سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۵۰ - Dec 5, 2006
رهبر معظم انقلاب:
ايستادگي مسلمانان، مانع از جولان
قدرتهاي استكباري خواهد شد
گروه سياسي- حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار آقاي الحاجي يحيي جامه رئيس جمهوري گامبيا و هيأت همراه با اشاره به موقعيت حساس جغرافيايي و سرمايه هاي عظيم كشورهاي اسلامي تصريح كردند: دولت هاي اسلامي و ملت هاي مسلمان بايد با توجه به وجه قوت خود يعني هويت جمعي امت اسلامي و با استفاده از ظرفيت هاي بالقوه، مشكلات جهان اسلام را، خود حل و فصل كنند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به ظرفيت هاي موجود در جهان اسلام تصريح كردند: اگر به امت اسلامي و همه امكانات و توانايي هاي آن به صورت جمعي و در كنار هم نگاه شود، مسلمانان و دولت هاي اسلامي در همه جا احساس قدرت خواهند كرد و مي توانند بر مشكلات فايق آيند.
ايشان بر اهميت وحدت و كمك به يكديگر و همكاريهاي بين المللي ميان دولت هاي اسلامي و ملت هاي مسلمان تأكيد كردند و افزودند: ايستادگي مسلمانان بر مباني اسلام و استقلال كشورهاي اسلامي مانع از جولان قدرت هاي استكباري خواهد شد.حضرت آيت الله خامنه اي ضمن تمجيد از تلاش دولت گامبيا براي اجراي احكام اسلامي تصريح كردند: نگاه ما به آفريقا، نگاه برادرانه است و اميدواريم سطح روابط جمهوري اسلامي ايران و گامبيا روز به روز گسترش يابد.در اين ديدار كه رئيس جمهوري كشورمان نيز حضور داشت، رئيس جمهور گامبيا با تأكيد بر نقش مهم جمهوري اسلامي ايران در جهان افزود: نظام اسلامي ايران موجب تقويت قدرت اسلام و مسلمانان در جهان است.وي با تشريح وضع كنوني آفريقا و دستاوردهاي دولتش افزود: آماده ايم روابط خوب دو كشور را مستحكم تر كنيم.

در بيانيه مشترك ايران و گامبيا مطرح شد:
مسأله هسته اي ايران بايد از راه مذاكره حل شود
004686.jpg
جلسه 1+5 در پاريس
گروه سياسي- امروز مديران سياسي پنج عضو دائم شوراي امنيت شامل انگليس، چين، فرانسه، روسيه و آمريكا به علاوه آلمان و يك نماينده از سوي خاوير سولانا، هماهنگ كننده سياست خارجي اتحاديه اروپا در نشستي در پاريس گرد هم مي آيند تا تلاش كنند از ميزان اختلافات خود بر سر قطعنامه ضد ايراني پيشنهادي اروپا بكاهند.فارس اين خبر را به نقل از سخنگوي وزارتخانه هاي خارجه فرانسه و آلمان منتشر كرد.
ايسنا: محمود احمدي نژاد صبح ديروز در سومين روز از سفر رئيس جمهور گامبيا به جمهوري اسلامي ايران، در پاسخ به پرسشي درباره سطح روابط دو كشور ايران و گامبيا گفت: روابط بين دو كشور و ملت، روابطي دوستانه، عميق، پايدار و گسترده مي باشد و هر دو كشور داراي ديدگاه هاي مشترك و اشتراك نظر در مسايل منطقه اي و بين المللي هستند.همچنين الحاجي يحيي جامه نيز در پاسخ به پرسشي درباره ارزيابي سفر خود به تهران گفت: از دوست و برادر عزيزم آقاي دكتر احمدي نژاد و دولت و ملت ايران تشكر مي كنم و به خاطر فرصتي كه فراهم شد تا به كشور جمهوري اسلامي ايران سفر كنم سپاسگزارم.
امضاي دو سند همكاري
جمهوري اسلامي ايران و جمهوري گامبيا صبح ديروز با امضاي 2 سند همكاري، بر توسعه و تحكيم روابط خود تأكيد كردند.
بر اساس اين گزارش، در سومين و آخرين روز از سفر الحاجي يحيي جامه، رئيس جمهور گامبيا به كشورمان در نهاد رياست جمهوري و با حضور محمود احمدي نژاد، رئيس جمهوري اسلامي ايران، يادداشت تفاهم همكاري هاي وزراي امور خارجه دو كشور و همچنين بيانيه مشترك سياسي بين دو كشور توسط وزراي امور خارجه به امضا رسيد و پس از آن محمود احمدي نژاد، الحاجي يحيي جامه را مورد بدرقه رسمي  خود قرار داد.
انتشار بيانيه مشترك
ديروز متن كامل بيانيه مشترك بين جمهوري اسلامي ايران و جمهوري گامبيا به مناسبت ديدار يحيي جامه، رئيس جمهور گامبيا از جمهوري اسلامي ايران منتشر شد،دربخشي از اين بيانيه آمده است:دو كشور بر حق غير قابل انكار كشورهاي عضو معاهده ان. پي. تي جهت استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي مطابق با ماده 4 اين معاهده تأكيد نموده و هرگونه رفتار تبعيض آميز با كشورهاي در حال توسعه از جمله جمهوري اسلامي ايران در اجراي اين ماده را به شدت محكوم نمودند.
ديدار متكي با رئيس جمهور گامبيا
منوچهر متكي با الحاجي يحيي جامه، رئيس جمهوري گامبيا ديدار و پيرامون راه هاي تحكيم مناسبات دوجانبه بحث و تبادل نظر كرد. منوچهر متكي، وزير خارجه با اشاره به روابط و مناسبات خوب دو كشور گفت: مناسبات دو كشور روند سازنده اي داشته است.
آيين بدرقه رسمي
الحاجي يحيي جامه رئيس جمهوري گامبيا در پايان سفر 3 روزه خود به تهران از سوي محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران در نهاد رياست جمهوري بدرقه رسمي شد.به گزارش ايرنا، در آيين بدرقه رسمي رئيس جمهوري گامبيا سرود ملي دو كشور نواخته شد و احمدي نژاد و يحيي جامه از گارد احترام سان ديدند.رئيس جمهوري گامبيا كه به دعوت رسمي رئيس جمهوري اسلامي ايران به تهران سفر كرده بود، در مدت اقامت خود در تهران با رهبر معظم انقلاب ،رئيس جمهوري اسلامي ايران و رئيس قوه قضائيه ايران ديدار كرد و همچنين با حضور در حرم مطهر امام خميني، با نثار تاج گل به مقام شامخ بنيانگذار جمهوري اسلامي اداي احترام كرد.

گفت وگوي مطبوعاتي چمران درباره
فهرست محوري اصولگرايان
گروه سياسي- مهدي چمران ديروز در يك نشست خبري در محل دفتر انجمن روزنامه نگاران مسلمان، فهرست ائتلاف بزرگ اصولگرايان در انتخابات شوراي شهر تهران را اعلام كرد.
اين فهرست كه نام عباس شيباني، مهدي چمران، رسول خادم، حسن بيادي، حبيب كاشاني، محمود خسروي وفا، منظرخير حبيب اللهي، مرتضي طلايي، رحيم خاكي، بهمن اديب زاده، ناصحي، محسن سويزي، محسن وفامهر، معصومه آباد و حمزه شكيب درآن ديده مي شود، قرار است محور وحدت اصولگرايان باشد هرچند كه چمران معتقد است احتمال تغيير چند تن از افراد اين فهرست وجود دارد.
چمران در نشست خبري خود تاكيد كرد كه جزئي از فهرست ائتلاف بزرگ اصولگرايان است. وي همچنين اقتضاي اصولگرايي را حمايت از اين فهرست دانست. البته چمران يادآور مي شود كه اين فهرست براي نفي هيچ گروهي از اصولگرايان ارائه نشده است.
وي تاكيد كرد كه هدف از ارائه فهرست واحد ائتلاف بزرگ اصولگرايان پيش از اين كه سياسي و حزبي باشد، تشكيل شورايي تخصصي براي اداره بهتر شهر، رضايت شهروندان و ادامه برنامه هاي خوب شوراي شهر دوم بوده است.
چمران كه علاوه بر عضويت در شوراي معتمدين اصولگرا با ستاد رايحه خوش خدمت هم روابط نزديك و حسنه اي دارد،  بر اين نكته هم تاكيد كرد كه ضمن اين كه اين فهرست قطعاً حامي دولت خواهد بود.
بقيه از صفحه اول
وي تصريح كرد: اعضاي محترم شوراي معتمدين با اين فهرست توافق كلي دارند؛ ضمن اين كه اكثريت اصولگرايان با اين فهرست موافق هستند و تاكنون مخالفتي نشنيده ايم.رئيس شوراي شهر تهران يادآور شد: اين فهرست را فهرست محوري اصولگرايان مي دانيم و البته در صدد تحميل آن به افراد نيستيم.
عضو شوراي معتمدين اصولگرا درباره عملكرد عده اي با نام حمايت از دولت در انتخابات شوراها اظهار داشت: بناي رئيس جمهور محترم اين بوده كه از دولت در راه انتخابات هزينه نشود و دولتي ها دخالت نكنند، اما برخي دوستان كه ستادهاي انتخاباتي ايشان را در رياست جمهوري سازماندهي كرده بودند وارد صحنه شدند و فعاليت مي كنند. ما مخالفتي با فعاليت كسي نداريم، اما من خودم را متعلق به فهرست ائتلاف اصولگرايان مي دانم.
رئيس شوراي شهر تهران همچنين ابراز عقيده كرد: شوراي شهر مجلس نيست كه سياسي باشد. ما به يك شوراي همگن و هماهنگ اجتماعي احتياج داريم. شورا يك امر تخصصي است و جاي تشكيل فراكسيون نيست.
محمد رضا باهنر ديگر عضو شوراي معتمدين هم بهترين گزينه براي اصولگرايان در انتخابات شوراها را رسيدن به فهرست مشترك و حمايت از آن عنوان كرد و گفت: هرچند اين گروه ها از نظر سياست هاي راهبردي با هم مشترك و همسو هستند ولي در مصداق با هم مقداري اختلاف دارند.
رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس، با بيان اين كه معتمدان نيز ممكن است ليست جامع الاطرافي داشته باشند، خاطرنشان كرد: البته ممكن است ليست هاي متفاوتي نيز ارائه شود، اما قطعاً اين ليست ها ضعيف خواهند بود.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اين كه چرا فهرست ارائه شده از سوي معتمدين اصولگرا مربوط به اكثريت حاضر در شوراي شهر تهران مي باشد؟ گفت: ما كاري به اكثريت و اقليت نداشته ايم و بيشتر در اين خصوص توانمندي، اهتمام به مشكلات مردم و مسأله هماهنگي مطرح بوده و نكته ديگري در اين رابطه نبوده است.
همچنين يك منبع آگاه بلندپايه ديگر در جريان اصولگرا به مهر گفت: علي رغم همه اختلاف سليقه هاي موجود، با جمع بندي شرايط حاضر و حضور اصلاح طلبان با يك فهرست انتخاباتي افراد ارشد و موثر اصولگرا براي حضور محكم و يكپارچه در انتخابات شوراي شهر تهران به تفاهم رسيدند.وي با اشاره به جوسازي برخي رسانه ها در خصوص به وحدت نرسيدن اصولگرايان گفت: تغييراتي در حد چند نفر براي رسيدن به توافق حداكثري ايجاد شده است.
اسدالله بادامچيان هم با پيش بيني چندضلعي شدن انتخابات شوراها در تهران به ايسنا گفت: در عين حال از به ثمر رساندن گل دقيقه۹۰ از سوي اصول گرايان نيزنااميد نيستيم.

رئيس جمهوري امروز
به مازندران مي رود
گروه سياسي- بيست و دومين سفر استاني رئيس جمهوري و هيأت دولت به استان مازندران از امروز آغاز مي شود.
معاون ارتباطات و اطلاع رساني دفتر رئيس جمهوري در گفت وگو با همشهري ضمن تأييد اين خبر گفت:  رئيس جمهور در اين سفر با مردم 16 شهرستان استان مازندران ديدار خواهد كرد. احسان جهانديده افزود: سفر رئيس جمهوري تا پنج شنبه شب ادامه خواهد داشت و طي آن احمدي نژاد علاوه بر ديدار با مردم شهرستانهاي مختلف،  با خانواده هاي شهدا و ايثارگران، روحانيون و نخبگان اين استان ديدار خواهد كرد.وي همچنين از تشكيل جلسه استاني هيأت دولت در روز پنج شنبه و بررسي مشكلات و نيازهاي استان مازندران در ساري خبر داد.
كميته  اطلاع رساني و ستاد استقبال رئيس جمهوري هم در اطلاعيه اي برنامه هايي را به منظور نظم و امنيت ديدارهاي مردمي محمود احمدي نژاد در سفر وي و هيأت دولت به استان مازندران اعلام كرد.

حدادعادل:
منظره  انتخابات شوراها در كشور دلپذير است
گروه سياسي - رئيس مجلس شوراي اسلامي، انتخابات شوراها را يكي از گسترده ترين انتخابات كشور عنوان كرد و گفت: منظره  عمومي انتخابات شوراها در كشور قابل قبول و دلپذير است.
غلامعلي حدادعادل در سخناني در جمع اعضاي هيأت مركزي نظارت بر انتخابات شوراها كه ايسنا خبر آن را منتشر كرد، گفت: در دو نوبت گذشته شوراها، ملت، مجلس و دستگاه هاي اجرايي،  تمرين خوبي براي برگزاري اين انتخابات كردند.
رئيس مجلس ادامه داد: از همه جناح هاي سياسي مجلس در اين هيأت ها حضور دارند و علي رغم بعضي گفت وگوهاي جزئي در آغاز امر، اين مرحله با تفاهم گذشت و الآن كسي نمي تواند از غيرمنصفانه بودن توزيع نمايندگان در استان ها، سخن چنداني بگويد.
وزير كشور هم در جمع اعضاي هيأت مركزي نظارت بر انتخابات شوراها، در پاسخ به سؤال يكي از نمايندگان درخصوص تفسير از ماده 59 قانون، درمورد اين كه آيا هيأت هاي نظارت، مي توانند تا پايان انتخابات، بر انتخابات نظارت داشته باشند، با بيان اين كه در حال حاضر هيچ دغدغه اي در وزارت كشور، در رابطه با همكاري بين هيأت هاي نظارت و اجرايي وجود ندارد، گفت: اگر هيأت مركزي نظارت به تفسير روشني برسد كه آن را به ما اعلام كند، ما طبق آن عمل مي كنيم، ما نمي خواهيم وارد تفسير قانون شويم، مي خواهيم قانون را روان بفهميم و اجرا كنيم و هر چه نمايندگان بگويند را مبناي كار خود قرار مي دهيم.
حسين فدايي رئيس هيأت مركزي نظارت، پس از اظهارات وزير كشور گفت: اين صراحت بيان آقاي پورمحمدي براي ما مشكلي باقي نمي گذارد و اگر به همين شفافيت در بدنه اجرايي عملياتي شود، با اين سلامت نفس مشكلي نداريم و به نظر مي رسد اين گفته ها راه حلي منطقي است.
رئيس هيأت مركزي نظارت بر انتخابات شوراها سپس به ارائه گزارشي در خصوص عملكرد اين هيأت پرداخت و گفت: در شروع، حدود 280 هزار نفر در كشور براي انتخابات شوراها ثبت نام كردند.
فدايي خاطرنشان كرد: هيأت هاي اجرايي، نزديك به 95 درصد از ثبت نام  كنندگان را تأييد كرده  بودند و حدود 5 درصد واجد شرايط نبودند.
هيأت مركزي نظارت در مورد كساني كه شكايت داشتند، بررسي كرد و مشخص شد كه تعدادي واجد شرايط هستند، در حال حاضر كساني كه واجد شرايط نبوده اند، از 2/5 درصد به 3/4 درصد تقليل يافته اند و آنچه در بيرون تبليغ كرده اند كه ردصلاحيت ها گسترده بوده است، عبث و بيهوده است.

گزارش تحليلي
آخرين وضعيت در ائتلاف هاي انتخابات شوراها
گروه سياسي اگر چه اين روزها فضاي رسانه اي كشور تا حد زيادي تحت تاثير عدم ائتلاف  نهايي جريانات اصولگرا در انتخابات شوراي شهر قرار گرفته است اما حكايت ها و گله هاي فراواني هم از ائتلاف شكننده اصلاح طلبان نيز به گوش مي رسد.
البته علت تعجب رسانه اي، تحقق ائتلاف يكپارچه اصولگرايان در انتخابات قبلي شوراها و مجلس هفتم بود در حالي كه جريانات دوم خردادي در اين دو انتخابات هيچ گونه توفيقي را در اين زمينه كسب نكردند.
هر چند در حال حاضر اصلاح طلبان با فهرستي واحد در انتخابات حاضر شده اند ولي اين ليست در برگيرنده ائتلاف تمام احزاب 18 گانه دوم خرداد نيست. مجمع نيروهاي خط امام (ره)، حزب مردم سالاري، حزب همبستگي، مجمع اسلامي بانوان و دفتر تحكيم وحدت از جمله احزاب و گروههايي هستند كه حاضر به پذيرش اين ليست نيستند.
حميد قزويني عضو شوراي سياست گذاري ائتلاف اصلاح طلبان چندي پيش در گفت و گو با ايسنا گفت: در اين ليست بر خلاف ادعاهايي كه آقايان در مورد سهميه بندي اعلام مي كردند، نشانه هاي كاملا روشني از تقسيم ليست بين دو سه گروه به چشم مي خورد و تخصص ها و سوابق كارايي افراد، كاملا ناديده گرفته شده است، لذا ما براساس تعهدي كه به مردم داريم و همچنين تعهدي كه به چارچوب هاي اصلاحات داريم، به هيچ وجه اين ليست را تأييد و حمايت نمي كنيم.همچنين دبيركل حزب مردمسالاري معتقد است: ليستي كه به نام ائتلاف اصلاح طلبان منتشر شده هيچ ربطي به مجموعه اصلاح طلبان ندارد و صرفاً توافق بين چند حزب مشخص از مجموعه 60 حزب است.
مصطفي كواكبيان در گفت و گو با ايسنا افزود: بنده به عنوان عضو ستاد ائتلاف اصلاح طلبان و به عنوان عضو شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات اساساً از توافقي كه در سطح كلان با برخي از دوستان اعتماد ملي صورت گرفته و به ليست نهايي شهرت يافته هيچ خبري ندارم.وي ادامه داد: تعدادي از احزاب از مجموعه شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات از جمله حزب مردمسالاري، حزب اراده ملت، انجمن اسلامي مهندسان، مجمع نيروهاي خط امام و حزب همبستگي از بيخ و بن چنين ليستي را قبول ندارند.
وي افزود: اين احزاب بر اين باورند كه حتي ساز و كار ستاد ائتلاف اصلاح طلبان نيز ناديده گرفته شده و به فرض هم كه ما بگوييم اين ليست فهرست شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات است، بايد گفت كه اين ليست فهرست اين شورا هم نيست بلكه بهتر است بگوييم ليست سه حزب كارگزاران، مشاركت و اعتماد ملي است.
از سوي ديگر، اصغرزاده نيز در سخناني ضمن اعلام خروج از جريان اصلاحات گفته است: ما احتياجي به برداشتن مجدد بيرق آقاي خاتمي و دادن شعارهاي حزب مشاركت و مجاهدين انقلاب نداشته و اساساً به اين شعارها اعتقاد نداريم. فاطمه كروبي نيز با اعلام فهرست مستقل مجمع اسلامي بانوان كه تفاوت هاي اساسي با فهرست ائتلاف اصلاح طلبان دارد عملاً از ورود به اين ائتلاف خودداري كرد و گفت:  تا زماني كه علت شكست اصلاح طلبان در گذشته ريشه يابي نشود ائتلاف فايده اي ندارد.

... تا انتخابات
* رئيس هيأت بازرسي انتخابات استان تهران از بروز تخلفات انتخاباتي در برخي روزنامه هاي كشور انتقاد كرد. اسماعيل مسعودي در گفت و گو با ايسنا با بيان اين كه برخي از روزنامه ها تبليغات زودهنگام براي حمايت از گروه ها و افراد خاص را بر خلاف قانون آغاز كرده اند، اظهار داشت: براساس وظيفه قانوني هيأت بازرسي انتخابات استان تهران اين تخلفات را به وزارت كشور منعكس كرده است.
وي روزنامه هاي كارگزاران، اعتماد و اعتماد ملي را به واسطه چاپ عكس هاي جناح خاص كه كانديداهاي شوراي شهر محسوب مي شود از موارد تخلف انتخاباتي عنوان كرد و يادآور شد: اين عكس ها كه در صفحات اول اين روزنامه ها چاپ شده، نوعي تبليغات زودهنگام محسوب شده كه خلاف قانون انتخابات است.
* مجمع روحانيون مبارز با صدور بيانيه اي به تبيين دلايل عدم ارائه فهرست از سوي اين تشكل روحاني در انتخابات خبرگان پرداخته و در آن آورده است: گناه اين مشاركت نكردن بر گردن كساني است كه اولاً فضايي را فراهم آوردند كه بسياري از كساني كه شايستگي علمي، عملي و اخلاقي آنان محرز است حاضر به ثبت نام براي نامزدي در مجلس خبرگان نشدند، ثانياً بسياري از آنان كه اعلام آمادگي كرده بودند نيز حذف شدند.
* سخنگوي جبهه اصولگرايي و كارآمدي، در يك نشست خبري اسامي نامزدهاي مورد حمايت اين جبهه براي انتخابات چهارمين دوره مجلس خبرگان رهبري در تهران را اعلام كرد. رضا طلايي نيك در ادامه اسامي نامزدهاي مورد حمايت جبهه اصولگرايي و كارآمدي براي انتخابات آتي خبرگان رهبري در تهران را با محوريت 6 نامزد اصلي ائتلاف خبرگان كارآمدي اين گونه اعلام كرد: علي مشكيني، اكبر هاشمي رفسنجاني، محمد تقي مصباح يزدي، محمد يزدي، احمد جنتي، محسن خرازي، عبدالحسين نواب، محمد حسن زالي (فاضل گلپايگاني)، رضا استادي، سيد عباس حسيني قائم مقامي، مهدي هادوي تهراني، محسن قمي، محمد امامي كاشاني، قربانعلي دري نجف آبادي، محسن اسماعيلي و حسن روحاني. وي همچنين درخصوص انتخابات سومين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا توضيح داد فهرست مورد حمايت جبهه اصولگرايي وكارآمدي در تهران در مراكز استانها و برخي شهرهاي بزرگ حداكثر تا چهارشنبه اعلام مي شود.
* طلايي نيك كه عضوكميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هفتم به عنوان كميسيون اصلي مسئول در امور شوراها و شهرداري است، در پاسخ به سئوالي درباره همسويي جبهه متبوعش با حاميان شهردار تهران گفت: اكثر نامزدهاي اصولگرايان كارآمد براي شوراي شهر تهران معتقد به ثبات مديريت شهرداري هستند. وي افزود: اين افراد درحمايت از قاليباف تأكيد كردند كه وي شهردار منتخب آنها خواهد بود و به اعتقاد آنها دلايل گوناگون مديريتي و اجتماعي براي حفظ مصالح شهروندان در گرو تقويت و ثبات مديريت شهري است.
* عضو شوراي مركزي سازمان جوانان مجمع نيروهاي خط امام گفت: فهرست ارائه شده از سوي اصلاحات با معيارهاي نيروهاي خط امام و سازمان مجمع جوانان امام هيچ سنخيتي ندارد. حميد بهشتي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران يادآور شد: آن چه براي ما اهميت ويژه اي دارد رسيدگي به بحثهاي مربوط به انتخابات شوراهاي شهر و روستا و فهرستي است كه با معيارهاي نيروهاي خط امام و سازمان جوانان مجمع نيروهاي خط امام هيچ سنخيتي ندارد.
* سيد محمد خاتمي ، رئيس جمهوري سابق ، در ديدار با اعضاي سازمان جوانان مجمع نيروهاي خط امام(ره) حساسيت اوضاع و شرايط را متذكر شد و تأكيد كرد: بزرگ ترين دستاورد امروز جريان اصلاحات، شكل گيري اصل ائتلاف، جداي از چگونگي آن است. وي اين امر را فرصت و غنيمتي براي برداشتن گام هاي جدي تر در جريان اصلاح طلب دانست. وي اظهار داشت:اين جانب بر اصل ائتلاف تأكيد دارم؛ چرا كه فهرست ائتلاف تأثير بسيار مثبتي بر روند شكل گيري همكاري هاي نيروهاي شهرستان هاي مختلف در سراسر كشور داشته است.
* جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي فهرست مورد نظر خود براي انتخابات مجلس خبرگان در تهران را منتشر كرد. مصطفي توكليان، عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه فهرست جامعتين و علماي بلاد براي اين جمعيت مبنا بوده است، فهرست تهران را اين گونه معرفي كرد: مشكيني، خوش وقت، اسماعيلي، جنتي، باقري كني، دري نجف آبادي، مصباحي مقدم، استادي، كازروني، مصباح يزدي، هاشمي رفسنجاني، خرازي، امامي كاشاني.

مذاكره اردوغان با سينيوره در تهران
گروه سياسي رجب طيب اردوغان، در بازگشت از سفر به ايران گفت: در تهران با فواد سينيوره تلفني گفتگو كرده و نخست وزير لبنان در اين گفتگو تأكيد كرد، كه اگر مسيحيان نيز وزيران خود را از دولت لبنان خارج كنند و وارد درگيري شوند، لبنان به عراق دوم تبديل خواهد شد.
واحد مركزي خبر گزارش داد نخست وزير تركيه هنگام بازگشت به كشورش  در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: گفت وگوهايي كه در تهران با مقامات عالي رتبه جمهوري اسلامي داشتم، اميد وارم تأثير جدي بر اوضاع عراق و لبنان داشته باشد.
نخست وزير تركيه گفت كه بوش رئيس جمهور آمريكا و سران كشورهاي غربي در جريان برگزاري اجلا س ناتو در ريگا خواستار سفر وي به كشورهاي منطقه شده اند و بوش از وي خواهش كرده است مسأله شفاف سازي برنامه هسته اي ايران را حل كند.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |