پنجشنبه ۲۵ تير ۱۳۸۳ - شماره ۳۴۳۸
گفت وگو با اكبر مالك كارشناس ومدرس ورزش
ورزش در صبح سلامتي
011055.jpg

معراج مژده- مي گويند تلويزيون مي تواند از نظر تبليغات هشتاد درصد روي بيننده تأثير بگذارد. پخش هر برنامه از تلويزيون در برگيرنده مخاطبان عام و همگان است. تلويزيون تنها رسانه اي است كه از قشر بي سواد تا تحصيلكرده عالي مي توانند از آن بهره ببرند. امروزه براي انتقال برنامه ها، اخبار و ايجاد زمينه هاي ارتباطي تلويزيون بهترين وسيله است. در بخش آموزش نيز تلويزيون مي تواند به دليل تأثيرگذاري سمعي و بصري خيلي سريع روي بيننده تأثيربگذارد. ورزش به عنوان يك پديده عمومي و پرمخاطب نيز قادر است از طريق تلويزيون ايجاد ترغيب و تشويق كند و بهترين تأثير آموزشي را نيز بگذارد. در برنامه هاي ورزشي فعلي تلويزيون در شش كانال، شبكه سوم در زمينه انتقال راه ورزش كردن همگان بسيار موفق بوده است. نگاهي كه طراحان برنامه هاي ورزشي در شبكه سوم دارند، بر بدنه كلي ورزش معطوف است و در واقع آنها به دنبال يك جريان سازي همگاني در ورزش اند تا حتي بتوانند خانواده ها را در حوزه خود قرار دهند.
براي انتقال اين حس و هدف نقش مجري و كارشناس اين نوع برنامه ها نيز بسيار مهم است و برنامه صبح سلامتي كه صبحها از شبكه سوم پخش مي شود تمام فاكتورهاي لازم را براي تشويق مردم عادي در بيرون و داخل خانه دارد. اكبر مالكي استاد ورزش، مربي تيمهاي ملي، بازيكن سابق تيمهاي تهرانجوان، عقاب و تيم ملي با مطالعه گسترده در اين زمينه در برنامه صبح سلامتي توانسته مخاطبان بسياري را جذب كند. در عمر كوتاه اين برنامه كه اتفاقاً در زمان اندكي (۱۴ دقيقه) پخش مي شود، بينندگان بسياري جذب آن شده اند. سروش، همراز و سلطان زاده به همراه اكبر مالكي مجموعه اي را ساخته اند كه در سلامتي جامعه جوان ما نقش تعيين كننده اي دارد. توصيه هايي كه در اين برنامه مي شود، تمريناتي كه صورت مي گيرد و فضاي انتخاب شده تماماً مي تواند تأثيرگذار باشد. اكبر مالكي در اين برنامه به كمك كارگردان برنامه عليرضا همراز از زواياي مختلف حركات ورزشي را به نمايش مي گذارد و با توضيح كامل بيننده را علاقه مند و تشويق به فراگيري مي كند به همين مناسبت گفت وگويي با اكبر مالكي انجام داده ايم كه مي خوانيد او همه روزه در ورزشگاه شهيد كشوري نزديك به هزار نفر را تحت برنامه هاي خود به مرز سلامتي نزديك مي كند. بايد در يكي از روزهاي هفته به اين محل سري بزنيد و انبوه علاقه مندان از ۱۴ تا ۷۶ سال را تماشا كنيد كه چگونه در برنامه هاي ورزشي اكبر مالكي سلامتي را بها مي دهند.
* آقاي مالكي تا چه اندازه  مي توان از طريق تلويزيون مردم را تشويق كرد كه ورزش كنند؟
- بديهي است كه مردم تلويزيون را به مطبوعات ترجيح مي دهند. دلايلش روشن است، قشر روزنامه خوان ما آن اندازه نيست كه همه در بربگيرد، اما تلويزيون قادر است، از هر سن و با هر درجه از سواد و تحصيلات را جذب كند. ما در برنامه صبح سلامتي ابتدا مسائل را به شكل تئوري بازگو مي كنيم و سپس به تمرينات بدني مي پردازيم تا دانش مردم را نيز در ورزش بالا ببريم.
با تمرينات ارائه داده شده هر بيننده اي مي تواند مشكلات عروقي خود را رفع كند و از نظر بهداشتي به سلامتي نسبي برسد. آرام دويدن، نرمش هاي كششي انجام دادن و تمريناتي كه كمك مي كند در نقاط مختلف بدن يك نوع آمادگي ايجاد كند.
* با برنامه تلويزيوني، چگونه اين آموزش را تداوم مي بخشيد؟
- با مقدمه چيني تئوري و استمرار بخشيدن به تمرينات و تأثير مثبت آن بيننده را ترغيب مي كنيم كه برنامه هاي ما را دنبال كند. مثلاً  امروز اگر نرمش هايي را در ارتباط با ماهيچه هاي شكم، انجام مي دهيم، توضيح خواهيم داد كه در تضاد با اين حركت، روي بالاتنه چگونه بايد عمل كنيد كه اين مسأله بيننده را تشويق مي كند كه برنامه  بعدي ما را ببينند.
* برنامه شما و كلاً كلاسهاي ورزشي شما، جنبه پزشكي و درماني دارد يا ورزشي؟
- اگر كمي ريشه اي نگاه كنيم، هر دو جنبه وجود دارد، چون ما در اين برنامه بحث قهرماني نداريم،من در تيم ملي با بازيكنان حرفه اي هم از همين روش استفاده مي كردم،روي مفاصل و مهره هاي آنها كار مي كردم و اين كار سبب مي شد تامفاصل آنها تقويت شود. در واقع به نوعي بهداشت درماني مفاصل و ستون مهر ه ها را آموزش مي دادم، در برنامه تلويزيون نيز به دو شكل تئوري و عملي روي اين مسائل كار مي كنيم و تأكيد هم داريم كه آن را صحيح انجام دهند. يك اشتباه كوچك در يك حركت ممكن است به بدن لطمه بزند. اين هشدار بسيار مهم است كه عزيزان بيننده، دقيقاً  همان گونه انجام دهند كه مي بينند.
* نقش كفش و لباس چقدر مهم است؟
- تلاش مي كنيم بهانه دست كسي ندهيم. كفش استاندارد و لباس مناسب ،لازمه تمرين است، حتي اگر در خانه باشد.
*  همه يكسان انجام مي دهند، محدوديت نداريد؟
- ما گوشزد مي كنيم كه هر كس با توانايي هاي خود به مقايسه بنشيند، حركات جهشي نداريم.
* سن افراد چقدر مهم است؟
- براي اين كار جدول داريم به ضربان قلب توجه مي دهيم،در قهرمانان نبض گيري مي كنيم. هر سني به فراخور آمادگي بدنش مي تواند روي حركات كار كند. ما بارها اين مسأله را تأكيد مي كنيم. ما در تمرينات خارج از تلويزيون شركت كننده ۱۵ ساله هم داريم و ۷۶ ساله و كساني كه واقعاً با اين تمرينات به زندگي بازگشته اند و سلامتي خود را به دست آورده اند. براي هر كدام از آنها تمرينات مناسب در نظر گرفته ايم.
* ساعت پخش برنامه صبح سلامتي به نظر مي رسد مناسب نيست؟
- دقيقاً، اگر بعدازظهر بود خيلي بهتر بود. ضمناً  فكر مي كنم زمانش نيز بايد افزايش پيدا كند. مثلاً چيزي بين ۲۰ تا ۳۰ دقيقه مناسب است. من روي تجربه ۲۰ ساله كار در تلويزيون مي گويم. من در سيما از آموزش دروازه باني شروع كردم تا به امروز فكر مي كنم سال ۱۳۶۳ بود، در شبكه دوم با آقاي كوثري.
* توصيه شما به سنين بالا چيست؟
- حركات جهشي انجام ندهند. يكي از عوارض سن بالا، پوكي استخوان است، كه در سنين بالا خطرناك مي شود، هرگز نبايد در اين موقعيت، پرش انجام داد، سريع دويد. بهترين كار راه رفتن به مدت ۳۰ دقيقه است. قبل از دويدن، نرمش كششي كه در فصل زمستان و تابستان متفاوت است چون دما بالاست و بايد حتماً  حركات كششي انجام شود.
* تفاوت كسي كه ورزش مي كند با ديگران چيست؟
- هر كس كار فيزيكي انجام دهد نسبت به كساني كه سكون دارند، انرژي بيشتري مصرف مي كند. راه رفتن و دويدن باعث مي شود تا انرژي مكانيكي به انرژي حرارتي تبديل شود.
011025.jpg

يكي از علائم ورزش عمل تعريق است كه با مصرف انرژي صورت مي گيرد. عمل تعريق يعني دفع سموم، چربي اضافي مضر، آماده سازي مفاصل و ماهيچه ها و غيره. بديهي است كه تفاوت بين اين حركات و فعل و انفعالات در يك شخص با شخصي كه هيچ گونه حركتي انجام نمي دهد كاملاً  روشن است.
* كلاً از كار تلويزيوني در ارتباط با برنامه صبح سلامتي راضي هستيد؟
- واقعاً  تمام دوستان زحمت مي كشند تا نتيجه كار خوب شود. از آقاي زمان مدير ورزش شبكه سوم، همراز، سلطان زاده و بقيه كه نامشان را شايد به خاطر نداشته باشم. اما اين برنامه و بقيه برنامه هاي ورزشي شبكه سوم توانسته اند، ورزش را نهادينه كنند و به گونه اي توجه بينندگان را به ورزش معطوف نمايند. كار با اين دوستان لذتبخش و دلنشين است.

يك ميليارد يورو،فقط براي امنيت المپيك آتن
011058.jpg
محمود فاضلي
به نوشته روزنامه جروزالم پست، مركز يهودي سيمون ويزنسال كه مقر آن در لوس  آنجلس آمريكا است به يهوديان سراسر جهان توصيه كرده است در رقابت هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن شركت نكنند. اين مركز همچنين تأكيد كرده است «توصيه خود را مبني بر نرفتن يهوديان به يونان پس نخواهد گرفت و معتقد است اين كشور محل امني براي سفر يهوديان نبوده و دولت محافظه كار يونان هيچ اقدامي براي مقابله با احساسات ضديهودي در اين كشور انجام نداده است.»
مركز ياد شده همچنين در نامه اي به كميته المپيك، كشور يونان را بزرگترين مركز احساسات ضد يهودي دانسته و تأكيد كرده است تلاش زيادي نموده تا مقامات يونان را به انجام اقداماتي در برابر يهودي ستيزي وادار نمايد. مركز يهودي ياد شده در دسامبر ماه گذشته و به دنبال  وقوع چند حادثه ضد يهودي در يونان، به يهوديان سراسر جهان هشدار داد كه به اين كشور سفر نكنند. اين مركز ادعا نموده است كه ۱۶ هزار عضو اين مركز به اين توصيه عمل خواهند كرد و در طول برگزاري بازيهاي المپيك ۲۰۰۴ به آتن نمي روند مگر آنكه دولت يونان برنامه اي براي مقابله با يهودي ستيزي موجود در اين كشور داشته باشد.
مواضع اين مركز در حالي است كه گفته مي شود هم اكنون ۵ هزار نفر از يهوديان در يونان زندگي نموده و داراي انجمني فعال، موزه و عبادتگاه اختصاصي مي باشند. علي رغم روابط نزديك انجمن يهوديان با مقامات دولتي اين كشور اما يهوديان در ميان توده مردم اين كشور از كمترين محبوبيت برخوردار هستند. واكنش اين مركز يهودي در حالي است كه گفته مي شود هر از چند گاهي از سوي مراكز صهيونيستي اخباري مبني بر احتمال حملات گروههاي فلسطيني به بازيهاي آتن منتشر مي شود كه البته بارها از سوي گروههاي فلسطيني تكذيب گرديده است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه مروان عبدالحميد نماينده جديد تشكيلات خودگردان فلسطيني در يونان در جديدترين مصاحبه خود تأكيد كرده است. «نه تنها هيچ جناح فلسطيني بازيهاي المپيك آتن را تهديد نخواهد كرد، بلكه تشكيلات خودگردان فلسطيني و بويژه شخص ياسر عرفات رئيس آن، دستورهايي را به جناح هاي فلسطيني صادر نموده كه از اين بازيها محافظت نمايند. جناح هاي فلسطيني همه تلاش خود را براي محافظت از اين بازيها و جلوگيري از هرگونه اقدام انفرادي انجام خواهند داد». گفته مي شود قرار است بزودي نشست دوجانبه اي ميان نمايندگان تشكيلات خودگردان فلسطين و دولت يونان درباره امنيت مسابقات المپيك آتن برگزار شود.
درخواست اين مركز يهودي براي عدم حضور يهوديان در المپيك ۲۰۰۴ آتن مي تواند با سفر اخير نخست وزير يونان به آمريكا و ديدار وي با رئيس جمهور آمريكا و فشارهاي احزاب و رسانه هاي گروهي يونان عليه اقدامات سركوب گرانه رژيم صهيونيستي در مناطق اشغالي فلسطين مرتبط باشد. آقاي كارامانليس نخست وزير راستگراي يونان پس از ديدار با جرج بوش تأكيد كرد:
«يونان جهت تأمين امنيت المپيك آتن سرمايه گذاري هاي زيادي در تجهيزات و نيروي انساني انجام داده است. به رغم تهديد هاي شبكه تروريستي القاعده، در بازيهاي المپيك هيچگونه مشكل امنيتي رخ نخواهد داد.» وي همچنين طرح موضوع اعزام نيروهاي ويژه آمريكا به آتن در چارچوب المپيك طي مذاكرات با جرج بوش را صريحاً رد كرد.
همچنين درخواست خانم سوفيا ساكوراما قهرمان پرتاب نيزه زنان جهان (كه هم اكنون يك شهروند فلسطيني شده است) از كميته المپيك مبني بر شركت در المپيك تحت پرچم فلسطين موجب خشم محافل يهودي گرديده است. ركورددار پرتاب نيزه زنان در المپيك سال ۱۹۸۱، اين اقدام را حركتي نمادين براي صلح مي داند.
مواضع يهوديان آمريكا مبني بر احساسات ضد يهودي در كشور يونان در حالي است كه چنين فضايي در ساير كشورهاي اروپايي نيز ديده مي شود. در فروردين ماه گذشته نتايج پژوهش جديد صورت گرفته از سوي اتحاديه اروپا در مورد يهودي ستيزي در اروپا، با واكنش محافل يهودي قاره اروپا روبرو گرديد. به ادعاي اين گزارش، بيشترين احساسات ضد يهودي در كشورهايي همچون آلمان، انگليس، بلژيك، فرانسه و هلند ديده شده و در كشورهايي همچون پرتغال، فنلاند و لوكزامبورگ مسئله يهودي ستيزي تقريباً وجود نداشته و در كشورهايي همچون يونان، اتريش، اسپانيا و ايتاليا به شكل جدي مطرح نيست. در دهه اخير چندين بار مراكز يهوديان در يونان با تهديد هايي روبرو بود و به قبرستان آنها در يونان صدماتي وارد گرديد كه يهوديان معمولاً مسلمانان عرب تبار مقيم اين كشور را متهمان اصلي چنين حملاتي مي دانند.
يونان در سه سال اخير و در راستاي همكاري هاي امنيتي در طول برگزاري مسابقات المپيك با هفت كشور آمريكا، انگليس، فرانسه، اسپانيا، آلمان، استراليا و رژيم صهيونيستي همكاري داشته كه البته جزئيات آن در پرده ابهام قرار دارد. علي رغم اخبار منتشره در زمينه امنيت المپيك، مقامات اين كشور بيش از يك ميليارد يورو براي امنيت بيست و هشتمين دوره مسابقات المپيك هزينه نموده اند كه اين ميزان بيش از دو برابر بودجه امنيتي مسابقات المپيك سيدني است. قرار است ۷۰ هزار نفر از نيروهاي امنيتي پليس و ارتش يونان به طور شبانه روزي امنيت اين مسابقات را تأمين نمايند.

سايه روشن ورزش
ليدز يونايتد ورزشگاه  اختصاصي  خود را مي فروشد
011031.jpg

گروه ورزشي - مقامات  باشگاه  فوتبال ليدز يونايتد،سقوط  كرده  به  دسته  اول  باشگاههاي  انگليس  براي  از ميان  بردن  ديون  سنگين ، تصميم  گرفتند ورزشگاه  اختصاصي  خود، الاند رود، را بفروش  برسانند. «جرالد كراسنر» رئيس  باشگاه  اين  خبر را اعلام  كرد. نحوه  فروش  ورزشگاه  به  صورت  كفالت  اعتباري  (بيل  كرديت ) با اقساط  حداقل  ۲۵ ساله  است . در اين  مدت  باشگاه  مي تواند همـچنان  در ورزشگاه  خود ديدارهايش  را برگزار كند و در عين  حال  به  تدريج  مجدداً به  صورت  اقساط  آن  را خريداري  نمايد.
هواداران  ليدز از اين  تصميم  باشگاه  ناراضي  هستندو رئيس  باشگاه  در پاسخ  به  آنها مي گويد كه  براي  خارج  ساختن  باشگاه  از وضعيت  بحران  اقتصادي  ناچار به  اتخاذ اين  راهكار اقتصادي  شده  است .
باشگاه  ليدز يونايتد از چند سال  پيش  در آرزوي  دست  يافتن  به  قلل  رفيع  فوتبال  انگليس  دست  به  ولخرجي هاي  نامعقول  زد و نتيجه  آن  هم  غرق  شدن  در گرداب  ديون  سنگين  بود به  نحوي  كه  براي  فصل  آينده  با بدهي  سنگين  ۸۲ ميليون  پوندي  (حدود ۱۲۰ ميليون  يورو) روبه روست . باشگاه  در ماه  مارس  با سرمايه گذاري  يك  كنسرسيوم  اقتصادي  محلي  توانست  ديون  مالياتي اش  را به  دولت  پرداخت  كند و از خطر انحلال  و ورشكستگي  نجات  يابد.

يونان  از تصميم  «رهاگل » استقبال  كرد
011034.jpg

فدراسيون  فوتبال  يونان  اراده  «اوتو رهاگل » در رد پيشنهاد مربيگري  تيم  ملي  فوتبال  آلمان  و امتناع  از فسخ  قرارداد با تيم  ملي  فوتبال  اين  كشور را ستود.
«واسيليس  گاگاتسيس  » رئيس  فدراسيون  فوتبال  يونان   در يك  برنامه  راديويي  در راديو خصوصي  فلش  آتن  گفت : وفاداري  رهاگل  به  تعهداتش  با فدراسيون  فوتبال  يونان  فقط  به  خاطر قراردادش  با اين  سازمان  نبود بلكه  بيش  از آن  اين  مربي  به  تعهد شفاهي  كه  به  ما داده  بود، پايبند ماند.وي  افزود: با شناختي  كه  از سه  سال  پيش  از رهاگل  دارم  ، او را انساني  كاملاً وفادار به  عهد يافته ام .
رهاگل  در تماسي  تلفني  با فرانتس  بكن  باوئر نايب  رييس  فدراسيون  فوتبال  آلمان ، رسماً پيشنهاد مربيگري  تيم  ملي  آلمان  را رد كرد و گفت  كه  به  قراردادش  با فدراسيون  فوتبال  يونان  كه  تا جام  جهاني  ۲۰۰۶ است  وفادار خواهد ماند.
بعد از اوتمار هيتسفلد، اوتو رهاگل  دومين  فردي  است  كه  پيشنهاد مربيگري  تيم  ملي  آلمان  را رد مي كند.
رهاگل  سال  ۲۰۰۱ به  سمت  مربي  تيم  ملي  يونان  درآمد و تا سال  ۲۰۰۶ تحت قرارداد آن  است . اين  مربي  موفق  آلماني  در شاهكاري  بي نظير يونان  را براي  اولين  بار در تاريخ  خود قهرمان  فوتبال  اروپا كرد.
دست  اندركاران  فوتبال  يونان  و نشريات  تخصصي  يونان  ، سيستم  دفاع  آهنين  را كه  رهاگل  براي  تقويت  بنيه  دفاعي  تيم  ملي  ريخت  مورد تمجيد قرار داده  و از اين  مربي  خواسته اند همچنان  به  كار بر روي  اين  سيستم  در تيم  ادامه  دهد.
فدراسيون  فوتبال  يونان  به  رهاگل  پيشنهاد ۵ ميليون  يورو دستمزد تا جام  جهاني  ۲۰۰۶ داده  است .
شناگر آمريكايي :
ماريون  جونز خيانتكار است 
«گري  هال » شناگر آمريكايي  و صاحب  عنوان  قهرماني  المپيك ، مي گويد كه  «ماريون  جونز» صاحب  پنج  عنوان  قهرماني  دووميداني  زنان  جهان  كه  از متهمان برجسته  پرونده  دوپينگ  است ، مي بايست  براي  تمام  عمر از شركت  در مسابقات  محروم  شود.
گري  هال  كه  صاحب  عنوان  قهرماني  شناي  ۵۰ متر آزاد جهان  است ، در حاشيه  مسابقات  شناي  انتخابي  بازيهاي  المپيك  آتن  در لانگ  بيچ  ايالت  كاليفرنيا اين  مطلب  را بيان  كرد.
ماريون  جونز يكي  از متهمان  اصلي  پرونده  دوپينگ  جمعي  از ورزشكاران  آمريكائي  با داروي  جديد «تي  اچ  جي» است . اما اين دونده  به  دفعات  اتهام  خود را تكذيب  و اعلام  كرد كه  هرگز پاسخ  آزمايش  او مثبت  نبوده  است.
اما هال  با رد اين  ادعا مي گويد كه  داروي  تي  اچ  جي  قابل  شناسائي  با لوازم  آزمايشگاهي  موجود نيست  و دونده  اين  دارو را مصرف  كرده  اما در بدنش  شناسائي  نشده  است  و درواقع  حقيقتاً وي  مستحق  محروميت  مادام العمر است .
گري  هال  تاكيد كرد: نه  فقط  ماريون  جونز بلكه  همه  افرادي  كه  به  دوپينگ  اين  دونده  ايمان  دارند و بر روي  آن  سرپوش  مي گذارند و اين  حقيقت  را كتمان  مي كنند، خيانتكارند، زيرا  اين كار فقط  يك  خيانت  ورزشي  نيست  بلكه  يك  دزدي  است  ،ضايع  ساختن  حق  ساير ورزشكاراني  است  كه  استحقاق  برنده  شدن  را داشتند اما ماريون  جونز حق  آنان  را سلب  كرد.هال  ادامه  داد:در بازيهاي  المپيك  سيدني  جمعي  از ورزشكاران  متوجه  اين  واقعيت  بودند كه  ماريون  جونز استحقاق  برنده  شدن  را ندارد و براي  اثبات  اين  فرضيه  به  چهار سال  پيگيري  نياز بود. وجود داروي  جديد تي  اچ  جي  در جمع  داروهاي  دوپينگي  در ميان  ورزشكاران  به  خصوص  دوندگان  آمريكا در ماه  اكتبر گذشته  كشف  شد. ده  تن  از ورزشكاران  شناخته  شده  آمريكا از جمله  ماريون  جونز و تيم  مونتگمري  از متهمان  اصلي  پرونده  هستند.
آژانس  مبارزه  با دوپينگ  آمريكا كه  پيگير پرونده  است، در آستانه  برگزاري  مسابقات  انتخابي  بازيهاي  المپيك  ، جونز را از اتهام  تبرئه  كرد تا اين  متهم  بتواند فرصتي  براي  حضور مجدد در بازيهاي  المپيك  بدست  آورد.اما آژانس  فوق  سرنوشت مونتگمري  ركورددار دوي  ۱۰۰ متر جهان  يكي  از شش  متهم  پرونده  را براي  صدور راي  قطعي  به  دادگاه  داوري  در ورزش  ارجاع داده  است .

خبرها و نگاه ها
هشدار وادا به ورزشكاران المپيكي
011028.jpg

گروه ورزشي - در فاصله  كمتر از دو ماه مانده تا آغاز بازي هاي المپيك آتن، آژانس جهاني مبارزه با دوپينگ (وادا) اعلام كرد كه براي آزمايش كنترل دوپينگ از ورزشكاران المپيكي به صورت سرزده به همه  كشورهاي جهان سفر خواهند كرد .در آخرين نشست آژانس جهاني مبارزه با دوپينگ (WADA)، كه هفته  گذشته در شهر مونترال كانادا برگزار شد، موضوع نمونه گيري تصادفي از ورزشكاران المپيكي مطرح شد و در نهايت مقرر گرديد تا در طي دو ماه مانده تا المپيك، فعاليت هاي كنترل دوپينگ و نمونه گيري هاي تصادفي و بدون اطلاع قبلي از طريق چند شركت تحت قرارداد با وادا آغاز شود و همچنان تا آستانه  المپيك ادامه يابد. همچنين كشورها نيز بايد اين مساله را به جديت پيگيري كنند.
با توجه به اين حركت وادا، امكان ورود سرزده  ماموران كنترل دوپينگ به كشور ما نيز وجود دارد كه مي بايست به دقت و جديت مورد عنايت مسئولان ذيربط قرار گيرد و آمادگي هاي لازم جهت مواجهه و همكاري لازم و كامل با اين گروه فراهم شود.
اين در حالي است كه حدود ۴ سال قبل و پيش از المپيك سيدني گروه كنترل كننده  دوپينگ از سوي كميته  بين المللي المپيك وارد كشور شدند و از تعدادي از ورزشكاران المپيكي نمونه گيري دوپينگ به عمل آمد كه در نهايت با سهل انگاري مسئولان وقت، دو نفر از بوكسورهاي كشورمان دوپينگي اعلام شدند.
از نكات قابل توجه در اين امر پيگيري نتايج آزمايش كنترل دوپينگ است، به طوري كه مي توان در صورت دوپينگي بودن ورزشكاران از اعزام آنان به آتن جلوگيري كرد.
تظاهرات  خياباني در آتن عليه  ناتو
011037.jpg

در اعتراض  به  حضور ناتو و نيروهاي  نظامي  چندمليتي  به  سركردگي  آمريكا در بازيهاي  المپيك  آتن ، قريب  به  ۸۰۰ تن  از اعضاي  گروه هاي  كمونيستي يونان  در خيابانهاي  آتن  دست  به  تظاهرات  زدند.
تظاهركنندگان  شعارهاي  ضد آمريكايي  سر مي دادند و در پارچه  نوشته هايي  كه  با خود حمل  مي كردند، خواستار خروج  نيروهاي  ناتو و نظاميان  آمريكا و ساير كشورها از آتن  شدند.
تظاهركنندگان  در حوالي  سالن  تئاتر هرود آتيكوس  در مركز شهر ، يك  تابلوي  يادبود كارگران  كشته  شده  در حوادث  به  وقوع  پيوسته  حين  عمليات  ساختماني  پروژه هاي  عمراني  بازيها بنا كردند، ضمن  آنكه  يك  دقيقه  سكوت  به  احترام  اين  كشته شدگان  به  اجرا گذاشته  شد.
تابه  حال  ۱۹ كارگر كه  اغلب  هم  خارجي  بودند، حين  عمليات  ساختماني  بازيهاي  المپيك  آتن  جان  خود را از دست  داده اند.
۱۲ تن  از نمايندگان  پارلمان  يونان  كمونيست  هستند.
دولت  يونان  يك  ميليارد يورو به  برنامه  امنيتي  بازيهاي  المپيك  اختصاص  داده  و كار اجراي  آن  را هم  به  يك  پيمانكار آمريكايي  با نام  اختصاري  «سايك » واگذار كرده  است  . علاوه  بر اين  برنامه  گسترده  كه  با همكاري  تعداد زيادي  از كشورهاي  جهان  صورت  مي گيرد، ناتو هم  در اين  برنامه  مشاركت  دارد و آمريكا همچنان  دولت  يونان  را تحت  فشار قرار مي دهد كه  به  ناتو نقش  بيشتري  در اين  برنامه  دهد و نيروهاي  بيشتري  از اين  سازمان  در بازيهاي  المپيك  در يونان  حضور پيدا كنند.
بدمينتون  در سوريه
در حال  پيشرفت 
رشته  ورزشي  بدمينتون  در سوريه  نوپا است  اما در حال  پيشرفت  خوبي  مي باشد و در مقايسه  با كشورهاي  همسايه  بويژه  عربي  چيزي  كم  ندارد.
بدمينتون  سوريه  تاكنون  در همه  مسابقات  عربي  درخشيده  است  و به  همين  دليل  مورد توجه  مسئولان  سازمان  تربيت  بدني  اين  كشور قرار دارد.
سوري ها در ارزيابي  رشته هاي  ورزشي  همواره  به  نتايج  حضور ورزشكاران  و تيم هاي  ملي  و باشگاهي  خود در سه  سطح  نونهالان ، اميد و بزرگسالان  در مسابقات  منطقه اي  و جهاني  توجه  خاص  دارند.
بدمينتون  بازان  سوري  از سال  ۱۹۸۶ تاريخ  آغاز اين  رشته  ورزشي  در سوريه ، تا امروز هميشه  بر روي  سكوهاي  قهرماني  مسابقات  عربي  ايستاده اند و تنها يك بار نتيجه  بخش  انفرادي  مسابقات  سال  ۲۰۰۲ قهرمانان  كشورهاي  عربي  را به  بازيكني  از الجزاير كه  تابعيت  فرانسوي  دارد، واگذار كردند.
اين  الجزايري  در آخرين  دوره  بازي هاي  دهه  مبارك  فجر در جمهوري اسلامي  ايران  در تركيب  تيم  ملي  فرانسه  حضور داشت  و با تصاحب  عنوان  قهرماني  به  رقابت هاي  المپيك  ۲۰۰۴ آتن  راه  يافت .
قهرمانان  بدمينتون  سوريه  در مسابقات  عربي  كه  سال  ۲۰۰۳ در اردن  برگزار شد در همه  رده هاي  بزرگسالان  و جوانان ( انفرادي  و تيمي ) عناوين  قهرماني  را از آن  خود كردند. دبير فدراسيون  بدمينتون  سوريه  در مصاحبه  با خبرنگار ايرنا، تصريح  كرد: هرچند كه  تيم  ملي  بدمينتون  سوريه  در سطح  قاره  آسيا هنوز حضوري  قوي  ندارد، اما اميدواريم  با آمدن  «زيازوا» مربي  چيني  بتوانيم  در بازي هاي  آسيايي  هم  حرف هايي  براي  گفتن  داشته  باشيم  و طلسم  شكست هاي  آسيايي  خود را بشكنيم .

ورزش
اقتصاد
ايران
زندگي
سياست
هنر
|  اقتصاد  |  ايران  |  زندگي  |  سياست  |  ورزش  |  هنر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |