دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۳۶۰
بيكاران هم توجه كنند
روز كارگر مبارك
پشت دخل بازارچه
شايد خيلي ها يادشان نيست كه پس فردا ۱۱ ارديبهشت روز كارگر است. بله همان كارگراني كه همين سالي يكبار هم از آنها ياد نمي شود اما هرگز نمي توان تأثيرشان در چرخه كشور را فراموش كرد.
شنيديم و ديديم كه بازهم گروهي كارگر بيچاره محكوم به اخراج شدند هرچند كه اين ماجراها را بسيار ديده و شنيده بوديم. شايد تحمل كارفرماي عزيز براي موكول كردن زمان شوم اخراج كارگران حداقل به بعد از روز كارگر زياد مهم به نظر نيايد اما نكته اي به فكرم رسيد كه شنيدنش خالي از لطف نيست.
به اندازه نصف جمعيت جوان شاغل كشور، جوان بيكار داريم. از اين دست اخراج ها هم تا دلتان بخواهد. حالا  اگر كارفرما تنه اش به تنه كارگر خورده باشد و بدشانس باشد كه فرجي شود و تنها مؤاخذه اش مي كنند وگرنه كه مگر دوستان اجازه مي دهند كه كارفرماي بانفوذ با اين حرفها ناراحت شود، پس چه كنيم. اينها هم حق دارند به خدا. شايد ايجاد روز بيكاران براي سالي يك بار يادآوري براي مسؤولا ن نظر بدي نباشد. مي دانيم كه فرداي آن روز كسي يادش نيست كه ديروز چه خبر بوده ولي تير مفت و گنجشك مفت.
عليرضا قاسمي

عكس روز كويري بي پايان
002925.jpg
مناطق طبيعي بكر و طبيعت دست نخورده ايران، در مقياس جهاني كم نظيرند؛ اما انگار كسي قصد ندارد تمهيدي براي حفظ جنگل ها و مراتع ايران بينديشد.
در اين ميان خانواده اي كه روزي را براي تفريح در طبيعت سر مي كند و آن را با زباله هاي خود ميآلايد، به اندازه همان فردي مقصر است كه به طرفه العيني صدها درخت را از عرصه اين گستره محو مي كند.
جنگل ها، كوهپايه ها، مراتع و هر آنچه به طبيعت باز مي گردد، رو به نابودي است و مقصر اصلي در اين بين، خود ما هستيم.

صداي مصرف كننده
وزارت بيكاري 
كارفرماي محترم از هفت ماه پيش تا چند روز قبل براي بستن قرارداد و بيمه كار، من و همكارانم را منتظر گذاشتند كه البته چون كار فرهنگي بود، ما هم كارمان را تمام و كمال در آن نشريه محترم انجام داديم تا اين كه عيدي مان را به ما دادند.بعد از پانزده رو زتعطيلي نوروز - كه عرف اكثر مطبوعات است - تعدادي از بچه ها و چند روز پيش مابقي را خيلي محترمانه اخراج كردند. حالا  پيشنهاد مي دهيم وزارت بيكاري تأسيس شود! اگر وزارت كار نيازي به وزارت همگن ندارد پس مشكل ما و امثال ما را حل كند.
اخراج شده  يكي از نشريات 
ناهماهنگي دستگاه ها
در تاريخ ۲۲ فروردين خودروي پرايدي از سايپا تحويل گرفتيم.براي تعيين نمره پلا ك بايد به انبار پلا ك واقع در كيلومتر ۱۵ مراجعه مي كرديم. در راه راهنمايي و رانندگي اتومبيل را به دليل نداشتن پلا ك گرفت و گفت: تا پلا ك نگيريد خودرو را تحويل نمي دهيم. مسؤولين سايپا هم مي گويند براي گرفتن پلا ك بايد مدتي صبر كنيد به اين زودي نوبت شما نمي شود. ما مصرف كننده هستيم صداي ما را چه كسي ميشنود؟
محفوظ
مسابقه بي جايزه
حدود ۵ ماه پيش شركت ايرانوكيا در مسابقه اي به ايرانتل تغيير نام داد. حدود ۱۰ فرم اين مسابقه كه هر روز به مدت يك هفته در روزنامه هاي همشهري و جام جم درج مي شد را فرستاديم. قرار بود روز عيد غدير قرعه كشي شود و سپس نام برندگان در روزنامه هاي مذكور چاپ شود؛ ولي بعد از گذشت ماه ها هيچ خبري از اعلا م اسامي برندگان نيست.
فراهاني
حاشيه نشيني در مركز شهر
باوجود اين كه پديده آلونك نشيني و ساخت وساز خانه هاي كوچك و بي قواره ضوابط شهرسازي است، در وسط شهر و در محيطي كه ظاهراً جزو فضاي سبز شهر محسوب مي شود شاهد ساخت حلبي آباد بين بزرگراه شهيد چمران و شهرك قدس (پشت خيابان ايران زمين) هستيم. اين آلونك ها توسط افرادي كه ظاهراً گله دار هستند، ساخته شده است. به طوري كه سروصدا و بوي گله  آنها اهالي محل را آزار مي دهد. از شهرداري منطقه دو مي خواهيم در مقابل چنين اقداماتي برخوردي جدي داشته باشد.
هاشمي 
تثبيت قيمت ها به چه قيمت!
اخيراً در خبرها آمده بود كه قيمت فولا د مصرفي در صنعت خودرو ۲۰ درصد افزايش يافته است؛ البته هزينه مواد اوليه ديگري كه در اين صنعت به كار مي رود و نيز عوامل توليد نظير دستمزدها هم به صورت طبيعي افزايش دارد.
خوب است مسؤولان امور صنعتي كشور اعلا م كنند كه در چنين شرايطي چگونه تصميم به تثبيت قيمت هاي خودرو در سال ۸۳ دارند. ضمناً پيشنهاد مي شود از مردم نظرخواهي شود كه آيا حاضرند به قيمت حذف لوازم اضافي خودرو به تثبيت و يا كاهش قيمت خودرو تن دهند.
جلا ل جوادي
پيشنهاد به راهنمايي و رانندگي 
در خصوص طرح امتحان شهر و آيين نامه و بالا خره دادن گواهينامه پايه ۲ از سوي آموزشگاه ها كه هر روز هم آمار تصادفات را بالا تر مي برد و هم اوضاع رانندگي و زحمات نيروي انتظامي را تضعيف مي كند، پيشنهاد مي شود كه اين طرح از آموزشگاه ها گرفته و اين مسأله ملي را راهنمايي و رانندگي بدون دخالت آنها انجام دهد.
يك شهروند
تورم از نوعي ديگر!!
چند سالي هست كه مشترك صندوق پستي هستم. امسال برا ي تمديد مجدد به منطقه پانزده پستي رفتم؛ هم خوشحال شدم، هم متعجب.
خوشحالم از آن جهت كه خوشبختانه تورم فراگير ۸۳ شامل هزينه ۳۶ هزار ريالي صندوق پستي كوچك من نبود اما با كمال تعجب و برخلا ف دوره هاي قبل شنيدم كه بايد حتما! اشتراك تمبر را بپذيرم آن هم با مبلغ ناچيز ۶۰ هزار ريال. اين هم نوعي ديگر.
بيژن دلشاد
پياده رو؛ ويلچرها و كالسكه ها بيرون
چند شب پيش در خيابان امامت (منطقه سيزده شهرداري) برايم اتفاقي افتاد كه به خواست خدا، فاجعه نشد.
در پياده روها ديده ايم كه آهن هايي نزديك به هم قرارداردتا موتورسواران يادشان بيافتد كه جاي وسايل نقليه درخيابان است. اما تكليف معلولا ني كه قسمت رقم زده بر ويلچر بنشينند و يا خانواده هايي كه كالسكه به دست نوزاد خود را به همراه دارند چيست؟ اگر خواست خدا نبود شايد آن شب همين ميله ها كه باعث عبور من، همسر و فرزند درون كالسكه ام از خيابان بود دست به دست راننده مجنوني كه ميدان امامت را با پيست اتومبيلراني اشتباه گرفته بود، بدهد و ...
همشهري شما
تماس، چندين بار، صحبت چند لحظه!
هر كه موبايل دارد - و البته از هزينه آن باكي ندارد! - مي داند كه خيلي اتفاق افتاده براي صحبتي كوتاه مجبور هستي چندين بار زنگ بزني سلا م كني، موبايل قطع شود و قصه از نو. شايد تعداد سلا م ها از تعداد كلمات حرفي كه داري بيشتر باشد. مخابرات عزيز! هزينه  اين قطع و وصل ها به گردن كيست؟ ها... گردن ما، بر روي چشم!
مشترك مخابرات
پل نيست، چراغ را هم برداشتند
بزرگراه رسالت در تقاطع كرمان زماني چراغ عابر پياده داشت.ولي مدتي است كه چراغ را برداشته اند شايد هم خودش رفته باشد چون خيلي ها به حرفش گوش نمي كردند. از آنجايي كه پل عابر پياده هم ندارد خواهشمنديم مسؤولا ن فكري كنند.
نصراللهي
به جرم همنشيني با بزرگان
در يكي از كوچه هاي بازار پاركينگي وجود دارد كه در ازاي پارك بيست دقيقه اي اتومبيلم در آن پانصد تومان پرداخت كردم كه اگر بيشتر از اين هم بود چاره اي نداشتم چه، هر جا بري همين است و خيابان هاي بازار هم كه ...
نكته اين جاست كه در جواب سؤال سه حرفي من - يعني چرا؟ گفتند بازاري ها اين قدر مي دهند!!
درستكار
كيفيت پايين غذا
كيفيت غذاي اكثر رستوران ها پايين آمده است.چرا انجمني براي نظارت وجود ندارد؟
يك شهروند

تحريريه
تلفن تحريريه : ۷-۶۹۵۵۲۵۴
فاكس : ۶۹۵۳۳۵۹
E-mail:info@hamshahri-bazar.com

گوناگون
بازارچه خودرو
بازارچه خوراك
بازارچه لوازم خانگي
بازارچه مسكن
بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو
|  بازارچه خودرو  |  بازارچه خوراك  |  بازارچه لوازم خانگي  |  بازارچه مسكن  |  بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |