چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۲۴ - Oct 13, 2004
در جلسه ديروز شوراي شهر تهران به تصويب رسيد
مشاركت بخش خصوصي در توسعه مجتمع هاي
فرهنگي -سينمايي تهران
گروه شهري: طرح مشاركت بخش خصوصي در توسعه مجتمع هاي فرهنگي سينمايي شهر تهران ديروز در شوراي شهر تصويب شد.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس مهدي چمران در پايان  جلسه علني و بدون حضور مستمع اين شورا در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس ماده واحده اين مصوبه، شهرداري موظف است ظرف ۲ ماه آينده دستورالعمل هاي لازم را براي عملياتي كردن ماده ۱۶۱ قانون برنامه سوم توسعه مبني بر مشاركت بخش خصوصي در توسعه مجتمع هاي فرهنگي سينمايي شهر تهران تهيه و جهت تصويب به شوراي شهر ارائه كند. رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در عين حال افزود: شوراي شهر براي تسهيل امور و راحتي شروع به كار، يك سري دستور العمل هاي پيشنهادي را تهيه و به شهرداري ارائه داده است كه در اين دستور العمل ها تعاريف مربوط به سينما و مجتمع هاي فرهنگي نيز مشخص شده و همچنين كميته هاي راهبردي و نظارتي نيز در نظر گرفته شده است.
وي با بيان اينكه شهرداري در حال حاضر يك مجموعه بزرگ سينمايي را در دست ساخت دارد گفت: ماده ۱۶۱ برنامه سوم توسعه بر لزوم مشاركت بخش خصوصي در عرصه سينمايي و فرهنگي تأكيد دارد و به همين منظور در ماده مذكور ارائه برخي تسهيلات از سوي دولت و شهرداري پيش بيني شده است.
به گفته وي ماده ۱۶۱ برنامه سوم توسعه از زمان تصويب تاكنون اجراء نشده است، زيرا دستگاه هاي ذي ربط وظايف خود را در قبال آن انجام نداده اند و اكنون شهرداري به سهم خود براي اجراي ماده فوق پيشقدم شده است.
چمران همچنين گفت: در جلسه روز يكشنبه شورا مهندس محمد زاده، معاون خدمات شهري شهرداري تهران نيز گزارشي درباره بازيافت و جمع آوري زباله و فعاليت هاي انجام شده در اين زمينه ارائه داد. در اين گزارش به مشكلات موجود و برنامه هاي راهبردي شهرداري براي جمع آوري و بازيافت زباله اشاره شده بود.
چمران تصريح كرد: در حال حاضر روزانه ۲ هزار تن از ۷ هزار تن زباله تهران بازيافت و با برنامه ريزي هاي انجام شده و مشاركت چيني ها هم اكنون ۱۰ تن از ۵۰ تن پلاستيك موجود در زباله تهران بازيافت و به الياف مصنوعي تبديل مي شود و قرار است تا چند روز ديگر يك كارخانه ۱۰ تني ديگر نيز نصب و راه اندازي شود.
وي در پاسخ به سؤالي در خصوص نحوه جمع آوري خودروهاي فرسوده از شبكه حمل و نقل شهري، هرگونه برخورد قهر آميز براي اين اقدام را مردود دانست و گفت: از آنجا كه اتومبيل هاي فرسوده وسيله معاش شمار قابل توجهي از مردم و جامعه است و اتومبيل هنوز در ايران به عنوان سرمايه محسوب مي شود روش هاي قانوني بايد به گونه اي اتخاذ شود كه ضمن حفظ حقوق اين افراد، قهر آميز نباشد.
چمران با بيان اينكه با راه حل هاي صحيح بايد نارضايتي عمومي در جامعه را كاهش داد گفت: پيشنهاد ما در رابطه با خروج خودروهاي فرسوده طرح پلاك جايگزين است و از اين رو پيشنهاد داده ايم تا براي از رده خارج كردن آنها طرح پلاك جايگزين را اجرا كرده و بخشي از مابه التفاوت قيمت خودرو فرسوده و جديد توسط دولت و كارخانه هاي توليدكننده و نيز سازمان بهينه سازي سوخت به دليل صرفه جويي در مصرف سوخت پرداخت شود. وي افزود: با اين كار هم خودروهاي فرسوده از رده خارج و نوسازي مي شوند و هم مصرف سوخت كاهش مي يابد و آلودگي هوا نيز كمتر مي شود. چمران گفت: اين پيشنهاد هم اكنون در هيأت دولت مطرح شده است و نويد تصويب آن را هم داده اند. به گفته وي اينكه خودرو فرسوده و فاقد معاينه فني بايد متوقف شود درست است ولي روش هاي قانوني را هم مي توان طوري اجراء كرد كه مردم ضرر نكنند.

معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران
متقاضيان پيش سند بايد گواهي عدم خلاف بگيرند
003657.jpg
معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران تأكيد كرد: مالكان ساختماني بايد براي اخذ برگه پيش سند، گواهي عدم خلاف خود را از شهرداري دريافت كنند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران مهندس غلامحسين پردلي با اشاره به آغاز صدور برگه هاي پيش سند در مناطق شهرداري تهران، گفت: افرادي كه مبادرت به ساخت و ساز مي كنند بايستي گواهي عدم خلاف يا به تعبيري بلامانع بودن شروع به كار ساختماني را از شهرداري بگيرند تا بتوانند برگه هاي پيش سند را تهيه كنند.
وي درخصوص شروع طرح صدور برگه هاي پيش سند در مناطق مختلف شهرداري تهران گفت: در حال حاضر در تمام مناطق ۲۲ گانه نرم افزار صدور برگه هاي پيش سند نصب و راه اندازي شده است.
معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران تصريح كرد: اجراي اين طرح صد در صد مكانيزه است تا از اين طريق درصد خطا به حداقل برسد. همچنين براساس بخشنامه اي كه براي بنگاه هاي معاملات ملكي ارسال شده، صدور برگه پيش سند منوط به داشتن گواهي عدم خلاف از سوي مالك است.
وي خاطرنشان كرد كه هدف از اجراي اين دستورالعمل كاهش تخلفات پيش فروش ساختمان و متعهد شدن مالك به واگذاري واحدهاي مسكوني به متقاضيان مي باشد.

نگاه
داوود كاظمي
معاون وزير بازرگاني :
قيمت ميوه مناسب است!
003663.jpg

غلظت ازن و افزايش بيماريها
003651.jpg
افزايش غلظت ازن در هوا تعداد مراجعه كنندگان به بخش اورژانس بيمارستان ها را افزايش مي دهد.
به گزارش آسمان آبي ايران، تحقيقات نشان داده به ازاي افزايش۰‎/۰۵ ppm در مقدار ازن هوا، پذيرش هاي بيمارستاني تقريبا ۷ تا ۱۰درصد افزايش مي يابد.
گفتني است اغلب مراجعه كنندگان از بين بيماران مبتلا به آسم هستند.
گاز ازن به دليل اين كه يك استنشاق كننده قوي مي باشد، مي تواند نسبت به هر بافت بيولوژيكي واكنش نشان دهد كه عمده ترين آسيب هاي وارده مربوط به كاركرد ريه ها است كه با ايجاد سرفه و تنگي نفس همراه است.

تغيير برچسب معاينه فني خودرو
003654.jpg
مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروها گفت: طرح برچسب هاي معاينه فني خودروها براي جلوگيري از جعل تغيير مي كند.وي با اشاره به دستگيري يك باند جعل برچسب هاي معاينه فني خودرو حدود ۴۰ روز قبل گفت: با تلاش مسئولان ستاد معاينه فني خودروها و دايره آگاهي اين باند كشف و اعضاي آن دستگير شدند. به گفته وي بيشترين توزيع اين برچسبهاي جعلي در مناطق جنوبي تهران صورت  گرفته است. وي با بيان اينكه برچسب هاي معاينه فني با آخرين تكنولوژي هاي ايمني موجود در كشور چاپ مي شوند به ايسنا گفت: براي جلوگيري از جعل، اين برچسب ها داراي هولوگرام هستند و به زودي توزيع آنها آغاز مي شود.

پيامدهاي توسعه ناپايدار در مازندران
003660.jpg
هجوم ويلانشينان با فرهنگ هاي متفاوت به منطقه و بسياري تغييرات ديگر كه در جهت توسعه ناپايدار منطقه بوده، پيامدهاي ناهنجار اجتماعي، اقتصادي و بهداشتي براي منطقه مازندران به همراه داشته است.
دكترمه لقا ملاح، مدير عامل جمعيت زنان مبارزه با آلودگي هاي زيست محيطي تصريح كرد: وجود امكانات ويژه براي اكوتوريسم و گردشگري، مناطق حفاظت شده استثنايي براي جلب اكوتوريسم داخلي و بين المللي، تنوع زيستي بي نظير ، جلب دانشمندان و محققان از سراسر جهان براي تحقيقات بر روي محصولات شيلاتي و كشاورزي، از ديگر فرصت هاي موجود براي توسعه پايدار است.

شهردار تهران :
شبكه هاي نوين ارتباطي تعامل تهران و شهرهاي اطراف را برقرار مي كند
شبكه هاي نوين ارتباطي تعامل تهران و شهرهاي اطراف را برقرار مي كند
گروه شهري: شهردار تهران هنگام بازديد از بخش هاي گوناگون شهر جديد پرند واقع در شرق تهران، خاطرنشان كرد كه مديريت شهري تهران آماده است، بر مبناي تعامل مثبت، روابط متقابلي را با شهرها و شهرك هاي اطراف تهران برقرار كند.
دكتر احمدي نژاد در جريان اين بازديد يادآور شد كه توسعه شبكه هاي ارتباطي، خطوط متر و قطار شهري اين امكان را فراهم مي كند كه مجموعه هاي شهري بسيار بزرگ عليرغم جدايي فيزيكي، در تعامل با يكديگر بوده و از تمام ظرفيت هاي متقابل استفاده كنند.
در اين بازديد شهردار تهران ساختار شهر جديد پرند را منطبق با معماري و هنر ايران و مقاوم توصيف كرد.

با توجه به عمليات شركت مترو و در پي وقوع ترافيك سنگين اعلام شد:
مسير جديد عبور خودروهادر محدوده ميادين امام حسين - فردوسي
گروه شهري: صبح ديروز ترافيك سنگيني در معابر عمومي منتهي به ميادين فردوسي و امام حسين به وجود آمد، كه تا ساعت ها ادامه يافت.
به گزارش خبرنگار ما، در پي بروز ترافيك سنگين در معابر عمومي منتهي به ميادين فردوسي و امام حسين، شماري از شهروندان به ويژه آن دسته از شهرونداني كه با اتوبوس، سفرهاي درون شهري خود را انجام مي دهند، مجبور شدند بخشي از مسير خود را پياده طي كنند.در ساعات اوليه بروز ترافيك سنگين در معابر ياد شده، اعلام شد اين شرايط به دليل بروز حادثه ريزش بخشي از ديوار مترو ايستگاه نظام آباد به وجود آمده است، اما شركت مترو بروز حادثه را تكذيب كرد و افزود: روند اجرايي احداث ايستگاه بدون مشكل خاصي ادامه دارد و بسته شدن محل مذكور فقط به دليل انجام عمليات اجرايي و نصب دكل با مجوز قانوني بوده است.
از سوي ديگر يك مقام مسئول در شهرداري منطقه ۷ اعلام كرد: شركت مترو با اخذ مجوز از معاونت حمل و نقل و ترافيك مركز از تاريخ ۲۰/۷/۸۳ به مدت ۲۰ روز به منظور تكميل عمليات احداث ايستگاه نظام آباد، چهارراه نظام آباد را مسدود كرده است.با توجه به مدت ۲۰ روزه براي اجراي عمليات ساخت ايستگاه مترو در منطقه نظام آباد، و بسته شدن تقاطع خيابان خواجه نصيرالدين طوسي و شهيد مدني، راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي تهران بزرگ، مسيرهاي جايگزين را اعلام كرد.سرهنگ محمدي معاون انتظامي راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ افزود: از امروز تا زمان حل مشكل مسير تقاطع خيابان خواجه نصيرالدين طوسي و شهيد مدني، كنارگذر ضلع شرقي ميدان امام حسين از شرق به غرب تا ساعت ۹ صبح بسته مي شود.وي افزود: خودروهايي كه مي خواهند در مسير جنوب به شمال خيابان ۱۷ شهريور به ميدان امام حسين تردد كنند مي توانند از طريق خيابان صفا به سمت خيابان دماوند ادامه مسير دهند.
همچنين كوچه شهيد محمدي به سمت نظام آباد واقع در ضلع شمالي ميدان امام حسين جايگزين خيابان خواجه نصيرالدين طوسي شده است. رانندگاني كه قصد تردد از كنار گذر ميدان امام حسين به سمت جاده دماوند را دارند نيز بايد از زيرگذر امام حسين استفاده كنند.همچنين خودروهايي كه قصد تردد به سمت ميدان سپاه و خيابان شريعتي را دارند نيز مي توانند علاوه بر استفاده از كوچه محمدي از كنار گذر پل چوبي به سمت شمال ميدان سپاه و خيابان شريعتي ادامه مسير دهند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |