شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۰۱ - Jun 3, 2006
فردا براي ۷ تا ۱۷ ساله ها در جوار حرم امام(ره) مسابقه عكاسي برپاست
ثبت يك فريم ياد و خاطره
006195.jpg
گروه ادب و هنر- الهام اناري: بچه هايي كه قصد دارند فردا يعني در روز رحلت رهبر انقلاب، به همراه بزرگترها، براي بزرگداشت سالروز رحلت حضرت امام(ره) به مرقد مطهر بروند مي توانند در يك مسابقه جالب عكاسي هم شركت كنند.
اما روال اين مسابقه از چه قرار است، اين مسابقه عكاسي به همت «انجمن عكاسان فردا» برگزار مي شود و البته اين مسابقه با امسال يازده سال است كه به طور مداوم برگزار مي شود.
اين انجمن، ايستگاه هاي عكاسي را در روز ۱۴ خرداد ماه در ضلع شمالي حرم مطهر امام(ره) برپا مي كند. كودكان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ ساله در اين روز از ساعت ۹ صبح تا يك بعدازظهر مي توانند به اين ايستگاه ها مراجعه كنند و با موضوع «ياد و خاطره امام(ره)» عكاسي كنند يعني ثبت يك فريم از مراسم بزرگداشت رحلت امام(ره).
منيره فاضل از روابط عمومي انجمن درباره مراحل اين مسابقه مي گويد: نيازي به همراه آوردن هيچ وسيله اي نيست، حتي بچه هايي كه تا به حال عكاسي نكرده اند نبايد نگران باشند چون توسط مربي و كمك مربي هاي مستقر در ايستگاه ها چند دقيقه به طور اجمالي آموزش مي بينند و بعداز آن عكاسي مي كنند. از سال گذشته دوربين ها ديجيتالي شده ولي تا دو سال قبل بچه ها با دوربين آنالوگ عكاسي مي كردند، اما دوربين ديجيتال اين امكان را به آنها مي دهد كه در همان لحظه ثبت عكس، آن را ببينند.
اين مسابقه عكس در سه گروه سني و به طور مجزا براي كودكان و نوجوانان دختر و پسر برگزار مي شود.
سه گروه سني به ترتيب از ۷ تا ۱۲ سال، از ۱۲ تا ۱۵ سال و از۱۵ تا ۱۷ سال است كه در ايستگاه هاي مختلف مستقر مي شوند يعني در مجموع ۶ ايستگاه وجود دارد و در هر ايستگاه يك مربي و يك كمك مربي، به بچه ها آموزش مي دهند و آنها را تا يافتن سوژه و عكاسي همراهي مي كنند، در هر ايستگاه نيز بين ۶ تا ۸ دوربين وجود دارد. روابط عمومي انجمن در پاسخ به اين سؤال كه چرا مسابقه را فقط براي گروه سني خاص و آن هم ۷ تا ۱۷ سال برگزار مي كنيد مي گويد: در اين سالهاست كه استعداد كودكان و نوجوانان شناسايي مي شود، آنها در اين سنين شايد هنوز علايق و استعدادهايشان را كشف نكرده اند و اين اقدام شايد فرصت كوتاهي باشد براي شناسايي بچه هايي كه در زمينه عكاسي استعداد دارند.
گذشته از اينها، اين مسابقه هم مثل هر مسابقه ديگري چند برنده دارد، برنده هاي اين مسابقه ۱۴ نفر هستند كه بعد از دسته بندي و داوري انتخاب مي شوند و اسامي برنده ها معمولاً يك ماه بعد از برگزاري مسابقه اعلام مي شود، ۳ برنده در هر گروه سني دختر و پسر و ۵ برگزيده.
در روز ۱۴ خرداد ماه نيز به غير از مسابقه عكاسي، نمايشگاهي نيز از عكس هاي سال گذشته برقرار است.
اما به غير از ۱۴ خرداد ماه، اين انجمن يك ايستگاه عكاسي ديگر نيز در روز ۲۲ بهمن برگزار مي كند، ايستگاهي در ضلع غربي ميدان آزادي و در مسير راهپيمايي.
اگر فردا در ايستگاه عكاسي رايگان ۱۴ خرداد شركت كرديد و صاحب يك خاطره خوب شديد، ايستگاه ۲۲ بهمن را هم فراموش نكنيد.

دكه
«به آذين» را چگونه شروع كنيم؟
006207.jpg
گروه ادب و هنر- كامران محمدي: حالا نزديك به يك ساعت است كه مي خواهم از «م.ا.به آذين» بنويسم و نمي دانم از كجا شروع كنم. از اينجا كه نام اصلي اش «محمود اعتمادزاده» بوده است و علت انتخاب «به آذرين» : «به آذين را من در سال ۱۳۲۲ هنگامي بر خود پسنديدم كه هنوز افسر نيروي دريايي بودم و نمي توانستم آشكارا در مطبوعات قلم بزنم. انضباط ارتشي مجازش نمي شمرد. اين نام نخستين بار در روزنامه «مردان كار» به كار رفت كه مهندس احمد زيرك زاده به راه انداخته بود... اين نام را من خود سكه زده ام. الگوي من در اين نامگذاري واژه «به دين» بود كه بر آن زردشتيان شناخته مي شوند. آذين همان آيين است به معناي دين؛ «به آذين» نيز همتاي «به دين» . اما پذيرش اين نام به هيچ رو از سر ايمان به دين آريايي زردشت نبود، هر چند كه تعهدي آرمان خواهانه با خود داشت. آيا من در زندگي دراز خود توانسته ام بدان وفادار باشم؟ نمي دانم. قضاوت با مردم است.» يا از اينجا كه به همراه جلال آل احمد در سال ۱۳۴۷ كانون نويسندگان ايران را به راه انداخت؟ از اينجا كه در سال ۱۳۱۱ به فرانسه اعزام شد و مدرك مهندسي دريايي اش را از دانشكده «برست» گرفت، يا از اينجا كه نخستين كتابش را با نام «پراكنده» در ۱۳۲۳ در آورد؟ از اينجا كه «به آذين» همان قدر كه مترجم بود، داستان نويس هم محسوب مي شد: دختر رعيت، آن طرف ديوار، مهره مار، خانه پدري، مهمان اين آقايان و ... يا از آثار ترجمه اي  اش: باباگوريو، زنبق دره، چرم ساغري و دختر عمو بت از شاهكارهاي بالزاك/ اتللو، هملت و شاه لير از شكسپر/ ژان كريستف و جان شيفته از رمان رولان/ دن آرام و زمين نوآباد از شولوخوف و ...؟
از اينجا كه در شهريور ۱۳۲۰ با تير متفقين مجروح شد و در تمام اين سالها تنها با دست راست به زندگي  اش ادامه داد... يا از اينجا كه «م.ا.به  آذين» ، پير ترجمه ايران، چهارشنبه، دهم خرداد ماه پس از ۹۲ سال زندگي، در بيمارستان آراد درگذشت.همين جا؛ فكر مي كنم از همين جا بايد شروع كنم...

روي آنتن
ويژه برنامه:  ويژه برنامه هاي شبكه خبر به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خميني(ره) و قيام پانزده خرداد اعلام شد.
«خورشيد» عنوان دو ويژه برنامه ۲۰ دقيقه اي است كه در گروه سياسي شبكه خبر تهيه و توليد شده است و به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خميني(ره) و قيام پانزده خرداد پخش مي  شود.
ارتباط مستقيم با حرم مطهر و ارتباط با دفاتر خبري خارج از كشور براي مصاحبه با انديشمندان و متفكران خارجي در مورد ويژگي هاي امام و انقلاب ايران از ديگر برنامه هاي شبكه خبر در ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه است.
مستند: مركز مستند سازي سيما ويژه برنامه هايي را به مناسبت سالگرد رحلت بنيانگذار انقلاب اسلامي   آماده پخش كرده است.
عنوان برنامه مستند تلويزيوني است كه به مناسبت هفدهمين سالگرد ارتحال حضرت امام خميني(ره) در مركز مستند سازي سيما توليد شده است و از شبكه سوم سيما پخش مي شود. اين برنامه به نويسندگي و كارگرداني دلارام كار خيران و تهيه كنندگي علي عسگري ورجاني به بررسي جنبه هاي مختلف شخصيت بنيانگذار انقلاب اسلامي از نگاه دانشجويان خارجي خواهد پرداخت.
هميشه محرمانه نيز عنوان مستند ديگري خواهد بود كه به مناسبت سالگرد قيام ۱۵ خرداد از شبكه سوم سيما پخش مي شود.
اين برنامه نيز به تهيه كنندگي و كارگرداني قاسم حسن پور به حوادث شهر قم از زبان پيرمردي كه در اين قيام خونين شركت داشته است مي پردازد.

برنامه
ديوار
گالري گلستان: نمايشگاه نقاشي معصومه عبيري نيا/ ۱۲ تا ۱۸ خرداد/ دروس، كماسايي، پلاك ۴۲/ تلفن: ۲۲۵۴۱۵۸۹
گالري سيحون: نمايشگاه نقاشي افسانه مقدم/ خيابان خالد اسلامبولي، كوچه چهارم، شماره ۳۰/ تلفن: ۸۸۷۱۱۳۰۵
گالري هفت ثمر: نمايشگاه عكاسي گلشن نژه/ ۱۲ تا ۱۷ خرداد/ خيابان مطهري، كوه نور، كوچه پنجم، پلاك ۲۵/ تلفن: ۸۸۷۳۱۴۰۳
نگارخانه كمال الدين بهزاد: نمايشگاه نقاشي هنرجويان بابك اطميناني/ از ۱۶ تا ۲۵ خرداد/ بلوار كشاورز، نبش ۱۶ آذر، پلاك ۳۱۲/ تلفن: ۸۸۹۶۰۴۵۳
نگارخانه گيتا: نمايشگاه نقاشي فرزانه نورزاد/ ۱۸ تا ۲۳ خرداد/ خيابان ظفر، اطلسي، كوچه ،۱۵ پلاك ۹۴/ تلفن: ۲۲۲۶۱۹۳۹
گالري خاك: نمايشگاه نقاشي كوروش شيشه گران/ تا ۲۴ خرداد/ خيابان شريعتي، دوراهي قلهك، بصيري، كوي ژيلا/ تلفن: ۲۲۶۰۵۴۶۵
صحنه
از خاك تا افلاك (كارگردان: محمود فرهنگ)/ محل اجرا: سالن اصلي/ زمان اجرا: ۲۰ / مدت: ۹۰ دقيقه / قيمت بليت: ۴۰۰۰تومان
امشب بايد بميرم (كارگردان: نصرالله قادري)/محل اجرا: تالار چهارسو/ زمان اجرا: ۱۹ / مدت:۹۰ دقيقه / قيمت بليت: ۲۵۰۰ تومان
روز تولدت را به يادآور(كارگردان: محمد عباسي) /محل اجرا: تالار سايه / زمان اجرا: ۱۸/ مدت: ۵۰ دقيقه/ قيمت بليت: ۲۵۰۰ تومان
ركاب(كارگردان: عزت الله مهرآوران) محل اجرا: تالار قشقايي/ زمان اجرا:
۲۰/ مدت: ۵۰ دقيقه / قيمت بليت: ۲۵۰۰ تومان
دو متر در دو متر جنگ(كارگردان: نيما دهقان)/ محل اجرا: تالار كوچك/ زمان اجرا: ۳۰:۱۹ / مدت: ۵۰ دقيقه/ قيمت بليت: ۲۰۰۰ تومان
مثل سوسوي فانوس آويخته (كارگردان: علي فرضاك)/ محل اجرا: تالار نو/ زمان اجرا: ۱۵:۱۹ /مدت: ۶۰ دقيقه/ قيمت بليت: ۲۰۰۰ تومان
آخرين جشن (كارگردان: حميد ابراهيمي)/ محل اجرا: تالار سايه/ زمان اجرا: ۱۵:۲۰/ مدت: ۷۰ دقيقه/ قيمت بليت: ۲۵۰۰ تومان
قدم زدن روي ابر با چشمان بسته (كارگردان: آروند دشت آراي)/ محل اجرا: تالار قشقايي/ زمان اجرا: ۱۸/ مدت: ۶۰ دقيقه/ قيمت بليت: ۲۵۰۰ تومان
جاده اي به سوي كعبه (كارگردان: سعيده آجربنديان)/ محل اجرا: خانه نمايش اداره تئاتر/ زمان اجرا: ۱۸/ مدت: ۶۰ دقيقه/ قيمت بليت: ۲۰۰۰ تومان
درام هاي زندگي (كارگردان: بابك محمدي)/ محل اجرا: سالن اصلي فرهنگسراي نياوران/ زمان اجرا: ۱۹/ مدت اجرا:  ۸۰ دقيقه/ قيمت بليت: ۳۰۰۰ تومان
آقاي كفاش و خانم همسايه (كارگردان: امير مشهدي عباسي)/ محل اجرا: تالار هنر/ زمان اجرا: ۳۰:۱۷/ قيمت بليت: ۱۰۰۰ تومان

اولين پوستر «كينه۲»
006201.jpg
گروه ادب و هنر- پوستر و آگهي تبليغاتي فيلم ترسناك و دلهره آور «كينه ۲» بر روي اينترنت قرار گرفت. اين فيلم كه آماده نمايش عمومي شده است، به احتمال زياد اواخر فصل تابستان به روي پرده سينماها مي رود.
به نوشته سايت كونگ فو سينما، تاكاشي شيموزي كارگردان فيلم گفته است كه جديدترين ساخته اش حداقل ۳ پوستر سينمايي متفاوت خواهد داشت. كساني كه آگهي تبليغاتي فيلم را ديده اند مي گويند كه «كينه ۲» فيلم بسيار هيجان انگيزي است. خط اصلي قصه فيلم افشا نشده است، اما شنيده مي شود كه نفريني كه در قسمت اول فيلم گريبان ساكنين يك خانه را گرفت، در قسمت دوم به شكل تازه اي به سراغ قربانيان جديد و بخت برگشته خود مي آيد.
شيموزي نسخه هاي دوباره سازي شده آمريكايي «كينه» ۱ و ۲ را بر اساس فيلم هاي ژاپني معروف و پرفروش خود به همين نام كارگرداني كرده است. اما اين فيلمساز ژاپني مي گويد كه خط اصلي قصه قسمت دوم نسخه آمريكايي، تفاوتهاي آشكاري با قصه قسمت دوم ژاپني آن دارد. در قسمت دوم اديسن چن نقش اصلي ماجرا را بازي مي كند و سارا ميشل گلر بازيگر اصلي قسمت اول، در كار تازه به عنوان بازيگر مهمان ظاهر شده است.
«كينه» دو سال قبل در جشنواره بين المللي فيلم فجر به نمايش درآمد.

ديدار زودهنگام با «سوپرمن»
006198.jpg
گروه ادب و هنر- سوپرمن تصميم گرفته است كه زودتر از زمان تعيين شده به سمت سالن هاي سينماها پرواز كند.
كمپاني پارامونت تازه ترين محصول سينمايي خود «سوپرمن برمي گردد» را ۲ روز زودتر از تاريخ اعلام شده اكران عمومي مي كند.
به نوشته آسوشيتدپرس، قرار بود كه قسمت چهارم فيلم ژوئن به روي پرده سينماها برود. اما در شرايط تازه فيلم روز چهارشنبه ۲۸ ژوئن به نمايش درمي آيد. اين تاريخ يك هفته قبل از تعطيلات روز چهارم ژولاي- روز استقلال آمريكا- است. هدف از اكران زودتر فيلم بهره گيري از فضاي تعطيلات روز استقلال براي فروش بيشتر آن است.
قسمت چهارم فيلم حدود بيست سال بعد از موفقيت قسمت سوم آن ساخته مي شود.
فلج شدن كريستوفر ريو (بازيگر نقش سوپرمن) در دهه هشتاد باعث توقف توليد فيلم شد. كمپاني پارامونت در طول اين سالها به دلايل مختلف نتوانست قسمت تازه اي از فيلم را جلوي دوربين ببرد.
نقش مرد آهنين پرنده اي در قسمت جديد باندون روث بازي مي كند. او روزنامه نگاري بي دست و پا به نام كلارك است كه در مواقع بروز خطر تبديل به سوپرمن مي شود.
كوين اسپيسي بازيگر اسكار گرفته سينما در فيلم نقش دشمن سرسخت سوپرمن را دارد. برايان سينگر كارگردان «سوپرمن برمي گردد» است.

«فنا» و صندلي هاي پر سينماها
006204.jpg
گروه ادب و هنر- سينماهاي هند با نمايش عمومي درام جوان پسند و رومانتيك «فنا» نفس راحتي كشيدند. اين فيلم كه لقب يك كار پرفروش را گرفته است، افتتاحيه اي عالي و غيرقابل تصور داشته است.
به نوشته سايت اينديا اف ام، «فنا» در اولين هفته نمايش صدرنشين جدول هفتگي فروش سينماها شد. مالكين سالنهاي سينماها در سراسر هند مي گويند، طي ۳ ماه اخير «فنا» اولين فيلم هندي است كه توانسته تمام صندلي هاي سينماها را پر كند.
پيش بيني مي شود اين فيلم تبديل به يكي از پرفروش ترين محصولات تاريخ سينماي اين كشور آسيايي شود.
«فنا» كه در عين حال از حال و هوايي دلهره آور برخوردار است، كاجول و عامرخان را در نقشهاي اصلي دارد. اين فيلم اولين كار كاجول در سه سال اخير و بعد از ازدواج با آجي ديوگان است، او كه در اين مدت سرگرم نگهداري از دختر كوچك خود بود، در فيلم نقش يك جوان نابينا را بازي مي كند.
بقيه فيلم هاي جدول هفتگي عبارتند از: ۲ -محله چيني ۳۶ (آكشي كانا)، فروش متوسط، ۳ _ گنگستر (عمران هاشمي)، بالاي متوسط، ۴ _ تام، ديك و هري (دينوموره آ)، فروش كم، ۵ _ آنكاهي (آفتاب شيوداساني) كم فروش.

جشنواره
هنرهاي تجسمي مقاومت در تهران
نخستين  جشنواره  ملي  هنرهاي  تجسمي  مقاومت،  امسال  در تهران  برگزار مي شود.مدير عامل  انجمن  هنرهاي  تجسمي  انقلاب  اسلامي و دفاع  مقدس  گفت:  اين  جشنواره  در رشته  هاي  هنري ، گرافيك ، نقاشي ، حجم ، كاريكاتور، انيميشن ، هنر مفهومي  و عكاسي  با موضوع  مقاومت  و ايثار و فداكاري  آغاز به  كار خواهد كرد.عليرضا عاقل  زاده  هدف  از برگزاري  جشنواره  ملي  هنرهاي  تجسمي  مقاومت  را انتقال  ارزش هاي  انقلاب  اسلامي  و دفاع  مقدس  به  نسل  جوان  اعلام  و پيش بيني كرد در سال  آينده  نيز جشنواره  بين  المللي  مقاومت ، ايثار و فداكاري  با حضور هنرمندان  بين  المللي  برگزار خواهد شد.
وي  همچنين  از اختصاص ۴۰۰ ميليون  تومان  اعتبار براي  اجراي  طرح هاي  امسال انجمن  هنرهاي  تجسمي  انقلاب  اسلامي و دفاع  مقدس  خبر داد.
مدير عامل  انجمن  هنرهاي  تجسمي  انقلاب  اسلامي  و دفاع  مقدس،  برگزاري  كارگاه هاي  نقاشي  در مناطق  مرزي  را از ديگر برنامه هاي  اين  انجمن  برشمرد.

جدول هاي اعداد
حل جدول شماره ۸۸
اعداد ۱ تا ۹ را در هر يك از سطرها و ستون ها و مربع هاي كوچك ۳ در ۳ طوري قرار دهيد كه فقط يك بار تكرار شود .پاسخ جدول را فردا در روزنامه ملاحظه خواهيد كرد.
006216.jpg
006219.jpg

بازي
Ecco
سيستم:PS2
سبك : ماجرايي
006222.jpg
اين بازي زيبا و تماشايي، ادامه اي بر ماجراي Ecco دافين از روي كنسول ۱۶ بيتي سگاست كه ابتدا براي كنسول دريم كست ساخته شده بود و بعدها براي PS2 هم به بازار آمد. اگر از بازيكنان با سابقه باشيد Ecco سگا را به خاطر داريد در آن بازي دو بعدي زيبا شما هدايت Ecco را در اختيار داشته باشيد و بايد در دو شماره ماجراهاي او را دنبال مي كرديد. فضاسازي هاي خوب بازي و موسيقي تأثيرگذار آن، Ecco را به اثري به يادماندني تبديل كرده بود.
نسخه دريم كست (و حالا PS2) تبديلي بسيار زيبا و كامل از اين بازي به درون دنياي سه بعدي است. در اين بازي كنترل Ecco در دنياي زير آب كه به زيبايي هر چه تمامتر كار شده در اختيار شماست. باز هم با توليد فركانس مي توانيد با ساير دلفين ها، والها و موجودات ديگر زير آب ارتباط برقرار كنيد. معماها بسيار جالب و به سبك و سياق بازي هاي قبل كلاسيك و بسيار جذاب تر كار شده اند اما چيزي كه از همه جالب تر است فضا سازيهاي بي نظير و نورپردازيهاي زيباي دنياي زير آب است كه شما را تحت تأثير قرار خواهد داد.
اگر چه بازي مربوط به سالهاي اول ظهور PS2 است اما گرافيك و نورپردازي بازي چيزي از بسياري از بازي هاي حال حاضر كم نداشته و در برخي موارد از آنها جلوتر و كامل تر به نظر مي رسد. Ecco تجربه بسيار جالبي براي علاقمندان سبك ماجرايي است.
X-Men :The Game
سيستم:PC, PS2, Xbox
سبك : اكشن سوم شخص
006225.jpg
اين بازي جديدترين عنوان ساخته شده بر مبناي كميكهاي معروف سري مارول يعني X-Men است. از جمله عناويني است كه تاكنون بازي هاي بسياري بر اساس آنها ساخته شده است. اما تاكنون عنوان موفقي از روي اين سري ساخته نشده است.
X-Men هم از اين داستان مستثني نيست. در اين بازي شما در مرحله كنترل يكي از افراد X-Men را در اختيار داريد. مبارزات با همان حال و هواي كميك مانند برگزار مي شود و شما بايد با تركيب دكمه ها و اجراي چند ضربه، حريف را از پا درآوريد ضمن اينكه هر يك از افراد گروه هم قابليت و قدرت منحصر به فردي دارد كه در هر مرحله با تكيه بر آن قدرتها بايد در مرحله پيش برويد.
گرافيك بازي چندان قوي و با جزئيات كار نشده است و دموها با حالت عكس و به صورت همان صفحات كميك راوي داستان بازي (كه احتمالاً بر اساس فيلم جديد X-Men ساخته شده) است. در انتهاي هر مرحله با استفاده از امتيازات كسب شده در طول بازي مي توانيد قابليت هاي منحصر به فرد شخصيت مورد كنترل خود را افزايش دهيد.
استفاده از قابليت هاي منحصر به فرد هر شخص X-Men در مراحل بازي را مي توان بهترين نقطه قوت اين بازي دانست.
Hit man : Blood Money
سيستم:PC, PS2, Xbox 360
سبك : اكشن - ماجرايي سوم شخص
006228.jpg
چهارمين قسمت از سري معروف و محبوب Hit man پس از چند بار در زمان عرضه، سرانجام وارد بازار شده Blood Money همان فرمول سابق سري را تكرار مي كند. عامل ۴۷ مجدداً به استخدام افراد مختلف در آمده و به نابود كردن دشمنان افراد مختلف مي پردازد. Blood Money بيشتر تمركز به مفرح بودن بازي قرار داده است و انصافاً اين كار را به خوبي انجام داده است.
در اين بازي شما بصورت كاملاً خطي جلو مي رويد. برخلاف ساير نسخه هاي اين سري كه براي انجام مأموريت از چند راه مختلف مي توان وارد شد، در Blood Money انجام مأموريت ها تقريباً خطي هستند و شما بايد روي يك روال خاص را تا پايان مأموريت دنبال كنيد. اما اولين چيزي كه در بازي توجه شما را جلب مي كند، گرافيك بسيار خوب (و در نسخه PC ذخيره كننده) بازي است.حتي كنترل بسيار قوي و با جزئيات كار شده اند، نورپردازي و حالت سايه پردازي بازي بسيار خوب و قابل توجه طراحي شده اند. حتي كنترل بازي نسبت به شماره هاي قبل بهتر و ساده تر شده است. شما در هر حالت مي بينيد كه براي چه عملي بايد از كدام كليد استفاده كنيد.نحوه حركات عامل ۴۷ هم بسيار طبيعي تر و بهتر شده اند. راه رفتن، خم و راست شدن و ساير حركتهاي عامل ۴۷ از نسخه هاي قبلي بهتر و نرم تر انجام مي شوند. موسيقي و صداگذاري بازي مثل قسمت هاي قبلي خوب كار شده اند. در حين بازي موسيقي مناسب با حال و هواي مرحله در طول بازي جريان دارد. Blood Money كار بسيار خوبي در سري Hitman به شمار مي آيد.
Desperados : Coopre’s Revenge
سيستم:PC
سبك : استراتژي- اكشن
006231.jpg
اولين نسخه اين بازي تا مدتها تنها رقيب هم سبك بازي معروف Commandos بود. در آن بازي كه به سبك وسترن غرب وحشي بود، شما در نقش جان كوپر هفت تيركش، رهبري گروهي از افراد با توانائيهاي مختلف را بر عهده داشتيد. Coopre’s Revenge ادامه داستان نسخه اول Desperados : Most wanted Dead or Alive است. در اين بازي شما نقش جان كوپر را مجدداً بر عهده داريد كه بايد پرده از رازي كه به برادرش مربوط مي شود بردارد. اولين چيزي كه توجه شما را جلب مي كند، گرافيك زيبا و پر از جزئيات سه بعدي ساخته شده بازي است. فضاهاي قديمي و كلاسيك غرب وحشي به زيبايي در اين بازي بازسازي شده اند (برخلاف آنچه كه در Strike Force از سري كماندوز ديديم).
در هر مرحله شما با هدايت افراد مختلف گروه جان كوپر بايد به مقصدتان برسيد. هر يك از افراد گروه قابليت منحصر به فردي دارد و در جاي بخصوصي مورد استفاده قرار مي گيرد از اين بابت بازي هنوز حال و هواي استراتژي را حفظ كرده است. اما كنترل بازي بزرگترين ايراد و نقطه ضعف بازي محسوب مي شود. عدم دقت كافي در تيراندازيها و كنترل بد در حالت سوم شخص از جمله نكات آزار دهنده بازي به حساب مي آيند كه حسابي توي ذوق مي زنند. اما به هر حال انتقام كوپر ادامه جالبي براي Desperados است كه تجربه جالب ديگري در غرب وحشي است.

راهنما
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |