معلمان و مادران پدران ،
!بزرگترها مثل درست
:بخوانند
انجام باستانشناسان توسط
تكنولوژي بهكارگيري
:ميشود
معابد بررسي براي فضايي
باستاني
از فراتر نوروزي پيكهاي آيا
!است؟ سنتي آموزشهاي
نماز جان و جانماز
پرورش و آموزش وزير اظهارات
جديد نظام درباره
مدارس
متوسطه آموزش
معلمان مسكن و غيرانتفاعي
دانشجويان جايابي نتايج
دوم نوع عالي آموزش موسسات
ميشود اعلام
زمان
77- تحصيلي 78 سال براي
دومآزمون و اول مرحله برگزاري
شد اعلام
دانشگاهها سراسري
فهرست در مجدالدوله مسجد
شد ثبت ملي آثار
دو تنها آينده ، تحصيلي سال در
داشت خواهد وجود مدرسه نوع
نهايي امتحانات برگزاري نحوه
سه دوره آزاد داوطلبان جامع
شد اعلام راهنمايي ساله
معلمان و مادران پدران ،
!بزرگترها مثل درست
:بخوانند
بارآوريم؟ پذير مسئوليت را خود كودكان چگونه
جديد زمينهاي در پيشرفت گونه هر از شما فرزند چنانچه
به اعتماد ميتوانيد شما دارد ، هراس رياضي ، محاسبات همچون
مطمئن و وي احساسات از شما درك.بدهيد او به بيشتري نفس
ميتواند لحظه ، هر در شما به دستيابي براي او ساختن
جديد مسئوليتهاي و شرايط به كودكتان ورود براي كمكموثري
باشد
در را مسئوليتپذيري حس و نفس به اعتماد ميتوان چطور
با منطبق كودكان خواستههاي معمولا كرد؟ تقويت كودكان
و موجود امكانات وضعيت ، از منظور البته.نيست موجود وضعيت
جلوحركت سريعتر تا هستند تلاش در مدام آنها.است بالفعل
بزرگ سريعتر ديگران ، نظر در و كنند تلاش و كار بيشتر.كنند
!شوند
را خود حد چه تا بچهها كه دارند آگاهي والدين همه تقريبا
نظرشان مورد كارهاي انجام براي و مقايسهكرده ديگران با
كه مادرش درجواب هميشه كوچولو جكي.ميكنند اعتراض
به رفتن براي و كرده بيدار زودتر را او صبحها قصددارد
بلند صبح ساعت 10 هميشه خواهرم:ميگويد دهد ، عادت مدرسه
!نشوم؟ چرا من ميشود ،
ميدهيد را كاري انجام اجازه كودكتان به زماني چه در شما
اين زماني تنها شما ميشويد؟ او مانعكار زماني چه ودر
و دهيد گوش بچهها حرفهاي به كه كرد خواهيد كشف را نكات
.بگيريد نظر تحت را حركاتشان
سادگي به كودكتان را كارهايي چه كنيد توجه مثال ، عنوان به
جمعآوري در ميتواند شما ، ساله آياكودك 5.ميدهد انجام
اگر خير؟ يا كمككند شما به كتابها مثلا يا خانه كلي
قراردادن و جمعآوري به را او ميتوان است ، چنين
چيدن اينكه ويا كرد تشويق خود كمد در اسباببازيهايش
اعمال اين چنانچهكرد محول او به خودش كشوي در را لباسها
آماده كه داده نشان شما كودك گيرد صورت دقت به
او ميتوانيدبه مثال عنوان به.است بيشتري مسئوليتپذيري
داشته خويش لباسهاي انتخاب در بيشتري حق كه دهيد اجازه
.باشد
قلمرو وارد كه ميترسمبچههايي اما...حاضرم
خود آينده كارهاي از احتمالا ميشوند ، جديد مسئوليتپذيري
و شوند نگران و آسيبپذير است ممكن آنها.برآشفتهاند
دلگرم و حمايت كارها در را آنها كه كسيپيداكنند به احتياج
ميشود منتهي نقطهاي به نگرانيبچهها اين اوقات گاهي.كند
اين ميگرداندو باز خود غيرمسئولانه رفتار به را آنها كه
كه دادهاند نشان آنها كه ميافتد اتفاق زماني درست
و اتكا كه كودكي مثلا.برآيند آنكار پس از ميتوانند
خياباني از جهتعبور است ممكن دارد ، زيادي نفس به اعتماد
دست گرفتن از و كرده لجبازي شما با كوچك بچه يك مانند
كار اين ميتواند او خود است معتقد كه چرا ورزد ، شماامتناع
.ميگيرد صورت عمد روي از لجبازي ، اينحالت.دهد انجام را
.ميگذارند نمايش به را خود ناامني احساس راحتي به بچهها
دوري مسير خود ، والدين كمك بدون يككودك مثال ، عنوان به
اطمينان عدم ناگهاناحساس به ولي ميرود ، زنان قدم را
ناشي حالت ، اينميطلبد خود كنار در را آنها حضور و كرده
ايستاده خود جاي بر هنوز مادر يا پدر ميبيند كه است آن از
از خارج نميخواهيد شما كه وقتي.هستند او مراقب دور از و
آن نشانگر امر اين كنيد ، محول كاري او به فرزندتان توان
طبيعي پيشرفت يعني او ، پيشرفت مسير در نداريد دوست كه است
.آوريد بوجود مانعي او ،
مسئوليتهاي با ارتباط در كه ندارند احتياج بچهها بعضي
ديگر ، برخي ولي.كنند دريافت وكاملي دقيق شرح جديدشان ،
بچهها بعضي.دارند كافي توضيحات و راهنمايي به نياز
سرجاي درست را خود خانهسازي وسايل مثلا كه يادگرفتهاند
را خود والدين حمايت چون ديگر برخي و دهند ، اصلياشقرار
از ميدهند ، انجام را كار آنهابرايشاناين ميدانند دارند
چنانچه.ميكنند خالي شانه ساده ، مسئوليت اين بار ، زير
اين شويم ، امور انجام در بچهها مشوق صحيح برخوردهاي با
ميشود باعث كه ميآورد بوجود را انگيزههايي آنها در كارها
.برسانند پايان به بيشتري موفقيت با را خود كارهاي
كنيد آماده را خود فرزندان
جديد كاري شروع براي را كودكتان گرفتهايد تصميم كنيد تصور
اعتماد درباره فرزندتان با بايد ازهمه اول.سازيد آماده
بزرگتر حالا ديگر تو خوب ، :بگوييد مثلاكنيد صحبت نفسش به
كه يامنميدانم دهي انجام را زيادي كارهاي بايد و شدهاي
اجازه پس بروي ، را خيابان عرض ميتواني تنهايي به حالا تو
ميتوان را بچهها.دهي انجام تنهايي به را آن كهخودت داري
انجام براي درگذشته ، كارهايموفقيتآميزشان كردن بازگو با
گونه هر شمااز فرزند چنانچه.كرد آماده جديد ، كارهاي
دارد ، هراس رياضي محاسبات همچون جديد ، زمينهاي در پيشرفت
شما درك.بدهيد او به بيشتري نفس به اعتماد شماميتوانيد
هر در شما به دستيابي براي او مطمئنساختن و وي احساسات از
و شرايط به ورودكودكتان براي موثري كمك ميتواند لحظه ،
.باشد جديد مسئوليتهاي
.است وقتگير ابتدا در جديد مسئوليتهاي شرح و كردن معرفي
آسانتر بدهيم قرار گوشهاي در تنهايي به را خود ميز كه اين
كار اين تا بمانيم خود ساله فرزند 4 منتظر اينكه تا است
سيري خط امادردهد انجام بشقاب و ظروف انداختن با را
به هم فايدهاش كه بدهيد مسئوليتهايي خود فرزندان به مشخص ،
.برسد او خود به هم و شما
اساسي و اصلي كارهاي ميشود پيشنهاد نيستيد ، صبور چنانچه
را ظروف و فنجانها مثال ، عنوان به.دهيد انجام را خود
به دستي قولمعروف به بخواهيد فرزندتان از و بچينيد خود
بر را سفره دستمال يا و فلفل و نمكدان مثلا.بزند آنها
.بگذارد ميز روي
دهيد شركت كارها انجام در را فرزندان
انجام در را فرزندتان تهديد ، يا و زور با كه نكنيد سعي
كرده صحبت او با.. و آرام آنقدر بايد.دهيد شركت كارها
در پيشقدم وي كهخود كنيد جلب كارها به را علاقهاش و توجه و
در كردن كار.باشد مدرسهاش يا و منزل امور انجام امر
فراهم برايشان را امكان اين آنها ، باحضور و كناربچهها
و رفته كارها سراغ تمايلبيشتري ، و علاقه با تا ميآورد
.منزلبرساند اهالي نظر و سمع به امور ، در را خود مشاركت
گيرد صورت تواناييها براساس بايد كارها
او از سپس و شناخت زمينهاي هر در را بچهها توانايي بايد
سه فرزند از نميتوانيد شما.داشت كاريرا انجام انتظار
قبل از زمينهاي چنانچه شود ، ماهري نقاش بخواهيد خود ساله
اصرار.ندارد دوست را بردن قلم به دست اصولا يا و نداشته
در عالي كارهاي ارائه بر مبني معلمان ، و والدين از بسياري
سال ، و سن هم بچههاي ديگر با رقابت اساس بر زمينهاي هر
منزجر و متنفر كاملا كار آن از كودك كه ميشود موجب تنها
نتواند شما كودك شايد.بشناسيد را او توانايي بايد.شود
ژيمناستيك مثل ورزشي در عوض در ولي شود ، ماهري نقاش
.باشد داشته خاصي توانايي
يك نكنيد بگيريدسعي نظر در آموزش براي را مناسبي وقت
هستيد ، مضيقه در وقت لحاظ از كه زماني در را پيچيده كار
را زمانهايي كار ، اين براي.دهيد شرح خود برايفرزند
بال فراغ و بوده خاطر نظرآسوده هر از كه كنيد انتخاب
.داريد
محدوديت ايجاد
تجربيات كسب به كودكان اشتياق ميكنيد ، مشاهده كه هنگامي
نظر در را كار جوانب تمامي بايد است ، روبهفزوني جديد
زمينههاي در فرزندتان توانايي بدانيد بايستي.بگيريد
به نوپا ، كودك يك كه هنگامي.است اندازه چه تا متفاوت
كرده فرق او تواناييهاي و انتخابات بيشك ميرسد جواني سنين
يكي والدين ، عنوان بهاست محسوس بازنگري ، يك به احتياج و
كردن محدود دهيد ، انجام بايد كه را كارهايي مهمترين از
.است صحيح مسير در او تواناييهاي اساس بر كودك كارهاي
محدوديتها اين مقابل در ميرود توقع بچهها از اگرچه
پافشاري اين مقدار از زمان مرور به كنند ، اما پافشاري
.شد خواهد كاسته
هميشه:ميگويد نوپا كودكان با ارتباط در دكتربراون
و است خطر با همراه آمده ، بهوجود تازه آزاديهاي اين
آگاهي اين زماني هر در و دارند شناخت خطر ، اين از كودكان
مكانهايي به شما ، كودك وقتي !ميدهند بروز خطر از را خويش
از ضعيف پرتو يك بازميگردد ، و ميرود شده منع ازآنها كه
.دارد وجود چشمانش در اراده
ميتواند شما فرزند كه دارد وجود ضعيفي قوانين اوقات گاهي
اين در..و مدل يا لباس انتخاب مانند.كند سرپيچي آن از
سوي به و دور خانه محيط از را او بيشتر ، پافشاري حالات
محدوديتها شما فرزندان.ميدهد سوق (ناباب هم شايد)دوستان
و دهيد شرح آنها براي كه ميكنند قبول راحتتر زماني را
كه كنيد ثابت و دهيد نشان آنها بهبياوريد موجه دليل
است عشقي از ناشي فقط و فقط درآمده ، اجرا به محدوديتهاي
.داريد آنها به كه
در كودك كه را كارهايي تمام والدين نيست احتياج البته
دلايلتان از كوتاهي شرح با اما.دهند توضيح محدودشده ، آنها
او به و اوهستيد مراقب چقدر كه القاءكنيد فرزندتان به
تنهايي به را كفشش بند بچهاي كه روزي از.ميگذاريد احترام
پنهان ماشين يك چرخ پشت در كه مرتبهاي اولين و ميبندد
چيز يك دو هر در ولي.است نهفته تمايزبسياري وجه ميشود ،
خودم من:است جمله اداياين در بچه لذت آن و است مشترك
!كردم را كار اين
انجام كه كارهايي در فرزندانتان تشويق و دادن پيشنهاد با
و فردي استقلال سمت به را ميتوانيدفرزندتان ميدهند ،
.مانندبزرگترها درست كنيد ، هدايت مسئوليتپذيري
فيگارو1997:منبع
زماني سهيلا:ترجمه
انجام باستانشناسان توسط
تكنولوژي بهكارگيري
:ميشود
معابد بررسي براي فضايي
باستاني
سازمان تحقيقاتي هواپيماهاي از يكي:خارجي رسانههاي واحد
دستگاههاي به مجهز كه (ناسا)هوانورديامريكا و فضا
است داده را آن امكان دانشمندان ، به است ، راداري پيشرفته
شرقي جنوب در باستاني منطقه يك از را بينظيري مناظر كه
.كنند مشاهده آسيا
معابد داشتن به انكور منطقه ان ، .ان.سي تلويزيون گزارش به
پيش سال هزار از بيش كه است هندومشهور و بودايي بيشمار
و جهانگردان.شدهاند بنا شرقي جنوب آسيايي خمرهاي دست به
باستاني تمدنهاي عظمت تماشاي مشتاق كه باستانشناساني
انكور معابد تا ميآيند منطقه اين به دور راههاي از هستند ،
دوردست سرحدات در كه منطقه اين اما.ببينند نزديك از را
و شاخ پر درختان از پوشيده عمدتا دارد ، قرار كامبوج شمال
.است جنگلي برگ
از فراتر نوروزي پيكهاي آيا
!است؟ سنتي آموزشهاي
منظور به و نوروزي تكاليف كارايي عدم تشخيص بدنبال ;اشاره
ابتدايي دورههاي دانشآموزان فراغت اوقات كردن پر
سال ده حدود از شيوههايصحيح ، با تحصيلي وراهنمايي
در.شد عمومي آموزشيدوره نظام وارد نوروزي پيش ، پيكهاي
است نرمافزاري پيكنوروزي گفت ، بايد نوروزي جايگاهپيك مورد
تا مدرسه از موفق يكتدريس پايايي ميكند كمك آموزشيكه
منجر دانشآموز بهيادگيري نهايت در و كند پيدا منزلتداوم
قرار يادگيري اصليفعاليت محور را دانشآموز وهمچنين شود
طرح يك اجزاي از تكليف ، قسمتي يك عنوان به پيكنوروزي.دهد
از كه است نيز ، نرمافزاري درس طرح خود و ميرود بهشمار درس
آموزشي بسته ديگربهنام يادگيري به ياددهي يكسازوكار اجزاي
بين نوروزي گذشته ، پيكهاي سالهاي همچون نيز عيدامسال.است
تعطيلات وقت از قسمتي دانشآموزان و شد توزيع دانشآموزان
معلمان شايد نيز ، اكنون هم و كردند پيكها صرف را خود عيد
خود دانشآموزان نوروزي تكاليف بازبيني حال در مدارس محترم
مورد در كه علمي است گزارشي ميخوانيد كه مطلبي.هستند
آقايان توسط و نوروزي پيكهاي معايب و كارايي ميزان
.است شده تهيه حيدري محرم و حسيني حبيبالله
گستره مناسبترين به رسيدن براي آموزشي ، نظام در تغيير
درسرتاسر دانشآموز ميليونها پوششدادن جهت تربيت ، و تعليم
كردنبهترين پيداكشورهاست آموزشياغلب دغدغههاي از جهان
زنانآينده و مردان كردن آماده منظور به آموزشي ، شيوههاي
آموزش با همراه جامعه موفقتردر چه هر حضور براي
عناصر دادن اضافهدخالت به علمي ، آخريندستاوردهاي
آموزشگاهها ، درسي درعناوين مملكت تاريخ و فرهنگ ، ادبيات
اين در.است تكاپوواداشته به را آموزشي هموارهنظامهاي
تكنولوژي از بااستفاده يافته ، توسعه ميان ، كشورهاي
در راحتي به را آموزشي ، آن تكنولوژي به آن وتبديل پيشرفته ،
ضمن و كرده توليد طراحيو نرمافزاري ، و سختافزاري بعد
صددرصد تقريبا دادهاندو قرار خود مدارس دراختيار آموزش ،
در ولي.دادهاند پوششقرار تحت را خود افرادواجبالتعليم
را توسعهنرمافزارها حال در كشورهاي ميرسد بهنظر مقابل ،
نيز ، كشورما در.باشند داشته اختيار ميتواننددر راحتتر
از برخي وترس بياعتمادي وسايل ، و تهيهدستگاهها گزاف هزينه
منطق فقدان والكترونيكي ، فني دستگاههاي ازبكارگيري معلمان
امور پيشرفت در دستگاهها اين كارايي اثبات براي وانگيزه
به را معلمان غالب ميتواند كافي ، آموزش عدم و آموزشي
بكارگيري.دهد سوق آموزشي نرمافزارهاي از استفاده
تكاليف انجام جاي به نوروزي پيك نام به نرمافزاري
جمله عيدنوروز ، از تعطيلات در طولاني تكراريو يكنواخت ،
استفادهاز راستاي در عمومي ، آموزشيدوره نظام تغييرات
.ماست كشور در نرمافزارها
عوامل از ميتواند وممارست تكرار تمرين ، كه است درست
ادراك و ذهني آمادگي بدون ولي باشد ، يادگيري موثردر
تغييرات نميتواند مطالعه ، مورد موضوع هر تكرار صحيح ،
اهميت طرفي ، از.كند ايجاد يادگيرنده رفتار در پايداري
قابل مدرسه و خانه بين ارتباطي حلقه يك عنوان به تكليف ،
و صحيح ادراك با بايد شد گفته كه همانطور ولي است ، تامل
مناطق در يادگيري زمينههاي و بافت به توجه با همچنين
تجربه يك عنوان به تا گيرد قرار توجه مورد جغرافيايي ،
بيدقتي ، زياد ، تكليف دادنآيد حساب به يادگيري مفيد
كه دامنميزند فراگير در را ومدرسهگريزي اضطراب بيرغبتي ،
همچنين.خواهدداشت پي در را آموزشي ازمحيط تنفر نهايت در
تشخيص دانشآموزان ، امكان تمامي براي تمريناتيكسان تكرار
كردن پر.حداقلميرساند به را خلاقيت وپرورش فردي تفاوتهاي
به را فراغت ازاوقات بهرهمندي مفهوم بايد اوقاتفراغت ،
بيانگيزه ، تكرار بهجاي دانشآموزان تا باشد همراهداشته
و مساله حل موقعيتجديد ، در گرفتن قرار امكانتفكر ،
در دانشآموزان خلاقيت.باشند داشته را تجربههايغيرمعمول
غير و بديع سئوالهاي روياروييبا در و اضطراب از محيطيدور
داخل در كه مسئلهاي.يابد پرورش كليشهايميتواند
ميشود ، خلاقانه و كيفي مسايل به پرداختن مانع آموزشگاهها
از انتظار مورد قبولي درصد واقع در و ارزشيابي شيوه
سوي از اينكه براي ميسازد وادار را ايشان كه است معلمان
به نگيرند ، قرار مواخذه مورد دانشآموز و مدرسه اولياي
دهند ، نشان اشتياق كمتر كيفي ، مسائل به تدريس وقت تخصيص
.پرداخت آن به راحتتر ميتوان منزل ، تكليف مورد در ولي
يااز و بدهند تحقيق دانشآموزان به ميكنند سعي معلمان
عنوان به آنچه مورد در.كنند راطلب كنفرانس ارايه ايشان
چون گفت ، بايد ميشود ياد آن از نوروزي پيك يا عيد تكليف
تنها ميشود ، توزيع مدارس در كه نوروزي پيكهاي
وزارت لذا است ، مشترك استانها از هريك دانشآموزان براي
نظر از چه آنها ، بهبودكيفي براي ساله ، هر پرورش و آموزش
بين در كاغذ ، و طرح چاپ ، كيفيت نظر از چه و سئوالات نوع
ترتيب اين به و ميكند اقدام بهترينها انتخاب به استانها
رعايت نوروزي پيكهاي در ارزشمند ، تكليف يك موارد حدودي تا
.ميرود بين از آنها در سنتي تكاليف معايب تقريبا و ميشود
ومدرسه خانه بين ارتباطي پل كهتكاليف نكته اين بر تاكيد
همكاري داشت اذعان وبايد است اهميت حايز است ،
موثر كاملا كودكان يادگيري وضعيت بهبود در اوليايشاگردان
هفته دو قريب براي كه است تكليفي نوروزي پيك.است
با مادران و اگرپدران حال.است شده گرفته نظر تعطيلاتدر
تكاليف به چهسريعتر هر بخواهند خود ازفرزندان سهلانگاري
به واقع در راحتشود ، خيالشان مثلا تا پاياندهند ، خود
اين بر تحقيقات.زدهاند دامن بچهها بيتوجهي عجلهو اضطراب ،
قرا زمان مرور به كه مطلبي پايايي كه دارد اذعان نكته
كم زمان مدت در كه است مطالبي از بيشتر بسيار شده ، گرفته
نوروزي ، پيك طرح مولفان و طراحان البتهاست شده تمرين
را تكاليف از درصدي تعطيلات ، از روز هر ازاي به ميتوانند
ترتيب ، زمان اين به و كنند مشخص دادن انجام براي
.درآورند بهنظم نيز را انجامتكليف
پيكهاينوروزي به اعتراض غالباباعث كه مواردي جمله از
در كه است جدولهايي و سئوالها ، چيستانها حضور ميشود ،
و باسواد نزديكان بلكه دانشآموزان ، تنها نه موارد برخي
ذكر البته.نيستند آنها حل به قادر هم ايشان تحصيلكرده
لطيفه ، اضافه به موارد ، همين حضور كه است بديهي نكته اين
جذابيت پيكها اين به علمي اطلاعات و كاريكاتور طرح ،
يكديگر ، با افراد فردي تفاوتهاي به توجه با ولي بخشيده ،
دقت.داشت سطح يك در را تكليف انجام انتظار همه از نبايد
پيك انجام چگونگي در آن نمود و فردي تفاوتهاي به معلمان
و تحصيلاتي اجتماعي ، محيط واقع در و است تامل قابل نوروزي ،
ايشان فردي تفاوتهاي بروز به دانشآموزان اطراف اقتصادي
دارد ، بيسواد اولياي كه دانشآموزي مثال براي.ميكند كمك
را عمومي معلومات يا و رياضي مسائل توانست نخواهد احتمالا
.دهد انجام دارد ، تحصيلكرده مادري و پدر كه كسي مانند
توسط خصوصي معلم از استفاده و استثنايي موارد منظور البته
توجه بايد وجود ، اين بانيست پولدار ولي بيسواد ، اولياي
و دارد وجود هنر و خلاقيت ظهور امكان نوروزي پيكهاي در كرد
رفع سر از نبايد نوروزي ، تكاليف بازبيني در معلم كار
پرورش و دانشآموزان استعدادهاي كشف هدف ، بلكه باشد ، تكليف
نيز و انشاءها نقاشيها ، طرحها ، مطالعه طريق از آنها ،
هنگام دانشآموزان.شود تلقي سئوالات به فراگيران پاسخهاي
جديد ، سئوالهاي با شدن مواجه خاطر به نوروزي ، پيك انجام
برايشان عرصه ، آن به علاقهمندي و جديد دنيايي گشايش امكان
تا گرفته دانشآموز از همگان ، كه بهشرطي فقط ميشود ، فراهم
شوند ، آگاه تكاليف انجام نحوه مورد در معلمان ، و اولياء
از تنفر باعث سئوالاتمشكل ، جواب يافتن بر نهاصرار تا
حبس باعث آن ، سرسريانگاشتن نه و شود كليشهاي سئوالاتغير
.شود تكاليفسنتي مشابه نتيجهاي حصول خلاقيتهاو
است مكملي تكليف ، كه شد يادآور بايد ديگر بار پايان ، در
از بهينه استفاده معلمانبراي است شايسته و يادگيري براي
منظوررفع به را خود نوروزيدانشآموزان پيكهاي اينمكمل ،
با خلاقيتايشان ، كشف و كار انتخاببهترين ارزشيابي ، اشكال ،
بتوانند درنهايت تا دهند قرار بازبيني وقتمورد صرف و دقت
.كنند كمك فراگيرانخود يادگيري كيفي و سطحكمي افزايش به
نماز جان و جانماز
ايراني كهن آثار در يادگيري -ياددهي
عمل اين نماز وتني ، تن است جاني را نماز كه بدان
حضور نماز ، وجان هياتمحسوس ، و اركان از و ظاهراست ،
ندارد ، اعتباري بيجان كالبد ، همچنانكه واست وخشوع
حضور با كه نمازي.ندارد اقبالي نيز بيخشوع و بيحضور نماز
:ميگويد قرآن چنانكهاست آنفلاح ثمره بوده ، خشوع و
با كه نمازي و خاشعون صلاتهم في هم الذين المومنون قدافلح
وحي چنانكه.است آنويل ثمره بود ، جمعيت و بيحضور و غفلت
ساهون صلاتهم عن هم الذين للمصلين فويل:ميكند بيان الهي
دل كه نمازي هر:كه ميفرمايد -عليه صلواتالله -مصطفي و
(1).ننگرد نماز درآن -تعالي -حق.نبود حاضر آن در
همچنان اما ميگوئيم ، ازجاننماز بازهم...بعد اما و
نماز ازجريان بازهمميشود ترويج و تبليغ نماز جاي
بازهم.مييابد گسترش نماز غالبامجاري اما.ميكنيم ياد
نمازتن بهشيوع اما ميگوئيم ، دل نماز ازحضور
به اما ميگوييم ، ازمسالكنماز بازهم.كردهايم دلخوش
همه ، اين كه است وشايسته خوب چهميشود بسنده مناسكنماز
نماز جاي نمازبههمراه جان.گردند ترويج و همتبليغ با
.يابد گسترش
نماز ، مسالك با نماز نماز ، مناسك مجاري با نماز جريان
نماز به قيامكنندگان از ويژه جلوههاي تماشاگر آنگاه
همه محتوي و شكل مظروف ، و ظرف قالب ، و روح كه بود خواهيم
اينگونه لحظه هر و.خواهدبود يگانه خداوند تسبيحگر همه و
.جانجانان ازجنس جاني ميبخشد آدمي به جانيتازه نمازها
كريمي عبدالعظيم دكتر
جويني ، احمد ابوالحقايقمحمدبن السيفيه ، مناهج -1
صفحه 71 هروي مايل نجيب;بهاهتمام
پرورش و آموزش وزير اظهارات
جديد نظام درباره
مدارس متوسطه
آموزش
معلمان مسكن و غيرانتفاعي
محورهائي مدارس ، دفترداران ومسائل وانتقالات نقل متوسطه ،
آموزش وزير مظفر آقاي ديدارچهارساعته درنخستين كه بودند
مطرح مردم و ازفرهنگيان زيادي باگروه وي ومعاونان وپرورش
.شد
يكي پرسش به درپاسخ جلسه دراين وپرورش آموزش وزير مظفر
:گفت وپرورش آموزش جديد نظام تغييرلايحه درباره ازحاضران
طي را پاياني مراحل متوسطه جديدآموزش لايحهنظام تدوين
ميشود ارائه بههياتدولت آينده روز تاده واحتمالا ميكند
.شود تقديم مجلس به تصويب تابراي
:گفت فرهنگيان مسكن تامين درباره وپرورش آموزش وزير
به گرفتهشده درنظر معلمان اسكان براي زمينهائيكه 40درصداز
باعضويت وفرهنگيان محققنشدهاست مشكلات برخي وجود علت
خود موجود ازمشكلات پارهاي رفع ميتوانندبه مسكن درتعاوني
را ازسويمعلمان دريافتي وام ميزان همچنين وي.بپردازند
.كرد ذكر ريال ميليون بيست مبلغ درسال 77
آقاي كه بود عمومي ديدار دراين ديگر بحث غيرانتفاعي مدارس
مجلس مصوبه غيرانتفاعي مدارس:كرد تصريح آن درباره مظفر
تحت دانشآموزان بايد پنجدرصد سقف تا و است اسلامي شوراي
اعمال نيز مدارس براين نظارت و قراربگيرند مدارس اين پوشش
فرهنگيان حقوق بهپرداخت بااشاره وپرورش وزيرآموزش.ميشود
افزايشيافتهكه درصد تا 30 فرهنگيان حقوق درسال 77:گفت
.شدهاست صادر نيز آن احكام
شوراهاي ازوظايف درسال 77 را اعتبارات توزيع همچنين مظفر
شوراها اين ازطريق:افزود كردو ذكر استانها پرورش و آموزش
.ميگيرد تعلق مدارس موردنيازبه اعتبارات
فاني آقاي ديدار دراين خبر واحدمركزي خبرنگار گزارش به
ماموريت درباره وپرورش آموزش وزارت انساني نيروي معاون
كه است رسيده تصويب به اخيرامصوبهاي گفت معلمان تحصيلي
تدريس نيمهوقتبا بهصورت ميتوانند آن مطابق فرهنگيان
:افزود ويشوند تحصيل به مامور درهفته ساعت هفتهاي 12
سال سه جاي به فرهنگيان از دسته اين مصوبه براساساين
.باشند داشته فعاليت نيمهوقت بصورت سال تا 6 ميتوانند
دانشجويان جايابي نتايج
دوم نوع عالي آموزش موسسات
ميشود اعلام
عالي آموزش و فرهنگ عموميوزارت روابط:فرهنگي علمي سرويس.
و انتقال براساسآئيننامه دانشجويان اكثر جايابي اعلامكرد
كه موارديهستند مابقي.است پذيرفته آنانصورت تقاضانامه
شهر موسسات در يا مقصد درموسسات دانشجويان تحصيلي رشته
اين جايابي براي برنامهريزيلازم كه نيست دائر محلتحصيلشان
با قطعيدانشجويان انتقالاست انجام دست دانشجوياندر قبيل
تابستان در سنجش پيك ازطريق جايابي نتايج اعلام
جايابي ، اعلامنتايج از پس و پذيرفت خواهد سالجاريصورت
چارچوب اشكالي ، در هرگونه صورت در محترمميتوانند دانشجويان
دفترآموزشهاي با صرفا خود مشكل جهترفع انتقال ، آئيننامه
.مكاتبهنمايند وزارتخانه اين آزاد
77زمان- تحصيلي 78 سال براي
دومآزمون و اول مرحله برگزاري
شد اعلام دانشگاهها سراسري
نفر و 186 هزار و 281 ميليون يك امسال آزمون در
ميكنند شركت متوسطه جديد و قديم نظام دانشآموزان
سنجش سازمان آزمونهاي اجراي مركز رئيس:شهرستانها سرويس.
امسال آزمون در نفر و 186 هزار و 281 ميليون يك:گفت
.ميكنند شركت كشور دانشگاههاي
اين از:افزود درساري ديروز رحيميان ، محمودرضا مهندس
بقيه ، و قديم نظام دانشآموزان نفر هزارو 636 تعداد 978
.هستند جديد نظام دانشآموزان
به هنر رشته در نفر و794 هزار كه 115 اين به بااشاره وي
اظهار كرد شركتخواهند امسال آزمون در نيمهمتمركز صورت
آزمونسراسري در شركتكنندگان از حدود 11درصد:داشت
.ميشوند دانشگاهها جذب امسال
جلسه به ورود ميتوانندكارت داوطلبان:افزود رحيميان
توجه ارديبهشتبا اول و فروردين راروزهاي 31 اول مرحله
حوزه شش و داخل حوزه در 267 شناسنامهكه شماره و تولد به
.كنند دريافت شد ، خواهد توزيع كشور از خارج
و سوم ترتيب به سراسريرا آزمون اول مرحله تاريخ وي
را دوم ومرحله قديم و جديد نظام براي چهارمارديبهشت
.كرد عنوان قديم نظام برايدانشآموزان تيرماه و 12 11
فهرست در مجدالدوله مسجد
شد ثبت ملي آثار
در مجدالدولهواقع مسجد تاريخي اثر:فرهنگي علمي سرويس
شماره با بيمارستانسينا مجاور (ره)خميني امام خيابان
گزارش به.رسيد بهثبت ايران ملي آثار فهرست در 1939
دوره مساجد از بنا اين ميراثفرهنگي سازمان عمومي روابط
شده ساخته قمري هجري سال 1310 در كه ميشود محسوب قاجاريه
و است سازمان اين حفاظت تحت ثبت ازتاريخ اثر اين.است
.ميشود محسوب جرم آن در تصرف و دخل و هرگونهتخريب
دو تنها آينده ، تحصيلي سال در
داشت خواهد وجود مدرسه نوع
پرورش و آموزش وزارت پرورشي معاون:فرهنگي علمي سرويس.
تنها موجود مدارس ميان از آينده تحصيلي سال از:گفت كشور
.كرد خواهند فعاليت دولتي و غيرانتفاعي مدرسه نوع دو
حالت از مدارسنيز:گفت ياسوج در ديروز عبادي رحيم
در و شد خواهد اداره صورتنيمهمتمركز به و خارج متمركز
.تفويضميشود آن مديران به اختياراتي اينارتباط ،
و ازمسئولان جمعي و استاندار حضور با جلسهاي در وي
عنوان به را معصومي بويراحمد ، حسين و كهگيلويه فرهنگيان
.كرد معرفي استان اين پرورش و جديدآموزش مديركل
نهايي امتحانات برگزاري نحوه
سه دوره آزاد داوطلبان جامع
شد اعلام راهنمايي ساله
امتحانات اجرايي نحوه و دستورالعمل:فرهنگي علمي سرويس.
راهنمايي ساله سه دوره پايان آزاد داوطلبان جامع نهايي
در نتوانستند عللي به كه كساني تحصيل ادامه براي تحصيلي
.شد اعلام ورزند اشتغال تحصيل به راهنمايي دوره
نام ثبت مهلت پرورش ، و آموزش وزارت عمومي روابط گزارش به
.بود خواهد ماه ارديبهشت پانزدهم تا داوطلبان گونه اين
دوره پايان گواهينامه داراي كه داوطلباني اساس ، اين بر
حداقل از و بوده ابتدايي پنجم قبولي ياكارنامه و ابتدايي
نيز (تحصيلي سال همان اولمهرماه تا) تمام سال سن 18
را راهنمايي جامعدوره نهايي امتحان در شركت حق برخوردارند
.دارند
دوم و اول پايه قبولي مدرك ارايه به نيازي نام ثبت براي
نهايي امتحانات برنامهنميباشد داوطلبان ازسوي راهنمايي
راهنمايي سوم پايه نهايي برنامهامتحانات با نيز جامع
.بود مشتركخواهد و هماهنگ صورت به آزاد داوطلبان
راهنمايي دوره جامع نهايي امتحان سوالات درسي محتواي
و تاريخ اجتماعي ، ديني ، تعليمات تعليمات شامل تحصيلي
.است تشريحي صورت به و جغرافيا
|