پنجشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۳۶۳
ادعاي برخي تاكسيداران تكذيب شد
لا ستيك ۲ سال است، گران نشده است
درحاشيه خبرها
به گفته مسافركش ها، يكي از دلايلي كه موجب شده كرايه حمل ونقل درون شهري افزايش يابد افزايش قيمت لا ستيك است. بالا خره بايد تاوان گران شدن لا ستيك را هم مسافر بينوا بپردازد.
به عبارتي قيمت لا ستيك به عنوان يكي از اساسي ترين ابزارهاي حركت خودرو تأثيري مستقيم بر گران شدن كرايه تاكسي داشته است.
در اين ارتباط يك راننده تاكسي به خبرنگار ما گفت: لا ستيكي كه قبل از عيد ۳۲ هزار تومان بود الا ن حدود ۴۰ هزار تومان است.
هوشنگ باقري افزود: لا ستيك يكي از وسايل مصرفي تاكسي است كه گران شده، اين گراني ها راننده را مجبور مي كند كه كرايه را گران كند.
وي كه يك تاكسي سمند دارد، ادامه داد: وقتي قيمت هاي اوليه خدماتي افزايش يابد قاعدتاً نرخ ارائه آن هم بالا  مي رود.
باقري راه حل رفع تأثير اين گراني بر كرايه تاكسي را حمايت سازمان تاكسيراني از تاكسيداران اعلا م كرد و گفت: اگر نهادهاي مرتبط در بحث تأمين وسايل موردنياز تاكسي رانندگان را حمايت كنند به طور حتم رانندگان تاكسي نرخ كرايه ها را افزايش نمي دهند.
در همين ارتباط يك لا ستيك فروش نيز به خبرنگار ما گفت: قيمت  لا ستيك هاي ايراني نسبت به قبل از عيد تغيير نداشته است.
وي كه تمايلي به اعلا م نام خود نداشت، گفت: بيشتر تغيير قيمت در لا ستيك هاي خارجي بوده است.
عباس حلوايي، رئيس هيأت مديره اتحاديه لاستيك فروشان نيز در باره افزايش قيمت لا ستيك گفت: هيچ تغييري در قيمت فروش لا ستيك خودرو ظرف دو سال گذشته رخ نداده است.
وي افزود: در حالي كه قيمت مصوب لا ستيك پيكان جفتي ۳۰ هزار تومان است در برخي سايزها از ۲۲ تا ۲۷ هزار تومان عرضه مي شود.
وي افزود: لا ستيك هاي ساخت داخل به دليل نبود تقاضا بين ۲۰ تا ۳۰ درصد زير قيمت مصوب دولتي عرضه مي شود.حلوايي در پاسخ به اين كه «رانندگان تاكسي هاي مسافري يكي از دلا يل افزايش نرخ كرايه تاكسي را افزايش قيمت لا ستيك مي دانند چه پاسخي داريد» گفت: هيچ نوع لا ستيكي بالا تر از نرخ مصوب دولتي عرضه نمي شود، بلكه زير قيمت عرضه مي شود و اگر شهروندي لا ستيك بالا ي نرخ مصوب خريداري كرد با تلفن ۷-۷۵۳۴۶۹۶ اتحاديه تماس بگيرد تا رسيدگي شود.
رئيس اتحاديه لا ستيك فروشان و پنچرگيران تهران به خبرگزاري فارس گفت: لا ستيك هاي خارجي خودرو اصلا ً نرخ ثابتي ندارد. چون نرخ گذاري نمي شود و براي قيمت گذاري بايد سازمان بازرسي كل كشور فاكتورهاي خريد و ثبت گمركي را بررسي كند كه اين كار هم انجام نشده است.
وي افزود: حدود ۸۰ درصد لاستيك  مصرفي خودروهاي داخلي در ايران توليد مي شود و ۲۰ درصد مصرفي بقيه اكثراً نامرغوب و تاريخ گذشته هستند.
حلوايي تأكيد كرد: اگر دولت به داد كارخانه هاي لاستيك سازي داخلي نرسد، فاجعه اي ديگر رخ مي دهد. زيرا واردات غلط لا ستيك هاي بي كيفيت باعث مي شود كه كارخانه ها دچار مشكل شوند.
وي افزود: بيشتر لا ستيك هاي وارداتي كه با نام خارجي وارد مي شود از كشورهاي چين و آسياي ميانه وارد مي شود كه كيفيت لا زم را ندارد و اين لا ستيك ها تحت عنوان نياز به عنوان لا ستيك خارجي مرغوب عرضه مي شود.

عكس روز
ترافيك
003036.jpg
عكس : سعيد بهنام
ترافيك در تهران به بزرگ ترين و پيچيده ترين مشكل شهري تبديل شده.
مصرف بيهوده بنزين، اتلا ف وقت، خستگي  روحي و فرسودگي جسماني و چشم دوختن به چراغ هاي قرمز پيش رو، تنها حاصل به دام افتادن در ميان انبوه بي تحرك خودروهاست

افزايش بودجه مربوط به ساماندهي كودكان خياباني
به خانه بر مي گردند؟
ميزان بودجه كودكان خياباني در سال گذشته حدود يك ميليارد تومان بود و ما اميدواريم براي ساماندهي به برنامه هاي سال جاري بتوانيم بودجه سال جاري را با موافقت دستگاه هاي ذيربط در سه ماهه اول سال دريافت كنيم
003039.jpg
گزارش 
تهران، مثل خيلي از شهرهاي بزرگ كشور پر است از كودكان آواره و سرگرداني كه لا به لا ي جمعيت يا ماشين ها مي چرخند و مي كوشند تا اجناس ناچيزشان را بفروشند و اندك درآمدي بيندوزند، تا شب، خانواده اي كه سرپرستي اش را برعهده دارند، گرسنه نماند. كودكان كار يا كودكان خياباني يا آسيب هاي اجتماعي يا هر چه كه بر اين قبيل پديده ها نام بگذاريم، حاصلي جز مرگ و تباهي نسلي نو، كه تازه در حال لمس زندگي است، ندارد.
از اين رو دولت بر آن شده تا با اختصاص بودجه اي بيشتر براي ساماندهي اين كودكان، آينده گروهي از آنان - حتي اگر بسيار محدود باشند - را به روشنايي گره بزند.
به هر حال اولين گام برداشته شده و اميدواريم اين طريق كماكان ادامه بيابد.
در اين راستا مديركل دفتر امور آسيب ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي گفت: بودجه مربوط به ساماندهي و خدمات رساني به كودكان خياباني در سال جاري به ۲ ميليارد تومان افزايش يافت.
سيدهادي معتمدي اظهار داشت: ميزان بودجه كودكان خياباني در سال گذشته حدود يك ميليارد تومان بود و ما اميدواريم براي ساماندهي به برنامه هاي سال جاري بتوانيم بودجه سال جاري را با موافقت دستگاه هاي ذيربط در سه ماهه اول سال دريافت كنيم.
وي با اشاره به فعاليت ۴۱ مركز ساماندهي كودكان خياباني در حال حاضر ا فزود: در نه ماهه اول سال ۱۳۸۲ در سراسر كشور بيش از ۲۴ هزار و ۲۳۰ كودك خياباني جمعآوري و ساماندهي شدند كه ۲۰ هزار نفر از اين تعداد مربوط به شهر تهران است.
معتمدي خاطرنشان كرد: به كودكان جمعآوري شده، بيش ا ز ۱۰۷ هزار مورد خدمات گوناگون ارائه شده است و تعداد ۱۹۳ كودك در شهرهاي تهران، اصفهان، قم و مازندران در پناهگاه كودك تحت پوشش قرار دارند كه تاكنون به آنان ۲ هزار و ۵۰۰ مورد خدمات گوناگون ارائه كرده ايم.
وي ضمن تشريح برنامه هاي اين دفتردر سال جاري، در خصوص طرح آزمايشي تلفن كودك كه به صورت محدود در يك سال گذشته به مرحله اجرا رسيده است، گفت: در سال گذشته اين طرح به صورت آزمايشي به مرحله اجرا درآمد و ما توانستيم از طريق تلفن به ۲۳۰ مورد از كودكان آسيب ديده خدمات رساني كنيم.
معتمدي اظهار اميدواري كرد: با قول مساعدي كه وزارت ارتباطات و فنآوري در خصوص مطالعه و بررسي راه اندازي يك خط تلفن كودك ۴ رقمي به دفتر آسيب ديدگان داده است، بتوان در سال جاري در جهت ياري رساني به تعداد بيشتري از كودكان آسيب ديده گام هاي بلند و مؤثري برداشت.
وي افزود: اميدوارم امسال با عنايت به افزايش بودجه بتوانيم طرح «مهمانسراهاي سلا مت كودك» را كه هم اكنون در شهرهاي تهران و مشهد به شكل آزمايشي در حال اجرا هستند در سطح گسترده تري به سراسر كشور تعميم دهيم.
رئيس دفتر امور آسيب ديدگان اجتماعي بهزيستي به طرح خدمات رساني سيار به كودكان خياباني اشاره كرد و گفت: در حال حاضر اين طرح به صورت محدود و با ۲ خودرو در تهران در دست اجراست و تاكنون بيش ا ز ۲ هزار و ۷۰۰ نوع خدمات توسط اين واحدهاي سيار ارائه شده است.
وي اظهار اميدواري كرد كه با افزايش بودجه در سال جاري بتوان اين واحدهاي سيار را در نقاط ديگر كشور راه اندازي كرد.
معتمدي گفت: اين دفتر با طرح جمعآوري كودكان خياباني به مفهوم «بگير و ببند» شديداً مخالف است اما با جمعآوري كودكان خياباني با هدف ساماندهي آنان نظر مساعدي دارد.
وي افزود: ما به اين كودكان كمك مي كنيم تا به آغوش خانواده برگردند و به آنان آموزش مي دهيم تا مورد صدمات جنسي و جسمي قرار نگيرند و از حداقل امكانات آموزشي و بهداشتي برخوردار باشند.

تدوين برنامه جامع تغذيه
برنامه تغذيه نيازمند اصلا ح است
يك پرسش: چرا ميزان ابتلا  به بيماري در كشور بالا ست و اين ناهنجاري ها چه ارتباطي با رژيم غذايي دارند؟
نيازي به پاسخ نيست چون كاملا ً آشكار است كه نحوه تغذيه نادرست خيل عظيمي از ما سبب شده تا برخي بيماري ها در كشور بيش از اندازه معمول شيوع بيابند.
اگر آن دسته از مردم را كه سوءتغذيه دارند كنار بگذاريم، سايرين يا بيش از حد از روغن و نمك استفاده مي كنند يا به درستي از املا ح معدني و باقي مواد مورد نياز بدن سود نمي جويند. بنابراين وزارت بهداشت بر آن شده تا الگوي مناسبي طرح و منتشر كند تا شايد مردم بتوانند پول شان را درست خرج كنند و غذاهاي مفيد بخرند و بخورند، بيمار نشوند و هزينه درمان ندهند و خوشبخت شوند و مملكت آباد شود.
از اين رو دبير شوراي عالي غذا و تغذيه كشور، گفت كه سبد مطلوب غذا و تغذيه در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تدوين مي شود.
بنابر اعلا م روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي دكتر ناصر كلا نتري افزود: انتظار ما از صنايع غذايي كشور اين است كه همسو با نيازمندي هاي جامعه حركت كنند و در بخش امنيت غذا نيز با فنآوري روز همگام شوند.
كلا نتري با بيان اين كه در بحث غني سازي موادغذايي، صنايع غذايي نقش و جايگاه مهم و ويژه اي دارند، اظهار داشت: بايد نسبت به غني سازي آهن، روي و كلسيم در غذاها اقدام كنيم.
وي در خصوص مشكلا ت موجود در صنايع غذايي، توضيح داد: از زماني كه اولين كارخانه روغن كشي در كشور تأسيس شد، تاكنون ۹۵ درصد محصولا ت اين گونه كارخانجات، روغن جامد و هيدروژنه بوده كه خود مشكلا تي چون افزايش اسيد چرب ترانس را به همراه داشته است.
دكتر ربابه شيخ الاسلا م، مدير كل دفتر بهبود تغذيه وزارت بهداشت نيز با اشاره به جايگاه تغذيه سالم در ارتقاي سلا مت در جامعه گفت: از ۱۷ مورد مرگ و مير در جهان بيش از ۱۰ مورد آن مربوط به غذا و تغذيه افراد است.
شيخ الاسلا م، منشأ برخي بيماري ها از جمله بيماري هاي قلبي و عروقي در جهان را تغيير در رژيم غذايي افراد عنوان كرد و اظهار داشت: ايران پس از منطقه اروپا بيشترين مورد بيماري هاي قلبي و عروقي در جهان را داراست.
شيخ الاسلا م ضمن تأكيد بر توجه دست اندركاران بخش غذا و تغذيه كشور نسبت به وضعيت مطلوب غذايي افراد جامعه، افزود: امسال در يك اقدام هماهنگ و به منظور فرهنگ سازي در جامعه برچسب هايي بر روي روغن ها نصب مي شود تا ميزان چربي اشباع شده آن مشخص شود.
مهندس وحيد مفيد، مديركل نظارت بر مواد غذايي، آرايشي و بهداشتي نيز در اين ارتباط خاطرنشان كرد كه امروزه عوارض اقتصادي، سياسي و اجتماعي ناشي از بيماري هاي مرتبط با تغذيه بسيار بالا  بوده، به طوري كه فقط هزينه اقتصادي آن ميلياردها دلا ر در سال برآورد مي شود.
مفيد تصريح كرد: امروزه دولت ها يي در امر تأمين غذا موفق هستند كه بتوانند غذاي سالم را براي جامعه خود تأمين كنند.

خبر روز
آغاز زمزمه هاي گران شدن برنج
دبير انجمن حمايت از برنج كشور اعلا م كرد كه توليد برنج در سال جاري به دليل عدم استقبال كشاورزان از كشت ارقام پرمحصول كاهش يابد.
بنابراين طبق اين گفته با كاهش توليد برنج و افزايش تقاضا براي اين كالا ي مصرفي پرطرفدار پيش بيني مي شود در آينده اي نه چندان دور قيمت برنج افزايش يابد. هم اكنون قيمت هر كيلو برنج ايراني از يك هزار تومان تا يك  هزار و ۶۰۰ تومان است.
مديرعامل انجمن حمايت از برنج كشور در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: عدم اعلا م به موقع نرخ خريد تضميني برنج از سوي دولت و نارضايتي كشاورزان از قيمت اعلا م شده موجب عدم استقبال آنان از كشت ارقام پرمحصول در سال جاري شده است.
جميل عليزاده شايق با اشاره به اين كه نرخ خريد تضميني برنج در سال جاري در مقايسه با سال گذشته حدود ۷ درصد افزايش داشته است، گفت: اين در حالي است كه نرخ پيشنهادي انجمن حدود ۱۰ درصد بوده است.
وي، نرخ خريد تضميني برنج در سال جاري براي ارقام فجر، ساحل و خزر را كيلويي ۵۵۰۰ ريال، سپيد ۴۷۵۰ ريال، ندا و نعمت ۴۶۰۰ ريال و آمل ۲ و چرام ۳ را كيلويي ۳۸۵۰ ريال ذكر كرد.
عليزاده شايق سطح زير كشت برنج در سال گذشته را حدود ۲۳۰ هزار هكتار اعلا م و تصريح كرد: پيش بيني شده بود در سال جاري باتوجه به اعلا م به موقع نرخ خريد تضميني برنج از سوي دولت و مناسب بودن قيمت آن، سطح زير كشت اين محصول با ۱۰ درصد افزايش در مقايسه با سال گذشته به حدود ۲۵۰ هزار هكتار برسد.
گفتني است؛ سال گذشته حدود دو ميليون و ۲۰۰ هزار تن برنج در داخل كشور توليد شده است.
بالا ي شهر؛ پايين شهر
در تمامي شهرهاي كشور و نيز در تمامي نقاط شهر تهران شاهد گوناگوني قيمت ها و در واقع يكسان نبودن نرخ كالا ها و اجناس در بازار هستيم.
يكي از مشكلا ت عمده مردم در سراسر كشور يكسان نبودن قيمت يك كالا  در نقاط مختلف شهرها است. به عنوان مثال در آستارا قيمت يك كالا  بسيار
متفاوت تر از مركز تهران است و يا نرخ اجناس ارائه شده در جنوب كشور با غرب كشور متفاوت است.
البته اين پديده تنها در شهرهاي كشور مشاهده نمي شود بلكه در محله هاي مختلف هم اين پديده رواج دارد و مشكلا ت بسياري را براي مردم به وجود آورده است.
به عنوان مثال در بازار امام زاده حسن كيف زنانه حدود ۱۲ هزار ريال به فروش مي رسد و اين در حالي است كه همين كالا  در ميدان ولي عصر (عج) ۱۵ هزار ريال به مردم فروخته مي شود يا اينكه در ميدان انقلا ب يك كيلو سيب ۵۰۰ تومان است ولي در خيابان طالقاني ۶۵۰ تومان. چرا؟
عدم نظارت سازمان ها و دستگاه هاي اجرايي در كشور باعث شده كه بساط واسطه گري و دلا لي بيش از پيش گسترش يابد و هزينه هاي مربوط به اين كار را مصرف كنندگان بيچاره متحمل شوند. همين موضوع باعث بي اعتمادي مردم به قيمت اجناس و افزايش چانه زني بين خريداران و فروشندگان شده است.
اما به راستي وظيفه دستگاه هاي نظارتي چيست؟ 
محبي يك خريدار پوشاك در بازار ميدان ولي عصر (عج) در اين باره گفت: يكسان نبودن نرخ كالا  و خدمات در تهران شايع نيست بلكه در سراسر كشور وجود دارد و مردم چاره اي جز تن دادن به شرايط ندارند.
وي در ادامه افزود: نبود نظارت كافي و مؤثر از سوي دستگاه هاي ذيربط، خود يكي از عوامل سوءاستفاده فروشندگان براي گسترش اين پديده در كشور شده است.
فاطمي يك خريدار ديگر نيز در اين زمينه تأكيد كرد: در اين بين نقش دستگاه هاي نظارت كننده مانند سازمان بازرسي و نظارت بر قيمت كالاها  بيش از پيش اهميت دارد. سازمان بايد با اقتدار و قدرت بيشتري با اين پديده مقابله كند.
وي با اشاره به اينكه اين سازمان نمي تواند به تمامي فروشگاه هاي شهر نظارت داشته باشد اظهار داشت: اين پديده چنان رواج يافته كه به نوعي همه گير شده و اگر فروشنده اي چنين نكند به قول معروف ضرر مي كند.
حسين نژاد يك فروشنده مواد غذايي در تهران نيز در اين زمينه مي گويد: اين تفاوت قيمت ها آنقدر بالا  نيست كه بر مصرف كننده فشار بياورد و در ضمن اگر فروشنده اي بخواهد هزينه هاي خود را بپوشاند مجبور است تا حدودي سود كسب كند.
وي در ادامه مي گويد: البته اين تفاوت قيمت كالا ها بستگي به عوامل بسياري دارد به عنوان مثال قيمت كالا  در نقاط بالا ي شهر به دليل اينكه طبقات مرفه جامعه در آنجا زندگي مي كنند بالا تر از نقاط پايين شهر است و اين امر نيز طبيعي است و در تمامي كشورهاي دنيا وجود دارد.
وردي نژاد يك زن كارمند نيز مي گويد: سازمان هايي چون سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليدكنندگان و نيز سازمان بازرسي و نظارت وظيفه دارند از افزايش بي رويه قيمت ها در جامعه جلوگيري كنند.
وي تأكيد كرد: به دليل سوءاستفاده برخي از فروشندگان و كسب سود بيشتر از سوي آنها و نيز واسطه گري موجب شده كه يك نوع كالا  در نقاط مختلف شهر با قيمت هاي گوناگون به مصرف كنندگان عرضه شود.

هزينه بالا ي درمان دندان ها
خشكي دهان، عامل تشديد كننده پوسيدگي دندان
هزينه درمان دندان ها و فراتر از آن، درد كشنده و آزاردهنده اش براي آدمي بسيار زجرآور بوده. به هر حال لبخند زدن با دندان هايي سفيد و تحسين برانگيز از آرزوهاي هر فردي است كه دسترسي به آن چندان ساده نيست. اما براي رسيدن به هر هدفي،  مي توان تمهيداتي به كار بست.
رئيس چهل وچهارمين كنگره انجمن دندانپزشكي ايران گفت: بزرگ ترين عامل بيماري هاي لثه و دندان در افراد تجمع پلا ك هاي ميكروبي است كه خشكي دهان، مانع خودشويي و پاك شدن اين پلا ك ها از روي دندان ها شده و روند پوسيدگي دندان را تسريع مي كند.
دكتر مسعود اجلا لي با اعلا م اين مطلب افزود: مصرف برخي داروها از قبيل داروهاي ضد افسردگي و آلزايمر، همچنين داروهاي خوابآور، داروهاي درمان كننده بيماري هاي عصبي - عضلا ني و برخي داروهايي كه براي درمان بيماري هاي قلبي - عروقي تجويز مي شود، از عوامل خشكي دهان به شمار مي رود كه كم كاري غده بزاقي با بالا  رفتن سن نيز مزيد بر علت است.
وي با اشاره به اين كه جريان بزاق تا حدي نسبت به رفع اين پلا ك ها كمك كرده و مانع پوسيدگي دندان ها مي شود، تصريح كرد: براي پاكسازي كامل دندان ها و جلوگيري از پوسيدگي آنها، ضروري است روزانه پلا ك هايي ميكروبي با تميز كننده هاي مكانيكي از قبيل مسواك و نخ دندان از روي دندان برداشته شود.
دكتر اجلا لي گفت: به دليل آن كه سالمندان در به كارگيري مسواك و نخ دندان ناتوان و گاهي بي  حوصله هستند، پيشنهاد انجمن دندانپزشكي ايران، استفاده وسيع از دهان شويه هاي حاوي بزاق مصنوعي، به منظور جلوگيري از خشكي دهان و بيماري هاي دهان و دندان است.
به هر جهت آموزش افراد، خصوصاً نوجوانان مي تواند مهم ترين عامل در كاهش بيماري هاي دهان و دندان و پيرو آن كاهش هزينه هاي درمان باشد.

صداي  مصرف كننده
از خطر تابلوهاي راهنمايي و رانندگي 
احتراماً به استحضار مي رساند كه از اوايل فروردين ماه ۱۳۸۳ به دلا يلي كه چندان پيچيده و پوشيده نيست و فقط سستي و نامناسب بودن فنداسيون بسيار كوچك يك تابلوي عريض راهنمايي و رانندگي با ابعاد تقربي ۳*۲ متر است از پاشنه درآمده و با وضعي خطرناك اتومبيل هايي را كه از خيابان پاسداران عبور مي كنند و هم چنين عابران پياده را تهديد مي كند.
كافي است به خيابان پاسداران، بالا تر از چهارراه پاسداران در مسير شمال به جنوب و مقابل نرده هاي پاركينگ صنايع دفاع مراجعه كنيد تا تابلوي مذكور را كه نيمه معلق به تنه درخت و تير چراغ برق تكيه زده ببينيد.
جالب تر اين كه از اوايل فروردين جهت تعمير جدول خيابان، كندن باغچه، كاشت شمشاد و آبياري، بارها ماموران شهرداري از زير اين تابلو عبور كرده و غير از آن اين محل عبور عاملا ن شهرداري ۳ و ۴ (محل كارشان در اين خيابان قرار دارد) و همين طور نواحي مربوطه و مسؤولين اداره راهنمايي و سازمان ترافيك و اداره برق است ولي انگار اين مسأله به هيچ كس مربوط نيست تا زماني كه سقوط آن منجر به خسارت يا فوت شود و شاكي پيدا كند تا آقايان مسؤولين، مسؤوليت حادثه را به يكديگر محول كنند.
نوريان 
مزاحمت
چوب فروشي هاي خيابان سپاه منطقه پل چوبي موجب مزاحمت براي اهالي محل شده اند. در صورتي كه قرار بود شهرداري اين چوب فروشي ها را به منطقه ديگري منتقل كند.داوودي
دستگاه يك ماه مصرف 
يك دستگاهDVD خريداري كردم اما هنوز يك ماه نشده، خراب شده. مدت ۲۰ روز است كه براي تعمير در نمايندگي ... قرار دارد و هنوز آن را تحويل نگرفته ايم. اين چه دستگاهي است كه فقط يك ماه كار مي كند. بايد گفت يك ماه مصرف است!خريدار پشيمان 
ميدان ميوه و تره بار مي خواهيم!
ما هم مانند بسياري از شهروندان تهراني نيازمند ميدان ميوه و تره بار در محل سكونت خود، خيابان كن هستيم تا به مايحتاج خود با قيمتي مناسب دسترسي داشته باشيم..
كبيري 
كارتن خواب ها
كارتن خواب هاي محله ابوسعيد مزاحم عبور و مرور مردم هستند. چرا مسؤولين فكري براي جمعآوري اين كارتن خواب ها نمي كنند؟يك شهروند
نمايندگي گرانفروش 
نمايندگي فروش گوشي موبايل ... در شهر كرمانشاه گوشي هاي خود را حدود ۴ تا ۵ هزار تومان گران تر از فروشگاه هاي ديگر مي فروشد.
اسماعيلي 
جابه جايي شركت واحد
شركت واحد واقع در ميدان رسالت به شدت باعث آلودگي هوا شده است به طوري كه هر روز مقدار زيادي دوده و گرد و خاك وارد منزل و ريه هاي مردم مي شود آيا امكان جابه جايي وجود ندارد؟
يك شهروند
باز هم بد خلقي كارمندان بانك 
هر روز در رسانه و جرايد مي خوانيم كه براي دريافت وام خودرو و مسكن مستقيما به بانك مراجعه كنيم اما وقتي براي دريافت اطلا عات به بانكها مراجعه مي كنيم تنها چيزي كه ديده نمي شود روابط عمومي گرم پرسنل و كارمندان بانك است با وجود اين همه بدخلقي چگونه مي شود براي وام ۵۰ ميليوني مسكن با اين افراد صحبت كرد.
علي زماني از تهران 
بالا  بودن قيمت لوازم ورزشي 
قيمت لوازم ورزش بسيار گران است چون اكثرا خارجي است. براي كاهش قيمت لوازم ورزشي چرا واردات را بيشتر نمي كنند.سروش هدايت 
مرديم از تعطيلي!
دبيرستان مدرس كه در شهرري قرار دارد، هر بار به دلا يل مختلفي دانشآموزان را تعطيل مي كند. دبيران هم اكثر روزها در سركار حاضر نمي شوند. بچه هايي كه اين همه تعطيلي دارند كي به درس خواندن مي رسند.
جمعي از اولياي دانشآموزان 
بي خانمانان
حدود ۳ سال است كه كار ساخت مجتمع مسكوني چيتگر متعلق به نيروي زميني متوقف شده است. مسؤولين مربوطه دليل اين امر را درگيري با مسؤولين منابع طبيعي مي دانند.تكليف كساني كه سرمايه هاي خود را براي ساخت اين پروژه گذاشته اند، چيست؟ كارمند بهداري نيروي زميني

گوناگون
بازارچه خودرو
بازارچه لوازم خانگي
بازارچه مسكن
بازارچه آخر هفته
|  بازارچه خودرو  |  بازارچه لوازم خانگي  |  بازارچه مسكن  |  بازارچه آخر هفته  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |