يكشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۱۶ - Feb 22, 2004
روزانه ۳۶ ميليون تردد درون شهري در تهران انجام مي شود
شهرداري امسال ۱۵۰ ميليارد تومان املاك معارض خريد
گروه شهري - شهردار تهران گفت: ساختن جامعه اسلامي نمونه، نيازمند ابتكار، كار خستگي ناپذير، اراده و نيت هاي پاك و مديران كارآمد است كه ساختن چنين جامعه اي رسالت نسل امروز كشور است.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، دكتر محمود احمدي نژاد كه در جمع دانشجويان دانشگاه امام حسين (ع) سخن مي گفت، به ارايه ۴۰۰ نوع خدماتي كه ۸۰ هزار نفر پرسنل شهرداري تهران به مردم ارايه مي كنند اشاره كرد و گفت: روزانه ۱۲ ميليون سفر و ۲۴ ميليون پاره سفر با تردد بيش از ۲ ميليون و ۶۰۰ هزار خودرو در تهران صورت مي گيرد و سالانه ۹۰ ميليارد تومان براي نظافت شهر و فضاي سبز هزينه مي شود و روزانه ۷ هزار تن زباله از سطح شهر جمع  آوري مي شود.
وي همچنين با بيان اينكه احداث هر كيلومتر بزرگراه نيازمند ۳۰ ميليارد تومان هزينه است افزود: در سال جاري ۱۵۰ ميليارد تومان از اعتبارات شهرداري صرف تملك املاك معارض طرح هاي عمراني شده است.
شهردار تهران درباره بروز ناهنجاري هاي اجتماعي در جامعه و به ويژه تهران، اظهارداشت: در چند سال اخير آلودگي هايي ايجاد شد كه بسياري از مسئولان و دلسوزان نظام را نگران كرد اما من ترديد ندارم كه فضاي انقلابي يك بار ديگر بر اين كشور حاكم مي شود و خوشبختانه اين فضا و شور انقلابي امروز در جامعه مشهود است و بايد بكوشيم تا اين نشاط و شور نهادينه شود.

نگاه
فريد مرتضوي
002691.jpg

برخي شهروندان به توصيه شهرداري عمل نمي كنند
۳۰ درصد زباله ها در ساعات روز جمع آوري مي شود
002688.jpg
گروه شهري: معاون امور خدمات شهري شهرداري منطقه ۳ تهران اعلام كرد: متاسفانه به رغم توصيه هاي شهرداري، شهروندان حدود ۳۰-۴۰ درصد زباله ها را در ساعات روز به خارج از واحدهاي مسكوني، تجاري، اداري خود مي گذارند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۳ تهران، مهندس عليرضا جهان بيگلو با بيان اين مطلب كه ساماندهي و جمع آوري بهينه زباله منوط به مشاركت عملي شهروندان است، افزود: به دليل بي اعتنائي درصدي از شهروندان به توصيه شهرداري مبني بر خروج زباله بعد از ساعت ۹ شب، درصد قابل توجهي از زباله ها در ساعات روز جمع آوري مي شود و اين رفتار موجب افزايش هزينه جمع آوري و حمل زباله و نيز فراهم شدن بستري مناسب براي رشد و تكثير حيوانات موذي در محيط زندگي و كار و در نتيجه كاهش ضريب بهداشت عمومي شده است.
وي افزود: نا زيبا كردن منظر شهري و پراكنده شدن زباله در سطح معابر نيز از پيامد هاي سوء عدم توجه و عمل شهروندان به توصيه شهرداري است.
معاون امور خدمات شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه ۳ تاكيد كرد: هزينه جمع آوري زباله ها از سطح معابر و جويهاي آب حدود ۳۰ درصد بيشتر از هزينه جمع آوري زباله از مخازن و مقابل درب منازل و واحد هاي تجاري و اداري است.
وي تصريح كرد: طرح ساماندهي جمع آوري زباله با تجهيز ناوگان در منطقه ۳ آغاز شده و در حال حاضر عمليات جمع آوري و حمل زباله با بهر ه گيري از خودروهاي ميچكاو بصورت مكانيزه انجام مي شود.
جهان بيگلو به شهروندان منطقه ۳ توصيه كرد كه براي جلوگيري از بروز بحران هاي زيست محيطي، زباله ها در زمان توصيه شده به خارج از واحدهاي مسكوني ،  اداري و تجاري منتقل شود و شهرداري نيز خود را موظف مي داند هزينه هاي صرفه جويي شده را صرف ارتقاء سطح خدمات شهري به لحاظ كيفي و كمي كند.

رفع مشكلات جوانان از اولويت هاي شوراي شهر است
002697.jpg
گروه شهري: نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: اولويت اول شوراي شهر در فعاليت هاي اجتماعي تكريم ارباب رجوع شهرداري و شهروندان تهراني است و اگر شهروندان بدانند كه مديريت شهر، به آ نان احترام مي گذارد، بطور حتم با طرح هاي شهري همكاري خواهند كرد.به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي شوراي اسلامي شهر تهران، حسين بيادي كه بعدازظهر جمعه در مسجد حضرت زينب سخنراني مي كرد، با اعلام مطلب فوق افزود: اولويت بعدي شورا جوانان تهراني و تلاش براي حل مشكلات آنان است.بيادي اضافه كرد: به همين دليل ساماندهي مساجد و احياء آنها به نحوي كه جوانان براي گذران اوقات فراغت به مسجد بيايند، يكي از برنامه هاي شوراي شهر است. جواناني كه با تعاليم مذهبي و ديني آشنا هستند، كمتر به سمت انحرافات و مفاسد اجتماعي سوق مي يابند.
وي جمع آوري بي خانمان ها، متكديان و نگهداري از كودكان خياباني را از ديگر اولويت هاي بعدي اجتماعي شوراي اسلامي شهر دانست و گفت:  جمع آوري بي خانمان ها، متكديان و... نيازمند بودجه و هماهنگي بين دستگاه هاست. مراحل اوليه اين طرح اجرا شده است و اميدواريم با راه اندازي و تكميل مراكز نگهداري در سال هاي آينده شاهد حضور افراد بي خانمان در خيابان هاي شهر نباشيم.

پارك آموزش ترافيك
معاون  شهردار تهران  بر سرمايه گذاري  وزارت  آموزش  و پرورش  در خصوص  آموزش مسايل  ترافيكي  تأكيد كرد.
«حميد بهبهاني» ديروز در مراسم  بازگشايي  نخستين  پارك  ترافيكي  روباز در منطقه  هشت  گفت : با توجه  به  وضعيت  آشفته ترافيك ، آموزش  و پرورش  بايد آموزش  ترافيك  را به عنوان  يك  واحد درسي  وارد دروس دانش آموزان  كند.
نخستين  پارك  آموزش  ترافيكي  روباز در منطقه  ۸ شهرداري  ديروز راه  اندازي شد.وي گفت : امروزه  ترافيك  در كلان شهرها به  عنوان  يك  مساله  خاص  مطرح  است  و بايستي  آموزش  ترافيك  در كشور مهم تلقي  شود و كودكان  و نوجوانان  را با فرهنگ  ترافيك  آشنا كرد.
وي  افزود: پارك  آموزشي  منطقه  پونك  جوابگوي  آموزش  تمام  بچه ها نبود و به  اين  منظور اقدام  به  اجراي  اين  طرح  در مقياس هاي  كوچكتر در كليه  مناطق شهرداري  شد تا در هرمنطقه  بچه ها بتوانند با فرهنگ  ترافيك  آشنا شوند.

هفت حوض باز پيرايي و نوسازي مي شود
گروه شهري: با هزينه اي حدود ۴ ميليارد و پانصد ميليون تومان ۱۰ بوستان جمعاً به ساخت ۳۰ هزار متر مربع به مناسبت دهه فجر در منطقه ۸ شهر تهران به بهره برداري رسيد.
مهندس قاسمي شهردار منطقه ۸ خبر از افتتاح مجتمع اداري-تجاري ۱۶ طبقه در خيابان دماوند داد كه با هزينه اي معادل يك ونيم ميليارد تومان با هدف آزادسازي املاك تجاري-اداري واقع بر سر راه بزرگراهها به عنوان تهاتر در اختيار مالكان قرار مي گيرد.
به گزارش خبرنگار ما مهندس قاسمي همچنين از افتتاح زمين چمن فوتبال فدك با هزينه ۲۲۰ ميليون تومان به مساحت ۵ هزار متر مربع، افتتاح پارك آموزش ترافيك سه منظوره قانون به مساحت ۲۲۰۰ متر مربع سخن گفت كه علاوه بر برخورداري از بخش آموزش ترافيك براي كودكان و نوجوانان برخوردار از باشگاه ويژه سالمندان و امكاناتي جهت احداث سينما با اعتبار يك ميلياردو ۱۰۰ ميليون تومان نيز هست.
قاسمي يكي از مهمترين طرحهاي منطقه را در حوزه ترافيك اصلاح هندسي چهارراه تهرانپارس- آبعلي جنب ترمينال شرق اعلام كرد كه موجب روان شدن ترافيك بسيار شديد اين نقطه شده است.
وي از انتقال محل استقرار ميني بوسهاي رودهن، بومهن و دماوند در تقاطع تهران پارس- آبعلي خبرداد كه به دنبال اعتراض ساكنين اين منطقه به نقطه اي ديگر منتقل و متعاقب آن موجبات روان شدن رفت و آمد شهروندان و رفع آلودگيهاي صوتي و هوايي ناشي از وجود اين ميني بوسها در محل خواهد شد.
وي در توضيح برنامه هاي ترافيكي منطقه ۸ به اصلاح هندسي ۱۰۰ خيابان از جمله خيابانهاي سمنگان، دردشت و گلبرگ اشاره كرد كه ظرف سه ماه آينده، انجام خواهد رسيد.
ضمن اينكه بعد از ۱۵ سال عمليات بازسازي و بازپيرايي ميدان نبوت (هفت حوض) تا دو ماه آينده به انجام خواهد رسيد.
وي جمع هزينه هاي ترافيكي انجام شده در منطقه ۸ را به مناسبت دهه فجر حدود ۴۰۰ ميليون تومان اعلام كرد و گفت: البته طي ملاقاتي كه شهردار تهران اخيراً از منطقه ۸ داشتند حدود ۴ ميليارد تومان اختصاص به طرحهاي ورزشي و فضاي سبز دادند كه ظرف دو ماه آينده عمليات اجرايي آنها آغاز خواهد شد.

چهره تهران از تبليغات انتخاباتي پاك مي شود
گروه شهري:  كار پاكسازي  تهران  از تبليغات  انتخاباتي  با بكارگيري  ۱۲ هزار نيروي خدماتي  در ۲۲ منطقه  ،ساعاتي  پس  از پايان  زمان  راي  گيري  آغاز شد.
حسن كاظم  پور دهكردي  مديركل  خدمات  شهري  شهرداري  تهران  با اعلام  اين  خبر گفت : با بسيج  ۱۲ هزار نيروي  خدماتي  و با بهره گيري  از امكانات  موجود كار پاكسازي  چهره  شهر از نمايه هاي  تبليغاتي  از نخستين  ساعات  بامداد امروز آغاز شده  است  و هم اكنون  نيز ادامه  دارد.
وي  با اشاره  به  اين  كه  در مدت  يك  هفته  فعاليت  انتخاباتي  ميليونها برگه  تبليغاتي  از سطح  شهر جمع آوري  شد افزود: در هفته  گذشته  جمعا حدود ۲۵۴ هزار و ۵۲۰ كيلوگرم  بروشور، تراكت  و جزوه  از معابر شهري  جمع آوري  شد.
دهكردي  با بيان  اينكه  در مرحله  نخست  پاكسازي  شهر، پوسترها و آگهي هاي  تبليغاتي  از ديوارهاي  معابر اصلي  كنده  مي شود گفت  : در مرحله  بعد نمايه ها و آثار تبليغاتي  از ديوارهاي  معابر فرعي  زدوده  خواهد شد.
وي با اشاره  به  حجم  زياد پوشش  تبليغات  با توجه  به  تعداد داوطلبان  و تراكم  تبليغات  آنها همكاري  شهروندان  با مديريت  شهري  در پاكسازي  ديوارهاي  منازل  و محل  كار خود را خواستار شد.

برنامه جامع كاهش آلودگي هوا اعلام شد
گروه شهري: مشاور رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با اعلام برنامه هاي طرح جامع كاهش آلودگي هواي تهران در سال آينده گفت: ۸۰ ميليارد ريال بودجه به اجراي اين طرح اختصاص مي يابد.
دكتر مجيد شفيع پور در گفت وگو با ايسنا همچنين افزود: برنامه جامع كاهش آلودگي هوا كه بدواً تمركز فعاليتهاي خود را بر روي خودروهاي سواري بنزيني با محور معاينه فني رايگان و رسوب زدايي از اجزاي دروني موتور در سال گذشته آغاز كرده بود، در سال جاري ۳ محور را در برنامه هاي خود قرار داد.
وي در خصوص برنامه هاي انجام شده اين طرح گفت: طرح رسوب زدايي از موتور خودروها يكي از اين برنامه هاي سال جاري بود كه اجراي آن در سال آينده نيز ادامه مي يابد.
وي اسقاط و از رده خارج كردن ۸ هزار دستگاه موتورسيكلت فرسوده تهران را از ديگر طرحهاي برنامه جامع كاهش آلودگي هواي تهران عنوان كرد و گفت: بر اساس اين طرح ۸ هزار دستگاه موتورسيكلت چهار زمانه استاندارد جايگزين موتورسيكلت هاي دو زمانه فرسوده تهران مي شوند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
سياسي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   سياسي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |