چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۵۱۰ - Sep 29, 2004
تكليف پرسپوليس را روشن كنيد
آن پرسپوليس كه ما مي شناسيم
002256.jpg
خبرنگار همشهري - بارها نوشته ايم كه پرسپوليس و استقلال بايد باشند تا فوتبال سير طبيعي خود را طي كند. اين دو باشگاه مردمي كه پايگاه بي شماري از علاقه مندان است، بايد در آرامش و شرايط مطلوب مالي و روحي قرار بگيرد تا كليت فوتبال ما نيز كه فرايندش در تيم ملي تجلي مي كند آرامش داشته باشد.
از پرسپوليس و استقلال با بيش از نيم قرن سابقه و تاثيرات عميقي كه در فوتبال ما گذاشته اند نمي توان به راحتي گذشت، آنچه اجازه نمي دهد شرايط در اين تيم ها به ويژه پرسپوليس عادي و طبيعي شود، موقعيت مالكيتي و تصاحبي آن است. امروز پرسپوليس در تنگنايي قرار گرفته است كه بيشتر ناشي از عدم صراحت مديران گروهي گذشته و شايد حال آن باشد. تكليف را بايد روشن كرد، يك بام و دو هوا، تيم داري و اصول گرايي و داشتن ضوابط با احساسي و عاطفي به مسايل و آ دمها نگاه كردن همساني ندارد. يا مربي خارجي و يا پروين و مربي داخلي. روشن كنيد كدام حرف اصلي را مي زنند، براي باشگاهي به درازي پرسپوليس و عمق تماشاگرانش اين ترفند و طرح و سياست اصولي نيست. پروين را در مقابل زوبل قرار مي دهيد؟
پروين باسابقه و با شناخت داخلي از تيم و تماشاگر و زوبل از راه رسيده اي كه هنوز جامعه شناسي ايران را نخوانده است. زوبل كجا توان مبارزه با پروين را دارد؟ حالا چرا زوبل بايد در رينگ باشد؟ حالا مدير محكمي مثل خطيب داريد. او ديگر شوخي ندارد. همين امروز همه چيز را به كمك خطيب روشن كنيد. پروين را به عنوان سرمربي بالاي سر تيم قرار دهيد و ماجراي اين بازي را با تعارف دوطرفه به پايان برسانيد. اگر دل به نتيجه بسته ايد همين راه را برويد، اگر دنبال آرامش و سرپوش گذاشتن روي تمام ماجرا هستيد با اين حكم پروين را مسئوليت بدهيد و زوبل را نيز به خانه اش بفرستيد تا اين اندازه به ورزش و فوتبال ما بدبين نشود.
اگر به دنبال راه حل دوم هستيد، حكم زوبل را صادر كنيد، به پروين بگوييد عضو هيات مديره شود و از مديرفني كنار بگذاريد تا تيم با زوبل كمي در سايه قرار گيرد. جز اين راهي باقي نمانده است. آ خر چگونه مي توان براي زوبل مترجمي گذاشت كه داماد پروين باشد، كمي اين مهره چيني خنده آور است و كمي شوخي.
اين پرسپوليس با اين نفرات، با اين تماشاگران توان آنرا دارد كه حتي در اين دوره از بازي ها صاحب مقام درخور توجهي شود.
اما نه با حضور مشترك زوبل و پروين اين نيمكت تاب تحمل اين دو بزرگوار را با يكديگر ندارد. بيش از اين دوستداران فوتبال را در انتظار قرار ندهيد، ادامه اين روند جز سوهان بر روح تيم، عمل ديگري انجام نمي دهد. اين جنگ بين دو مربي كه هركدام مدعي هدايت تيم هستند سرانجام ضربه اش بر پيكر تيم و تماشاگرانش خواهد خورد و عاقبت به همين نقطه امروزي مي رسيد. از مدير مدبري چون خطيب انتظار مي رود كه صريح و روشن تصميم نهايي را براي حضور يا عدم حضور پروين بگيرد و يا زوبل را حكم بدهد و پروين را كنار ديگري بنشاند. دود اين برخورد و تقابل سرانجام به چشم مديريت نيز خواهد رفت. ما دوستداران پرسپوليس به هر حكمي احترام مي گذاريم اما تحمل اين جنگ و گريز پنهان و آشكار را نداريم.
آن پرسپوليس كه ما مي شناسيم، قهرمان خواهد شد.

حبيب الله موسوي:
مدال طلاي خود را مديون رضازاده هستم
002253.jpg
حبيب الله موسوي پس از كسب مدال طلاي دسته ۱۰۰+ كيلوگرم وزنه برداري پارالمپيك آتن گفت: مدال طلاي خود را مديون حسين رضازاده هستم كه با حضور در سالن مسابقات موجب بالا رفتن روحيه من شد. قهرمان مسابقات پارالمپيك آتن اظهار داشت: رضازاده با حضور خود در سالن باعث شد تا روح جديدي پيدا كنم. حضور رضازاده نقش بسيار مهمي در مدال آوري من و رجبي در اين دوره از مسابقات داشت. وي افزود: براي كسب اين مدال زحمات بسياري كشيده بودم و آن را به مربيان خود تقديم مي كنم. زيرا آنها نيز براي موفقيت من تلاش هاي زيادي صرف كردند. خوشحالم كه توانستم پاسخ زحمات آنها را بدهم.
كليه مدال ها و سمبل مسابقات پارالمپيك در دسته ۱۰۰+ كيلوگرم توسط حسين رضازاده به ورزشكاران اهدا شد. تماشاچيان حاضر در سالن پس از حضور رضازاده مدت زيادي به تشويق وي پرداختند و نام رضازاده را فرياد مي زدند.

تيم واليبال نشسته  ايران نايب قهرمان شد
تيم واليبال نشسته ايران با شكست برابر بوسني و هرزگوين به مقام نايب قهرماني پارالمپيك آتن دست يافت.
تيم واليبال نشسته ايران در فينال اين رقابت ها به مصاف تيم قدرتمند بوسني و هرزگوين رفت كه با قبول شكست ۳ بر ۲ از دستيابي به پنجمين مدال طلاي متوالي پارالمپيك بازماند. ايران در گيم اول ۲۳ بر ۲۵ مغلوب حريف خود شد اما در گيم هاي دوم و سوم با نتايج مشابه ۲۵ بر ۲۰ حريف خود را شكست داد و در حالي كه به يك گيم ديگر براي قهرماني احتياج داشت، با نتايج ۲۷ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۱۰ گيم هاي چهارم و پنجم را واگذار كرد تا مدال نقره اين رقابت ها را به دست آورد.
در ديدار رده بندي واليبال نشسته مصر توانست ۳ بر ۲ آلمان را شكست دهد و به مدال برنز پارالمپيك دست يابد.

مسابقه هاي بسكتبال اميدهاي آسيا امروز در تهران آغاز مي شود
گروه ورزشي: دوازدهمين دوره رقابت هاي بسكتبال اميدها ي آسيا از امروز در تهران آغاز مي شود.
رقابت هاي اميدهاي آسيا با شركت ۱۵ تيم در چهار گروه برگزار مي شود و تيم ايران در گروه اول با تيمهاي قطر و كويت هم گروه است، ديگر تيم هم گروه با ايران، هنگ كنگ بود كه از حضور در مسابقات اميدهاي آسيا انصراف داد.
مراسم افتتاحيه اين پيكارها ساعت ۱۶ امروز برگزار مي شود و پس از آن در ديدار افتتاحيه اين مسابقات، دو تيم ايران و قطر از ساعت ۱۷ مقابل يكديگر قرار خواهند گرفت.
تيم جوانان بسكتبال ايران هفته گذشته موفق شد نخستين قهرماني تاريخ بسكتبال كشورمان در آسيا را به دست آورد، بازيكنان تيم اميد ايران نيز قصد دارند تا قهرماني تيم جوانان در آسيا را در رده اميدها نيز تكرار كنند.

حدادي: بايد قهرمان شويم
حامد حدادي كاپيتان تيم اميد ايران كه با روحيه بالاي خود تاثير زيادي در افزايش اعتماد به نفس ساير بازيكنان دارد، مي گويد: با توجه به قهرماني تيم جوانان در آسيا ما نيز بايد به طور صددرصد قهرمان شويم و راه ديگري به جز قهرماني نداريم و مي خواهيم با اين قهرماني شادي مردم پس از قهرماني تيم جوانان را افزايش دهيم، بازيكنان مي دانند كه ديگر مقام دومي ارزشي ندارد زيرا ما در گذشته اين مقام را به دست آورده ايم و اين بار براي قهرماني مي جنگيم.وي در خصوص آمادگي بازيكنان تيم اميد نيز تصريح كرد: بازيكنان به ۸۰درصد آمادگي رسيدند، كادر فني تيم و به خصوص بوسنياك بسيار خوب هستند و توانستند بازيكنان را به حد بالايي از توانايي برسانند. كاپيتان ايران از تيمهاي ژاپن، كره، لبنان، چين و قطر به عنوان حريفان اصلي ايران در رقابتهاي اميدها نام برد.

نايب رئيسان زن براي شش فدراسيون ورزشي
گروه ورزشي:در پي  اجراي  طرح  به هم  پيوستن  انجمن هاي  ورزشي  بانوان  با فدراسيونهاي  مربوطه ، نايب  رئيسان  زن  شش  فدراسيون  ديگر كشورمان  منصوب  شدند.
حوزه  معاونت  ورزش  بانوان  اعلام  كرد: در پي  مذاكرات  زهرا احمدي پور معاون  سازمان  تربيت  بدني  در ورزش  بانوان  با روساي  شش  فدراسيون  بيليارد، تكواندو، سواركاري ، فوتبال ، اتومبيلراني  و نجات  غريق  خانم ها فريده  نيسيان ، الهه  عرب  عامري ، شهربانو اماني ، خديجه  سپنجي ، فاطمه  ابوالقاسمي  و پريوش  احمدي  به  ترتيب  به  عنوان  نايب  رئيس  زن  فدراسيونهاي  مذكور انتخاب شدند.
بنا براين  گزارش  تاكنون  ۲۲ انجمن ، طرح  ادغام  را آغاز كرده اند و بافدراسيون هاي  مربوطه  در سياستهاي  كلي  ادغام  شده اند. اين  انجمن ها عبارتنداز: بسكتبال (فاطمه  كرم زاده )، اسكواش  (ژاله  گودرزي )، گلف  (فريده  شجاعي )، نجات  غريق  (پريوش  احمدي )، سواركاري  (شهربانو اماني )، تيروكمان  (ناهيد ايرواني )، اتومبيلراني  (فاطمه  ابوالقاسمي )، تكواندو(الهه  عرب  عامري )، هندبال  (رباب  شهريان )، هاكي  (منصوره  تهرانچي )، همگاني (ميترا روحي )، ناشنوايان  (پري  فردي )، تنيس  روي  ميز(فرانك  حيدري )، سافت بال  و بيسبال  (نگين  حسيني )، بيليارد (فريده  نيسيان )، بدمينتون  (زينت السادات  كلاتي  مقدم )، پزشكي  ورزشي  (طليعه  آل  نبي )، شطرنج  (فاطمه  سلامي )، ژيمناستيك  (ناهيد توكليان )، شنا (فرشته  عدل ) و تيراندازي  (مهين  فرهادي زاد).

بسكتبال مردان دانشگاه آزاد قهرمان ليگ شد
گروه ورزشي: تيم بسكتبال مردان باشگاه فرهنگي ورزشي دانشگاه آزاد اسلامي عنوان نخست نيم فصل اول رقابتهاي ليگ دسته اول باشگاه هاي كشور را از آن خود كرد.
اين تيم در آخرين ديدار خود موفق شد تيم تراكتورسازي را با نتيجه جالب ۸۶ بر ۶۱ شكست داده و با پيروزي در تمامي ديدارهاي خود عنوان قهرماني نيم فصل اول را بدست آورد. همچنين تيم واترپلو مردان باشگاه فرهنگي ورزشي دانشگاه آزاد اسلامي عنوان قهرماني مرحله مقدماتي مسابقات ليگ قهرماني باشگاههاي ايران را بدست آورد. اين تيم در ديدار پاياني خود برابر تيم واترپلو اميديه با نتيجه ۱۰ بر ۴ به پيروزي رسيد و عنوان قهرماني گروه مقدماتي را كسب و راهي مرحله نيمه نهايي شد.

برگزاري دوره مكمل تربيت پزشك تيم
گروه ورزشي: رئيس فدراسيون پزشكي ورزشي افزايش توانمنديهاي جامعه پزشكي براي خدمات  بهتر به  قهرمانان  و ورزشكاران  كشور را عمده  هدف  برگزاري  دوره  بين المللي  آموزش  پيشرفته  پزشك  تيم  در ايران  عنوان  كرد.
دكتر مهرزاد خليليان  گفت : اين  دوره  مكمل  دوره  تربيت  پزشك  تيم  است  كه  سال  گذشته  در تهران  برگزار شد و در آن اساتيد مجربي  از كشورهاي  هنگ  كنگ ، كره  جنوبي  و عمان  در كنار متخصصين  كشورمان  حضور دارند.
وي  افزود: كيفيت  بالاي  آموزشي  اين  دوره  را برگزاري  كارگاههاي  تخصصي تضمين  مي كند بطوريكه  اين  كارگاهها، كاربردي تر كردن  پيشگيري  از صدمات ورزشي  و درمان  سريع  و بهتر را به  همراه  خواهد داشت .
به  گفته  خليليان  در اين  دوره  ۱۱۵ نفر از پزشكان  و ارتوپدهايي  كه  دوره  پارسال  يا دوره هاي  صدساعته  فدراسيون  را گذرانده اند، شركت  دارند.

پايان بازي هاي پارالمپيك آتن
چين با ۶۳ مدال طلا قهرمان شد
گروه ورزشي: با پايان يافتن دوازدهمين دوره رقابت هاي پارالمپيك، معلولان، كاروان ورزشي جمهوري اسلامي ايران با كسب هفت مدال طلا، ۳ نقره و ۱۳ برنز در مجموع با ۲۳ مدال در مكان بيست و سوم ايستاد.
همچنين تيم چين با ۶۳ مدال طلا، ۴۶ نقره و ۳۲ برنز در مجموع با ۱۴۱ مدال در مكان نخست بازي هاي پارالمپيك آتن جاي گرفت.
پس از چين انگلستان با ۳۵ طلا، ۳۰ نقره و ۲۸ برنز و آمريكا با ۲۷ طلا، ۲۲ نقره و ۳۹ برنز به ترتيب در مكان هاي دوم و سوم قرار گرفتند.
كاروان ورزشي ايران در بازي هاي پارالمپيك ۲۰۰۰ سيدني در مكان شانزدهم جاي گرفته بود.
در بازي هاي پارالمپيك سيدني كاروان ورزشي كشورمان در پنج رشته شركت كرده بود اما در اين دوره از بازي ها با ۹۱ ورزشكار در ده رشته ورزشي، ورزشكاران كشورمان به رقابت پرداختند.

آخرين مدال ايران
علي جوكار به مدال برنز پرتاب نيزه كلاس F52 و F53 پارالمپيك آتن دست يافت. جوكار با كسب ۱۰۳۲ امتياز در جايگاه سوم رقابت هاي پرتاب نيزه پارالمپيك آتن ايستاد. همچنين كاظم مرادي ديگر نماينده كشورمان در كلاس F11 با پرتاب نيزه به مسافت ۳۳/۳۳ در جايگاه هشتم ايستاد.

حمايت دولت فرانسه براي ميزباني المپيك
گروه ورزشي:«ژاك شيراك» رئيس جمهوري فرانسه اعلام كرد كه دولتش همه گونه حمايت و پشتيباني لازم را براي موفق شدن طرح نامزدي شهر پاريس براي ميزباني بازيهاي المپيك ۲۰۱۲ به عمل خواهد آورد.به گزارش خبرگزاري فرانسه از پاريس، شيراك در مراسمي رسمي كه مدال آوران فرانسوي بازيهاي المپيك را در كاخ اليزه به حضور پذيرفته بود، بر اين مطلب تأكيد ورزيد.شيراك در خصوص اراده شهر پاريس براي ميزباني بازيهاي المپيك گفت: بيش از يك قرن بعد از آنكه «بارون» پي ير دو كوبرتن فرانسوي بازيهاي المپيك را در شهر پاريس بنيان گذاشت، امروز هم كشور فرانسه آمادگي تمام دارد تا بار ديگر پذيراي المپيزم باشد.كاروان ورزشي فرانسه در بازيهاي المپيك آتن ۱۱ مدال طلا، ۹ نقره و ۱۳ برنز بدست آورد.رئيس جمهوري فرانسه به اين ورزشكاران مدال آور، نشان «لژيون دو نور» بالاترين نشان ملي كشور فرانسه را اعطا كرد. در جمع اين مدال آوران دو دختر نوجوان هم ديده مي شدند به نامهاي «لور مانادو» شناگر و «اميلي لوپنك» ژيمناست.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |