پنجشنبه ۷ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۷۰ - Dec 28, 2006
فوتبال ليگ برتر
پرسپوليس جايگاه سوم نيم فصل را مي خواهد
008229.jpg
گروه ورزشي ليگ برتر در فاصله دو هفته به پايان نيم فصل شاهد بازي دو تيم مدعي قهرماني اين فصل است. لحظه حساس فرا رسيد. بازي استقلال و سايپا در هفته چهاردهم به بسياري از ابهامات براي شناخت قهرمان نيم فصل پاسخ خواهد داد.
سايپا در حال حاضر با 30 امتياز در صدر جدول قرار دارد و استقلال بعد از شكست مقابل پيكان بهترين شانس خود را براي حفظ موقعيتش از دست داد و با 3 امتياز كمتر در مكان دوم ايستاد.
در صورت پيروزي سايپا در مصاف با استقلال قهرماني نيم فصل اين تيم مسجل خواهد شد اما در صورت شكست سايپا اين استقلال است كه مي تواند اميدوار به قهرماني باشد.
در هفته پانزدهم استقلال با پاس ديدار مي كند و سايپا نيز در كرمان با مس روبرو خواهد شد.
رقابت هاي هفته چهاردهم فردا و يك شنبه هفته آينده برگزار مي شود.
پرسپوليس فردا در تهران ميزبان راه آهن است. اين تيم اگر هر 2 بازي آينده خود را نيز با پيروزي پشت سر بگذارد نمي تواند مكاني بهتر از سوم در جدول را از آن خود كند.در اين بازي پرسپوليسي ها باز هم مشكل آسيب ديدگي دارند. باقري، حاجي زاده، سيدعباسي، فاطمي و ماماني 5 مصدوم پرسپوليس هستند. علاوه بر غيبت آلونگ كه به كامرون سفر كرده است. البته با بازگشت لوئيس ساها بعد از يك مرخصي يك هفته اي خيال دنيزلي در خط دفاع آسوده خواهد بود. اولادي نيز بعد از مصدوميت در بازي با كاوه تلاش دارد به اين بازي برسد.
پرسپوليس در حال حاضر با 22 امتياز در مكان دوم جدول قرار دارد. اما اوضاع در راه آهن با وجود حضور ميثاقيان تغييري نكرده البته نبايد از تيمي كه بيشتر امتيازاتش را در هفته هاي گذشته از دست داده انتظار معجزه داشت.
در شيراز برق ميزبان صبا باتري است البته اگر شرايط جوي اجازه برگزاري اين بازي را بدهد. هفته پيش دو ديدار از رقابت هاي جام حذفي در اين شهر لغو شد.
ذوالفقار نسب در بازي فردا با مهاجم سابق صبا باتري رافيك ماركوسي به ديدار رقيب تهراني خود مي رود. قطعا او دانسته هاي خود از صبا باتري   رادر اختيار برق قرار مي دهد.
در اين بازي صبا باتري سهراب بختياري زاده و مرتضي كاشي دو مدافع اصلي خود را به دليل محروميت در اختيار نخواهد داشت.
صبا باتري نيز عليرغم حضور محمدحسين ضيايي در رأس رهبري اين تيم با روزهاي اوج خود فاصله زيادي دارد. هم اكنون برق شيراز در مكان نهم و صبا باتري در مكان سيزدهم جدول ليگ قرار دارند.
ابومسلم بعد از شكست دور از انتظار در رقابت هاي جام حذفي مقابل صنعت نفت براي فراموشي اين حادثه بايد ملوان را شكست دهد تا بار ديگر هواداران مشهدي با اين تيم آشتي كنند. ابومسلم اين روزها بدنبال مربي تازه اي است تا جانشين قياسي شود. البته دليل اين جابجايي مشخص نيست اما قراراست قياسي به عنوان مدير فني در اين تيم به همكاري خود ادامه دهد. ابومسلم با 8 امتياز در مكان هشتم جدول از منطقه خطر دور است ولي ملوان با 11 امتياز روي لبه تيغ گام بر مي دارد و اگر نتواند امتيازهاي باقي مانده را از آن خود كند در خطر سقوط قرار مي گيرد.
فردا پاس در سومين بازي خود با مربي جديدش همايون شاهرخي ميزبان ذوب آهن است. پاس در بازي قبلي اگر چه مقابل سايپا شكست خورد اما شايسته اين نتيجه نبود و لياقت پيروزي را داشت.
پاسي ها در اين بازي مي خواهند خاطرات تلخ گذشته را فراموش كنند تا همچنان در ليگ برتر چهره يك مدعي را داشته باشند.
تيم ذوب آهن خسته از بازي در جام حذفي براي دومين بار در اين هفته به ميدان پاس مي روند. در اين بازي خلعتبري تنها غايب ذوب آهن است. اين تيم اصفهاني در ميانه هاي جدول حضور دارد و تاكنون 15 امتياز بدست آورده است.
در اهواز نيز تيم استقلال اين شهر به مصاف فجر سپاسي مي رود. تفكرات كريمي و پيرواني دو مربي اين دو تيم جذابيت هاي اين بازي را افزايش مي دهد.استقلال اهواز بعد از شكست سنگين در كرمان اين بار در پي جبران اين نتيجه در اهواز است.
برنامه بازي هاي هفته چهاردهم
جمعه 8/10/85
برق صباباتري (ساعت 14 و 15 دقيقه، ورزشگاه حافظيه)
پرسپوليس راه آهن (ساعت 14 و 15 دقيقه، ورزشگاه آزادي)
ابومسلم ملوان (ساعت 14 و 15 دقيقه، ورزشگاه ثامن مشهد)
پاس ذوب آهن (ساعت 14 و 15 دقيقه، ورزشگاه دستگردي)
استقلال اهواز فجرسپاسي (ساعت 14 و 15 دقيقه، ورزشگاه تختي اهواز)

سرپرست فدراسيون كشتي:
از كشتي گيران آمريكايي انگشت نگاري نمي شود
گروه ورزشي از كشتي گيران آمريكايي به هنگام ورود به خاك ايران انگشت نگاري نمي شود. به گزارش خبرنگار همشهري محمدرضا يزداني خرم سرپرست فدراسيون كشتي در اين زمينه گفت: به هنگام برگزاري رقابت هاي جهاني كشتي در چين پروتكلي بين دو گروه اعزامي ايران و آمريكا امضا شده كه طبق مفاد آن ورود ورزشكاران به خاك دو كشور بدون انگشت نگاري انجام خواهد شد.وي افزود: آمريكايي ها متعهد شده اند كه براي تيم هاي اعزامي از ايران به خصوص كشتي گيران ويزاي جي كه ويژه مسئولان و مقام هاي بلندپايه است صادر كنند.تيم كشتي آزاد آمريكا اواخر ماه جاري براي شركت در مسابقه هاي بين المللي جام تختي در بندرعباس وارد كشورمان خواهد شد.

براي حضور در جام خليج فارس
فدراسيون بوكس براي 15 كشور دعوتنامه فرستاد
گروه ورزشي- فدراسيون بوكس براي برپايي جام خليج فارس كه اسفندماه در بندرعباس انجام خواهد شد براي 15 كشور دعوتنامه فرستاد. به گزارش خبرنگار ما مسئولان بوكس كه براي هماهنگي بيشتر با مقامات سياسي- ورزشي استان هرمزگان به اين شهر سفر كرده اند با اعلام اين مطلب عنوان داشتند اين مسابقات در روزهاي 11 تا 15 اسفندماه در سالن ورزشي فجر بندرعباس برگزار مي شود.از كشورهاي چين، روماني، تركيه، مكزيك، سوريه، پاكستان، روسيه، افغانستان، قزاقستان، تاجيكستان، فرانسه، تركمنستان، ازبكستان و انگليس براي اين پيكارها دعوت به عمل آمده است.قبل از مسابقات بين المللي بوكس مسابقات بين المللي كشتي جهان پهلوان تختي(جام خليج فارس) در اين شهر انجام خواهد شد.

هيأت مديره باشگاه استقلال تغيير مي كند
گروه ورزشي تيم فوتبال استقلال كه بايد به زودي در يكي از مهمترين رويدادهاي ورزشي قاره آسيا حضور پيدا كند هنوز درگير مسائل حاشيه اي و مديريتي است.
بعد از قهرماني اين تيم در پنجمين دوره ليگ در سطوح مديريتي باشگاه تغيير و تحولات زيادي رخ داد. با تغيير وزير رفاه اين باشگاه مجدداً به سازمان تربيت بدني واگذار شد تا بار ديگر رئيس سازمان تربيت بدني در مورد اين باشگاه تصميم نهايي را بگيرد. قرار است در روزهاي آينده تغييراتي در اعضاي هيأت مديره ايجاد شود و نفرات تازه اي به اين مجموعه اضافه شوند. به گزارش همشهري علي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني با حضور نجف نژاد به عنوان مديرعامل مخالفت ندارد اما بايد منتظر خبرها و اتفاقات تازه بود.

ليگ برتر كشتي آزاد
جدال ستارگان كشتي در سالن شهداي هفتم تير
008232.jpg
گروه ورزشي- هفته دوم رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد عصر امروز در شرايطي با انجام 4 مسابقه برگزار مي شود كه بيشترين نگاه مشتاقان و دوستداران علاقمند به كشتي به ديدار تيم  هاي نفت تهران و دانشگاه آزاد در سالن شهداي هفتم تير تهران است. اين 2 تيم امروز در حالي برابر هم قرار مي گيرند كه از پرمهره ترين تيم هاي حال حاضر كشتي كشور هستند و به همين دليل پيش بيني مي شود كه يكي از مهم ترين ديدارهاي ليگ كشتي در سال جاري همين مسابقه باشد.
علاوه بر اين تيم نفت با مربيگري غلامرضا محمدي يكي از مربيان تيم ملي و دانشگاه آزاد با مربيگري تقي  اكبر نژاد و همراهي و مشورت منصور برزگر مدير تيم ملي تقابلي وراي يك مسابقه معمولي با هم دارند كه حتي مي تواند نتايج حاصل از اين مسابقه در تصميم گير هاي آتي كشتي هم تأثير گذار باشد.در جدال امروز تيم هاي نفت و دانشگاه آزاد، اگر هر دو تيم با تمام توش و توان خود به ميدان بيايند رويارويي مراد محمدي و محمد طلايي قهرمانان كنوني و سابق جهان، نبرد تماشايي علي اصغر بذري و هادي حبيبي و مبارزه محمدرضايي و مسعود مصطفي جوكار با حريفان جوان خود هادي حاجيان يا فريد دژم خو و حسن طهماسبي مي تواند بسيار قابل توجه و ديدني باشد.امروز علاوه بر ديدار تيم هاي نفت و دانشگاه آزاد در تهران، تبرك خراسان با صنايع همدان،  راه آهن خراسان با نيروي زميني ارتش و ياقوت سبز قائمشهر با گل گهر سيرجان با يكديگر روبرو مي شوند. صدراي زير آب و پاس تهران در هفته دوم استراحت دارند.

خبرهاي فوتبال جهان
روماريو در 40 سالگي به واسكو دوگاما باز مي گردد
008238.jpg
دي ولت: روماريو ملي پوش سابق برزيل اعلام كرد مايل است دوباره به باشگاه واسكودوگاما بپيوندد. وي مي خواهد باشگاهي را پيدا كند تا بتواند در آنجا 13 گل ديگر نيز به ثمر رسانده و آمار گلهايش را به 1000 برساند. روماريو 40 ساله امسال در ميامي و آدلايد يونايتد استراليا بازي كرده و طبق قوانين فيفا نمي تواند در يك سال با بيش از دو باشگاه قرارداد ببندد، اما اميدوار است تا در سال 2007 عضو واسكودوگاما شود. وي گفت با رئيس اين باشگاه صحبت كرده و او نيز علاقه خود را به اين انتقال اعلام داشته است.
تورينو و جذب دي وايو
008235.jpg
دي ولت: تيم فوتبال تورينو ايتاليا قصد دارد در فصل نقل و انتقالات زمستاني ماركو دي وايو را به خدمت بگيرد. دي وايو هم اكنون در موناكو فرانسه بازي مي كند و زاكه روني سخت در تلاش براي جذب وي است. در اين حال تورينو در نظر دارد به ازاي اين انتقال استفانو فيوره را با دي وايو تعويض نمايد. گفتني است كه فيوره از حضور در تورينو رضايت نداشته و مشكلات زيادي با زاكه روني مربي اين تيم دارد.

اولين دوره رقابت هاي بين المللي اسنوبرد در توچال
گروه ورزشي اولين دوره مسابقات بين المللي اسنوبرد كراس به مناسبت عيد قربان با حضور تيم هاي خارجي و داخلي برگزار مي شود.به گزارش خبرنگار همشهري اين مسابقات در پيست اسكي توچال با حضور اسكي بازان مشهور جهان از كشورهاي لهستان، جمهوري چك، هند و فرانسه و تيم هاي باشگاهي ايران طي 2 روز از فردا آغاز مي شود.در اين رشته ورزشي اسكي بازان طي عبور از موانع از سكوهاي پيش بيني شده نيز به عنوان پرش استفاده خواهند كرد.

مسابقات بدمينتون بين المللي فجر در اصفهان
گروه ورزشي تاكنون تيمهاي بدمينتون كشورهاي اسكاتلند، بحرين، سوريه، ژاپن براي حضور در مسابقات بين المللي دهه فجر اعلام آمادگي كرده اند.به گزارش خبرنگار ما، قرار است مسابقات بدمينتون بين المللي فجر در روزهاي 13 تا 16 بهمن ماه امسال در اصفهان برگزار شود.براساس اين گزارش فدراسيون  بدمينتون براي كشورهاي آسيايي، اروپايي و آفريقايي دعوتنامه ارسال كرده است.

علي اصغر هادي زاده دبيركل ورزش نابينايان آسيا
گروه ورزشي سازمان جهاني ورزش هاي نابينايان و كم بينايان علي اصغر هادي زاده رئيس فدراسيون نابينايان و كم بينايان ايران را براي سمت دبيركلي آسيا و اقيانوسيه اين سازمان انتخاب كرد.به گزارش خبرنگار ما، اين انتخاب درپي حضور موفق و قدرتمندانه ورزشكاران روشن ضمير كشورمان در ميادين مختلف ورزش بين المللي و كسب پيروزي هاي مستمر صورت گرفت.

درخواست رئيس فدراسيون هندبال از مسئولان
گروه ورزشي رئيس فدراسيون هندبال در نشست بررسي عملكرد كاروان ورزشي ايران كه در حضور رئيس سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك برگزار شد خواستار افزايش بودجه و جذب مربيان خارجي بيشتر شد.به گزارش خبرنگار ما عليرضا رحيمي موفقيت تيم ملي هندبال را در بازي هاي آسيايي دوحه مرهون باشگاه ها و هيأت هاي استان ها خواند و از مسئولان ورزش خواست تا بودجه بيشتري در اختيار هيأت هاي فعال كشور و به خصوص شهرهايي كه بازيكن ملي پوش پرورش مي دهند قرار دهد.وي باتوجه به اين كه مربيان داخلي با علم روز فاصله دارند جذب مربيان خارجي بيشتر را در رده هاي مختلف سني به سود هندبال دانست.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |