آرامبخشواليوم داروي براي جايگزيني كشف
...اگر
نميشد نوشته گزارش اين
ابرها از بارانگيري جديد روش ابداع
قزاقستان در فارسي شعر شب برگزاري
برگزار مختلف نهادهاي سوي از
پنجمين ويژه برنامههاي
:ميشود
و آويني شهيد فرزانه هنرمند سالگردشهادت
اسلامي هنر روز
و فرهنگ وزارت زيارتي سياحتي ، معاون
ايرانگردي مستقل سازمانهاي
:اسلامي ارشاد
ميشود
تشكيل استانها در وجهانگردي
و پرورش و آموزش وزير عمومي ملاقات زمان
مردم با وزارتخانه اين معاونان
آرامبخشواليوم داروي براي جايگزيني كشف
دانشگاههاي از يكي در پژوهشگران:خارجي رسانههاي واحد
براي دارويي ساخت به نزديك احتمالا كه دارند عقيده انگليس
در دانشمندان.هستند آرامبخشواليوم داروي جايگزيني
حال اسكاتلند ، در (Strat-Clyde) دانشگاهاسترتكلايد
آمريكايجنوبي اهالي كه گمنام گونهگياه يك درباره كاوشگري
گياه آيااين ببينند تا.هستند درستميكنند ، چاي نوعي آن با
باشد آرامبخششيميايي داروهاي براي طبيعي جايگزيني ميتواند
به انگليسنسبت در تن ميليونها سالگذشته ، در 30 نه؟ يا
دارد ، پزشكي مجوز به كهنياز آرامبخشي داروهاي
.معتادشدهاند
بازار در آرامشبخش سي ، داروهاي.بي.بي تلويزيون گزارش به
همان و ميشوند مصرف وديازپام پام نامهايتماز با
به كه هستند داروهايي ميان اين در هستند ، تركيبواليوم
به اما ميشوند ، تجويز بيماران براي بريتانيا در فراواني
و عمومي پزشكان گذشته درآورند اعتياد خطرناكي طور
فراري راه را داروها اين تجويز نداشتند ، تخصص كه آنهايي
بيماران به را آنها و ميديدند خويش طبابت در راحت
به اعتياد جدي و وخيم عواقب از آنان اكنون اما.ميدادند
.شدهاند آگاه داروها نوع اين و درازمدتواليوم مصرف خاطر
در وي پژوهشگران تيم و (Allen Harvey) هاروي پروفسورآلن
اين.يافتهاند برايواليوم جايگزيني كلايد دانشگاهاسترت
(Sage) گلي يامريم معمولي تيرهمريمي از گياهي از دارو
به كشوراورگوئه در و است ، گمنام تقريبا و آمده دست به
درست براي را گياه اين جنوبي آمريكاي مردمان.ميآيد عمل
را مسكن داروي يك اثر كه ميبرند كار به چاي نوعي كردن
اما است ، خوابآور گياه اين كه دريافتهاند پژوهشگران.دارد
اينكه خاطر به بلكه كند ، خوابآلود را انسان اينكه براي نه
.دهد كاهش را اضطراب
يك.نيست اعتيادآور اينگياه كه است شده ثابت تاكنون
ميكنيم فكر كه رسيدهايم مرحلهاي به ما:ميگويد دانشمند
قرار كه است هيجانانگيز آنقدر كه يافتهايم دست مادهاي به
(Toxicology) سمشناسي آزمايشهاي برنامه در را آن شده
سمشناسي بررسيهاي نتيجه اينكه از پسدهيم قرار رسمي ،
ما.شد خواهد انجام انسان روي آزمايشهايي بود ، رضايتخش
هم (Synthetic) آزمايشگاه در شده ساخته مشابه تركيبات روي
گياه اين طبيعي تركيب مشابه تركيبات اين.كردهايم كار
هم اصلي گياه از فعالتر حتي تركيبات ، اين از برخي.است
يافتهها اين كه ميرسد نظر به.ندارد هم جانبي عوارض و هست
.دهند تشكيل را نهايي داروي
.بيابند سنتي مسكن داروهاي براي جايگزيني ميخواهند پزشكان
و طولاني فرايند عهده از برآمدن براي را لازم منابع اما
در ميكنند ، بيمارانايجاد براي داروها اين قطع كه دردناكي
.ندارند دست
پيش در طولاني ماههايي آنان:ميگويد كارشناس يك
همراه اضطراب و كردن ، سردرد عرق لرزيدن ، با كه داشت خواهند
كه است اضطراب شبيهعارضههاي خيلي عوارض اين.خواهدبود
آن براي و بوده روبهرو آنها با درمان ابتداي در بيماران
بايد و آوردهاند دست به را پزشك تجويز اول نوبت در هم
انساني طريقي از تا است لازم طولاني مدتهايي كه دانست
نجات اعتيادآور بسيار داروهاي اين مصرف از را بيماران
دارو مصرف از را آنان آنها ، ساختن متقاعد با و بخشيد
موفقيتآميز گياه اين روي آزمايشهاي اگر حتي.كرد منصرف
به دارو اين ديگر سال پنج از زودتر نميرود احتمال باشد ،
.بيايد بازار
...اگر نميشد نوشته گزارش اين
عمومي روابط از معمولي كاملا آمار يك درخواست ماجراي
پرورش و آموزش وزارت
و سازمانها وزارتخانهها ، ميان در پرورش و آموزش وزارت
مخاطب بيشترين فرهنگي و دانشآموز ميليون با 5/19 نهادها ،
است داده اختصاص خود به را
وزارتآموزش با مردم مطلوب همكاري عدم علل از يكي شايد
را خود وزارتخانهمشكلات اين مسئولان كه باشد اين پرورش ، و
نميگذارند ميان در مردم با
محلكارم به كه هنگامي گذشته ، اسفندماه آخر روزهاي در
سالانه كهگردهمايي كرد جلب را نظرم نمابري كردم ، مراجعه
متوسطه جديد نظام مسائلآموزشي درخصوص نظر تبادل و بحث
دولتي دانش و كار دبيرستانهاي و هنرستانها مديران حضور با
.ميشود برگزار تهران شهر غيرانتفاعي و
چشم به گروه دبير از يادداشتي نمابر ، اين حاشيه در
و مسائل مورد در گزارشي بود خواسته من از كه ميخورد
از.كنم تهيه دانش و كار دبيرستانهاي و هنرستانها مشكلات
.شد اينگزارش تهيه به منجر كه شدم ماجرايي وارد اينجا
.شود تهيه نبود قرار اصلا كه گزارشي
اطلاعاتبراي گردآوري هنگام كه است قرار اين از داستان
و معلمان ازمديران ، تعدادي با ميبايست خود ، گزارش تكميل
.ميكردم صحبت نيز هنرستانها و دبيرستانها اين دانشآموزان
با كردم سعي روز چندين طي كه زيادي افراد ميان از ولي
كنم ، گفتوگو حرفهاي و فني هنرستانهاي مسائل درباره آنها
.كنم صحبت نفر چهار با شدم موفق تنها
از دبيرستانها اين مديران بويژه و معلمان خودداري دليل
وزارت دستور خودشان ، گفته به خبرنگاران با كردن صحبت
بدون خبرنگاران با نكردن مصاحبه بر مبني پرورش و آموزش
.بود وزارتخانه اين عمومي روابط با هماهنگي
لازم كه را اطلاعاتي فراوان مشقت با سرانجام وجود ، اين با
گرفتم تصميم خود ، گزارش ادامه در ولي.كردم تهيه داشتم ،
دانش و كار دبيرستانهاي و وحرفهاي فني هنرستانهاي تعداد
قسمتهاي با اينرو از.دهم ارائه نيز را كشور در موجود
تماس آن عمومي روابط بويژه پرورش ، و آموزش وزارت مختلف
به توجه با هم آن مستمر ، تلاش روز سه از پس ولي.گرفتم
عمومي روابط مسئولان همكاري عدم با داشتم كه محدودي فرصت
بدست براي قدم نخستين.شدم روبهرو پرورش و آموزش وزارت
با كه بود تماسي دبيرستانها ، و هنرستانها اين تعداد آوردن
.گرفتم پرورش و آموزش وزارت متوسطه معاونت
ميخواستمبا.ميزنم تلفن همشهري روزنامه از سلام ، الو ،
.صحبتكنم حرفهاي و فني دفتر كارشناس منطقي آقاي
.بفرمائيد.هستم خودم -
هنرستانها وضعيت مورد در گزارشي تهيه حال در منطقي ، آقاي
اين تعداد ميخواستم.هستم دانش و كار دبيرستانهاي و
.بدانم كشور در را دبيرستانها و هنرستانها
لطفكنيد شما ولي.است موجود شما نظر مورد آمار.بله -
من با تا كنيد هماهنگ پرورش و آموزش وزارت عمومي روابط با
اختيارتان در خواستهايد ، كه را آماري من و بگيرند تماس
.بگذارم
پرورش؟ و آموزش عمومي روابط الو ،
.بفرمائيد -
صحبت(عمومي روابط مديركل) ميرزائي آقاي با ميخواستم
.كنم
.دارند جلسه ايشان
هنرستانهارا اين آمار.ميكنم تهيه...مورد در گزارشي من
.ميخواستم
.بگيريد تماس...شماره با -
تهيه...مورد در گزارشي.هستم همشهري روزنامه از.سلام
منطقي باآقاي.ميخواهم را هنرستانها اين آمار.ميكنم
ايشان به بايد عمومي روابط از نفر يك گفتند كردم ، صحبت
.بدهند را من نظر مورد آمار تا كند هماهنگ و بزند تلفن
...شمارهتلفن با ما كارشناس خدامردي آقاي با شما.بله -
.هماهنگكنند كه بگوئيد ايشان به و بگيريد تماس
تماس خودتان شما.نميخواهم محرمانهاي چيز كه من آقا -
.بگوئيد و بگيريد
ايشان.بگوئيد خدامردي آقاي به شما.نيست مشكلي آقا -
.ميكنند هماهنگ حتما
خدامردي؟ آقاي
!بفرمائيد -
شرح)...مورد در گزارشي.ميزنم تلفن همشهري روزنامه از
بعدش تا بزنيد تلفن منطقي آقاي به شما لطفا (ماجرا همه
هستم دنبالش است ساعت الان 5 كه آماري اين و بزنم تلفن من
.بگيرم را
.رابپرسيد سوالتان و بزنيد تلفن ديگر دقيقه بيست شما -
زدند؟ تلفن شما به.سلام منطقي آقاي
.هستيد همشهري خبرنگار همان شما -
.هستم خودم
بهمدير بايد ولي زدند ، تلفن من به عمومي روابط از بله -
.ميزدند تلفن نشاستهريز آقاي من
جريان عموميدر روابط كه بود اين مهمميكند فرقي چه آقا
.گرفت كه بگيرد قرار
به ازبالا بايد را موارد اين.نيست من تقصير...آقاي -
...استديگر وزارتخانه بخشنامه.بدهند دستور ما
ميكند؟ فرقي چه آخر منطقي آقاي -
.نيستم كارهاي من آقا
كنم؟ كار چه بايد من حالا خب
آقاي به بگوئيد و عمومي روابط به بزنيد زنگ شما -
بزنند تلفن وزارتخانه حرفهاي و فني دفتر مديركل نشاستهريز
عمومي روابط به دوباره).كنند هماهنگ من با ايشان تا
(.ميزنم تلفن پرورش و آموزش وزارت
گفتند.زدم تلفن منطقي آقاي به الان من خدامردي ، آقاي
...كه
كتبي بهصورت را خود درخواست كنيد محبت شما.بله بله ، -
ما براي روابطعمومي مديركل ميرزائي آقاي عنوان با
.بفرستيد
داريد؟ شما كه است برنامهاي چه اين آقا
ما نامهبراي يك كنيد لطف شما.نيستم كارهاي من -
.ميكنيم اقدام حتما مابفرستيد
چند تا حداكثر بايد من.ندارم فرصتي ديگه من خدامردي آقاي
به صورت اين درغير.دهم تحويل را خود گزارش ديگر ساعت
.نميرسد صفحه
.كنيم كار چه.ديگه كاره روال -
روابط مديركل مستقيم تلفن شماره و ميكنم قطع را تلفن گوشي
صبح.رفتهاند بيرون وزارتخانه از ولي.ميگيرم را عمومي
.ميگيرم تماس بعد روز
.كنم صحبت ميرزايي آقاي با ميخواستم.سلام
.تلفنبزنيد ديگر ساعت يك.نياوردهاند تشريف هنوز -
بعد ساعتي
آوردند؟ تشريف ميرزائي آقاي
.بزنيد تلفن ديگر ساعت شما 2.دارند تشريف جلسه -
بعد ساعت دو
شد؟ تمام ميرزايي آقاي جلسه
ايشان.زديد تلفن دير شما متاسفانه ولي بله ، -
.بيرون بردند تشريف
برميگردند؟ كي
.فردا هم شايد و ديگر ساعت يك شايد.نيست معلوم -
روز آن فرداي
.كنم صحبت ميرزايي آقاي با ميخواستم
.دارند تشريف جلسه -
باكي بايد الان.كرد صحبت ايشان با ميشود كي پس آقا
كنم؟ صحبت
.كنيد صحبت ايشان معاون مشايخي آقاي با شما -
.كنم صحبت مشايخي آقاي با ميخواستم سلام ،
جنابعالي؟ -
.هستم همشهري روزنامه از
.بفرماييد.هستم مشايخي -
محرمانه نه.دارم ساده سوال يك كه است روز سه من آقا
...مورد در گزارش يك داشتم من.برميخورد جائي به نه.است
.(ماجرا همه شرح و)
.ميدهم حق شما به من البته -
و آموزش عمومي روابط روالكار چرا آخر مشايخي آقاي
است؟ اينگونه پرورش
هم قبول.آمده پيش هم برايمن.ديگه همينه تلفني آقا -
عمومي روابط از شما كه حالا ولي ميشوي اذيت شما كه دارم
.چيه همشهري از من گله ببين ميكني گله
.بدهيد را من جواب شما اول
.نميكني گوش چرا گلهدارم ، من كه حالا.شد چي پس -
.بفرماييد را گلهتون شما
شما ولي.ميدهيم نامه يك پاك هواي روز براي ما.ببين -
و آموزش آيا كه مينويسيد روزنامه سوم صفحه در نامه آخر
همه مورد در و ميكنند شركت همه كه كرده بخشنامه پرورش
مگه ميكنيد ، شما كه است كاري چه اين خب.ميگيرند تصميم
.بوديد نوشته جوري اين هم فلزات و معادن وزارت مطلب براي
.ميكند همشهري كه چيه كارها اين
عنوان به بهمن روز 29 نوشتهبوديد شما عزيز ، آقاي آخه -
رعايت با دانشآموزان فرهنگيانو تمامي پاك هواي روز
تهران شهر هواي بهبود درامر همكاري و همراهي و مقررات
نوشتند شهري سرويس در هم ما همكاران خوب.ميكنند مشاركت
اين در دانشآموزان و فرهنگيان همه ميدانيد كجا از شما
و همكاري براي آيا.داشت خواهند را لازم مشاركت زمينه
است؟ شده داده آنها به و شده صادر بخشنامهاي آنها مشاركت
من.است شده بدي روزنامه.دارم گله خيلي همشهري از من -
خانمي يك.كنم صحبت دستاندركارانهمشهري با ميخواهم
اينجا كه من.ندارد ما با همكاريخوبي چيه ، اسمش كه هست
با نهدارم همه با همكاريرا نهايت ميدانيد ، نشستم
.مردم همه با بلكه خبرنگارها ،
.نديدم همكاري كه من
بيايد رجوع ارباب اگر من.صحبتكنم نميگذاري.كن گوش -
من نباشد ، من وظيفه اگر حتي.ميكنم پيگيري را كارش خودم
.نميكند رفتار ما خوببا خانم ، اون بگويم ميخواهم
شما عمومي روابط در ساده يككار دادن انجام مشايخي آقاي
عمومي روابط اين با كهكاري كساني و ميكشد طول قدر اين
همكاري شما با دارند حق ميشوندكه اذيت قدر اين دارند ،
.نكنند
اذيت اينجوري هم من.پيشميآيد هم من براي.آقا بله
هواي روز براي ما اعلاميه آخر كه مطلبي اون مثلاميشوم
ولي.بكنم چكشي برخورد ميتوانستم من خوب كرديد ، اضافه پاك
گفتم افتاده ، ما به شما كار كه هم الان.نكردم را كار اين
و بگويم او به خودم تا بگيريد را ريز نشاسته آقاي تلفن
اضافه را مطلب اون ما نامه آخر شما ولي.بگيرند جواب
ربطي چه شما به آخه.كرديد كار هم شهري صفحه توي.كرديد
چه كارها بقيه به كنيد ، چاپ و بگيريد را نامه شما.دارد
.داريد كار
و آموزش وزارت عمومي روابط محترم معاون مشايخي ، آقاي آخه
كه شماست عمومي روابط حقوقبگير ما خبرنگار مگر پرورش ،
چاپ و بگيرد را ندارد ربطي شما به ميگوييد شما كه را خبري
.نيست صحيح كردن صحبت طور اين.كند
نوشتيد چيزي فلزات ، و وزارتمعادن نامه آخر شما ، مگر -
كرديد؟ اضافه ما نامه آخر كه
...داردكه بستگي.عزيز آقاي نه
كه نميخواهد شما حالا (وميگويد ميكند قطع را من حرف)
وزارت نامه آخر خودمديدم من كني ، مالهكشي من براي
.نكرديد اضافه چيزي وفلزات معادن
يعنيچي؟ مالهكشي محترم آقاي
.كرديد توضيحاضافه ما نامه آخر شما آخه -
پرورش ، و آموزش وزارت روابطعمومي و شما كه اميدوارم من
.كنيد اصلاح را خودتان
ميگويند خبرنگاران
پرورش و آموزش وزارت روابطعمومي اهميت توضيح در شايد
ميان در پرورش و آموزش وزارت كه باشد كافي نكته همين ذكر
را مخاطب بيشترين نهادها ، و سازمانها وزارتخانهها ، ديگر
و دانشآموز ميليون حدود 5/19.است داده اختصاص خود به
.هستند ارتباط در وزارتخانه اين با مستقيم طور به فرهنگي
بوده آموزشي مسائل درگير همواره نيز آنها والدين علاوه به
صورت بررسيهاي طبق.هستند پرورش و آموزش با ارتباط در و
در پرورش و آموزش وزارت با مردم درصد از 90 بيش گرفته
را كارآمد عمومي روابط يك وجود امر اينهستند ارتباط
.كند برقرار خود مخاطبان با مناسبي ارتباط تا ميطلبد
مركزي واحد پرورش و حوزهآموزش خبرنگار طالبي حسين
عمومي روابط در موجود كهمشكلات اين به اشاره با خبر ،
وزارتخانه اين سابق وزراي بهزمان پرورش و آموزش وزارت
روابط با كه شخصي حاضر حال در:ميگويد برميگردد نيز
كارش بشناسند را او اگر بگيرد ، تماس وزارتخانه اين عمومي
از را خود كار بايد صورت اين غير در ميدهند ، انجام را
.است مشكل بسيار كاري كه دهد انجام اداري مراحل طريق
و آموزش وزارت عمومي روابط وظيفه واقع ، در:ميافزايد وي
علاوه به.صادركند اطلاعيه كه است شده اينخلاصه در پرورش
يا وزارتخانه اين روابطعمومي جايگاه و نقش حاضر حال در
وجود آن كاركنان در توانايي اين يا و است نشده تبيين
اين با كشور مردم درصد كه 95 اين به توجه با.ندارد
گرفته آن مورد در تصميمي اگرهستند ارتباط در وزارتخانه
.ميشود مربوط مردم همه به آيد ، پيش آن در بحراني يا شود
بيشتر را منسجم و قوي عمومي روابط يك داشتن امر اين
سالهاي به عمومي روابط اين فعلي وضعيت كه چند هر.ميطلبد
.برميگردد گذشته
بايد حاضر حال در:ميكند تصريح سخنانش ادامه در طالبي ،
.شود مشخص پرورش و آموزش وزارت روابطعمومي جايگاه
ارتباطات داراي عموميبايد روابط اين مجموعه همچنين
سازماني برون و سازماني درون ارتباط نظر از و باشد صحيح
اين بر علاوه عمومي روابط اين.كند قوي را خود ارتباط نوع
آن با نيز صحيحي ارتباط نميشناسد ، را خودش سازمان كه
است عمومي روابط اين كلياتمشكلات واقع در مطالب اين.ندارد
.است زياد بسيار آن مشكلات جزئيات و
روزنامه آموزشي سرويس دبير ابراهيم ، آل محمدحسين دكتر
و آموزش وزارت عمومي روابط كه اين اشارهبه با نيز ايران
است ، نداده قرار اطلاعرساني بر را خود كار اساس پرورش
ارتباط از وزارتخانه اين مسئولان ميرسد نظر به:ميگويد
افراد همه با پرورش و آموزش.دارند وحشت خبرنگاران خبريبا
آن برنامهريزيهاي و گيريها تصميم و دارد كار سرو جامعه
و وزيران وقت هيچ ولي.ميشود مربوط مردم همه به نيز
با منطقي ارتباط ايجاد فكر در وزارتخانه اين معاونان
و آموزش وزارت با مردم مطلوب همكاري عدم.مطبوعاتنبودهاند
مشكلات وزارتخانه اين مسئولان كه است دليل اين به نيز پرورش
روابط زمينه ، اين در نميگذارندو ميان در مردم با را خود
كهمتاسفانه كند اقدام بايد پرورش و آموزش وزارت عمومي
.ميكند عمل ضعيف واقعا
با نيز سلام روزنامه فرهنگي بخش خبرنگار ديداري ، اكرم
پرورش و آموزش وزارت عمومي روابط مطلبكه اين به اشاره
انتصاب با:ميگويد كردهاست ، عمل ضعيف اخير سال چند در
كه ميرفت انتظار پرورش و آموزش وزير سمت به مظفر آقاي
رساني اطلاع ضعيف شيوههاي در مثبت و اساسي تحولات و تغيير
اين متاسفانه كه گيرد صورت وزارتخانه اين عمومي روابط
پيش چندي كه جلسهاي درنشدهاست برآورده تاكنون انتظار
شد ، عموميبرگزار روابط مسئولان و حوزه اين خبرنگاران بين
شيوههاي بعد به اين از كردند اعلام عمومي روابط مسئولان
افكار به وجوابگويي رساني اطلاع در را كارآمدي مناسبو
ولي.كرد خواهند اتخاذ گروهي رسانههاي طريق از عمومي
كم عمل ، دست در و بود حرف در وعدهها اين همه متاسفانه
.است نيافته تحقق تاكنون
پرورش و آموزش مناطق همه به نمونه عنوان به:ميافزايد وي
بخشنامهاي طي تربيتي و آموزشي حتيكارشناسان و مدارس و
خبرنگاران.كنند خبرنگارانمصاحبه با نبايد كه شده ابلاغ
يك با مصاحبه يا خبري گزارش يك تهيه براي حوزه اين
در و بپردازند فراوان نامهنگاريهاي به ميبايست كارشناس ،
يا كرد خواهند دريافت مثبت پاسخ كه نيست مشخص نيز نهايت
نه؟
ابرار روزنامه خبر سرويس دبير خليلي ، همچنينعبدالله
پرورش و آموزش وزارت عمومي روابط كار ظاهرا:ميگويد
حفاظت نقش در تاكنون ولي ;است اخبار و اطلاعات انتشار
ميتوانند كه حوزههايي به حتي يعني.است كرده عمل اطلاعات
با نميدهد اجازه وزارتخانه كارشناسان به يا باشندو خبرساز
رساني ، اطلاع درزمينه واقع در.كنند برقرار ارتباط مطبوعات
در كه است تغييراتي هم آن دليل و است نبوده موفق تاكنون
اين كار كيفيت ميرود انتظار.است گرفته صورت وزارتخانه كل
.برسد مطلوب حد به سال 77 ابتداي از عمومي روابط
دانشجويان از بسياري آنها ، والدين و دانشآموزان از غير به
و آموزش وزارت با ميخوانند كه رشتهاي به توجه با نيز
تكميل براي دانشجويان اين.ميكنند پيدا كار و سر پرورش
نظر زير كه پژوهشي كارهاي يا و خود نامههاي پايان كردن
از نظرسنجي به نياز ميدهند ، انجام دانشگاه استادان
پيدا پرورش و آموزش يامسئولان و معلمان دانشآموزان ،
-پرورش و آموزش وزارت عموميهاي روابط ميان اين در.ميكنند
ميتوانند -دارد تحقيق و پژوهش امر كه اهميتي به توجه با
راه در موجود موانع دانشجويان اين به رساندن ياري با
.بردارند ميان از را آنها پژوهش
پژوهشگري رشته ارشد كارشناسي دانشجوي صفتي مجيدرضا
كارشناسي پروژه تكميل براي:بارهميگويد اين در اجتماعي
چند دبيرانودانشآموزان از نظرسنجي به نياز خود ارشد
تهران غربي و شرقي جنوبي ، شمالي ، چهارنقطه در دبيرستان
كل اداره عمومي روابط به خودمان دانشكده از نامهايداشتم
:گفتند و گرفتند را نامه.بردم تهران شهر پرورش و آموزش
بخش وليبدهي نشان ما تحقيقات بخش به بايد را پرسشنامهات
بايد كه كردند اعلام پرسشنامه مطالعه از بعد آنها تحقيقات
با دانشآموزان ارتباط و آشنايي ميزان مورد در كه سوالي دو
صلاح و شود عوض است ويدئويي فيلمهاي و ماهوارهاي برنامههاي
كه گفتم آنها به چه هرشود پرسيده آموزان دانش از نيست
پروژهام مشاور و استادراهنما راهنمايي با سوالها اين
كردهاند ، قبول كنترل تحقيق فرضيات با را آن و شده تهيه
مدارس با رسمي و اداري ارتباط قيد از نهايت درنكردند
گوشه چهار در را دبيرستان چهار فراوان باتلاش و گذشتم
نظريات آشنا دوستو طريق از و كردم پيدا تهران
.گرفتم را دبيران و دانشآموزان
روابط كار در كه نابلديهايي اشاره با ادامه در وي ،
و دانشجويي تحقيقات و باپروژهها ارتباط در عموميها
تفكر دراصلاح را فرايند اين اصلاح است ، موجود دانشگاهي
روابط براي:ميافزايد و ميداند عمومي روابط مسئولان
برخورد و انساني روابط كلاس بايد اول وهله در عموميها
ديگر كارهاي به بعد و كرد برگزار رجوع ارباب با مناسب
...رسيد
دوره اتمام حال در كه ديگري محقق پورتقي ، معصومه خانم
مشكل است ، آموزشي مديريت رشته خوددر ارشد كارشناسي
و آموزش وزارت عموميهاي روابط با ارتباط در را ديگري
بود قرار:ميگويد و ميداند مهم تحقيقات حوزه در پرورش
مراجعه هم پسرانه دبيرستانهاي به خود ، پژوهش انجام براي
موضوع اين تهران مناطق از يكي عمومي روابط مسئول ولي.كنم
كنيد معرفي آقا يك ميبايست حتما كرد ، اعلام و نپذيرفت را
البته صد كه)مدارس مدير با و برود پسرانه مدارس به تا
را تحقيق به مربوط پرسشنامه و كرده گو و گفت (هستند برادر
.كند تكميل
مشكلات و كاستيها با كشور پرورش و آموزش امر حاضر حال در
و اساسي صحيح ، برنامهريزي نبود كه ;است روبهرو فراواني
مشكلات مهمترين از يكي تربيت و تعليم دستگاه در كارشناسانه
سروكار تربيت و تعليم دستگاه با مردم درصد حدود 95.است
روابط.است عمومي روابط آنها ارتباطي كانال كه دارند
مشيها ، خط بيانگر طرف يك از ميتواند سازمان اين عمومي
ديگر طرف از و باشد بيرون به سازمان عملكرد و برنامهها
كند منتقل سازمان داخل به را سازمان بيرون خواستههاي
مسئولان.كند دهي جهت را سازمان مشيهاي خط و وسياستها
براي اصولي و صحيح برنامهريزي با كشور پرورش و آموزش
ميتوانند آن جايگاه تبيين و وزارتخانه اين عمومي روابط
بردارد خود مخاطبان با مطلوب ارتباط ايجاد براي مهمي قدم
پايههاي ساختن توانمند و استحكام ايجاد در ترديد بدون كه
.است موثر كشور آموزشي
كه گزارشي شود ، تهيه گزارشي چنين كه نبود قرار اول باري ،
هنوز چون است ، نشده تهيه هنوز.شود بودتهيه قرار اول از
دبيرستان و حرفهاي فنيو هنرستان تعداد چه نميدانيم هم
...هم هنوز و است موجود كشور در دانش و كار
اميرشاهي افشين سيد
ابرها از بارانگيري جديد روش ابداع
دانشمندان عارفان ، قرونگذشته ، طي:خارجي رسانههاي واحد
;شوند باران ريزش سبب ميتوانند كردهاند ادعا كشيشها و
.كنند ثابت را خود ادعاي نتوانستهاند هيچكدام اما
روشقابل يك ميكند ادعا دانشمندكانادايي يك اكنون گرچه
باران برايبارش را خطا و ازاشتباه محفوظ و اندازهگيري
فرق كشفميتواند اين خشك ، مناطق براياست كرده ابداع
.باشد وزندگي مرگ ميان
جهان در (1376) سي ، سال 1997.بيبي تلويزيون گزارش به
در.است شده ثبت آن تاكنونسابقه كه بوده سالي گرمترين
درجات به حتي دماها ميرود ، انتظار ميلادي ، آينده قرن
زندگي در آب كمبودهاي و خشكساليها اكنون.برسند هم بالاتر
در نياز مورد آباضافي اما ، .است گذاشته اثر نفر ميليونها
دارد عقيده كه شخصيهست و دارد ، وجود و شده ذخيره ابرها
دكتر او نام.شود باران ريزش سبب كه اينتواناييهست داراي
.است كانادايي دانشمند گراهامميدر
تا 90 براي 80 كه زندگيميكنيم كشوري در ما:ميگويد وي
در كه هستيم ابرهاييوابسته به خود ، سالانه بارندگي درصد
Clouds) انتقالمييابند و ميكنند پيدا گرماجابهجايي اثر
دخالت با را ابرها نوع اين ، من نظر به.(Convective
دردسترس ابرهاي گونه اين از.كارآتركرد ميتوان انسان
.كرد بيشتريتوليد باران ميتوان
وهوا آب كردهاند سعي كهدانشمندان است سال از 50 بيش
كردن آغاز در كردهاند هميشهكوشش آنان.دهند تغيير را
قابل آب منبع يك هم ، عرضه هدف و شوند مطمئن باران
غيرقابل و پراكنده نتايج.است بوده كشاورزان به اطمينان
رشته ، اين دانشمندان بيشتر سالهاي 1970 تا.بود اعتماد
.كشيدند راكنار خود و شدند تسليم
قابل روشي به نشدوسرانجام تسليم ميدر اماگراهام
را خود آب محتواي ميشودابرها سبب كه يافت اطميناندست
رطوبت كننده جذب ذراتنمكهاي روش ، اين در.بدهند دست از
ابرها داخل كه سبك هواپيماي بايك را (Hygroscopic Satts)
به تمايلي نمكها اين چون.ميپاشند و كرده پخش ميكند پرواز
و شده جمع هم با آب ريز قطرههاي ميشوند سبب دارند ، آب جذب
.آيند فرود باران صورت به كه شود درشت آنها اندازه قدر آن
برويد ، دريا كنار به درتابستان اگر:ميگويد دكترميدر
اين از.نميريزد و نمكدانميبندد در نمك كه ميبينيد
جاذب نمكهاي بنابراين.برنجميريزند آن در كه رواست ،
نمك تكه يك ميتوانيد شما.ميكنند جذب خود به را آب رطوبت ،
نگه معلق را آن و ببنديد نخ يك سر به را رطوبت جاذب
دست به آب قطرات معمولي ، محيط يك در كه ديد خواهيد.داريد
.است بوده عالي نتايج.آورد خواهيد
بيشتر درصد باشد 60 شده پاشيده آنها در نمك كه ابرهايي
و است چشمگير واقعا تفاوت ، اين.ميكنند توليد باران
آب وجريان مزارع محصول درميزان عمدهاي تغييرات
:اضافهميكند ميدر گراهام.ايجادميكند رودخانهها
فرايند وايجاد توفانها به رطوبت جاذب ذرات اين افزودن
قابل آب از كنندگان بهرهبرداري براي كارآتر ، بارندگي
حياتي منبع مهمترين آب ، كه نيست شكي.بود خواهد استفاده
مهمتر هم نفت از حتي يعني.شد خواهد ويكم بيست قرن در
.بود خواهد
قزاقستان در فارسي شعر شب برگزاري
عنوان تحت فارسي شعر شب دومين:فرهنگي علمي سرويس.
در اسلاميايران جمهوري فرهنگي رايزني محل در بهارينه ،
.شد برگزار قزاقستان
در اسلامي ، ارتباطات و سازمانفرهنگ عمومي روابط گزارش به
در كشورمان رايزنفرهنگي و سفير بر علاوه اينمراسم ،
و ايراني ، افغاني ادبدوستان از جمعكثيري قزاقستان ،
مناسبت به كه برنامه ، اين در.داشتند حضور نيز تاجيك
اشعاري شركتكنندگان ، شدهبود ، ديده تدارك بهار فرارسيدن
مراسم ، اين همچنيندركردند قرائت نوروز و وصفبهار در
را ازخود سرودههايي قزاقستان ، در فرهنگيايران رايزن سنايي
.كرد قرائت حاضران براي
برگزار مختلف نهادهاي سوي از
پنجمين ويژه برنامههاي
:ميشود
و آويني
شهيد فرزانه هنرمند سالگردشهادت
اسلامي هنر روز
صدور با اسلامي تبليغات سازمان:فرهنگي علمي سرويس.
فرزانه هنرمند شهادت سالگرد پنجمين رسيدن فرا اطلاعيهاي ،
.داشت گرامي را اسلامي هنر روز و آويني سيدمرتضي شهيد
:است آمده اطلاعيه اين قسمتياز در ما ، خبرنگار گزارش به
كه بود وارستهاي و متعهد هنرمند آويني ، شهيدسيدمرتضي
آن.بود داده شهادتقرار فرهنگ روايت براي را خود تلاش تمام
از تهيهگزارش هنگام سال 72 ، ماه گرانقدر ، فروردين شهيد
در عملياتيفكه ، منطقه در اسلام خاطراترزمندگان و حماسهها
.رسيد بهشهادت مين با برخورد اثر
تا شده دعوت شهيد وهمرزمان بسيجيان از اطلاعيه ، اين در
برگزار مناسبت همين به كه ويژهاي برنامههاي در حضور با
گرامي را اسلام شهداي تمامي و عزيز شهيد آن ياد ميشود ،
.بدارند
منطقه 11 ، شهرداري به كميلوابسته مسجد مناسبت ، همين به
گرانقدر شهيدان انديشه ادامه و ياد گراميداشت بهمنظور
آويني ، سيدمرتضي شهيد شهادت سالگشت مناسبت به نيز و اسلام
از هنرمند موضوعهنرو با مقالهنويسي مسابقه دوره يك
متوسطهبرگزار دوره دانشآموزان آوينيبراي شهيد ديدگاه
.ميكند
ماه 77 ، ارديبهشت تا 12 حداكثر ميتواند علاقهمندان
رازي ، قزوين ، مجتمع ميدان تهران ، نشاني به را خود مقالههاي
اهدا مسابقهجوايزي اين برگزيدگان به.ارسالكنند كميل مسجد
.شد خواهد
منطقه 16 در آويني شهيد دبستان كاركنان امروز صبح همچنين
خواهند هم گرد بهشتزهرا در شهيد اين مزار سر بر تهران ،
.شد خواهد برگزار محل اين در خاصي برنامههاي و آمد
و فرهنگ وزارت زيارتي سياحتي ، معاون
ايرانگردي مستقل سازمانهاي
:اسلامي ارشاد
ميشود
تشكيل استانها در وجهانگردي
است ايران مديريت عملكرد جلوهگاه امروز تهران
و فرهنگ وزارت زيارتي سياحتي ، معاون:شهرستانها سرويس.
صنعت توان افزايش منظور به:گفت شيراز در اسلامي ارشاد
از تعدادي در امسال اول ماهه سه پايان تا گردشگري ،
جهانگردي و ايرانگردي مستقل سازمانهاي كشور استانهاي
.يافت خواهند استقرار
:افزود معزالدين محمد شيراز در همشهري خبرنگار گزارش به
رسيده ، اداري عالي شوراي تصويب به كه اساسنامهاي طبق بر
و است شده آغاز سازمانها گونه اين تشكيلات براي برنامهريزي
به را خود كار سازمانها ازاين تعدادي امسال ماه خرداد از
.كرد خواهند شروع كشور نقاط برخي در رسمي طور
وزارت زيارتي سياحتي برنامههايمعاونت به ادامه در وي
مطالعه آغاز جمله از سالآينده در اسلامي ارشاد و فرهنگ
سازمان همكاري با جهانگرديايران و ايرانگردي طرحجامع
در گردشگري صنعت آماري نظام كردن شفاف جهانيجهانگردي ،
افزايش و تقويت و تورتحولات راهنمايان آموزش توسعه كشور ،
جذب طريق از اقامتي واحدهاي مديريت و كارآيي سطح
عمراني ، فعاليتهاي مجموعه در:گفت و كرد اشاره دانشجويان
و خدماتي امكانات با بينراهي مجتمع واحد هزار ايجاد 8
زيارتي سياحتي معاون.است شده پيشبيني كشور سطح در رفاهي
امسال 20:داشت اظهار همچنين اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت
و دركلاردشت آن طرح كه 2 است مطالعه دست در سياحتي قطب
درود سياحتيسد جديد قطب طرح و اجراست آماده مينو جزيره
.شد خواهد بهرهبرداري آماده نزديك آينده در نيز زن
اختيار در دولتي واحداقامتي حدود 106:شد آور ياد وي
ماده 12 ، كميسيون كهبراساس است كشور ارگانهاي نهادهاو
سازمان معاونت ، اين به واحدها اين تحويل عدم درصورت
اين عمومي اعتبارات محل از دارد اجازه بودجه و برنامه
ما حساب به روز كارشناسي ارزش به را آنها بهاي نهادها ،
شده انجام دست اين از مورد گذشته 2 سال در كه كند واريز
.است
از استمداد با همچنين جهانگردي و ايرانگردي سازمان رئيس
پاگير و دست موانع رفع براي اطلاعات و خارجه امور وزيران
با جمهوري رئيس اخير مصاحبه:گفت ايران به جهانگردان ورود
به سفر براي دنيا مردم رغبت افزايش موجب ان.ان.سي شبكه
و برطرف رواديد مشكلات بايد خاطر همين به و است شده ايران
زودترين در نيستند ايران به ورود به مجاز كه كساني تكليف
.شود روشن ممكن زمان
با ايران به خارجي جلبجهانگردان انگيزههاي تشريح در وي
چهره و اخير ساله چند مثبتدگرگونيهاي تاثير به اشاره
ايران جلوهگاه تهران:كرد تصريح روند اين بر تهران شهر
را ما كشور باشد داشته را ايران به سفر قصد كس هر و است
بزرگي عمراني طرحهاي البته ميكند ، ارزيابي تهران طريق از
اما است ، نبوده كارهايكمي كه آمده در اجرا به كشور در
ترافيكي رفعمعضلات و پاكيزگي عمراني ، كهطرحهاي تاثيري
در مديريتنظام آبروي و اعتبار برافزايش تهران در
به و انكاراست قابل غير ديگرانگذاشته ، نگاه برابر
عنوان به امروز تهران از كهميتوان است خاطر همين
.برد نام ايران مديريت عملكرد جلوهگاه
و پرورش و آموزش وزير عمومي ملاقات زمان
مردم با وزارتخانه اين معاونان
طي پرورش و آموزش وزارت عمومي روابط:فرهنگي علمي سرويس.
نزديك و صميمي ارتباط برقراري كردبهمنظور اعلام اطلاعيهاي
پرورش ، و آموزش آناندر مشكلات و مسائل به رسيدگي مردم با
آموزش وزير با مردم عمومي ملاقات برنامهريزي به اقدام
.است شده وزارتخانه اين معاونان و وپرورش
اين جاري امور تراكم به توجه با:است آمده اطلاعيه اين در
آموزش وزير با عمومي ملاقات برنامه اولين فعلا وزارتخانه ،
سال ماه دوشنبه 24فروردين روز ايشان ، معاونان و پرورش و
پرورش و آموزش مركزي ساختمان در الي 17 ساعت 14 از جاري
.ميگيرد انجام سيتير خيابان واقعدر
فروردين يكشنبه 23 و شنبه 22 روزهاي ميتوانند علاقهمندان
به اداري ساعت در ملاقات ، كارت دريافت براي جاري ، ماه
نظر بهكنند مراجعه پرورش و آموزش وزارت عمومي روابط
و آموزش وزير با ملاقات براي وقت ساعت سه اختصاص ميرسد
كاركنان تعداد گستردگي به توجه با ايشان ، معاونان پرورشو
ارتباط در پرورش و آموزش با كسانيكه نيز و وزارتخانه اين
اين ضمناستمرار است لازم لذا و باشد اندكي زمان هستند ،
.يابد اختصاص آن براي نيز بيشتري زمان خوب ، حركت
فروشيها كتلب پيشخوان روي
|
فشاري طب
(بازتابشناسي تمرين)
هزار سه:شمارگان /فرجي مرجان:ترجمه /ريك استفني:نوشته
/صفحه 240/تهران انتشارات:ناشر /اول ، 1376 چاپ /نسخه
.تومان 950
به قادر حسي ، تحريكات وجود بدون زندهاي موجود هيچ دنيا در
محيط حسي محركات انرژي از حيات انرژي.نيست زندگي ادامه
حالت در بقاء ، همواره براي بدن.ميگيرد سرچشمه اطراف
باعث حسي علامت هر و ميبرد سر به كشش و آمادهباش
.ميشود بدن طبيعي تغييركشيدگي
پا و دست ماساژ روشهاي ديدگاه ، اين طرح ضمن كتاب ، اين
قرار بررسي مورد بخش سه در را نشاط و تندرستي حفظ براي
و كهن درماني روش يك عنوان به بازتابشناسي چگونگي و داده
.ميدهد توضيح عارضه و بيماري پنجاه لااقل مورد در بيخطر
زمينگرمايي انرژي
:شمارگان /دانش ماندانا قمشهاي ، الهي مرتضي دكتر:برگردان
:ناشر /ريال صفحه ، 1100 اول ، 28 چاپ /نسخه هزار سه
(اميركبير به وابسته) شكوفه كتابهاي
عنوان به كه است زمين دل در نهفته منبع زمينگرمايي ، انرژي
كاربردهاي براي استفاده و قابلبهرهبرداري نو ، انرژي يك
و د ج ، گروه برايدانشآموزان كه كتاب اين در.است مختلف
زمينگرمايي ، انرژي چشمههاي مورد در مطالبي شده ، تدوين ،-ه
زمينگرمايي انرژي اصلي انواع و انرژي پتانسيل داراي نواحي
همچنين.است شده ارائه انرژيها ، قبيل اين منافع بههمراه
اين آينده و ايران در گرمايي ، انرژيزمين سابقه مترجمان ،
خواننده براي را كتاب كه افزودهاند اصلي متن به را انرژي
.است كرده جذابتر ايراني ، نوجوان
ماده چهارم حالت پلاسما ،
دكتر:ويراستار /دانش ماندانا:ترجمه /بنبوا:نوشته
هزار سه:شمارگان /اول ، 1376 چاپ/لادن:ناشر /ابوكاظمي
.تومان صفحه ، 800 243/نسخه
آلودگي بدون انرژي توليد و آن كاربرد و پلاسما ماهيت معرفي
آينده ، در انرژي تامين براي راهگشايي بهعنوان محيطزيست ،
اين ;است معتقد كتاب مولف.كتاباست اين تاليف اساسي هدف
زندگي كه است تكنولوژينويني و جوان علم يك سرگذشت كتاب ،
با فصل هفت در كتاب.داد خواهد تغيير را بشر
مرگ و پيدايش ماده ، چهارم حالت آسماني ، ارمغان:عناوين
پلاسما از استفاده فضا ، موجوددر هواي و پلاسما ستارگان ،
درخدمت پلاسما و فضايي پرواز براي پلاسما برق ، توليد براي
شده تدوين محاسباتي ضميمه دو همراه به هستهاي گرما همجوشي
استفاده قابل محض علوم مختلف رشتههاي برايدانشجويان و
.بود تواند
تيروئيد غده بيماريهاي
(درمان شيوههاي و نشانهها)
/ محمدحسنشرفالدينزاده:ترجمه / كات وست پتسي:نوشته
/ نسخه هزار سه:شمارگان / اول ، 1376 چاپ / قفنوس:ناشر
.تومان صفحه ، 700 224
اما شايعاند ، قند مرض اندازه به تيروئيد غده بيماريهاي
بد صورت در كه مشكلاتي و كوچك غده اين به ما از كمي عده
اختلال.توجهميكنيم آورد ، بوجود برايمان ميتواند كردن كار
ريزش:چون وبيماريهايي بينظميها ميتواند تيروئيد غده در
قلبي ، ناراحتيهاي وزن ، تمركز ، اضافه عدم پوست ، خشكي مو ،
زنان.شود موجب را...و خون درگردش اشكال استخوان ، پوكي
مبتلا تيروئيد غده كمكاري يا پركاري به ازمردان بيش بار ده
نهفته صورت به سالها است ممكن تيروئيد بيماري.ميشوند
.آيد بهوجود زايمان از پس يا باقيبماند
ميشود ، تشخيص تيروئيد غده اختلال موجب آنچه كتاب ، اين در
.ميگيرد بررسيقرار مورد آن درمان مختلف روشهاي و بيماري
مولوي معنوي مثنوي
نيكلسون رينولد شده تصحيح نسخه اساس بر
ققنوس:ناشر
اول 1376 چاپ
تومان جلدي 2200 سه دوره
مختلف چاپ دهها تاكنون بلخي محمد جلالالدين مولانا مثنوي از
شده تصحيح نسخه فن اهل همه تصديق به است ، كه شده منتشر
متنهاي بهترين هنوزجزو نيكلسون رينولد بزرگ دانشمند
.است شده تصحيح
مختلفي چاپهاي تاكنون هم نيكلسون مرحوم شده تصحيح نسخه از
كتاب حقيقت در و است ، شده منتشر وي نام بدون و نام با
نتواند كردن نو كار و بودن نو داعيه جهت اين از حاضر
ميكند ، متمايز مثنويها ساير از را كتاب اين آنچه.داشت
به احتمالا استفادهكنندگان كه است آن اندازهچاپ و قطع
همچنين ناشر.پسنديد خواهند را آن استفاده سهولت خاطر
كه است كرده حذف را نيكلسون استاد بدلهاي نسخه و پانوشتها
پژوهشگران و دانشگاهيان براي كتاب استفاده قابليت از
.است كاسته
|
مرز درآنسوي كتاب
|
ناپلئون زندگي
ناپلئون:كتاب نام
ماكلين فرانك:مولف
كيپ جوناتان:ناشر
قيمت به و صفحه در 739 كه است انگليسي زبان به كتاب اين
.است شده عرضه بازار به در 21نوامبر 1997 پوند 25
و كرده مشغول خود به را جهانيان ذهن همواره ناپلئون زندگي
حافظه در هنوز ناپلئوناست رابرانگيخته همگان توجه
مرد اين.زندهاست فرانسويان ويژه به و اروپائيان
انقلابي فرانسه و يابد تحقق شكلي هر به آرزوهايش ميخواست
تصميم او.دهد حركت اروپا سوي به خود همراه را وجمهوري
.كند فتح را دنيا آن از پس و اروپا فرانسه ، ارتش با گرفت
لعنت و نفرت و بپوشاند عمل آرزوهايشجامه به نتوانست اما
ارمغان به برايخود را انگليسيان جمله از و اروپائيان
پيروز فرانسويان بر و دادند شكست ا اور انگليسيها.آورد
جلب را فرانسويان دوستي نتوانستند نيز امروز به تا و شدند
ريشههاي انگليسيان و فرانسويان ميان موجود نفرت.كنند
سو يك از كشور دو اين گرچهتاريخ دارد ، تاريخ در عميقي
نيز همراهي و همپيماني گواه سويي از و جنگ و كشمكش گواه
پيشزمينهروابط در موثري نقش ناپلئون ، دوره. است بوده
دشوار ملت دو حافظه از آن محو كه دارد فرانسه و انگليس
.است
جلال و شكوه و قدرت نماد ديده به ناپلئون به فرانسويان
ماجراجويي همانند را او انگليسيها و مينگرند فرانسه
سوي به نوزدهم سده در را اروپا و فرانسه كه ميبينند
زندان و جنگ عرصههاي در شكست سزاوار و كرد هدايت ويراني
.گشت وتبعيد
بررسي مرگ تا تولد هنگام از را ناپلئون زندگي كتاب ، اين
است ، پيروزي و شكست از آكنده كه را آن جزييات و ميكند
جوان افسري عنوان به را خود زندگي ناپلئون.مينمايد تشريح
فرانسه ، انقلاب از پس ويميكند آغاز فرانسه ارتش در
پايان در و ميگيرد عهده به را فرانسه نيروهاي فرماندهي
احساسات امر ، اين.ميكند اشغال را مصر هجدهم قرن
شد ، ناپلئون شهرت باعث و برانگيخت او سود به را فرانسويان
وي.گرديد فرانسه امپراتور سال ، پنج از پس كه اين تا
كه اين تا كرد تسخير ديگري از پس يكي را اروپايي كشورهاي
وي معكوس شمارش آن از پس و شد متوقف مسكو دروازههاي پشت
.گرديد آغاز
|
|