پنجشنبه ۱۸ تير ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۴۳۱
جشنواره تابستاني كيش، براي خانواده هاي كم درآمد
004257.jpg
هفتمين جشنواره تابستاني كيش كه از ۱۵ تير آغاز شد تا ۱۵ شهريور ادامه دارد. هدف از برگزاري اين جشنواره حمايت از رونق گردشگري و زمينه سازي سفر براي اقشار متوسط و كم درآمد جامعه به اين جزيره است.
حدود شش سال متوالي است اين جشنواره با برنامه هاي شاد و متنوع مانند برگزاري كنسرت خوانندگان مشهور كشور، مسابقات و اهداي جوايز نفيس به مسافران برپا مي شود. در هفتمين جشنواره براي اولين بار قرار است هر شب به قيد قرعه يك دستگاه پژو ۲۰۶ به يكي از مسافران اهدا شود.
ستاد برگزاري هفتمين جشنواره تابستاني امسال براي برگزاري مناسب و مطلوب اين جشنواره جذب ۳۰۰ هزار گردشگر را هدف قرار داده است. همچنين امسال دانشجويان و علا قه مندان به دنياي رايانه به طور رايگان از تور ويژهIT و تسهيلا ت رايگان پزشكي بهره مند مي شوند.
نرخ هتل ها در ايام نوروز ۲۰ درصد افزايش داشت در جشنواره تابستاني حداقل ۲۶ هزار تومان و حداكثر ۴۴ هزار تومان است كه از كاهش ۳۰ درصدي خبر مي دهد.
علا وه بر اين مسافران مي توانند از تخفيف ويژه در خريد و كارت مسافري استفاده كنند.

عابرين پياده؛ احتياط...!
004239.jpg
سالانه ۴۰ درصد تلفات از حوادث جاده اي نسبت به تلفات حوادث رانندگي در كشور به عابرين مربوط مي شود. آمار نشان مي دهد بيش از ۲۰ هزار نفر در جاده ها و خيابان هاي كشور بر اثر تصادف جان خود را از دست مي دهند و چندين هزار نفر بر اثر مصدوميت شديد دچار نقص عضو و از كارافتادگي مي شوند. از مجموع عابران پياده متوفي در تصادفات رانندگي بيش از ۷۰ درصد مرد و ۲۷ درصد زن هستند و بالغ بر ۳۵ درصد عابران فوت شده كمتر از ۱۵ و ۲۶ درصدشان نيز بالاي ۶۱ سال سن دارند. بيشترين علت مرگ دوسوم عابران پياده ضربه سر است و ۴۶ درصد موارد نيز عابران با اتومبيل هاي سواري تصادف مي كنند؛ اما عابرين پياده با رعايت نكات ذيل مي توانند از حوادث احتمالي جلوگيري كنند.
پلهاي عابر پياده براي شما احداث شده اند، هنگام عبور از عرض خيابان يا جاده اگر به پل هوايي دسترسي داريد حتماً از آن استفاده كنيد، چون بي توجهي به اين موضوع سبب تصادفات جبران ناپذيري مي شود و به دنبال آن عواقب زيادي از جمله مرگ، مجروحيت، معلوليت و ناراحتي هاي روحي و رواني و ... دربر دارد.
عابرين بايد توجه داشته باشند حدس زدن سرعت خودرويي كه به سمت شان نزديك مي شود چندان آسان نيست. اگر مطمئن نيستيد كه تا قبل از رسيدن خودرو مي توانيد از عرض جاده عبور كنيد، صبر كنيد و خود را به خطر نيندازيد، هيچ گاه به صورت مورب از عرض خيابان عبور نكنيد و كوتاه ترين مسير را براي عبور از خيابان يا جاده هاي بين شهري انتخاب كنيد.
هنگام بارش باران و برف، ديدن عابران پياده و كنترل خودرو براي رانندگان دشوارتر است. پس در چنين شرايطي با احتياط بيشتري از خيابان عبور كنيد. به كودكان خودنيز بياموزيد كه هنگام عبور از عرض سواره رو، ابتدا به سمت چپ نگاه كنند و اگر خودرويي به آنها نزديك نمي شود تا وسط خيابان پيش بروند و سپس به سمت راست نگاه كنند و به طور كامل از خيابان عبور كنند.
هنگام عبور از خيابان در شب و هواي تاريك از لباس رنگ روشن استفاده كنيد تا بهتر ديده شويد، توقف در سطح سواره رو يا قدم زدن روي سطح آسفالت مي تواند جان شما را به خطر اندازد. به غير از مأموران انتظامي هيچ كس حق ندارد روي سطح جاده ها بايستد يا قدم بزند.
چهارراه ها پرخطرترين مكان براي عابرين پياده هستند حتماً توجه داشته باشيد در هنگام عبور از چهارراه به چراغ سبز عابر پياده توجه كنيد آنگاه از خيابان عبور كنيد.
مقررات راهنمايي و رانندگي براي محافظت از جان و مال ما وضع شده اند. احترام به مقررات را فراموش نكنيد.

بازارچه حمل ونقل
004236.jpg
004233.jpg

بازارچه حمل و نقل
بازارچه خوراك
بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو
بازارچه آخر هفته
گوناگون
|  بازارچه خوراك  |  بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو  |  بازارچه آخر هفته  |  بازارچه حمل و نقل  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |