پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۱۸ - Oct 7, 2004
گفت وگو ي«برانكو» و «كلينزمن» با خبرنگاران
003090.jpg
003087.jpg

گروه ورزشي :برانكو ايوانكوويچ  و يورگن  كلينزمن  سرمربيان  تيم هاي  ملي  فوتبال  ايران  و آلمان  يك  روز قبل  از بازي  دوستانه  تيم هاي  خود، با خبرنگاران  در تهران  گفت  وگو خواهند كرد. دبير كميته  روابط عمومي فدراسيون  فوتبال  ديروز با اعلام  اين  خبر يادآور شد كه  گفت  وگو سرمربيان  تيم هاي  ملي دو كشور در دو نشست  مجزا صورت  خواهد گرفت . وي  ادامه  داد: ديدار سرمربي  تيم  ملي  فوتبال  ايران  با خبرنگاران  ساعت ۹ صبح  روز جمعه  هفته  جاري  در هتل  لاله  تهران  برگزار خواهد شد كه  علاوه  بر برانكو، يحيي  گل  محمدي ، مهدي  مهدوي  كيا و وحيد هاشيمان  نيز در اين نشست  حضور خواهند داشت . دبير كميته  روابط عمومي فدراسيون  فوتبال  در خصوص  نشست  مطبوعاتي  و راديو تلويزيوني  كلينزمن  نيز خاطر نشان  كرد: وي  ساعت  ۳۰/ ۱۲ دقيقه  همان روز را براي  اين  مهم  برگزيده  است  كه  همراه  با ميشائيل  بالاك  كاپيتان  تيم خود، پذيراي  خبرنگاران  در هتل  آزادي  تهران  خواهد بود. مجـــد همچنين  خاطر نشان  كرد كه  حضور خبرنگاران  در اين  دو نشست  با دراختيارداشتن  كارت  ويژه  اين  بازي  (آي .دي .كارت ) كه  از سوي  حراست  سازمان  تربيت  بدني  صادر شده  امكان  پذير است . دبير كميته  روابط عمومي فدراسيون  فوتبال  همچنين به ديـــدار اوليور بيرهوف  مدير تيم  ملي  فوتبال  آلمان  با خبرنگاران  داخلي  و خارجي  در تهران اشاره  كرد و گفت : برگزاري  اين  گفت  وگوي  مطبوعاتي  به  درخواست  وي  صــورت گرفته  و ساعت  برگزاري  آن نيز با ورود وي  به  تهران  توسط او مشخص  خواهد شد.

باشگاه يونسكويي پيشگيري از اعتياد دانش آموزان تأسيس مي شود
رئيس  سازمان  دانش آموزي  كشور ازتاسيس  باشگاه  يونسكويي  پيشگيري  از اعتيادو مقابله  با رفتارهاي  پرخطر در جامعه  دانش آموزي  كشور خبر داد.
اين  باشگاه  پس  از باشگاه  حقوق  دانش آموزي ، دومين  باشگاه  جامعه  دانش آموزي  كشور است  كه مجوز فعاليت  از سازمان  آموزشي ، علمي  و فرهنگي  ملل  متحد (يونسكو) دريافت  مي كند.
باشگاه  يونسكويي  پيشگيري  از اعتياد جامعه  دانش آموزي  كشور وظيفه  آموزش  و اطلاع  رساني  درباره  مقوله  اعتياد و اصول  پيشگيري  از رفتارهاي  پرخطر در اين  زمينه  را برعهده  خواهد داشت . به  گزارش  ايرنا، محمدمهدي  شاه حسيني كه  در نشست  مطبوعاتي  جنبش  دانش آموزي  سخن  مي گفت ، افزود: تشكيل  يك  هزار و۲۰۰ انجمن  دانش آموزي  با هدف  پيشگيري  از اعتياد، از برنامه هاي  مجلس  دانش آموزي  كشور در طول  سال  جاري  است .
به گفته  وي ، براي  تشكيل  اين  گروه هاي  دانش آموزي  هزينه اي  بيش  ازپنج  ميليارد ريال  لازم  است  كه  بخشي  از آن  تاكنون  تأمين  شده  است .
وي  افزود: اين  حركت هاي  اصلاحي  در قالب  طرح  اصلاح  جوانان  با جوانان  و با مشاركت  مردم  انجام  مي گيرد.
شاه حسيني  ادامه  داد: مقدمات  اجراي  طرح  جامع  پيشگيري  از اعتياد از دوشنبه  آينده  با آغاز جنبش  دانش آموزي ، فراهم  مي شود.
علي  هاشمي  دبيركل  ستاد مبارز با مواد مخدر ايران  نيز در اين  مراسم گفت : هم اكنون  در مبحث  اعتياد، سياست  كاهش  تقاضا جانشين  سياست  مقابله  با عرضه  شده  است . وي  ادامه  داد: نگاه  تك  بعدي  و يك جانبه  به مقوله  اعتياد آفت هاي  بسياري را متوجه  جامعه  مي كند.
هاشمي افزود: هيچ  كشوري  قادر نيست  به طور كامل  از ورود موادمخدر به  داخل كشور خود جلوگيري  كند و به  همين  دليل  بايد مواظب  اكثريت  سالم  جامعه  بود.

سي مهر برپا مي شود
انتخابات شوراهاي دانش آموزي مدارس كشور
شوراهاي دانش آموزي پارسال در تمامي مدارس راهنمايي و ابتدايي تشكيل شد
003048.jpg
گروه علمي فرهنگي :به منظور جلب مشاركت بيشتر دانش آموزان در توليد و اجراي مطلوب برنامه هاي آموزش و پرورش و ايجاد ارتباط صحيح و مستقيم بين دانش آموزان و اولياي مدرسه، انتخابات شوراي دانش آموزي همه ساله در هفته آخر مهرماه برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، از مهم ترين اهداف شوراي دانش آموزي تحكيم و تعميق ارزش ها، باورهاي ديني و آموزه هاي سياسي، اجتماعي در بين دانش آموزان، تمرين مشاركت جويي و مسئوليت پذيري در مدرسه، توجه علمي به مطالبات و خواسته هاي دانش آموزان در چارچوب مقررات، قوانين و آيين نامه اجرايي مدارس، تسهيل در حسن اجراي برنامه هاي آموزش و پرورش و امور اجرايي مدارس از طريق واگذاري مسئوليت به آنان، ايجاد زمينه مناسب براي آموزش و ارتقاي سطح فرهنگي و اجتماعي، سياسي دانش آموزان براي حضور مؤثر آنان در عرصه هاي مختلف اجتماعي، تكريم شخصيت دانش آموزان و تقويت خودباوري و اعتماد به نفس در آنان و توسعه و تقويت فعاليت هاي گروهي، اعم از آموزشي و پرورشي، از طريق شوراي دانش آموزي است.
دانش آموزان علاقه مند مي توانند دو هفته قبل از انتخابات با ثبت نام در دفتر مدرسه نامزد عضويت در اين شورا شده و ۳ روز قبل از انتخابات در خصوص ديدگاه ها، نظرات و برنامه هاي خود به تبليغ بپردازند.
گفتني است اجراي اين طرح با تشكيل كميته هاي شوراي دانش آموزي در زمينه هاي قرآن و معارف اسلامي، سياسي، اجتماعي، علمي، آموزشي، هنري، تعاون، صلح و دوستي، فرهنگي، ادبي، ورزشي، پيشتيباني، انضباطي، بهداشت و كميته هاي مكمل و فوق برنامه و... صورت مي پذيرد.
همچنين طرح شوراي دانش آموزي از سال ۸۰-۷۹ با ۲۶ هزار عضو و تحت پوشش قراردادن ۳۰% از مدارس اجرا شده است. اين رقم در سال ۸۲-۸۱ به ۹۵۰۰۰ نفر عضو و پوشش ۶۰% از مدارس و در سال تحصيلي ۸۳-۸۲ به ۱۵۷۵۰۰ نفر عضو و اجرا در تمامي مدارس (۱۰۰ درصد) رسيده است.

مراسم روز جهاني كودك در سراسر ايران برگزار مي شود
003051.jpg
عكس:محمد كربلا ي احمد
گروه اجتماعي_ ليلا خاكسار، همزمان با روز جهاني كودك مراسم متنوعي در تهران و ساير شهرهاي كشور با حضور تعداد زيادي از كودكان برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، مراسم ويژه اي با حضور گروه زيادي از كودكان و مربيان و مسئولان مهدكودك ها، در موزه كاخ سعدآباد برگزار شد. در اين مراسم عده زيادي از كودكان با پوشيدن لباس هاي شاد و رنگارنگ محلي، پلاكاردهايي در دست داشتند كه در هريك از اين پلاكاردها، شعارهايي در خصوص مطالبات كودكانه شان نوشته شده بود و بزرگترها را به گونه اي به تفكر در ارتباط با خواسته هاي آنها وادار مي كرد.
روز جهاني كودك در ايران و بسياري از كشورهاي جهان برگزار مي شود و در اين روز كشورها به دنبال تحقق اهدافي هستند كه در نشست ويژه مجمع عمومي سازمان ملل متحد براي كودكان و نوجوانان در ماه مه ۲۰۰۲ (ارديبهشت ۱۳۸۱) مشاركت ۶۹ نفر از سران جهاني و ۱۹۰ هيأت نمايندگي عالي رتبه ملي را به خود جلب كرد.
در پايان اين نشست دولت هاي عضو خود را به يك مجموعه از اهداف ويژه زمانبندي شده براي كودكان و نوجوانان و يك چارچوب اساسي براي دستيابي به آنها متعهد كردند.
همچنين در اهداف توسعه هزاره تمام ۱۸۹ كشورهاي عضو سازمان ملل متحد، متعهد به اجراي موارد مشخص شده تا سال ۲۰۱۵ شدند. اين موارد عبارتند از: ريشه كن سازي فقر و گرسنگي شديد، دستيابي به آموزش ابتدايي در سطح جهان، پيشبرد برابري جنسيتي و توانمندي زنان، كاستن مرگ و مير كودكان، مبارزه با HIV ايدز، مالاريا و ساير بيماري ها، تضمين پايداري محيط زيست و ايجاد يك مشاركت جهاني براي توسعه.
در اين راستا يونيسف اعلام كرده كه تنها با اختصاص پنج دلار براي هر كودك مي توان جان ۹۰ درصد از كودكاني را كه سالانه مي ميرند نجات داد و براي بهبود چشمگير زندگي كودكان جهان سوم كافي است كه همان مبلغ در يك سال خرج شود و اين مبلغ تنها معادل بودجه شش هفته تسليحاتي جهان است و كودكي كه امروز غذا، بهداشت و آموزش كافي نداشته باشد آينده اش جز معلوليت ها و عقب ماندگي هاي جسمي و ذهني چيز ديگري نخواهد بود. او فقط يك بار فرصت رشد دارد و آن فرصت امروز است نه فردا. نمي توان با غذا و بهداشت بيشتر در آينده سلامتي را كه امروز كودكي از دست مي دهد فردا به او باز پس داد.
مراسم روز جهاني كودك در ايران توسط سازمان هاي مختلف از جمله سازمان بهزيستي، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، شهرداري ها فرهنگسراها و... در قالب برنامه هاي متنوع تفريحي، سرگرمي و نمايشي به مدت يك هفته با حضور گروه هاي مختلف هنري و نمايشي برگزار مي شود و كودكان طي اين هفته (۱۴-۲۰ مهرماه) مي توانند با حضور در اين مراكز از برنامه هاي مختلف استفاده كنند.

ايراني ها، تخم مرغ كمتر و قند و شكر بيشتر از استاندارد جهاني مصرف مي كنند
003045.jpg
مهر: مصرف سرانه تخم مرغ در سبد خانوار ايرانيان با توجه به ارزش غذايي بالاي اين ماده غذايي و غذاي كامل بودن آن و نيز قيمت مناسب آن، در مقايسه با بعضي كشورها و حتي از ميانگين ميزان توصيه شده سازمان بهداشت جهاني نيز پايين تر است.
دومين همايش تخم مرغ وسلامتي با هدف تصحيح فرهنگ مصرف تخم مرغ ۱۹مهر به مناسبت روز جهاني تخم مرغ برگزار مي شود و موضوعاتي نظير غني سازي تخم مرغ، استفاده از رنگدانه ها در تخم مرغ، تخم مرغ و بيماريهاي قلبي- عروقي، تاريخ مصرف تخم مرغ و ... مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت.
براساس اين گزارش، ايراني ها ۴۰ درصد بيشتر از مردم دنيا قند و شكر و برنج مصرف مي كنند.
ليلا عيوض زاده عضو انجمن تغذيه ايران، گفت: متأسفانه استفاده از موادي نظير قند و شكر كه بايد به ميزان مصرف آنها توجه زيادي شود، در كشور اهميت چنداني داده نمي شود به گونه اي كه مصرف اين مواد بسيار بيشتر از مواد لبني و فرآورده هاي آنها نظير شير كه از لحاظ ارزش غذايي اهميت بسياري دارد، است.
وي گفت: امروزه علاوه بر مصرف قند و شكر، ميزان مصرفي برنج و روغن نيز ۴۰ درصد بيش از حد استاندارد لازم مصرفي است.
وي اظهار داشت: متأسفانه در كشور ما تعداد بسيار كمي از افراد هستند كه عادت به مصرف غذاهاي چرب، شيرين و شور، ندارند و يا در حد متعادل مصرف مي كنند.

سالانه ۴۰ هزار معلول به جمع معلولان اضافه مي شود
ايسنا: به گفته مديرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان، روزانه ،۱۱۰ ماهانه ۳ هزار و ۳۰۰ و سالانه ۴۰ هزار نفر با توجه به وقوع حوادث، تصادفات، مشكلات حين زايمان و ژنتيكي و... به جامعه معلولان كشور افزوده مي شوند و علي رغم تصويب قانون جامع حمايت از حقوق معلولان در مجلس ششم و ابلاغ آن از سوي رييس جمهوري در ۱۷ خرداد ماه سال ۸۳ كه دولت را موظف كرده تا زمينه هاي لازم براي تأمين حقوق معلولان را فراهم آورده و از آنها حمايت كند، معلولان در نبود آيين نامه اجرايي اين قانون، براي رسيدن به حقوق شهروندي خود چشم به راه صرفه جويي دستگاهها مانده اند.
علي همت محمودنژاد، ضمن ابراز تأسف از اين موضوع، خواستار اجراي هرچه سريعتر قانون جامع حمايت از حقوق معلولان از سوي دستگاههاي اجرايي شد و گفت: آيين نامه اجرايي اين قانون بايد از طريق سازمان بهزيستي و ارگانهاي ذيربط ابلاغ شود، ولي اراده كافي براي اين امر وجود ندارد.
براساس قانون جامع حمايت از معلولان، وزارت مسكن و شهرسازي، بانك مسكن و بنياد مسكن انقلاب اسلامي موظفند حداقل ۱۰ درصد واحدهاي مسكوني احداثي استيجاري و ارزان قيمت خود را به معلولان نيازمند فاقد مسكن اختصاص دهند.
همچنين سيستم بانكي كشور بايد تسهيلات اعتباري يارانه دار احداث مسكن معلولان را تأمين كند. سازمان ملي زمين و مسكن نيز موظف است زمين مورد نياز احداث واحدهاي مسكوني معلولان را به نرخ كارشناسي تهيه كرده و در اختيار آنها يا تعاونيها و مؤسسات خيريه ذيربط قرار دهد.
اختصاص حداقل ۳ درصد مجوزهاي استخدامي رسمي، پيمانكاري و كارگري، پرداخت تسهيلات اعتباري خود اشتغالي به معلولان، پرداخت تسهيلات اعتباري احداث واحدهاي توليدي و خدماتي اشتغالزا به مؤسسات و شركتهايي كه بيش از ۶۰ درصد سهام و سرمايه آنها متعلق به معلولان است از ديگر مواد اين قانون به شمار مي رود.
براساس قانون جامع حمايت از حقوق معلولان ۶۰ درصد پستهاي سازماني متصدي دفتري و ماشين نويسي شركتها بايد به معلولان جسمي و حركتي و ۶۰ درصد پستهاي سازماني اپراتوري نيز به افراد نابينا و كم بينا اختصاص يابد. به علاوه كليه وزارتخانه ها و دستگاهها مجازند تا سقف مجوزهاي استخدامي سالانه خود، افراد نابينا، ناشنوا و معلولان ضايعات نخاعي را رأسا و به صورت موردي و بدون برگزاري آزمون استخدامي به كار گمارند.

سرمايه گذاري ۳۰۰ ميليارد ريالي براي خود اشتغالي
مهر: معاون كميته امداد استان تهران گفت: كميته امداد استان تهران در سال جاري از ميان افراد واجد شرايط و جوياي كار يك هزار ۲۰۰ نفر را براي دريافت وام خود اشتغالي به وزارت كار و امور اجتماعي معرفي كرده است.
حسين عروجي درباره اعتبارات بخش خودكفايي گفت: بخشي از اين اعتبارات از طريق اقساط وصول شده وامهاي پرداختي سالهاي گذشته به دست مي آيد، بخشي از اعتبارات تبصره اي دولت و بودجه جاري كميته امداد تأمين مي شود.
وي افزود: همچنين وزارت كار نيز در پرداخت وام خود اشتغالي به مددجويان كميته امداد كمك مي كند، به طوري كه در سال جاري يك هزار و ۲۰۰ نفر از افراد تحت حمايت كميته امداد استان براي دريافت وام اشتغال به وزارت كار معرفي شدند و اين وزارتخانه براي پرداخت اين وام ۳ ميليارد تومان سرمايه گذاري كرده است. وي خاطرنشان كرد: سقف وام دريافتي مددجويان ۳ ميليون تومان است كه البته بستگي به شغل آنها دارد، مبلغ اين وام در بخش كشاورزي ۳ ميليون تومان، دامداري ۲ ميليون و خياطي و گلدوزي نيز ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.
وي نظارت پس از پرداخت وام را اصل كار كميته امداد دانست و تاكيد كرد: تفاوت كار ما در پرداخت وام خوداشتغالي با سازمانهاي ديگر نظارت بر اشتغال مددجويان است و همين عاملي براي موفقيت در كارمان شده است.

ايران دانشجوي فوق دكترا به ايتاليا مي فرستد
ايرنا: سالانه گروهي از دانشجويان دوره هاي فوق دكترا در شاخه هاي مختلف به ويژه علوم فيزيك از ايران براي گذراندن تحصيلات تكميلي به ايتاليا اعزام مي شوند.
در پي مذاكرات وزير علوم، تحقيقات و فناوري كشورمان با مسئولان مراكز علمي و دانشگاهي شهر «ترييسته» در شمال ايتاليا در زمينه اعزام دانشجويان ايراني و همچنين افزايش همكاري ها با مؤسسه بين المللي فيزيك نظري «عبدالسلام» توافقاتي به عمل آمد.
«رضا منصوري» معاون پژوهشي وزارت علوم ايران ضمن اعلام اين مطلب گفت: بر اساس اين طرح كه جزييات آن به زودي در نشست هاي مشترك كارشناسي تعيين خواهد شد، دانشجويان ايراني تحصيلات خود را در دانشگاه ها و مراكز عالي فيزيك ترييسته ادامه خواهد داد.
همچنين دكتر جعفر توفيقي وزير علوم، تحقيقات و فناوري كه براي شركت در مراسم چهلمين سالگرد تأسيس مؤسسه بين المللي فيزيك نظري «عبدالسلام» به ايتاليا سفر كرده است، گفت: برنامه چهارم توسعه ايران شامل ابعاد مختلف تكميل فناوريهاي پيشرفته علمي است كه تاكنون توسط پژوهشگران و كارشناسان ايراني به دست آمده است.
توفيقي همچنين همكاري مركز فيزيك نظري عبدالسلام با جهان سوم را براي توسعه پايه اي اين علم بسيار ارزشمند و مهم خواند كه مي تواند در كاهش فاصله علمي كشورهاي پيشرفته و عقب مانده مفيد باشد.

۳۰ هزار زن خانه دار در سراسر كشور بيمه مي شوند
مهر: با افزايش ۱۱۱ درصدي اعتبار بيمه زنان خانه دار در سال جاري با ۲ ميليارد تومان اعتبار بهزيستي و ۵۰۰ ميليون تومان بودجه رياست جمهوري ۳۰ هزار زن خانه دار بيمه مي شوند.
دكتر سيد حسن علم الهدايي معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي، با بيان اينكه اعتبار سال گذشته اين سازمان براي اجراي طرح بيمه اجتماعي زنان خانه دار ۱۰۰ ميليون تومان بود، اظهار داشت: تاكنون ۲۰ هزار زن خانه دار تحت پوشش بيمه اجتماعي قرار گرفته اند كه بخشي از اعتبارات امسال به پرداخت حق بيمه افراد تحت پوشش قبلي تخصيص خواهد يافت و با ۵/۱ ميليارد تومان بودجه باقيمانده دست كم ۳۰ هزار زن خانه دار در سال جاري تحت پوشش اين طرح قرار مي گيرند.

دستمزد يك ساعت كار شبانه پزشكان عمومي معادل سه ويزيت ارزيابي مي شود
ايسنا: در صورت تصويب نهايي قانون جديد سازمان نظام پزشكي، دستمزد يك ساعت كار روزانه معادل ۲ ويزيت و يك ساعت كار شبانه و روز تعطيل پزشكان عمومي، معادل ۳ ويزيت ارزيابي خواهد شد.
دكتر اميد براتي رئيس كميته پيگيري مطالبات صنفي پزشكان عمومي با بيان اين كه اين علاوه بر ۳۰ درصد عملكرد تعلق گرفته به پزشكان عمومي است، اظهار داشت: اين مصوبه شوراي عالي نظام پزشكي و هيأت مديره نظام پزشكي تهران بزرگ است كه اميدواريم بعد از تصويب قانون به مراكز مربوطه ارجاع  شود.
وي ادامه داد: نظام سطح بندي خدمات درماني به علت عدم تعامل صحيح بين وزارت بهداشت و جامعه پزشكي، در كشور اجرا نشده است؛ اين درحاليست كه اجراي صحيح طرح نظام سطح بندي خدمات درماني و پزشك خانواده از راهكارهاي اساسي حل مشكلات جامعه پزشكي است.

كشف ۳۶ جسد تاريخي مدفون در حصار ارگ بم
گروه علمي فرهنگي :با افزايش تعداد اجساد كودكان دفن شده در لابه لاي حصار ارگ بم از ۱۰ مورد به ۳۶ جسد كارشناسان و باستان شناسان با بزرگ ترين معماي تاريخي در ارگ بم روبه رو شدند.
كارشناسان پروژه نجات بخشي ارگ بم از دو ماه پيش و در هنگام بررسي و مستندنگاري حصار ارگ بم در نقاط مختلف به بقاياي اجساد كودكان و كفن هايي در ميان ديوارها برخورد كردند.
مهندس اسكندر مختاري مدير پروژه نجات بخشي ارگ بم با بيان اين كه تعداد اجساد كشف شده به بيش از ۳۶ جسد رسيده است، گفت: كودك بودن اجساد و علت دفن آنها در ميان حصارهاي ارگ بم هم اكنون به بزرگ ترين معماي باستان شناسي و تاريخي ارگ بم تبديل شده است. وي با اشاره به اين كه كشف اين اجساد مهم ترين يافته باستان شناسي ارگ بم محسوب مي شود، گفت:قصد داريم براي پاسخ به علت دفن كودكان در ميان حصارها كه از اهميت بسيار زيادي برخوردار است با كمك پژوهشكده باستان شناسي و گروهي از باستان شناسان تحقيقات وسيعي را آغاز كنيم.

كليات پيش نويس«قانون پيشگيري و مقابله با سوء
مصرف و قاچاق مواد مخدر و روانگردان» تأييد شد
گروه اجتماعي: كليات پيش نويس «قانون پيشگيري و مقابله با سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر و روانگردان»  به تأييد گروه هاي تخصصي درمان، بازپروري و كاهش آسيب، پيشگيري، سازمانهاي غيردولتي، ساختار و منابع مالي، روابط بين المللي، جرايم، مجازاتها و آيين دادرسي و انتظامي و آگاهي رسيد.
كارشناسان و نمايندگان دستگاه هاي مختلف، كليات اين پيش نويس را تأييد كرده و سپس با بيان نقطه نظراتي پيرامون برخي از بندهاي قانون، مقرر شد بعد از لحاظ اين نقطه نظرات و اصلاحات در جلسه كارشناسي ديگري، پيش نويس در جلسه اصلي ستاد براي بررسي نهايي مطرح شود.گفتني است گزارش نتيجه نهايي كارشناسي شده اين پيش نويس به رئيس جمهوري تقديم شده و در صورت صلاحديد ايشان، جلسه نهايي ستاد جهت بحث و بررسي پيش نويس با حضور رئيس جمهوري برگزار شود.

تجهيز سه هزار مدرسه به كتابخانه مرجع
ايسنا: سه هزار و ۲۰۰ مدرسه راهنمايي و ابتدايي با هدف ترويج پژوهش هاي دانش آموزي مجهز به كتابخانه مرجع شدند.
عراقي نيا معاون آموزشي آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اين كه اجراي طرح پژوهش دانش آموزي با هدف مبادرت دانش آموزان به فعاليت هاي پژوهشي به همراه ۴۰ مربي مروج پژوهشهاي دانش آموزي در مدارس مناطق شهر تهران آغاز شد،افزود: براين اساس با اختصاص ۱۵۰ ميليون تومان اعتبار كتابخانه هاي مرجع در مدارس ابتدايي و راهنمايي شهر تهران راه اندازي و به كتابهاي مرجع از جمله ۹ جلد فرهنگنامه كودك و نوجوان مجهز شدند.

حمايت از طرح هاي مشترك در زمينه گياهان دارويي
گروه اجتماعي: وزارت بهداشت، از طرح هاي پژوهشي مشترك ميان پژوهشگران با بخش صنعت در زمينه گياهان دارويي، حمايت مي كند.
دكتر ستاره فروزان مدير مركز توسعه و تحقيقات فناوري وزارت بهداشت، با اشاره به سياست هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، در زمينه تحقيقات گياهان دارويي اظهار داشت: اين وزارتخانه از دي ماه سال ۱۳۸۰ نسبت به راه اندازي «شبكه تحقيقات گياهان دارويي كشور» با هدف ارتقاي سلامت در كشور اقدام كرده است.
دكتر فروزان، تسهيل همكاري ميان محققان كشور و بخش صنعت و نيز مجموعه هاي غيردولتي را يكي از اهداف راه اندازي شبكه مذكور برشمرد و گفت: در نظر است شبكه گياهان دارويي كشور به عنوان يك شبكه تحقيقاتي فراگير و قدرتمند، متشكل از گروه هاي ذي نفع به منظور سياست گذاري برنامه ريزي، پايش، هدايت و ارزشيابي فعاليت هاي مرتبط با تحقيقات گياهان دارويي و نيز تعيين اولويت هاي پژوهش در زمينه گياهان دارويي فعاليت كند.

اداره ۶ هزار بقعه متبركه توسط مردم
خبرگزاري فارس: متأسفانه دولت سرمايه گذاري لازم را براي اماكن مذهبي انجام نمي دهد و در حال حاضر ۶ هزار بقعه متبركه در كشور از سوي مردم اداره مي شود، در صورتي كه يك هزارم بودجه فرهنگي كشور براي حفاظت از امامزاده ها كافي است.
نصرالله چمران، مسئول بقاع و اماكن متبركه گفت: علي رغم اين كه دولت براي اماكن فرهنگي سرمايه گذاري مي كند، براي اماكن مذهبي كه موجب آرامش روح مردم است، هيچ كمكي نمي كند. در صورتي كه اگر فقط يك هزارم بودجه هاي فرهنگي به امامزاده ها اختصاص يابد، كارهاي فرهنگي بسيار خوبي انجام مي شود.
وي ضمن تشريح برنامه هاي سازمان اوقاف براي توسعه اماكن مذهبي و بقاع متبركه گفت: بهبود مديريت ها، ارائه خدمات رفاهي، انجام فعاليت هاي فرهنگي، احداث كتابخانه  و توسعه و گسترش بقاع متبركه از برنامه هاي سازمان در آينده است. همچنين از آنجا كه بيشتر توريست هايي كه به ايران سفر مي كنند، براي ديدن اماكن مذهبي مي آيند، بقاع متبركه بايد از نيروي انساني متفكر، با تدبير و خوش رفتار برخوردار باشند تا مردم تمايل بيشتري براي رفتن به اين گونه اماكن پيدا كنند.

۵۰ هزار دانش آموز استثنايي بيمه مي شوند
مهر: رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور گفت : با اختصاص يك ميليارد تومان اعتبار در سال تحصيلي جاري ۵۰ هزار دانش آموز استثنايي بيمه مي شوند.
مجيد قمي با تاكيد بر اينكه ۸۰ هزار دانش آموز استثنايي در مدارس استثنايي كشور مشغول به تحصيل هستند ، افزود : طبق آمار ارائه شده حدود ۳۰ هزار نفر از دانش آموزان استثنايي توسط والدينشان بيمه هستند و مابقي دانش آموزان نيز در سال تحصيلي جاري توسط دولت به صورت رايگان بيمه مي شوند.
وي با اشاره به اينكه سازمان آموزش و پرورش استثنايي براي بيمه هر دانش آموز حدود ۲۰ هزار تومان در نظر گرفته است ، گفت : دانش آموزان استثنايي در گروه هاي ناشنوا ، نابينا ، كم توان ذهني و حركتي ، اختلالات رفتاري و يادگيري و چند معلوليتي قرار دارند كه در اين ميان كم توان هاي ذهني، بيشترين گروه دانش آموزان استثنايي را با آماري معادل ۵۰ هزار نفرتشكيل مي دهند و دانش آموزان نابينا با ۴ هزار نفر كمترين آمار را دارند.

امتياز گذراندن طرح پزشكان در مناطق محروم كاهش مي يابد
مهر:  پيشنهاد كاهش امتياز طرح پزشكان را به وزارت بهداشت داده ايم و در صورت موافقت اين طرح اجرا مي شود.
محمد رضا ظفرقندي رئيس سازمان نظام پزشكي گفت: با توجه به وجود اين همه پزشك فارغ التحصيل بايد تغييراتي در امتياز طرح پزشكان ايجاد شود.
وي افزود: طبق قانون قبلي امتياز طرح ۳۹۰ بوده است كه با توجه به شرايط كنوني اين امتياز بسيار زياد است و باعث بروز مشكلات براي پزشكان مي شود.
رييس سازمان نظام پزشكي تصريح كرد: درحال حاضر شرايط عوض شده است و ما نمي توانيم با تغيير شرايط همان قانون هاي گذشته را اجرا كنيم. بلكه بايد قوانين نيز با توجه به شرايط روز تغيير كنند.
دكتر ظفرقندي درباره پزشكان متاهل زن و گذراندن طرح توسط اين پزشكان گفت: طبق قانوني كه به تصويب رسيده است اين پزشكان مي توانند در مناطقي كه شوهرشان ساكن است اعلام نياز كرده و طرح خود را در همان منطقه بگذرانند.

۳۰ درصد تصادفات منجر به ناراحتي هاي فك و صورت مي شود
گروه اجتماعي: ۳۰ درصد تصادفات رانندگي در كشور منجر به ناراحتي هاي فك و صورت مي شود كه حدود ۱۰ درصد آنها نياز به جراحي دارند.
محمد بيات دبير دومين كنگره بين المللي جراحي فك و صورت افزود: مهمترين ناراحتي هاي ناحيه فك و صورت به علت آسيب هاي ناشي از تصادفات، به وجود مي آيد و پس از ناراحتي هاي مادرزادي، اختلالات رشدي تكاملي و تومورهاي فك و صورت به عنوان عوامل بيماري ناحيه فك و صورت دخالت دارند.وي ادامه داد: عوارض مفصل گيجگاه فك مهمترين مشكل افرادي است كه از ناحيه دهان، فك و صورت دچار آسيب هستند كه بسياري از موارد آن با عمل جراحي در كشور قابل درمان است.

اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |