دوشنبه ۱ تير ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۱۴ - Jun 21, 2004
جام ملت هاي اروپا
كرواسي - انگليس در ايستگاه آخر
فرانسه به بازي هاي دور دوم مي انديشد
008418.jpg
گروه ورزشي: دو تساوي پياپي. آنچه از دو بازي پيشين كرواسي بر جاي مانده دو نمايش نقيض هم، بازي پر ايراد تيم برابر سوئيس و حركات با شكوه شان مقابل فرانسه است. از اين رو نمي توان پيش بيني كرد كه كروات ها برابر انگليس يكپارچه و منسجم، كدام روي سكه قابليت هايشان را عيان خواهند كرد.
با اين وجود، مردان جزيره هيچگاه نبايد كرواسي را دست كم بگيرند. حضور ستاره هايي نظير دادوپرسو،  رابرات كواچ و ... ،  توان كروات ها در هر منطقه از زمين را دو چندان كرده. آنها برابر فرانسه نشان دادند كه چگونه به پشتوانه اعتماد به نفس تحسين برانگيز و قدرت بدني فوق العاده شان، قادر به انجام جدالي پاياپاي با بهترين هاي قاره سبز هستند.
از سوي ديگر، انگليس در اين ديدار، مثل رويارويي با فرانسه، بازي بسته و متكي به تدابير دفاعي را ارائه نخواهد كرد. همين امر فرصتي گرانبها براي مهاجمان كرواسي پديد خواهد آورد تا عزم بر گشودن دروازه ديويد جيمز كنند.
به هر جهت سون گوران اريكسون ثابت كرده مي داند چگونه در برهه هاي حساس، امتيازات مورد نياز تيم اش را بيندوزد.
اگر انگليس در كشيدن بازي به سوي جدالي بي رمق و ملالت بار و در نهايت كسب يك امتياز حياتي ناكام بماند، كرواسي قادر خواهد بود در ستيزي پاياپاي، سه امتيازي را كه صعودش را به دور بعد تضمين مي كند، به چنگ آورد.
مقام اول در دستان فرانسه
مردان ژاك سانتيني بخت اول كسب عنوان اول بازي ها هستند و سوئيس تيمي است كه حملات پراكنده انگليس را تاب نياورد و سه بار تسليم ضربات مرگبار رقيب اش شد. حالا اين دو تيم برابر هم صف آرايي مي كنند تا آخرين مسابقه دور گروهي خود را برگزار كنند.
فرانسه برابر سوئيس در پي كسب هر سه امتياز بازي است تا صدرنشيني خود در گروه B را تثبيت كند اما فراتر از آن، خروس ها در پي يافتن راهي براي پيش راندن تيري آنري هستند. بهترين مهاجم حال حاضر فوتبال دنيا، در يورو ۲۰۰۴ كمتر فروغ گذشته اش در آرسنال را داشته و اكنون رو در رويي با سوئيس، بهترين محمل است تا آنري در تقابل با مدافعان نه چندان توانمند، طعم فروپاشيدن دروازه رقيبان اروپايي را بچشد و با رهايي از بار فشار روحي اي كه تحمل مي كند، بار ديگر كيفيت گذشته اش را بازيابد.
نتيجه مسابقات گروه D
لتوني صفر- آلمان صفر
هلند ۲- چك ۳
بوما ۴ ، ون نيستلروي ۱۹
كولر ۲۳ ، باروش ۷۰ ، اسميچ ۸۹
برنامه مسابقات امشب
كرواسي- انگليس (۳۰/۲۳)
سوئيس- فرانسه (۳۰/۲۳)

به ياد زلزله زدگان مصيبت زده شمال ايران
تيم فوتبال منتخب همشهري به مصاف تيم منتخب هنرمندان مي رود
گروه ورزشي: به ياد زلزله زدگان مصيبت ديده شمال ايران امشب تيم فوتبال منتخب همشهري به مصاف تيم منتخب هنرمندان ايران مي رود.
اين بازي ساعت ۳۰/۲۰ دقيقه در سالن ورزشي آكادمي ملي المپيك ايران واقع در مجموعه ورزشي انقلاب برگزار مي شود.
اين تيم پيش از اين با تيمهاي باشگاه هنرمندان ايران، پيشكسوتان استقلال، فوتسال استقلال، ياران، پيام و... مسابقاتي را برگزار كرده و جهت رقابتهاي زير گروه دسته اول باشگاههاي ايران و جام رسانه هاي گروهي خود را آماده مي كند. از تيم منتخب هنرمندان ايران نفراتي مانند پژمان نياكي، پژمان بازغي، شهرام حقيقت دوست، ايرج نوذري، كيوان محمودنژاد، جواد يحيوي، رامبد شكرابي، يوسف صيادي، برزو ارجمند، ارهام بازغي و سيدحسين موسوي بازي مي كنند و مربيگري اين تيم به عهده محمود خوراكچي مربي تيم ملي فوتسال ايران است.

جام شانزدهم فجر
تحت الشعاع درخشش تكواندو كاران ايران
گروه ورزشي: شانزدهمين دوره پيكارهاي بين المللي تكواندو جام فجر همانند ادوار پيش با برتري قابل توجه قهرمانان ايراني شركت كننده در سالن بانوان مجموعه ورزشي آزادي به پايان رسيد. تيم ايران جدا از كميت شركت كنندگان خود نسبت به تيم هاي خارجي با ميدان دادن به جوانان و شناسايي ستارگان جديد بيشترين دستاورد را از اين تورنمنت به ارمغان برد. از سوي ديگر اين مسابقات براي دو شركت كننده المپيكي  ما هادي ساعي و يوسف كرمي جنبه بازيهاي تداركاتي را داشت و آنان پس از ماهها تمرين درون اردويي ميزان آمادگي خود را سنجيدند. رقابت تيم هاي باشگاهي ايران نيز كه هر كدام جمعي از برترين ها را در تركيب خود گنجانده بودند تماشايي بود كه تيم صنايع غذايي تاني گوي سبقت را از حريفان با سابقه  اش پاس و دانشگاه آزاد ربود. بهزاد خداداد از دانشگاه آزاد، محمد مهربان از صنايع غذايي تاني، كوروش رجولي از پاس و مرتضي رستمي از تاني مردان برتر اوزان دوم، چهارم و ششم و هشتم معرفي شدند.

برنامه فوتبال جام حذفي
استقلال و سايپا، هفتم تير به مصاف هم مي روند
گروه ورزشي: فدراسيون فوتبال روز يكشنبه اعلام كرد ديدار تيم هاي سايپا و استقلال تهران در چارچوب رقابت هاي فوتبال جام حذفي باشگاه هاي ايران روز يكشنبه هفتم تيرماه سال جاري در مجموعه ورزشي آزادي تهران برگزار خواهد شد.برنده اين ديدار كه ساعت ۳۰/۱۷ دقيقه برگزار مي شود، به ديدار پاياني پيكارهاي فوتبال جام حذفي باشگاه هاي ايران راه خواهد يافت.پيش از ديدار دو تيم سايپا و استقلال، روز دوم تيرماه ديدار برگشت تيم هاي كشت و صنعت شوشتر با ذوب آهن اصفهان و استقلال اهواز با فولاد سپاهان اصفهان در شوشتر و اهواز برگزار خواهد شد، كه تيم هاي برتر اين ديدارها در مجموع دو ديدار رفت و برگشت، روز هفتم تيرماه ديگر ديدار مرحله نيمه نهايي مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي ايران را برگزار خواهند كرد.

يك تيم باشگاهي واليبال به جاي تيم ملي در هند
گروه ورزشي: تيم واليبال جوانان ايران به جاي تيم ملي بزرگسالان در مسابقات آسياي مركزي شركت نمي كند. دليل عدم حضور تيم جوانان به مخالفت «سوتيكوويچ» سرمربي اين تيم بر مي گردد كه اعتقاد دارد بازيكنانش با افت بدني پس از دوره فشرده بدنسازي در شرايط مسابقه قرار ندارند. در همين رابطه فدراسيون واليبال در پي يافتن گزينه مناسب به جاي اعزام تيم جوانان است. با توجه به درگيري تيم ملي با اردوي بازيهاي جام شيخ راشد اين احتمال قوت گرفت كه يكي از تيم هاي باشگاهي به هند اعزام شود. پيكان، صنام، پاس از تهران و پگاه اروميه هر كدام مي توانند گزينه مناسب فدراسيون براي اين سفر باشند.
پايان مهلت نقل و انتقالات
ديروز آخرين روز نقل و انتقالات واليبال بود. با توجه به قراردادهاي به ثبت رسيده و دورخيز پيكان، صنام، پاس و پگاه اروميه و تقسيم بازيكنان نخبه در اين چهار تيم و برق تهران بايد در انتظار رقابت هاي نزديك تري در اين فصل از مسابقات ليگ برتر باشيم.

جام سايوان
تيم ملي فوتبال ايران با چهره اي جديد به مصاف سوريه مي رود
گروه ورزشي: در ادامه مسابقه هاي فوتبال غرب آسيا، «جام سايوان» تيم ملي فوتبال ايران امروز به مصاف سوريه مي رود. تيم ملي فوتبال ايران در بازي اول با نتيجه چهار بر صفر لبنان را شكست داد و امروز براي سرگروهي به مصاف سوريه مي رود. سوريه نيز توانسته تيم لبنان را شكست دهد و در واقع صعود سوريه و ايران قطعي است و ايران براي سرگروهي نياز به تساوي دارد. در گروه ديگر نيز فلسطين از دو بازي انجام داده صاحب يك امتياز شده، عراق از يك بازي سه امتياز كسب كرده و اردن با يك امتياز در انتظار بازي با عراق است.تيم ملي فوتبال كشورمان براي انجام ديدار امروز مقابل سوريه با چهار تغيير وارد ميدان خواهد شد.تيم ملي فوتبال كشورمان در حالي به مصاف سوريه مي رود كه در ديدار اول مقابل لبنان برخي بازيكنان اين تيم از نظر انرژي تخليه شده بودند و نتوانستند انتظارات لازم را برآورده كنند. به همين خاطر برانكوايوانكوويچ سر مربي اين تيم تصميم گرفت براي اين ديدار چند تغيير را در تركيب اصلي اين تيم ايجاد كند.
علي كريمي، يحيي گل محمدي و رحمان رضايي سه بازيكني خواهند بود كه به علت تحليل رفتن قواي جسماني دچار افت بدني شده اند و به همين خاطر برانكو چند روزي را به آنها استراحت داده تا به آمادگي مطلوب دست پيدا كنند. با اين تغييرات به نظر مي رسد كه جلال كاملي مفرد، سيد محمد علوي و عليرضا واحدي نيكبخت از ابتدا در تركيب تيم ملي قرار بگيرند. ضمن اينكه اين احتمال نيز وجود دارد كه برانكو از وجود آرش برهاني به جاي فرهاد مجيدي استفاده كند. ديدار تيم هاي ملي فوتبال ايران و سوريه در چارچوب رقابتهاي فوتبال غرب آسيا جام سايوان ساعت ۳۰/۱۸ دقيقه امروز برگزار خواهد شد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |