شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۳۵۸
در خيابان سخايي اتفاق افتاد
پلا ك ۱۲ آوار شد
در اثر فرو ريختن اين ساختمان ۳ دستگاه خودرو كه در حياط آپارتمان ما بودند خسارت فراواني ديده اندكه چيزي در حدود ۳ ميليون تومان مي شود
تنها ساكن آن ساختمان دو طبقه كه درحوالي ميدان حسن آباد، نيروهاي امداد نجاتش دادند مردي ۴۷ ساله است كه زير آوار خانه اي قديمي مانده و نامش مهدي است و كسي نمي داند متاهل است؟ مجرد است؟ بچه دارد؟ ندارد؟
005760.jpg
مهدي صاحب خانه براي باز كردن راه ناودان روي شيرواني رفته بود كه ناگهان زلزله آمد.
سعيد مسيح 
باران و باران و باز هم باران. زير همين باران بود كه ساختماني دو طبقه در خيابان سرهنگ سخائي فرو ريخت. باران بود و باز هم باران آنقدر كه تمام پي ساختمان را خورد و با خود برد. بي آنكه بداند كسي زير آوار آن له شده است.
- مرده؟
-نه خدا را شكر، هنوز زنده است.
مي پرسي و كسي پاسخ مي دهد و باران هم بي خيال از اين همه. تنها مي بارد و مي بارد و... باز هم مي بارد ساعت يك بعدازظهر است و يكي يكي جلو مي رود و ساختمان هم يكي يكي خورد مي شود و آوار.
ساعت از يك هم گذشته و هنوز كسي نيامده. مملكت نيمه تعطيل و آدم ها كاملا تعطيل! بهرحال خدا پدر بچه هاي آتش نشاني را بيامرزد كه بالاخره در محل حضور پيدا مي كنند و تقريبا مثل باران وظيفه شناسند.
تنها ساكن آن ساختمان دو طبقه كه درحوالي ميدان حسن آباد، نيروهاي امداد نجاتش دادند مردي ۴۷ ساله است كه زير آوار خانه اي قديمي مانده و نامش مهدي است و كسي نمي داند متاهل است؟ مجرد است؟ بچه دارد؟ ندارد؟
باران هنوز مي بارد، نم نم. اما سوال هايي كه سرت را مثل خوره مي خورند سيل است و سيل... آقا مهدي را بيرون آورده اند. اين آقا مهدي جنازه ايست خاكي و له شده. داغان: اين آقا مهدي تركيبي است از گوشت و گل و جنازه!
- مرده!
- نه خدا را شكر زنده است... هنوز زنده است نفس مي كشد.
ساختمان را بي خيال. آقا مهدي را بچسب. با آمبولانس، اورژانس تهران كه سر موقع آمده است به بيمارستان... مي رويم آقا مهدي نفس مي كشد و تشنج دارد و منتظر سرنوشت خود خوابيده!
ما در آمبولانس نشسته بوديم و ترافيك را نظاره مي كرديم و خدا خدا مي كرديم زودتر برسيم ونمي رسيديم آنقدر نرسيديم كه نفس هاي آقا مهدي به شماره افتاده... يك ... دو... سه....
- مرد؟
- نه! خدا را شكر! هنوز زنده است نفس مي كشد نگاه كن. ماسك اكسيژنش از بخار پر شد...
چهار.. پنج... رسيديم. رسيديم و معجزه به سراغمان آمد آنچه كه پيش چشمانم رخ مي داد معجزه بود اين را دكتر مي گويد.
- واقعا به يك معجزه شبيه است او هيچ آسيبي نديده و هيچ اثري از زخم يا شكستگي در او ديده نمي شود.
ماموران مي گويند در اين ساختمان قديمي كه حالا چيزي جز آوار نيست تنها دو كبوتر و گربه اي مرده اند. پس مرگ اينبار قرباني هاي خود را از ميان آدميان نگزيده است... اين آيا معجزه نيست؟
علت اين آوار و فروريختگي چه بوده؟ يكي از مسوولان يك آتش نشاني مي گويد قديمي بودن ساختمان و عدم رسيدگي به اين مساله از طرف صاحبخانه يا صاحبان آن باعث اين آوار و فروريختگي شده است.
آوار شدن ساختمان باعث شده تاهمسايه ها هم از اين ماجرا كلي خسارت ببينند. عظيمي يكي از همسايه هاي اين ساختمان مي گويد در اثر فرو ريختن اين ساختمان ۳ دستگاه خودرو كه در حياط آپارتمان ما بودند خسارت فراواني ديده اند. كه چيزي در حدود ۳ ميليون تومان مي شود. اين آقاي عظيمي تا مي فهمد كه خبرنگار هستي چنان برخورد خشني مي كند و محترمانه تو را بيرون مي كند. خيلي محترمانه!
حالا آقا مهدي را دوباره ملاقات مي كنم. در بيمارستان...
او ماجرا را اينگونه شرح مي دهد:
- باران بود و باران و... باز هم باران. رفتم تا ناوداني را تميز كنم... گل و لاي باعث شده بود كه ناودان گرفته شود و من رفته بودم ناودان را تميز كنم و راه ناودان را باز كنم... آشغال ها را به كوچه ريختم و برگشتم به خانه و تا در را بستم آوار آمد روي سرم.. باران تمام و كمال مي بارد.. نم نم و نم نم. با خودم فكر مي كنم در اين تهران دراندشت چند تا خانه مثل خانه آقا مهدي از باران مي ترسند.

۱۵ نكته كليدي
توصيه هاي زير را جدي بگيريد
از ورود افرادي كه به عنوان مامور انتظامي، به منزل شما مراجعه مي كنند پيش از شناسايي دقيق، ممانعت به عمل آوريد
بر و بچه هاي اداره كل آموزش همگاني معاونت اجتماعي نيروي انتظامي اعلام كرده اند «در صورت مشاهده هر گونه مورد مشكوك سريعا با مراكز ۱۱۰ تماس گرفته و ماجرا را اطلاع دهيد.ضمن اينكه از شما استدعا داريم توصيه هاي زير را جدي بگيريد:
۱-اتومبيل خود را به لوازم ايمني نظير دزدگير، سوئيچ مخفي، قفل فرمان، قفل پدال و ساير وسايل تاخيري و بازدارنده مجهز كنيد.
۲-هرگاه از افراد ناشناس اتومبيل خريداري كرديد نسبت به تعويض قفل ها و تجهيزات ايمني آن اقدام كنيد.
۳-هنگام ترك خودرو از بسته بودن درها و شيشه ها اطمينان حاصل كنيد.
۴-از پارك كردن اتومبيل خود در نقاط خلوت و تاريك خودداري فرماييد.
۵-خودرو خود را حتي براي لحظه اي كوتاه با موتور روشن ترك نكنيد.
۶-چنانچه اتومبيل خود را در پاركينگ يا حياط منزل پارك مي كنيد حتما تمامي درهاي آن را قفل كرده و از گذاشتن سوئيچ بر روي آن جدا پرهيز كنيد.
۷-هنگام خروج از پاركينگ ابتدا خودرو را خاموش و سپس كليد را برداشته و به بستن در پاركينگ مبادرت كنيد.
۸-هنگام مشاهده تصادف يا نزاع هايي كه احتمال ساختگي بودن آنها وجود دارد، مراقب باشيد اتومبيل خود را رها نكنيد.
۹-هنگام سوار شدن مسافران مقصد آنها را جويا شده و حتي المقدور از انتقال آنها به نقاطي كه آشنايي كافي نداريد، اجتناب كنيد.
۱۰-از انتقال مسافران مشكوك به خارج از مسيرهاي اصلي و اماكن متروكه جدا خودداري كنيد.
۱۱-اتومبيل خود را در حضور مسافر حتي براي لحظه اي ترك نكنيد.
۱۲-شب هنگام و صبح زود از انتقال مسافران مشكوكي كه كرايه بالاتري پيشنهاد مي كنند خودداري كنيد.
۱۳-در نقل و انتقال مسافران خصوصا هنگام شب به هيچ وجه بنا به درخواست آنان از مسير اصلي خارج نشويد.
۱۴-از پذيرفتن هر نوع خوراكي و آشاميدني از مسافران ناشناس امتناع ورزيد چرا كه ممكن است قصد مسموم كردن شما را داشته باشند.
۱۵-هنگام تعويض چرخ يا برطرف كردن نقص فني اتومبيل از قفل بودن درها اطمينان حاصل كنيد.
نيروي انتظامي همچنين در اطلاعيه  ديگري برخي نكات هشداردهنده و ايمني را درباره سرقت از منازل در فهرستي به مردم گوشزد كرد كه خواندنش مطمئنا بي ضرر است:
۱-علايمي را كه نشان مي دهد به مسافرت رفته ايد، از بين ببريد و از همسايه خود بخواهيد كه اتومبيل خود را گاهي در مقابل راه ورودي منزل شما پارك كند.
۲-نسبت به اتومبيل ها و موتورسيكلت هاي متوقف و سرنشينان آن در پيرامون منزل خود بي تفاوت نبوده و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشكوك شماره و ساير مشخصات آنها را يادداشت و سريعا به مراكز ۱۱۰ اطلاع دهيد.
۳-از باز كردن در به روي افراد ناشناس مخصوصا به هنگام شب خودداري كرده و اين موارد را به فرزندان خود نيز يادآوري كنيد.
۴-شب ها و هنگام استراحت درهاي ورودي ساختمان را قفل كنيد.
۵-از ورود افرادي كه به عنوان مامور انتظامي، دارايي، شهرداري، سرشماري، كارگر خدماتي، مامور آب، برق، گاز، تلفن و ... به منزل شما مراجعه مي كنند پيش از شناسايي دقيق، ممانعت به عمل آورده و در صورت حصول اطمينان فقط اجازه ورود ايشان را به محدوده مورد نياز بدهيد.
۶-چنانچه در همسايگان شما افراد معتاد و مظنون به خلافكاري سكونت دارند يا مواردي مثل رفت و آمدهاي مشكوك صورت مي گيرد مراتب را سريعا به مركز فوريت هاي پليس ۱۱۰ و كلانتري محل گزارش كنيد.
۷-چه بسا متكديان به ظاهر ناقص العضو و به طور كلي افرادي كه به عناوين مختلف به منازل شما مراجعه مي كنند اعم از زن و مرد از سارقان زبردست و يا مخبر سارقان باشند. به محض مشاهده موارد مشكوك دراين خصوص پليس ۱۱۰ و يا كلانتري محل را در جريان بگذاريد.
۸-محل نگهداري طلا و جواهر و فاكتورهاي آنها را از يكديگر جدا كنيد.
۹-كارتن و كتابچه اجناس خود را كه حاوي مشخصات فني آنهاست در جايي مطمئن نگه داريد.
۱۰-چنانچه فرد يا افرادي با ادعاي ماموريت، استفاده از پشت بام منزل شما را براي دستگيري متهم درخواست كردند كارت شناسايي و حكم ماموريت آنان را رويت كنيد و در صورت عدم حصول اطمينان مي توانيد هويت فرد را از كلانتري محل يا منطقه انتظامي مربوطه استعلام كنيد.
۱۱-پس از شست وشوي فرش از پهن كردن آن بر روي ديوار يا پشت بام بدون مراقبت هاي لازم خودداري كنيد.
۱۲-سارقان معمولا منازلي را براي سرقت انتخاب مي كنند كه از ساختمان هاي ديگر دورتر، فاقد حفاظ، داراي ساكنان كم و مسن بوده و اموال قابل توجهي را در آن شناسايي كرده باشند و بر اساس شناسايي قبلي، دسترسي به فرار بيشتر باشد اگر اين مساله شامل خانه شما نيز مي شود پس غفلت نكنيد.
۱۳-شماره سريال يا مشخصات كامل اجناس و لوازم خانگي خود را در دفتري مخصوص ثبت كرده و براي اطمينان بيشتر از آنها عكس و فيلم تهيه كنيد.

آتش سوزي در پالايشگاه
خدا رحم كرد. در چند روز گذشته يك آتش سوزي در يك پالايشگاه رخ داد كه اگر به موقع مهار نمي شد ممكن بود حوادث وخيمي بر جاي بگذارد.
بر اثر آتش سوزي در پالايشگاه شيراز بخشي از پالايشگاه و پنج تانكر مواد سوختي دچار آتش سوزي شد كه با تلاش كاركنان و واحد آتش نشاني پالايشگاه، اين آتش سوزي مهار شد.
هنوز علت آتش سوزي و ميزان زيان هاي وارده مشخص نيست و توسط كارشناسان مربوطه در دست بررسي است.
دبير ستاد حوادث غيرمترقبه استانداري فارس نيز با تاييد وقوع آتش سوزي در پالايشگاه شيراز گفت: با توجه به جزيي بودن اين حادثه، مهار و خاموش كردن آتش سوزي توسط عوامل مستقر در پالايشگاه انجام شده است.
حميد تقي زاده افزود: هم اينك علت وقوع آتش سوزي و ميزان خسارات وارده توسط كارشناسان و مسوولان ذي ربط در اين پالايشگاه در دست بررسي است. پالايشگاه شيراز در ۲۰ كيلومتري شمال شيراز واقع است.

كلاهبردار حرفه اي به دام افتاد
يك تبهكار حرفه اي كه با طراحي نقشه از پيش تعيين شده از فروشندگان خودرو كلاهبرداري كرده بود، دستگير شد.
تحقيقات براي دستگيري اين كلاهبردار اهل بوكان زماني آغاز شد كه ۴ مرد جوان با مراجعه نزد مقامات انتظامي عليه وي شكايت كردند و خواستار دستگيري او شدند. يكي از مالباختگان در شكايت خود به ماموران گفت: «مرد كلاهبردار خودروام را از من خريد و در ازاي آن يك فقره چك داد كه بعدا متوجه شدم بي محل است. وقتي موضوع را پيگيري كردم پي بردم آن مرد پس از خريدن خودرو با چك بي محل آن را به صورت نقد فروخته است.»
پس از طرح اين شكايت، ماموران كاوش هاي خود را براي دستگيري كلاهبردار فراري آغاز كردند و سرانجام توانستند وي را در يك عمليات غافلگيرانه به دام بيندازند.
اين متهم پس از دستگيري به جرم خود اعتراف كرد و پرونده اش براي رسيدگي به مراجع قضايي ارجاع شد.

فروش چك  هاي سرقتي
دو سارق حرفه اي كه پس از دستبرد به منازل، دسته چك هاي سرقتي را به فروش مي رساندند دستگير شدند. ماجرا از اين قرار است كه مدتي قبل ماموران نيروي انتظامي استان مركزي متوجه شدند فرد ناشناسي اقدام به فروش چك و دسته چك هاي سرقتي مي كند. پس از افشاي اين موضوع ماموران تحقيقات خود را آغاز كردند و توانستند متهم را كه سعيد نام دارد، دستگير كنند.
سعيد پس از دستگيري و انتقال به كلانتري گفت: «من به همراه يكي از دوستانم به منازل افراد ثروتمند دستبرد مي زديم و دسته چك طعمه هاي خود را مي دزديديم و سپس آنها را به خلافكاران ديگر مي فروختيم.» پس از اعترافات سعيد همدست وي نيز دستگير شد و از او ۴ جلد دسته چك، گواهينامه، رايانه، فرش، دوربين عكاسي و طلا و جواهرات و ... كشف شد.
بنا به اين گزارش متهمان هم اكنون در بازداشت به سر مي برند و منتظر حكم دادگاه هستند.

سارقان ۸۰ تن كنسانتره
هر روز خبرهاي مختلفي درباره محموله هاي سرقتي، قاچاق و موادمخدر و... مي خوانيم. اما سرقت كنسانتره مس از آن خبرهاي عجيب است.
بيش از ۸۰ تن كنسانتره مس از يك باند سرقت توسط ماموران اطلاعات سپاه مقاومت سيرجان كشف شد.
همزمان با كشف اين محموله دو تبعه افغان نيز دستگير اما سه نفر اعضاي ديگر باند متواري شدند. اين عده تريلرهاي كنسانتره مس صادراتي را كه از مجتمع مس سرچشمه به مقصد بندرعباس بارگيري شده بود با برنامه قبلي از جاده اصلي به سمت روستاي فخرآباد منحرف و پس از تخليه چند تن از محموله، باطله  سنگ آهن را جايگزين آن مي كردند. مسوول دادگستري سيرجان اين اقدام را خيانت به بيت المال مسلمين و عملي نابخشودني برشمرد. وي اين اقدام را موجب مخدوش شدن چهره نظام و تصور ناخالص بودن محموله هاي كنسانتره براي خريداران دانست.

قا تل اول...
مسوولان كي مي خواهند فكري به حال اين حوادث غيرعمدي بكنند معلوم نيست. اقلا  اين آقا يا خانم «حوادث غير عمدي» را دستگير كنيد تا مردم آسايش داشته باشند!
سوانح و حوادث غيرعمدي در سال گذشته بيشترين علل مرگ و مير در مشهد بود. در اين سال ۲ هزار و ۷۱۶ نفر بر اثر سوانح و حوادث غيرعمدي فوت شدند كه از اين تعداد ۲ هزار و ۶۶ نفر مرد و ۶۵۰ نفر زن بودند. بيماري هاي دستگاه تنفسي با يك هزار و ۴۱۶ نفر، بيماري هاي زمان تولد با يك هزار و ۶۵۴ نفر و سرطان ها و تومورها با يك هزار و ۵۲۵ نفر متوفي به ترتيب بيشترين علل مرگ و مير در مشهد بوده است.
در سال ۸۲، ۲۲ نفر بر اثر خودكشي فوت شدند كه ۱۹ نفر مرد و سه نفر زن بودند.
شمار كل متوفيان سال گذشته در مشهد ۱۵ هزار و ۳۲۲ نفر بود و ۹ هزار و ۱۷ نفر مرد و ۶ هزار و ۳۰۵ نفر زن بودند.

حرفه اي در دام پليس
اعضاي يك باند هشت نفره سارقان در مشهد دستگير شدند.
در پي وقوع سرقت هاي موتورسيكلت در شهرستان مشهد ماموران انتظامي تحقيقات وسيعي را جهت شناسايي و دستگيري سارقان انجام دادند كه در ادامه تحقيقات موفق شدند ردپاي يك سارق حرفه اي به نام حسين را در اين سرقت ها پيدا كنند. ماموران سپس با شناسايي مخفيگاه اين سارق با انجام يك اقدام پليسي او را دستگير كردند. حسين در بازجويي ها با اعتراف به سرقت موتورسيكلت، منزل و احشام و زورگيري اقرار كرد «با همدستي هفت نفر ديگر يك باند سرقت تشكيل داده بوديم و در نقاط مختلف اقدام به سرقت مي كرديم.» پس از اعترافات متهم ماموران همدستان او را بازداشت كردند كه آنها به ۱۱ فقره سرقت موتورسيكلت، سه فقره سرقت منزل و شش فقره زورگيري اعتراف كردند و در ادامه دو نفر مالخر هم شناسايي و دستگير و مقاديري لوازم مسروقه كشف شد. متهمان پس از تشكيل پرونده براي مجازات تحويل مقامات قضايي شدند.

مردي كه عاشق پنچري بود
حالا هي روي در و ديوار خانه تان تابلو بزنيد كه: «اينجا پارك نكنيد وگرنه پنچر مي شويد» اين خبر را بخوانيد و خيلي تند و سريع تا كار دست خودتان نداده ايد تابلوها را از جا بكنيد. يك شهروند دوچرخه سوار انگليسي به جرم پنچر كردن تعمدي نزديك به دو هزار حلقه تاير اتومبيل به ۱۶ ماه زندان محكوم شد. «اشلي كارنپتر» يك مرد ۳۸ ساله انگليسي كه علاقه زيادي به دوچرخه سواري دارد، همواره از دست رانندگان بي احتياط گله مند بوده است و به خاطر اينكه تنها يك يا دو بار دچار خسارت هاي ناچيز از سوي اتومبيل ها شده، كينه خاصي نسبت به اين وسيله نقليه پيدا كرده است. به گفته قاضي مسوول رسيدگي به پرونده كارنپتر، وي با پنچر كردن تاير اتومبيل ها بيش از ۳۷۵ هزار يورو خسارت به صاحبان آنها وارد كرده است. اين شخص كه تنها از دوچرخه براي انجام سفرهاي درون شهري خود استفاده مي كند، براي تلافي بي احتياطي هاي رانندگان، تنها طي مدت ۱۰ روز ۱۷۲۸ حلقه تاير اتومبيل را با استفاده از پيچ گوشتي كه براي همين منظور تهيه كرده، پنچر كرده است.

هتك حرمت
آمريكايي ها هر كجا كه مي روند بايد يك مصيبتي به بار بياورند وگرنه شب ها خوابشان نمي برد!
يك ناوي آمريكايي در شهر يوكوساكا در استان كاناگاوا به دليل هتك حرمت يك زن ژاپني، توسط پليس آن كشور دستگير شد.
«هنسون جوستيس» كه ناوي كشتي كورتيس ويلبور آمريكا است، در رستوراني در شهر يوكوساكا به يك زن ۲۱ ساله ژاپني تعرض كرده است.
بر اساس اين گزارش، هنسون جوستيس در جريان بازجويي اين اتهام را رد كرد.
كشتي ۸ هزار و ۴۲۲ تني كورتيس ويلبور هم اينك در بندر نيروي دريايي آمريكا در يوكوساكا لنگر انداخته است.
در سال هاي اخير اقدامات غيراخلاقي نيروهاي آمريكايي در ژاپن موجي از مخالفت و اعتراض مردم آن كشور نسبت به حضور آنان در ژاپن را برانگيخته است.

سه زورگير حرفه اي
سه زورگير حرفه اي كه با تهديد چاقو از مردم اخاذي و سرقت مي كردند در يك عمليات ضربتي به دام افتادند.
ماجرا از اين قرار است كه چند روز قبل مردي نزد ماموران نيروي انتظامي مشهد مراجعه كرد و گفت: سه جوان ناشناس از او زورگيري كرده اند.
اين مرد توضيح داد: «مشغول عبور از يكي از چهار راه ها بودم كه آنها به سراغم آمدند و با تهديد چاقو و توسل به زور مبلغ ۱۰ هزار تومان از من سرقت كردند و به سرعت متواري شدند.»
پس از طرح اين شكايت تحقيقات براي دستگيري سه متهم آغاز شد و آنان موفق شدند زورگيران حرفه اي را دستگير كنند.
سارقان كه بين ۱۷ تا ۲۱ سال سن دارند پس از دستگيري به جرم خود اعتراف كردند و گفتند براي تامين هزينه زندگي شان ناچار به سرقت هستند. پس از اعترافات اين متهمان پرونده آنها در اختيار بازپرس دادسراي مشهد قرار گرفت و زورگيران روانه زندان شدند.

مهاجران غيرقانوني
اگر چند سال ديگر هم صبر كنيم مردم دنيا به دو دسته تقسيم مي شوند. آنهايي كه غيرقانوني مهاجرت و آنهايي كه اين مهاجران را دستگير مي كنند. مي گوييد نه! يك چرتكه برداريد و حساب كنيد همين چند روز چند مهاجر غيرقانوني بازداشت شدند. همين چند روز قبل ۵۸ مهاجر غيرقانوني در يك عمليات گسترده در دو منطقه «شفيلد» و «ليدز» انگليس دستگير شدند. اين عمليات با نام «رامپارت» و با شركت ۳۰۰ نفر از ماموران پليس و افسران اداره مهاجرت انجام شد. اسكاتلند يارد اعلام كرده است كه ۴۷ نفر از دستگيرشدگان را زنان جوان تشكيل مي دهند كه عمدتا از اتباع كشورهاي اروپاي شرقي هستند. وزير كشور انگليس نيز دستگيري اين تعداد مهاجران غيرقانوني در يك عمليات گسترده مشترك توسط پليس و افسران اداره مهاجرت را بخشي از برنامه هاي دولت كارگري براي مقابله با جرايم سازمان يافته توصيف كرده است. «ديويد بلانكت» از دستگيرشدگان به عنوان قربانياني نام برد كه توسط مجرمان سازمان يافته به منظور پولسازي و به صورت غيرقانوني وارد انگليس مي شوند.

بحران قرض الحسنه
بحران صندوق هاي قرض الحسنه اصفهان به استان فارس هم كشيده شد و از طرف بانك مركزي حساب هاي بانكي صندوق قرض الحسنه «شهداي رودبال» در شهرستان سپيدان استان فارس در همه شعب بانكي اين استان مسدود شد. فرماندار سپيدان با تاييد اين خبر گفت: «علت بسته شدن حساب هاي اين صندوق «عدم فعاليت آن در چارچوب قوانين صندوق هاي قرض الحسنه اعلام شده است.» وي با بيان اينكه با برخوردهاي غيرمتعارف با اين صندوق مخالفم گفت: «صندوق ياد شده تاكنون به تعهدات خود عمل كرده و مشكلي در اعطاي وام به متقاضيان نداشته است و اكنون هيچكدام از شعب بانك هاي استان فارس سپرده گذار جديد در اين صندوق نمي پذيرند و عمليات بانكي حساب هاي اين صندوق متوقف است.»
مسوول صندوق قرض الحسنه شهداي رودبال پيش از اين با صدور اطلاعيه اي انتشار برخي شايعات مبني بر ورشكست شدن اين صندوق را بي اساس خواند و يادآور شد: «اين صندوق درآينده اي نه چندان دور به قدرتمندترين صندوق جهان تبديل خواهد شد.»

نعره در سكوت شهر
امان از دست اين موتور سوارها، با اين كارهايي كه مي كنند هم خودشان را به كشتن مي دهند هم براي بقيه دردسر دست مي كنند.
مثلا بعضي از موتورسواران در شهر قم بدون رعايت قانون در سطح شهر تردد مي كنند و موجب بروز برخي مشكلات وناامني در شهر مي شوند.
مردم هم از نحوه رانندگي، رعايت نكردن قوانين راهنمايي و رانندگي، نداشتن كلاه ايمني، سوار شدن بيش از دو نفر، حركات نمايشي، دود كردن موتورها و جيغ زدن راكبين جمع زيادي از موتور سواران قم اعتراض دارند،
آنان مي گويند، اينگونه رانندگان موتور سيكلت ها علاوه بر به خطر انداختن جان خود و بروز خسارت، جان و امنيت ساير شهروندان رانيز تهديد مي كنند. يك شهروند قمي گفت: اعصاب و روان ما لحظه اي در شهر از دست موتور سواران در امان نيست،  تا به خود مي آييم، يك موتور سوار از كنار ما با حركات نمايشي و مارپيچ و نعره كشان رد مي شود.
محمد برقعي افزود: اكثر اين موتورسوارها قوانين راهنمايي و رانندگي را رعايت نكرده و هر روز شاهد بروز تصادف در شهر هستيم و گويا قوانين براي اين افراد وضع نشده و آنان هرگونه و در هر كجا كه بخواهند رانندگي مي كنند.

حوادث
ايرانشهر
تهرانشهر
در شهر
درمانگاه
طهرانشهر
يك شهروند
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  حوادث  |  در شهر  |  درمانگاه  |  طهرانشهر  |  يك شهروند  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |