سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۵
گفتگو با بوترا گوئنو نايب رئيس و مدير اجرايي رئال مادريد
ستاره ديروز و مديرامروز
004956.jpg
محمد شيوافر
باشگاه رئال مادريد موفق شد با كسب عنوان نايب قهرماني در اين فصل لاليگا يكي از سهميه هاي حضور مستقيم در ليگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. اين تنها موفقيت اين فصل رئال مادريد بود. اوضاع اين باشگاه پرستاره بعد از كناره گيري پرز و روي كارآمدن فرناندومارتين سيري نزولي زمان پرز را دنبال كرد. در ۵۰ سال اخير اين موضوع كه در سه سال متوالي رئال مادريد به مقامي دست پيدا نكند بي سابقه بوده است.
رئال مادريد در ماه هاي آينده انتخابات رئيس باشگاه را در پيش رو دارد و با شناخت رئيس جديد بار ديگر اين تيم در تمامي سطوح با تغييرات متعددي روبه رو مي شود. روزنامه ورزشي آس اسپانيا كه همواره به عنوان حامي رئال مادريد در اين كشور به شمار مي رود به تازگي گفتگويي با اميليو بوتراگوئنو نايب رئيس و مدير اجرايي انجام داده كه در زير آن را مي خوانيد.
«اميليو بوتراگوئنو» ، نايب رئيس اجرايي ۴۳ ساله باشگاه «رئال مادريد» ، از حدود پنج سال پيش و زمان بازگشت به اين تيم در حال گذراندن بدترين دوران زندگي حرفه اي خود است و حتي خود او نيز قبول دارد كه آينده  كاري اش در اين تيم معلق است.
وقتي خبرنگار نشريه ورزشي «آس» به او مي گويد كه تيم «رئال مادريد» در وضعيت اسفباري قرار گرفته و وي بايد اين حقيقت را بپذيرد، او با تلخي و پس از چند لحظه سكوت مي گويد: «بايد اين را نيز پذيرفت كه پيش از اين هم دوران سخت داشته ايم بايد خونسردي مان را حفظ كنيم و به كار خود ادامه دهيم. فرصت باقي است و لازم است طي اين مدت اتحادمان را حفظ كنيم. حالا  خواهيم ديد كه ما قادر به انجام چه كارهايي هستيم عليرغم آن كه چهار تن از بازيكنان خوب ما خارج شده اند و وضعيت بسيار پيچيده شده است. وضعيت ما ايده آل نيست اما نبايد آن را اسفبار ديد اگر چه بايد پذيرفت كه سه سال بدون كسب عنوان قهرماني چيزي نيست كه شايسته تيم« رئال مادريد» باشد اما اين به معني پايان دنيا نيست. بايد صلابت خود را حفظ كرده و محكم بايستيم.»
* خبرنگار روزنامه «آس» در سؤالات خود از «بوتراگوئنو» خاطر نشان مي كند كه وي حدود دو ماه پيش در گفت وگو با همين نشريه اعلام كرده بود كه ماه ژانويه نمرات خوبي را در كارنامه «رئال مادريد» ثبت خواهد كرد ولي اين در حالي است كه اكنون باشگاه «رئال» تنها نمرات مردودي كسب كرده است، دليل آن چيست؟
- بگذاريد صادقانه قضاوت كنيم، اگر «تيم رئال مادريد» سه سال است هيچ عنواني كسب نكرده است علتش آن است كه همه ما اشتباه كرده ايم، همگي ما. اين يك امر بديهي است كه نمي توان آن را انكار كرد و تكذيب آن منطقي نيست. مسئله تنها صداقت نيست بلكه واقع  بيني است. من نمي خواهم در اين باره از خودم سلب مسئوليت كنم اما واقعيت اين است كه تمامي ما در اين باره مسئوليت داشتيم و از همين رو نمي توانيم خرسند باشيم.
* آيا با خود فكر كرده ايد در پايان اين فصل از بازيها، «رئال مادريد» را ترك مي كنيد؟
- روز ۲۷ ماه فوريه ميلادي زماني كه «فلورنتينو پرز» از سمت رياست خود در باشگاه «رئال مادريد» كناره گرفت من استعفاي خود را در اختيار هيأت مديره گذاشتم با اين حال هم رئيس باشگاه و هم «فرناندو مارتين» هر دو از من خواستند تا به كار خود ادامه دهم. ببينيد، رئال مادريد خانه من است. من از صميم قلب يكي از هواداران «رئال مادريد» هستم. اگر اوضاع تيم «رئال مادريد» خوب باشد اوضاع من نيز به تبع آن خوب خواهد بود فرقي نمي كند كه من در داخل باشگاه باشم يا خارج از آن. «فرناندو مارتين» از من خواست تا پايان اين فصل از بازيها او را ياري كنم و من نيز همين كار را كردم. رئيس باشگاه بايد تيم كاري خود را تشكيل دهد، به آن اطمينان كامل داده و از آنجا به بعد كار اجرايي پروژه خود را آغاز كند. او بايد يك بازوي اجرايي ورزشي به كار گيرد تا بتواند دوباره موفقيت و كسب عناوين را نصيب ما كند. چنانچه آدمهاي خود را به كار بگيرد من آن را امري طبيعي تلقي خواهم كرد. از روز ۱۴ ماه مه ميلادي، يعني هنگامي كه مسابقات ليگ به پايان رسيده دوره جديدي (در باشگاه رئال مادريد) آغاز شده است.
* آيا «فرناندو مارتين» به صورت تلويحي به خروج شما از باشگاه «رئال مادريد» اشاره كرده است يا نه؟
- رفتار او با من محبت آميز است و از من خواسته تا به او كمك كنم. ما يكديگر را از خيلي سالها پيش مي شناسيم، اما تصورش را بكنيد كه شما در باشگاه مورد ستايش هواداران «رئال» قرار داشته باشيد با اين حال در مقام يك مدير اجرايي هواداران شور و اشتياقي به شما نداشته باشند. در آن صورت بسياري معتقد خواهند بود كه شما بايد برويد. چطور ممكن است در صورتي كه تيم خوب نتيجه ندهد از شما انتقاد نكنند؟ چنانچه اين طور نباشد ما حتماً در دنياي واقعيت به سر نمي بريم. مردم حق بيان نظر و عقيده دارند و طبيعي است كه در شرايط كنوني غمگين و ناخرسند باشند. همه ما اين احساس را داريم. براي من دردناكتر از همه آن است كه هواداران كماكان به وفاداري خود پايبند هستند و استحقاق آن را دارند كه تيم براي آنها عناوين قهرماني كسب كند.
* به گفته «فلورنتينو پرز» وي بازيكنان «رئال مادريد» را بد بار آورده  بود چرا وي نتوانست به موقع اين بازيكنان را دوباره تربيت كند؟
- همه نسبت به تمامي آن چه در اين باشگاه روي داده است مقصر هستند و تقصيرها بين همه تقسيم شده است و من نيز به نوبه خود سهم خود را از آن دارم. فلورنتينو براي باشگاه «رئال مادريد» خيلي زياد كار كرده است و پس از گذشت چند سال از خدمات وي ياد خواهد شد. من با او بودم و در تمامي اتفاقاتي كه افتاده است سهيم هستم و چنانچه بخواهم اين مسئله را نفي كنم از خود ناپختگي نشان داده ام.
004953.jpg
* شما قبلاً گفته بوديد كه فلورنتينو «يك موجود برتر است» ، با اين حال يكي از نزديكترين همكاران شما اشاره كرده است كه وي يك انسان عادي بود و براي همين باشگاه رئال مادريد را ترك كرد.
- فلورنتينو يك انسان خارق العاده است كه نگرشي وراي طبيعي دارد، از همين رو من آن جمله تاريخي را در بنياد فرانديز بيان كردم فكر مي كنم شما نيز آنجا بوديد زيرا در نشستي بوديم كه از طرف نشريه آس ترتيب داده شده بود و از من هم دعوت شده بود به هر حال اين گفته من به يك جمله تاريخي تبديل شد و ارائه توضيحات ديگر ثمري ندارد.
* صادقانه بگوييد آيا زماني كه «فلورنتينو» استعفا داد شما تصور مي كرديد به عنوان رئيس باشگاه «رئال مارديد» معرفي شويد؟
- لطفاً اين (گفته من) را بلند و آشكار بيان كنيد، «هرگز، هرگز، هرگز» تصميم گرفته شده انتخابي صحيح بود. هيأت مديره (باشگاه رئال مادريد) با صداقت عمل كرد و انتخاب «فرناندو مارتين» به عنوان رئيس جديد باشگاه بهترين انتخاب بود. او بيش از من تجربه دارد. او حالا تنها نياز به زمان دارد. فوتبال دنيايي دشوار، بسيار منحصر به خود و متفاوت از محيط شركتها است به ويژه از نقطه نظر اجتماعي. در اينجا اتفاقات به شدت بازتاب مي يابد و اين ويژگي عالم فوتبال منحصر به خود است.
* پس از نتيجه تساوي برابر تيم رئال سوسيه داد شما به تنهايي وارد رختكن شديد، اين كار شما مستلزم ناديده گرفتن نقش عمده رئيس باشگاه بود.
- شايد مسئله اين بود كه در آن ديدار اوضاع كمك چنداني به ما نكرد. همه چيز بسيار سريع رخ داد. اين اتفاقي بود كه افتاد و وقتي اتفاقي مي افتد شما وادار مي شويد مسائل را بررسي و تحليل كرده و از آن نكته اي مثبت برداشت كنيد. انسان از همه چيز درس مي گيرد.
* آيا شما به «بنيوتو فلورو» خيانت كرديد؟
- همه چيز بسيار پيچيده بود. «بنيتو» فرد بسيار توانايي است و من رابطه خوبي با او دارم اما اوضاع براي او در داخل باشگاه آسان نبود و اين يك واقعيت است. من او را فردي توانا مي بينم، بيش از اين نمي توانم چيزي بگويم.
* آيا لازم است در مدل پرستاره بودن باشگاه «رئال» تغييري داده شود؟
- نه، اين يك اشتباه خواهد بود. بهترين بازيكنان دنيا بايد در «رئال مادريد» باشند. كاري كه لازم است انجام شود ايجاد توازن و رقابت پذيري در تيم است، ولي ميل به داشتن بهترين هاي جهان در تيم بايد كماكان ادامه يابد.
* «رائول» ، «گوتي» ، «كاسياس» نام هاي بزرگ رئال هستند نظر شما در مورد آنها چيست؟
- هر سه بازيكن جهاني هستند، اما اينكه هر دو سال يك «رائول» بيايد يك ايده آل نشدني است.
* حالا كه صحبت از رائول به ميان آمد، به نظر مي رسد كه «رافا بنيتز» وي را براي تيم «ليورپول» مي خواهد.
- اطلاعي ندارم. هيچكس با ما تماس نگرفته است. «رائول» يك الگو براي همه است. وي حال مورد انتقاد قرار گرفته است، با اين حال بايد اين را درك كرد كه وي قابليت رقابت فراواني دارد و براي كمك به تيم توانست به تجديد قواي خود سرعت دهد. او براي رسيدن به سطح واقعي خود نياز به زمان دارد. نمي توان رائول را تمام شده به حساب آورد. روح و اشتياق او براي غلبه بر مشكلات بي نظير است. او بار ديگر نقش تعيين كننده خود را باز خواهد يافت.
* مسئله قرارداد با «كاساتو» غير قابل فهم است. با وجود اضافه ظرفيت در تيم و قيمت بالاي اين بازيكن چرا با او قرارداد بسته شد؟
- «كاسانو» استعداد دارد، اما در ارتباط با استفاده وي، فكر مي كرديم كار «رائول» به اتاق جراحي بكشد و براي همين او را آورديم. «كاسانو» خيلي بازي نكرده است و اما هنگامي كه به بازي آمد بد هم ندرخشيد. اين تصميمي بود كه سرمربي تيم گرفت و من وارد عرصه او نمي شوم.
* آيا براي آينده واقعاً مي توان روي وجود «رونالدو» حساب كرد؟
- رونالدو يكي از بهترين هاي فوتبال دنياست و دو سال قرارداد دارد. بيش از اين چيزي براي گفتن ندارم.
* آيا همانطور كه «رائول» گفت براي شما هم ديدن بازي بارسا از تلويزيون لذت بخش است؟
- «بارسلونا» خوب بازي مي كند و اين يك واقعيت است. اين تيم در سي متري آخر(زمين) از سرعت بالا برخوردار است و خلاقيت دارد. اما بازي حذفي اين تيم در برابر «ميلان» بسيار سخت خواهد بود و ديدن آن براي هر فوتبال دوستي جذابيت بسيار خواهد داشت.
مشخصات
نام:اميليو بوتراگوئنو سانتوس
محل تولد: مادريد
تاريخ تولد: ۲۲ جولاي ۱۹۶۳
وضعيت تأهل: متأهل
تعداد فرزند: ۲
قد به سانتي متر: ۷۰.۱
ورود به رئال مادريد: ۱۵ اوت ۱۹۸۱ به عنوان هوادار
زندگي نامه
«اميليو بوتراگو ئنو» روز ۲۲ جولاي سال ۱۹۶۳ در شهر مادريد پايتخت اسپانيا و در يك خانواده مرفه به دنيا آمد. از كودكي به عضويت هواداران تيم «رئال مادريد» درآمد و بازي فوتبال را در مدرسه «سان آنتوان» و تنها با هدف سرگرمي آغاز كرد، اما همواره در خط حمله. هنگامي كه ۱۰ ساله بود به همراه خانواده به محله اي ديگر نقل مكان كرد و وارد مدرسه «كالاسانسيو» شد. به مدت سه سال به بازي بسكتبال روي آورد، اما به زودي دريافت كه گرايش شديد او بازي فوتبال است، از اين رو در ۱۳ سالگي به تيم فوتبال مدرسه «كالاسانسيو» پيوست و از همانجا پله هاي ترقي را در پيش گرفت.
ورود به رئال مادريد
در تاريخ ۱۳ ماه ژوئيه سال ۱۹۸۰ به همراه تيم جوان مدرسه كالاسانسيو در مسابقات «آس» به قهرماني رسيد و پس از كسب اين پيروزي تصميم گرفت شانس خود را در باشگاه رئال مادريد به آزمايش بگذارد، اما جمله «به شما خبر خواهيم داد» پاسخي بود كه به درخواست او داده شد. در همين زمان تيم «آتلتيكو مادريد» به او علاقمندي نشان داد و اميليو براي انجام تمرينات به اين باشگاه پيوست، اما در نتيجه نفوذ يكي از دوستان خانوادگي به نام «خوان فليپه گايه گو» توانست فرصت ديگري را براي پيوستن به رئال مادريد بيازمايد و اين بار به عنوان هوادار در تاريخ ۱۵ اوت سال ۱۹۸۱ به باشگاه رئال مادريد پيوست و در ماه سپتامبر همان سال در استاديوم «سانتياگو برنابئو» به زمين رفت. چند روز بعد در فصل بازي هاي سال ۸۲-۸۱ در دسته سوم توپ زد و همان جا لقب «بونيتره» يا «كركس» را كسب كرد. پيش از پايان فصل بازي ها،  خوان سانتيستبان تمرين با تيم «كاستيا» را به او پيشنهاد كرد. در روز ۲۴ آوريل سال ۱۹۸۲ در «چامارتين» به همراه «كاستيا» بازي كرد (كاستيا ۲- اويه دو۱). در بازي هاي فصل ۸۴-۸۳ تيم «كاستيا» به مربيگري «آمانسيو» به مقام قهرماني دسته دوم رسيد و كركس توانست عنوان پنجگانه «كينتا» را كسب كند. روز ۸ اكتبر سال ۱۹۸۳ «بوتراگوئنو» ، «سانچس» و «ميشل» در بازي مقابل «الچه» براي اولين بار در كنار يكديگر قرار گرفتند و تيم آنها چهار بر يك مقابل الچه به پيروزي رسيد. در اين ديدار هر چهار گل پيروزي را «اميليو بوتراگو ئنو» وارد دروازه حريف كرد.
بازي در دسته اول
روز ۱۵ نوامبر سال ۱۹۸۳ بوتراگو ئنو براي بازي مقابل هلند در تيم ملي زير ۲۱ سال اسپانيا حاضر شد و گل پيروزي تيم كشورش مقابل هلند را به ثمر رساند. روز ۳۱ ماه ژانويه سال ۱۹۸۴ بوتراگو ئنو با تيم «رئال مادريد» تمرين كرد و يك هفته بعد (پنجم فوريه سال ۱۹۸۴) براي بازي در تيم اول باشگاه هاي اسپانيا به همراه اين تيم به شهر «كاديز» در جنوب كشور رفت. در اين بازي، تيم رئال مادريد زمين چمن را در پايان نيمه اول بازي با نتيجه دو بر صفر ترك كرد و «آلفردو دي استفانو» تصميم گرفت در نيمه دوم بازي، اميليو را با پيراهن شماره ۱۴ وارد زمين كند. «اميليو» به جاي بازيكن مورد علاقه خود «جان كرويوف» وارد زمين شد تا دو گل را وارد دروازه تيم حريف كرده و با پاس خوب خود زمينه به ثمر رساندن گل سوم را نيز فراهم كند. نام «اميليو» در اين بازي به اسطوره تيم «رئال مادريد» تبديل شد.
ورود به تيم ملي
طي همين سال (۱۹۸۴)، «اميليو بوتراگو ئنو» به همراه تيم ملي اسپانيا براي بازي هاي جام اروپا (يوروكاپ) به فرانسه رفت اگر چه در هيچيك از بازي ها به زمين نرفت. وي تا تاريخ ۱۷ اكتبر سال ۱۹۸۴ انتظار كشيد تا اينكه در بازي تيم ملي اسپانيا مقابل «گال» به زمين برود. اين ديدار با نتايج سه بر صفر به سود تيم ملي فوتبال اسپانيا خاتمه يافت و «بوتراگو ئنو» زننده يكي از اين سه گل بود.
در تاريخ ۱۲ دسامبر سال ،۱۹۸۴ بوتراگوئنو توانايي هاي خود را در سطح (باشگاه هاي) اروپا به نمايش گذاشت. تيم رئال مادريد در بازي هاي جام اروپا در مرحله يك هشتم نهايي براي تيم «اندرلشت» قرارگرفت و در ديدار رفت بازي را با نتيجه سه بر صفر واگذار كرد. در بازي برگشت «كركس» به چهره مطرح استاديوم «سانتياگو برنابئو» تبديل شد زيرا در آن شب به يادماندني «بوتراگو ئنو» زننده سه گل از مجموع شش گلي بود كه تيم سپيد پوش مادريد وارد دروازه «اندرلشت» كرد. (۶-۱) حالا تنها مانده بود كه «بوتراگو ئنو» خود را به عنوان يك بازيكن سطح جهاني مطرح كند و وي اين كار را در مسابقات جهاني فوتبال مكزيك ۱۹۸۶ انجام داد. در مرحله يك هشتم نهايي اين مسابقات اميليو توانست يك تنه تيم ملي فوتبال دانمارك را از مسابقات حذف كند زيرا با به ثمر رساندن چهار گل پيروزي ۵ بر ۱ را براي تيم خود به ارمغان آورد.
بين سال هاي ۱۹۸۵ و ،۱۹۹۰ «اميليو» موفق به كسب پنج عنوان مسابقات باشگاهي (ليگ) در تيم «رئال مادريد» شد. وي در بازي هاي فصلي ۱۹۹۱-۱۹۹۰ با به ثمر رساندن ۱۹ گل موفق به كسب عنوان «پيچي چي» شد. بازي هاي فصلي ۱۹۹۵-۱۹۹۴ آخرين زماني بود كه «بوتراگوئنو» در تيم رئال مادريد بازي كرد، در حاليكه شش عنوان را از آن خود كرده بود. حالا «بوتراگو ئنو» تنها حضور در بازي هاي جام اروپا را در كارنامه خود داشت. اولين حضور او در جام اروپا در سال ۱۹۸۶ بود هنگامي كه تيم «رئال مادريد» در مرحله نيمه نهايي برابر تيم «بايرن مونيخ» از بازي ها حذف شد. از مجموع ۱۲ گل تيم «رئال» در اين بازي ها ۵ گل را «بوتراگو ئنو» به ثمر رساند. سال بعد «بوتراگو ئنو» به همراه تيم «رئال مادريد» بار ديگر در مرحله نيمه نهايي بود. تيم سپيدپوش مادريد تيم هاي «ناپل» ، «اوپورتو» و «بايرن مونيخ» را حذف كرد و به عنوان بهترين تيم اروپا شناخته شد. اما يك بازي بد (۱-۱) مقابل PSV در استاديوم «سانتياگو برنابئو» باعث شد كه «رئال مادريد» نيازمند پيروزي در هلند باشد اما اين طور نشد، در حالي كه بهترين فرصت ها براي زدن گل در پاي «بوتراگو ئنو» قرارگرفته بود.
در فصل بازي هاي ۱۹۸۹-۱۹۸۸ تيم «رئال مادريد» به دست تيم «ميلان» ايتاليا از مرحله نيمه نهايي و با نتيجه پنج بر صفر حذف شد. «اميليو» توانست چهار گل را در هشت بازي به ثمر برساند. طي اين سه سال بوتراگو ئنو در ۲۳ بازي از ۲۴ بازي رئال مادريد در اروپا حضور يافت و اين نشان دهنده آن است كه او مهره اي حياتي براي تيم سپيدپوش مادريد به حساب مي آمد.
خداحافظي با «رئال مادريد»
بوتراگو ئنو در بازي هاي فصلي ۱۹۹۵ -۱۹۹۴ تنها در هشت بازي حضور يافت و فقط توانست يك گل، آن هم در بازي برابر «راسينگ سانتاندر» در استاديوم «سانتياگو برنابئو» به ثمر برساند. اواسط همين سال او تصميم گرفت باشگاه «رئال مادريد» را ترك كند.
روز ۱۵ ژوئن سال ۱۹۹۵ تيم «رئال مادريد» برابر «رم» قرار گرفت و «بوتراگوئنو» براي آخرين بار به عنوان بازيكن تيم «رئال مادريد» ، در حالي كه «گورديو» و «هوگو سانچز» در كنار او توپ مي زدند، بازي كرد. اين بازي با نتيجه چهار بر يك به پايان رسيد و چهارمين گل را «اميليو» با ضربه پنالتي به ثمر رساند. وي سپس تا سال ۱۹۹۸ در باشگاه هاي مكزيك به بازي پرداخت.

نگاه
رئال مادريد در آستانه تحولات
حسن حيدري
آيا دوران اقتدار رئال ،تيم بزرگ مادريدي ها به پايان رسيده است؟ و اين تيم متمول كه افتخارات بي شماري را چه در اسپانيا و چه در اروپا به دست آورده به دوره نزول نزديك شده و ديگر رنگ جام هاي نقره اي را نخواهد ديد. پرافتخارترين تيم تاريخ جهان به كجا مي رود!
شرايط رئال در فصل پيش بسيار بحراني بود آنها هم در ليگ قهرمانان ناكام بودند و هم در رقابت هاي فوتبال اسپانيا جام را از دست دادند. از تيم كهكشاني پرز كه با سرمايه كلاني ستارگان دنيا را گردهم آورده بود اكنون تيم درجه دومي باقي نمانده است. بايد در انتظار اتفاقات روزهاي آينده بود. اين تيم خواهان اين است كه به اقتدار گذشته بازگردد. آنها براي فصل آينده قصد داشتند آنجلوتي را جانشين لوپزكارو كنند اما اين اولين جواب منفي بود كه ميلاني ها به آنها دادند. مقامات ميلان با پاسخ منفي خود به رئالي ها اجازه حضور مربي خود را در اين باشگاه ندادند.
رئالي ها در حال حاضر در حال رايزني براي حضور فابيوكاپلو در اين تيم هستند. البته تيم يوونتوس بررسي اين پيشنهاد را به پايان رقابت هاي ليگ ايتاليا موكول كرده است. رئال مادريد فصل آينده چشم به خريد تيري آنري ستاره تيم آرسنال دارد. البته آنها بايد جايگزيني هم براي زيدان ستاره بي بديل خود پيدا كنند كه از اين تيم خداحافظي كرده است.
البته براي خريد آنري رئال مادريد رقيبان سرسخت ديگري دارد. بارسلونا قهرمان اين فصل فوتبال لاليگا نيز درصدد خريد اين ستاره دنياي فوتبال است.
رئالي ها يك فرصت خوب براي شناخت بازيكنان برجسته فصل بعد خود در جام جهاني پيدا مي كنند. درخشش بازيكنان ساير كشورها اين فرصت را به رئال مادريد مي دهد تا با ارقام اغواكننده خود هر بازيكني را كه مي خواهد به خدمت بگيرد.
پاتريك ويرا بازيكن فرانسوي تيم يوونتوس يكي ديگر از گزينه هاي فصل آينده رئال مادريد مي باشد. اگرچه او يك هافبك با تكنيك يوونتوس است اما بعيد به نظر مي رسد او بتواند جانشين شايسته اي به جاي زيدان باشد. رخداد مهم ديگري كه تأثير زيادي در سرنوشت رئالي ها دارد انتخابات رياست باشگاه رئال مادريد است. كارلوس سانيز، آرتور بالدا سانو، رامون كالدرون و لورنزو سانز كانديداهاي اين انتخابات هستند كه به نظر مي رسد باتوجه به حمايت هيأت مديره از لورنزو سانز او رهبري آينده باشگاه رئال مادريد را برعهده بگيرد. به هر حال مجموعه رئال مادريد بدون شك فصل بعد قصد دارد تا در دو عرصه داخلي و خارجي به موفقيت برسد و ابزار لازم براي اين كار را دارد.
فرناندو مارتين رئيس موقت باشگاه رئال مادريد برخلاف ساير مديران اين باشگاه معتقد است بهترين گزينه براي رهبري رئال مادريد دل بوسكه بازيكن سابق و مربي اين باشگاه است.
مارتين در جلساتي دوستانه با دل بوسكه درمورد اتفاقات رخ داده در رئال ساعت ها به گفت وگو پرداخته و درمورد مربيگري رئال نيز با او صحبت كرده است.
وي عقيده دارد اصلي ترين هدف رئال مادريد براي موفقيت برقراري ارتباط صميمانه بين مربيان، بازيكنان و اعضاي باشگاه است تا آنها بتوانند بر هم تأثيرگذار باشند.

ورزش
اقتصاد
اجتماعي
سياست
فرهنگ
موسيقي
|  اقتصاد  |   اجتماعي  |  سياست  |  فرهنگ   |  موسيقي  |  ورزش  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |