چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۱۷ - Oct 5, 2005
وزير بهداشت:
اجراي طرح جديد كنترل اعتياد بزودي آغاز مي شود
003912.jpg
فارس: وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: طرح جديد كنترل اعتياد در كشور مراحل آخر تدوين را در معاونت سلامت وزارت بهداشت سپري مي كند تا بر اساس آن يك نهضت همگاني را در كشور براي كاهش و كنترل اعتيار آغاز كنيم.
كامران باقري لنكراني در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي فارس افزود: در زمان حاضر مسئله اعتياد يكي از مهمترين و حادترين مشكلات جامعه است و با وجود يك ميليون و ۲۰۰ هزار نفر معتاد كه ۲۰۰ هزار نفر آنها معتاد تزريقي هستند نيازمند تدوين يك طرح فراگير و متناسب با ابعاد مسئله هستيم.وي ادامه داد: اساس برنامه وزارت بهداشت كه با تأكيد رئيس جمهوري در حال تدوين است بر كاهش آسيبهاي ناشي از اعتياد و جلوگيري از بروز بيماريهاي ناشي از آن به خصوص درمورد معتادان تزريقي است و معتقديم معتادان نيز مانند هر بيمار مزمن ديگر نيازمند درمان نگهدارنده هستند.
وزير بهداشت اضافه كرد: براي رسيدگي به وضعيت معتادان در كشور خيلي به فكر ايجاد ساختارهاي جديد در وزارت بهداشت نيستيم بلكه بيشتر به برنامه ها توجه داريم و تلاش مي كنيم در چارچوب همين ساختار موجود برنامه هاي جديد را اجرا كنيم.
باقري لنكراني همچنين درمورد كسر بودجه وزارت بهداشت گفت: برآورد اوليه كسر بودجه وزارت بهداشت ۳۴۸ ميليارد تومان بود كه با توجه به افزايش فوق العاده شغل، فوق العاده جذب و به تبع آن اضافه كاري پرسنل ميزان آن از پيش بيني اوليه بيشتر مي شود.
وي گفت: سازمان مديريت كسري بودجه وزارت بهداشت را قبول دارد اما هنوز درمورد رقم نهايي آن به توافق نرسيده ايم ضمن اينكه مسئولان سازمان مديريت اعلام كرده اند كه براي تامين كسري بودجه وزارت بهداشت مشكلاتي دارند كه اميدواريم اين مشكلات حل شود و بتوانيم به موقع اعتبار دانشگاههاي علوم پزشكي را پرداخت كنيم تا دچار مشكل نشوند.
وزير بهداشت ادامه داد: بر اساس ماده ۴۹ قانون توسعه چهارم كشور از اين پس دانشگاههاي علوم پزشكي توسط هيئت امنا اداره مي شوند و آزادي عمل دارند تا با توجه به بودجه مصوب اولويتهاي هزينه كردن آن را تعيين كنند به اين ترتيب پويايي و تحرك پذيري دانشگاهها بيشتر مي شود.
آزادي ۹۷ درصد معتادان پس از دستگيري
از سوي ديگرمدير كل مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي گفت: ۹۷ درصد معتادان بلافاصله پس از دستگيري آزاد مي شوند و رسيدگي به اين موضوع برعهده ناجا نيست. مقامات مسئول و ساير دستگاههاي كشور بايد به اين مساله نظارت داشته باشند.
به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر، سردار ابويي طي نشست مطبوعاتي در حاشيه هفتمين نمايشگاه ناجا در هفته نيروي انتظامي به آخرين دستاوردهاي مبارزه با عرضه مواد مخدر اشاره كرد و افزود: هدايت صحيح فعاليتهاي نيروي انتظامي در مقابله با گروههاي مسلح واردكننده مواد مخدر در مرزهاي شرقي و همچنين هدفمندشدن فعاليت ناجا منجر به كشف ۸۲ درصد مواد مخدر در مبادي اوليه ورود آن به كشور شده است.
وي افزود:سال ۸۳ و نيمه امسال نيروهاي مسلح ناجا در ۵۷۷ مرحله درگير عمليات مبارزه با قاچاقچيان بوده اند كه طي آن ۳۶۹ نفر از عوامل قاچاق به هلاكت رسيدند و خسارت هاي سنگين به بنيان هاي اقتصادي گروههاي مسلح قاچاق وارد شد.وي به كشف ۴۱۵ تن از انواع مختلف مواد مخدر اشاره كرد وگفت: قيمت اين مواد كشف شده ۶۰۰ ميليارد تومان بوده است.
مدير كل مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي واردكنندگان و توزيع كنندگان خياباني را از عناصر اصلي قاچاق دانست و تصريح كرد: از سال ۸۳ تا نيمه اول امسال ۱۷۷ هزار نفر از قاچاقچيان دستگير شده اند.وي درخصوص مرگ ومير ناشي از استعمال مواد مخدر خاطرنشان كرد: در گذشته ۵۰ درصد اين مرگ و مير ها ناشي از مصرف مواد بوده است، اما امروزه با گسترش فعاليتهاي نيروي انتظامي اين رقم در سوء مصرف مواد مخدر معتادين، مصرف مواد زائد و يا سمي به ۱۰۰درصد رسيده است.ابويي همچنين به همكاري نيروي هاي پليس ايران ،انگلستان و پاكستان اشاره كرد و با تاكيد بر اينكه امروزه ۴ هزار و يكصد تن مواد مخدر در افغانستان برداشت مي شود افزود:از آنجا كه پليس انگلستان كار نظارت بر مواد مخدر افغانستان را برعهده گرفته اين همكاري دوجانبه و عمليات مرزي منجر به كاهش واردات و اعتياد مردم كشور خواهد شد. وي با اشاره به آمار منتشره در روزنامه هاي آمريكايي مبني براين كه ۲/۳ درصد جمعيت ايران نسبت به كل جمعيت كشور معتاد هستند گفت: اين آمار و ارقام هيچ پشتوانه موفق و قانوني ندارند و طي اعلام رسمي وزارت بهداشت و درمان آمار اعتياد رسمي كشورمان زير ۲ميليون نفر در كشور و تعداد معتادان ولگرد خياباني حدود ۱۰هزار نفر در تهران است.

گزارش  فرماندهان  نيروي  انتظامي  
درخصوص  آسيب هاي  اجتماعي  به  كميسيون  امنيت  ملي
ايرنا:فرمانده  نيروي  انتظامي كشور و معاونان  وي ، عصر روز سه شنبه  با حضوردر جلسه  كميسيون  امنيت  ملي  و سياست  خارجي  مجلس  شوراي  اسلامي ، گزارشي  درخصوص  آسيب هاي  اجتماعي  و طرح  ۲۵ روزه  برخورد با اوباش  در تهران  ارائه كردند.
به  گزارش  خبرنگار ايرنا، كاظم  جلالي  مخبر كميسيون  امنيت  ملي  و سياست خارجي  مجلس  شوراي  اسلامي در پايان  اين  جلسه  در جمع  خبرنگاران  گفت : فرمانده نيروي  انتظامي گزارش  جامعي  درخصوص  آسيب هاي  اجتماعي  و نيز برخورد با اراذل و اوباش  در تهران  ارائه  كرد.وي  اظهارداشت : نيروي  انتظامي براي  الفاظ شرور، اراذل ، اوباش ، هنجارشكن  و ناهنجار تعاريفي  را ارايه  كرده  است .
جلالي  افزود: ازاين  پس ، افراد مخل  درنظم  عمومي ، در اين  تعاريف  گنجانده  و با آنها برخورد خواهد شد.
نماينده  شاهرود در مجلس  شوراي  اسلامي  تصريح  كرد: در اين  طرح ، تطبيق عناوين  مجرمانه  با قانون  مجازات هاي  اسلامي و معيارهايي  كه  در ديگرقانون ها مشخص  شده ، صورت  گرفته  و در تعاريف  نيروي  انتظامي به  طور دقيق  توضيح  داده شده  است .
وي  گفت : در طرح  جديد نيروي  انتظامي تلاش  شده  است  با كساني  كه  با تظاهر و قدرت نمايي ، چاقو و قمه كشي  كرده  و به  زورگويي  و اخاذي  مي پردازند و يا سلب  آسايش  از عموم  مردم  مي كنند با تعاريف  جديد برخورد خواهد شد.
به  گفته  مخبر كميسيون  امنيت  ملي  و سياست  خارجي  مجلس  شوراي  اسلامي ، دراين  جلسه  فرمانده  نيروي  انتظامي گزارشي  درخصوص  خلاءهاي  قانوني  براي برخورد با برهم  زنندگان  نظم  اجتماعي  ارائه  كرد و خواستار رفع  آنها از سوي مجلس  شد. در جلسه  عصر ديروز كميسيون  امنيت  ملي  مجلس  شوراي اسلامي ، فرمانده  نيروي انتظامي كشور همچنين  درخصوص  امنيت  شمال  غرب  كشور و حل  مشكلات  مردم  ساكن در مرزهاي  كشور و نيز ترافيك  جاده اي  گزارشي  ارائه  كرد.

قرص هاي اكستازي موجود ، تقلبي هستند
ايسنا: رئيس كميته پزشكي باشگاه پژوهشگران جوان گفت: تقريباً تمام قرص هاي اكستازي موجود در ايران تقلبي و دست ساز هستند.
دكتر خليل علي محمدزاده با بيان اين مطلب افزود: اثرات مخرب اين قرص ها كه در تهيه آنها از فرآورده هاي ارزان قيمت و مواد مخدر و توهم زا نيز استفاده مي شود، بيشتر از انواع خالص آن هستند.
وي خاطرنشان كرد: مصرف كنندگان اكستازي در جهان، امروزه جزء مصرف كنندگان همزمان چند ماده مخدر هستند. مصرف كنندگان اين قرص ها به علت رفتارهاي تحريك آميز، حالتهاي شك و سوءظن در روابط كاري و شخصي، دچار اختلال مي شوند، به طوري كه حتي با يكبار مصرف اكستازي دچار عوارض بلندمدت مي شوند و با ايجاد اعتماد به نفس كاذب و توهم، فرد را وادار به انجام كارهاي خطرناك از قبيل پرتاب كردن از ارتفاع يا رفتارهاي ديوانه وار در حين رانندگي مي كند.
علي محمدزاده استفاده همزمان اين قرص ها را در بيماراني كه داروهاي ضد افسردگي مصرف مي كنند، اسفناك دانست و اظهار كرد: در جهان،  اكستازي مصرف پزشكي ندارد و استفاده از آن غير قانوني و فروش آن مصداق قاچاق را دارد. وي اكستازي را ابزار جنبش ضد فرهنگ دانست و اضافه كرد: انرژي زايي اين قرص ها كاذب و نشاط آن لحظه اي است ولي عوارض سوء آن فراوان و حتي منجر به مرگ مي شود.
وي در پايان يادآور شد: برنامه ريزي براي اوقات فراغت جوانان، ايجاد اشتغال و نشاط اجتماعي در جامعه، پرهيز از كشاندن تنش هاي سياسي در ضمن زندگي مردم، برخورد تخصصي و بشردوستانه با آسيب هاي اجتماعي و ترويج روش هاي مصونيت ساز به جاي محدوديت سازي صرف را از جمله راهكارهاي جلوگيري از مصرف روان گردان ها خواند كه بايد در دستور كار بخش هاي ذي ربط قرار گيرد.

نارضايتي  گردشگران  دو برابر از
ميزان  جذب  توريسم  به  كشور جلوگيري  مي كند
003909.jpg
ايرنا:  رئيس  اداره  نظارت  و استانداردهاي  فني  سازمان  ميراث  فرهنگي  و گردشگري  استان اصفهان  گفت : نارضايتي  گردشگران  از مقصد سفر، دوبرابر از ميزان  جذب  توريست به  كشور جلوگيري  مي كند.
«محسن  مصلحي» ديروز افزود: در صورت  فراهم  شدن رضايتمندي  گردشگران ، آنها نيز رضايت  خود را براي  بيش  از ۲۰ نفر از دوستان خود بازگو و به  نوعي  آنها را تشويق  به  بازديد از مقصد مورد نظر مي كنند.
وي  خاطرنشان  كرد: بااين  حال ، اگر گردشگران  از مقصد گردشگري  خود رضايت  كافي نداشته  باشند، اين  مساله  را به  بيش  از ۴۰ نفر ديگر انتقال  مي دهند كه  اين بالاترين  نوع  ضد تبليغ  در امر جذب  توريست  به  شمار مي رود.
به  گفته وي ، بدون  شك  رضايتمندي  گردشگران  ازيك  مقصد گردشگري  همواره  انگيزه بازديد مجدد از آن مكان  را فراهم  مي كند.
وي  يادآورشد: امروزه  يكي  از بهترين  اركان  توسعه  گردشگري  دراختيار داشتن سيستمي كارآمد از تسهيلات  خدمات  و تاسيسات  گردشگري  است .
وي  با اشاره  به  شناسايي  موانع  توسعه  صنعت  توريسم  گفت : كيفيت  بالاي  خدمات در اين  بخش  از گردشگري  مي تواند به  صورت  مستقيم  منجر به  افزايش  درآمد، افزايش  مدت  اقامت  گردشگر و در نهايت  افزايش  سطح  مطلوبيت  گردشگران  شود.
مصلحي  افزود: رضايت  گردشگران  از مقاصد سفر منجر به  نوعي  بازاريابي  بدون هزينه  مي شود.
وي  خاطرنشان  كرد: براي  بررسي  ميزان  رضايتمندي  گردشگران  پژوهشي  روي  يكهزارنفر از گردشگران  از ۱۰ مليت  كه  در هتلهاي  سه ، چهار و پنج  ستاره  به  ايران و اصفهان  سفر كرده  بودند، صورت  گرفته  است .
به  گفته  وي ، در اين  تحقيق  سعي  شد با بررسي  تسهيلات  ارايه  شده به  گردشگران اعم  از جاذبه هاي  طبيعي ، تاريخي ، اجتماعي  و صنايع  دستي  و همچنين  خدمات  ارائه شده ، قيمت  و رفتار برگزاركننده  تور به صورت  ويژه  مورد مطالعه  و تحقيق  قراربگيرد.
رئيس  اداره  نظارت  واستانداردهاي  فني  سازمان  ميراث  فرهنگي  وگردشگري  استان اصفهان ، از گردشگران  كشورهاي  آلمان ، فرانسه ، عربستان ، ژاپن ، بحرين ، كويت ، ايتاليا، انگلستان ، اسپانيا و سوئيس  به  عنوان  كشورهاي  مورد مطالعه  در اين پژوهش  نام  برد.
وي  خاطرنشان  كرد: به  طور كلي  ۷۵ درصد از اين  گردشگران  ميزان  رضايتمندي خود را از مراكز اقامتي  و پذيرايي  عالي  ذكر كردند.
وي  اظهارداشت : ۶۹ درصد گردشگران  با هدف  سير و سياحت ، ۲۰ درصد به  دليل ماموريت  كاري  و ۱۱ درصد نيز به  خاطر كارهاي  تحقيقاتي  به  ايران  و اصفهان سفر كرده اند.
مصلحي  تصريح  كرد: در بحث  بررسي  جاذبه هاي  تاريخي  اصفهان  ۷ درصد از جامعه آماري  در اين  تحقيق ، جاذبه هاي  تاريخي  اين  خطه  را عالي  ذكر كردند.
وي  يادآور شد: همچنين  ۷۹ درصد گردشگران  در بحث  جاذبه هاي  طبيعي  و آداب  و رسوم  رضايتمندي  خود را عالي  دانستند.

رفسنجاني: نبايد اجازه رشد خرافات را در جامعه بدهيم
فارس: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار جمعي از روحانيون و وعاظ استان تهران گفت: نبايد اجازه دهيم خرافات در تشيع ريشه گيرد و اين مكتب عظيم را تنزل دهد.
جمعي از روحانيون و وعاظ استان تهران در آستانه ماه مبارك رمضان با رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ديدار كردند.
هاشمي رفسنجاني در اين ديدار حضور روحانيت در صحنه را ضامن استقلال كشور و حقوق مردم عنوان كرد و گفت: دشمنان انقلاب در صدد نفي دستاوردهاي جمهوري اسلامي و حذف روحانيت از صحنه هستند و بايد با هوشياري با اين اقدامات مقابله شود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان مشكلات كشور در ابعاد داخلي و خارجي حل آنها را نيازمند كارهاي عظيم و عميق عنوان كرد و گفت: همياري و همفكري همه سليقه ها و افكار موجود در جامعه با يكديگر و پشتيباني همه مردم در شرايط حساس فعلي مي تواند راهگشاي امور باشد.
وي با اشاره به مسائل حساس خارجي و تأثير آنها بر امور داخلي كشور به موضوع هسته اي اشاره كرد و گفت: تدبير، عقل، صبر و ديپلماسي فعال و قوي مي تواند حقوق مردم كشورمان در اين زمينه را تضمين كند.
گفتني است، در ابتداي اين ديدار شجاعي رئيس جامعه وعاظ تهران به بيان خواسته ها و نيازهاي جامعه وعاظ و مشكلات آنها پرداخت.

دعوت شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي
براي حضور گسترده در راهپيمايي جمعه
مهر: شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي از مردم هميشه در صحنه ايران اسلامي دعوت كرد تا با شركت در تظاهرات روز جمعه از ادامه فعاليت هاي هسته اي كشورمان حمايت كنند.
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با صدور اطلاعيه اي از مردم  آگاه و عزت خواه ايران اسلامي دعوت كرد تا در محكوميت منع گسترش فعاليت هاي هسته اي صلح آميز كشورمان و حمايت از ادامه اين فعاليت هاي قانونمند، در تظاهرات روز جمعه شركت نمايند.
در اين اطلاعيه آمده است: مستكبران و دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامي و در راس آنها آمريكاي متجاوز، از آغاز پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي ايران با طرح ريزي توطئه هاي شوم خود، وقيحانه در امور داخلي كشورمان دخالت بيجا كرده و همواره با ايجاد تنش برسر آن بوده اند تا مانع از توسعه و پيشرفت جمهوري اسلامي ايران شوند.
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در پايان اين اطلاعيه از تمامي اقشار مختلف ايران اسلامي خواست تا در اولين جمعه ماه مبارك رمضان پس از اقامه نماز جمعه با همتي بلند و با مشت هاي آهنين خود در راه دستيابي به حقوق حقه خود از هيچ تلاشي فروگذار ننمايند.

با تصويب لايحه اصول تشكيلات قضايي؛
جرايم سياسي و مطبوعاتي با حضور
سه قاضي رسيدگي مي شود
فارس: با تصويب لايحه اصول تشكيلات قضايي جرايم سازمان يافته، جرايم كاركنان دولت، جرايم سياسي و مطبوعاتي و جرايمي كه مجازات قانوني آن سلب حيات و يا حبس ابد است، با حضور سه قاضي رسيدگي خواهد شد.
جواد طهماسبي مديركل تدوين لوايح قوه قضائيه از تدوين لايحه اصول تشكيلات قضايي و ارائه آن به رئيس قوه قضائيه در آينده نزديك خبر داد و اظهار داشت: به موجب اين لايحه، دادگاههاي كيفري با عنوان دادگاه جرايم كم اهميت، جرايم پراهميت و مهم تشكيل و به جرايم كيفري رسيدگي مي كنند.
به گفته وي دادگاه جرايم كم اهميت با يك قاضي، دادگاه جرايم پراهميت با ۲ قاضي و دادگاه جرايم مهم با حضور سه قاضي تشكيل مي شود.
طهماسبي در تشريح چگونگي فعاليت دادگاههاي حقوقي براساس اين لايحه افزود:در اين لايحه، دادگاههاي حقوقي به دادگاههاي مدني، خانواده و تجاري تقسيم مي شوند و براين اساس دعاوي مربوط به خانواده در دادگاههاي خانواده، دعاوي تجاري در دادگاههاي تجاري و ساير دعاوي حقوقي در دادگاههاي مدني رسيدگي مي شود.

به مناسبت روز شهادت محمد الدوره
كودكان و نوجوانان در حد فاصل
سفارت انگليس و فرانسه تجمع مي كنند
فارس: به مناسبت سالروز شهادت محمد الدوره كودك فلسطيني كه روز همبستگي كودكان ايراني با كودكان و نوجوانان فلسطيني نام گذاري شده، تجمعي با حضور كودكان و نوجوانان ايراني در حد فاصل سفارت انگليس و فرانسه برگزار خواهد شد.
اين تجمع با هدف اعلام همبستگي كودكان ايراني و فلسطيني و نهادينه كردن فرهنگ مبارزه با صهيونيسم جهاني و وحدت كلمه ميان مسلمين در ميان كودكان و نوجوانان ايران اسلامي و احقاق حقوق كودكان مظلوم فلسطيني از مجامع بين المللي و سازمان هاي مدعي حقوق بشر در روز جهاني كودك در محل حد فاصل سفارت فرانسه و انگليس با حضور تعدادي از كودكان و نوجوانان ايراني با دريافت مجوز از وزارت محترم كشور برگزار خواهد شد.

وزير دادگستري:
لوايح تبديل سازمان زندان ها به سازمان اجراي احكام
كيفري و تشكيل پليس قضايي در مجلس بررسي مي شود
ايسنا: دو لايحه  تبديل سازمان زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور به «سازمان اجراي احكام كيفري» و لايحه «تشكيل پليس قضايي» در كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي بررسي مي شود.
جمال كريمي راد اظهار داشت: وزارت دادگستري در حال انجام كارهاي خود است و لوايحي در مجلس براي بررسي داريم.
وي با بيان اينكه جهت بررسي دو لايحه در مجلس حضور يافته است، تصريح كرد: امروز براي بررسي دو لايحه تبديل سازمان زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور به سازمان اجراي احكام كيفري و لايحه پليس قضايي در كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي  حضور يافتم.
آماده شدن ليست دانشجويان زنداني
ايسنا: دكتر «غلامرضا ظريفيان» معاون دانشجويي وزير علوم گفت: ليست دانشجويان زنداني آماده مي شود و پس از نهايي شدن به قوه قضائيه مي رود.وي افزود: ليست پس از نهايي شدن توسط وزير علوم ابلاغ خواهد شد.دكتر زارعي مديركل حراست وزارت علوم نيز در اين باره گفت: ليست هنوز آماده نشده، بلكه قرار است دكتر ظريفيان آن را آماده كند و ليست قوه قضاييه نيز به دست ما برسد تا بررسي هاي لازم انجام شود و پس از آن تصميم گيري لازم صورت گيرد.

با ارسال نامه اي به رئيس جمهور:
نمايندگان قم خواستار حل مشكل آب اين شهر شدند
مهر: نمايندگان مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با ارائه نامه اي به رئيس جمهور، خواستار تسريع در حل مشكل آب قم با تخصيص اعتبارات ويژه شدند.
حجت الاسلام آشتياني نماينده مردم قم در مجلس تصريح كرد: نامه اي از طرف نمايندگان مردم قم در مجلس به رئيس جمهور ارائه شده است و در اين نامه از رئيس جمهور خواسته شده تا يك اقدام اساسي براي حل مشكل آب قم صورت گيرد.وي گفت: با توجه به اين كه انتقال آب از سرشاخه هاي دز با اعتبارات موجود، مدت زمان زيادي به طول مي انجامد ما از رئيس جمهور خواسته ايم تا در طرح چهارم توسعه، اعتبارات ويژه اي به اين طرح اختصاص يابد تا طرح مذكور ظرف مدت ۴ سال به اتمام رسد.

تجمع جنبش زنان ايران اسلامي در مقابل سفارت انگليس
ايسنا: اعضاي بيش از ۲۵ تشكل بانوان كشورمان تحت عنوان «جنبش زنان ايران اسلامي» در اعتراض به سياست هاي تبعيض آميز غرب در قبال فعاليت هاي صلح آميز هسته اي كشورمان در مقابل سفارت انگليس در تهران تجمع كردند.
در اين تجمع نفيسه فياض بخش، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي طي سخناني اعلام كرد: ما براي ابلاغ همان پيام در مقابل سفارت انگليس به نمايندگي از كشورهاي غربي و اتحاديه اروپا و آمريكا كه مواضعي غيراصولي و غيرحقوقي را اتخاذ كرده و قصد تحميل مواضع شان به ايران را دارند جمع شده ايم.
در بيانيه اي كه در اين تجمع پخش شد آمده است:
جنبش زنان ايران اسلامي ضمن اعتراض به تصويب و حمايت قطعنامه شوراي حكام به ويژه از ناحيه كشورهايي كه سال ها از رژيم استبدادي صدام در هشت سال دفاع مقدس با واگذاري بمب هاي شيميايي حمايت نموده و سينه مجروح جانبازان شيميايي گواه صادقي از جنايات آنان به ملت مظلوم ايران است، از مسئولان مي خواهند همانند هميشه در دفاع از حقوق ملت ايران كوتاه نيامده و حق استفاده صلح آميز از فن آوري هسته اي را سرلوحه برنامه هاي خود قرار دهد.

تصميم گيري در سازمان ملل در انحصار چند كشور نيست
ايرنا: رئيس  مركز اطلاعات  سازمان  ملل  متحد در تهران  گفت : تصميم گيري  در اين  سازمان برعهده  تمام  كشورهاي  عضو است  و محدود به  تعدادي  كشور قدرتمند نيست .
«سونيل  نارولا» ديروز در حاشيه  نشست  علمي بررسي  اصلاح  ساختار سازمان ملل  متحد در قم  در گفت  و گو با خبرنگار ايرنا افزود: سازمان  ملل  متشكل  از۱۹۱ كشور است  كه  در خصوص  مسايل  مختلف  تصميم گيري  مي كند.
وي  احتمال  تسلط كشورهاي  ابرقدرت  بر اين  سازمان  را رد كرد و گفت :نمونه  اين  عدم  همراهي  مخالفت  ابرقدرت  آمريكا با اهداف  توسعه  هزاره  از سند نهايي سازمان  بود كه  كشورها حاضر به  پذيرش  آن نشدند.
وي  درباره  ميزان  تاثير سازمان  ملل  بر ملاحظات  جهاني  اظهار داشت : اگر سازمان  ملل  وجود نداشت  حتما دنيا نيازمند اختراع  يك  سازمان  ملل  بود.
نارولا با تأكيد بر فعاليت  سازمان  ملل  در بخش  اجتماعي  و عمراني  گفت : اين سازمان  در اين  زمينه ها فعاليت  گسترده اي  انجام  داده  كه  متاسفانه  كمتر مورد توجه  رسانه ها قرار گرفته  است .
وي  در خصوص  فعاليت  اين  سازمان  در زمينه  كنترل  مواد مخدر گفت : در اين  زمينه  همكاري  گسترده اي  بين  ايران ، سازمان  ملل  و كشورهاي  مقصد ترانزيت  مواد مخدر شكل  گرفته  است .
رئيس  مركز اطلاعات  سازمان  ملل  متحد در تهران  بيان  داشت : همكاري  بين  ايران و سازمان  ملل  در قالب  يك  طرح  بزرگ  در حال  انجام  است .
به  گفته  نارولا، در خصوص  جلوگيري  از اشاعه  مواد افيوني  و كنترل  اعتياد و توزيع  مواد مخدر، سازمان  ملل  با سازمانهاي  غيردولتي  ايران  نيز همكاري  دارد.

پايگاه اطلاع رساني دانشگاه آزاد تهران مركز راه اندازي شد
گروه علمي فرهنگي : همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد پايگاه اطلاع رساني دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مركز راه اندازي شد.
به گزارش روابط  عمومي واحد تهران مركز اين وب سايت اينترنتي علاوه بر معرفي بخش هاي مختلف آموزشي و دانشجويي تازه ترين رويدادهاي خبري دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مركز را به اطلاع مخاطبان مي رساند.

برگزاري نخستين مسابقه داستان هاي
۸۸ كلمه اي در فضاي وب
نخستين مسابقه داستان هاي ۸۸ كلمه اي در فضاي وب و نكوداشت مقام ادبي سيدمحمدعلي جمالزاده به پاس يك عمر تلاش اين نويسنده بزرگ در عرصه ادبيات داستاني برگزار مي شود.
مسابقه داستان هاي ۸۸ كلمه اي، نخستين مسابقه داستان نويسي كوتاه با اين فرم و تعداد كلمات است كه از سوي خبرگزاري ميراث فرهنگي با همكاري و مشاركت شماري از انتشارات در فضاي وب برگزار مي شود.

دبير انجمن جراحان گوش ، گلو و بيني هشدار داد :
خطر ابتلا به سينوزيت حاد ، مبتلايان
به سرماخوردگي را تهديد مي كند
دبير انجمن جراحان گوش، گلو و بيني و سر و گردن ايران، نسبت به ابتلاي افراد سرماخورده به سينوزيت، در صورت تأخير در درمان سرماخوردگي هشدار داد.
دكتر علي اصغر شيرازي متخصص گوش، گلو و بيني كه به مناسبت برپايي «نهمين كنگره بين المللي انجمن جراحان گوش، گلو ،بيني و سر و گردن ايران سخن مي گفت، با اعلام اين مطلب افزود: سينوزيت در فصول مختلف گرم و سرد سال رخ مي دهد كه به دو صورت حاد و مزمن با يكديگر متفاوت است.
وي تصريح كرد: سينوزيت حاد به دنبال سرماخوردگي در فصول سرد و فصل هاي گرم پس از بيرون آمدن از آب استخر به صورت درد در سر و صورت، تب، گرفتگي بيني، ترشحات چركي از بيني و علايم عمومي سرماخوردگي ظاهر مي شود.
به گفته دكتر شيرازي، مبتلايان به سينوزيت حاد، ظرف يك تا دو هفته با مصرف دارو بهبود مي يابند، اما در نوع مزمن كه علايم آن متفاوت است به جاي تب و سردرد، فرد صبح ها و به هنگام برخاستن از خواب، در سر و صورت احساس سنگيني مي كند كه اين سنگيني در طول روز رفته رفته بهبود مي يابد.
وي احساس پري در بيني، ترشحات پشت حلق، گرفتگي صدا، اختلال در بويايي، بوي بد دهان و تنفس و همچنين سرفه به ويژه در كودكان را از علايم سينوزيت مزمن برشمرد.
اين پزشك متخصص گوش و گلو گفت: امروزه براي تشخيص سينوزيت هاي مزمن از« سي.تي.اسكن » استفاده مي شود.
وي اضافه كرد: پس از تشخيص سينوزيت هاي حاد با درمان هاي طبي به ويژه آنتي بيوتيك ها معالجه مي شوند.
دبير انجمن جراحان گوش، گلو، بيني و سر و گردن ايران راه نهايي درمان سينوزيت مزمن را تخليه ترشحات سينوس ها به كمك روش جراحي عنوان كرد.

واگذاري بخشي از امور اسناد سجلي
و شناسنامه از دادگاه ها به ثبت احوال
ايسنا: رئيس سازمان ثبت احوال كشور گفت: بر اساس مصوبه مسئولان عالي قوه قضاييه بخشي از امور مربوط به اسناد سجلي و شناسنامه از دادگاه ها به ثبت احوال منتقل مي شود.آيت اللهي در حاشيه همايش مديران كل ثبت احوال كشور افزود: بر اساس متن اين مصوبه آن بخش از اسناد سجلي و شناسنامه كه داراي ماهيت قضايي نبوده و از پيچيدگي  كمتري برخوردار است، از قبيل تغيير نام، اثبات سيادت، هر نوع اصلاح شناسنامه از حيث مشخصات فرزندان يا والدين و همسر و يا درج نام اطفال بي سرپرست در شناسنامه سرپرست، اختياراتي كه تاكنون بر عهده محاكم قضايي بود به سازمان ثبت احوال واگذار مي شود.وي افزود:موضوع واگذاري برخي امور از دادگاه ها به ثبت احوال در جلسات متعدد و مشترك ثبت احوال با مسئولان قضايي مطرح و بر همين اساس كميسيوني طي ماههاي گذشته با حضور نمايندگان قوه قضاييه، وزارت دادگستري و سازمان ثبت احوال به منظور بررسي اين موضوع تشكيل شد.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |