يكشنبه ۲ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۰۴ - Jan 22, 2006
دكتر قاليباف سامانه فوريتهاي خدمات شهري را افتتاح كرد
امداد ۱۳۷شهرداري تهران مثل پليس۱۱۰
گروه شهري: شهردار تهران با اشاره به بدهي ۵۰۰ ميليارد توماني نهادهاي دولتي و غير دولتي به شهرداري ، گفت: با توافقات صورت گرفته ميان شهرداري و سازمان برنامه و بودجه ، قرار است ۳۵۰ ميليارد تومان از اين بدهي ها وصول شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران ، دكتر محمدباقر قاليباف در حاشيه افتتاح سامانه فوريتهاي ۱۳۷ خدمات شهري شهرداري تهران در جمع خبرنگاران با بيان اينكه فردا بودجه سال ۱۳۸۵ شهرداري به شوراي اسلامي شهر تهران ارسال مي شود ، تصريح كرد: در بودجه سال آينده با همراهي دولت و مجلس رديفي در نظر گرفته شده تا بخشي از مطالبات شهرداري از مراكز دولتي ، غير دولتي و اشخاص حقوقي و حقيقي وصول شود.
وي با تاكيد بر اينكه در پي پايدار كردن درآمدهاي شهرداري تهران هستيم ، افزود: در بودجه سال ۸۵ سرمايه  گذاري بخش خصوصي پيش  بيني شده است.
قاليباف با تاكيد بر اينكه شهرداري در بودجه سال آينده به يك جهش اساسي دست خواهد يافت ، اظهار داشت: در بودجه سال ۸۵ پايان پروژه  هاي ناتمام از اولويتهاي ديگر شهرداري تهران است.
شهردار تهران سامانه ۱۳۷ را يك پل ارتباطي بين شهرداري و شهروندان دانست كه شهروندان مي  توانند با اين تلفن خواسته هاي خود را به اطلاع شهرداري برسانند.
وي تصريح كرد: از اين پس نبض خواسته هاي مردم در ۱۳۷ خواهد زد.
قاليباف در توضيح نحوه فعاليت سامانه ۱۳۷ اظهارداشت: در حال حاضر براي اين سامانه ۱۵۰ خودرو در نظر گرفته شده و در هر ستاد سامانه، ۲۵ نفر نيرو مستقرشده اند كه اين نيروها به صورت ۳ شيفت و بدون تعطيلي پاسخگوي نياز شهروندان خواهند بود.
شهردار تهران ۱۳۷ را نمونه كاملي از ۱۱۰ دانست و تصريح كرد: بنا داريم در آينده نزديك تلفن ۱۸۸۸ را همانند ۱۹۷ نيروي انتظامي راه  اندازي كنيم كه اين بخش مكمل سامانه ۱۳۷ خدمات شهري شهرداري تهران است.
وي با تاكيد بر اينكه اميدواريم با راه  اندازي اين سامانه طي ۶ ماه آينده ميزان مراجعات مردم به شهرداري تهران به حداقل برسد، تصريح كرد: در مراحل آغاز اين كار با مشكلات بسيار زيادي مواجه هستيم ولي با كمك مردم و اطلاع رساني صحيح رسانه ها ، قطعا اين مشكلات برطرف خواهد شد .
ستاد فوريت خدمات شهري
همچنين در ادامه اين مراسم مسعود كرباسيان معاون خدمات شهري شهرداري تهران نيز با بيان اينكه مركز ۱۳۷ در نيمه دوم آذرماه امسال با دستور شهردار تهران فعاليت خود را آغاز كرد، افزود: ۱۳۷ فعاليت خود را با هدف سرعت بخشيدن در ارائه خدمات به شهروندان و نيز پاسخگويي بهتر به مسائل و مشكلات شهروندان آغاز كرد كه طي اين مدت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تماس تلفني با شهرداري تهران برقرار شد كه حاوي درخواست هاي شهروندان در زمينه هاي مختلف خدماتي، اجتماعي و ترافيكي بود.
وي افزود: در حال حاضر، در هر ۱۲۱ ناحيه شهر تهران ستاد فوريت خدمات شهري در ۳ شيفت مشغول به كار هستند، همچنين در هريك از شهرداري هاي مناطق نيز ۲ ستاد فعالند كه در مجموع ۱۶۵ ستاد فوريت خدمات شهري شهرداري تهران تشكيل شده است.
كرباسيان ادامه داد: در مدت فعاليت آزمايشي سامانه ۱۳۷ حدود ۳۲۵ عنوان درخواست از طرف شهروندان مطرح شد كه ۱۷ درخواست، بيشترين عناوين مطرح شده از سوي شهروندان را تشكيل مي داد، ازجمله لكه گيري، معابر، طعمه گذاري جانوران موذي ، رفع آبگرفتگي و ... كه اين درخواستها اولويت بندي شده و ستاد فوريت هاي خدمات شهري از امروز با افتتاح مركز ۱۳۷ به طور ۲۴ ساعته پاسخگوي نياز شهروندان خواهد بود.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران:
مشكلات اتوبوسراني فقط با مشاركت بخش
خصوصي حل مي شود
001092.jpg
گروه شهري: مشكلات شركت واحد اتوبوسراني با حضور مردم در قالب بخش خصوصي و مشاركت و سرمايه گذاري در اين بخش مهم از حمل و نقل عمومي حل خواهد شد .
مهندس مهرداد تقي زاده در مراسم معارفه مديرعامل جديد شركت اتوبوسراني تهران و حومه اظهار داشت: فصل مشترك نظريه تمام متخصصان در مورد حل مسئله ترافيك تهران تقويت حمل و نقل عمومي است كه در عين حال مشكل آلودگي هوا را نيز كاهش مي دهد.
وي اتوبوسراني، ميني بوسراني، مترو و تاكسيراني را از جمله اجزاي سيستم حمل و نقل عمومي برشمرد و تصريح كرد: در اين ميان بار اصلي بر دوش اتوبوسراني است و حتي در ساير شهرهاي دنيا كه گاهي از شبكه كامل مترو برخوردارند نيز اتوبوسراني به عنوان شبكه اصلي و گسترده حمل و نقل عمومي نام مي برند.
به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران ، تقي زاده تصريح كرد: زماني مي توانيم ادعا كنيم اتوبوسراني خوبي داريم كه آن قدر جذابيت ايجاد كنيم تا مسافران خودروهاي شخصي جذب اتوبوس شوند.
معاون شهردار تهران با تاكيد بر شان بالاي كاركنان و رانندگان اتوبوس و ضرورت رفع نيازهاي رفاهي و معيشتي اين افراد، توجه ويژه به نيروي انساني را از اولويت هاي كاري خود اعلام كرد و افزود: اگر بهترين ناوگان شبكه را هم در اختيارداشته باشيم ولي رانندگان به نحو مطلوب وظيفه خود را انجام ندهند ، در واقع سرمايه هاي مادي و معنوي خود را هدر داده ايم .
تقي زاده در ادامه بر رسيدگي به وضعيت تعميرگاههاي شركت واحد كه از چند دهه قبل تاكنون ثابت مانده و ساختار سنتي خود را همچنان حفظ كرده است ، تاكيد كرد و گفت: طراحي شبكه هاي پيشرفته به منظور كنترل و هدايت مكانيزه اتوبوس ها با هدف استفاده بهينه از ظرفيت موجود ، از جمله فعاليتهايي است كه در دست بررسي قرار دارد.
در ادامه اين مراسم، دكتر حسين پورزرندي معاون مالي اداري شهرداري تهران با ذكر اينكه ۲۵ درصد بودجه شهرداري تهران در حوزه حمل و نقل و ترافيك هزينه مي شود ، نگاه انساني و علمي به اتوبوسراني را مورد تاكيد قرار داد و اظهار داشت: هر قدر با موضوع اتوبوسراني خردمندانه تر و عالمانه تر برخورد شود و هر قدر به رانندگان خدمتگزار بيشتر حرمت بگذاريم و براي آنها ارزش قائل شويم ، در واقع، تكريم مسافران را ارتقاء داده و به حقوق شهروندان احترام گذاشته ايم.

تيم وصول مطالبات در شهرداري تهران تشكيل شد
معاون اداري مالي شهرداري تهران گفت: تيم وصول مطالبات در حوزه شهرداري مناطق و شهرداري مركز تشكيل شده تا با پيگيري هاي مكرر بتوانند نيمي از چك هاي برگشتي شهرداري تهران را وصول كنند.پورزرندي با اشاره به وجود ۱۴۰ ميليارد تومان چك  برگشتي در شهرداري تهران افزود: تا پايان سال جاري نيمي از چك هاي برگشتي شهرداري تهران وصول  خواهد شد.به گفته وي اين چك هاي برگشتي متعلق به بخش هاي مختلف دولتي و غير دولتي و بخشي هم مرتبط با اشخاص حقيقي و حقوقي است.
معاون اداري مالي شهرداري تهران تصريح كرد: الباقي وصول مطالبات شهرداري تهران كار بسيار پيچيده اي است ولي معاونت اداري مالي شهرداري تهران تمام تلاش خود را مي كند تا تمام مطالبات شهرداري تهران وصول شود.
وي گفت: علت اين همه چك برگشتي به خاطر وجود سيستم نقدي است، كه تصميم داريم به خاطر مشكلات پيش آمده، از ابتداي سال ۸۵ سيستم اداري مالي شهرداري تهران را از نقدي به سيستم تعهدي تبديل كنيم.
پورزرندي يادآور شد: در سيستم نقدي فقط نقدينگي ها ثبت مي شود ولي در سيستم تعهدي تمامي چك ها، تعهدات و غيره ثبت خواهد شد.

دكتر ميرنيا اعلام كرد
مهلت دو ماهه سازمان حفاظت محيط زيست به زامياد
گروه شهري: در صورتي كه شركت زامياد تا پايان سال جاري نسبت به رعايت و اجراي مقررات و ضوابط اعلام شده از سوي سازمان حفاظت محيط  زيست اقدام ننمايد فعاليت آن از ابتداي سال آينده متوقف خواهد شد.
دكتر ميرنيا معاونت محيط انساني سازمان حفاظت محيط زيست در گفتگو با شبكه خبري آسمان آبي ايران اعلام كرد: توليدات شركت زامياد از نظر احتراق ناقص سوخت و آلايندگي از جمله زيانبارترين خودروهاي توليد داخل بوده و براساس ضوابط مصوب طرح جامع كاهش آلودگي هواي شهرها اين شركت موظف به كاهش آلايندگي توليدات خود تا حداقل دستيابي به معيار اعلام شده است، كه متأسفانه تاكنون موفق به دستيابي به اين امر نشده است.دكتر ميرنيا افزود: سازمان حفاظت محيط زيست ضمن اعتناء به اهميت توسعه، توليد و صنعت در كشور ملزم كردن صنعتگران به رعايت استانداردهاي زيست محيطي را وظيفه قانوني خود مي  داند و در اين راه در وهله اول آموزش و راهبري فني و ابلاغ استانداردهاي صنايع سبز و پاك را در نظر مي گيرد، اما قانونا صنايعي كه نتوانند به استانداردهاي مورد نظر دست يابند بايد تعطيل شوند. وي اضافه كرد هزينه آلايندگي را نه شهروندان و مصرف كنندگان، بلكه قانونا بايد آلايندگان بپردازند.

نخستين مجموعه پذيرايي بازنشستگان و كاركنان
شهرداري تهران افتتاح شد
ايرنا: نخستين  مجموعه  پذيرايي  بازنشستگان  و كاركنان  شهرداري  تهران  در روز عيدغدير خم  با حضور شهردار تهران ، اعضاي  شوراي  اسلامي شهر و معاونان  شهرداري  تهران  راه اندازي  شد.
به  گزارش  روابط عمومي سازمان  بازنشستگي  شهرداري  تهران ، محمدباقر قاليباف  در اين  مراسم  گفت : ايجاد و تجهيز چنين  مجموعه هايي  براي بازنشستگان ، كاركنان  و خانواده هاي  آنان  يكي  از برنامه هاي  شهرداري  تهران است .
وي  افزود: ايجاد چنين  مجموعه هايي  در واقع  خدمتي  كوچك  و پاسخي  به  تلاش هاي  كاركنان  شهرداري  تهران  است .
قاليباف  اظهار اميدواري  كرد، با برنامه هايي  كه  پيش  رو داريم ، بتوانيم سازمان  شهرداري  تهران  را در جايگاهي  والاتر قرار دهيم .
معاون  مالي  و اداري  شهرداري  تهران  گفت : بزودي  دومين  مجموعه  پذيرايي براي  كاركنان  شهرداري  تهران  در بوستان  گفتگو راه اندازي  مي شود.حسين  پورزرندي  افزود: برنامه هايي  داريم  تا بتوانيم  اين  مجموعه هاي  رفاهي  را در شهر توسعه  دهيم .
اختصاص  مجموعه  پذيرايي  بازنشستگان  و كاركنان  شهرداري  تهران  براساس  مصوبات  شوراي  اسلامي  شهر تهران  صورت  گرفته  است .

الزام موتورسيكلت سواران به دريافت برگه معاينه فني
001083.jpg
گروه شهري: در راستاي سياستهاي شوراي شهر تهران مبني بر ساماندهي موتورسيكلت ها، ناوگان پيك بادپا به دريافت برگه معاينه فني ملزم شد. مهندس علي اكبر گلرخي _ مديرعامل پيك بادپا شهرداري تهران گفت: با توجه به وجود بيش از ۲ ميليون دستگاه موتورسيكلت در تهران و سهم ۲۱ درصدي آن در آلودگي هوا، مديريت شهري در تلاش است با اجباري كردن معاينه فني موتورسيكلت ها، گامي اثرگذار در كاهش منابع آلاينده هواي تهران بردارد.
وي گفت: با هماهنگي به عمل آمده با ستاد معاينه فني خودرو، موتورسيكلت سواران فعال در عرصه جابه جايي كالا و خدمات بايد به تدريج به مراكز معاينه فني مراجعه كرده و به رفع نواقص احتمالي مبادرت ورزند.

خودروهاي فرسوده
001086.jpg
فارس: عضو هيئت رئيسه شوراي شهر تهران بحث خروج خودروهاي فرسوده را به واسطه ملي بودن و وسعت آن، خارج از توان شهرداري تهران دانست و گفت: در صورت تمايل شهرداري به پذيرش اين مسئوليت بايد به شوراي شهر تهران لايحه ارائه دهد.
اميررضا واعظي آشتياني گفت: شهرداري آنقدر با مسايل پيچيده و متعددي مواجه است كه ديگر فرصتي براي مشاركت و پذيرش مسئوليت خروج خودروهاي فرسوده براي اين سازمان وجود ندارد.

ساخت درياچه مصنوعي
001080.jpg
شهرداري براي احداث درياچه اي با حجم ۱۱ ميليون متر مكعب در پارك چيتگر برنامه ريزي مي كند.مديريت شهري تهران به دليل ويژگي هاي خاص مسيل كن به ويژه آب فراوان و ساحل قابل استفاده آن به فكر بهره گيري از ظرفيت هاي بالقوه شمال غرب تهران افتاده كه از جمله آن احداث درياچه اي با حجم ۱۱ ميليون متر مكعب در اين منطقه است. اين طرح كه قرارداد اصلي آن در سال ۷۱ بسته شده به دليل مشكلات اعتباري اجرايي هنوز عملياتي نشده است.

دانه پاشي براي پرندگان
001089.jpg
با كاهش دما و سرد شدن هوا، شهرداري تهران بخش كوچكي از بوستان هاي شهري و جنگلي را به تغذيه و دانه پاشي براي پرندگان در ساعات مختلف روز اختصاص داده است.
با توجه به فراواني گونه هاي بومي پرندگان در شهر تهران و اينكه اين پرندگان در فصل سرما با مشكل تهيه دانه مواجه هستند، تامين دانه پرندگان در بوستان ها در دستور كار سازمان پاركها قرار گرفته است.

تداوم در اجراي پروژه هاي شهري
مهر: پروژه تقاطع غيرهم سطح ميدان جهاد و اصلاح كمربندي بزرگراه آزادگان حد فاصل خيابان رجايي- فدائيان اسلام، تنها به دليل باران و برف در روزهاي آتي تعطيل شده و هيچ تغييري در ادامه اجراي اين پروژه ها رخ نداده است.
قائم مقام مديرعامل سازمان مهندسي و عمران شهر تهران ضمن رد توقف طرحهاي عمراني شهرداري گفت: اين دو پروژه تنها به دليل باران و برف در روزهاي آتي تعطيل شده و هيچ تغييري در اجراي پروژه ها رخ نداده و و عمليات اجرايي اين طرحها همچنان ادامه دارد.

۱۲۰ دستگاه موتورسيكلت براي آتش نشاني
معاون عمليات سازمان آتش نشاني شهرداري تهران گفت: تا پايان سال جاري ۱۲۰ دستگاه موتورسيكلت به ناوگان سازمان آتش نشاني شهرداري تهران افزوده خواهد شد.
حميدرضا سميعي افزود: به علت ترافيك موجود در شهر تهران، سال گذشته ۵۰ دستگاه موتورسيكلت براي زودتر رسيدن ماموران سازمان آتش نشاني به محل وقوع حادثه توسط سازمان خريداري شد.وي در ادامه گفت: اين موتورسيكلت ها براي استفاده نيروي انتظامي  پيش بيني شده بود و چون نيروي انتظامي  از گرفتن موتورسيكلت ها امتناع كرد، سازمان آتش نشاني اين موتورسيكلت ها را خريداري و مورد استفاده قرار داد، ولي متاسفانه با فعاليت گسترده آتش نشاني اين موتورسيكلت ها پاسخگوي نياز اين سازمان نيست.

هشدار به شهروندان
اگر صرفه جويي نكنيد گاز قطع مي شود
ايسنا: تمامي خطوط انتقال، پالايشگاه ها و ايستگاه هاي تقويت فشار در سرماي شديد روزهاي اخير در سرويس هستند و مشكل اصلي، به هدرروي گاز و صرفه جويي نكردن مردم بازمي گردد.
مهندس سيدرضا كسايي زاده مديرعامل شركت ملي گاز در خصوص مشكل قطع طولاني گاز در برخي مناطق كشور گفت: قطعي گاز به دليل سرماي شديد هوا و مصرف بالا در مناطق پرجمعيت بوده است، چراكه پالايشگاه ها، خطوط انتقال و تمام ايستگاه هاي تقويت فشار اصلي و ذخيره در سرويس هستند. وي افزود: طي روزهاي سرد اخير گاز مورد استفاده صنايع را محدود و حتي قطع كرده ايم و گاز مصرفي نيروگاه ها را نيز به حداقل رسانده ايم تا گاز موردنياز مصارف خانگي را تامين كنيم.
كسايي زاده با بيان اين كه مناطقي چون سقز، بانه و سردشت در سرشاخه هاي خطوط انتقال قرار گرفته اند، افزود: در زمان اوج مصرف، فشار در انتهاي خطوط انتقال كاهش مي يابد و براي اين مشكل چاره اي جز كاهش مصرف وجود ندارد. وي اظهار اميدواري كرد كه با تعطيلي دو روز گذشته در صنايع كوچك، فشار در خطوط بالا رود و افزود: مردم بايد با توجه به اطلاعيه هاي شركت ملي گاز ايران صرفه جويي در زمان كمبود گاز را جدي بگيرند و هواي منازل خود را بين۱۸‎/۳ تا ۲۰ درجه نگه  دارند تا خطر قطعي گاز كم شود.
كسايي زاده خاطرنشان كرد: مناطقي همچون سيستان و بلوچستان، سمنان و بوكان كه سال گذشته با مشكل كمبود گاز مواجه بودند، امسال قطعي گاز نخواهند داشت.
مديرعامل شركت ملي گاز كشور يادآور شد كه تمام طرح هاي توسعه اي اين بخش در حال اجراست و متناسب با بودجه خطوط انتقال و فرآورش انجام مي شود.
وي افزود: متاسفانه تقاضاي گاز در كشور بيش از توليد است و اين مساله ناشي از عدم توجه به صرفه جويي مي باشد.

برف تهران را سفيدپوش كرد
001041.jpg
گروه شهري _ از بامداد ديروز بار ديگر برف تهران را سپيدپوش كرد. بارش برف در محله ها و مناطق شمالي شهر سنگين تر بود، به همين دليل نوبت بعدازظهر بعضي از مدارس در اين مناطق تعطيل شد. بارش برف در گذرگاه هاي شمال تهران، همچنين، در ساعاتي باعث كندي رفت وآمد خودروها شد.
طبق پيش بيني سازمان هواشناسي، بارش برف امروز در تهران قطع مي شود، اما از روز سه شنبه كه هواي كشور مجدداً از سمت شمال غرب و غرب تحت تأثير سامانه كم فشار فعال ديگري قرار مي گيرد، احتمالاً بارش برف و باران در تهران ازسرگرفته مي شود.
عكس:مسعود خامسي پور

نگاه
001077.jpg
مانا نيستاني

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |