يكشنبه ۶ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۸۵ - Aug 28, 2005
رئيس كميته ملي المپيك:
بازيهاي تيم ملي ضعيف بوده است
تماشاگران و رسانه هاي ما قدرت تحليل بالايي دارند
000357.jpg
000354.jpg
خبرنگار همشهري: بحث تيم ملي و برانكو، فدراسيون فوتبال با رسانه ها و ديگر ارگانها بدجوري به يكديگر گره خورده است. موقعيت تيم ملي فوتبال ما در چند بازي اخير، زمينه هاي انتقاد را بيشتر فراهم نموده است به طوري كه حتي بازيهاي معقول و نتايج راضي كننده  نيز در راه استقبال مردم و رسانه ها قرار نمي گيرد. در اين راستا حتي رئيس كميته ملي المپيك نيز نظرات نسبتاً تندي به تيم ملي و برانكو داشت كه در مصاحبه با خبرگزاري ايسنا به آنها اشاره نموده است. او حتي نگراني خود را از بابت عدم تعيين سرمربي تيم المپيك با صراحت اعلام داشته است و برخلاف دبير كميته ملي المپيك كه شيوه ملاحظه كارانه اي اتخاذ كرده، او در اين مورد نيز نظر كارشناسي داده است.
مدت يك هفته با مسئولان فدراسيون فوتبال در تماس بوده ايم اما به هر شكل مسئولان فدراسيون اين مساله را عنوان مي كنند كه در پي شناسايي يك مربي خوب و مجرب هستند اما دليلي نمي بينم كه فدراسيون خلاف واقع را مطرح كند.
وي افزود: هر چه هست ما نظر خودمان را در اين باره اعلام كرده ايم. فرايند انتخاب سرمربي تيم ملي اميد به كندي پيش مي رود. بنابراين توقع داريم كه اين روند تسريع شود. انتخاب يك مربي نبايد براي فدراسيون فوتبال ما تا اين ميزان دشوار باشد. البته در گفت وگويي كه با دادكان داشتم وي عنوان مي كرد كه در اين باره حساسيت هاي خاصي وجود دارد. با توجه به اين ملاحظات، فرايند انتخاب سرمربي براي تيم ملي اميد پيچيده تر شده است. قراخانلو ادامه داد: در جلسه اي كه حدود يك ماه و نيم پيش با رييس،  نايب رييس و دبير فدراسيون داشتم، نگراني خود را درباره  تيم ملي اميد ابراز كردم. نكته اي كه دغدغه  اصلي مرا تشكيل داده، در اين مورد است كه كدام تيم را مي خواهيم در مسابقات دوحه شركت دهيم و كدام تيم را در رقابت هاي المپيك پكن.
رييس كميته  ملي المپيك در بخش ديگري از گفت وگوي خود با ايسنا به انتقاد رسانه ها از عملكرد كادر فني تيم ملي بزرگسالان فوتبال كشورمان اشاره كرد و گفت: حساسيت هاي زيادي را در عرصه  رسانه ها درباره  تيم ملي فوتبال مشاهده مي كنيم، اما اين را بايد به فال نيك گرفت و من آرزو مي كنم كه روزي رسانه هاي ما همين حساسيت را نسبت به ديگر رشته ها داشته باشند. هيچ كس نبايد از اين گفت  و شنودها ناراحت شود، بلكه بايد به استقبال اين انتقادها نيز رفت. برخي از نكات و پيشنهادهايي كه توسط رسانه ها در زمينه  تيم ملي مطرح مي شود براي من آموزنده است، اما آن چيزي كه به عنوان يك مسئول و فرد علاقه مند مي توانم عنوان كنم اين است كه هيچ كس و هيچ رسانه اي قصد تخريب برانكو و تيم ملي فوتبال را ندارد.
قراخانلو جامعه  ايراني را جامعه اي هوشمند توصيف كرد و افزود: برانكو بايد بپذيرد كه مربيان داخلي، رسانه ها و تماشاگران ما اطلاعات و قدرت تحليلي بسيار بالايي دارند. آنچه كه اين روزها توسط سرمربي تيم ملي فوتبال مطرح مي شود، به هيچ وجه قابل قبول نيست. ايوانكوويچ بايد تلاش بيشتري انجام دهد تا بتواند در ميدان عمل ما و مردم را متقاعد كند كه تيم ملي فوتبال به لحاظ عملكرد فني رو به پيشرفت است. ما بايد علائمي را در ميدان ببينيم تا متقاعد شويم.
وي افزود: با حرف و گفت وگو هيچ كس راضي نخواهد شد، آنچه كه در بازي با ژاپن مشاهده كرديم، عليرغم بحث نبود لژيونرها كه تاثيرگذار بود، اما به واقع يك فوتبال بسيار ضعيف را از تيم ملي كشورمان مشاهده كرديم. برانكو بايد به صورت مشخص معلوم كند كه چه زماني مي خواهد مشكلات ميرزاپور كه يكي از مهره هاي ارزشمند فوتبال ايران است را برطرف كند. اگر مربيان تيم ملي به كمك اين بازيكن ارزشمند نيايند، اين بازيكن بزرگ لطمه خواهد خورد. شما تصور كنيد ميرزاپور اگر به لحاظ روحي لطمه بخورد تا چه ميزان تيم ملي ما متضرر مي شود. اين از وظايف اصلي برانكو است.
قراخانلو به خط دفاعي تيم ملي كشورمان اشاره كرد و افزود: ديگر وظيفه  برانكو اين است كه مشخص كند چه زماني خط دفاعي تيم ملي فوتبال كشورمان به يك يا دو بازيكن وابسته خواهد بود. اگر روزي رضايي مصدوم شود يا بنا به دلايلي در تيم ما نباشد، در آن هنگام با يك نظام دفاعي ناقص روبرو مي شويم. اين مسايل نكاتي است كه به اعتقاد من برانكو بايد بيشتر روي آن كار كند، البته معتقدم كه برانكو به جاي پاسخگويي در مقابل انتقادات بايد بنشيند و از مشاوره  با مربيان داخلي، استفاده از انتقادهاي رسانه ها و حتي مشاوره با بازيكنان از آنها نكاتي را دريافت كند. به نظر من اگر اين كار توسط برانكو انجام شود، هيچ مشكلي نخواهيم داشت. ما مي توانيم تيم بسيار قوي و قدرتمندي را در جام جهاني كه قابليت برآورده كردن انتظارات مردم را دارد، داشته باشيم.
وي پيشنهاد داد: برانكو مي تواند باني شود تا جلسات مرتبي را با حضور كارشناسان و مربيان داخلي تشكيل شود و نقطه نظرات آنها را بشنود، هيچ دليلي ندارد كه بخواهد در مقابل اظهار نظرها مقاومت كند.
رئيس كميته ملي المپيك كشورمان به گزارشي كه توسط خودش و يكي از اساتيد دانشگاه تهيه شده بود اشاره كرد و گفت: ما در اين گزارش تاثير حضور مربيان خارجي فوتبال طي سي سال گذشته را مورد بررسي قرار داديم. نتايج بررسي نشان داد كه مربيان اهل كشورهاي يوگسلاوي سابق و كرواسي موفق ترين مربياني بودند كه در ايران فعاليت مي كردند، اما نكته جالب در اين تحقيق موفقيت اين مربيان در تيم هاي پايه اي بوده است. خصيصه  ديگر مربيان يوگسلاوي سابق استراتژي آنها و تاكيدشان بر نقش خط دفاعي است. آنها خط دفاعي را مهم تر از خط حمله مي دانند. ما اگر مربيان سبك يوگسلاو را با مربيان سبك هاي برزيل، آرژانتين، پرتغال يا حتي فرانسه مقايسه كنيم، مي بينيم كه سبك مربيان گروه اول به آلمان ها بيشتر شبيه است، اين حقيقتي است كه آنها به ساختار خط دفاعي بيشتر توجه دارند.

ورزش را به خانه ها خواهيم برد
000360.jpg
فدراسيون آمادگي جسماني در نظر دارد تا با بردن ورزش به درون خانه ها از بسياري از مشكلات و ناهنجاريهاي جسمي و روحي پيشگيري نمايد.
فاطمه ابوالقاسمي رييس فدراسيون تازه تاسيس آمادگي جسماني و ايروبيك در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بيان مطلب فوق افزود: اين فدراسيون پيش از اين در ايران فعاليت نداشت، اما با تصميم سازمان تربيت بدني اين فدراسيون با هدف تشكيلاتي كردن و نظم دهي به فعاليتهاي اين رشته در ايران راه اندازي شد كه اميدواريم با توجه به گستردگي فعاليتهاي رشته هاي مربوط به آن بتوانيم جايگاه خوبي را براي آن تعريف نماييم.وي خاطرنشان كرد:   اين رشته در دنيا داراي فدراسيون جهاني و آسيايي است و مسابقات زيادي در سطح دنيا انجام مي گيرد، اما هدف اوليه ما در اين فدراسيون همگاني كردن ورزش و اشاعه آن در بين مردم است.
در جامعه ما افراد از گروههاي سني مختلف و نيز وضعيتهاي جسماني و اجتماعي متفاوت و پراكنده اي برخوردارند كه بايد براي تمام اين اقشار برنامه ريزي كرد تا همگان به شكلي برابر از امكانات ورزشي بهره بگيرند.هدف ما تندرستي تمام افراد جامعه است كه به همين منظور قصد داريم تا ورزش را به داخل منازل برده و با تهيه و توزيع سي دي هاي آموزش حركات ورزشي شرايطي را فراهم آوريم تا همه افراد خانواده بتوانند حركات صحيح ورزشي را دنبال و اجرا نمايند تا به اين طريق سلامتي و نشاط در خانواده ها افزايش يابد.

واليبال نوجوانان جهان (الجزاير)
ايران امروز به ديدار كره جنوبي مي رود
000393.jpg
علي شاكري _ رقابت هاي واليبال نوجوانان جهان در الجزاير با پيمودن دور مقدماتي و حذف چهار تيم كانادا، الجزاير، تونس و مكزيك وارد مراحل حساسي شده است. در ميان ۱۲ تيم باقيمانده در جدول بازي ها تنها چهار تيم صدرنشين گروه هاي چهارگانه دور مقدماتي فارغ از هرگونه حساسيت گام به بازي هاي تشريفاتي براي قرارگرفتن در گروه هاي ۲ ، ۴ ، ۶ و ۸ دور سوم با هم پيكار مي كنند، اما تيم هاي دوم و سوم گروه ها ازجمله ايران براي ملحق شدن به چهار تيم ياد شده در مرحله يك چهارم پاياني امروز تكليفشان در بازي هاي حذفي روشن مي شود. در بازي هاي تشريفاتي ميان تيم هاي سرگروه برزيل با اسلواكي و ايتاليا با فرانسه ديدار مي كنند.اما در مرحله پلي آف آغاز بازي هاي دور دوم سرنوشت ۸ تيم روسيه، ايران، لهستان، بلغارستان، مصر، هند، آرژانتين و كره جنوبي به مويي بند است و تيم هاي بازنده به صف حذف شدگان قبلي خواهند پيوست. در بازي هاي پلي آف بلغارستان با روسيه، لهستان با مصر، هند با آرژانتين و ايران با كره جنوبي مصاف مي دهند.

ايران _ كره جدال دو تيم برتر آسيا
تيم ايران قهرمان آسيا و اقيانوسيه به حكم قرعه روياروي كره جنوبي حريف فيناليست خود در بازي هاي آسيايي ۲۰۰۵ تهران مي ايستد. اين بازي براي دو رقيب قديمي حكايت هاي خاص خود را دارد. كره به بازي انتقامي و حذف ايران مي انديشد و ايران نيز متقابلا با روحيه اي مضاعف از پيروزي قبلي به اثبات شايستگي و صعود به مراحل بالاتر فكر مي كند .هر دو تيم سرشار از انگيزه اند با اين تفاوت كه كره اي ها در بازي هاي مقدماتي شرايطي بهتر از تيم ايران داشته اند. بازيكنان ايران همواره در رويارويي با قطبهاي سنتي واليبال آسيا انگيزه زيادي براي اثبات شايستگي خود دارند. ساعت بازي ايران و كره جنوبي ۳۰/۱۴ به وقت تهران است.

رأي ديوان عدالت اداري و فدراسيون فوتبال
دبيركميته انضباطي درخصوص آخرين وضعيت پرونده باشگاه صنعت نفت گفت: راي نهايي ديوان عدالت اداري براي فدراسيون فوتبال لازم الاجرا خواهد بود.حسين عبداللهي درگفتگوبا خبرنگار مهر با بيان اين مطلب تاكيد كرد: درحال حاضرديوان عدالت اداري نسبت به راي صادره از سوي كميته انضباطي وشوراي عالي انضباطي دستورموقت صادركرده ودرشعبه مربوطه كار رسيدگي به اين پرونده درحال پيگيري است.عبداللهي با بيان اينكه راي ديوان عدالت اداري مبتني برمدارك ومستندات موجود وبا توجه به آئين نامه هاي اجرايي دراين زمينه صادرخواهد شد، اظهارداشت: بي شك ملاك كارشناسان حقوقي ديوان عدالت اداري مدارك و آئين نامه هاي اجرايي خواهد بود و راي صادره درهمين چهارچوب اتخاذ خواهد شد و اين راي براي فدراسيون فوتبال لازم الاجراست.

۴۵ كشوردر چهارمين بازيهاي اسلامي زنان
در حالي كه هنوز تا برگزاري چهارمين دوره بازيهاي اسلامي زنان در مهرماه، كمتر از يك ماه زمان باقي است، ۴۵كشور دنيا براي حضور در برخي از ۱۸رشته اين بازيها آمادگي خود را اعلام نموده اند.اين درحاليست كه بسياري از كشورها ترجيح مي دهند تا در هفته هاي پاياني باقي مانده به مسابقات بين المللي آمادگي خود را اعلام نمايند كه اعلام آمادگي اين تعداد نيز در نوع خود نشانه خوبي به شمار مي رود.براساس اعلام فدراسيون اسلامي  ورزش زنان كشورها اين مسابقات در رشته هاي اسكواش، بدمينتون، بسكتبال، تنيس، پينگ پنگ، تيراندازي با كمان، تكواندو، شنا، ژيمناستيك، دووميداني، واليبال، هندبال، گلف، جودو، فوتسال، كاراته و تنيس روي ميز معلولين برگزار مي شود.

تيم ملي دووميداني ايران امروز به كره جنوبي مي رود
تيم ملي دووميداني ايران براي شركت در شانزدهمين دوره رقابت هاي آسيايي امروز عازم كره جنوبي مي شود.شانزدهمين دوره رقابت هاي دووميداني قهرماني آسيا در روزهاي دهم تا چهاردهم شهريور در شهر اينچه اون كره جنوبي برگزار مي شود.نفرات اعزامي را سجاد مرادي، احسان مهاجر شجاعي، مهدي شاهرخي، امين نيكفر، عباس صميمي، احسان حدادي، ايوب آرخي، محمدمحسن رباني، رضا بوزار، محمد عاكفيان، روح الله عسگري و هادي سپهرزاد تشكيل مي دهند.اين تيم را تيمور غياثي به عنوان سرمربي، احمد گودرزي، محسن شاهرخي، ويكتور گوتر به عنوان مربي و حسين جلالي به عنوان سرپرست همراهي مي كنند.دوندگان كشورمان در مواد پرتاب ديسك، پرتاب وزنه، پرش با نيزه، ۱۱۰متر با مانع، ۴۰۰ ، ۸۰۰متر و دهگانه به رقابت با ديگر دوندگان كشورهاي قاره كهن خواهند پرداخت.عباس صميمي و احسان حدادي در پرتاب ديسك، سيدمهدي شاهرخي و امين نيكفر در پرتاب وزنه، محمد عاكفيان و رضا بوزار در ۴۰۰متر، احسان مهاجر شجاعي و سجاد مرادي در ۸۰۰متر، روح الله عسگري در ۱۱۰متر، محسن رباني در پرش با نيزه، ايوب آرخي در پرتاب نيزه و هادي سپهرزاد در دهگانه به رقابت با ديگر ورزشكاران خواهند پرداخت.

تساوي هامبورگ با گل مهدوي كيا
000363.jpg
حسن حيدري: در آغاز سومين هفته از رقابت هاي بوندس ليگا و درحالي كه ۳ بازيكن ايراني حاضر در اين بازي ها از ابتدا در تركيب تيم هاي خود قرار داشتند، بايرن مونيخ موفق شد سه بر صفر هرتابرلين را شكست دهد و ديدار تيم هاي هانوفر با هامبورگ نيز با تساوي يك بر يك خاتمه يافت.در حساس ترين بازي اين هفته هامبورگ در زمين خود به مصاف هانوفر رفت. در اين ديدار ابتدا اشتاينر در دقيقه ۱۸ روي پاس وحيد هاشميان گل اول را براي قرمزپوشان هانوفر به ثمر رساند. اين گل دوام چنداني نداشت و در دقيقه ۲۲ مهدوي كيا با ضربه سر زيبا نتيجه را به تساوي كشاند.مهدوي كيا در نيمه دوم يك بارديگر با ضربه سر دروازه هانوفر را تهديد كرد كه اين بار توپ به ديرك افقي دروازه برخورد كرد. اين بازي درنهايت با همين دو گل خاتمه يافت.تيم بايرن مونيخ نيزاين هفته در مصاف با هرتا به پيروزي سه بر صفر رسيد. ميشائيل بالاك (۴۷)، مهمت شول (۸۵) و روي ماكاي (۸۷) سه گل اين تيم را درون دروازه حريف جاي دادند. در اين بازي علي كريمي تا دقيقه ۶۱ در زمين حاضر بود و سپس جايش را به دايسلر داد. بايرن با اين پيروزي همچنان در صدر جدول باقي ماند.تيم كايزرسلاترن نيز اين هفته سه بر دو از سد كلن گذشت. آلتينتوپ در دقايق (۸۰ و ۱۸) و اسكلا در دقيقه (۹۰) سه بار دروازه كلن را گشودند. براي كلن نيز شورز (۸۱) و پودولسكي (۸۹) گلزني كردند. فريدون زندي در اين ديدار تنها فرصت ۴ دقيقه حضور در زمين را پيدا كرد و از دقيقه ۸۶ به جاي پلتوش وارد بازي شد. در ساير بازيِ هاي اين هفته تيم هاي برمن با اشتوتگارت به تساوي يك بر يك رسيدند و ولفسبورگ دو بر يك از سد لوركوزن گذشت.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |