شنبه ۲ آبان ۱۳۸۳
آتش بار يونايتد
005007.jpg
مهدي غفاري ـ فصل جديد كه آغاز شد، خط حمله يونايتد فقط يك مهره قابل اعتماد داشت: آلن اسميت. خريد جديد فرگوسن ناچار بود يك تنه بار هجومي تيم را بر دوش بكشد و به تنهايي كيفيت والاي آتش بار يونايتد را حفظ كند. اوضاع اما، اكنون تفاوتي شگرف كرده. لوييس ساها و وين روني هم بازگشته اند و به اسميت ياري مي رسانند، اما قواي تهاجمي شياطين سرخ، تا زماني كه رود ون نيستلروي روانه زمين نشود، نشاني از يك مدعي قهرماني ندارد. تك خال هلندي درباره هر آنچه بر اولدترافورد مي رود سخن مي گويد.
* درباره مصدوميت و حاشيه نشيني در آغاز فصل ...؟
- مأيوس و افسرده بودم. بعد از ناكامي در يورو ۲۰۰۴ مي خواستم در يونايتد همه چيز را جبران كنم، اما يكباره مصدوم شدم و اين ضربه روحي سنگيني به من زد. در زماني كه اصلاً انتظارش را نداري، مصدوميت به سراغت مي آيد و سخت آزارت مي دهد اما حالا برگشته ام و از آن سرخوردگي نشاني بر جاي نمانده است.
* هنوز هم درباره پافشاري فلورنتينو پرس براي خريد تو شايعات زيادي رواج دارد؟
- چند بار گفته ام كه تمام اين اخبار مزخرف هستند، اما به نظرم ديگر مهم نيست من چه مي گويم؛  مردم حرف خودشان را مي زنند. هميشه مي دانستم كه به اسپانيا نمي روم ... به اندازه كافي راجع به اين موضوع حرف زده ام.
* ليگ برتر با هيجان پيش مي رود و مدعيان به تدريج از سايرين فاصله مي گيرند. به نظرت كدام تيم ها بخت بيشتري براي فتح ليگ دارند؟
- دشوار است كه بتوان چهره جديدي وراي آرسنال، چلسي و خودمان را داراي اقبال قهرماني شمرد. حالا مبارزه بر سر ربودن مدال طلا، تنها بين اين سه تيم است. خب، آرسنال در اوج است و چلسي هم با وجود اينكه پارسال دوم شد بودجه گزافي را صرف خريد بازيكنان جديد كرده. البته نمي شود ليورپول يا نيوكاسل را ناديده گرفت اما فكر مي كنم جدال اصلي ميان همين سه تيم باشد.
* ديويد بكهام هنوز در رئال پرفروغ ظاهر نشده،  خيلي ها معتقدند سرانجام فلورنتينو پرس راضي مي شود او را بفروشد و كاپيتان انگليسي به جزيره برمي گردد. جاي بكهام در منچستر خالي نيست؟
- سانترهاي ديويد بكهام عالي هستند و بازي در كنار او، هميشه دلچسب بوده. اما حالا او بازيكن رئال مادريد است و بارز است كه از زندگي در اسپانيا لذت مي برد. به هر جهت بازيكنان مدام جابه جا مي شوند، اما در نهايت اين باشگاه ها هستند كه پا برجاي مي مانند.
در گذشته هم وقتي برايان رابسون و اريك كانتونا اولدترافورد را ترك كردند. ديگران مي گفتند منچستر به دردسر مي افتد اما ديگران آمدند و جايشان را پركردند و موفقيت ادامه پيدا كرد.
* باشگاه قصد افزايش گنجايش اولدترافورد را دارد. اين برايت هيجان انگيز نيست؟
- چرا كه نه؟ اين شور براي توسعه و پيشرفت _ كه حتي در ميان مديران باشگاه هم ديده مي شود _ باعث شده جزئي از يونايتد باشم. هنوز عده اي در نمي يابند كه منچستر چه باشگاه بزرگ و باشكوهي است. ما فقط در سراسر جهان ۵۵ ميليون هوادار رسمي داريم. تا به حال هم در اولدترافورد يك صندلي خالي نديده ام. اكنون مي خواهند گوشه هاي ورزشگاه را مرمت كنند و ظرفيت آن را تا ۷۵ هزار نفر بالا ببرند. تازه طرح هاي ديگري هم در دست اجرا است كه به زودي باعث مي شود در هر بازي صد هزار نفر براي تيم هورا بكشند.
* چرا خيلي ها از منچستر متنفرند؟
- به گمانم به خاطر حسادت هواداران ساير تيم ها از يونايتد روگردان هستند و هر چيزي را به اين تيم ترجيح مي دهند، اما خب، رقابت هميشه در فوتبال بوده. شايد به همين سبب است كه فوتبال اين قدر مهيج و باشكوه است. وقتي هم تماشاگران سعي مي كنند بازيكنان تيم محبوبشان را تشويق كنند، خود به خود نگرشي منفي نسبت به رقيب پديد مي آيد.
* هنوز هم مي خواهي بعد از دوران بازيگري، فوتبال را براي هميشه كنار بگذاري؟
- حتماً. وقتي كفش هايم را آويزان كردم. ديگر هرگز خودم را درگير مسائل باشگاه نمي كنم. از فوتبال لذت مي برم، از تمرينات هر روزه، از بازي. اما وقتي بازنشسته شدم، ديگر هيچ سمتي را در آن دنبال نخواهم كرد. اين پايان داستان است.

سايه روشن ورزش
علي كفاشيان : ايران لياقت حضور در جام جهاني دارد
005016.jpg
گروه ورزشي ـ معاون ورزشي و امور فدراسيون هاي سازمان تربيت بدني، گفت: فوتبال ايران لياقت حضور در جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان را دارد.
علي كفاشيان اظهار داشت: رنكينگ جديد فيفا و رتبه بيستمي ايران و بازي بسيار خوب برابر آلمان و قطر باعث شده كه فوتبال ايران در سطح جهان بدرخشد و بازيكنان با توانمندي بسيار بالاي خود توانستند اين توانايي را نشان دهند و فوتبال ما قدرت حضور در جام جهاني را نيز دارد.
وي با تقدير از عملكرد فدراسيون فوتبال افزود: فدراسيون براي موفقيت تيم ملي زحمت بسيار كشيده است و اين پيروزي ها تاثير اجتماعي بسيار فراواني در ميان مردم داشته است.
كفاشيان با ابراز رضايت از عملكرد برانكو ايوانكوويچ گفت: در سازمان تربيت بدني بسيار خوشحال هستيم كه توانستيم دو دوره قبل با تلاش هاي فدراسيون فوتبال، برانكو را به كشور برگردانيم چون ايشان همكاري بسيار خوبي با فدراسيون فوتبال دارند و هميشه وجدان كاري بالايي را نشان داده اند.
وي ادامه داد: كسب نتايج اين چنيني نشان مي دهد كه سرمربي فعلي تيم ملي فوتبال كشورمان فردي است كه به كار سرمربيگري مسلط است و وي توانسته با شرايط موجود در ايران به طور كامل هماهنگ شود.
معاون ورزشي سازمان تربيت بدني درباره مسايل اخير به وجود آمده در اردوي تيم ملي در قطر و درگيري رييس فدراسيون فوتبال با يكي از خبرنگاران، گفت: از آن روزنامه با من تماس گرفتند و گفتم چون من اينجا هستم نمي توانم در آن باره قضاوت كنم، زيرا نمي دانم در آنجا چه اتفاقي افتاده است. من به آن روزنامه گفتم كه به ما بگوييد آن جا چه اتفاقي افتاده است تا ما از طريق دكتر دادكان پيگيري كنيم ولي آنها به ما چيزي نگفتند و يك طرفه به قاضي رفتن كار درستي نبود و ما آن را انجام نداديم.
مديرروابط عمومي فدراسيون گلف منصوب شد
مدير امور بين الملل و روابط عمومي فدراسيون گلف منصوب شد.
رييس جديد فدراسيون گلف در پي ايجاد چارت جديد در اين فدراسيون و تشكيل كميته هاي اقتصادي، بازاريابي و تبليغات، فني و برگزاري مسابقات، آموزش و پژوهش، پزشكي، امور بين الملل و روابط عمومي و پيشكسوتان، زهرا مجتهدزاده را به سمت مدير امور بين الملل و روابط عمومي منصوب كرد.در حكم عيسي اسحاقي آمده است: «با توجه به سوابق شما و نظر به ضرورت ايجاد ارتباط عميق و موثر ميان ورزشكاران گلف با رسانه هاي گروهي، افكار عمومي و معرفي و شناخت بيشتر اين ورزش مفرح و ويژگي هاي آن به مردم و گسترش ارتباطات بين المللي به سمت مدير امور بين الملل و روابط عمومي منصوب مي شويد.»

خبر ها و نگاه ها
فولر و اختلافاتش با  رم
005013.jpg
گروه ورزشي ـ «رودي  فولر» سرمربي  سابق  باشگاه  رم  ايتاليا اعلام  كرد اختلافات  وي با «آنتونيو كاسانو» دليل  كناره گيري  وي  از اين  تيم  نبوده  است .
بعد از شروع  ناموفقي  كه  تيم  رم  در فصل  جديد مسابقات  فوتبال  دسته  اول  باشگاه هاي  ايتاليا داشت ، اختلاف  ميان  فولر وكاسانو نيز بالا گرفت .
فولر اظهارداشت : من  مشكلي  با نحوه  مديريت  او نداشتم  حتي  او قبل  از كناره گيري  من  چنين  سوالي  را مطرح  كرد و به  وي  اطمينان  دادم  كه  اينگونه  نيست .
سرمربي  سابق  تيم  ملي  فوتبال  آلمان  افزود: در دوره  كوتاه  حضورم  در تيم  رم  دو موضوع  را ناديده  گرفته  بودم  و اكنون  مي دانم  كه  بايد با عقل خودم  تصميم  بگيرم  نه  با احساسم .
رونالدينهو و بازگشت به برزيل
«رونالدينهو» هافبك  برزيلي  باشگاه  بارسلوناي  اسپانيا اعلام  كرد مايل  است  دوران  بازيگري  در فوتبال  را در تيم  سابق  خود گرميو خاتمه  دهد.
وي  اظهارداشت : فوتبال  من  از پورتو آلگره  ريشه  گرفته  است  و شايد الان  براي  گفتن  اين  نكته  زود باشد اما روياي  من  اين  است  كه  آخرين  روزهاي فوتبالم  را در باشگاه  گرميو سپري  كنم .
هافبك  تيم  ملي  فوتبال  برزيل  ادامه  داد: هنگامي  كه  گرميو را ترك  كردم ، با هواداران  تيم  دچار مشكل  شدم  اما آنها اكنون  مي دانند كه  من  به  خاطر پول  اين  تيم  را ترك  نكردم  و مي توانم  با خيال  راحت  در خيابان هاي  پورتو آلگره  قدم  بزنم .
تره زگه و سه ماه دوري از يوونتوس
005010.jpg
خبرگزاري  فرانسه  - «ديويد تره زگه» مهاجم  فرانسوي  باشگاه  يوونتوس  ايتاليا به  خاطر انجام  عمل  جراحي  كتف  چپ ، به  مدت  سه  ماه  از ميدان  مسابقات  دور خواهد بود.تره زگه  بعد از مدت ها تحمل  درد در ناحيه  كتف  چپ ، سرانجام  رضايت  داد كه  تحت  عمل  جراحي  قرار گيرد.تيم فوتبال يوونتوس در غياب اين مهاجم از وجود ابراهيموويچ در خط حمله سود مي برد.

ورزش
اجتماعي
انديشه
دانشجو
سياست
هنر
|   اجتماعي  |  انديشه  |  دانشجو  |  سياست  |  ورزش  |  هنر  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |