سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۴۰۱
ريگان به صد نرسيد
009318.jpg
رونالدريگان مرد، رئيس جمهور اسبق آمريكا در ۹۸ سالگي و بخاطر كهولت سن و انواع و اقسام بيماري هاي حاصل از آن مرد.
ريگان همان رئيس جمهور راست گرا و جمهوري خواهي است كه از دوره هشت ساله او به عنوان دوره انحطاط و ابتذال فرهنگ امريكايي نام مي برند. او همان هنرپيشه بي استعداد و وزير متوسط دهه ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ آمريكا است كه در بيش از ۵۰ فيلم پيش پا افتاده تبليغاتي آمريكايي بازي كرد فيلم هايي با مضامين ميهن پرستانه، و تبليغ روحيه آمريكايي گري.
در فيلم هاي جنگي پس از جنگ جهاني دوم كه قرار بود روحيه قهرمان پروري آمريكايي به نمايش در آيد رونالدريگان بازيگر يكه تاز بود. فيلم هايي كه در ظرف كمتر از يك ماه ساخته مي شدند و هدف اصلي شان تهييج روحيه ميليتاريستي طبقه متوسط آمريكايي در سال هاي پس از جنگ بود.
همسر نخست او جين وايمين بازيگر بود. هنرپيشه اي با عقايد چپ. هنگامي كه نام او در فهرست سياه مكارتي آشكار شد، ريگان محافظه كار چاره اي نديد تا او را طلاق دهد اهداف سياسي ريگان به مراتب مهمتر از مسايل خانوادگي و عاطفي بود. پس از آن او با نانسي ديويس ازدواج كرد هنرپيشه اي ديگر كه البته همچون خود ريگان درجه چند بود. پس از آن ريگان وارد عالم سياست شد. به مجلس سنا راه يافت و سرانجام در سال ۱۹۸۰ به عنوان نامزد حزب جمهوري خواه به عنوان رئيس جمهور آمريكا برگزيده شد. چند ماهي از رياست جمهوري او نگذشته بود كه سوء قصدي نافرجام به او شد. هنگامي كه ضارب اعلام كرد تحت تاثير شخصيت تراويس بيكل در فيلم راننده تاكسي مارتين اسكورسيزي اقدام به چنين كاري كرده است، ريگان پروژه سطحي سازي و محافظه كار كردن فرهنگ را با سرعت بيشتري دنبال كرد پروژه اي كه از خطوط اصلي فكري و عملي جمهوري خواهان در همه ادوار بوده است.
ريگان در آمريكا و مارگرت تاچر در انگليس، با سرعت هرچه تمام تر، به سطحي كردن فرهنگ مشغول شدند. دوره اي حدودا ۸ ساله كه بعدها از سوي محققان فرهنگ به عنوان دوره ريگانيسم - تاچريسم نام برده مي شود. ريگان در دوره دوم نامزدي اش از مايكل جكسون خواننده پوپوليست آن سال هاي آمريكا خواست تا او را حمايت كند. مايكل جكسون نيز در واپسين روزهاي تبليغات عكسي با ريگان انداخت كه به زغم بسياري، در انتخاب مجدد او بسيار كارگر بود. ريگان البته در واپسين سال هاي رياست جمهوري به خاطر كسالت و كهولت بارها سوژه رسانه ها قرار گرفت.
او در اجلاس سران هفت در حال چرت زدن بود. تصويري كه بعدها به پاي ثابت برنامه هاي تلويزيون تبديل شد رئيس جمهور آنقدر پير شده بود كه ديگر توان كار اجرايي نداشت.
با اينحال ريگان دردهه ۱۹۸۰ همان پروژه اي را در آمريكاي لاتين و مركزي دنبال كرد كه هم اينك جانشين اش جورج بوش در خاورميانه دنبال مي كند او قصد داشت تا ريشه تمامي جريان هاي چپ و استقلال طلب را از آمريكاي لاتين بزدايد و در اين راه خشونت ها و قتل عام هاي فراواني مرتكب شد.
ريگان سياستمداري است كه مرگش صرفا به عنوان يك خبر در رسانه هاي ثبت شده او نه به عنوان يك بازيگر - هنرمند و نه به عنون يك رئيس جمهور - سياستمدار فاقد نكته برجسته و خلاقانه اي بود كه هم اينك همزمان با مرگش بتوان به آن پرداخت. در نتيجه مرگ او صرفا به همين تيتر خبري ريگان مرد محدود مي شود.

بهرام بيضايي در خانه پدري
009321.jpg
بهرام بيضايي فيلمسازي است كه در اوج محبوبيت فيلم هاي گيشه پسند و به قول معروف آبگوشتي با ساختن فيلم هاي هنري كار خود را آغاز كرد. اين نويسنده و كارگردان از همان زمان با كارهايي چون «رگبار»، «كلاغ»، «غريبه ومه»، «عموسبيلو» و... حضور موفق خود را اعلام كرد و نويد حركتي نو در سينماي اسير رنگ و لعاب هاي تصنعي را داد. بيضايي كه هميشه عشق و علاقه خود به نمايش را حفظ كرده در سن ۱۸ سالگي مهم ترين كتاب مرجع «نمايش در ايران» را نوشته. كتابي كه هنوز نظيري پيدا نكرده و به عنوان اثري با پشتوانه علمي بالا در محيط هاي دانشگاهي تدريس مي شود. اين كتاب كه با تحقيقي عميق نوشته شده تاريخ چندصدساله اي از نمايش در ايران را به اثبات مي رساند. بيضايي در همان سنين جواني يكي از آثار ماندگار ادبيات نمايش يعني «مرگ يزدگرد» را هم مي نويسد. كاري كه در همان ايام با بازي درخشان سوسن تسليمي، مهدي هاشمي و ... به اجرا در مي آيد. اما خبرسازي بهرام بيضايي در اين روزها به خاطر كتابي است كه درباره اش نوشته شده. اين كتاب كه «سر زدن به خانه پدري» نام دارد به چند و چون زندگي و آثار اين هنرمند پرداخته است.كتاب حاضر كه ظاهرا با همكاري نزديك خود بيضايي نوشته شده حتي جزيي ترين مسايل آثار و زندگي او را هم به خواننده معرفي مي كند. شايد بتوان از اين كتاب به عنوان تبارشناسي بيضايي هم ياد كرد. چون در بعضي از بخش ها چنان از پيوند زندگي در آثار او نوشته شده كه آدم حس مي كند بيضايي به قلم خودش به بازگويي هاي لازم در مورد خودش پرداخته است. به نظر مي رسد كه اين كار بايد زودتر از اينها انجام مي شد. هنرمندي در حد و اندازه بهرام بيضايي كه مي شود گفت همه عمر خود را در نوشتن و كارگرداني گذرانده حقي بزرگ تر از اينها بر گردن اهل هنر دارد. اين فيلمساز مولف كه بسياري از منتقدان او را هم در تئاتر و هم سينما صاحب سبك مي دانند نام و آوازه اي جهاني دارد: بهرام بيضايي بعد از انقلاب هم از قافله عقب نماند و با ساختن فيلم هايي چون «باشو غريبه كوچك»، «شايد وقتي ديگر»، «مسافران» و «سگ كشي» نشان داد كه همان انرژي جواني سال هاي ساخت فيلم هاي اوليه اش را دارد. يكي از اتفاقات مهمي كه بسياري از اهل نمايش را خوشحال كرد بازگشت مجدد بيضايي به تئاتر بود. اين حركت كه بعد از بيست سال انجام گرفت با اجراي نمايش كارنامه بندار بيدخش شروع شد و سال بعد با نمايش بانو آئويي ادامه يافت. «هزار و يك شب» هم نمايش ديگري بود كه اين كارگردان تئاتر ايران در اواخر سال گذشته به روي صحنه برد.

يك بار ديگر دانته
امير مهنا: بسياري از آثار كلاسيك ايران و دنيا چنان دادوستد فرهنگي را ايجاد كرده اند كه تشابه ذهنيات و نگرش پديد آورندگانشان نشان از نگرشي جهاني دارد، اين آثار كه به گونه اي ريشه در تمدن هاي مختلف دارند گويي از يك چشمه نشأت گرفته اند. آثاري برآمده از عمق تاريخ يك ملت كه نه تنها در كشور خودشان مورد توجه و استقبال مواجه شده و مي شوند بلكه در ميان ديگر ملل هم مخاطبان زبده اي دارند. يكي از اين آثار ماندگار « كمدي الهي» به قلم « اليگري دانته» است اين اثر كه همه صاحبنظران آن در مقياس جهاني آن را سنجيده اند در ايتالياي قرون رنسانس نوشته شد. اين اثر كه در سه بخش « برزخ»، «دوزخ» و «بهشت» تنظيم شده براي اولين بار توسط آقاي شجاع الدين شفا به فارسي ترجمه شد ترجمه شفا به رغم تمام تبليغات مثبت و منفي به جايگاهي در خور رسيد. زيرا ترجمه ديگري در دست نبود تا همگان به مقايسه دست نزنند، اما استقبال قشر وسيعي از تحصيلكردگان بخصوص قشر دانشگاهي سبب شد تا اين ترجمه با عنوان بهترين ترجمه در ايران شناخته شود. چاپ هاي متعدد ساليان گذشته نشان مي دهد كه استقبال ايرانيان از اثر دانته كمتر از آثار كلاسيك داخلي نيست. معلوم نيست كه كمدي الهي چرا به يك باره ناياب شد و همگان مجبور بودند در به در بگردند و نسخه هاي افست آن را با قيمت چهل و پنج هزار تومان بخرند. اين كتاب نسبتا حجيم كه بعضي از زبان شناسان آن را احياگر روح ايتاليا مي دانند اخيرا با ترجمه اي ديگر از «فريده مهدوي دامغاني» روانه بازار شده است البته اين به آن معني نيست كه اثر حاضر به تازگي ترجمه شده و خبرسازي آن به اين دليل است كه چاپ پنجمش هم آرام آرام دارد تمام مي شود. يكي از نكات مهمي كه بايد در اين باره گفت اين است كه چاپ هاي متعدد اين اثر از تيراژهاي معمول كتاب در ايران بسيار بالاتر است اين مساله نشان مي دهد كه حالا فقط ديگر قشر دانشگاهي مخاطب اين اثر نيستند و همگان به خواندن آن روي آورده اند.

آخرين سفر پاپ
009327.jpg
پاپ ژان پل دوم اين روزها در سوئيس به سر مي برد و اين اولين سفرش در اين ۹ ماه اخير است. پاپ كه به سه زبان آلماني، فرانسوي و ايتاليايي مسلط است هدف از سفرش را جذب نسل جديد به مسيحيت معرفي كرده است. اين سومين سفر پاپ به سوئيس به حساب مي آيد و قرار است در اين سفر از مراكز تاريخي پروتستان ها ديدن كند. پاپ ۸۴ ساله به بيماري پاركينسون هم مبتلاست و به همين دليل نمي تواند زياد روي پا بايستاد و هميشه روي صندلي مخصوص خود مي نشيند. متن هاي سخنراني او هم معمولا كوتاه است.
پاپ ژان پل دوم از سال ۱۹۷۸ كه به اين مقام برگزيده شد تا به حال ۱۰۲ سفر به نقاط مختلف جهان داشته كه سفر چهار روزه به اسلواكي در سپتامبر گذشته و اين سفر، آخرين آنها به حساب مي آيد.پاپ در اين سفر با ۱۰ هزار جوان كاتوليك سوئيسي در زمين هاكي ديدار خواهد كرد. او همچنين با اسقف ها و كشيش هاي مسيحي ديدار خواهد داشت و در آخر هم در چمنزاري در خارج شهر با ۶۰ هزار نفر از مردم ملاقات خواهد داشت و سپس به رم باز مي گردد.
در سوئيس با جمعيت ۳/۷ ميليوني كه چهارزبان رسمي هم دارد، هماهنگي جالبي بين پروتستان ها و كاتوليك ها وجود دارد. ۸/۴۲ درصد سوئيسي ها پروتستان هستند و ۲/۴۱ درصد آنها كاتوليك.
با اينكه بين كاتوليك ها و پروتستان ها روابط خوبي وجود ندارد، ولي بين نمايندگان اين دو فرقه مسيحي روابط خوبي برقرار است. بااين حال بحث هاي پروتستان - كاتوليكي ريشه عميقي دارد و تاريخ خشونت باري پشت سر خود دارند. منطقه آلپاين مركز درگيري ها و گسترش پروتستانيزم به رهبري ژان كالوين در قرن ۱۶ بوده است. جنوا كه در اروپا به «رم پروتستان ها» مشهور است، مركز حملات كاتوليك ها بوده است. اين درگيري ها تا سه قرن بعد هم ادامه پيدا كرد تا در سال ۱۸۴۷، كشمكش ها به تدريج پايان گرفت و البته در سطح ظاهر، ولي در عمق همچنان اين اختلاف ها و درگيري ها ادامه دارد. سفر پاپ به سوئيس مي تواند در حل اين اختلاف ديرينه كمك زيادي بكند.

روز بد در گراند كانتي
009324.jpg
ماروين هيمير، مغازه داري كه به خاطر اختلافات حقوقي و مالي با مقامات شهرداري گراند كانتي جان به لب شده بود، در اقدامي انتحاري و جنون آميز است خسارتهاي فراواني به شهر وارد كرد و سپس نيز خودكشي كرد.
ماروين هيمير، چند وقت پيش در خصوص اينكه فروشگاه او جزو طرح تعريض خيابان، خواهد رفت با مسوولان شهرداري دچار مشكل شد. هنگامي كه او نتوانست از طريق قانوني اين مشكل را حل كند با اجاره يك بولدوزر و تجهيز بدنه آن به ورقه هاي فولادي كه هيچ گلوله اي بر آن اثر نمي گذاشت به خيابان هاي شهر رفت. او به سمت ساختمان شهرداري و چند ساختمان دولتي رفت و آنها را ويران كرد يا صدمات جدي به آنها رساند.
پس از آن نيروهاي ويژه وارد كار شدند، اما هيچكدام نتوانستند در دستگيري او موفق شوند، او براي بولدوزرش چنان محافظ و سپر فولادي ساخته بود كه هيچكدام از گلوله هاي گارد ويژه نتوانستند كوچكترين آسيبي به آن برسانند. حتي مقامات نظامي تصميم گرفتند با ايجاد چند انفجار، بولدوزر جادويي آقاي هيمير را متوقف كنند كه البته به نتيجه اي نرسيدند ۲ هزارگلوله اي كه به سمت بولدوزر او شليك شد نيز نتوانست ماشين او را متوقف كند. نكته جالب اينكه هيمير از چند اسلحه نيز برخوردار بود، اما هيچ كوششي براي آسيب  رساندن و مجروح كردن مردم عادي از خود نشان نداد. او همچنين از طريق دو مونيتور و دو دوربين ويدئو با دنياي خارج از بولدوزر جادويي اش ارتباط ديداري داشت. در واقع اين دو دوربين بودند كه مسير او را مشخص مي كردند.
ساكنان اين شهرك توريستي ديدند كه چگونه يك بولدوزر عجيب و جادويي با خونسردي خانه ها درختان، تيرك هاي چراغ برق را نابود مي كند و جالب اينجاست كه هيمير ساختمان هايي را ويران كرده است كه صاحبان آنها نقشي در مشكلات او داشته اند.
مشابه چنين اقدامي در سال ۱۹۹۸ در آلما، شهرك ديگري در كلرادو نيز رخ داد، هنگامي كه مردي پس از عصبانيت فراوان با لودر شخصي اش به سمت ساختمان هاي دولتي رفت و اداره پست و شهرداري را ويران كرد.

حمله او جي به رسانه ها
«او جي سيمپسون» كه متهم به قتل همسرش در ژوئن سال ۱۹۹۴ ميلادي بود، آزاد شد.
او پس از آزادي اش در يك برنامه تلويزيوني حضور يافت و به مدت ۳ ساعت به سوالات گوناگون مجري برنامه پاسخ گفت. سيمپسون جمعه شب گفت: «رسانه ها نقش بسيار مهمي در متاثر كردن افكار عمومي عليه من در به قتل رساندن همسرم ايفا كردند.»او همچنين اشاره كرد كه من هميشه در تمام شكست ها و پيروزي هايم بسيار متين بوده ام، اما متاسفانه در اين حادثه متانت خود را از دست دادم.او كه نقش رسانه ها را بسيار اساسي مي داند، گفت: «من هم اكنون نيز شاهد چنين مسايلي در محافل هستم. شما نمي توانيد به تماشاي تلويزيون بنشينيد، آنها راجع به مايكل جكسون، اسكات پترسون و كوبي برايانت اتهاماتي بزنند و شما آنها را قبول نكنيد. »او همچنين مدعي است اتهام زدن به يك سياهپوست همچنين تحت پيگرد قرار دادن او بسيار آسان تر از يك سفيدپوست است.او مي گويد هيچگاه درخصوص اين مساله با دخترانم صحبت نكرده ام، ولي در ابتدا قصد اين كار را داشتم، اما پزشك روانشناس آنها به من گفت: «آنها براي آينده زندگي مي كنند، بزرگ مي شوند و روزي براي اين موضوع خودشان به سراغ تو مي آيند و از تو پرس و جو مي كنند. »خواهر نيكول همسر به قتل رسيده سيمپسون همچنان معتقد است كه او تنها كسي است كه مي تواند نيكول را به قتل رسانده باشد. سيمپسون با توجه به اتهامات اخير به مايكل جكسون مي گويد: «اين اتفاقات براي او زماني آغاز شد كه او(Neverland) را ساخت و از كودكان دعوت كرد كه به اين مكان بيايند. من مايكل را مي شناسم او علاقه زيادي به كودكان دارد و بايد اعتراف كنم بعد از محاكمه، تنها مكاني كه من براي كودكانم در آنجا احساس امنيت مي كردم همان جايي است كه مايكل براي كودكان ساخته است.»تحقيقات همچنان بر سر ماجراي قتل همسر سيمپسون ادامه دارد و هنوز بعد از گذشت ۱۰ سال قاتل اصلي او پيدا نشده است و تحقيقات بر سر پرونده او ادامه دارد.

هوديني: بازگشت پس از ۸۰ سال
هاري هوديني، شعبده باز مشهور مجاري تبار ساكن آمريكا كه در سال ۱۹۲۶ چشم از جهان فرو بست پس از قريب به ۸۰ سال بار ديگر در آمريكا جنجال آفرين شده است.
هاري هوديني در زمان حياتش، با شعبده بازي هاي عجيب و هوش ربايش، تعجب و شگفتي تماشاگران را بر مي انگيخت. تا آنجا كه با غل و زنجير بستن به دست ها و پاهايش و قرار گرفتن در يك صندوق در بسته و باز كردن زنجير و قرار دادن دستيارش در صندوق به جاي خودش، ساليان سال همه را مبهوت مي كرد. در آن سال ها هيچ كس رمز و راز اين گريز را نمي دانست و همين پنهان ماندن روش او بود كه شهرت ومهارت را براي او به ارمغان آورد. كسي كه توانست حتي با توافق مقامات آمريكايي، از يك سلول در بسته زندان فدرال بگريزدو در خارج از زندان دقايقي بعد حضور يابد.
موزه اي در ايالت ويسكالينن آمريكا تصميم گرفته است راز و رمز شعبده بازي هاري هوديني را به نمايش همگان بگذارد. اين نمايشگاه قرار است روز چهارشنبه گشايش يابد.
به رغم آنكه دوستداران هوديني علاقه زيادي براي ديدار از اين نمايشگاه از خود نشان مي دهند اول شعبده بازان بزرگ و سرشناسي مثل ديويد كاپرفيلد، شديدا به برگزاري اين نمايشگاه اعتراض كرده اند.
اين شعبده بازان مشهور دليل اعتراض و انتقاد خود را آداب و رسوم شعبده بازان مي دانند كه سال ها سرگرمي مردم را فراهم كرده اند و با شعبده بازي خود تماشاگران را به رويا بر ده اند و از فاش شدن راز و رمز شعبده بازي خود جلوگيري كرده اند.
با اين حال قرار است تدابير امنيتي شديدي در هنگام بازگشايي اين موزه انجام شود. زيرا جنجال به پا شده مي تواند برخي از عاشقان هاري هوديني را به اعمال غيرقابل پيش بيني وا دارد.

مولن روژ
فرهاد فرجاد
مبارزه با فقر در آفريقا
009330.jpg

چندي پيش، نشريه سان، اخباري مبني بر برنامه ريزي گروه ۲ U براي برپايي كنسرت با هدف كاهش ديون معوقه كشورهاي جهان سوم به بانك جهاني منتشر كرد. اين نشريه همچنين نوشت گروه ۲ U را رابي ويليامز، اواسيس، ريديو هد و كلدپلي همراهي خواهند كرد. اما ديروز باب گلدوف و بونو به عنوان هسته هاي مركزي گروه ۲ U اين خبر را تكذيب و اعلام كردند: در حال حاضر فقط طرحي فرهنگي را براي ترغيب هنرمندان به كمك مالي و كوشش جهت كاهش فقر در آفريقا دنبال مي كنند. اما اگر نخست وزير توني بلر بخواهد مقدمات برپايي كنسرت بزرگي از هنرمندان با اهداف جهاني را ترتيب دهد، خب،خوش به حالش!
بونو به خبرنگاران گفت: انديشه كمك هنرمندان به كشورهاي فقير و مهجور همواره مورد بحث بوده است، اما كنسرت هايي از اين دست هزينه فراوان دارد و نيازمند همدلي و تصميمات كلان دولتي است.
009333.jpg

سلام سينما
ده ها نفر از هنرپيشه هاي آماتور و علاقه مندان به سينما، روز شنبه در ميدان تايمز نيويورك جمع شدند تا شانس خود را براي حضور احتمالي در فيلمGin and Tonic بيازمايند. داستان اين فيلم، بر اساس زندگي و مرگ كمدين محبوب، گراهام چاپمن شكل گرفته است. اين كمدين صاحب نام در سال ۸۹ بر اثر سرطان حنجره درگذشت.
ديويد اريك برنر، كارگردان و فيلمنامه نويس پروژه، استقبال علاقه مندان از تست بازيگري اين چنيني را بي نظير خواند و گفت: هيچ فكر نمي كردم بتوانم يك روز ۱۰۰۰ نفر را در ميدان تايمز گردهم آورم. فيلم به احتمال فراوان در سال ۲۰۰۵ به اكران درخواهد آمد.

جشنواره فيلم گل آقا برگزار مي شود
ستاد برگزاري  جشنواره  تابستاني  و موسسه  توسعه  سياحتي  كيش ، با همكاري  مؤسسه  گل  آقا اولين  جشنواره  طنز فيلم  و كاريكاتور گل آقا رابه  پاس  بزرگداشت  متولي  طنز معاصر ايران  كيومرث  صابري  فومني  گل آقاي  ملت  ايران  در ايام  جشنواره  تابستاني ، در جزيره  كيش  برگزار مي كند.
به  گزارش  دفتر ارتباطات  رسانه اي ، توسعه  سياحتي  كيش ، مرحوم  كيومرث  صابري  كه  طنز معاصر وامدار تلاشهاي  ارزنده  اوست ، از سالها قبل  علاقه  وافري  به  كمك  و راه اندازي  جشنواره طنز داشت. 
در جشنواره  امسال ، تنها برگزيده  فيلم هاي  طنز و كمدي سينماي  ايران  مرور خواهد شد و كميته  انتخاب  گل آقا منتخبي  ازآثار كاريكاتور كشور را به  معرض  تماشا خواهد گذاشت.
 در اين  جشنواره  كه  گروهي  از شخصيت  هاي  فرهنگي  و هنري  كشور حضورخواهند يافت ، آثاري  از كيومرث  صابري  به  معرض  نمايش  در مي آيد.

تنديس حسين منزوي در زنجان
مراسم بزرگداشت چهلمين روز درگذشت حسين منزوي - شاعر معاصر - بيست وهفتم خردادماه در زنجان برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار بخش ادب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در اين برنامه كه از ساعت ۱۶ در تالار امام خميني (ره) شهر زنجان برگزار مي شود، منوچهر آتشي، عليرضا طبايي، محمدعلي بهمني، مشفق كاشاني، فاطمه راكعي و تعدادي ديگر از اعضاي انجمن شاعران ايران، محمدسعيد ميرزايي و بهروز ياسمي حضور خواهند داشت.
برنامه  بزرگداشت اين شاعر معاصر كه با همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان زنجان برگزار خواهد شد، به شعرخواني و سخنراني اختصاص دارد.
همچنين به گفته  حسين شاكري - مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي - استان زنجان، پرده برداري از تنديس حسين منزوي در پارك مشاهير زنجان و ارايه طرح جايزه ملي غزل با ياد حسين منزوي، از ديگر برنامه هاي اين بزرگداشت خواهد بود.
به گزارش ايسنا، محمد ولي زاده نيز درصدد است تا كتابي را درباره  حسين منزوي با همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان زنجان منتشر كند.
 اين كتاب شامل نقدهاي ديگران بر روي آثار منزوي و نقدهاي او درباره  ديگران، عكس ها و خاطرات هم نسلان منزوي از او و تعدادي مقاله است.
همچنين طي فراخواني اعلام خواهد شد تا ديگران هم اگر مطلبي براي ارايه دارند، به منظور چاپ در اين كتاب ارسال كنند.

خبرسازان
ايرانشهر
محيط زيست
تهرانشهر
حوادث
در شهر
زيبـاشـهر
|  ايرانشهر  |  محيط زيست  |  تهرانشهر  |  حوادث  |  خبرسازان   |  در شهر  |  زيبـاشـهر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |