پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۰۳ - Jun 10, 2004
فوتبال مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶
تيم ملي در ورزشگاه آزادي مغلوب اردن شد
007815.jpg
ايران ۰ - اردن يك
گل: احمدآل شابول (۸۲) 
داور: تاميكاوا به كمك هوريشيما و ياوازاكي (هر سه از ژاپن)
اخطار: حسنونه قاسم، مويد منصور و آل شابول (اردن)
تماشاگر: بيش از ۴۰ هزار نفر
گروه ورزشي: تيم ايران در مقابل تاكتيك دفاعي و فشرده الجوهري بازي را سريع آغاز كرد. تركيب ايران نه براساس برنامه تاكتيكي يا شيوه انتخابي چيده شده بود بلكه بهترين هاي ما به ميدان رفته بودند تا شايد با خلاقيت و ابتكار عمل بتوانند در نيمه اول به هدف خود برسند. تمركز قواي ايران در مركز زمين و حركت بداوي از چپ و كعبي از راست نيز بر اين قدرت افزود تا شايد حريف را بتوان در كناره هاي زمين سرگرم كرد و دايي و كريمي فضاي بيشتري براي مانور و رسيدن به دروازه حريف داشته باشند. سه دفاع مياني ما (رضايي، گل محمدي و نصرتي) هماهنگ تر از هميشه وظايف خود را انجام دادند. بداوي و كعبي در چپ و راست در نقش دو پيستون بازي مي كردند و نيك بخت و مهدوي كيا نيز به دليل ميل انفرادي بداوي و كعبي كمي متمايل به مركز زمين شده بودند تا بتوانند به اتفاق نكونام از توپهاي سوم در پشت محوطه جريمه اردن استفاده كنند. دايي به تنهايي در نوك حمله و علي كريمي با كمي فاصله نقش مهاجم دوم را بازي مي كردند.
تيم ايران اشتهاي لازم را براي زدن گل خيلي زود نشان داد، اما تله آفسايد اردني ها اجازه نداد كه نيكبخت از فرصت بدست آمده استفاده كند. دايي نيز يكبار از روي هوا دروازه  ايران را نشانه گرفت كه نتيجه نداد. تيم ايران خسته به نظر مي رسيد، انگار تمرينات تيم بيش از توان بازيكنان بوده است . اين ناتواني اجازه نداد تيم ايران در نيمه اول به گل دست يابد.
نيمه دوم هم تيم ايران همان روند كند نيمه اول را سپري كرد. باز هم نه خبري از يك بازي با برنامه بود و نه از خلاقيت بازيكناني كه چشم به ساقهاي آنان در چنين بازيهايي بسته بوديم. اردن بسيار هدفدار بازي مي كرد.
شاگردان الجوهري هر گاه صاحب توپ مي شدند با تكيه بر كار گروهي و نظم تيمي دروازه ايران را با خطر مواجه مي ساختند. اردن تيم ايران را خوب مي شناخت و همواره در پي نفوذ پيستونهاي ايران به خصوص از سمت كعبي و از فضاي خالي پشت اين بازيكن با «محمود عمر» چند بار صاحب موقعيت گلزني شد، تا اينكه سرانجام در دقيقه ۸۲ به همين شيوه از سمت چپ به گل برتري و با ارزش خود رسيدند. تغييرات صورت پذيرفته در تيم ايران نيز با ورود مبعلي و برهاني ثمري در پي نداشت و تيم ايران با همين يك گل مغلوب جدي ترين حريف خود در دو سال اخير شد.
در اين بازي هيچكدام از بازيكنان در شرايط معمولي خود نبودند و از همان شروع بازي ناهماهنگي در خطوط مختلف تيم مشهود بود.
اردن مزد بازيهاي تداركاتي خوب خود را گرفت و ما هم چوب برنامه ريزي بد خود را خورديم. با انجام اين بازي اردن به صدر جدول گروه اول رفت و جانشين تيم ايران شد كه تا پيش از اين بازي ايران در سايه تفاضل گل بهتر در صدر بود. اردن در بازيهاي دور برگشت با قطر و لائوس در خارج از خانه بازي مي كند و در امان نيز ميزبان تيم ايران خواهد بود.
تيم ايران در دور برگشت دو بازي سخت بيرون از خانه مقابل قطر و اردن پيش رو دارد و تنها در تهران ميزبان لائوس است.

در تازه ترين رده بندي فيفا:
ايران با يك پله سقوط همچنان درصدر
گروه ورزشي: در تازه ترين رده بندي تيم هاي ملي فوتبال جهان از سوي فيفا، تيم ملي فوتبال كشورمان با ۶۶۳ امتياز و يك پله نزول در مقايسه با ماه قبل بالاتر از كرواسي در رده ۱۹ جهان ايستاد و صدرنشيني خود در آسيا را تداوم بخشيد.
تيم هاي كره  جنوبي با ۶۶۲ امتياز، ژاپن با ۶۵۸ امتياز و عربستان سعودي با ۶۵۷ امتياز به ترتيب عناوين بيستم، بيست و سوم و بيست و چهارم را در اختيار دارند. تيم هاي ملي فوتبال برزيل با ۸۴۲ امتياز، فرانسه با ۸۱۲ امتياز و اسپانيا با ۷۸۵ امتياز مكانهاي اول تا سوم را در اختيار دارند.

بازگشت تيم هاي ملي كشتي دانشجويان از لهستان
گروه ورزشي: تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي دانشجويان ايران با كسب افتخاري بزرگ از رقابت هاي دانشجويان جهان در لهستان بامداد ديروز وارد ميهن عزيزمان شدند.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي، در مراسم استقبال كه با حضور دكتر بهرام قديمي مديركل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي، دكتر ظريفيان معاون وزير علوم و معاون دانشجويي وزارت علوم و تحقيقات و فناوري و جمعي از مسئولين دانشگاه آزاد اسلامي و وزارت علوم و علاقه مندان و اقشار مختلف مردم و ورزشكاران برگزار شد، از قهرمانان ملي ايران با حلقه هاي گل استقبال و تقدير به عمل آمد.نمايندگان كشتي آزاد دانشجويان ايران با كسب ۵ مدال طلا و ۲ نشان نقره عنوان قهرماني و نمايندگان كشتي فرنگي دانشجويان كشورمان با كسب ۴ مدال طلا مقام نايب قهرماني پيكارهاي دانشجويان جهان را كسب كردند.

خبرهايي از واليبال
ايران براي رفتن به استراليا و كانادا شرط گذاشت
گروه ورزشي: حضور قدرتمندانه واليبال ايران در بازيهاي انتخابي المپيك آتن در توكيو نوع نگاه كشورهاي جهان را به واليبال كشورمان تغيير داده است. حالا دعوتنامه پشت دعوتنامه براي انجام بازيهاي دوستانه و تداركاتي به فدراسيون واليبال مي رسد و جالب آنكه مسئولان اين ورزش براي حضور در اين كشورها شرط مي گذارند. به دنبال استراليا تيم صعودكرده به المپيك كه خواهان چند بازي با تيم ملي ايران در شهرهاي ملبورن و سيدني شده است، ديروز كانادا در اقدامي مشابه اقدام به دعوت از ملي پوشان واليبال ايران كرد. البته فدراسيون واليبال هنوز جواب دعوت كانادا را نداده ولي براي رفتن به استراليا جدا از پذيرش هزينه بليت رفت و برگشت و اسكان خواستار پنجاه هزار دلار نيز شده است.
جريمه براي بازيكنان متخلف
فدراسيون واليبال با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد مهلت نقل و انتقالات بازيكنان تا پايان روز سي ام خرداد است و تمديد هم نخواهد شد. اين فدراسيون همچنين به بازيكنان متخلف هشدار دادكه همانند سال هاي پيش براي بازار گرمي جابجايي خود را در باشگاه هاي جديد به تأخير نياندازند وگرنه با محروميت يك ساله روبرو خواهند شد.در همين اطلاعيه از بازيكنان خواسته شد تا از قرارداد با دو باشگاه خودداري ورزند.

جشن صدسالگي دونايسكا آتلتيكو و عقاب ايران
مراسم جشن باشگاه عقاب به مناسبت خريد هفتاد درصد از سهام باشگاه دونايسكا آتلتيكو كلاب اسلواكي و يكصدمين سال تاسيس اين باشگاه در محل هتل المپيك برگزار شد. در اين مراسم مهندس مهرعليزاده معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني، مهندس هاشمي طبا رئيس كميته ملي المپيك، سفير اسلواكي در ايران، حجت ا... خطيب مدير عامل باشگاه پرسپوليس و جمعي از پيشكسوتان، بازيكنان، مربيان و داوران فوتبال كشور حضور داشتند.محسن مهر عليزاده در سخناني با اشاره به اقدام مبتكرانه و پيشتازانه باشگاه عقاب در خريد هفتاد درصد سهام باشگاه اروپايي دونايسكا آن را اقدامي موثر در جهت بين المللي كردن ورزش كشور و به ويژه فوتبال دانست.

نشست تخصصي آسيب شناسي مديريت باشگاهها
نشست تخصصي آسيب شناسي «مديريت باشگاه هاي فوتبال» با حضور دكتر حسين قريب و مهدي دادرس مديران عامل باشگاه هاي استقلال تهران و پيكان و دكتر محمد احساني، دكتراي تربيت بدني در محل خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) برگزار شد.در اين نشست كه علي نظري جويباري، معاون طرح و توسعه و سرپرست تيم استقلال و سيامك قليچ خاني مشاور باشگاه استقلال نيز حضور داشتند، آسيب شناسي مديريت فوتبال در ايران و راه كارهاي تقويت مديريت باشگاهي و مشكلات موجود به بحث و بررسي پرداخته شد.

بازيكن ايراني در تيم منتخب هندبال جوانان جهان
گروه ورزشي: بازيكن برگزيده تيم هندبال جوانان ايران بزودي براي شركت در تمرينات تيم منتخب جوانان جهان عازم ميلان ايتاليا مي شود.
«محمد احسان كميلي» عضو تيم فولاد مباركه اصفهان تنها بازيكن آسيايي حاضر در جمع برترين هاي هندبال جهان است كه در مسابقات مينياكاپ ايتاليا بازي خواهد كرد. بازيكن جوان ايراني روز دهم تيرماه بايد خود را به مربيان تيم منتخب جهان معرفي كند. در تورنمنت مينياكاپ تيم هايي از روسيه، اسپانيا، سوئد، دانمارك، كروواسي سوئيس و تيم منتخب جوانان جهان شركت دارند.

آموزش طرح المپيزم ويژه ورزشكاران كم سال ژيمناستيك
گروه ورزشي: نشست مسئولان فدراسيون ژيمناستيك و آكادمي ملي المپيك با هدف مشاركت در طرح توسعه ژيمناستيك و اجرايي كردن طرح آموزش المپيزم، در محل آكادمي برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون ژيمناستيك، اين نشست با حضور مسعود سليماني (نايب رييس فدراسيون ژيمناستيك)، سيد امير حسيني (رييس آكادمي ملي المپيك)، مهدي آذربرزين (مسئول اجراي طرح ژيمناستيك مهدهاي كودك)، بوذرجمهري (نماينده دفتر امور كودكان در سازمان بهزيستي) و چند تن از كارشناسان آموزش المپيزم برگزار شد و مسائل مربوط به آموزش المپيزم مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
اهداف آموزش المپيزم بر روي آشنايي با نمادها و ارزش هاي المپيزم (پرچم، حلقه ها، مشعل،  رنگ ها، سرود و...)، تشويق، ترغيب و تقويت تلاش و لذت بردن از فعاليت هاي اجرايي با مشاركت كودكان در برنامه هاي ورزشي، تقويت حس زيبايي دوستي، ارزش هاي روحي ورزشكاري و رفتارهاي زيست محيطي متمركز شده است.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |