دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۸۷ - Sep 18, 2006
ليگ برتر انگليس
پيروزي چلسي در استمفورد بريج مقابل ليورپول
017400.jpg
گروه ورزشي - تيم فوتبال چلسي روز گذشته موفق شد در هفته پنجم ليگ برتر انگليس مقابل ليورپول به پيروزي برسد.
مدافع عنوان قهرماني در اين بازي در دقيقه ۴۲ توسط ديديه دروگبا به گل رسيد.
دروگبا روي پاس لمپارد تنها گل اين بازي را درون دروازه ليورپول جاي داد. مهمترين حادثه بازي در نيمه دوم اخراج ميشائيل بالاك بازيكن آلماني چلسي بود كه به دنبال درگيري با يكي از بازيكنان ليورپول از داور كارت قرمز دريافت كرد. با اين پيروزي تيم چلسي با ۱۲ امتياز در مكان سوم جدول قرار گرفت. ليورپول نيز با ۴ امتياز دوازدهم است. بدين ترتيب سيزدهمين رويارويي مورينيو و بنيتس از سوم اكتبر سال ۲۰۰۳ به سود چلسي خاتمه يافت.

واليبال جوانان آسيا تهران
قطر حريف امروز ايران در راه سرگروهي
حضور ايران در مرحله نيمه نهايي قطعي شد
017334.jpg
گروه ورزشي علي شاكري: تيم واليبال جوانان ايران با پيروزي دوم خود در دور دوم رقابت هاي جوانان آسيا (انتخابي جهان) حضورش را در مرحله نيمه پاياني قطعي ساخت. چين تايپه بر خلاف چين تيم ايران را سخت آزار داد و به راحتي تسليم نشد. بازي دو تيم به نوعي تداعي كننده فينال 8 سال پيش بود كه در دوره نهم تيم ايران در سال 1998 با غلبه بر اين تيم نخستين قهرماني خود را در آسيا نوبر كرد. از آن دوره به بعد بود كه تيم ايران همواره در كورس قهرماني ظاهر شد و توانست با دو قهرماني، يك نايب قهرماني يك مقام سومي جايگاه ممتازي را براي خود در اين رده سني در آسيا رقم بزند. چين تايپه با حربه سرعت از ست دوم به تيمي خطرناك مبدل شد و هيچ نشاني از آن تيم پراشتباه ست اول نداشت. البته تيم ايران فرصت بازيابي را به تايپه در ست دوم داد. بي تفاوتي بازيكنان ايران در دريافت و دفاع روي تور موجب شد تا چين تايپه از لاك بي تفاوتي بيرون آيد و به سختي حاضر به پذيرش شكست مقابل تيم ايران شود.
ايران 3 چين تايپه يك
گيم ها (18-25، 25-22، 18-25، 15-25)
داور اول: حامد عبدالنبي (بحرين)
داور دوم: پوم دوانگ (تايلند)
تيم ايران در بازي با چين تايپه يك تغيير نسبت به روز بازي با چين داشت. علي نجفي با قرارگرفتن در تركيب اصلي جانشين مصطفي شريفات شد. تيم ايران در ست اول با اشتباهات پياپي حريف در زدن سرويس به پيروزي بدون دردسر رسيد. ست دوم هم تا لحظات پاياني به دلخواه ايران پيش مي رفت و تيم ايران با كنترل بازي حريف را در ميدان اداره مي كرد. همه مشكلات در دقايق پاياني بازي بروز يافت. بي تفاوتي بازيكنان ايران در دفاع روي تور و دريافت و اشتباهات كادر فني موجب شد تا چين تايپه خود را در ميدان پيدا كند. تساوي در امتياز 20 اين امكان را به حريف داد تا در ميان ناباوري و التهاب بازيكنان ما پيروز ميدان شوند، تازه تيم ايران بسيار خوش اقبال بود كه در ست هاي سوم و چهارم توانست بار ديگر در سايه آرامش برتري خود را بر تايپه ديكته كند.
در بازي ديروز سيد محمد موسوي بازگشت به موقعي به بازي داشت. او كه در بازي با چين دور از اندازه هاي واقعي خود نشان داده بود در مصاف با تايپه امتيازات باارزشي براي تيم و آن هم در لحظات گره خورده بازي گرفت. بعد از او هم مي توان از منصور زادون، صابر نريمان نژاد به نيكي ياد كرد. ايران امروز با قطر روبه رو مي شود. تيمي كه دو سال پيش در قطر با شكست برابر ايران از رسيدن به ديدار نهايي بازماند.
در حاشيه
پخش مستقيم تلويزيوني ديدار پرسپوليس برق شيراز ديروز باعث شد تا بازي ايران و چين تايپه يك ساعت جلو بيفتد. با توجه به بازي روز پنج شنبه استقلال و فجرسپاسي و همزماني آن با بازي فينال جوانان آسيا از سوي كميته برگزاري مسابقات برنامه بازيهاي روز پاياني تغيير كرد. براساس تصميمات جديد بازي پاياني ساعت 16 و بازي رده بندي ساعت 14 انجام خواهد شد.
*مسئوليت اجراي برنامه اختتاميه و توزيع جوايز بر عهده محمود حداد گذاشته شد. حداد رئيس كميته واليبال ساحلي ايران و آسياست كه از سوي داورزني سرپرست فدراسيون واليبال مأمور اجراي اين برنامه شد.
برنامه بازيهاي امروز
سالن واليبال
ساعت 11 : چين چين تايپه
ساعت 14: هندوستان استراليا
ساعت 17: ايران قطر
ساعت 19: كره جنوبي ژاپن

علي پاكيزه جم:
رضازاده و نصيري نيا در آمادگي مطلوبي قرار دارند
017325.jpg
گروه ورزشي- محمدرضا منصوريان: در فاصله 10 روز تا شروع رقابت هاي وزنه برداري قهرماني جهان در كشور دومنيكن علي پاكيزه جم مربي تيم ملي وزنه برداري با اعلام اين كه اكثريت وزنه برداران حاضر در اردوي تيم ملي در شرايط آمادگي كامل قرار دارند اظهار داشت: در اين فاصله كوتاه تا شروع مسابقات برنامه هاي ويژه اي را براي ملي پوشان در نظر گرفته ايم كه مطمئناً براي افزايش آمادگي آنها بسيار موثر خواهد بود.وي با اشاره به اين كه خوشبختانه مشكلات روحي حسين رضازاده برطرف شده گفت: رضازاده در حال حاضر در شرايط بسيار خوبي بسر مي برد و از شانس فراواني براي تكرار مقام قهرماني خود در جهان برخوردار است.پاكيزه جم وضعيت آمادگي شاهين نصيري نيا را هم مطلوب توصيف كرده و افزود: نصيري نيا در آخرين ركوردگيري تيم ملي از همه بهتر بود.
برخواه : هدفم كسب مدال در دوحه است
محمدحسين برخواه دارنده مدال برنز جهان كه قرار است در مسابقه هاي جهاني دومنيكن در يك وزن بالاتر در وزن 85 كيلوگرم وزنه بزند مي گويد: در چند روز اخير تمريناتم خوب بوده و به ركوردهاي نسبتاً خوبي هم رسيده ام. فكر مي كنم در مسابقه هاي جهاني ركوردهاي قابل قبولي داشته باشم.
وي با اشاره به اينكه در رقابت هاي دومنيكن از شانس كمي براي كسب مدال برخوردار هستم افزود: هدف اصلي ام در سال جاري كسب مدال از بازي هاي آسيايي دوحه است.

ناظر فدراسيون قايقراني:
تيم قايقراني ايران براي بازيهاي دوحه
هيچ شانسي ندارد
گروه ورزشي در حالي كه تيم قايقراني ايران از جايگاه خوبي در رقابتهاي برون مرزي برخوردار است و تاكنون موفق به كسب مدال هاي متعددي شده است، اما ناظر فدراسيون قايقراني در تازه ترين اظهار نظر خود در آستانه بازيهاي 2006 دوحه گفته است كه اين تيم هيچ گونه شانسي براي دريافت مدال ندارد.
ناصر طالبي در اين باره توضيح داده است: آخرين آناليز از تيم ملي قايقراني پس از تورنمنت بين المللي مجارستان انجام شد اما نتايج نشان مي دهد كه احتمال كسب مدال در دوحه را نداريم.وي افزود: تيم بانوان فاقد هرگونه شانس هستند و در 500 متر كاياك حتي در رده بندي هم قرار نخواهد گرفت.
وي درباره تنها موادي كه شايد ايران بتواند در آنها مدال بياورد گفت: 3 ماده 1000متر يك نفره، 1000 متر دو نفره و 500 متر 2 نفره كاياك احتمال مدال آوري دارد.

تيم ملي تيراندازي راهي چين مي شود
گروه ورزشي- تيم ملي تيراندازي با كمان ايران براي حضور در مسابقات جهاني چين در دو رشته كمان ريكرو و كامپوند در هفته اول مهرماه عازم چين مي شود.
اين تيم متشكل از ميلاد وزيري، كيوان رياضي مهر، حمزه صفايي، رمضانعلي سالك، نجمه آبتين، سعيده اعرابي، سميه جوانمرد و نازيلا مرداني در رشته ريكرو و رضا زماني نژاد، پرويز صادقي، محمدرضا حكيمي نيا، سكينه قاسم پور، محبوبه شهرياري، كامرين مرهاشمي و انسيه سينايي در رشته كامپوند است كه از دوم مهرماه، تهران را به مقصد چين ترك خواهد كرد.
اين مسابقات داراي رنكينگ جهاني و از اهميت ويژه اي برخوردار است و مسابقات از روز چهارم مهرماه در شهر شانگهاي چين برگزار خواهد شد.
تيم ملي ايران جهت كسب آمادگي بيشتر براي بازيهاي دوحه راهي اين مسابقات مي شود.

تركيب نهايي تيم شطرنج ايران در دوحه مشخص شد
گروه ورزشي- تركيب تيم شطرنج مردان و زنان ايران براي حضور در بازي هاي آسيايي 2006 دوحه مشخص شد.
براي شناخت نماينده دوم شطرنج مردان ايران به دوحه، مرادي و مرتضي محجوب در يك مسابقه دوجانبه در 6 دور به رقابت پرداختند و در پايان مرادي با كسب 4 امتياز از 6 بازي جواز حضور در بازي هاي دوحه را كسب كرد.
پيش از اين هم آتوسا پوركاشيان و احسان قائم مقامي به عنوان نمايندگان اعزامي ايران به اين بازي ها معرفي شده بودند. به اين ترتيب تيم شطرنج ايران متشكل از 2 مرد و يك زن براي نخستين بار در دوحه حضور خواهند يافت.

خبرهاي فوتبال جهان
رضايت ردنپ از پورتسموث
017337.jpg
گروه ورزشي - مريم دري منش: هري ردنپ سرمربي باشگاه پورتسموث انگليس پس از پايان هفته پنجم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر گفت كه از عملكرد بازيكنان تيمش رضايت كامل دارد.
وي پس از پيروزي يك بر صفر تيمش در مقابل چارلتون اتلتيك اظهار داشت: فصل گذشته از مجموع 37 بازي فقط 38 امتياز كسب كرديم، درحالي كه در اين فصل در پنج بازي اول موفق به كسب 13 امتياز شده ايم و اين نشان مي دهد كه تيم ما رو به پيشرفت است. البته هنوز راه درازي درپيش داريم و بايد تلاش بيشتري براي موفقيت و جبران نتايج ضعيف فصل گذشته داشته باشيم.
شكست بايرن و اظهارات ماگات
017328.jpg
در هفته چهارم رقابت هاي بوندسليگا، بايرن مونيخ اولين شكست خود در اين فصل را پذيرا شده و دو بر يك نتيجه را به آرمينيابيله فلد واگذار كرد.
فليكس ماگات، سرمربي بايرن پس از اين ديدار گفت: بازي را خوب شروع كرديم و يك بر صفر نيز جلو افتاديم. اما در نيمه دوم بيله فلد سوار بر بازي شد و توانست روي دو ضربه ايستگاهي دروازه ما را باز كند. علت شكست ما حضور در ليگ قهرمانان اروپاست. زماني كه ما در جام هاي اروپايي بازي مي كنيم، تيم هاي ديگر خود را براي ديدارهاي بعدي آماده مي كنند. البته تصور مي كنم ديگر اينگونه متحمل شكست نشويم.
عربستان سعودي قهرمان فوتبال معلولان ذهني جهان
017331.jpg
جام جهاني فوتبال معلولان ذهني به پايان رسيد و تيم عربستان سعودي قهرمان جهان شد. در فينال اين رقابت ها در لوركوزن آلمان تيم سعودي موفق شد در ضربات پنالتي با نتيجه 5 بر 3 تيم هلند را با شكست مواجه سازد.
در ديدار رده  بندي اين مسابقات نيز تيم فوتبال معلولان ذهني آلمان تحت رهبري ويلي بروير موفق شد با نتيجه 4 بر صفر بر تيم آفريقاي جنوبي پيروز شده و به مانند تيم ملي فوتبال آلمان كه دو ماه قبل مقام سوم جام جهاني را كسب كرده بود، عنوان سومي اين رقابت ها را از آن خود كند.
مصدوميت شديد هارگريوز
017340.jpg
در ديدار اين هفته بايرن مونيخ در مقابل آرمينيابيله فلد در هفته چهارم بوندسليگا، ساق پاي اوون هارگريوز، بازيكن انگليسي بايرن شكست و به نظر مي رسد با هفته ها دوري از مسابقات مواجه شود. اين اتفاق در دقيقه 23 اين ديدار و در اثر برخورد وي با بازيكن حريف روي داد.
هارگريوز 25 ساله در ليگ قهرمانان اروپا و در بازي مقابل اسپارتاك مسكو بهترين بازيكن آن ديدار شناخته شد كه با نتيجه چهار بر صفر به سود بايرن پايان گرفت.
بكهام در انديشه بازگشت
017322.jpg
ديويد بكهام فوق ستاره انگليسي رئال مادريد در تلاش براي حضور مجدد در تيم ملي انگليس است. وي گفت: من هنوز كناره گيري خود از تيم ملي را اعلام نكرده ام چون مي خواهم باز هم در اين تيم بازي كنم. مربي جديد تيم ملي اين كشور، استيومك لارن پس از حذف انگليس از مرحله يك چهارم نهايي جام جهاني نام او را از فهرست تيم ملي خط زد. بكهام كه 94 بازي ملي در كارنامه خود دارد گفت: مك لارن تصميم خود را گرفته ولي من مي خواهم عكس نظرات او را ثابت كنم. مي خواهم تعداد بازي هاي ملي ام را به 100 رسانده و به تيم ملي كشورم كمك كنم تا قهرمان اروپا شود.

نتايج رقابتهاي ليگ تكواندو بانوان ايران
گروه ورزشي مريم رضايي: با حضور 9 تيم مسابقات ليگ تكواندو بانوان باشگاههاي كشور در سالن حجاب شهرستان بيرجند پيگيري شد.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون تكواندو، در پايان مسابقات هفته ششم اين نتايج بدست آمد: دانشگاه آزاد اسلامي 7 ، كاشي نيلوفر يك، راه آهن كشور يك ، هيأت گيلان 7، خراسان رضوي يك ، پارس كوپال اصفهان 7.نتايج هفته هفتم اين ديدارها هم چنين بود: مجتمع فرهنگي ورزشي جوانه۴ - هيأت گيلان ،۴ دانشگاه آزاد اسلامي 6 - چهار محال و بختياري 2، راه آهن كشور يك- پارس كوپال اصفهان 7، ليان بوشهر صفر - چهار محال و بختياري 8، خراسان رضوي 8 - ليان بوشهر صفر.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |