چهارشنبه ۱۷ دي ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۷۵
بازارچه آرايش ، بهداشت و شست وشو
000324.jpg
000327.jpg
000330.jpg

گريز از تمام آلودگي ها
خانه را به سادگي پاكيزه كنيم
دانستن راه حل ابتكاري براي برطرف كردن لكه ها، بسيار سودمند و مثمرثمر است.
كمي جوش ترش (خمير ترش) روي اثر جوهر بگذاريد و چند قطعه يخ را نيز روي آن وانهيد و بماليد.
000336.jpg

گاهي اوقات با ديدگاني هراس زده به اطراف مي نگريد و خانه تان را آشفته و پر از آلودگي مي يابيد. گرد وغبار بر جاي جاي آن نشسته و در ذهنتان به شماره رقمي كه ناچاريد براي زدودن اينهمه آلا يش بپردازيد، مي انديشيد.
ممكن است حاصل آن مبلغ گراني شود كه شما را وا دارد بدون خريد هيچ شوينده اي با دستمالي نمناك عزم نبرد با تمام ناپاكي ها را كنيد؛ اما كافي است كمي به اطراف خود دقيق شويد و با بهره جستن از آنچه كه در خانه داريد، به سادگي، بسيار بهتر از هر شوينده ديگري وسايل تان را بپيراييد.
معمولا ً در هر آشپزخانه يكي از گرانبهاترين و شايد عزيزترين وسايل، ظروف چيني هستند. قيمت زياد اين دست وسايل و علا قه اي كه خانم ها به آنها نشان مي دهند، خود سبب شده تا پاكيزه كردنشان اهميت زيادي بيابد، كاري كه اصلا ً دشوار نيست. كافي است مقداري جوش ترش را روي پارچه نمداري بپاشيد و سطح ظرف را با آن پاك كنيد. حاصل بسيار شگفتآور خواهد بود.
براي پاك كردن كالا هايي كه جنسي نظير حلبي دارند از زنگاري كه بر جداره شان نشسته، مي توانيد حربه مؤثري بيابيد كه شايد در وهله اول عجيب بنمايد. براي زدودن زنگ آنها كافي است سيب زميني را پوست بكنيد، در جوش شيرين يا آب نمك غليظ بغلتانيد و روي زنگار بكشيد، حاصل مشعوف كننده خواهد بود.
كفش را ارج بگذاريم!
در جامعه امروزي، بهاي پوشاك بسيار افزايش يافته و همواره شاهد روند روبه تزايد قيمت لباس و كفش هستيم. خصوصاً در اين كشاكش كفش ها بهاي زيادي يافته اند و براي گريز از خريد متوالي آنها، ناچاريد در نگهداري شان دقت زيادي كنيد.
براي جلا  دادن كفش هاي چرمي - كه بسيار گران قيمت هستند - روغن نباتي، روغن زيتون يا گردو بسيار مفيد است. كافي است روغن را روي سطح كفش بماليد و سپس با پارچه اي چرمي روي آن را مالش دهيد تا جلا يي خاص بيابد. اين حربه براي افزايش دوام كفش ها بسيار كارآمد است و از سوي ديگر سبب مي شود كفش تان نرمي خاصي بيابد و پوشيدن آن بسيار راحت شود.
آب ليمو هم براي جلا  دادن كفش هاي چرمي سياه مناسب است. آب ليمو را با پارچه اي نرم روي كفش بكشيد تا هم بوي خوبي پيدا كند! و هم نماي زيبايي.
اگر آب روي كفش تان ريخته و اثر آن بر جداره چرم به گونه اي نازيبا خودنمايي مي كند، پارچه اي را در محلول سركه و آب فرو ببريد و سپس رويه‡ كفش را با آن مالش دهيد. حاصل برايتان بهت انگيز خواهد بود.
اگر مي خواهيد كفش تان كه از چرم ساخته شده برق بزند، پارچه اي نرم را در سركه سفيد فرو ببريد و تمام سطح كفش را با آن بماليد. ممكن است رنگ كفش اندكي تغيير كند ولي حاصل، درخشندگي آنچه است كه بر پا داريد.
پاك كردن جوهر
000291.jpg

بسياري اوقات آنچه بانوان را نگران و آشفته مي سازد لكه هاي جوهري است كه در برخي نقاط خانه مي ريزد و موجبات دردسر آنان را فراهم مي آورد. آنها خيلي وقت ها انواع شوينده ها و پاك كننده ها را براي زدودن اين لك ها ميآزمايند؛ اما ممكن است در نهايت تنها با درماندگي به لكه‡ سمج نگاه كنند و چاره اي براي پاك كردنش نيابند. در حالي كه دانستن راه حل ابتكاري براي برطرف كردن آن، بسيار سودمند و مثمرثمر است. كمي جوش ترش (خمير ترش) روي اثر جوهر بگذاريد و چند قطعه يخ را نيز روي آن وانهيد و بماليد.
بعد با سرعت با آب گرم و ابر روي لك را بشوييد. اگر اين اثر آلودگي، روي فرش است مراقب باشيد شوينده تان به پشت آن سرايت نكند تا مبادا به تار و پودش آسيبي برسد.
الكل ايزوپروپيل هم در اين مواقع مي تواند مفيد باشد. ماليدن آن روي جوهر، اثرش را از بين مي برد ولي به ياد داشته باشيد به هنگام كار بهتر است دستكش به دست داشته باشيد.
از ميان بردن لك دوده از اين هم ساده تر است. روي منطقه آلوده شده نمك بپاشيد و اجازه دهيد پانزده دقيقه اي برجاي بماند. با شستن آن به احتمال فراوان اثر لك هم از ميان خواهد رفت.

بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو
بازارچه خوراك
بازارچه لوازم خانگي
بازارچه آخر هفته
بازارچه لوازم صوتي - تصويري
گوناگون
|  بازارچه خوراك  |  بازارچه لوازم خانگي  |  بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو  |  بازارچه آخر هفته  |  بازارچه لوازم صوتي - تصويري  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |