود.
من از اين كار خسته شده بودم، به همين علت يك شب قبل از اينكه شخصي كه شوهرم فرستاده بود بيايد، با پليس ۱۱۰ تماس گرفتم و قضيه را به آنها گفتم. پليس بعد از آمدن آن مرد آمد و هردوي ما را گرفت.من از اين كار هم خسته و هم، پشيمان هستم براي اين با پليس تماس گرفتم چون مي خواستم پاك زندگي كنم.
تحقيقات روي اين پرونده ادامه دارد.

چك پردردسر
چك ۳ ميليون توماني كه توسط شخص ناشناسي شسته شد، باعث دردسر چهار نفري شد كه اين چك بين آنها رد و بدل، شده بود.
ماجرا از اين قرار است كه حدود دو سال پيش «امير.م » ۴۰ساله به «محمد.د » ۳۷ساله، ۳۵ ميليون تومان لاستيك فروخت، اما «محمد.د» به علت ورشكستگي و عدم پرداخت بدهي اش دو سال به زندان افتاد. او بعد از آزادي از زندان بابت بدهي خود به «امير.م» يك چك ۳ ميليون توماني پرداخت كرد.
«امير.م» وقتي به بانك براي نقد كردن چك رفت متوجه شد صاحب چك در حسابش موجودي ندارد وچك را كه به نام «الياس.ا» بود برگشت زد.
پس از احضار «الياس.ا» او گفت: من دوستي دارم كه در كبابي ميلاد با او شريك هستم. او براي اين كه مرا از رده خارج كند پيش چند نفر تهديدم كرد كه چك ۳ ميليون توماني ام را ۳۰ ميليون تومان مي كند. اين چك را من به خواهرم داده بودم. شاكي را هم نمي شناسم. او هم مرا نمي شناسد و اين مسلم است كه اين چك را من به اونداده ام.
اين چك در حال حاضر توسط شخص ناشناسي با آب شسته شده است و آگاهي تهران در اين مورد در حال تحقيق است.

دانش آموز هفت تيركش
يك دانش آموز دبيرستاني كه در پارك دانشجوي مشهد روي رهگذران سلاح قلابي كشيده بود، در دادگستري اين شهر محاكمه شد.
اين دانش آموز پس از هفت تيركشي و ايجاد رعب و وحشت، توسط ماموران نيروي انتظامي دستگير و پرونده اتهامي اش به شعبه ۴۷ دادگستري مشهد به رياست قاضي مسگراني ارجاع شد.
متهم پس از حضور در دادگاه گفت: من از فيلم هاي هيجاني خيلي خوشم مي آيد و هميشه آرزو داشتم جاي هنرپيشه ها بودم، براي همين يك تفنگ پلاستيكي خريدم و به تقليد از بازيگر نقش اول يك فيلم خارجي، به پارك رفتم و با دادو فرياد مردم را تهديد كردم كه هيچ كس از جايش تكان نخورد و گرنه آنها را مي كشم.
پس از اعترافات اين دانش آموز نوجوان، شاكيان وي به خاطر كم سن و سال بودن او، از شكايت خود صرف نظر و رضايت خودشان را اعلام كردند.

رسيدگي مجدد
001572.jpg
از آمريكا خبر مي رسد كه دادگاه عالي فلوريدا دستور به جريان افتادن دوباره پرونده قتل يك كودك را صادر كرده است. اين دادگاه طي هفته گذشته دستور بررسي مجدد پرونده زنداني متهم به قتل يك دختربچه را كه از سال ۲۰۰۱ در زندان بسر مي برد، صادر كرده و خواستار به جريان افتادن آن شده است.
اين متهم ليونل تات نام دارد و بخاطر قتل دختربچه ۶ساله اي كه در درگيري با او در سال ۱۹۹۹ به قتل رسيد در زندان بسرمي برد. ليونل ۱۴ساله بود كه به قتل اين دختر متهم شد. وكلاي مدافع اين نوجوان درخواست استيناف خود را به دادگاه عالي فلوريدا ارائه كرده اند و معتقدند كه بايد درباره اتهام قتل متهمشان رسيدگي دوباره اي صورت بگيرد. آنها معتقدند حكم صادره براي موكلشان در شرايطي صادر شده كه دادگاه شرايط فردي كه ۱۰ سال از او بزرگتر است را برايش در نظر گرفته و با او مثل بزرگسالان رفتار شده است. يكي از وكلاي تات درباره اين پرونده گفته است:«من نمي توانم ببينم كه يك بچه را بخاطر خطاي ساده اي كه ممكن است از هر بچه ۱۲ ساله اي سر بزند، به زندان ببرند.»

دزدي از رامبراند
001574.jpg
دو اثر ديگر از آثار با ارزش نقاش مشهور هلندي را به سرقت بردند! هنرمند بودن هم دردسرهاي خودش را دارد ديگر! اين دو تابلو تصويري از خود رامبراند و تصويري از مادر اين هنرمند است كه از خانه اي در ملبورن استراليا به سرقت رفت.
در همين رابطه پليس استراليا اعلام كرد كه ۱۱ اثر از رامبراند در استراليا وجود دارد كه اين دو اثر سرقت شده ۳۰۰ سال قدمت دارند. اين دو اثر از قرن ۱۸ ميلادي در خانه خانواده اي استراليايي وجود داشت. آثار رامبراند ارزشمند و نادر است اما اين دو اثر ارزش ويژه اي دارند زيرا با مداد و جوهر مركب ترسيم شده اند و رامبراند آنها را امضا كرده است. سارق يا سارقان پس از ورود به اين خانه با جدا كردن اين دو نقاشي از قابشان آنها را به همراه دو ساعت قديمي رولكس وامگا به سرقت بردند. مي گويند ارزش اشيا دزديده شده ۷۰۰ هزار دلار استراليا برابر با ۵۲۰ هزار دلار آمريكا بوده است.

ازدواج با مردان كوچك تر
001576.jpg
زنان شاغل انگليسي ترجيح مي دهند با مرداني كوچكتر از خود ازدواج كنند. پس از بررسي الگوهاي ازدواج در انگليس و ولز محققان به اين نتيجه رسيده اند كه زنان بيشتري از اين كشور نسبت به گذشته ترجيح مي دهند با مردان كوچكتر از خود ازدواج كنند.در سال ۱۹۶۳ ازدواج «هم سني» در ميان افراد ازدواج كرده ۲۰ ساله بسيار كم بود و تنها ۱۵ درصد از عروس ها بزرگتر از دامادها بودند، اما در سال ۱۹۹۸، به دنبال ورود زنان به عرصه هاي شغلي و ارجحيت آنها براي يافتن كار و سپس ازدواج، اين آمار به ۲۶ درصد رسيد. بيش از يك چهارم از اين زنان با مرداني حداقل ۶ سال كوچكتر از خود ازدواج كرده اند. در سال ۱۹۹۸، حدود ۱۸۷۰۰ ازدواج از اين نوع در انگليس رخ داده كه اين تعداد در سال ۱۹۶۳، ۱۰۵۰۰ بوده است.آمارهاي دولتي نشان داده است كه الگوي سنتي ازدواج مبني بر اين كه مردان ۵ سال بزرگتر از زنان باشند، تغيير كرده است.
در سال ۱۹۶۳، در ۶۴ درصد ازدواج ها مردان ۵ سال بزرگتر از زنان بوده اند اما در سال ۱۹۹۸ اين تعداد به ۴۹ درصد رسيده است.

آقاي گرفتار
001578.jpg
حالا باورتان شد، ماجراي آقاي گرفتار فقط يك قصه نبود! اصلا هر چي سنگ است براي پاي لنگ است! يك خانواده اردبيلي به خاطر تولد فرزندان سه قلو در تامين معاش دچار مشكل شدند.اين ۳ قلوها كه در بيمارستان علوي اردبيل به دنيا آمدند تعداد فرزندان خانواده را به ۶ دختر افزايش دادند.پدر ۳ قلوها گفت: اين ۳ قلوها همه در سلامت كامل هستند اما ما كه از وضعيت مالي مناسبي برخوردار نيستيم در تامين هزينه زندگي بچه ها به ويژه شير خشك دچار مشكل شده ايم.وي گفت كه در زمان حاضر در يك خانه استيجاري در محله بهارآباد اردبيل، جنب مسجد امام رضا(ع) كوچه شهيد جوادي سكونت دارند.او از مسوولان درخواست كرد براي رضايت خدا او را در تامين معاش  اين شش فرزند دختر و تربيت صحيح آنان ياري كنند.

گروگان ها آزاد شدند
001580.jpg
از كلمبيا خبر مي رسد كه سارقان مسلح بانك در اين كشور گروگان هاي خود را آزاد كردند. در اين ماجرا سارقان مسلح ۱۸ نفر گروگان خود را آزاد كرده و خود را تسليم پليس كردند.هفته گذشته طي يك سرقت مسلحانه سارقان به يكي از بانك هاي شمال كلمبيا، آنها ۱۸ نفر را گروگان گرفتند كه در ميان آنها ۱۵ نفر بزرگسال و سه كودك وجود داشت. خوشبختانه حال همگي گروگان ها خوب است و همه آنها بانك را به سلامت ترك كرده اند.جريان اين گروگان گيري كه در شهر «بوكارامانگا» در فاصله ۳۹۰ كيلومتري شمال بوگوتا صورت گرفت، پس از ۴ ساعت پايان يافت.يك زن رهگذر از پشت شيشه بانك با ديدن سارقان مسلح، پليس را در جريان سرقت مسلحانه قرار داده بود.گزارش هاي اوليه حكايت از آن داشت كه سارقان ۱۸ نفر را به گروگان گرفته اند.

تكرار فاجعه انساني
001582.jpg
احتمال تكرار يك فاجعه انساني ديگر در كره شمالي افزايش يافته است. از پيونگ يانگ خبر مي رسد كه بيش از ۵/۶ ميليون نفر از مردم كره شمالي از قحطي و گرسنگي در رنجند و احتمال افزايش مرگ و مير ناشي از اين ماجرا بسيار فراوان است. در حال حاضر بسياري از كشورهاي جهان نگران تكرار فاجعه اي هستند كه چند سال قبل رخ داد و طي آن ميليون ها نفر از مردم كره شمالي بر اثر قحطي و گرسنگي جان خود را از دست دادند.پس از آن كه اعلام شد ميليون ها تن از مردم كره شمالي در معرض قحطي و گرسنگي قرار گرفته اند، فرستاده ويژه دبير كل سازمان ملل راهي پيونگ يانگ شد تا در مذاكره با مقامات اين كشور، روش كمك رساني به مردم را مورد بررسي قرار دهد.

حوادث
ايرانشهر
تهرانشهر
در شهر
درمانگاه
طهرانشهر
فرهنگ
يك شهروند
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  حوادث  |  در شهر  |  درمانگاه  |  طهرانشهر  |  فرهنگ  |  يك شهروند  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |