چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۴۰ - Nov 2, 2005
رئيس كانون بازنشستگان تامين اجتماعي استان تهران:
معافيت كارگاه هاي زير ۵۰ نفر از پرداخت حق
بيمه صندوق تامين اجتماعي را دچار بحران مي كند
فارس: رئيس كانون بازنشستگان تامين اجتماعي استان تهران گفت: در روزهاي اخير بحث معافيت كارگاه هاي زير ۵۰ نفر از پرداخت حق بيمه مطرح است كه اين طرح به معناي بحراني كردن آينده صندوق تامين اجتماعي و بيمه شدگان آن است.
علي اكبر خبازها در نشست كانونهاي بازنشستگي با مديرعامل سازمان تامين اجتماعي با بيان اينكه معافيت كارگاه هاي زير ۵۰ نفر از پرداخت حق بيمه براي صندوق تأمين اجتماعي يك تهديد جدي محسوب مي شود، گفت: باتوجه به اينكه منابع و مصارف سازمان به نقطه سر به سري نزديك شده است، اجرايي شدن اين طرح تهديد جدي براي صندوق تأمين اجتماعي محسوب شده و اين صندوق را دچار بحران خواهد كرد، از اين رو از مسئولان سازمان تأمين اجتماعي مي خواهيم تا از پذيرش اينگونه طرح ها خودداري كند.
وي با اشاره به توافقاتي كه بابت افزايش حق مسكن صورت گرفته است، گفت: در صورت موافقت شوراي عالي تأمين اجتماعي اين اقدام حركتي ارزشمند در زمينه كمك به مستمري بگيران محسوب مي شود.
خبازها با اشاره به تجربه تلخ سال هاي قبل از ۱۳۵۴ و تابعيت سازمان تأمين اجتماعي از وزارت كار گفت: كانون هاي بازنشستگي استان تهران معتقد هستند اندوخته صندوق تأمين اجتماعي متعلق به بازنشستگان و بيمه شدگان فعلي است و هرگونه تعرض به اين صندوق ناديده گرفتن حق اين قشر زحمتكش ديروز و امروز است و كمك به اين صندوق مي تواند كمك به اين قشر شريف باشد. وي ادامه داد: كانون هاي بازنشستگي با ادغام سازمان تأمين اجتماعي در وزارت كار با توجه به تجربيات قبلي مخالف هستند و اعتقاد دارند اين ادغام به مصالح اين سازمان و در نهايت بازنشستگان و مستمري بگيران نيست و به نوعي مثله كردن سازمان تأمين اجتماعي است و بي شك بيمه شدگان و بازنشستگاني كه به اميد آينده اي روشن به اين صندوق پيوسته اند با چنين اقداماتي دچار دغدغه خاطر خواهند شد.
رئيس كانون بازنشستگان استان تهران همچنين افزود: از دولت، انتظار داريم ۴۶۰۰ ميليارد تومان طلب سازمان تأمين اجتماعي براساس تبصره يك ماده ۲۸ قانون تأمين اجتماعي كه جزء ديون ممتاز، مي باشد، پرداخت كند و چنانچه امكان پرداخت ريالي اين بدهي ها نيست با اعطاي اعتبارات ارزي به اين سازمان بدهي هاي خود را پرداخت كند.
خبازها با خطاب قراردادن نمايندگان مجلس شوراي اسلامي گفت: از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي انتظار داريم از تصويب لوايح و طرح هايي كه بار مالي براي صندوق تأمين اجتماعي مانند قانون نوسازي صنايع، قانون مشاغل سخت و زيان آور و... كه كارفرمايان بيشترين بهره را از اين قوانين برده اند جلوگيري كنند، چرا كه يك فردي با سابقه ۲۰ سال سابقه كار با ۱۰ سال ارفاق بالغ بر ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان حقوق مي گيرد و فرد ديگر بازنشسته اي با ۳۰ سال يا بيشتر سابقه پرداخت حق بيمه به مراتب كمتر از اين ميزان يا حتي نصف آن مستمري دريافت مي كند و مجلس بايستي بار مالي اينگونه طرح هاي پيشنهادي را پيش بيني كند و از تحميل بار مالي بيشتر به صندوق تأمين اجتماعي خودداري كند.
وي با انتقاد به عدم پرداخت سرانه درمان ۲۷ ميليون نفر بيمه شده تأمين اجتماعي به اين سازمان گفت: در بودجه كل كشور براي ۲۷ ميليون بيمه شده تأمين اجتماعي سرانه اي پيش بيني شده است در حالي كه بيمه شدگان اين سازمان هزينه درمانشان را خود پرداخت مي كنند و چنانچه اين سرانه درمان به تأمين اجتماعي پرداخت شود امكان ارائه و ارتقاي سطح خدمات درماني به بيمه شدگان و به ويژه بازنشستگان و مستمري بگيران كه دچار كهولت سن هستند فراهم مي شود به ويژه آن كه اين سازمان امكان اعطاي بيمه مكمل درماني به بيمه شدگان و مستمري بگيران تحت پوشش را پيدا خواهد كرد. در اين نشست رؤساي كانون هاي بازنشستگي استان تهران به ترتيب به بيان انتظارات خود پرداختند كه عمده ترين آنها تجديدنظر در امر همسان سازي حقوق بازنشستگان، تقاضاي افزايش مبلغ بن ها و پرداخت غيرنقدي آن طبق مصوبه شوراي عالي تأمين اجتماعي، افزايش كمك هزينه حق مسكن، پرداخت حق عائله مندي مشابه ساير صندوق ها و ايجاد تسهيلات جهت خريد زمين براي امكانات رفاهي بازنشستگان، مساعدت در زمينه اسكان كانون هاي بازنشستگي، ايجاد تسهيلات رفاهي بيشتر براي بازنشستگان و مستمري بگيران، تسهيلات براي دريافت وام بوده است.
غلامرضا سليماني، رئيس هيأت مديره و مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي در اين نشست گفت: سازمان در سال هاي اخير تلاش زيادي براي رفاه بازنشستگان تحت پوشش انجام داده است كه افزايش ميزان مستمري ها بازنشستگان بالاتر از سطح تورم نمونه اي از اين دست است و در روزهاي اخير نيز اقدام به حق مسكن بازنشستگان تا صددرصد كرده ايم كه براي سازمان ۲۱ ميليارد تومان بار مالي به همراه داشته است.
وي با اشاره به موضوع مطرح شده در مورد ۱۰روز پاداش كاركنان دولت اظهار داشت: سازمان مديريت و برنامه ريزي متولي اين موضوع است و با تعيين اعتبار لازم امكان پرداخت آن فراهم خواهد شد.
مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي با اشاره به انتقاد رييس كانون بازنشستگان تأمين اجتماعي استان تهران در زمينه كارگاههاي زير ۵۰ نفر گفت: سازمان در طول سنوات گذشته قانون معافيت كارگاه هاي زير ۵ نفر را اجرا كرده و از اين بابت دولت بالغ بر ۴۶۲ ميليارد تومان به اين سازمان بدهي دارد و سازمان تأمين اجتماعي مجري مصوبات مجلس و دولت است اما در فرايند طرح آنها نقطه نظرات كارشناسي خويش را بيان مي كنند.

عمليات  پيشگيري  از آنفلوانزاي  مرغي
  در خراسان  شمالي  شدت  يافت
مسئولان  ستاد پيشگيري  از شيوع  آنفلوانزاي  مرغي  و انساني  در خراسان  شمالي از شدت  بخشيدن  به  اقدامات  ايمني  پيشگيري  از اين  بيماري  خبر دادند.
مدير كل  دامپزشكي  خراسان  شمالي  گفت : تاكنون  خونگيري  از حدود ۴۰۰ قطعه  از پرندگان  مهاجر و مرغان  بومي استان  به  منظور آزمايش ، انجام  شده  است .
دكتر مجيد روحاني نژاد افزود: خوشبختانه  تاكنون  مورد مثبتي  از بيماري آنفلوانزاي  مرغي  در استان  ديده  نشده  است .
وي  همچنين  با تأكيد بر لزوم  تجهيز آزمايشگاه  ويروس شناسي  دامپزشكي  خراسان شمالي  به  دستگاهها و ابزارهاي  لازم ، خواستار توجه مسئولان  براي  تامين  اعتبار آن شد.
مدير كل  حفاظت  محيط زيست  خراسان  شمالي  نيز گفت : ممنوعيت  شكار پرندگان در اين  استان  همچنان  ادامه  دارد و گروههايي  براي  نظارت  بر اجراي  اين  كار اقدام  به  گشت  زني  در مكانهاي  رفت  و آمد پرندگان  مي كنند.سيد قوام الدين  بزرگيان  گفت : طرح  نمونه گيري  خون  پرندگان  مهاجر براي آزمايش  آنفلوانزاي  مرغي  نيز كه  پيشتر توسط كاركنان  حفاظت  محيط زيست  انجام مي شد به  دامپزشكي  محول  شده  است .
مدير گروه  بيماريهاي  دانشكده  علوم  پزشكي  خراسان  شمالي  ديگر عضو ستاد مبارزه  با بيماري  آنفلوانزاي  مرغي  در اين  استان  نيز از انجام  مقدمات  و هماهنگي هاي  لازم  در اين  خصوص  خبر داد.
دكتر افشين  دلشاد افزود: اين  دانشكده  در مراحل  بعدي  و در صورت  تبديل اين  بيماري  به  نوع  حيواني  به  صورت  عملياتي  وارد كار مي شود اما خوشبختانه تاكنون  هيچ  مورد مثبتي  از وجود نوع  حيواني  اين  بيماري  در استان  گزارش نشده  است .
عبور پرندگان  مهاجر برخاسته از مناطق  سردسيري  نيمكره شمالي  از جمله  سيبري و كشورهاي  آسياي  ميانه  از مناطق  شمال  شرق  كشور و استان  خراسان  شمالي همه ساله  از اواخر مهرماه  آغاز مي شود و تا اوايل  دي ماه  ادامه  دارد.

ارسال متن شكايت ايران عليه صدام به وزارت خارجه
ايسنا: دادستان كل كشور متن شكايت ايران عليه صدام را به وزارت امور خارجه ارسال و به بيان موارد اين شكايت پرداخته است. در اين شكايت آمده است: اكنون كه پس از ده ها سال جنايات وحشتناك سردمداران حزب بعث عراق به رهبري صدام حسين شاهد تشكيل دادگاهي عراقي براي رسيدگي به جنايات وحشيانه او و همدستانش در عراق هستيم، دادستاني كل جمهوري اسلامي ايران به نمايندگي از شهروندان مظلوم دادخواست و شكايتي را براي ارايه به دادگاه مذكور ترتيب داده است تا در صورت رسيدگي عادلانه دادگاه، گوشه اي از مظلوميت هاي فراوان ملت بزرگ ما در دادگاهي در پايگاه جنايتكاران بازگو شود و چه بسا ديكتاتور عراق و همدستان او خود بسياري از حقايق را بازگو كنند و پرده هاي فراواني كنار زده شود و دست هاي جباران و خائنان و مزدوران و بسياري از مسايل افشا شود. دادستان كل كشور در تشريح نكاتي پيرامون اين شكايت آورده است: چون دادگاه مذكور در سطح كشور عراق مطرح مي شود و مسووليت رسيدگي به جنايات صدام و همدستان او را در محدوده اي خاص به عهده دارد، لذا عملا از طرح مسايل حقوقي و تامين خسارت هاي وارده به جمهوري اسلامي ايران و ملت بزرگ ما طفره خواهند رفت كه اين خود يكي از حساس ترين موضوعات مربوط به رژيم بعث و حقوق تضييع شده  ملت ما خواهد بود و بايد براي پيگيري آن و بند ۶ قطعنامه ۵۹۸ شوراي امنيت پيش بيني ها و تدابير لازم اتخاذ شود.
در ادامه آمده است: در اين دادنامه به ۱۲۱مورد از اين جنايات به صورت دقيق از نظر زمان و مكان و تاريخ و منطقه جغرافيايي و وسعت جنايات اشاره شده و چندين مجلد اسناد و مدارك در اين باره در دادستاني كل و مراجع ذي ربط موجود است و از همه مهم تر هزاران جانباز و آزاده بزرگواري است كه در اثر جنايات وحشيانه صدام امروز و در طول بيست سال گذشته همواره به عنوان سند زنده و جاويدان بر مظلوميت ملت ما در بيمارستان ها و منازل و جامعه و يا در بستر شهادت و بهشت شهدا شاهد پرواز ملكوتي آنها هستيم. در اين نمابر آمده است: در اين رابطه كافي است به بمباران شيميايي محدود سردشت و وسيع حلبچه اشاره كنيم كه اين جانب خود شاهد آن همه وحشيگري و جنايات بوده ام.

خاتمي :تغيير شعارهاي رسمي ،
خواست جامعه را تغيير نمي دهد
ايسنا: حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي درباره  اينكه آيا ضرورتي به باز تعريف اصلاحات وجود دارد، گفت: «خود اصلاحات، نياز به اصلاحات دارد.» وي توضيح داد: «ما دو نوع اصلاحات داريم؛ اصلاحات در متن كه به راه خود ادامه خواهد داد، اما كساني هستند كه رهبري اصلاحات را داشته اند و يا مي خواستند چنين باشند و يا مدعي اصلاحات در جامعه بوده اند. آنها مرتكب اشتباهاتي شده اند و درطول تجربه قطعا به راه هاي بهتري دست پيدا كرده اند. اين اصلاحات قطعا بايد مورد بازشناسي قرار گيرد.» خاتمي تاكيد كرد: «كشور ما و ملت ما در مسيري حركت مي كند كه غيرقابل بازگشت است؛ هر چه شعارهاي رسمي عوض شود در متن جامعه خواست مشخصي وجود دارد كه ادامه پيدا مي كند. اين خواست متعلق به امروز هم نيست، صد سال است كه وجود دارد.» رييس جمهور سابق كشورمان گفت: «حركت اصلاحات به سوي آزادي، استقلال و پيشرفت است. اگر ما توانستيم از زبان دين و اسلام آزادي، استقلال و پيشرفت را تامين كنيم، دين عاملي براي حفظ جامعه مي شود ،والا هم به دين و هم به جامعه جفا كرده ايم.» خاتمي گفت: «اصلاحات واقعي، اصلاحاتي است كه از موضع دين، خواستار آزادي،استقلال و پيشرفت براي جامعه است.»

احمدي نژاد و نيازاف تلفني گفت وگو كردند
ايسنا: دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران و صفر مراد نيازاف رئيس جمهور تركمنستان روز سه شنبه در گفت وگويي تلفني بر گسترش و تعميق مناسبات فيمابين تأكيد كردند.دكتر احمدي نژاد ضمن تبريك فرارسيدن عيد سعيد فطر، اشتراكات فراوان تاريخي، فرهنگي و سياسي دو كشور را يادآور شد و با اشاره به زمينه هاي فراوان همكاري، عزم جمهوري اسلامي ايران براي ارتقاء سطح روابط در تمامي زمينه ها را خاطرنشان ساخت.رئيس جمهور تقويت كميسيون مشترك اقتصادي و تبادل نظر بيشتر مسئولان دو كشور را در گسترش روابط مفيد ارزيابي كرد و بر تعميق همكاري هاي اقتصادي و تجاري تهران عشق آباد در زمينه نفت و گاز تأكيد كرد.دكتر احمدي نژاد همچنين تبادل نظر و همكاري هاي بيشتر ميان كشور هاي حاشيه درياي خزر جهت دستيابي به رژيم حقوقي دربرگيرنده منافع تمامي كشور هاي ساحلي دانست.رئيس جمهور تركمنستان نيز در اين گفت وگوي تلفني فرا رسيدن عيد سعيد فطر را به ملت، دولت و رئيس جمهور اسلامي ايران تبريك گفت و ضرورت تعميق و گسترش بيش از پيش مناسبات فيمابين را مورد تأكيد قرار داد.نيازاف، همچنين خواستار همكاري سه جانبه ميان كشور هاي جمهوري اسلامي ايران، تركمنستان و روسيه براي دستيابي به توافقات مناسب در زمينه نفت و گاز درياي خزر شد. وي از رئيس جمهور كشورمان براي سفر به تركمنستان دعوت به عمل آورد.

چگونگي پذيرش دانشجوي خارجي
در دانشگاه علوم پزشكي تهران
گروه علمي فرهنگي: آيين نامه و ضوابط پذيرش دانشجويان خارجي در دانشگاه علوم پزشكي تهران تصويب و ابلاغ شد.
دكتر جبرائيل سراجي، مدير كل آموزش دانشگاه علوم پزشكي تهران با اشاره به پذيرش دانشجوي خارجي در اين دانشگاه اظهار كرد: دانشگاه علوم پزشكي تهران به دو صورت دانشجوي خارجي پذيرش مي كند . در حالت اول دانشجوي خارجي بورسيه دولت شده و به صورت رايگان تحصيل مي كند.دسته دوم دانشجويان از طريق وزارت امور خارجه دو كشور مربوطه معرفي مي شوند ولي با پرداخت شهريه به تحصيل مي پردازند.
وي با اشاره به آيين نامه اخير هيات هاي امناي دانشگاه هاي علوم پزشكي درخصوص پذيرش دانشجوي آزاد خارجي، اظهار كرد: تاكنون پنج دانشجو در دانشكده هاي پزشكي، دندانپزشكي و داروسازي پذيرفته شده  و از ابتداي سال جاري مشغول به تحصيل شده اند.
براساس آيين نامه پذيرش دانشجويان خارجي، دانشگاه علوم پزشكي تهران با توجه به ارايه مجوز به دانشگاه ها جهت پذيرش دانشجويان خارجي و به منظور گسترش روابط عمومي، آموزشي، پژوهشي و فرهنگي كشور ايران با ساير كشورها به خصوص كشورهاي همسايه و منطقه و فراهم سازي تسهيلات و فرصتهاي لازم براي تحصيل اتباع خارجي، از اين پس همه ساله اقدام به پذيرش دانشجوي خارجي در مقاطع عمومي و تحصيلات تكميلي رشته هاي مختلف داير در دانشگاهها مي كند.
دارا بودن شرايط لازم براي اخذ رواديد و اقامت در ايران، ارايه گواهي پزشكي معتبر مبني بر داشتن سلامتي جسماني و رواني، داشتن مدرك معتبر تحصيلي پيش نياز (ديپلم، كارشناسي،  كارشناسي ارشد، دكتراي عمومي، رشته هاي گروه پزشكي)، آشنايي به زبان انگليسي و ارايه گواهي اخذ حد نصاب ۵/۶ در آزمون IELTS و يا ۵۸۰ در آزمون TOFEL و گواهي فراگيري زبان فارسي برخي از شرايط عمومي پذيرش و ثبت نام در دوره هاي تحصيلي دانشگاه علوم پزشكي تهران است.
دانشگاه با حفظ حداكثر ظرفيت مصوب پذيرش دانشجوي داخلي نسبت به پذيرش دانشجويان خارجي تا سقف ۲۰ درصد ظرفيت پذيرش دانشجوي داخلي در مقاطع كارشناسي،  كارشناسي ارشد، دكتراي عمومي و تخصصي، تخصصي و فوق تخصصي و فلوشيپ اقدام مي كند.
بر اين اساس درمورد رشته هايي كه ظرفيت پذيرش داخلي آنها كمتر از پنج نفر است تنها يك دانشجوي خارجي پذيرفته مي شود.
بنابراين ظرفيت پذيرش دانشجوي خارجي باعث كاهش ظرفيت اعلام شده پذيرش دانشجويان داخلي در هر سال تحصيلي نخواهد شد و تعداد افراد پذيرش شده جزو ظرفيت مازاد محاسبه مي شود.
بررسي مدارك مورد نياز متقاضيان جهت پذيرش و ثبت نام توسط شوراي پذيرش دانشجويان خارجي انجام مي شود. همچنين دانشجويان خارجي اعم از اينكه مقطع قبلي را در ايران يا ساير كشورها گذرانده باشند، بر اساس تعرفه اعلام شده اين آيين نامه ملزم به پرداخت شهريه كامل تحصيلي بر حسب دلار يا يورو يا با موافقت دانشگاه معادل ريالي شهريه به دانشگاه هستند.

فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ :
۷هزار نفر در اجراي طرح امنيت اجتماعي دستگير شدند
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ با اشاره به اجراي موفق طرح امنيت اجتماعي در تهران گفت: از نيمه اول شهريور ماه تا ششم آبان ماه ۷هزار و ۱۲۸ نفر توسط پليس شناسايي و دستگير شدند كه از اين تعداد ۶۷۰ نفر هنوز در بازداشت هستند.
سردار مرتضي طلايي در جمع خبرنگاران افزود: با اجراي طرح امنيت اجتماعي۱۱۹۲ پرونده در خصوص اراذل و اوباش تشكيل شده كه اين پرونده ها هم اكنون در مراجع قضايي در حال پيگيري است. وي با اشاره به افراد بازداشت شده در اجراي طرح امنيت اجتماعي گفت: ۵۲ نفر به جرم اخلال در نظم و سلب آسايش عمومي، ۵۵ نفر به جرم شرب خمر، ۵۰نفر به جرم فروش و نگهداري مواد روان گردان، ۱۴ نفر به جرم قدرت نمايي با سلاح سرد، ۱۲ نفر به عنوان سردسته هاي نزاع دسته جمعي و ۱۲ نفر به جرم نگهداري و توزيع مشروبات الكلي دستگير شدند.
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ در پاسخ به سوالي در خصوص اين كه آيا طرح امنيت اجتماعي تمديد مي شود يا خير گفت: طي هفته آينده نشست مشتركي با دادستان عمومي انقلاب تهران در خصوص جمع بندي و نتيجه گيري اجراي اين طرح خواهيم داشت كه پس از ارزيابي در اين جلسه در مورد تمديدشدن يا نشدن طرح امنيت اجتماعي تصميم گيري خواهد شد.
سردار طلايي در بخش ديگري از سخنان خود به اجراي طرح ترافيكي انتظامي در عيدفطر اشاره كرد و گفت: ۵ هزار نيروي پليس در بخش هاي راهنمايي و رانندگي انتظامي نسبت به برپايي نظم و امنيت در عيد فطر اقدام مي كنند.
وي اضافه كرد: هزار و پانصد نفر از عوامل ستاد برگزاري نماز نيز كار راهنمايي نمازگزاران را عهده دار هستند.

جرايم ۸۳۰۰ نفر از زندانيان كشور مربوط به ديه است
مدير عامل ستاد ديه گفت: جرايم ۸۳۰۰ نفر از زندانيان در كشور مربوط به ديه و مسايل مالي است كه اين عده چشم انتظار حمايت خيرين هستند.
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، جولايي اظهار داشت: با پي گيري ها و دستور رئيس قوه قضائيه، بيش از ۲ هزار نفر از اين زندانيان براي بررسي مسائل پرداخت ديه و بدهي خود به مرخصي رفته اند كه براي آزادي اين زندانيان بيش از ۵۰۰ ميليارد ريال كمك بايد جمع آوري شود.وي ادامه داد:در برگزاري جشن هاي گلريزان كشور خيرين ۱۴ميليارد ريال براي كمك به آزادي اين زندانيان كمك كردند.
گروه تحقيق ستاد ديه نيز توان پرداخت زندانيان ديه و مالي را ۲۰ ميليارد ريال تشخيص داد كه زندانيان مي توانستند آن را تهيه كنند.به گفته وي در ماه مبارك رمضان امسال بيش از ۴۵ جشن گلريزان با همكاري ستاد مردمي رسيدگي به امور ديه در سطح كشور برگزار گرديده است.

دريافت تأييديه تحصيلي براي متقاضيان
تهراني پولي مي شود
گروه علمي و فرهنگي: متقاضيان دريافت تأييديه تحصيلي در شهر تهران با توجه به انجام ۱۳ نوع فعاليت براي صدور اين تأييديه از سوي آموزش و پرورش از اين پس بايد ۵۰۰ تومان هزينه بپردازند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، شوراي آموزش و پرورش شهر تهران همچنين درخصوص ساخت يك باب مدرسه در منطقه ۵ تهران از سوي تعاوني مسكن دانشگاه شهيد بهشتي كه تاكنون ۱۰۰ ميليون تومان براي ساخت آن هزينه شده، مقرر كرد تا ۱۵۰ ميليون تومان از سوي تعاوني به حساب آموزش و پرورش واريز شده تا از اين طريق، اعتبار اختصاص يافته با رعايت مقررات و مفاد قرارداد مربوطه به ادامه ساخت مدرسه تخصيص يابد. همچنين اين شورا مصوب كرد تا فهرست پروژه هاي ساخت مدارس كمتر از ۷۰درصد نيز تهيه تا با كمك خيرين ۵۰ درصد مابقي مراحل ساخت اين مدارس تكميل شود.در جلسه شوراي آموزش و پرورش شهر تهران همچنين سند توسعه آموزش و پرورش شهر تهران در برنامه چهارم بررسي و مقرر شد تا با همكاري سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور تكميل شود.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |