چهارشنبه ۱۰ دي ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۶۹
سفر با قطار ايمن تر است
000194.jpg
اغلب خانواده ها شايد به اولين چيزي كه براي گذراندن تعطيلا ت خود فكر مي كنند مسافرت است. سفر كردن باعث مي شود كه شخص با آيين، فرهنگ و رسومات شهرهاي ديگر آشنا شود و از ديدنآثار باستاني و تفريحي جاهاي ديگر لذت ببرد.
تهيه وسيله نقليه اولين دغدغه اي است كه فكر خانواده ها را هنگام سفر به خود مشغول مي كند.
اتوبوس به علت راحتي و در دسترس بودن و همچنين پايين بودن قيمت  بليت آن جزء انتخاب اول اكثر خانواده ها مي باشد.
از طرفي سفر با قطار به دليل برخي از امكانات براي مسافرتهاي طولا ني مناسبتر است. از جمله اين امكانات مي توان به رستوران، سرويس بهداشتي و وجود تخت در كوپه ها اشاره كرد. راحتي و ايمني جزء مهمترين مزيت هاي استفاده از قطار به شمار مي رود. ناوگان حمل و نقل ريلي در چند سال اخير با رشد نسبتاً خوبي روبرو بوده است و همين امر باعث شده كه بسياري از هموطنان براي جابجايي، اين وسيله نقليه را انتخاب كنند.
وجود كوپه هاي درجه يك، دو و سه كه هر كدام داراي امكانات خاص خود مي باشد باعث مي شود كه مسافر بتواند باتوجه به مقصد خود، حق انتخاب داشته باشد و شرايط سفر را تعيين كند.
بازارچه با درج ساعت حركت قطارها قصد آن را دارد كه خوانندگان عزيزي كه قصد مسافرت دارند بتوانند با برنامه ريزي دقيق ساعات حركت خود را مشخص كنند.

اتوبارها گرانتر؛ اما مطمئن تر
000180.jpg

جابجايي و تغيير محل زندگي جزو مشكلا ت عمده خانواده هاي اجاره نشين است. مشكل يافتن منزل مناسب مطابق با درآمد خانواده، بستن قرارداد با مالك و جابجايي وسائل منزل از جمله مشكلا تي است كه خانوارهاي مستاجر همواره با آن روبه رو هستند. بعضي از خانواده ها براي صرفه جويي در هزينه هاي جابجايي از وسايل نقليه اي استفاده مي كنند كه ايمني لا زم را ندارد. امروزه زندگي هاي آپارتماني در شهري مثل تهران مشكلا ت خانواده ها را بيشتر مي كند. افراد خانواده توانايي جابجايي وسائل سنگين را به طبقات بالا  ندارند وچه بسا در حين جابجايي صدمه جبران ناپذيري ببينند. طي سال هاي اخير اتوبارها با تدابيري كه پيش بيني كرده اند، مشكل بسياري از خانواده ها را حل نموده به گونه اي كه شخص با يك تماس مي تواند تلفني خودرو مورد نظر را همراه با تعدادي كارگر ماهر تقاضا نمايد. اتوبارها وسائل منزل را هنگام جابجايي بيمه مي كنند و در ضمن لوازم منزل هنگام جابجايي از ايمني بهتري برخوردار هستند آنها تا جايي كه ممكن است وسائل را دقيق جابجا مي كنند همچنين وجود كارگر بر سرعت كار مي افزايد و فشار كاري در هنگام حمل و نقل كمتر مي شود. بنابراين اگر براي گرفتن اتوبار متحمل هزينه بيشتري مي شويد در عوض وسائل عمر بيشتر و ايمني بهتري خواهند داشت.
000176.jpg
000178.jpg

بازارچه حمل و نقل
بازارچه خوراك
بازارچه لوازم خانگي
بازارچه آخر هفته
گوناگون
|  بازارچه خوراك  |  بازارچه لوازم خانگي  |  بازارچه آخر هفته  |  بازارچه حمل و نقل  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |