پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۷۱ - Aug 19, 2004
ديدار نمايندگان مجلس و هيأت دولت
009504.jpg
رئيس جمهوري: بررسي برنامه چهارم توسعه اقتصادي كشور حق مجلس است اما بايد از وارد كردن شوك و تغيير ناگهاني اصول و معيارهاي برنامه پرهيز شود
رئيس مجلس : نمايندگان  ناچار به  بيان واقعيت ها به  دولت  هستند و نظارت  بر دولت  و بيان  ضعف هاي  آن نبايد تضعيف دولت  تلقي  شود بلكه  مقدمه اي  براي  تقويت  دولت  است 
نشست مشترك دولت و مجلس ديروز در آستانه هفته دولت با حضور رؤساي جمهور و مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.
در اين ديدار رئيس جمهور نيز در سخناني اين ديدار را آغاز يك هماهنگي و همكاري براي تفاهم و تبادل نظر بيشتر و با برنامه ريزي درست تر براي آينده دانست و ابراز اميدواري كرد اين گونه جلسات با برنامه ريزي و دقت بيشتر نتايج سودمندي را به همراه داشته باشد و زمينه توسعه و پيشرفت بيشتر براي ملت و كشور را فراهم كند.
آقاي خاتمي با بيان اينكه دو ديدگاه اصلي در كشور درباره اقتصاد وجود دارد گفت: ديدگاهي كه بعد از جنگ مبناي كار مديريت كشور قرار گرفت در سه برنامه پنج ساله اقتصادي محور كار بوده است.
رئيس جمهور افزود: بررسي برنامه چهارم توسعه اقتصادي كشور حق مجلس است اما بايد از وارد كردن شوك و تغيير ناگهاني اصول و معيارهاي برنامه پرهيز شود.
آقاي خاتمي با اشاره به برخي تغييرات در لايحه برنامه چهارم توسعه از سوي مجلس ضمن ابراز نگراني از محقق نشدن اهداف كمي برنامه ابراز اميدواري كرد كه با همكاري دولت و مجلس اين هدفها محقق شود.
آقاي خاتمي تصريح كرد: در برنامه چهارم توسعه نياز به حدود چهارصد ميليارد دلار سرمايه گذاري است تا بخشي از رشد ۸ درصدي كه يكي از اهداف ماست و براساس برنامه چشم انداز بيست ساله ترسيم شده تأمين شود.
رئيس جمهور اهتمام به بخش خصوصي و جلب سرمايه گذاري خارجي را ضروري دانست و گفت: بايد دقت كنيم كه خداي ناخواسته دستاوردهاي دولت و نظام ناديده انگاشته نشود و مردم بي جهت مايوس نشوند هر چند كه نقد علمي و صحيح مي تواند سبب اصلاح و بهبود امور شود.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با تأكيد بر پايبندي به مباني و اصول جمهوري اسلامي اظهار داشت: جمهوري اسلامي از جنگ تحريم اقتصادي و رفتن پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت استقبال نمي كند و هر اقدام مدبرانه اي را كه از وارد شدن لطمه به ملت و كشور جلوگيري كند انجام خواهد داد.
آقاي خاتمي تصريح كرد: فن آوري صلح آميز هسته اي حق مسلم ماست و از آن نمي گذريم اما مذاكره و تعامل سياسي را براي رفع دغدغه هاي موجود ادامه مي دهيم.
رئيس جمهور اظهار داشت: جمهوري اسلامي بر مبناي معيارهاي ديني و فرهنگي خود نمي خواهد و نمي تواند بمب هسته اي توليد كند، اما توليد سوخت هسته اي نيروگاهها و دستيابي به فناوري صلح آميز را حق قانوني خود مي داند.
وي افزود: بايد بر مبناي جمهوري اسلامي كه مردم سالاري در متن آن است پافشاري كنيم و پيشتاز احترام به حقوق بشر باشيم.
آقاي خاتمي اظهار داشت: در نظامي كه امام (ره) به آن اعتقاد داشت حتي يك زنداني سياسي و مطبوعاتي هم نبايد وجود داشته باشد و همه با هم بايد سعي كنيم آنچه كه در اسلام و قانون اساسي هست با اعمال سلايق افراد از بين نرود.
در اين نشست غلامعلي  حداد عادل  رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي  از وزيران كابينه  محمد خاتمي  رئيس  جمهوري  اسلامي ايران  خواست ، دست  دوستي  و همكاري نمايندگان  مجلس  هفتم  را به  گرمي بفشارند.
حداد عادل  همكاري  و تعامل  را دو سويه  دانست  و گفت : مجلس  شوراي اسلامي اميدوار است  با تقويت  همكاري  دولت  و مجلس ، مشكلات  اساسي  مردم  كه يكي  از آنها موضوع  گراني  است ، ريشه  كن  شود.
وي  به  برخي  سخنان  غيرمنصفانه  در خصوص  مجلس  شوراي  اسلامي اشاره  كرد وگفت : از ابتداي  شروع  به  كار مجلس  هفتم ، كليشه اي  براي  مجلس  طراحي  شد وعده اي  تلاش  كردند تا مجلس  هفتم  را به  خشونت ، سخت گيري  بيجا، تحجر و ضديت با آزادي  محكوم  كنند.
رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي گفت : اين  عده  تلاش  دارند بگويند كه  مجلس  هفتم براي  منزوي  ساختن  كشور در عرصه  اقتصادي ، اجتماعي  و فرهنگي  در جهان  تلاش دارد.
حداد عادل  مشخصا از عبدالله  رمضانزاده  سخنگوي  دولت  نام  برد وگفت : اين  سخنان  غير منصفانه  و نيز نسبت هاي  سوء داده  شده  از سوي  سخنگوي دولت  به  مجلس  هفتم ، جفا به  مجلس  است .
وي  توضيح  داد كه  ما از آزادي ، آزادي  مطبوعات  و عقلانيت  دفاع  مي كنيم . اسلام  ديني  عقلاني  و عدالت  محور است .
رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي گفت : از آغاز مجلس  هفتم ، اعلام  كرديم  كه  به مسايل  تنش  زا توجهي  نداريم ، اما گاهي  بخشي  از سخن  فردي ، برجسته  و همان بخش  از سخنگوي  دولت  سئوال  مي شود و ايشان  مجلس  را كمابيش  مخاطب  قرارمي دهند و به  گونه اي  پاسخ  مي دهند كه  گويي  در مجلس  چنين  تصميم گيري  شده است . مجلس  هفتم  چه  نسبتي  به  تفكر طالباني  دارد؟
عبدالله  رمضانزاده  روز دوشنبه  در نشست  هفتگي  خود با خبرنگاران داخلي  و خارجي  در پاسخ  به  سئوال  خبرنگاري  درمورد اظهارات  برخي  نمايندگان مجلس  درباره  ضرورت  جداسازي  فضاهاي  آموزشي  و همچنين  تصميم  نيروي  انتظامي در مبارزه  با بدحجابي  گفته  بود: درباره  مسئله  حجاب  آنچه  كه  درجمهوري اسلامي ايران  قابل  اعتنا است ، ديدگاه  حضرت  امام  خميني  (ره ) است .
سخنگوي  دولت  به  مسئله  جداسازي  دختران  و پسران  دانشجو در سال  ۱۳۶۲اشاره  كرده  و گفت : اين  بحث  كه  دراين  سال  مطرح  و اقداماتي  نيز انجام شد كه  با عكس العمل  و مخالفت  امام  خميني  (ره ) و دفترايشان  رو به  رو شد.
سخنگوي  دولت  همچنين  گفته  بود: متاسفيم  كه  چنين  ديدگاههايي  دوباره در كشور مطرح  مي شود كه  بيشتر به  ديدگاه  طالبان  مي ماند تا ديدگاههاي مطرح  و قرائت  جمهوري  اسلامي ايران  از اسلام .
حداد عادل  در ادامه   افزود: چه  كسي  در مورد حجاب  اظهار نگراني  ندارد؟ مگر عفت يكي  از ارزشهاي  انقلاب  نبود؟ ما حرمت  شكني  و مرز شكني هايي  كه  جامعه  را به سمت  بي حجابي  مي برد، احساس  مي كنيم  و اين  نگراني  مجلس  است  و دولت  هم  بايدچنين  نگراني  داشته  باشد.
حداد عادل  به  بررسي  لايحه  برنامه  چهارم  توسعه  در مجلس  شوراي  اسلامي اشاره  كرد و گفت : نظر مجلس  در مورد ماده  سوم  اين  لايحه  كه  رابطه  شركت  ملي نفت  ايران  با دولت  را تنظيم  مي كند، اين  است  كه  موضوع  اين  ماده  بسيارمهمتر از يك  ماده  در يك  لايحه  است .
وي  گفت : اين  موضوع  بايد به  صورت  لايحه اي  فراگير و مدون  از سوي  دولت ارايه  و در مجلس  شوراي  اسلامي بررسي  شود.
رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي همچنين  به  موضوع  خصوصي سازي  در لايحه  برنامه چهارم  اشاره  كرد و گفت : سياست  كلي  مجلس  شوراي  اسلامي در باب  خصوصي سازي ، انقباضي  نيست  بلكه  مجلس  سياست  انضباط در خصوصي سازي  را پيگيري  مي كند.
حداد عادل  در مورد موضوع  نظارت  مجلس  گفت : نمايندگان  ناچار به  بيان واقعيت ها به  دولت  هستند و نظارت  بر دولت  و بيان  ضعف هاي  آن نبايد تضعيف دولت  تلقي  شود بلكه  مقدمه اي  براي  تقويت  دولت  است .
حداد عادل با يادآوري فرارسيدن هفته دولت از خدمات دولت قدرداني كرد و از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي خواست در اين هفته ضمن توجه به مشكلات مردم و اشكالات، پيشرفت هاي دستگاههاي اجرايي را نيز مطرح كنند.
وي  همچنين  تأكيد كرد كه  حفظ وحدت ، اساس  اقتدار ملي  است  و اگر دولت ، مجلس  و همه  اركان  نظام  در صف  واحدي  باشند و دست  در دست  هم  دهند، بسياري از مشكلات  ملت  حل  خواهد شد. مجلس  امروز در اين  مسير گام  مي نهد.

وزير دفاع عراق تهديد به آغاز حمله نهايي كرد
نجف در ترديد و انتظار جنگ و مذاكره
سخنگوي صدر: مقتدي صدر با تمام بندهاي طرح كنفرانس ملي عراق براي حل بحران نجف موافقت كرده است
سخنگوي مقتدي صدر اعلام كرد: صدر با تمام بندهاي طرح سه مرحله اي كنفرانس ملي عراق براي حل بحران نجف موافقت كرده است.
به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي المحيط، احمد شيباني، سخنگوي مقتدي صدر اظهار داشت: كميته ميانجيگر وابسته به كنفرانس ملي عراق در اقدام اخير خود براي حل اين بحران موفق عمل كرده است.
از سوي ديگر رجاء  الخزعلي، يكي از اعضاي كنفرانس ملي عراق اظهار داشت: هياتي كه مقرر بود براي حل بحران نجف عازم اين شهر شود، در مسئوليتي كه به آن محول كرده  بودند، موفقيت هايي را به دست آورده است.
خزعلي اظهار داشت: تمام اخبار انتشار يافته توسط رسانه هاي خبري مبني بر شكست كميته ميانجيگر كنفرانس ملي عراق در حل بحران نجف و ديدار با مقتدي صدر عاري از هر گونه صحت است و اين كميته توانسته است در سفر خود به نجف موفقيت هايي را به دست آورد.
در همين حال شيخ حسن الاطهري از دفتر مقتدي صدر در بغداد نيز گفت كه مقتدي صدر طرح را پذيرفته است البته او شرايط كوچك ديگري را نيز عنوان كرده است.
در همين رابطه صفيه السهيل نماينده زن مستقل در كنفرانس ملي عراق گفت كه او نامه اي را از دفتر صدر در بغداد دريافت كرده كه در آن مقتدي صدر موافقت خود را با بندهاي طرح كنفرانس ملي عراق اعلام كرده است.
المحيط نوشت: اظهارات شيباني و خزعلي در حالي انجام مي گيرد كه وزير دفاع عراق حازم شعلان اعلام كرده است زمان حمله به شهر نجف و پايان دادن به تحصن متحصنين در مرقد امام علي (ع) فرا رسيده است.
گزارشهاي خبري مربوط به تحولات عراق به ويژه نجف را در صفحه ۲۷ مي خوانيد.

اينديپندنت:
قدرت بازدارنده آيت الله سيستاني در عراق برتر از آمريكاست
اينديپندنت با ارايه گزارشي تحت عنوان اميد عراق براي دستيابي به دموكراسي، به وضعيت جسمي آيت الله سيستاني وابسته است نوشت: آيت الله سيستاني براي دستيابي عراق به آزادي و دموكراسي، جنگ سختي را آغاز كرده بود؛ البته اين جنگ بدون هر گونه چشمداشتي از سوي او جهت دستيابي به قدرت انجام مي گرفت و اين نكته مهم و باارزش ماجرا بود.
به گزارش ايسنا، روزنامه اينديپندنت در اين گزارش آورده است : آيت الله سيستاني در برقراري معادله سخت ميان خود، شيعيان و مسيحيان موفقيت هاي چشمگيري را بدست آورد و صريحا از شيعيان خواست كه از طوايف ديني در برابر هجوم نيروهاي آمريكايي يا تروريستي در عراق حمايت كنند و اين بهترين اقدام جهت اتحاد اين محورهاي مذهبي متفاوت بود.
اين روزنامه در گزارش خود، به نقل از كارشناس تفكرات سياسي شيعيان مي نويسد: ديدگاههاي آيت الله سيستاني در زمينه دموكراسي، در نوع خود در خاورميانه  بي نظير است و بايد گفت كه تفكرات وي بذرهاي حياتي براي محقق ساختن اصلاحات اسلامي در خاورميانه تلقي مي شود.
در اين گزارش هم چنين آمده است: افراد و گروه هاي تندرو هرگز به وسيله حملات غرب ريشه كن نخواهند شد، بلكه كليد نابودي اين گروه هاي تندرو، تنها به دست اسلام گرايان ميانه رو است و آيت الله سيستاني يكي از اين رهبران سياسي ميانه رو است كه در حال حاضر زنده است و رهبري حكومت دموكراسي در عراق در حال حاضر به وضعيت جسمي ايشان وابسته است.
در اين گزارش هم چنين ذكر شده است: وقايع ثابت كرده است كه قدرت بازدارنده آيت الله سيستاني، از قدرت بازدارنده نيروهاي آمريكايي در عراق و حتي مقتدي صدر بيشتر و برتر است.
دموكراسي در عراق هم چنان در مراحل اوليه خود به سر مي برد و مردم عراق بايد براي دستيابي و محافظت از اين دموكراسي، در برابر قدرت هاي شر حتي در برابر جورج بوش مقاومت كرده و از اين دموكراسي دفاع كنند.

بوش از سيستم دفاع ضدموشكي دفاع كرد
جورج  دبليو، بوش  رئيـــس  جمهوري  آمريكا روز سـه شنبه  از استقرار سيستم  دفاع  ضدموشكي  دفاع  و از مخالفان  اين  برنامه  انتقاد كرد.
سيستم  دفاع  موشكي  يكي  از اولويت هاي  برنامه  كــاري  بــوش  است . دولت  بوش  تأكيد مي كند كه  حتي  يك  سيستم  ناقص  و ناكارا مي تواند سايـــر كشورها را از توليد موشك هايي  با برد بلند منصرف  كند.
بــه  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از پنسيلوانيا، بـــوش  در جريان  بازديد ازكارخانه  تجهيزات  نظامي  بوئينگ  در ايــن  شهر خاطر نشان  كرد كه  اين  كارخانه اولين  موشك  رهياب  بالستيك  را در پــايگاه  فورت  گريلي  آلاسكا نصب  و مستقركرد.
بوش  افزود: اين  آغاز كار سيستم  دفاع  موشكي  بود كه  «رونالد ريگان » رئيس جمهــوري  فقيد آمريكا پيش  بيني  و طراحي  كرده  بود و اين  سيستمي  ضروري  براي حفاظت  ما در برابر تهديدهاي  موجود در قرن  ۲۱ است .
بوش  گفت ، به  تلاش  خود براي  بهبود اين  سيستم  دفاعي  جهـــت  پاسخگويي  بــه متكبراني  كه  معتقدند مي توانند از آمريكا و جهان  آزاد باج خواهي  كنند، ادامه  مي دهيم .
وي  گفت ، كساني  كه  مخالف  سيستم  موشــك هاي  بالستيك  هستند، تهديدهاي  قرن  ۲۱ را درك  نمي كنند. آنان  در گذشته  زندگي  مي كنند، اما مـا در آينده  و براي آينده  زندگي  مي كنيم  و آنچه  را كه  براي  حفظ كشور لازم  باشد، انجام  مي دهيم .
وزارت  دفاع  آمريكا (پنتاگون ) تصميم  دارد در ســـال  جاري  ۱۰ فروند موشك  رهياب  را در آلاسكا و كاليفرنيا مستقر كند.
بوش  با اختصاص  ۱۰ ميليارد دلار براي  اين  طرح  در بودجه  دفاعي  ۴۰۰ ميليارد دلاري  سال  ۲۰۰۵ آمريكا موافقت  كرده  است .

رئيس مجمع تشخيص:
رفتار آمريكا باعث بي اعتباري دولت موقت عراق خواهد شد
رئيس  مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام  با اشاره  به  رفتار غيرمنطقي  آمريكا در عراق  كه  نشان از بي اطلاعي  و تحليل  غلط سردمداران  كاخ  سفيد از مسايل  اين  كشور، منطقه و مسلمانان  دارد، گفت : حادثه  بمباران  نجف  توسط آمريكا، همچون  بمباران  هيروشيما و ناكازاكي  براي  هميشه  در اذهان  مردم  جهان  به خصوص  مسلمانان  ماندگار خواهد شد.
به  گزارش  روابط عمومي مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام ، آيت الله  هاشمي  رفسنجاني عصر ديروز  در ديدار ريوتارو هاشيموتو نخست  وزير اسبق  و عضو مجلس نمايندگان  ژاپن  با وي ، افزود: آمريكا با اين  كارها هم  آينده  خود را در بين  مسلمانان  تيره  و تار مي كند و هم  دولت  موقت  عراق  را به  خاطر اين  همراهي ، ناموفق  خواهد كرد.
وي  با ابراز نگراني  شديد از بحران  در عراق  و بي توجهي  اشغالگران  به بازسازي  اين  كشور، گفت : اهميت  ايجاد و حفظ امنيت  در عراق  بيش  از بازسازي است  و بايد توجه  داشت  كه  بازسازي ، بدون  امنيت  بي معنا است .
هاشمي رفسنجاني  وجود پنج  ميليون  آواره  مظلوم  فلسطيني  را چون  بمب ساعتي  در روابط بين المللي  و منطقه اي  توصيف  كرد و اظهار داشت : مسئله فلسطين  مصيبت  امروز دنياست  و تا موقعي  كه  آمريكا از اسرائيل  حمايت  مي كند، بحران  فلسطين  حل  نخواهد شد.
رئيس  مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام  در ادامه  با بيان  ادعاهاي  آمريكا در لشگركشي  به  افغانستان ، گفت : بعد از حضور آمريكا در اين  كشور كشت  مواد مخدر دو برابر شده  است  و وجود مزارع  خشخاش  در كنار پايگاه هاي  آمريكا نشان  از عدم تمايل  آنان  براي  حل  مسئله  مواد مخدر است .
وي  با اشاره به  همكاري هاي  دو جانبه ، منطقه اي  و بين المللي  ايران  و ژاپن ، گفت : جمهوري  اسلامي ايران  كشور ژاپن  را به  عنوان  كشور همكار انتخاب  كرده  است  و حتما تجربه  سازندگي  ايران  به  ساير كشورها ثابت  كرده  است  كه  اگر خارجي  ها، طرح ها و پروژه ها را نيمه  تمام  رها كنند، ايران  با كمك  متخصصان داخلي ، كارها را به  سرانجام  مي رساند.
هاشمي رفسنجاني  استفاده  از منافع  صلح  آميز هسته اي  را حق  همه  ملت  ها، به  ويژه  ايرانيان  دانست  و اظهار داشت : دنيا مي داند كه  پروتكل  الحاقي  را امضا و اجرا كرديم  و بهتر است  قدرت هاي  جهاني  به  جاي  توصيه  به  ايران ، آمريكا را نصيحت  كنند كه  به  كشورهاي  مستقل  زور نگويد چون  ايران  ثابت  كرده است  كه  در مقابل  زورگويي ها مي ايستد.
ريوتارو هاشيموتو نيز در اين  ديدار با ابراز علاقه مندي  ژاپن  براي  همكاري بيشتر با ايران  گفت : همكاري  اقتصادي  ايران  و ژاپن  با همه 
فراز و نشيبش سابقه اي  طولاني  دارد و ژاپن  درصدد است  كه  به  اين  همكاري  ادامه  دهد.

شهردار تهران هنگام بازديد سرزده از طرح در دست احداث پل شهيد رجايي تأكيد كرد:
هرگونه مانع بر سر راه اجراي طرح هاي عمراني بايد برداشته شود
شهردار تهران صبح ديروز بازديد سرزده از طرح در دست احداث پل شهيد رجايي، به مديران و مهندسان مربوط تأكيد كرد: بايد همه توان خود را به كار بنديم تا بهره برداري از اين طرح ها در موعد مقرر آغاز شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، دكتر محمود احمدي نژاد صبح ديروز به هنگام بازديد از برخي طرح هاي عمراني در دست احداث گفت: هيچ مسئله اي نبايد مانع از تسريع در احداث و ساخت طرح هاي عمراني شهر تهران شود.
وي در اين بازديد از طرح هاي پل شهيد رجايي، پل شهيد حق شناس، ادامه بزرگراه نواب و طرح هاي حاشيه اي آن، ضمن گفت وگو با مديران طرح ها و مهندسان و مشاوران طرح ها، از نزديك در جريان پيشرفت امور قرار گرفت.
دكتر احمدي نژاد به مديران شهرداري تأكيد كرد: هرگونه مانعي كه باعث تأخير در بهره برداري از طرح ها مي شود، بايد از سر راه برداشته شود و تمام توان خود را به كار بنديد تا طرح هاي بزرگراهي زودتر از موعد مقرر به بهره برداري برسد.

تنها ۲۰درصد املاك آموزش و پرورش كشور داراي سند هستند
گروه علمي فرهنگي : مديركل  دفتر حقـوقي ، املاك  و حمايت  قضايي  وزارت  آموزش  و پرورش  با بيـان  اين كه  وزارت  آموزش  وپرورش  در زمان  حاضر داراي  ۱۰۰ هزار ملك  است ، گفت : تنها۲۰ درصد اين  املاك  به نام  آموزش  و پرورش  داراي  سند هستند.
عيسي  تميمي روز چهارشنبه  در
گفت  وگو با ايرنا افزود: با افزايش قيمت  مسكن  در كشور، ثبت  نشدن  املاك  به نام  آموزش  و پرورش  به  بحران  بزرگي  دراين  وزارتخانه  تبديل  شده  است .
وي ، بااشاره  به  اين كه  بيش از ۹ هزار ميليارد ريال  اعتبار براي  تملك  املاك در اختيار سازمان هاي  آموزش  و پرورش  كشور مورد نياز است ، يادآورشد: در زمان  حاضر آموزش  و پرورش  شش  هزار واحد استيجاري  در اختيار دارد.
تميمي  با بيان  اين كه  امسال  حكم  قطعي  تخليه  ۱۲۵ مدرسه  در شهر تهـران  صادرشده  اسـت ، اظهار داشت : اين  امر وزارت  آموزش  و پرورش  را با مشكلات  عديـده اي مواجه  ساخته  است . وي  اعتبار پيش بيني  شـده  براي  تملك  املاك  مربوط به  آموزش  و پرورش  استان ها را در سالجاري  ۱۰۰ ميليارد ريال  ذكركرد و افزود: با محدوديت هاي  منابع  مالي اين  رقم  پس از تصويب  سازمان  مديريت  و برنامه ريزي ، ابلاغ  خواهد شد.

رويتر:
فرانسه، آلمان و انگليس اطلاعات مذاكرات پاريس را در اختيار آمريكا قرار داده اند
رويتر به نقل از مقامات آمريكايي كه به اطلاعات جاسوسي دسترسي دارند با مطرح كردن اين كه ايران مي تواند ظرف سه تا پنج سال آينده به سلاح هسته اي دست يابد، افزود كه آمريكا معتقد است اين مي تواند براي خاورميانه و به ويژه متحد نزديكش اسرائيل خطر محسوب شود.
به گزارش ايسنا، اين خبرگزاري همچنين به نقل از ديپلماتهايي كه نامي از آنها نبرد ادامه داد: فرانسه، آلمان و انگليس با ايران مذاكره كرده اند و اطلاعاتشان را در خصوص مذاكرات پاريس در اختيار آمريكا قرار داده اند؛ اگرچه اطلاعات اندكي را درباره نشست هاي در سطح مقامات عالي رتبه اي كه ماه گذشته برگزار شد به طور علني مطرح كرده اند.

رئيس كميسيون حقوقي و قضايي:
پرونده هاي طلاق بايد ابتدا به مراكز مشاوره داده شود
پرونده افراد درخواست كننده طلاق؛ ابتدا بايد به واحدها و مراكز مشاوره خانواده براي حل مشكل واگذار شود.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد تقي محصل همداني، نماينده مردم بافق و مهريز در گفتگو با ايسنا، به افزايش طلاق در بين زوجين جوان در كشور اشاره كرد و گفت: مسلما در سال هاي اول ازدواج مشكلاتي به وجود مي آيد كه اين امري بديهي است. در اين راستا بايد براي حل اختلاف بين زوجين، افرادي در جهت ايجاد صلح و آشتي و راهنمايي آنها اقدام نمايند.وي افزود: متأسفانه جاي اين موضوع در اجتماع و زندگي ها خالي است و چون ممكن است حتي والدين نيز در اين راستا نتوانند كاري انجام دهند، لذا لازم است كه عده اي به صورت مشاور در دادگاهها يا مراكز مشاوره اين مسئوليت مهم را بر عهده گرفته و انجام دهند. اگر اين گروه در محاكم و دادگاهها مستقر شوند و پرونده از ابتدا به آنها ارجاع شود؛ با توجه به پختگي و آشنايي اين افراد به اين مسايل، مسلما طرفين را راهنمايي خواهند كرد و ريشه مشكلات آنها را بررسي كرده و در نتيجه درصدد رفع آن مشكل بر خواهند آمد.
رئيس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس در ادامه بر ضرورت تشكيل شوراي حل اختلاف خانواده و ايجاد واحدهاي مشاوره در دادگاههاي خانواده براي جلوگيري از طلاق بين زوجين جوان تأكيد كرد.

اسامي سهميه هاي شاهد و رزمندگان آزمون سراسري شهريور اعلام مي شود
گروه علمي فرهنگي:  سازمان  سنجش  آموزش  كشوراعلام كرد : اسامي معرفي شدگان  سهميه هاي شاهد و رزمندگان  آزمون  سراسري  دانشگاه هاي  دولتي  در سال  جاري  ۱۲ شهريورماه اعلام  مي شود. اعلام  اسامي افراد مشمول  اين  سهميه  براساس  اجراي  آيين  نامه  اجرايي قانون  الزام  به  پذيرش  افراد واجد شرايط صورت  مي گيرد.
به گزارش ايرنا داوطلبان  سهميه هاي  شاهد و رزمندگان  كه  در رشته  محل هاي انتخابي  مندرج  در فرم  انتخاب  رشته  تحصيلي  خود موفق  به  كسب  حد نصاب  نمره علمي لازم  نشده  ولي  در يك  كد رشته  محل  غيرانتخابي  دوره هاي  دانشگاه ها ياموسسات  آموزش  عالي  حد نصاب  نمره  قبولي  را كسب  كرده اند، مي توانند از تسهيلات اين  آيين  نامه  استفاده  كنند.
اين  دوره ها شامل  دوره هاي  روزانه ، شبانه  يانيمه  حضوري  دانشگاه ها و موسسات  آموزش  عالي ، دانشگاه  پيام  نور، موسسات  آموزش  عالي  غيرانتفاعي  ويا مراكز تربيت  معلم  وابسته  به  وزارت  آموزش  و پرورش  است .
هر يك  از معرفي شدگان  در صورت  تمايل  به  استفاده  ازمزاياي  اين  آيين نامه  بايدبراي  دريافت  فرم  انتخاب  رشته  و كارنامه  جايابي به  محل هاي  تعيين  شده ، مراجعه  كنند.
كارنامه  جايابي  شامل  كد رشته  محل هايي  است  كه  داوطلب  نمره  قبولي  را باتوجه  به  سهميه  ايثارگران  در آن ها كسب  كرده  و مي تواند آن رشته ها را انتخاب كند.
داوطلبان  براي  دريافت  كارنامه  جايابي  بايد اصل  شناسنامه  و ياكارت  شناسايي  عكسدار معتبر خود را به  همراه  داشته  باشند.
اسامي اين  افراد و اطلاعات  بيشتر در اين  زمينه  در پيك  سنجش  ۱۲ شهريورماه  منتشر مي شود.

۱۱۵ فيلمساز متقاضي شركت در جشنواره كودك
۱۱۵ فيلم  كوتاه  ويدئويي  متقاضي  شركت  در نوزدهمين  جشنواره  بين المللي  فيلم  كودك  و نوجوان  شدند.
به گزارش  روابط عمومي  جشنواره ، آثار ارائه  شده  را ۹۵ فيلمسازمرد و ۲۰ فيلمساز زن  به  دبيرخانه  جشنواره  كودك  ارسال  كرده اند.
سامان  سالور، داريوش  ياري ، مريم  اورنگ ، مصطفي  امامي ، جمال رحمتي  و محمد اسلامي از فيلمسازاني  هستند كه  براي  حضور در جشنواره  فيلم كودك  و نوجوان  اعلام  آمادگي  كرده اند.
مرضيه  برومند، فريال  بهزاد، وحيد نيكخواه  آزاد، حسين  مختاري  و زاون  قوكاسيان  اعضاي  هيات  انتخاب  اين  رويداد هنري  هستند.

دبير شورايعالي امنيت ملي:
ايران آماده همكاري با دولت موقت عراق است
دبير شوراي عالي امنيت ملي در ديدار با نخست وزير اسبق ژاپن تاكيد كرد: ژاپن با حضور در پروژه نفتي بزرگ آزادگان قدم مهمي در تعميق روابط اقتصادي برداشته است.
به گزارش خبرگزاري مهر، حسن روحاني ديروز در ديدار با هاشيموتو نخست وزير اسبق ژاپن با وي، با اشاره به اهميت روابط تهران - توكيو، از توسعه روابط در همه ابعاد در سالهاي اخير ابراز خرسندي نمود.
وي در اين ديدار طرح نفتي آزادگان را به عنوان نماد توسعه روابط اقتصادي دو كشور خواند. وي گفت: محور ترانزيتي شمال - جنوب شرايط مناسبتري براي ژاپن جهت تقويت روابط اقتصادي با كل منطقه از طريق ايران بوجود آورده است.
دبير شورايعالي امنيت ملي با اظهار اعلام آمادگي ايران براي همكاري با دولت موقت عراق، آغاز به كار كنفرانس ملي عراق را تحولي مثبت تلقي و ابراز اميدواري نمود كه اعضاي مجلس ملي موقت عراق هر چه سريعتر انتخاب شوند. دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره با رايزنيهاي تهران - توكيو در بحث هسته اي تصريح نمود. كه ايران به همكاريهاي خود با آژانس بين المللي انرژِي اتمي ادامه خواهد داد و از اعلام موضع مقامات آژانس مبني بر بسته شدن پرونده هسته اي ايران ظرف چند ماه آينده استقبال مي كند. دكتر روحاني با تاكيد بر پايبندي ايران بر اجراي پروتكل، تصريح نمود: ايران با شفافيت كامل براي رفع هرگونه ابهام فني آژانس آمادگي كامل دارد.
هاشيموتو نخست وزير اسبق ژاپن نيز در اين ديدار با اشاره به سياستهاي هسته اي ايران و همكاريهاي  ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: نسبت به سلاحهاي هسته اي حساسيت ويژه دارد و از همكاري ايران با آژانس و صلح آميز بودن فعاليت هسته اي ايران استقبال مي كند.
نخست وزير اسبق ژاپن از مواضع ايران در مورد بحران عراق تقدير كرد و روي كارآمدن حكومت ملي منتخب مردم عراق را بسيار مهم توصيف كرد.

خاتمي: اشغالگران نمي خواهند مردم عراق روي پاي خود بايستند
رئيس  جمهوري  اسلامي ايران  گفت : دل  همه  ما از آنچه  در عراق  مي گذرد، خون است .
به گزارش ايرنا سيدمحمد خاتمي سه شنبه  شب  در جمع  نخبگان  استان  كردستان  با اشاره  به جنايات  اخير اشغالگران  دركشور عراق  افزود: چرا بايد مردم  عراق  اينطورمظلومانه  مورد ظلم  و خشونت  و تهديد قرار گيرند.
رئيس  جمهوري  در ادامه  به  حملات  ددمنشانه  اشغالگران  به  شهر نجف  و تعدي به  حرم  مطهر حضرت 
اميرالمومنين   (ع ) و كشتار مردم  اين  شهر اشاره  كرد وگفت : جان  انسانها از منظر اسلام  از كعبه  مقدس تر است . وي  افزود: ديروز فلوجه  و برادران  و خواهران  سني  و امروز نجف  و شيعيان را كوبيدند و فردا سراغ  كردها مي روند، زيرا آنها نمي خواهند عراق  با اتكابه  تمام  مردم ، مذاهب  و قوميتهاي  مختلف  خود روي  پاي  خود بايستند.
رئيس  جمهوري  به  كشتارهاي  وحشيانه  رژيم  صهيونيستي  در سرزمين  اشغالي فلسطين  اشاره  كرد واظهار داشت : امروز انسانها در سرزمين هاي  اشغالي  درمعرض  تهديد و سركوب  هستند واين  از ديد آنها خويشتنداري  و تسامح  محسوب مي شود. وي  افزود: اما كسي  كه  مورد سركوب  و از سرزمين  خودش  رانده  شده  و فرزندخود را دركمپ ها به  دنيا مي آورد و اجازه  بازگشت  به  سرزمين  آباء و اجدادي خود را ندارد و هر جا مي رود سرشان  به  سنگ  مي خورد، اگر دست  به  عمليات  خشني بزند كه  حق  طبيعي  آنهاست ، خشونت  طلب  محسوب  مي شود اما كسي  كه  خانه  را با بلدوزر بر روي  ساكنين  و صاحبان  خانه  خراب  مي كند، خشن  نيست .
رئيس  جمهوري  به  اهداف  انقلاب  اسلامي از جمله  حق  آزادي ، حاكميت  ملت  به سرنوشت  خويش  اشاره  كرد و گفت : امروز بايد با پافشاري  به  روشهايي  كه  درروح  انقلاب  اسلامي بود و همه  آحاد مردم  ازآن  بهره مند بودند، بهانه ها را ازدشمنان  گرفت .خاتمي تأكيد كرد: امروز مسيحيت ، اسلام ، شيعه  و سني  درخطر نيست  بلكه  روح اديان  الهي  است  كه  در پاي  ماده  پرستي  در حال  قرباني  شدن  است .وي  با اشاره  به  اشتباهاتي  كه  بهانه  دست  برخي  از دشمنان  مي دهد، اظهارداشت : آنها از اين  اشتباهات  به  عنوان  ابزاري  براي  فشار آوردن  به  كشورمان  و بسياري  از كشورهاي  اسلامي استفاده  مي كنند.
رئيس  جمهوري  با تصريح  به  اين كه  ما تسامح  را به  جهان  آموختيم  گفت : ازطنزهاي  بزرگ  تاريخ  اين  است ، كساني  كه  ما تسامح  را به  آنها آموختيم  به دروغ  ما را متهم  به  عدم  تسامح  مي كنند. وي  اضافه  كرد: يا ما را متهم  به  عدم  تسامح  و خشونتي  مي كنند كه  دركشورهاي  خودشان  بطور ظريف  و در جهان  بطور آشكار بكار مي گيرند.
وي  در ادامه به  الگوگيري  غربي ها در جريانهاي  صليبي  از تمدن ، روش  و منش  اسلامي اشاره  كرد و گفت : هنگامي كه  غربيها با استفاده  از تمدن  و علوم  اسلامي راه علم  و دانش  را آغاز كردند، متاسفانه  مسلمانان  به  دلايل  متنوع  و مختلف  درخواب  غفلت  بسر مي بردند.

كوتاه از سياست ايران
اداي احترام ائمه جماعت سراسر كشور نسبت به امام خميني(ره)
در آستانه  روز جهاني  مساجد، بيش  از يك  هزار تن  از ائمه  جماعت  سراسر كشور ديروز با حضور در مرقد مطهر امام  راحل  نسبت  به  بنيانگذار جمهوري  اسلامي اداي  احترام  كردند.
به گزارش ايرنادر اين  آيين  كه  شماري  از مسئولان  رسيدگي  به  امور مساجد، قاريان  برجسته و نخبگان  كشور نيز حضور داشتند، شركت كنندگان  ضمن  قرائت  فاتحه ، با آرمان هاي  والاي  آن حضرت  ميثاق  دوباره  بستند.
شركت كنندگان  در اين  آيين  به  منظور بزرگداشت  مقام  شامخ  شهدا در گلزار شهداي  بهشت  زهرا(س ) بر مزار شهدا، شهداي  ۷۲ تن  و شهيدان  رجايي  و باهنر حاضر شدند و ياد و خاطره  آنان  را گرامي داشتند.
گفت و گوي تلفني خاتمي  با چاوز
سيد محمد خاتمي رئيس  جمهوري  سه  شنبه  شب  با هوگو چاوز رئيس  جمهوري ونزوئلا تلفني  گفت  وگو كرد.
به  گزارش  دفتر امور رسانه هاي  رياست  جمهوري ، خاتمي  در اين  مكالمه  تلفني ضمن  تبريك  پيروزي  چاوز در انتخابات  رياست  جمهوري ، گفت : اميدوارم  با اين  پيروزي ، قدرت هاي  بزرگ  به  خود آمده و از دخالت هاي  بي جا در امور كشورهايي  كه  مي خواهند مستقل  و آزاد زندگي كنند، دست  بردارند.
رئيس جمهوري شهريور به آذربايجان غربي مي رود
استاندار آذربايجان  غربي  از سفر رئيس  جمهوري  به  اين  استان  در نيمه  دوم شهريور ماه  خبر داد. جمشيد انصاري  ديروز در گفت  و گو با ايرنا گفت : اين سفر با هدف  شركت در  شروع  بهره برداري  از تعدادي  از پروژه ها و آغاز پروژه هاي  جديد است . وي  بدون  اشاره  به  زمان  دقيق  انجام  اين  سفر افزود: رئيس  جمهوري  در اين سفر به  مدت  دو روز در آذربايجان  غربي  خواهند بود. وي  گفت : در اين  سفر تعدادي  پروژه  مهم  عمراني  و توليدي  به  بهره  برداري خواهد رسيد.
سخنگوي سپاه:
قايق هاي انگليسي تا زمان رفع ابهامات پس داده نمي شود
سخنگوي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پس دادن قايق هاي توقيف شده انگليسي را منوط به رفع ابهام هاي موجود توسط مقامات اين كشور دانست.
سردار مسعود جزايري در گفت و گو با خبرگزاري فارس، با بيان اينكه پاره اي مسائل فني مرتبط با نحوه حضور نظاميان انگليسي در آبهاي ايران هنوز مبهم است اظهار داشت: پيش از هر اقدامي در جهت تحويل تجهيزات و قايق ها به انگليس، بايد پاسخ مناسبي به طرف ايراني داده شود.
وي تصريح كرد: حسن نيت اوليه وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در رهايي نيروهاي انگليسي، نبايد دليل بر ناديده انگاشتن اين ابهامات به حساب آيد.

اخبار مجلس
رئيس مجلس: دولت نمي تواند لايحه برنامه چهارم را پس بگيرد
رئيس مجلس شوراي اسلامي تغييرات اساسي در برنامه چهارم توسعه را رد كرد و تأكيد كرد دولت در اين مرحله ديگر نمي تواند اين لايحه را پس بگيرد.
به گزارش خبرنگار پارلماني ما غلامعلي حداد عادل گفت: قانون اساسي چارچوب وظايف دولت و مجلس را مشخص كرده است و اختلاف نظرها چندان مهم نيست كه نسبت به آنها هياهو شود. وي در پايان ابراز اميدواري كرد كه برگزاري جلسه مشترك منجر به تفاهم همكاري بيشتر با دولت شود.
سازمان كنفرانس اسلامي فعال شود
علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي پيش از ظهر چهارشنبه با سفراي كشورهاي گينه، بوسني و هرز گوين و ليبي در تهران ديدار و پيام كتبي رئيس  مجلس را خطاب به رؤساي مجالس كشورهاي اسلامي به آنان تسليم كرد.
به گزارش خبرنگار پارلماني ما بروجردي كشتار مردم بي دفاع عراق و همچنين ناديده انگاشتن افكار عمومي ميليون ها مسلمان در جهان با هتك حرمت به اماكن مقدس نجف و كربلا را محكوم و خواستار واكنش متناسب كشورهاي اسلامي در قبال تحولات جاري با فعال سازي سازمان كنفرانس اسلامي و انجام يك اقدام هماهنگ از سوي مجالس كشورهاي اسلامي در اين زمينه شد.
افروغ: قصد پرده كشي ميان زنان و مردان را نداريم
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس گفت: كميسيون فرهنگي هيچگاه در خصوص جداسازي و يا پرده كشي ميان مردان و زنان بحثي را نداشته است.
به گزارش خبرنگار ما دكتر عماد افروغ در جمع خبرنگاران حجاب را جزو و هويت فرهنگ جامعه دانست و گفت ما بايد به اين مقوله نرم افزارانه و كيفي نگاه كنيم. البته من معتقدم در خصوص طراحي لباس آنچنان كه بايد و شايد كار نشده است. وي همچنين از در دستور كار بودن طرح تسهيل ازدواج جوانان در كميسيون فرهنگي خبر داد و ابراز اميدواري كرد كه اين طرح بدون هياهو دنبال شود.
وي افزود: ما مي خواهيم حدود شرعي حجاب و مد را عرضه كنيم و اين امر نيازمند اين است كه دستگاه هاي مربوط به طراحي الگو هاي نو اقدام كنند. ما معتقديم كه حد شرعي بايد رعايت شود ولي مي توان مانند لبنان حجاب را متنوع عرضه كرد.

آمريكا، جهان را عليه ايران تحريك مي كند
معاون سخنگوي وزارت خارجه آمريكا گفت: موضع آمريكا اين است كه آژانس بين المللي انرژي اتمي تحت شرايط خاص، ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت را خواستار شود. به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي وزارت خارجه آمريكا، آدام ارلي، در ادامه افزود: واشنگتن در تلاش براي روشن كردن ماهيت فعاليت هاي ايران، واداشتن ايران به پايبندي به تعهداتي كه اعلام كرده، فعالانه با آژانس بين المللي انرژي اتمي و ديگر اعضاي شوراي حكام همكاري مي كند.
وي همچنين اظهار داشت: آمريكا به آرامي اتفاق نظر فزاينده اي را بوجود آورده مبني بر اين كه ايران برنامه تسليحاتي هسته اي پنهاني دارد و اين موضوع،  نگراني جامعه بين المللي است.
ارلي گفت در صورتي كه مشخص شود ايران تعهداتش را نقض كرده است به شوراي امنيت فرستاده مي شود.
از ديگر سو به گزارش خبرگزاري فرانسه جان بولتون، معاون وزير خارجه آمريكا در امور كنترل تسليحات و امنيت بين المللي با متهم كردن ايران به در اختيار داشتن برنامه سلاح هاي هسته اي افزود: آمريكا معتقد است برنامه سلاح هاي هسته اي ايران بايد به شوراي امنيت فرستاده شود.
وي با ابراز اين ادعا كه زمان براي گزارش اين مساله به شوراي امنيت بسيار به تأخير افتاده است اظهار داشت: شكست در انجام اين كار، اين خطر را دارد كه علامتي به كشورهايي كه در آينده توليدات هسته اي خواهند داشت بفرستد با اين مضمون كه دنبال كردن برنامه هاي پنهاني سلاح هاي هسته اي عواقبي جدي نخواهد داشت.
اما، خبرگزاري فرانسه به نقل از ديپلمات هاي مستقر در وين نوشت: آژانس بين المللي انرژي اتمي در گزارش ماه آينده اش (سپتامبر) به ماهيت فعاليت هاي هسته اي ايران و اين كه آيا اين پرونده بايد به شوراي امنيت فرستاده شود يا خير، اشاره اي نخواهد كرد.
اين خبرگزاري به نقل از يكي از ديپلمات هاي ياد شده ادامه داد: به نظر اين گزارش نيز يكي ديگر از گزارش هايي است كه شامل مساله اي رسواكننده نخواهد بود و به اين ترتيب به كشورهاي تندرو اجازه نمي دهد كه پرونده را به شوراي امنيت بفرستند.
اين گزارش به نقل از وي نوشت كه اين گزارش همچنين ايران را از دستور كار شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي خارج نخواهد كرد و به علاوه نتايجي قطعي را در خصوص آثار اورانيوم غني شده كشف شده در تأسيسات ايران ارائه نخواهدداد.
اين ديپلمات همچنين اظهار داشت: آژانس بين المللي انرژي اتمي هنوز به اين نتيجه نرسيده است كه آن طور كه هفته نامه دفاعي جينز گزارش داده بود، آلودگي هاي يافت شده در ايران به تجهيزات خريداري شده از بازار سياه هسته اي تحت رهبري عبدالقدير خان دانشمند هسته اي پاكستان مربوط باشد.
وي ادامه داد: آن گزارش كاملا صحيح نبود، برخي نمونه ها از اين نظريه كه برخي ذرات از پاكستان آمده اند حمايت مي كند، اما بازرسان آژانس هنوز تجزيه و تحليل و نمونه هاي كامل را ندارند و قادر نيستند همان چيزي را كه جينز گفته بود، بگويند و بازرسان آژانس در گزارش آتي نخواهند گفت كه اين آلودگي ها خارجي بوده اند.
اين گزارش به نقل از مارك گوازدكي، سخنگوي آژانس بين المللي انرژي اتمي افزود: آژانس به زودي بازرسي هاي بيشتري را از ايران انجام خواهد داد.
وي ادامه داد: اين دور از بازرسي ها پايان يافته است و بازرسي هاي بيشتري در آينده انجام خواهد شد.
اورشليم پست نيز گزارش داد در حالي كه توجه جامعه جهاني بر غني سازي اورانيوم در ايران متمركز شده است، مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي به دنبال يافتن راه حلي براي پرونده هسته اي تهران است كه جنجال برانگيز نباشد. اين روزنامه در ادامه نوشت: محمدالبرادعي، مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي در خصوص اعمال تحريم هاي احتمالي عليه ايران، بيم آن دارد كه با اين گونه تحريم هاي اقتصادي و يا صدور مجوز براي استفاده از زور عليه ايران، اين كشور از پيمان منع گسترش سلاح هسته اي (NPT) خارج شود و هر آنچه كه تاكنون در خصوص حل و فصل اين موضوع انجام شده است، ناكام بماند.

مذاكرات ايران و اتحاديه عرب درباره عراق
كمال  خرازي  وزير امور خارجه  جمهوري  اسلامي  ايران  ديروز از اتحاديه  عرب  خواست  براي  حفاظت  از مردم  بي گناه  عراق  حضور فعالتري  داشته باشد. به  گزارش  اداره  كل  اطلاعات  و مطبوعات  وزارت  امور خارجه ، وي  درگفت  وگوي  تلفني  با عمرو موسي  دبير كل  اتحاديه  عرب  با تشريح  شرايط سخت  واوضاع  مصيبت  بار عراق ، گفت : بسياري  از مردم  نجف  براي  در امان  ماندن  ازحمله  نيروهاي  آمريكايي  به  حرم  مطهر امام  علي  (ع ) پناه  برده اند. وزير امور خارجه  ايران  گفت : ورود آمريكاييان  به  اين  مكان  مقدس  براي همه  جامعه  مسلمانان  تحريك كننده  است  و اميدوارم  كه  چنين  اقدام  نابخردانه اي  صورت  نگيرد.
خرازي  با بيان  اين  كه  آنچه  تاكنون  آمريكاييان  انجام  داده اند كاملانسنجيده  بوده  است ، گفت : آنان  فكر مي كنند فقط كاربرد نيروهاي  نظامي مشكل آنها را حل  مي كند، در حالي  كه  براي  حل  مشكل  عراق  بايد عقل  و خرد و ارتباط دولت  با مردم  در دستور كار باشد.
وي  افزود: قاطبه  مردم  عراق  با حضور نيروهاي  آمريكايي  در اين  كشورمخالفند. وزير امور خارجه  ايران  اظهار اميدواري  كرد كه  اتحاديه  عرب  و ديگركشورها در حل  مشكل  مردم  عراق  فعالتر عمل  كنند و با همكاري  خود به  حل  اين بحران  كمك  كنند.
عمرو موسي  دبير كل  اتحاديه  عرب  نيز با تاييد شرايط رقت  بار عراق از جمله  در شهرهاي  نجف ، بغداد، فلوجه  و ديگر نقاط اين  كشور، بر لزوم  واردنشدن  نيروهاي  آمريكايي  به  حرم  مطهر امام  علي  (ع ) تأكيد كرد و حفاظت  ازآن  را ضروري  دانست . وي  افزود: برقراري  آتش  بس  و روي  آوردن  به  گفت وگو بهترين  راه  حل اين  مشكل  است .
همچنين خرازي در گفت وگويي تلفني با مروان المعشر همتاي اردني خود با اشاره به اين كه بسياري از مردم نجف براي صيانت از حرم مطهر امام علي(ع) و نيز در امان ماندن از تهاجم نيروهاي آمريكايي به حرم مطهر امام علي(ع) پناه برده اند، گفت: اگر آمريكايي ها به اين مكان مقدس كه براي كل جامعه مسلمانان مقدس است وارد شوند، فاجعه به بار خواهد آمد.وي تصريح كرد: همسايگان عراق و كشورهاي منطقه بايد به اين وضعيت ناگوار و بحراني پايان دهند، بنابراين تمام مسلمانان چه شيعه و چه سني لازم است براي حل اين مشكل رايزني و چاره انديشي كنند.
وزير خارجه اردن نيز با اظهار تأسف از وضعيت به وجود آمده در عراق لزوم همكاري كشورهاي منطقه به خصوص همسايگان عراق را مورد تأكيد قرار داد و اظهار اميدواري نمود كه با درايت و همكاري اين كشورها آرامش به عراق باز گردد.

واشنگتن تايمز:
آمريكا و اسراييل براي تجاوز نظامي به ايران گفت وگو مي كنند
روزنامه واشنگتن تايمز با انتشار گزارشي نوشت آمريكا و اسراييل گفت وگوهاي شان براي تجاوز نظامي احتمالي به تاسيسات هسته اي ايران را آغاز كرده اند.
به گزارش ايسنا، اين روزنامه در اين گزارش با اشاره به حمله هوايي تل آويو به تاسيسات اتمي اسيراك عراق در سال ۱۹۸۱ ميلادي نوشت: امروز و با گذشت ۲۳ سال از آن تاريخ، اين ديدگاه در واشنگتن و تل آويو درخصوص تكرار چنين اقدامي درحال تقويت است.
در بخش ديگري از اين گزارش آمده است كه واشنگتن به دنبال اعمال تحريم هاي ديگري بر ايران است، با اين حال اروپايي ها نسبت به اين نظر تمايلي ندارند.
سردار سرتيپ محمدباقر ذوالقدر، جانشين فرمانده كل سپاه اعلام كره است: پاسداران در دفاع از منافع ملي ايران ملاحظه چيزي را نخواهند كرد، چنانچه اسراييل بخواهد دست از پا خطا كند و به مراكز هسته اي كشورمان حمله كند، زرادخانه هاي اتمي او را مورد هدف قرار خواهيم داد.

سرنوشت بازداشت شدگان بخش تعاون ايران در عراق همچنان مبهم است
به رغم گذشت يك ماه از بازداشت غيرقانوني چهار تن از مديران بخش تعاون در عراق، هنوز از سرنوشت اين افراد خبري نيست.
به گزارش خبرگزاري فارس، به نقل از روابط عمومي اتاق تعاون جمهوري اسلامي ايران طي يك ماه گذشته مقامات عالي رتبه وزارت تعاون، وزارت امور خارجه و دبير كل اتاق تعاون در نامه هاي جداگانه اي به دولت عراق خواستار فعاليت مقامات عراقي براي آزادي سرپرست دفتر اتاق تعاون مركزي، مدير عامل اتحاديه تعاوني هاي صنايع دامپروري، مدير عامل اتحاديه تعاوني هاي صيادي و كارشناس دفتر نمايندگي اتاق تعاون شدند، اما به رغم اقدامات پيگيرانه مقامات ايراني، تلاش هاي مقامات عراقي به نتيجه دلخواهي نرسيده است.
محمد رضا رمضاني دبير كل اتاق تعاون تأكيد كرد مسئوليت حفاظت از نمايندگان بخش مردمي  تعاون بر عهده دولت انتقالي عراق مي باشد.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حقوق شهروندي
حوادث
خارجي
شهري
علمي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حقوق شهروندي   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |  
|  علمي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |