سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۲۲ - Jun 14, 2005
طي دو سال اخير رخ داد :
۵۰ درصد كاهش فروش تراكم درتهران توسط شهرداري
رئيس شوراي شهر تهران: در سال ۸۳ باوجود اعطاي تراكم تشويقي و گسترش ساخت و سازبه دليل عدم افزايش قيمت عوارض، حدود ۱۲ ميليون مربع تراكم فروخته شد
004599.jpg
ايلنا: رييس شوراي شهر تهران، گفت: در سال ۸۳ باوجود اعطاي تراكم تشويقي و گسترش ساخت و ساز به دليل عدم افزايش قيمت عوارض، حدود ۱۲ ميليون مربع تراكم فروخته شد.
مهندس مهدي چمران، رييس شوراي شهر تهران گفت: در سال ،۸۱ حدود ۲۰ ميليون مترمربع تراكم در شهر تهران فروخته شد؛ درحالي كه تراكم فروشي در آن زمان ممنوع اعلام شده بود.
وي با اشاره به تصويب قانون ۳۲۹ در ابتداي سال ،۸۲ افزود: اين قانون در شوراي عالي شهرسازي و معماري تصويب شد و به موجب آن فروش تراكم محدود و كمتر شد كه البته تعابير زيادي در اين خصوص شد.
چمران تصريح كرد: درست چند روز قبل از آنكه ما كار خود را در شورا آغاز كنيم، منابع درآمدي كه براي شهرداري ها وجود داشت و همه شهرداري ها از آن استفاده مي كرده اند، قطع شد.
به گفته وي، فروش تراكم در سال ۸۲ از ۲۰ ميليون مترمربع سال ۸۱ به ۸ ميليون مترمربع تنزل پيدا كرد و به همين دليل درآمد شهرداري ناگهان كاسته شد.
وي افزود: درآمد روزانه شهرداري هاي مناطق با تيم كامپيوتري آن لاين به شهرداري مركز ارايه مي شود و اگر كسي در اين زمينه اعتراض دارد، مي تواند اين امر را كتبي اعلام كند.
همشهري : آمار اعلام شده نشان مي دهد كه طي سالهاي ۸۲ و ۸۳ مجموعا ۲۰ ميليون متر مربع تراكم فروخته شده است كه با احتساب متوسط ۱۰ ميليون متر مربع براي هر سال ۵۰ درصد كمتر از ۲۰ ميليون متر مربع فروخته شده در سال ۸۱ آخرين سال مديريت پيشين شهرداري تهران است .

مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري تهران:
پاكسازي تبليغات نهمين دوره انتخابات
رياست جمهوري هفته آينده آغاز مي شود
مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري تهران گفت: پاكسازي نماي شهر از تبليغات نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري هفته آينده پس از مشخص شدن نتايج نهايي آغاز مي شود.
مهندسي ابوالقاسم وحدتي در گفت وگو با ايسنا افزود: پاكسازي نماي شهر توسط سازمان زيباسازي و با همكاري شهرداري هاي مناطق و نيروهاي خدمات شهري انجام مي شود.
وي گفت: اكيپ ها و نيروهاي خدمات شهري براي پاكسازي نماي شهر از تجهيزات ويژه همچون دستگاه هاي شستشوي ديوار ها و همچنين ابزار ساده استفاده مي كنند كه با كار شبانه روزي ظرف سه يا چهار روز نماي شهر پاكسازي خواهد شد.
وي با تاكيد بر همكاري شهروندان در پاكسازي نماي شهر گفت: شهروندان با پاك كردن در و يا ديوار منازل خود مي توانند در پاكسازي، سازمان زيباسازي شهرداري تهران را ياري دهند.
وحدتي در خصوص ميزان اعتبار در نظر گرفته شده براي پاكسازي نماي شهر به ايسنا گفت: اين بودجه از محل بودجه نگهداري شهر تامين مي شود و ميزان آن نيز متناسب با تعداد تبليغات كانديدا هاي نهمين دوره رياست جمهوري در سطح شهر و محلات است.
مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري تهران تصريح كرد: اگر تبليغات غيرمجاز در خارج از محل هاي تعيين شده زياد باشد، ميزان بودجه براي پاكسازي نماي شهر بيشتر از حد معمول خواهد بود كه بايد براي تامين نيروي انساني كافي هزينه هاي لازم و اضافي نيز تامين شود.
وي گفت: نحوه تبليغات، كيفيت و كميت و حتي ميزان آن در مقايسه با انتخابات گذشته در حال بررسي است كه جمع بندي نهايي آن بزودي اعلام خواهد شد.

شهرداري براي دسترسي مستقيم
شهروندان به اطلاعات شهري راه اندازي كرد
آغاز بهره برداري از پايگاه اطلاع رساني
خدمات شهري تهران
گروه شهري: صبح ديروز با حضور سه تن از معاونان خدمات شهري، امور مناطق و هماهنگي و برنامه ريزي شهرداري تهران و در راستاي تحقق پروژه دولت شهر الكترونيكي كار بهره برداري از پايگاه اطلاع رساني حوزه معاونت خدمات شهري رسما آغاز شد.
خبرنگاران، دانشگاهيان، پيمانكاران و عموم شهروندان تهراني مي توانند با مراجعه به آدرس اينترنتي http://www.tehranservices.ir ضمن دسترسي به اطلاعات و اخبار حوزه معاونت خدمات شهري از جمله نام و نشاني ميادين ميوه و تره بار و قيمت اجناس آن، پاركها، مراكز تفريحي و هنري اعلام انتقادات، پيشنهادات و طرحها، اعلام آمادگي براي شركت در طرحهاي مشاركتي و تجارت، از صفحات ويژه آ موزش شهروندي نيز برخوردار شوند.خبرنگار ما به نقل از مهندس محمدي زاده معاون خدمات شهري شهرداري تهران مي نويسد: از يكسال قبل ضرورت برخورداري از اطلاعات بهنگام و استفاده از رايانه در تسهيل امور اجرايي ما را بر آن داشت كه نسبت به طراحي اين سايت اطلاع رساني اقدام كنيم.
وي گفت: مديران حوزه خدمات شهري نيز مي توانند با استفاده از اين سايت نسبت به شناسايي، ارزيابي دقيق مجموعه تحت مسئوليت خود، اطلاعات مربوط به پروژه ها و نحوه پيشرفت كار اطلاعات با ارزشي كسب كنند.محمدي زاده همچنين بر ضرورت برقراري ارتباط شايسته و مناسب با مردم و استفاده از ديدگاه هاي آنان هنگام برنامه ريزيها، تصميم گيريها و جهت گيريهاي حوزه مديريت خدمات شهري از طريق اين سايت تاكيد كرد: طوريكه با طراحي نرم افزارهاي ويژه نظرسنجي در اين سايت مي توان به ميزان رضايت مندي مردم از نحوه سرويس دهي و خدمات ارائه شده در بوستانها، بازارهاي روز، فروشگاه هاي شهروند، سازمان آتش نشاني، بهشت زهرا، نظافت شهر، فضاهاي سبز و يا نحوه رفتار ماموران شهرداري پي برد و در رفع نقايص احتمالي اهتمام كرد.به گفته محمدي زاده، تجربه مديريت جديد شهري در دو سال گذشته نشان داد كه در بخشهاي مختلف شهرداري اطلاعات پايه واحدي بچشم نمي خورد و چون اين اطلاعات پايه مبناي تصميم گيري هاي مديريت شهري است لذا با راه اندازي اين سايت مي توان در جهت استحكام بيشتر اطلاعات گام برداشت.

وزير مسكن و شهرسازي:
گواهينامه فني كارگران ساختماني معلق مانده است
گروه شهري: رتبه بندي انبوه سازان مسكن بايد از حالت كمي به كيفي تبديل شود.
به گزارش خبرنگار ما، عبدالعلي زاده وزير مسكن و شهرسازي كه در همايش ارايه دستاوردهاي مركز تحقيقات ساختمان و مسكن از نگاه مديريت راهبردي سخن مي گفت، رتبه بندي كمي را براي انبوه سازان كافي ندانست و افزود: تاكنون ۱۵۰۰ انبوه ساز مسكن رتبه بندي شده و ۶ هزار انبوه ساز ديگر در نوبت رتبه بندي قرار دارند. اين درحالي است كه تاكنون رتبه بندي تنها براساس عواملي كمي نظير تعداد مهندس، متراژ ساختمان و تعداد طبقات صورت گرفته است. درصورتي كه منطقي است پايه ارشد در انبوه سازي كه بالاترين رتبه محسوب مي شود به آن دسته از انبوه سازاني تعلق بگيرد كه افزون بر رتبه بندي كمي، گواهي كيفيت نيز از مركز تحقيقات ساختمان مسكن دريافت كرده باشند.
وي رتبه بندي كيفي انبوه سازان را تحولي در صنعت ساختمان كشور ذكر كرد و گفت: با اين شيوه، نتيجه و محصول پژوهش ها و تحقيقات ساختمان از طريق انبوه سازان كاربردي مي شود و اين برعهده مركز تحقيقات ساختمان و مسكن است كه با نظارت بر فعاليت انبوه سازان از رعايت آيين نامه استاندارد ۲۸۰۰ اطمينان حاصل نمايد.
وزير مسكن ضمن انتقاد شديد از وزارت كار و امور اجتماعي گفت: به رغم جلسات متعدد با سه وزير كار طي ۸ سال گذشته و پيگيري و درخواست هاي مكرر، هنوز اين وزارتخانه حتي براي يك كارگر ساختماني، گواهي نامه فني صادر نكرده و به همين دليل صنعت ساختمان كشور از بي مهارتي كارگران ساختماني زيان هاي جبران ناپذير را متحمل شده است.
عبدالعلي زاده گواهي نامه فني مركز تحقيقات ساختمان و مسكن را معتبر و قابل دفاع در جهان دانست و افزود: براي ارتقاي صنعت ساخت و ساز در كشور ضروري است كالاهاي توليدي و اقلام خدماتي در بخش ساختمان داراي استاندارد شوند و اين هدف درصورتي دست يافتني است كه صدور گواهي نامه فني در كشور به يك فرهنگ تبديل گردد.
به گفته عبدالعلي زاده، ميزان ساخت و ساز واحدهاي مسكوني از ۴۰۰ هزار واحد در سال ۷۶ با ۸۲ درصد رشد در مناطق شهري و ۴۲ رشد در مناطق روستايي به ۷۴۰ هزار واحد در سال ۸۳ افزايش يافته است.

معاون مالي و اداري شهرداري تهران:
مهلت پرداخت عوارض نوسازي تا ۱۵ تيرماه تمديد شد
004587.jpg
ايلنا: معاون مالي و اداري شهرداري تهران گفت: براي رفاه حال شهروندان تهراني، يك بار ديگر مهلت عوارض نوسازي سال گذشته تمديد شد.
دكتر علي سعيدلو، معاون مالي و اداري شهرداري تهران، افزود: شهرونداني كه موفق به دريافت قبوض مذكور نشده اند و يا تاكنون قبوض دريافتي را پرداخت نكرده اند، مي توانند با مراجعه به مناطق ۲۲ گانه شهرداري تهران نسبت به اخذ فيش مربوطه و پرداخت آن حداكثر تا تاريخ ۱۵ تير ماه ۸۴ اقدام كنند.
وي اضافه كرد: تسهيلات پيش بيني شده قبلي، مبني بر ۴۰درصد جايزه خوش حسابي در مدت مذكور نيز به قوت خود باقي است.
معاون مالي و اداري شهرداري تهران، تصريح كرد: با توجه به طرح تثبيت قيمت ها، عوارض نوسازي همانند سال گذشته محاسبه شده و هيچ كس حتي يك ريال نسبت به سال گذشته عوارض اضافي پرداخت نخواهد كرد و اين موضوع در بخشنامه اي به مناطق شهرداري تهران ابلاغ شده است.

۲۰۰ نقطه تصادف خيز در تهران
004593.jpg
خبرگزاري مهر: رييس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: بيش از ۲۰۰ نقطه تصادف خيز در سطح شهر تهران داريم كه منجر به وقوع تصادفات بسيار زيادي مي شود.
سردار حسين ساجدي نيا افزود: در بين اين نقاط شناسايي شده در تهران، ۷ نقطه بسيار حاد وجود دارد كه در حال مطالعه بر روي آنها هستيم.
وي همچنين به خبرنگار گروه اجتماعي خبرگزاري مهر از آمار كاهش تصادفات در تهران خبر داد و گفت: امسال نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد از انتقادات مردم به راهنمايي و رانندگي كاسته شده است و اين مساله تعامل بيشتر ماموران با شهروندان را نشان مي دهد.

آسيب پذيري سالن هاي ورزشي
004590.jpg
خبرگزاري مهر: معاون عملياتي سازمان آتش نشاني تهران گفت: احتمال حادثه و حريق سالن هاي زير زميني ورزشي، بيليارد و كلوپ هاي شبانه را تهديد مي كند و بايد نسبت به رفع اين خطر اقدام جدي صورت گيرد.محمود سميعي گفت: اكثر سالن هاي ورزشي، بيليارد و كلوپ هاي شبانه زيرزمين هاي متروكي هستند كه بدون در نظر گرفتن ضوابط و مقررات ايمني مناسب به منظور انجام فعاليت هاي ورزشي در نظر گرفته شده اند.وي همچنين تصريح كرد: وجود برخي سهل انگاري ها از سوي صاحبان اين مراكز احتمال بروز حادثه و حريق را در سالن هاي ورزشي و بيليارد افزايش مي دهد چرا كه اين سالن ها بدون رعايت استانداردهاي ايمني احداث شده اند.

تخريب باغات
004596.jpg
فارس: مدير كل محيط زيست استان تهران گفت: طي ۲ سال گذشته ۲۰ درصد باغات تهران به دليل انجام ساخت و سازهاي مجاز و غير مجاز تخريب شده است.
محمد حسن پيراسته در خصوص دلايل تخريب باغات تهران با وجود تلاش شوراي شهر و شهرداري تهران بر حفظ آنها گفت: حاكميت مالكيت خصوصي بر باغها و قرار گرفتن آنها در عرصه هاي ملي، مانع از نفوذ و دخالت مستقيم نسبت به مسايل مربوط آنها مي شود. وي افزود: علاوه بر اين مقررات در زمينه حفظ محيط زيست شهري نيزبه گونه اي است كه برخورد با تخلفاتي كه در رابطه با اين منابع رخ مي دهد، ميسر نيست.

توضيح روابط عمومي تاكسيراني
در پاسخ به مطلب مندرج در صفحه ۳ همشهري مورخ چهارشنبه ۱۱ خرداد ماه ۸۴ در خصوص وام قرض الحسنه ۵۰۰ هزار توماني رانندگان تاكسي، روابط عمومي سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران ضمن تكذيب سود ۲۵ درصدي وام رانندگان تاكسي، توضيح داده است: تنها ۲ درصد به عنوان كارمزد به مبلغ ۸۷۵۰۰ ريال از سوي صندوق قرض الحسنه بسيجيان در اقساط ۲۰ ماهه از رانندگان محترم تاكسي دريافت مي گردد و البته كساني هم كه سابقه عضويت بسيجي فعال داشته باشند هيچگونه كارمزدي از آنها دريافت نخواهد شد.

ديدار اعضاي شوراي شهر تهران با شهروندان مناطق ۱ و ۲۰
گروه شهري: اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران براي بررسي و حل مشكلات شهروندان، روز چهارشنبه بيست و پنجم خردادماه در مناطق ۱ و ۲۰ حضور خواهند داشت.به گزارش روابط عمومي شوراي شهر، مهندس اميررضا واعظي آشتياني در منطقه ۲۰ و منظر خير
حبيب اللهي در منطقه ۱ به بررسي مشكلات شهروندان مي پردازند.براين اساس شهروندان مناطق يادشده مي توانند براي ثبت نام ديدار با اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران به روابط عمومي شهرداري هاي اين مناطق مراجعه كنند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |