دوشنبه ۱۱ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۷۲ - Jan 1, 2007
قصاص به خاطر شليك مرگبار به همسر
008616.jpg
گروه حوادث مرد جواني كه در جنايتي مرگبار همسرش را با شليك 2 گلوله در شهرك مسعوديه تهران به قتل رسانده بود از سوي قضات شعبه 71 دادگاه كيفري استان به قصاص محكوم شد. ظهر 4 تيرماه 84 پس از آنكه قتل زن 24 ساله اي به نام مريم در آپارتماني در شهرك مسعوديه به كلانتري 157 گزارش شد، ماموران عازم اين محل شدند.
كارآگاهان پليس هنگامي كه با ورود به محل جنايت با جسد غرق خون زن جوان كه با شليك 2 گلوله به قتل رسيده بود مواجه شدند، همسر او را كه تنها مظنون جنايت بود در محل حادثه دستگير كردند. در حالي كه در تحقيقات پليسي از همسايه ها، آنها مدعي بودند لحظاتي قبل از جنايت صداي جروبحث شديد زن و شوهر جوان را شنيده اند، ماموران همسر مقتول به نام اصغر را به اداره آگاهي انتقال داده و بازجويي از وي را آغاز كردند.
اصغر در نخستين بازجويي ها با اعتراف به قتل همسرش گفت: من و همسرم 3 سال پيش ازدواج كرديم ولي هميشه بر سر مسايل مختلف با يكديگر درگير مي شديم تا جايي كه حتي تولد فرزندمان نيز باعث از بين رفتن اختلاف سليقه ها و اختلافاتمان نشد.وي ادامه داد: روز حادثه در حالي كه احساس بيماري مي كردم همسرم از من خواست براي انجام كاري به بيرون از خانه برويم، ولي گفتم توانايي بيرون رفتن را ندارم و مي خواهم استراحت كنم. در همين هنگام همسرم كه تصور مي كرد دروغ مي گويم شروع به اعتراض كرد و من كه نمي خواستم همسايه ها سروصداي ما را بشنوند سلاحي را كه 6 ماه پيش خريده بودم برداشتم و با تهديد از او خواستم ساكت شود اما او به حرف هايم توجهي نكرد و فريادزنان به طرف در رفت كه در همين هنگام دو گلوله به سويش شليك كردم. همسرم نقش بر زمين شد و در حالي كه همسايه ها با شنيدن صداي شليك گلوله خود را پشت در رسانده بودند منتظر ماندم تا پليس سر برسد و مرا دستگير كند.
پس از اظهارات اصغر، پرونده اين جنايت خونين با صدور كيفرخواست از سوي دادسراي جنايي تهران در اختيار قضات شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران قرار گرفت و صبح ديروز محاكمه مرد جوان با حضور 5 قاضي به رياست قاضي عزيزمحمدي آغاز شد.
در اين جلسه پس از آنكه اولياي دم مقتول براي داماد جنايتكار تقاضاي قصاص كردند، متهم با قبول اتهام قتل عمدي همسرش و اظهار پشيماني از دادگاه تقاضاي بخشش كرد.
قضات دادگاه پس از پايان محاكمه وارد شور شده و مرد همسركش را به قصاص محكوم كردند.

سردار رويانيان:
300 كشته و مجروح در 125 آتش سوزي خودرو
ايسنا: رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا گفت: آتش سوزي 125 خودرو از ابتداي سال جاري تا كنون موجب كشته و مجروح شدن 300 تن از هموطنان شده است.
سردار رويانيان در حاشيه جلسه مشترك راهور و ايران خودرو ضمن اعلام اين خبر افزود: بر اساس اعلام آتش نشاني در طول 6 ماهه سال 85، 700 خودرو در تهران آتش گرفته كه 70 درصد اين آتش سوزي ها مربوط به توليدات ايران خودرو بوده است. وي با اشاره به اين كه ايران خودرو تمامي تصادفات منجر به آتش سوزي را ناشي از نقص فني خودروهاي خود نمي داند، به ايسنا گفت: مسئولان اين شركت در اين جلسه اعلام كردند تا شدت مشخصي از تصادف منجر به آتش سوزي را مي پذيريم ولي بيشتر از آن امكان آتش سوزي در هر خودرويي وجود دارد. رويانيان گفت: مقرر شد هفته آينده جلسه اي در شركت ايران خودرو با حضور كارشناسان اين شركت، پليس، آتش نشاني و وزارت صنايع تشكيل و يك خودروي پژو 405 توليدي و يك پژو دچار حريق شده، آناليز و بررسي شود. رويانيان تأكيد كرد: در پي تعامل و كوتاه آمدن نيستيم بلكه قصد داريم تعامل ما منجر به ارتقاي ايمني خودروها و رفع نقص آتش سوزي در آنها شود تا شهروندان نيز از اين نگراني ها خارج شوند.

كشتي مرگ در سواحل اندونزي
008607.jpg
بي بي سي: با نجات 177نفر و پيدا شدن اجساد 66 تن از مسافران كشتي اندونزيايي (سنوپاتي نوستانتارا)، امدادگران و نيروهاي ويژه دريايي تلاش گسترده اي را براي يافتن بيش از 400 سرنشين ناپديد شده آغاز كرده اند ، اين كشتي غول پيكر با بيش از 680 مسافر و خدمه،جمعه شب در آبهاي ساحلي جاوه اندونزي غرق شده بود.
اين كشتي مسافربري كه به گفته مقامات اندونزيايي در سال 1990 در ژاپن ساخته شده بود، نيمه شب جمعه در حالي كه در ميان امواج خروشان و توفان سهمگين دريايي گرفتار شده بود غرق شد. بنا به گزارش ها، ساعاتي قبل از غرق شدن كامل كشتي ، ناخدا در تماسي با نيروهاي ساحلي از آنها كمك خواست و پس از آن ارتباط راديويي قطع شد.
با اين حال به رغم درخواست كمك از سوي ناخداي كشتي ، حتي روز بعد(شنبه) هم امدادگران به دليل توفان شديد نتوانستند به محل غرق شدن كشتي نزديك شوند و عمليات نجات عملا از روز يكشنبه با اعزام 4 كشتي نيروي دريايي، چندين كشتي ديگر و 2 هلي كوپتر به منطقه اي كه آخرين ارتباط راديويي كشتي از آنجا برقرار شده بود شروع شد.
به گزارش آسوشيتدپرس تا بعدازظهر ديروز تنها 177 نفر از سرنشينان كشتي كه توسط قايقهاي ماهيگيري عبوري نجات يافته بودند زنده پيدا شده اند اما اطلاعي درباره اينكه آيا افراد ديگري هم زنده هستند وجود ندارد.
در همين حال به گزارش فرانس پرس به نقل از مقامات ساحلي اندونزي، 66 جسد نيز در اطراف محل غرق شدن كشتي و يا در ساحل پيدا شده است. به گفته هاتا راجاسا وزير حمل و نقل اندونزي، كشتي غرق شده به نام (سنوپاتي نوستانتارا) ، 57 خدمه و 628 سرنشين داشت. آقاي راجاسا گفت: ما تا هفت روز عمليات نجات را ادامه مي دهيم، اما جستجوها بعد از اين زمان هم تا هنگامي كه مطمئن شويم تلاش بي نتيجه است، ادامه خواهد يافت. در همين حال يكي از مقامات دريايي اندونزي به يك راديوي محلي گفت اين كشتي از كوماي، در جزيره بورنئو عازم بندر سمارنگ، در جاوه مركزي بود.

باند محمد بلوچ با وانت هاي سرقتي معامله مي كردند
008613.jpg
گروه حوادث سارقان خودرو كه پس از سرقت 20وانت نيسان در تهران، خودروها را در معاملات مواد مخدر به فروش رسانده بودند، در عمليات ضربتي پليس آگاهي تهران دستگير شدند. تحقيقات كارآگاهان براي دستگيري اعضاي اين باند 4 ماه پيش و زماني آغاز شد كه گزارش هاي مختلفي مبني بر سرقت خودروي هاي وانت نيسان در سطح شهر در اختيار پليس قرار گرفت. هنگامي كه ماموران اداره دوم پليس آگاهي تهران با بررسي شكايتها متوجه شدند تمامي سرقتها با يك شيوه و احتمالا از سوي سارقان حرفه اي صورت گرفته است، بررسي پرونده هاي سارقان سابقه دار در بايگاني پليس آغاز شده و كارآگاهان در مرحله اول به 4 سارق كه به اين شيوه سرقت مي كردند ظنين شدند.
به اين ترتيب تمامي مخفيگاه هاي آنان زير نظر قرارگرفت و در اين هنگام بود كه مشخص شد آنان با تشكيل باندي موسوم به محمد بلوچ دست به سرقت خودروهاي وانت نيسان در سطح شهر مي زنند. با به دست آمدن اين اطلاعات دستور دستگيري سارقان صادرشد و ماموران در يك عمليات غافلگيرانه توانستند تمامي آنان را دستگير كنند. سارقان حرفه اي پس از انتقال به اداره پليس در بازجويي ها به سرقت 20 دستگاه وانت نيسان اعتراف كرده و گفتند پس از سرقت خودروها، آنها را به فردي معروف به محمد بلوچ مي داده اند كه وي نيز با استفاده از مدارك جعلي اين خودروها را در زاهدان به فروش مي رساند.به گفته سرهنگ سلطاني معاون آگاهي تهران پس از اعترافات سارقان جست و جوي پليس براي دستگيري محمد بلوچ آغاز شد و تيمي از ماموران براي دستگيري او عازم زاهدان شدند. با شناسايي مخفيگاه سردسته باند ، ماموران وارد عمل شده و در يك عمليات پليسي توانستند سارق سابقه دار را دستگير و از مخفيگاهش 4 خودروي مسروقه كشف كنند. محمد بلوچ پس از انتقال به تهران در بازجويي ها به سرقت 100 دستگاه خودرو اعتراف كرد و گفت آنها را در معامله هاي مواد مخدر به فروش رسانده است.

تصادف ساختگي، شگرد كلاهبرداري از بيمه
008610.jpg
گروه حوادث - كلاهبردار حرفه اي كه پس از سرقت خودروهاي مدل بالا و جعل مدارك آنها، با تصادف ساختگي از شركت هاي بيمه كلاهبرداري مي كرد تحت تعقيب پليس قرار گرفت.
تحقيقات پليس براي دستگيري اين مرد زماني آغاز شد كه مسئولان يكي از شركت هاي بيمه هنگام بررسي مدارك يك دستگاه پژو پرشيا كه 6 ميليون و 500 هزار تومان خسارت به خاطر تصادف دريافت كرده بود، متوجه شد تمامي مدارك به طرز ماهرانه اي جعل شده اند.
با گزارش اين ماجرا به پليس، تيمي از ماموران وارد عمل شدند و پس از شناسايي مالك پژو در تحقيق از وي دريافتند خودروي او چندي پيش از شهرستان قم به سرقت رفته است.
به اين ترتيب ماموران كه خود را در برابر يك كلاهبردار حرفه اي مي ديدند به بررسي هاي تخصصي دست زدند كه در جريان آن دريافتند مرد كلاهبردار پس از سرقت خودروي پژو اقدام به صحنه سازي براي يك تصادف ساختگي كرده و پس از جعل مدارك خودروي پژو در حاليكه عكس خود را بر روي آنها چسبانده ، به كلاهبرداري از شركت بيمه دست زده است .
در حالي كه تحقيقات پليسي براي شناسايي كلاهبردار حرفه اي ادامه داشت، ماجراي كلاهبرداري مشابهي از شركت بيمه ديگري به پليس اطلاع داده شد و اين بار ماموران دريافتند كلاهبردار تحت تعقيب پس از سرقت يك دستگاه پژو 206 اقدام به كلاهبرداري 7 ميليون توماني از شركت بيمه كرده است.
سرهنگ حسين خوئيني معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: هم اكنون رسيدگي به اين پرونده در شعبه سوم دادسراي ناحيه 3 ادامه دارد و كساني كه از مخفيگاه اين كلاهبردار حرفه اي اطلاع دارند با اداره 14 پليس آگاهي تهران تماس بگيرند.
سرهنگ خوئيني در ادامه افزود: كلاهبرداري  با روش تصادفهاي ساختگي طي ماههاي اخير به شدت افزايش يافته است ،وي با هشدار به مالكان خودرو از آنها خواست تا از قرار دادن اسناد و مدارك خودرو، بيمه بدنه و بيمه شخص ثالث در داخل خودرو خودداري كنند تا در صورت سرقت خودرو از مدارك آنها سوء استفاده نشود.
معاون پليس آگاهي تهران همچنين اضافه كرد: مسؤولان بيمه نيز بايد مدارك و اسناد ارايه شده از سوي مالكان را به دقت بررسي كرده و احراز هويت كنند و در صورت هرگونه شك و ترديدي موضوع را بلافاصله به پليس اعلام كنند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |