سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۸۳ - شماره ۳۳۸۹
يك لژيونر فرانسوي در سن سيرو
007407.jpg
اشكان نعمت پور- نستور كامبين، ژان پيرپاپن، برونو انكاتي، پاتريك ويرا، مارسل دسايي، كريستوف دوگاري و ابراهيم با، فهرست طويلي است از نام بازيكنان فرانسوي كه پيراهن ميلان را بر تن كرده اند.
هريك در روزگاري به اميد فتح مرزهاي اروپا روانه ميلان شدند و بازي در مجموعه قهرمان اروپا را تجربه كردند اما غالباً آنها، با خاطره اي تلخ سن سيرو را وداع گفتند. جدا از دسايي- كه يك استثناء بود- از پاتريك ويرا تا پاپن، هيچكدام در ايتاليا، به آنچه سزاوارشان بود، نرسيدند. اما حالا يك هافبك سي ساله، باز هم از سرزمين گل، مي خواهد اين تابوي سياه را در هم بشكند و نشان دهد مي تواند در ميان ستاره هاي جورواجور آنجلوتي، جايي براي خود دست و پا كند و آوازه اش را فزوني ببخشد.
در جست وجوي مرزهاي جديد
ليون امسال هم به قهرماني فرانسه چنگ انداخت و اين را، مرهون درخشش بازيكنان بزرگي نظير جونينيو، البر و البته ويكاش دوراسو است.
نكته اينجا است كه قرارداد دوراسو در تابستان پايان مي گيرد و او مي تواند به عنوان بازيكن آزاد، ليون را ترك كند او حتي قرارهايش را با مديران ميلان گذاشته و قرار است تابستان، در شمايل بازيكن روسونري، پيشاروي دوربين هاي عكاسان حاضر شود.
دوراسو براي آن روز لحظه شماري مي كند، زماني كه قرار است در كنار ستارگان بزرگ و نامدار ميلان بازي كند:« قرار است به زودي كنار بازيكناني مثل پائولو مالديني و الساندرو نستا بازي كنم و اين، كمي مشوشم كرده است. ممكن است اول كمي مرعوب شوم، هرچه باشد براي اولين بار است كه مي خواهم در كشور ديگري بازي كنم. آنجا كسي را نمي شناسم و تازه مشكل زبان هم بار بزرگي است كه بايد تاب اش بياورم.
دوراسو كه مدتي است با جديت در كلاس هاي زبان ايتاليايي حاضر مي شود، افزود: «جا افتادن، قرار گرفتن در تركيب ثابت تيم، كنار آمدن با سايرين در كوتاه ترين زمان است كه مرا به خود واداشته به همين خاطر است كه فراگيري زبان ايتاليايي را شروع كرده ام.»
ستاره هاي بزرگي جمع هافبك هاي ميلان را تشكيل مي دهند، مرداني كه در دنياي فوتبال از هر آوازه اي فراتر رفته اند و در هم شكستن اقتدار آنان و به هم زدن انسجام شان و رخنه به درون اين گروه، كار جانكاهي است كه دوراسو در پيش گرفته: «خب، كمي دلهره آور است اما راه پرهيجاني را انتخاب كرده ام. ديگر نمي توانم منتظر بمانم و به آينده چشم بدوزم كه كي پيراهن ميلان را خواهم پوشيد تا حرفه جديدم را آغاز كنم. اوايل، مثل بچه ها شده بودم فكر بازي كردن براي ميلان واقعاً نشاط آور و اضطراب زا است.»
به هرحال بازي براي ميلان مشكلات خاص خودش را هم دارد و همين امر است كه كمي وجود دوراسو را نگران كرده. مردان آنجلوتي سال پيش قهرمان اروپا شدند و امسال در سري A يكتازي كردند. قرار گرفتن در تركيب ثابت چنين تيمي، چندان ساده نيست: «مردم از من مي پرسند كه دلواپس حضور اين همه بازيكن بزرگ در تيم نيستم كه ضمانت پوشيدن پيراهن ثابت ميلان را از ميان برده؟ بدترين اتفاقي كه ممكن است روي دهد، بازي نكردنم است اما خب، ترجيح مي دهم در ميلان نيمكت نشين باشم تا در باشگاه ديگري! او سخنانش را چنين از سر مي گيرد: « وقتي ميلان با بازيكني قرارداد مي بندد، دقيقاً مي داند كه به دنبال چيست و حالا نوبت من است كه به آنها نشان دهم چه قابليت هايي دارم. اين فرصتي است كه نبايد از دست داد.»
دوران باشكوه گذشته
به سال ۹۸ بود كه دوراسو از لوهاور جدا شد و به ليون پيوست و خيلي زود جاي خود را در دل هواداران تيم باز كرد. حضور او در اين باشگاه مقارن روزگار جلال آن بود و دوراسو در كنار ساير هم تيمي هايش، جام هاي خوش نقش و نگار فراواني را به چنگ آورد: «دلم براي ليون، براي دوستدارانش، براي تماشاگرانش و براي آن همه تشويق تنگ مي شود اما خوشحالم، خوشحالم از اين كه به يكي از بزرگ ترين باشگاه هاي دنيا مي پيوندم.»
«در آستانه عقد قرارداد با مارسي بودم اما وقتي پاي ميلان به جريان باز شد و پيشنهاد منصفانه شان به دستم رسيد، حتي يك لحظه هم ترديد نكردم. ميلان يك اسطوره، يك مجموعه افسانه اي است.»
او در پايان، روياهايش را چنين به تصوير مي كشد: «لحظات به يادماندني در فرانسه داشته ام اما بعد خاطر فصل بعد، از حالا سرشار از شورم. پيوستن به قهرمان ايتاليا به عنوان قهرمان فرانسه، فوق العاده است.»

آتن و مشكلات امنيتي
007410.jpg
«رابرت  مولر» مدير «اف .بي .آي» در كميته  قضايي  مجلس  سناي  آمريكا گفت  كه  با وجود هزينه هاي  زياد امنيت  مسابقات  المپيك  آتن ، مقام هاي  آمريكايي ، خلأهاي  امنيتي  را در اين  مسابقات  شناسايي  كرده اند.
روزنامه  «يو.اس .اي .تودي » با اعلام  اين  مطلب  به  نقل  از مولر افزود كه  مقام هاي    انتظامي  و اطلاعاتي آمريكا به  منظور شناسايي  شكاف ها و خلأهاي  امنيتي  به  همكاري  خود با مقام هاي  يوناني  ادامه  مي دهند.
وي  از تشريح  مشكلات  امنيتي  در اين  بازي ها خودداري  كرد، اما افزود كه  اين  خلأها طي  شش  ماه  گذشته  كشف  شده اند.
لازم  به  ياد آوري  است  كه  فقط براي  تأمين  امنيت  مسابقات  المپيك  يونان  كه  در روزهاي  ۱۳ تا ۲۹ اوت (۲۳ مرداد تا هشتم  شهريور ماه ) در آتن  برگزار خواهد شد. نزديك  به  يك  ميليارد دلار هزينه  شده  است  كه  اين  ميزان  بيش  از دو برابر بودجه  امنيتي  مسابقات  المپيك  سيدني  است .
در اين  مسابقات  از پيچيده ترين  تجهيزات  امنيتي  از جمله  دوربين هايي  كه  كليه  تماشاگران  را زير نظر خواهند داشت  استفاده  خواهد شد و علاوه  بر آن  كليه  تماشاچيان  اين  مسابقات  مورد بازرسي  بدني  قرار خواهند گرفت  و ممنوعيت  پرواز بر فراز محل  ورزشگاههاي  اين  مسابقات  اعمال  خواهد شد.
در مسابقات  آتن  همچنين  هزاران  نفر از نيروهاي  امنيتي ، پليس  و ارتش  يونان براي  تأمين  امنيت  اين  مسابقات  همكاري  خواهند كرد.
روزنامه هاي  آمريكا از مدتها قبل  درباره  احتمال  حمله  انتحاري  القاعده  به  اين  مسابقات  هشدار داده اند.

پوشش خبري المپيك ۲۰۰۴ آتن
007440.jpg
محمود فاضلي
چندي قبل ساخت مركز پخش بين المللي المپيك ۲۰۰۴ آتن(International Broadcast Cwntre) كه به نام شهر الكترونيكي نيز خوانده مي شود با زيربناي ۶۰۰ هزار متر مربع در خيابان KIFFISIA شهر آتن و در مركز مجموعه ورزشي استاديوم آتن كه شاهد مراسم افتتاحيه و اختتاميه خواهد بود، به پايان رسيد.
براي ساخت اين مركز ۱۲۳ ميليون يورو هزينه گرديده است. پيش بيني مي شود اين ساختمان ميزبان هشت الي ده هزار خبرنگار و كارمند رسانه هاي تصويري شامل گزارشگران و كاركنان فني خواهد بود.
در اين مركز همچنين محل پارك ۲۵۰۰ اتومبيل نيز پيش بيني گرديده و گفته مي شود براي راحتي خبرنگاران، عكاسان، مفسرين و گزارشگران اقدامات ويژه اي براي سهولت شناسايي آنها در ميان ساير ميهمانان انجام گرفته و تلاش مي گردد امكانات و وسائل مورد نياز اين افراد به بهترين شكل در اختيار آنان قرار گيرد.
مديريت خدمات رسانه اي در جريان المپيك ۲۰۰۴ آتن براي تمام خبرنگاران شناسنامه عكس دار تنظيم كرده است. ارزيابي مي شود كه در المپيك آتن حداقل ۵۵۰۰ تن از نمايندگان مطبوعات همچون خبرنگاران، عكاسان، متخصصين رسانه ها، نمايندگان راديو و كانال هاي تلويزيوني حضور يافته تا اخبار اين رقابت ها را منعكس نمايند.
هر چند افتتاح اين مركز با تبليغات وسيع دولت سوسياليست سابق يونان و كميته المپيك اين كشور همراه بود اما هزينه مصرف شده براي احداث اين مركز با انتقادهايي از سوي حزب محافظه كار نئودموكراسي كه هم اكنون قدرت را در اين كشور به دست گرفته است و افتخار برگزاري بيست و هشتمين دوره مسابقات المپيك را به دوش مي كشد، روبرو گرديد.
اين حزب مدعي بود: «دولت كنترل لازم را براي هزينه هاي ساخت اين مركز نداشته است.» احزاب چپگراي نيز مدعي بودند در حالي كه قرار بود ساخت اين مركز ۳۱ ميليون يورو هزينه داشته باشد اما عملاً ۱۰۰ ميليون يورو هزينه در برداشته و دقيقاً معلوم نيست پس از پايان المپيك آتن از اين مركز چه استفاده اي خواهد شد؟
اما كميته المپيك آتن ساخت به موقع اين مركز را يك موفقيت دانسته و اميدوار است قراردادهايي كه به ارزش بيش از ۷۰۰ ميليون يورو با دارندگان حق پخش بازي ها امضاء گرديده است، تأمين كننده  بخش عمده بودجه اين كميته باشد.
بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن با بيش از ۹۰۰ دوربين تحت پوشش قرار خواهد گرفت. حدود ۹۰۰ دوربين ديگر را ۲۲۰ شبكه تلويزيوني خارجي، كه طي بازي هاي المپيك در آتن خواهند بود، به همراه خواهند داشت.
در جريان المپيك و براي نخستين بار تهيه و توليد و پوشش تلويزيوني بازي هاي المپيك بطور ديجيتالي خواهد بود. راديو و تلويزيون المپيك آتن و شركت وابسته اي كه با همكاري شركت مانولورومرو و سازمان راديو و تلويزيون يونان (ERT) تأسيس شده است خود را براي پوشش بازي هاي المپيك آماده كرده اند.
گروه شبكه آمريكايي NBC با بيش از ۲۵۰۰ نفر بزرگترين گروه خبري خواهد بود. بنظر مي رسد مجموعاً ۳۶۰۰ ساعت برنامه زنده تحت پوشش قرار خواهد گرفت و شبكه هاي خارجي مي توانند هر برنامه اي را كه تمايل دارند، انتخاب نمايند.
در مركز بين المللي راديو و تلويزيون ،خبرنگاران، فيلمبرداران و تكنيسين هاي داخلي و خارجي از ۲۲۰ شبكه خارجي در آن مستقر خواهند شد. مركز بين المللي ياد شده داراي استوديوهاي مختلف، استوديو مونتاژ و تمامي تجهيزات فني لازم جهت فعاليت هاي شبكه هاي راديويي و تلويزيوني خواهد بود.
سازمان مخابرات يونان (OTE) نيز خود را جهت پوشش بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آماده كرده است و گفته مي شود اين سازمان حدود ۱۳۰مدار تلويزيوني و ۵۰۰ مدار راديويي جهت پخش المپيك ۲۰۰۴ آتن آماده كرده است.
طبق اعلام مقامات ذيربط يوناني، همه امكانات لازم جهت ضبط و پخش رقابت هاي مختلف اين مسابقات آماده شده است تا ميليون ها بيننده اين مسابقات، شاهد به كار گيري آخرين متدهاي تكنولوژي در عرصه تصويري باشند.
مسئول كميسيون مطبوعات كميته بين المللي المپيك ساخت اين مركز را يك موفقيت براي برگزار كنندگان اين مسابقات دانسته و اظهار داشت:« مركز پوشش خبري بازي هاي المپيك و بخش هاي مختلف آن يكي از بي نظيرترين و منحصر به فردترين مركز رسانه المپيك است كه تا كنون ساخته شده است و جا دارد از تلاش هاي بي وقفه و شبانه روزي مسئولين برگزار كننده المپيك آتن قدرداني گردد. يك مقام ديگر اين كميسيون نيز در اين زمينه معتقد است: «كيفيت بالاي فعاليت هاي آتن در زمينه اطلاع رساني و پوشش خبري اين بازي ها تحسين برانگيز است.»
ژاك روك رئيس كميته بين المللي المپيك نيز در زمينه پوشش خبري المپيك آتن معتقد است: «وظيفه ما و همكاران مطبوعاتي ما است تا با بهره گيري از آخرين دستاوردها و فن آوري روز جهان در زمينه انتقال اخبار المپيك و رساندن پيام صلح و دوستي به سراسر جهان بپاخيزيم.
ايجاد تحول در طراحي ها، گزينش صحيح گروه خبري و شركت هاي مطبوعاتي و رسانه اي، اين قابليت را براي ما ايجاد مي كند تا بتوانيم به طور شايسته پيام هاي بشردوستانه المپيك را به جهان برسانيم. ما با استفاده از تكنولوژي روز دنيا و پوشش خبري مناسب بازي هاي المپيك مي توانيم راه رسيدن به اهداف والاي المپيك را هموار كنيم.»

خبرها و نگاه ها
چلسي  خواهان  سرمايه گذاري  بر روي  ستاره  جوان  پرو است 
گروه ورزشي- باشگاه  لندني  چلسي  در صدد سرمايه گذاري  درازمدت  بر روي  پديده  جديــــد فوتبال  پروست .
روابط عمومي  باشگاه  چلسي  اعلام  كرد كه  نمايندگان  اين  تيم  در حال  مذاكره  با مدير برنامه هاي  «جفرسون  فارفان » مهاجم  ۱۹ ساله  باشگاه  «آليانزا» در ليما هستند. به  گفته  «كارلوس  فلورس » چلسي  خواستار خريد فارفان  و واگذاري  بلافاصله  وي  به  تيم  «پي .اس .وي  آيندهون » هلند به  مدت  يك  سال  است .
مسئولان  چلسي  مي خواهند هر چه  زودتر  حضور اين  پديده  نوظهور فوتبال  آمريكاي  جنوبي  را در تيم  خود تضمين  كنند، ولي  به  دليل  تعداد كم  بازي هاي  ملي  وي ، هنوز از نظر قوانين  استخدامي  وزارت  كشور انگليس  مجاز به  اخذ اجازه  كار براي  وي  در اين  كشور نيستند.
بر اساس  قوانين  استخدام  فوتباليست هاي  خارجي ، تنها كساني  مي توانند براساس  قرارداد با تيم هاي  حاضر در ليگ  برتر به  انگليس  وارد شوند كه  داراي  سابقه  حضور جدي  در تيم  ملي  كشورشان  باشند.
علت  وضع  چنين  قانوني  اين  است  كه  به  دليل  تعدد و گستردگي  تيم هاي حرفه اي  در انگليس  احتمال  سوءاستفاده  از قراردادهاي  صوري  با بازيكنان  خارجي  توسط دلالان  و تيم هاي  فوتبال  در جهت  ورود خارجي ها تحت  پوشش  فوتباليست  وجود دارد.
تيم  فوتبال  يوونتوس  «جاناتان  زبينا» را به  خدمت گرفت 
تيم  فوتبال  يوونتوس  ايتاليا، «جاناتان  زبينا» مدافع  فرانسوي  تيــم  آ.اس .رم  را به  خدمت  گرفت .
007413.jpg

اين  بازيكن  به  مدت  ۵ سال  با تيم  يوونتوس  قرارداد منعقد كرد.
زبينا ۲۵ ساله  در سال  ۱۹۹۸ به  تيم  كالياري  پيوست  و سپس  به  تيم  آ.اس .رم  ملحق  شد.
وي  در ۱۳۶ بازي  كه  در رقابت هاي  فوتبال  قهرماني  باشگاه هاي  ايتاليا انجام  داده است ، تنها يك  گل  به  ثمر رسانده  است .
زبينا اولين  بازيكني  است  كه  در پايان  مسابقات  فوتبال  قهرماني  دستـــه  اول  باشگاه هاي  ايتاليا به  تيم  يوونتوس  مي پيوندد.
اين  بازيكن  در حالي  به  تيم  يوونتوس  پيوست  كه  اين  امكان  وجود دارد كه  مارچلو ليپي  مربي  اين  تيم ، تورين  را ترك  كند.
كناره گيري تيم فوتبال زنان ميانمار
تيم  فوتبال  زنان  زير ۱۹ سال  ميانمار از دور رقابت هاي  مقدماتي  بازي هاي  آسيايي  چين  ۲۰۰۴ خارج  شد.
كنفدراسيون  فوتبال  آسيا با صدور يك  بيانيه  مطبوعاتي  با اعلام  اين  خبر افزود: تيم  فوتبال  بانوان  زير ۱۹ سال  ميانمار بدون  اعلام  قبلي  و ذكر دليل  از دور رقابت هاي  مقدماتي  مسابقات  آسيايي  چين  ۲۰۰۴ خارج  شد.
با كناره گيري  ميانمار، در اين  دوره  از مسابقات  ۱۵ تيم  در چهار گروه  به  رقابت  خواهند پرداخت  و تيم  ميانمار كه  در گروه  اول  از چهار گروه  چهار تيمي  حضور داشت ، اين  گروه  را با سه  تيم  باقي  گذاشت .
جدول  گروههاي  تيم هاي  شركت كننده  اين  دوره  از رقابت ها به  شرح  زير است :
گروه  يك : ژاپن ، مالزي ، ويتنام
 گروه  دو: چين  تايپه ، سنگاپور، هند، هنگ  كنگ 
گروه  سه : چين ، كره جنوبي ، گوام ، فيليپين
 گروه  چهار: كره شمالي ، نپال ، تايلند، ازبكستان.
اين مسابقات از ۲۶ مي تا ۶ ژوئن (۶ تا ۱۷ خرداد)در چين برگزار مي شود.
007431.jpg

استانداردهاي  باشگاه  بشيكتاش  با استانداردهاي  يوفا منطبق  است
فدراسيون  فوتبال  اروپا(يوفا) استانداردهاي  باشگاه  «بشيكتاش » تركيه  را منطبق  با استانداردهاي  اين  فدراسيون  ارزيابي  كرد.
به  گزارش  خبرگزاري  «آناتولي » باشگاه  «بشيكتاش » با انتشار اطلاعيه اي  با اعلام  اين  مطلب  افزود: در بازرسي  دو ماهه  مسئولين  فدراسيون  فوتبال  اروپا از امكانات  زيربنايي ، نحوه  مديريت  و فعاليتهاي  باشگاه  بشيكتاش ، پروانه  انطباق  استانداردهاي  اين  باشگاه  با يوفا را به  بشيكتاش  اعطا كردند.
بشيكتاش  از قديمي ترين  باشگاههاي  ورزشي  تركيه  است  كه  سال  گذشته  يكصدمين  سالگرد تأسيس  خود را جشن  گرفت .
تيم  فوتبال  اين  باشگاه  كه  سال  گذشته  قهرمان  ليگ  اول  بود، در سال جاري  ميلادي  عنوان  سومي  ليگ  اول  فوتبال  تركيه را  تصاحب  كرد.

سايه روشن ورزش
اهداي  جايزه  لياقت  فيفا به  دبيركل  كنفدراسيون  فوتبال  آسيا
معراج مژده- فدراسيون  بين المللي  فوتبال  جهان  «فيفا» با اهداي  «جايزه  لياقت » به  «پيتر ولاپان » دبيركل  كنفدراسيون  فوتبال  آسيا از زحمات  ۳۰ ساله  وي  در زمينه  توسعه  فوتبال  اين  قاره  تقدير كرد.
كنفدراسيون  فوتبال  آسيا طي  بيانيه اي  با اعلام  اين  خبر به  نقل  از «ولاپان » گفت : من  از دريافت  جايزه  لياقت  فيفا و اينكه  تلاش هاي  سي  ساله ام  در زمينه  فوتبال  آسيا مورد قبول  قرار گرفته  بسيار خرسند هستم .
دبيركل  كنفدراسيون  فوتبال  آسيا «سخت ترين » سالهاي  كاري  خود را اوايل  مسئوليت  خود در كنفدراسيون  فوتبال  آسيا دانست  كه  اين  كنفدراسيون  فاقد مديريت  واحد و برنامه  زمانبندي  كاري  مشخص  بود.
ولاپان ، موقعيت  كنوني  كنفدراسيون  فوتبال  آسيا را برخوردار از عوامل پر اهميت  «يكپارچگي  و ثبات» عنوان  كرد.
007434.jpg

اعلام زمان  قرعه  كشي  ليگ  قهرماني  و جام ۲۰۰۴ فوتبال  آسيا
كنفدراسيون  فوتبال  آسيا تاريخ  برگزاري  مراسم  قرعه كشي  مرحله  يك  چهارم  نهايي  «ليگ  قهرماني  آسيا» و مرحله  يك  چهارم  نهايي  «جام  كنفدراسيون  فوتبال  اين  قاره » را ۲۸ مه (۸ خرداد) در هتل  «كونلون » پكن  پايتخت  چين  اعلام  كرد.
در بيانيه  اين  كنفدراسيون  آمده  است  كه  تيم هاي  صعودكننده  به  مرحله  يك  چهارم  نهايي  ليگ  قهرماني  فوتبال  آسيا شامل  «پاختاكور» ازبكستان ، «الوحده » ، «شارجه » و «العين » امارات  متحده  عربي ، «الاتحاد» عربستان  سعودي ، «چوبوك  موتورز» ، «سيونگنام  چانما» كره  جنوبي  و «داليان  شيد» چين  مي  باشند.
اسامي  تيم هاي  شركت كننده  در جام  كنفدراسيون  فوتبال  آسيا شامل  «النجمه » و «المپيك  بيروت » لبنان ، «الجيش » و «الوحده » سوريه ، «بنگال  شرقي » هند، «هوم  يونايتد» و «يونايتد جيلانگ » سنگاپور و «پراك » مالزي  مي باشند.
 اين  مسابقات  از ۲۶ مه  تا ۶ ژوئن (۶ تا ۱۷ خرداد) در چين  برگزار مي شود.
فعاليت مشترك كنفدراسيون هاي فوتبال  آسيا و آفريقا
 كنفدراسيون هاي  فوتبال  آسيا و آفريقا در مورد از سرگيري  فعاليت هاي  مشترك  اين  دو كنفدراسيون  با يكديگر توافق  كردند.
كنفدراسيون  فوتبال  آسيا در بيانيه  خود، آغاز فعاليت هاي  مشترك  اين  دو كنفدراسيون  را برگزاري  رقابت هاي  فوتبال  آفريقا- آسيا در سال  ۲۰۰۵ ميلادي  و بازي  رفت  و برگشت  بين  تيم هاي  تونس (قهرمان  آفريقا) و تيم  برتر مسابقات  جام  ملت هاي  آسيا در چين  اعلام  كرد.
كنفدراسيون  فوتبال  آسيا ديگر فعاليت هاي  آتي  مشترك  خود با كنفدراسيون  فوتبال  آفريقا را شامل  برگزاري  بازي  رفت  و برگشت  ميان  باشگاه هاي  برتر دو قاره  در اواخر سال  جاري  و همينطور مسابقات  قهرماني  بين  تيم هاي  برتر جوانان  و زير ۱۷ سال  دو قاره  در اوايل  سال  آينده  ميلادي  بيان  كرد. برگزاري  مسابقات  قهرماني  ميان  تيم هاي  فوتبال  و فوتسال  زنان  دو قاره  نيز از ديگر موارد اين  همكاري  مشترك  خواهد بود. كنفدراسيون  فوتبال  آسيا همچنين  از كنفدراسيون  فوتبال  آفريقا خواسته  است  تا شماري  از داوران  اين  قاره  را براي  قضاوت  در «مسابقات  جام  ملت هاي  آسيا» به  چين  اعزام  كند.
«پيتر ولاپان » دبيركل  كنفدراسيون  فوتبال  آسيا ضمن  ابراز خرسندي  در رابطه  با از سرگيري  فعاليت هاي  مشترك  فوتبال  آفريقا- آسيا چنين  اقدامي  را در «توسعه» فوتبال  و تقويت  مناسبات  دو قاره  موثر دانست .
007437.jpg

اردوي تداركاتي تيم ملي فوتبال عراق در انگليس
تيم  ملي  فوتبال  عراق  با ۱۱ گل  دروازه  تيم  منتخب  نمايندگان  مجلس  عوام  انگلستان  را به  توپ  بست .
اين  ديدار كه  نخستين  گام  از اردوي  تداركاتي  عراقي ها در انگلستان  به شمار مي رود، براي  هر دو طرف  جنبه اي  نمادين  داشت . تلاش  انگليسي ها از برگزاري  اين  ديدار نشان  دادن  حمايت  آنان  از بازسازي  ورزش  و به خصوص  فوتبال  در عراق  پس  از صدام  حسين  است .
ديدار با سياستمداران  ميانسال  انگليسي  براي  عراقي ها حكم  يك  زنگ  تفريح  را داشت  كه  مقدمه اي  براي  دستاوردهاي  مادي  و تداركاتي  بيشتر از اردوي  اروپايي  آنان  محسوب  مي شود.
نكته  جالب  توجه  در تركيب  ۲۵ بازيكن  اعزامي  تيم  ملي  عراق  به  انگليس  تنها حضور دو بازيكن  سني  و دو بازيكن  كرد در اين  تيم  است . بقيه  ۲۱ بازيكن  اين تيم  همگي  شيعه  هستند.
روزنامه  تايمز چاپ  لندن  در تحليلي  كه  بر اين بازي  نوشت ، متذكر شد كه  همه  اعضاي  تيم  مجلس  عوام  انگليس  در طول  بازي  جلوي  دروازه  خود صف  كشيده  بودند تا فقط گل  نخورند.
اين  روزنامه  نوشت  كه  در نتيجه  اين  تيم  حتي  يك  بازيكن  مياني  و مهاجم  نيز نداشت . با اين  حساب  شيوه  بازي  عراقي ها ۴-۴-۳ بود و تيم  مجلس  عوام با تركيب  ۱۰-۰- ۰ بازي  مي كرد!
نيمه  اول  اين  ديدار با نتيجه  ۸ بر صفر به  پايان  رسيد. عراقي ها در نيمه  دوم  سعي  كردند تا بيش  از حد باعث  خجالت  ميزبان  خود نشوند و تنها سه  گل  ديگر به  ثمر رساندند.
شكست  سنگين  تيم  منتخب  پارلمان  انگليس  در برابر عراق  در حالي  رقم  خورد كه  تيم  انگليسي  از چند بازيكن  جوان  كه  جزو پژوهشگران  پارلمان  بودند، نيز بهره  گرفته  بود.

ورزش
ادبيات
اقتصاد
انديشه
زندگي
سياست
هنر
|  ادبيات  |  اقتصاد  |  انديشه  |  زندگي  |  سياست  |  ورزش  |  هنر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |