پنجشنبه ۱۰ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۵۹۷ - Dec 30, 2004
ليگ برتر فوتبال
هيجان در بالاي جدول و قهرماني نيم فصل
010188.jpg
استقلال و پرسپوليس به ديدار دو تيم اصفهاني مي روند. يكي در تهران براي نزديك  شدن به صدر و شكست ذوب آهن و يكي در اصفهان با سپاهان. پرسپولس در تهران مي تواند با پيروزي در اين ميدان سخت فاصله خود را با صدرنشين به يك امتياز برساند و فولاد را به صدر بفرستد و استقلال نيز با شكست سپاهان مي خواهد در چهارضلعي مدعيان باقي بماند، اگر ذوب آهن و سپاهان اجازه دهند. ذوب آهن مهر قهرماني نيم فصلش را ساخته است و آسان تسليم نمي شود.
گروه ورزشي: هفته پانزدهم را انگار در برنامه ليگ برتر از قبل طوري تنظيم كرده  اند كه تيم هاي مدعي در فازهاي برابر نيم فصل را تمام كنند. ذوب آهن صدرنشين كه نسبت به بقيه تيم ها از آرامش بيشتري برخوردار است به مصاف پرسپوليس پرتنش ترين تيم پايتخت مي رود. صدرنشيني ذوب آهن براي پرسپوليس، استقلال، پاس و حتي فولاد هضم كردني نيست و شايد تهراني ها فعلاً با يك هدف مشترك به سوي ذوب آهن نشانه بگيرند. پايه هاي ذوب آهن محكم و استوار است. مديريت حساب شده و تقسيم وظايف مديريتي و فني و يك مربي كه ذوب آهن را مي فهمد و اين مهم است.
اما حكايت بازي با پرسپوليس در تهران و با شرايط خاص فعلي به گونه ديگري است. پرسپوليس در پايان نيم فصل مي خواهد ذخيره ۲۸ امتيازي داشته باشد، تا براي فصل بعد آسانتر به سمت قهرماني پيش برود. ذوب آهن يكپارچه، يكدست و با همبستگي مثال زدني و اجراي تاكتيك هايي كه هميشه تازه است در مقابل پرسپوليس پوست انداخته قرار مي گيرد. توقف ذوب آهن، پيروزي پرسپوليس، شكست فولاد و پيروزي استقلال از مدعيان چهارضلعي شكلي مي سازد كه گريز از آن و رفتن به سير صعودي را دشوار خواهد كرد.
پرسپوليس به توانمندي خط حمله جوانش متكي است به كاظميان سرحال و در حال پرواز كه گاهي در مي مانيم كه اين انرژي چگونه جمع آوري شده است. اولادي، انتظاري، محمدوند، باقري، جباري و خط دفاعي كه بهترين دوران خود را دارد.
ذوب آهن را مي توان قهرمان نيم فصل دانست مگر اينكه فولاد كه يك بازي كمتر دارد نخواهد در دو بازي باقيمانده خود در مقابل پاس و فجر سپاسي پيروز شود. هر چند هيچ يك از اين بازيها آسان نيست. آياامروز در آزادي تكليف ذوب آهن روشن مي شود و يخ زمستان در آستانه سال جديد ميلادي با پيروزي سرخپوشان پايتخت آب خواهد شد؟
استقلال در اصفهان
فردا در اصفهان هم بازي سپاهان و استقلال ديدني است. چند نكته اساسي در اين بازي وجود دارد كه مهم ترينش به ماندن و رفتن فرهاد كاظمي مربوط است. شكست سپاهان معنايش اين است كه كاظمي چمدان خود را براي اكباتان در تهران مي بندد و چند قدم بالاتر تيم سبزپوشان آشناي خود را تمرين مي دهد. سپاهان نيز در اين بازي تكليف خود را روشن مي كند. مردي كه سيمان سپاهان را قهرمان ليگ كرد بايد برود؟
استقلال نيز بايد در كورس با پرسپوليس، فولاد و ذوب آهن براي قهرماني باقي بماند، هر چند از نظر منطق فوتبال شكست و پيروزي در هر مقطعي نمي تواند بازگو كننده كارنامه يك تيم باشد.
010194.jpg
مشكل استقلال چيست؟ تماشاگران چرا علي سامره را تشويق مي كنند؟ آيا خلاء موجود در عدم تداوم در پيروزي را در وجود او مي بينند يا اين واكنش نوعي اعتراض و خواسته ديگر است كه به معناي پيروزي به هر شكلي تجلي مي كند. تعويض هاي كليشه اي نيز كمي دوستداران استقلال را اذيت مي كند. چرا اكبرپور به عنوان يار ثابت وارد ميدان مي شود، اما در نيمه دوم جاي خود را به سامره مي دهد؟ اگر اكبرپور خوب است كه چرا با او ادامه نمي دهيد، اگر سامره خوب است چرا از ابتدا وارد ميدان نمي شود؟ اگر كاظمي مهره كارسازي است اجازه دهيم تا پايان بدود، اگر مجيدي يك بازيكن سرنوشت ساز است چرا از ابتدا بازي نمي كند؟ و سؤالاتي از اين دست كه شايد قلعه نويي براي آنها جواب منطقي داشته باشد. آنچه به نظر ما مي رسد (بدون آنكه از درون تيم آگاه باشيم) اينگونه است كه عنايتي با سامره و اكبرپور و نيك بخت قادرند يك مستطيل قوي در يك سوم زمين حريف به وجود آورند. هر كدام شم گلزني عالي دارند، دريبل زن و سرزن و شوت زن هستند، يك مستطيل را بايد مطمئن ساخت كه باقي مي مانند، روحيه و اعتماد به آنها داد و تركيب اصلي تر را شناخت. اين تعويض هاي بدون استدلال (شايد) براي استقلالي كه ادعاي قهرماني دارد مؤثر واقع نخواهد شد. بازي در اصفهان و در مقابل سپاهان تركيب قوام يافته اي را مي طلبد. با نبود نيك بخت وگرنه استقلال در اين شهر پايه اش براي ادامه راه قهرماني متزلزل خواهد شد. زمينه حركتي سپاهان نيز فراهم شده است و استقلال بازي دشواري در پيش رو دارد. توپالوويچ، حقدوست، قرباني و لطفي و اميرآبادي و گيلائوري بازي مي كنند ، نيكبخت محروم از اين بازي است و فرزاد مجيدي به بازي مي آيد، كاظمي هم هست، منصوريان نقش گرداننده را خواهد داشت و فكري غايب خواهد بود.
عنايتي و سامره در خط حمله قرار مي گيرند تا اكبرپور آسيب ديده از ناحيه قفسه سينه استراحت كند و شايد هم به بازي بيايد.
برخورد جوانان
سايپا در كرج ميزبان ابومسلم است، يك گل و يك پيروزي سايپا را به مكان پنجم ابومسلم مي رساند. بردن ابومسلم سخت است و شكست سايپا نيز آسان نخواهد بود. اگر ابومسلم، موفق شود با اين جوانان آماده از سايپا نيز عبور كند، آن زمان مشهديها را نيز بايد در كلني بالاي جدول قرار داد.
ديدار سايپا و ابومسلم، برخوردي از نوع جوانان خواهد بود كه در آن قدرت، سرعت و نفس خود را نشان مي دهد. اين بازي نيز در نوع خود ديدني خواهد بود.
010197.jpg
اهواز در انتظار
استقلال اهواز خود خواسته هاي فوتبال دوستان اين خطه را برآورده نكرده است، هر چند فولاد در بالاها مايه افتخار فوتبال خوزستان است، اما براي اهوازيها استقلال معناي ديگري دارد. اهوازيها اين هفته گوش به تهران و چشم به زمين بازي اهواز دارند تا از هر دو سو شادمان شوند. استقلال اهواز بايد شموشك و پيوس را ببرد، آيا اين مهم از استقلال برخواهد آمد. يا شموشك قادر است از رده سيزدهم هم بالاتر بپرد.
سبز، سبزهاي پاس
پاس با خداداد عزيزي به مصاف فولاد مي رود. عجب بازيهاي ليگ در هفته پانزدهم معنادار و با انگيزش شده است .پاس با مربي خود خداحافظي مي كند، جلالي مي رود و مصاحبه مطبوعاتي مي گذارد. خداداد از طرف باشگاه نظريه هاي سنگيني مي دهد و در نهايت تئوريسين متين و موقر پاس از تيمي كه با آن قهرمان ليگ شده است خداحافظي مي كند. فردا پاس روي نقطه اي قرار مي گيرد كه تنها بحث فوتبال نيست اثبات اينكه فسخ قرارداد جلالي صحيح بوده است و پاس بدون او توانسته فولاد را شكست دهد و بودن خداداد براي پاس مهم تر از بودن جلالي است و جدا از اين خواسته ها پاس نيازمند پيروزي است تا شخصيت تيمي خود را نيز بدست آورد.
وقت پريدن
صباباتري در موقعيت خطرناكي قرار گرفته است. رده چهاردهم براي تيمي كه با آرزوهاي بسيار و بازيكنان بزرگي قدم به ليگ برتر گذاشت، جايگاه خوبي نيست، چهارده بازي كسب ۱۳ امتياز با داشتن بازيكناني چون دايي، همداني، نوازي، طباطبايي، بختياري زاده و ... اصلا امتياز در خور توجهي نيست. صباباتري در زمين خود بايد ملوان را ببرد تا بتواند بين يك تا سه پله خود را بالا بكشد. ملوان هم كه در جاي ششم براي خود موقعيتي دارد، قصد دارد از اين بازي سخت به شكلي يك امتياز را بگيرد. صباباتري با دايي اين بازي را خواهد برد؟
گيلان در انتظار
پگاه با سرمايه گذاري كلان و آوردن اصغر شرفي هرگز دوست ندارد دوباره به دسته اول سقوط كند. روزگار حريف پگاه ،برق هم چندان خوش نيست. پگاه با كسب هر سه امتياز بازي برق را ميزبان است. شايد اين بازي نقطه شروع كار شرفي در رشت باشد. پس از اين بازي ديگر فرصت ها از دست خواهد رفت.
پيكان به شيراز رسيد
فردا فجر سپاسي ميزبان پيكان است، اميدواريم كه پيكان از رده خارج نشود و همچنان بتواند به عنوان يك وسيله همگاني قديمي در فوتبال باقي بماند. اما اين پيكان از ابتداي فصل از مسير خود منحرف شد. فجر كه چند هفته اي تيم شده است به فكر پيكان نخواهد بود و با تمام قوا براي كسب پيروزي به ميدان مي رود. اميدواريم پيكان چون سالهاي دور هما به دسته دوم سقوط نكند، اما چگونه؟

مجيد جلالي
خداداد كه حرف زد، فهميدم كار تمام است
010191.jpg
گروه ورزشي: نشست مطبوعاتي مجيد جلالي سرمربي سابق تيم پاس تهران در محل خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) برگزار شد.خلاصه اي از اين گفتگو را مي خوانيد .
*اميدوارم در طول دو سال ونيم كه در كنار تيم پاس بودم (يك سال آن در قالب مدير فني تيم هاي پايه و يك سال ونيم آن به عنوان سرمربي) عملكرد و به خصوص آثار عملكردم براي پاس و جامعه فوتبال مطلوب باشد.
*در طول يك سال ونيم مربيگري نيز توانستم، سيستم آناليز فوتبال را طراحي كنم. اين كار جديدي بود و با همكاري دوستان در تيم پاس از روش هاي جديدي استفاده كرديم. براي اولين بار از تكنولوژي به عنوان يك ابزار مهم براي پيشرفت فوتبال استفاده كرديم.
*تمامي تيم هاي بزرگ دچار فراز و نشيب مي شوند، اما اين چالش براي آنها طولاني نيست و بي ترديد پاس نيز از اين مرحله  سخت عبور مي كند و مي تواند به يكي از تيم هاي بزرگ كشور تبديل شود.
*وقتي فصل قبل تمام شد به باشگاه اعلام كردم كه نمي توانم ادامه دهم و اين را در مصاحبه ها بيان كرده بودم. تحليل من اين بود كه در يك سال آينده كاري سخت در پيش رو دارم.
*من پيش از اين دو بار از پاس استعفا دادم يكي پايان فصل گذشته و ديگري پس از ديدار برابر استقلال تهران.
*چيزي كه در يك هفته اخير از خداداد ديدم براي من غيرمنتظره بود. اما به هر حال فكر مي كنم كه براي خداداد مربي بدي نبوده ام. جمعه شب مصاحبه خداداد را ديدم و در همان زمان وقتي مصاحبه راتا انتها خواندم متوجه شدم كه كار من در باشگاه پاس تمام است و من اين مسئله را با مديريت باشگاه در ميان گذاشتم.
*من از هيچ كس گلايه ندارم اما اي كاش آنها زودتر استعفاي من را مي پذيرفتند كه اين هم به نفع من و هم به نفع پاس بود.
*خيلي مايل نيستم در مورد مسايلي صحبت كنم كه ذهنيت مثبتم را نسبت به باشگاه پاس تخريب كند.

مصطفي دنيزلي براي پاس به تهران آمد
گروه ورزشي: مصطفي دنيزلي يكي از سه مربي مطرح تركيه براي مذاكره و قبول سرمربيگري تيم فوتبال پاس به ايران آمد.
دنيزلي در كارنامه مربيگري خود سابقه ۳ سال مربيگري تيم ملي فوتبال تركيه، ۲ سال مربيگري تيم فوتبال بشيكتاش، ۵ سال گالاتاسراي و ۱ سال فنرباغچه تركيه، يك سال تيم دسته دومي آلمانيا آخن آلمان و يك سال تيم وستال از دسته دوم تركيه را دارد. وي درباره شناخت خود از فوتبال ايران و باشگاه پاس گفت فوتبال ايران را به عنوان يكي از قدرتهاي اصلي آسيا با تكنيك بالا مي شناسم و تيم پاس هم جزئي از فوتبال ايران است.

پيكارهاي ليگ برتر كشتي آزاد
جدال ديدني كشتي گيران پرسپوليس و پاس در تهران
010206.jpg
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: در آخرين هفته رقابت هاي مقدماتي ليگ برتر كشتي آزاد كشور ظرف امروز و فردا ۵ مسابقه برگزار مي شود كه با انجام آنها چهره ۴ تيم صعودكننده به مرحله نيمه نهايي اين مسابقه ها مشخص مي شود. مهم ترين ديدار اين هفته رويارويي كشتي گيران تيم هاي پرسپوليس و پاس در تهران است. پاسي ها كه با ۱۴ امتياز حضور خود در مرحله بعدي را قطعي كرده اند براي حضور در اين مسابقه دغدغه چنداني ندارند، اما مصمم اند با تركيبي مناسب در ميدان حاضر شوند. اين تيم پژمان درستكار و محمدحسين خالقي فر را به دليل مصدوميت دراختيار ندارد، اما فاتح چاكر اوغلو و عيسي حاجي اوف دو لژيونر پاسي ها به روي تشك مي آيند. در جمع پرسپوليسي ها غيبت تديف اوكرايني يك ضايعه است و حضور آيدين پولاتچي ترك هم به دليل آسيب ديدگي با كمي شك و ترديد همراه است.
البته پرسپوليسي ها با دارا بودن كشتي گيراني مثل هادي حبيبي، مجيد خدايي و حميد سيفي حرف هاي فراواني براي گفتن دارند.
ديدار تيم هاي راه آهن خراسان و نفت تهران در مشهد هم داراي حساسيت ويژه اي است. در جدول رقابت هاي ليگ راه آهن تهران يك امتياز از تيم نفت تهران كمتر دارد. اگر نفت را شكست دهد، به عنوان سرگروهي دست مي يابد. اگر مساوي كند به عنوان تيم دوم به مرحله نيمه نهايي مي رسد و اگر ببازد از دور مسابقات حذف مي شود. راه آهني ها دو كشتي گير خارجي خود الكساندر زاهاروك و واسيلي فدروشين را دراختيار دارند و نفتي ها هم به جز مهدي برائتي و رجب كارا ديگر نفرات خود را براي اين ديدار آماده ساخته اند.
به جز دو ديدار يادشده فردا دو مسابقه ديگر نيز برگزار مي شود كه سلام جويبار با نيروي زميني مصاف مي دهد و كشتي گيران پالايش و پخش كرمانشاه با جوانان سلام ديدار مي كنند. تنها مسابقه امروز هم بين تيم هاي آدنيس خراسان و بافق يزد در شهرستان مشهد برگزار مي شود.

خبرهاي فوتبال جهان
010200.jpg
روماريو، خداحافظ فوتبال
مريم دري منش :روماريو، بهترين مهاجم برزيل در دهه گذشته، ديروز از دنياي فوتبال خداحافظي كرد.وي در سال ۱۹۹۴ قهرمان جهان شد و در همان سال به عنوان بهترين فوتباليست دنيا برگزيده شد.
روماريوي ۳۸ ساله در اين مورد به روزنامه برزيلي اوگلوبو گفت: «فعاليتم را متوقف مي كنم. ديگر نمي شود. ديگر هيچ علاقه اي به فوتبال ندارم.» وي اكتبر گذشته پس از بروز اختلافات شديد از تيم فلوميننزه ريودوژانيرو جدا شد.
اواسط ماه نوامبر دريبل زن هنرمند برزيلي در لباس تيم ملي برزيل با همبازي هاي خود در سال ۹۴ در لوس آنجلس در مقابل ستارگان قديم مكزيك به ميدان رفت و در آنجا از بازي هاي ملي نيز خداحافظي كرده بود.
فرانتس بومرت در گذشت
وردربرمن، قهرمان فوتبال آلمان يكي از وفادارترين اعضاي خود را از دست داد. فرانتس بومرت كه بيش از ۲۹ سال رييس اين باشگاه دسته اولي بود در سن ۷۰ سالگي بر اثر سكته قلبي درگذشت. وي كه خود يك پزشك متخصص و در گذشته رييس يك بيمارستان نيز بود، عضو هيأت مديره فدراسيون فوتبال و ليگ فوتبال آلمان بود.وي از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۹۹ و در موفقيت آميزترين سالهاي باشگاه وردربرمن، رياست اين باشگاه را به عهده داشت.
بروسيا مونشن گلادباخ در صدد خريد «ينس لمن»
ديك  ادووكات  سرمربي  باشگاه  بروسيا مونشن  گلادباخ  آلمان  در نظر دارددر فصل  نقل  و انتقالات «ماه  ژانويه» براي  خريد ينس  لمن  دروازه بان  باشگاه  آرسنال  انگليس  اقدام  كند.
به  گزارش  سايت  ورزشي  گل ، لمن  در هفته هاي  اخير نيمكت نشين  مانوئل آلمونيا دروازه بان  اسپانيايي  آرسنال  شده  است . كريستين  هوچ  استاتر مدير فوتبال  باشگاه  بروسيا مونشن  گلادباخ  تاييدكرد: تحقق  چنين  انتقالي  در شرايط عادي  كار دشواري  است  اما اگر نيمكت  نشيني  لمن  بيش  از اين  طولاني  شود، چه  كسي  مي داند چه  اتفاقي  خواهد افتاد؟وي  ادامه  داد: وقتي  فردي  مثل  لمن  در دسترس  باشد، قطعا مد نظر هرباشگاهي  قرار خواهد گرفت .
رقابت  ميان  لمن  و اوليور كان  دروازه بان  باشگاه  بايرن  مونيخ  براي پوشيدن  پيراهن  شماره  يك  تيم  ملي  فوتبال  آلمان  بعد از سفر اين  تيم  به  آسيا قدري  فروكش  كرده  است .
در اين  سفر كه  با انجام  سه  بازي  تداركاتي  همراه  بود، يورگن  كلينزمن  سرمربي  آلمان  اعلام  كرد كان  هنوز دروازه بان  شماره  يك  اين  تيم  است  اما لازم  است  در مورد وضعيت  لمن  با سرمربي  آرسنال  مذاكره  كند.

آموزش ۷۵ گلف باز زيرنظرمربي اماراتي
گروه ورزشي: نخستين دوره نظارت فني، داوري و مربيگري گلف در زمين گلف امروز در مجموعه ورزشي انقلاب پايان مي يابد.
دكتر علي اژدركش رئيس كميته آ موزش، پژوهش و پزشكي فدراسيون گلف گفت: در اين كلاسها كه ۷۵ نفر در سه كلاس شركت كرده اند مربي خارجي گلف از امارات و چند مربي داخلي به آموزش بدنسازي گلف،  آموزش عملي، تغذيه و قوانين و آداب و رسوم گلف پرداختند.
در اين دوره دانش  پژوهان ۳۶ ساعت آموزش ديدند و دوره بعد نيز به مدت سي ساعت بهمن ماه برگزار مي شود. به كساني كه در آزمون ها موفق شوند كارت نظارت فني، داوري و مربيگري گلف اهداء مي شود.
در حال حاضر فدراسيون گلف در صدد جذب يك مربي خارجي براي آ موزش مداوم بازيكنان تيم ملي بانوان، جوانان و بزرگسالان است.

خبرهايي از وزنه برداري
ايوانف در صوفيه رسما مربي تيم ملي ايران مي شود
010203.jpg
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: حسين توكلي، رشيد شريفي، محمود اسمعيل زاده، محسن بيرانوند، جواد گوهري زاده، جواد نادري، علي دهقانيان، اميد نائيج، حسين آبرون، رضا تيموري، مهدي متين راكي، وحيد ربيعي، محمد صالحي، شهروز قرباني، اصغر ابراهيمي، شاهين نصيري نيا، محمدعلي فلاحتي نژاد، محمدحسين برخواه، سيد مهدي پانزوان و حسين رضازاده بيست وزنه برداري هستند كه براي حضور در اولين مرحله اردوي آمادگي تيم ملي وزنه برداري ايران كه قرار است در شهر صوفيه بلغارستان تشكيل شود، فدراسيون وزنه برداري از آن ها براي حضور در اين اردو دعوت به عمل آورده است. نكته جالب در برپايي اين اردو شروع به كار رسمي «يوردان گئورگي ايوانف» سرمربي سابق تيم ملي ايران در كنار وزنه برداران اعزامي ايران به اين كشور است. برطبق برنامه ريزي هاي انجام شده قرار است ايوانف از جمع اين بيست وزنه بردار، تركيب تيم اعزامي ايران به نخستين دوره بازي هاي كشورهاي اسلامي در عربستان را انتخاب كند. اردوي بلغارستان از روز بيست و سوم دي ماه جاري در شهر صوفيه آغاز مي شود.
رضازاده با سايپا به ميدان مي آيد
عصر فردا از ششمين هفته رقابت هاي ليگ وزنه برداري كشور ۳ مسابقه در شهرهاي تهران، ملاير و اميديه برگزار مي شود. در تهران تيم دانشگاه آزاد به مصاف تيم سايپا مي رود. گفته مي شود كه در اين مسابقه براي نخستين بار حسين رضازاده قوي ترين مرد جهان با تيم سايپا به ميدان مي آيد. در ملاير تيم پيام ارتباطات با ذوب آهن به رقابت مي پردازد و در اميديه هم تيم نفت اين شهرستان ميزبان تيم راه آهن است. اين در حالي است كه براساس اطلاع روابط عمومي فدراسيون وزنه برداري اولين هفته از ليگ متمركز نوجوانان كشور نيز فردا با حضور ۶ تيم اصفهان، فارس، كرمانشاه، همدان، نفت مسجد سليمان و شهرداري گيلان در شهر اصفهان برگزار مي شود.
شمارش معكوس براي انتخاب بهترين وزنه بردار قرن
در فاصله تنها ۲۴ ساعت به پايان انتخاب بهترين وزنه بردار قرن تاكنون براساس اعلام غيررسمي مسئولان فدراسيون جهاني وزنه برداري، حسين رضازاده از حريفان خود پيشي گرفته است. اما براي اين كه قوي ترين مرد جهان با اقتدار عنوان بهترين وزنه بردار قرن را به خود اختصاص دهد هنوز به آراي مردم كشورمان نيازمند است.
خوشبختانه در يكي دو روز گذشته مردم كشورمان به دليل تبليغات گسترده وسائط ارتباط جمعي نسبت به موضوع آگاهي بيشتري پيدا كرده و هر لحظه بر تعداد راي دهندگان ايراني افزوده مي شود.
روز گذشته به دليل هجوم ايرانيان علاقه مند سراسر جهان به سايت فدراسيون جهاني وزنه برداري به نشاني www.IWF.net اختلالاتي در عملكرد اين سايت بوجود آمد. به دليل افزايش تعداد راي دهندگان به حسين رضازاده در حال حاضر وي از كليه حريفان خود پيشي گرفته و شمارش معكوس براي انتخاب بهترين وزنه بردار قرن آغاز شده است.

فدراسيون ورزش هاي باستاني
متولي برگزاري جام سوپر شامپيون شد
ايسنا: در جلسه بحث و تبادل نظر مسئولان و نمايندگان فدراسيون هاي كشتي و ورزش باستاني و سازمان تربيت بدني برگزاري مسابقات بين المللي كشتي جام سوپر شامپيون به فدراسيون ورزش هاي باستاني واگذار شد.
صبح ديروز جلسه اي با حضور نمايندگان و مسئولان فدراسيون هاي ورزش باستاني و كشتي در محل آكادمي  المپيك تشكيل شد و درباره نحوه برگزاري مسابقات بين المللي سوپر شامپيون بحث و تبادل نظر به عمل آمد و با توجه به اعتراض رئيس فدراسيون ورزش هاي باستاني به برگزاري اين مسابقه توسط فدراسيون كشتي و بررسي جوانب موضوع از سوي حاضران در جلسه، مقرر شد كه فدراسيون ورزش هاي باستاني مسئوليت برگزاري اين مسابقه ها را بر عهده بگيرد و فدراسيون كشتي ادامه كار را به فدراسيون ورزش هاي باستاني محول كند.
فدراسيون ورزش هاي باستاني در اين جلسه با برگزاري مسابقات سوپرشامپيون در تاريخ ۱۷ دي ماه موافقت نكرد و تاريخ و نحوه برگزاري مسابقات را متعاقبا اعلام خواهد كرد.
فدراسيون كشتي به منظور برگزاري اين مسابقات از فدراسيون كشورهاي مختلف دعوت به عمل آورده است. سنگين وزن هاي ۷ كشور آسيايي و همچنين كشور بلغارستان براي حضور در اين مسابقه ها اعلام آمادگي كرده اند.

۴ ژيمناست ايراني به قطر مي روند
به گزارش روابط عمومي فدراسيون ژيمناستيك مرحله اول تمرينات تيم ملي ژيمناستيك جوانان ايران براي شركت در مسابقات قهرماني آسيا در قطر آغاز شد.
مرحله اول تمرينات ملي پوشان زير نظر محمد آذرپي سرمربي تيم ملي ژيمناستيك جوانان با حضور ۸ ژيمناستيك كار در خانه ژيمناستيك آذرپي آغاز شد. مرحله اول تمرينات به مدت ۱۰ روز برگزار مي شود كه در اين مرحله هادي خنارنژاد، كامبيز حاج محمدي، علي زيركي، سعيد رضا طي خواه، عليرضا فرخ، وحيد ايزدفر، اصغر مرزبان و محمد گاييني به اردو دعوت شده اند.
بعد از پايان يافتن اين مرحله يك دوره مسابقه تمريني برگزار خواهد شد و طي آن ۴ نفر اصلي براي اعزام به قطر شناسايي مي شوند.
مسابقات ژيمناستيك قهرماني جوانان آسيا از ۲۴ بهمن ماه امسال در دوحه قطر برگزار مي شود.

تقدير فدراسيون جهاني ژيمناستيك از ايران
فدراسيون جهاني ژيمناستيك (FIG) طي نامه اي از عملكرد سازمان مهارت هاي حركتي پايه و تغذيه و سلامت كودكان فدراسيون ژيمناستيك كشورمان تقدير كرد.
خانم «مارگارد سيكن ال كويست» مسئول كميته ژيمناستيك عمومي  فدراسيون جهاني از فعاليت هاي سازمان مهارت هاي حركتي پايه و همچنين از عملكرد اين سازمان در رابطه با بهينه سازي و آموزش حركات بنيادين پايه تشكر كرد.
در بخشي از اين نامه آمده است: «فدراسيون ژيمناستيك ايران با عملكرد مثبت خود در راه آموزش صحيح حركات ژيمناستيك به كودكان گام برداشته است و مسلما مي تواند بهترين ورزشكاران را براي جامعه خود تربيت كند.»

ليگ برتر واليبال
پيكان فاتح بازي فصل شد
گروه ورزشي - علي شاكري: پيكان فاتح حساس ترين بازي اين فصل ليگ برتر واليبال ايران در مرحله نخست شد. پيكان كه در بازي رفت سه بر دو مغلوب تيم پرقدرت پگاه شده بود، در بازي برگشت با همان شكل مشابه موفق به تلافي شد. در يكي از بهترين بازي هاي اين فصل دو تيم نمايش نابي از واليبال دادند و تا پايان سوت داور پيش بيني تيم برنده مشكل بود و درنهايت هوشياري بيشتر پيكاني ها كه در تهران هم به نوعي ميهمان محسوب مي شدند باعث شد تا در آخرين لحظات پيروزي از چنگ تيم شايسته پگاه بپرد. بهنام محمودي در ترسيم برتري پيكان نقش مهمي ايفا كرد. پگاه با اين باخت همچنان به دليل دو گيم باخته كمتر صدرنشين گروه دوم باقي ماند و رقابت اين دو تيم تا هفته هاي پاياني دور اول ادامه خواهد داشت.
پگاه شروعي عالي داشت. اين تيم به پشتوانه تماشاگراني كه چندين برابر تماشاگران پيكان بودند، در گيم اول بي نقص ظاهر شد و پيكان را از تفكرات اشتباه اوليه به درآورد. پارك كي ون در گيم دوم با يك تعويض خوب جايگزيني افشاردوست به جاي پيمان اكبري و اصلاح ساختار دفاعي پگاه را در لحظات پاياني جاگذاشت. برتري پيكان در گيم سوم هم تداوم پيدا كرد، اما يك اشتباه بزرگ از «پارك كي ون» موجب شد تا پگاه هم فرصت بازسازي روحي را پيدا كند و هم بتواند از اين اشتباه نهايت سود را ببرد. پيكان بسيار خوش اقبال كه بدون تصحيح اشتباه تاكتيكي با از دست دادن گيم چهارم در رقابتي نزديك به شكست پگاه و تلافي بازي رفت نايل آمد. در ساير بازي هاي ديروز سايپا سه بر دو مغلوب وحدت ساري شد و پتروشيمي بندر ماهشهر در شهركرد با همين نتيجه از سد ميزبان خود تيم علمي كاربردي شهركرد گذشت.

برنامه هفته پانزدهم
* پنجشنبه ۱۰/۱۰/۸۳
پرسپوليس _ ذوب آهن (۱۵- آزادي)
* جمعه ۱۱/۱۰/۸۳
سپاهان _ استقلال ( ۳۰/۱۴ _نقش جهان )
سايپا- ابومسلم (۳۰/۱۴- شريعتي كرج)
استقلال اهواز _ شموشك (۱۴‎/۳۰ _ تختي اهواز)
پاس _ فولاد (۱۴‎/۳۰ _ دستگردي)
صباباتري _ ملوان (۱۴‎/۳۰ درخشان)
پگاه گيلان _ برق شيراز (۱۴‎/۳۰ عضدي)

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |