چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۴۰ - Feb 16, 2005
ابداع نرم افزار تشخيص رنگ براي نابينايان
رنگ ها براي كه به صدا در مي آيند
گروه انفورماتيك: يك دانشجوي نابينا توانست با طراحي نرم افزار پيشرفته اي تشخيص رنگ ها را براي نابينايان امكان پذير كند.
اين نرم افزار با اختصاص نت هاي مختلف موسيقي به هر رنگ، به نابينايان كمك مي كند تا رنگ مورد نظر را شناسايي كنند.
به گزارش بي.بي.سي، ويكتور ولنگ كه يك دانشجوي هنگ كنگي ساكن نيويورك آمريكا است، براي طراحي مدل هاي رياضي مرتبط با شرايط جوي فضا نياز به بررسي و مطالعه نقشه هاي هواشناسي داشت و چون در اين نقشه ها رنگ حرف اول را مي زند وانگ به علت نابينا بودن با مشكل مواجه شد. البته راه حل هاي متعددي از جمله اين كه يك نفر رنگ ها را براي او بخواند و يا اين كه آنها را به خط بريل در آورند اتخاذ شد اما هيچ كدام از اين راه ها وانگ را در رسيدن به مدل رياضي و تكميل پروژه اش آن طور كه لازم بود هدايت نمي كرد.
وانگ با اين ايده كه رنگ ها را به كدهاي موسيقي تبديل كند، با كمك يك گرافيست كامپيوتري و چند نفر از همكلاسي هايش دست به آزمايش هايي در اين زمينه زد.
به گفته وانگ تصاوير موجود در نقشه ها به علت سه بعدي بودن ،كار را براي اين كه به نظر به صورت بريل درآيد مشكل مي كرد، بنابر اين بايد خود به راه حلي مي رسيدم تا بتوانم تصاوير را درك كنم. وي اضافه مي كند كه اين كار را تنها براي دروس دانشگاهي خود انجام نداده است بلكه اين اختراع را متعلق به تمام نابينايان جهان مي داند.
نرم افزار وانگ بدين گونه عمل مي كند كه كاربر با كمك يك نشانگر كامپيوتري خودكار مانند روي صفحه اشاره مي كند و سپس با اشاره به هر قسمت از ۸۸ آوا پيانويي كه در نرم افزار كار گذاشته شده است، بنابه تعريف هاي انجام شده براي هر رنگ، به صدا درمي آيند به طوري كه از ابتداي طيف رنگي تعريف شده تا انتهاي آن اين نت ها كار گذاشته شده اند.
البته وانگ نيز به اين نكته كه اين نرم افزار هنوز در سطح بسيار ابتدايي قرار دارد اعتراف كرده است اما تحليل گران عقيده دارند كه اين نرم افزار شروع فوق العاده خوبي است براي كمك به نابينايان.
وانگ مي گويد: گرچه طرح اوليه است اما آرزو دارم تا با پي گيري و تكميل اين پروژه مردم نابينا هم قادر به درك عكس و يا حتي موارد پيچيده بصري باشند.
اين مخترع جوان كه از سن ۷ سالگي نابينا بوده است در مورد اختراع خود عقيده دارد كه چنانچه نابينايي كه داراي حافظه رنگ شناسي است به اين نرم افزار مراجعه كند مي تواند بهره بيشتر ببرد.
اختراع وانگ هنوز به صورت عمده در بازار موجود نيست اما قرار است با همكاري متخصصان و چند شركت نرم افزاري كه هنوز نام آنها مشخص نيست، به زودي در اختيار روشندلان قرار گيرد.

اميدواري وزير ICT براي تصويب سند راهبردي بخش IT
سينا: وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات اعلام كرد .تهيه پيش نويس سند راهبردي بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات در چارچوب قانون برنامه چهارم از يك سال گذشته تهيه و تقديم دولت شد كه اميدواريم با بررسي سازمان مديريت قبل از شروع سال آينده به تصويب برسد.
احمد معتمدي در مراسم آغاز به كار دهمين كنفرانس سالانه انجمن كامپيوتر ايران با اشاره به اينكه براي نخستين بار سند راهبردي بخش IT كشور تهيه مي شود، گفت: اين سند با همكاري مشاورين بخش خصوصي، اساتيد دانشگاهي و كارشناسان وزارت ICT و شركت هاي تابعه تهيه شده و رشد اقتصادي سريع، مستمر و پايدار، توسعه مبتني بر دانايي، تعامل با اقتصاد جهاني، رقابت پذير كردن اقتصاد، ارتقاء امنيت انساني و عدالت اجتماعي، امنيت ملي، ارتقاي سلامت و بهبود زندگي، حفظ محيط زيست، كارآمد كردن اداره امور كشور، توسعه فرهنگي و فناوري اطلاعات به عنوان محور اصلي در نظر گرفته شده است.
به گفته وي در برنامه سوم توسعه شاهد اتفاق هاي مهمي در بخش فناوري اطلاعات بوديم و حركت جدي در اين زمينه در برنامه سوم آغاز شد. هرچند زمينه هاي آن در اواخر برنامه دوم فراهم شده بود.
معتمدي، اصلاحات ساختاري، خصوصي سازي و توسعه كمي را سه محور اصلي اقدام هاي انجام شده در برنامه سوم دانست.وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، ايجاد معاونت فناوري اطلاعات و شركت ارتباطات داده ها و ايجاد واحدهاي استاني را از اقدام هاي ديگر و مهم ساختاري ذكر كرد كه در آينده نه چندان دور شاهد دستاوردهاي آن در اين عرصه خواهيم بود.

وب لاگ
000651.jpg
گروه انفورماتيك: وب لاگ ها كه تاكنون بيشتر براي بيان عقايد شخصي و يا ثبت يادداشتهاي روزانه استفاده مي شدند، اكنون براي بسياري از صاحبان رسانه هاي كليدي آمريكا دردسرساز شده اند؛ در هفته گذشته نوشته هاي تعدادي از وب لاگ هاي آمريكايي منجر به استعفاي دو تن از تعيين كننده ترين افراد اين عرصه شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، ابتدا يكي از اعضاي هيأت مديره هاي شبكه CBS آمريكا به نام دان راتر و سپس ايزون جوردن مسئول اجرايي شبكه خبري CNN پوشش خبري عراق روز جمعه گذشته استعفاي خود را از سمت هاي گذشته اعلام كردند.
دلايل اصلي اين استعفاها مطالب درج شده در وب لاگ هاي مختلف در مورد عملكرد اين دو شبكه و مديران آنها در مقابل مسائل روز ايالات متحده بوده است. مواردي از قبيل انتخابات رياست جمهوري آمريكا و جنگ عراق كه سياست گذاري ها و نوع پوشش خبري اين دو رسانه در اين دو زمينه براي بسياري از افراد آمريكايي از جمله وب لاگ ها سؤال برانگيز بوده است.

امنيت
سيمانتك آسيب پذيري جديد را وصله مي كند
گروه انفورماتيك: سيمانتك براي آسيب پذيري جديدي كه به تازگي در تعدادي از محصولات شركت نظير برنامه هاي ضد ويروس و ضد هرزنامه گزارش شده،
وصله هايي ارايه داده است.
اين آسيب پذيري كه نخستين بار توسط گروه تحقيقاتي اكس فورس شركت Internet Security Systems گزارش شده، مي تواند توسط هكرها مورد استفاده قرار گرفته و كنترل سيستم هاي به ظاهر محافظت شده را به دست گيرند.
به گزارش SGNEC، شركت امنيتي سكونيا اين آسيب پذيري را بحراني دانسته و سيمانتك آن را در رده آسيب پذيري هاي بسيار خطرناك قرار داده است. اين نقص در DEC2EXE module كتابخانه ضد ويروس سيمانتك يافت شده كه بخشي از موتور بررسي (پويش) است كه فايل هاي فشرده قابل اجرا را آزمايش مي كند.
يك حمله كننده راه دور مي تواند با ارسال ايميلي به همراه فايلي ساختگي كه مي تواند كتابخانه ضد ويروس را مورد هدف قرار دهد، از اين نقص جديد سوء استفاده كند. اين حملات ممكن است بدون هيچ واكنش و اقدامي از سوي كاربران، سيستم هاي آنان را مورد هدف قرار دهد.
كتابخانه ضد ويروس جزو تعدادي از محصولات سيمانتك نظير BrightMail AntiSpam، AntiVirus Corporate Edition، Norton AntiVirus و Web Security است.
سيمانتك، فهرستي كامل از محصولات آلوده و غير آلوده را بر روي وب سايت خود منتشر ساخته و خاطر نشان كرد كه استفاده از موتور DEC2EXE را متوقف كرده است.
اين شركت همچنين وصله هايي براي برخي از ابزارهاي سيمانتك Gateway Security عرضه كرده است كه موتور DEC2EXE آلوده را از محصولات آلوده اجرا كرده و نسخه اي جديد از موتور بررسي را نصب مي كند.
برنامه هاي ضد ويروس، بخش هاي پيچيده اي از نرم افزار هستند.

ريزپردازنده پلاستيكي براي كاغذ الكترونيكي
گروه انفورماتيك: شركت سيكو ايپسان يك قدم ديگر به توليد كاغذ الكترونيكي نزديكتر شد زيرا توانست نمونه اي از يك ريزپردازنده را توليد كند كه بر روي پلاستيكي قابل انعطاف ساخته شده است.
تراشه ACT11 يك ريزپردازنده ۸ بيتي آسينكرون است كه از ۳۲۰۰۰ ترانزيستور فيلم نازك از نوع پلي سيليكون حرارت كم TFT ساخته شده است كه روي يك پلاستيك زمينه قابل انعطاف قرار مي گيرد.
اندازه اين تراشه ۲۴ ميليمتر در ۲۷ ميليمتر است كه با سرعتي معادل ۵۰۰ كيلوهرتز روي ۵ ولت كار مي كند.
سيكو ايپسان در حال كار روي صفحه نمايشي است كه روي يك پلاستيك قابل انعطاف ساخته مي شود كه نازكي آن ۲/۰ميليمتر خواهد بود و اندازه اي معادل يك كاغذ A4 يعني ۲۹۷ ميليمتر در ۲۱۰ ميليمتر دارد.

ساخت چاپگر جديد ويژه نابينايان
متخصصان نوعي چاپگر رايانه اي ساختند كه متون كامپيوتري و اينترنتي را براي نابينايان نيز چاپ و قابل استفاده مي كند.
به گزارش irib ،اين چاپگر كه قابليت چاپ همزمان متون به خط معمولي و بريل را دارد، به انواع رايانه ها وصل مي شود و اميدهاي زيادي را براي پيشرفت علمي نابينايان و كم بينايان با كمك رايانه و اينترنت ، ايجاد كرده است . خط بريل ، تركيبي از نقطه هاي برجسته روي كاغذ است.

عينك نوازنده
يكي از سازندگان عينك هاي آفتابي به تازگي محصول جديدي را عرضه كرده كه توانايي پخش انواع موسيقي با فرمت mp3 را نيز دارد. اين عينك ها كه ظرفيت ذخيره سازي آنها ۱۲۸ و ۲۵۶ مگابايت است، به ترتيب ۳۹۵ و ۴۹۵ دلار قيمت دارد.به گزارش سلام  ، عينك هاي جديد همچنين داراي باتري هاي قابل شارژي است كه در دسته عينك جا سازي مي شود. علاوه بر اين دكمه هاي ظريفي براي عقب و جلو كردن موسيقي و حتي يك پورت USB نيز براي استفاده در اين محصول پيش بيني شده است.

سخت افزار
تراشه يا سوپر كامپيوتر
ايلنا: جزييات طراحي تراشه اي كه توان كنسول پلي استيشن ۳ را تأمين مي كند اعلام شد.
سوني ادعا كرده است تراشه جديد CELL كه براي به كار گيري در كارهاي گرافيكي (كنسول پلي استيشن جديد) طراحي شده، به توصيف شركت هاي سازنده سوپر كامپيوتري بر روي يك تراشه است.
شركت هاي سوني، IBM و توشيبا به مدت سه سال بر روي اين تراشه كه به CELL معروف است كار كرده اند، اين شركت ها در كنفرانس فناوري كه روز دوشنبه برگزار شد به توضيح جزييات دستاورد خود پرداختند.
به گفته مسئولان سوني اين تراشه ۱۰ برابر پر سرعت تر از پردازشگرهاي موجود است.
اين تراشه سوني مي گويد: پردازشگر CELL را مي توان به عنوان ابزاري براي پر كردن فاصله بين فيلم ها و بازي هاي ويديويي به كار گرفت.
شركت هاي سازنده مي گويند اگر چه اين تراشه با هدف به كارگيري در كنسول پلي استيشن طراحي شده اما قابليت هاي آن بسيار بالا است و مي توان آن را در تجهيزات متعددي به كار گرفت.

رصد خانه
درخشش الماس ها در اعماق كهكشان
گروه دانش: ستاره شناسان معتقدند در بعضي سيارات به دليل وجود مقادير زياد كربن در بخش ها ي داخلي آنها، لايه هاي قطور الماس مشاهده مي شود.
به گفته منجمان دانشگاه پرينستون اين قبيل سياره ها تركيبي براساس كربن دارند كه با تركيب زمين و ساير سيارات سنگي منظومه شمسي كه اصلي ترين ماده تشكيل دهنده اغلب آنها سيليكون است، تفاوت دارد.
به گزارش نجوم، در اين موارد صفحات تشكيل دهنده سياره حاوي مقادير زيادي از تركيبات گرافيتي خواهد بود كه اگر به ميزان كافي متراكم شده و حرارت داده شوند به ساختارهاي الماسي با ابعاد سياره اي تبديل مي شوند.
به عقيده پژوهشگران بهترين محل براي جستجوي چنين سيارات الماسي در نزديكي مركز كهكشان راه شيري است؛ جايي كه در آن تعداد زيادي از ستاره هاي تشكيل شده از مقادير زياد كربن، استقرار دارند.
اين سيارات در اثر انفجار ستاره هاي غني از كربن ايجاد مي شوند كه در اثر آن مقادير اندكي اكسيژن نيز توليد مي شود.

چاپگر كاغذهاي خوراكي اختراع شد
گروه انفورماتيك: يك سرآشپز آمريكايي موفق به تهيه برگه هاي چاپ  شده از مواد غذايي كاغذي شده است.
به گزارش شبكه فناوري اطلاعات ايران اختراع «هومارو كانتو» سرآشپز آمريكايي، از جوهرهاي تهيه شده از غذاي مايع براي چاپ كردن يك وعده غذا بر روي كاغذهاي خوراكي محتوي كالري اندك استفاده مي كند.
اين كاغذهاي خوراكي كه از دانه هاي سويا و سيب زميني تهيه شده بويژه به كارمندان امكان مي دهد كه بدون اينكه به وزن خود اضافه كنند ميل خود را به غذا خوردن ارضا نمايند. هومارو هم اكنون تهيه فهرست هاي خوراكي چاپ شده را در رستوران خودش موسوم به موتو در شيكاگو آغاز كرده است.
اولين مواد خوراكي آزمايش شده از جوهر هويج، گوجه فرنگي و سيب زميني تهيه شدند.

ارايه نخستين تلفن مبتني بر ويندوز
گروه انفورماتيك: T-Mobile نخستين تلفن نسل سوم را كه بر روي پلت فرم موبايل ويندوز كار مي كند عرضه كرد.
T-Mobile اين هفته محصول MDAIV را ارايه داده كه تلفن هوشمندي است كه سرعت بالايي براي اتصالات داده ۳G فراهم كرده و از دسترسي به داده هايG ۵/۲ نيز پشتيباني مي كند. MDAIV همچنين با شبكه هاي Wi-Fi يكپارچه شده و شامل قابليت اتصال بي سيم Bluetooth براي متصل شدن به ابزارهاي ديگر است. اين تلفن داراي يك صفحه كليد و دوربيني يكپارچه است.
T-Mobile گفته است كه اين تلفن امسال در دسترس كاربران قرار خواهد گرفت.
مايكروسافت مشتاق است از همكاري توليدكنندگان اين تلفن براي پلات فرم موبايل خود استفاده كرده و در كنفرانس ۳GSM اعلام كرده است كه Flextronics، سيستم عامل موبايل Peabody خود را بر مبناي موبايل ويندوز توليد كرده و از برنامه هاي كاربردي گوناگون موبايل پشتيباني مي كند.
علاوه بر اين، مايكروسافت Microsoft Connected Services Framework را ارايه داده است كه به متصديان امكان مي دهد خدمات خود را در سراسر شبكه هاي چندگانه و ابزارهاي گوناگون عرضه كنند. BT يكي از متصدياني است كه از اين پلت فرم براي برخي از خدمات خود استفاده خواهد كرد.

وزش باد با سرعت ۴۳۰ كيلومتر در ساعت در تايتان
ايرنا: دانشمندان سرانجام موفق شدند به كمك اطلاعات ارسال شده توسط كاوشگر «هويگنز» ، سرعت دقيق بادهاي موجود در ارتفاعات جو قمر «تايتان» سياره «كيوان» را اندازه گيري كنند.
به گزارش بي بي سي ، دانشمندان آژانس فضايي اروپا اعلام كردند سرعت باد در سطح قمر «تايتان» نسبتا اندك بوده و بيشترين سرعت باد در جو اين قمر، به ارتفاع ۱۲۰ كيلومتري از سطح تايتان مربوط است كه در حدود ۴۳۰ كيلومتر در ساعت اندازه گيري شده است .
كاوشگر «هويگنز» ساخت آژانس فضايي اروپا ماه گذشته از سفينه «كاسيني» كه هم اكنون در مدار سياره كيوان قرار دارد، جدا شد و به سوي قمر «تايتان» اين سياره رهسپار شد.
اين كاوشگر موفق شد همزمان با فرود موفقيت آميز خود به شكل سقوط آزاد در جو «تايتان» ، اطلاعات مفيدي را در رابطه با اين قمر جمع آوري كند.
«هويگنز» اطلاعات جمع آوري شده را به سوي سفينه «كاسيني» ارسال مي كرد و «كاسيني» نيز آنها را براي راديوتلسكوپهاي زميني ارسال مي كرد.
هر چند كه برخي از گيرنده هاي سفينه «كاسيني» در زمينه دريافت اطلاعات جمع آوري شده از سوي هويگنز دچار مشكل شدند، اما دانشمندان موفق شدند با استفاده از راديوتلسكوپهاي قدرتمند زميني، اطلاعات ارسال شده از «هويگنز» را مستقيماً دريافت كنند.
به گفته محققان اروپايي حاضر در طرح «هويگنز» ، بادهاي جو تايتان سبب تغيير سرعت افقي اين كاوشگر در هنگام سقوط در جو «تايتان» شده كه اين تغيير سرعت بر پايه پديده فيزيكي «داپلر» ، موجب تغيير فركانس امواج راديويي دريافتي از سوي كاوشگر «هويگنز» در راديوتلسكوپهاي زميني شده است .
دانشمندان با توجه به ميزان همين تغييرات در فركانس امواج دريافتي از سوي كاوشگر «هويگنز» موفق شدند سرعت باد در ارتفاعات مختلف جو تايتان را تخمين بزنند.

تلفن
موبايل به جاي ماوس
گروه انفورماتيك: يكي از سازندگان گوشي هاي تلفن همراه، محصول جديدي ارائه داده است كه مي تواند به عنوان ماوس كامپيوتر نيز ايفاي نقش كند.
اين محصول براي نخستين بار در نمايشگاه ابزار و لوازم الكترونيكي پيشرفته اسپانيا به نمايش گذاشته خواهد شد.
به گزارش زد دي نت، كارشناسان پيش بيني كرده اند در نمايشگاه سال جاري گوشي هاي ارائه شده از سوي شركت هاي معتبر اين عرصه بيش از ساير محصولات جلب توجه خواهد كرد كه اين ماوس- گوشي پيشرفته شانس بيشتري دارد.
از سوي ديگر مسئولان نمايشگاه نيز ادعا كرده اند كه در نمايشگاه ابزار الكترونيكي سال جاري فناوري و نوآوري بسيار پر بارتر از سالهاي گذشته خواهد بود.
علاوه بر اين تلفن هاي تصويري و گوشي هاي مجهز به گيرنده تلويزيوني در نمايشگاه به اجرا گذاشته خواهد شد.

هوش مصنوعي
سيستم جديد فرمان خودرو
ايسنا: شركت ZF فرماني را ابداع كرده است كه در آن يك حسگر، گردش هاي مختلف فرمان را ثبت كرده و آنها را به پالس هاي الكترونيكي تبديل مي كند.
اين پالس ها موتور الكترونيكي را كه در نزديكي چرخ هاي جلو قرار دارند به گردش درآورده و اين گردش نيز چرخ ها را به چپ و يا راست مي گرداند و باعث دور زدن ماشين مي شود.
حسگرهاي اين سيستم بنا بر سرعت هاي مختلف خودرو عمل مي كنند. البته براي آنكه فرمان خودرو حالت سختي نداشته باشد سيستم حالت فرمان مكانيكي را به سيستم القا مي كند.سيستم فرمان الكتريكي شركت ZF به نام Stear wire فاقد ميل فرمان بوده و تنها به وسيله برق خودور عمل مي كند.

آف لاين
افزايش اميد براي درمان سرطان مغز
گروه دانش: پزشكان انگليسي روش نويني براي درمان سرطان مغز ابداع كرده اند كه اميد به بهبود كامل مبتلايان به اين بيماري را تا حد زيادي افزايش داده است.
به گزارش ساينس نيوز، در اين روش صفحه هاي پليمر كه با يك داروي ضد سرطان آغشته شده است مقدار مشخصي داروي شيمي درماني را كه هزار بار قويتر از ميزان تزريقي دارو است به محل سرطان ارسال مي كند و اين صفحه چند هفته بعد در مغز بيمار حل مي شود. به گفته پژوهشگران، اين يك روش كاملاً جديد ارسال داروهاي شيمي درماني است كه عوارض جانبي كمتري دارد و در آزمايش ها مشخص شده است كه طول عمر بيماران را تا۲۰ درصد افزايش مي دهد.
نانو باتري ها در راهند
سلام: يك شركت ارائه دهنده توليدات مربوط به عرصه مخابرات ادعا كرد كه ظرف ۱۲ تا ۱۸ ماه آينده با استفاده از فناوري نانو باتري هاي بسيار كوچكي توليد خواهد كرد كه براي انواع تلفن هاي همراه قابل استفاده خواهد بود.
اين باتري ها همچنين روي كامپيوترهاي PDA و انواع وسايل الكترونيك قابل حمل نيز كاربرد خواهند داشت. اين مؤسسه كه mphase نام دارد مي گويد كه اين باتري ها مي توانند بدون هيچ مشكلي به مدت چند سال به كارشان ادامه دهند، به سرعت فعال شوند و به طور قطع باتري هاي موجود را نيز از دور خارج خواهند كرد.
اين شركت هنوز اعلام نكرده، هزينه استفاده از نانو باتري ها تا چه ميزان خواهد بود و نحوه عرضه و فرم ظاهري آنها چگونه است.
واكسن سرطان پوست ساخته شد
سلام: آزمايش هاي واكسن ضدسرطان پوست، كه به همت دانشمندان آمريكايي ساخته شده، موفقيت آميز بوده است.
اين واكسن كه از سلول هاي سرطاني خود بيمار ساخته مي شود، پس از تزريق به بيماران مبتلا به ملانوم بوهنيم، در ۴۴ درصد موارد با ايجاد واكنش ايمني مناسب، عمر بيماران را به مدت ۵ سال افزايش داده است.
اين نوع سرطان پوست، با گسترش در تمامي قسمت هاي بدن، همچنين سرطان مرگبار در آمريكا به شمار مي آيد.

ژنتيك
كشف ژن مسموميت با فلزات سنگين
گروه دانش: پژوهشگران، ژن مسئول گسترش آثار مسموميت زاي فلز سنگين كادميوم را شناسايي كردند.
به گزارش INN ،دانشمندان اميدوارند، كشف اين ژن به جلوگيري از مسموميت هاي حاصل از تأثير تركيبات فلز كادميوم كمك كند.
كادميوم جزو فلزات سنگين است و به نظر مي رسد باعث نقص و ناهنجاريهاي جسمي در نوزادان ، سرطان ريه و برخي ناهنجاريهاي ديگر مي شود. اين ماده به دستگاه اعصاب مركزي كليه ها و ريه  ها آسيب مي زند.

آن لاين
پيشگام ICT جهان درگذشت
گروه انفورماتيك: توني بنسون كه پيشگام ICT جهان لقب گرفته بود بر اثر بيماري سرطان خون درگذشت.
به گزارش وب نيوز، بنسون با ۶۸ سال سن فعاليت هاي فناوري اطلاعات خود را از سال ۱۹۶۰ و با مطالعه بر روي برنامه NGR شروع كرد و يكي از موفق ترين چهره هاي عرصه ICT بود و چندين بار جوايز مرد اول ICT جهان را به خود اختصاص داد.بنسون در سال ۱۹۷۸ جامعه كامپيوتر استراليا AGS را بنا نهاد و مديريت آن را بر عهده گرفت و در همين سال رياست جامعه نرم افزار استراليا را نيز بر عهده داشت.او در سال هاي ۱۹۴۴ و ۱۹۹۸ جايزه سال ICT جهان را از سوي ACS دريافت كرد.
كنترل هوشمند چراغ هاي  راهنمايي در ايران
ايسنا:  پژوهشگران جوان ايراني براي نخستين بار موفق به طراحي و ساخت سيستم كنترل هوشمند چراغ راهنمايي شدند.
به گفته طراحان اين سيستم، با استفاده از اين دستگاه، چراغ هاي راهنمايي نصب شده در چهارراه ها و معابر به صورت هوشمند و بر اساس تعداد خودروهاي عبوري از هر مسير كنترل مي شوند بدين ترتيب از توقف بي مورد خودروها در پشت چراغ قرمز كه به اتلاف وقت شهروندان، مصرف بيش از حد سوخت و ورود آلاينده هاي بيشتر به هوا منجر مي شود، پيشگيري شده و روند تردد خودروها تسهيل مي شود.

دانش انفورماتيك
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |