شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۳
فوتبال باشگاه هاي اروپا
آرسنال و چلسي روي دو خط موازي
005817.jpg
حسن حيدري
هنوز تا پايان رقابت هاي ليگ هاي معتبر اروپايي زمان زيادي باقي مانده اما از هم اكنون در ليگ برتر انگليس، بوندس ليگاي آلمان و لاليگاي اسپانيا نتايج غيرمنتظره اي روي مي دهد. به طور مثال منچستر با تمام توان برابر آرسنال ظاهر مي شود و اين تيم را بعد از ۴۹ بازي مغلوب مي كند. اما هفته بعد در ديدار با تيم متوسط پورتموث شكست مي خورد تا فرگوسن اعتراف كند با اين نوع شكست ها ديگر پيروزي برابر آرسنال لذتي ندارد. در آلمان نيز درست همين اتفاق رخ داد. بايرن، ولفسبورگ پيشتاز را شكست داد اما هفته بعد برابر گلادباخ متوقف شد.
در سرزمين ماتادورها رئال مادريد بعد از پشت سر گذاشتن مصائب فراوان به صدر نزديك مي شود اما هنوز بارسلون بدون رقيب است.
امروز نيز مثل هر شنبه ديگر، اروپا يك روز شلوغ را در پيش دارد. براي آگاهي بيشتر از بازي هاي امروز به بررسي بازي ها مي پردازيم.
آرسنال اكنون خطر را بيش از پيش در كنار خود حس مي كند. دو نتيجه ضعيف از سوي اين تيم باعث شد چلسي امتيازاتش را با اين تيم برابر كند. از هم اكنون بايد شاهد يك رويارويي پاياپاي بين اين دو تيم لندني باشيم. هر لغزشي از سوي دو تيم باعث مي شود ديگري در صدر جدول جايگاه خود را تثبيت كند.
آرسنال امروز ميهمان كريستال پالاس است. اين تيم در حال حاضر مكان بهتري از سيزدهم بدست نياورده و در ۵ بازي خانگي تاكنون سه بار مغلوب شده در حالي كه ركورد آرسنال در خارج از خانه بسيار درخشان است و از مجموع ۵ بازي ۴ بار به پيروزي رسيده است. وانژ همچنان در ليگ برتر با مشكلات عمده در دفاع مياني دست به گريبان است و هنوز نتوانسته اين ايراد را برطرف كند.
تيري هانري كليدي ترين مهره آرسنال در اين ديدار است تا با افزايش تعداد گل هايش باعث موفقيت اين تيم نيز باشد. چلسي تيم ميليونرهاي لندن كه اكنون به دليل تفاضل گل كمتر نسبت به آرسنال در جايگاه دوم هستند امروز در استامفوردبريج به ديدار اورتون مي روند.
مورينيو با گروهي كه در اختيار دارد در انديشه قهرماني در ليگ برتر است تا شايستگي هاي اين تيم به اثبات برسد. اين تيم تاكنون در لندن شكست نخورده و اكنون در پي عرضه يك بازي تهاجمي برابر تيم اورتون است تا به اهداف خود دست يابد. چلسي اين روزها يكي از تهاجمي ترين تيم هاست در حالي كه با دريافت تنها ۳ گل داراي بهترين خط دفاع نيز مي باشد.
مورينيو در مورد اين ديدار مي گويد: بازي قبلي ما قابل ستايش بود و من از همه آنها قدرداني مي كنم. اميدوارم اين روند در ديدار امروز مقابل اورتون نيز تداوم داشته باشد.
البته اين اظهارات مورينيو در حالي بر زبانش جاري مي شود كه تيم حريف اكنون در مكان سوم جدول قرار دارد و به نظر نمي رسد در اين ديدار بدون انگيزه باشد. اورتون در ۵ بازي قبلي در خارج از خانه تنها يك بار شكست خورده و اين ركورد قابل تأمل است. ماركوس بنت مهاجم اورتون تا كنون سه بار براي تيمش گلزني كرده و اميد زيادي براي گلزني دوباره او در اين ديدار وجود دارد.
در ساير بازي هاي امروز آستون ويلا ميزبان پورتموث و ليورپول بدون جبرئيل سيسه مهاجم فرانسوي اش كه تا پايان فصل بايد استراحت كند به ديدار بيرمنگهام سيتي مي رود. نوريچ سيتي با بلك برن روبرو مي شود. ساوتهمپتون پذيراي وست برومويچ آلبيون است و تاتنهام در لندن به ديدار چارلتون مي رود.
اين رقابتها فردا با دو بازي حساس پيگيري مي شود. در اولدترافورد دربي يونايتد با سيتي ديدني است. منچستر در حال حاضر بهتر از مكان هفتم جايي پيدا نكرده در حالي كه تيم كوين كيگان در مكان دوازدهم قرار دارد. در سنت جيمزپارك نيز نيوكاسل ميزبان فولهام است. ورزشگاه ريورسايد نيز شاهد برخورد ميدلزبورو با بولتون واندرز است.
ولفسبورگ «سوپرايز» بوندس ليگا
لوركوزن، دورتموند و بايرن مونيخ سه تيم مطرح فوتبال آلمان گويا ديگر فاقد قدرت كوبندگي در بوندس ليگا هستند و تيم هايي چون هانوفر، ولفسبورگ و شالكه باعث نزول آنها به رده هاي پايين جدول شده اند.
ولفسبورگ بعداز يك بازي پرفروغ مقابل ماينتس كه در آن مارتين پتروف بلغاري به تنهايي ۴ گل به ثمر رساند همچنان روي نوار موفقيت گام برمي دارد و با ۲۴ امتياز در صدر جدول پيش روي مي كند. اين تيم در ايستگاه دوازدهم ميهمان تيم نورنبرگ است كه درميانه جدول در وضعيت خوبي قرار ندارد.
ولفسبورگ به «سوپرايز» بوندس ليگا معروف شده و هفته پيش پنجمين پيروزي خانگي اش را جشن گرفت. ولفسبورگ تمام اين موفقيت ها را مديون اريگ گرتس مربي بلژيكي خود است كه توانسته اين مجموعه كه كمتر بازيكن نامداري در بين آنها به چشم مي خورد را به انسجام برساند.
گرتس در مورد اين بازي به مردان خود هشدار داده است كه نبايد حريف را دست كم گرفت و بايد با تمام توان با آنها مقابله كرد زيرا كوچكترين اشتباهي باعث از دست رفتن صدرنشيني خواهد شد.
بعداز ولفسبورگ تيم آبي پوش شالكه سكوي دوم را اشغال نموده است. اين تيم فردا ديدار سختي را در بندر هامبورگ با تيم توماس دال دارد. جنگ بالا و پايين جدول در ولفسبورگ به طور حتم جذابيت هاي خاص خود را دارد. امپنزا بلژيكي با ياران سابق خود ملاقاتي دوستانه نخواهد داشت. هامبورگ در اين بازي در پي كسب سومين پيروزي متوالي مي باشد.
اشتوتگارت تيم سوم جدول نيز فردا با هانزاروستوك ديدار مي كند. اما در ساير بازي هاي امروز بايرن مونيخ تيم پرفرازونشيب اين فصل بدون لوسيو كه در ديدار با گلادباخ اخراج شده به مصاف هانوفور مي رود. هر دو تيم در جدول شرايط مساوي دارند و ۲۰ امتياز به دست آورده اند. با آگاهي از تفكرات ماگات بعيد به نظر مي رسد هاشميان در تركيب اصلي قرار گيرد و اين تيم همچنان با زوج مكاي و چيزارو به استقبال رقيبان مي رود.
فيليپس ماگات هفته پيش به تيمي باخت كه تنها سه روز از اخراج مربي اش مي گذشت. اگر بايرن در اين ديدار به پيروزي مي رسيد مكان دوم آنها در جدول قطعي بود.
در بازي هاي ديگر امروز هرتابرلين ميزبان وردربرمن است، لوركوزن با فرايبورگ ديدار مي كند، بوخوم برابر كايزرسلاترن به ميدان مي رود و ماينتس ميزبان گلادباخ خواهد بود و آرمينيا بيلفلد نيز با دورتموند روبه رو مي شود.
شب بارسا
ترافيك بازي هاي كالچو و لاليگا در روز شنبه كمتر است و تنها ۲ بازي در هر كشور برگزار مي شود.
در اسپانيا بارسلون در يك آزمون دشوار ميزبان ديپورتيو لاكرونياست. اين بازي تقابل دو مربي از دو نسل متفاوت مي باشد. فرانك ريكارد جوان كه تازه در اول جاده قرار دارد و در آن سو ايرورتا كه سالهاست گاليسيا را به شوق مي آورد.
البته وضعيت دو تيم نسبت به سالهاي قبل تفاوت چشمگيري داشته، افول لاكرونيا از يك سو مقامات اين باشگاه را نگران كرده و از سوي ديگر موقعيت ايرورتا نيز در صورت تغييرنكردن وضعيت به مخاطره خواهد افتاد.هرچه شرايط در گاليسيا وخيم است اوضاع كاتالانها روبه راه و بر وفق مراد.
بارسا پيشتاز بدون شكست لاليگا براي از پيش رو برداشتن دپور با سه مهاجم به مصاف حريف مي رود. لارسن، دكو و رونالدينهو كل موجوديت تهاجمي بارسا در اين بازي به مبارزه با مدافعان حريف مي پردازند.
هر دو تيم هفته پيش برابر رقباي خود متوقف شدند و انگيزه زيادي براي اين ديدار دارند.
فرانك ريكارد سرمربي بارسا درباره اين ديدار مي گويد: در اين فصل تاكنون تمام بازيكنان من قابليت هاي خود را نشان داده اند و من به آنها افتخار مي كنم.
در بازي ديگر اسپانيا امشب آلبسته ميزبان رئال بتيس است.
توريني ها پيش مي روند
روزي كه ترزگه مصدوم شد كسي فكر نمي كرد زالاتيا بتواند جانشين شايسته اي براي او باشد اما اين بازيكن اكنون ثابت كرده كه مهاجمي با قدرت گلزني چشمگير است.
او در دو بازي اخير يووه، (آ.ث.رم و كيه وو) دو گل به ثمر رسانده كه نشان از انگيزه بالاي اوست. يوونتوس امشب به مصاف رجيانا مي رود كه در انتهاي جدول قرار دارد.
يووه در ديدار با كيه وو با تمام داشته هاي خود به ميدان نرفت اما با اين وجود با قدرت به پيروزي رسيد. اين تيم در حال حاضر با ۲۵ امتياز پيشتاز است. فابيوكاپلو با توجه به بازي امروز تيمش در اين باره گفت: شانس پيروزي ما در اين بازي زياد است، اميدوارم امروز «ندود» مثل هفته پيش توانايي هاي واقعي اش را بروز دهد. وي در مورد شانس قهرماني در اين فصل گفت: در كالچو اكنون فقط يك تيم رقيب ما نخواهد بود، ميلان، اينتر، رم و حتي لاتزيو تيم هاي خطرناكي هستند كه براي ما مشكل ساز خواهند شد. در بازي ديگر اين گروه امروز برشيا به ديدار كيه وو مي رود.

ورزش
اجتماعي
انديشه
دانشجو
هنر
|   اجتماعي  |  انديشه  |  دانشجو  |  ورزش  |  هنر  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |