توسعه در عمومي روابط نقش
امور وزراي جهاني كنفرانس
يافت گشايش پرتغال در جوانان
توسعه در عمومي روابط نقش
از سريعتر و فهمتر قابل سادهتر ، اطلاعات كه اندازه هر
گيرد قرار رسانهها اختيار در اجراي و اداري دستگاههاي
ايفاكردهاست را بهتري توسعهاي نقش عمومي ، روابط
در كه ايست جامعه سياسي نظر از يافته توسعه جامعه:اشاره
هم منظر ازاين تا يابد ، جريان آزادانه اخبار و اطلاعات آن
ميسر و ممكن را نظارتاجتماعي هم و كند كمك امور شفافيت به
.سازد
منابعاخبار از يكي عنوان به ما جامعه در عموميها روابط
راه در سدي بودهاندكه روبهرو اتهام اين با هميشه اطلاعات و
با ميكنند تلاش ياحداقل و هستند اطلاعات و اخبار گردش
اخبار و اطلاعات جريان در خودرا سلطه جهتگيري و اعمالنظر
متناسب عمومي روابط از نقشي چنين اينكهآيا.نمايند اعمال
كه جامعهاي در عمومي روابط نقش و ماست فعليجامعه فضاي با
باشد؟موضوع بايد چه ميكند دنبال را سياسي توسعه فرايند
اجتماعي دانشكدهعلوم مدرسان از خانيكي هادي دكتر سخنراني
وزارت اجتماعي - فرهنگي معاون و طباطبايي علامه دانشگاه
از زير در كه است خراسان عمومي روابط مديران جمع در علوم
.ميگذرد نظرتان
رادارد ، روز زبان به ارايه قابليت گذشته فرهنگ هميشه
معاصر اگر نيست ، موزهاي و كتابخانهاي فرهنگ يك فرهنگ
در كه نيست اين براي تنها دارد ، فرهنگي مفاخر و فرهنگي
روز زبان به همهآنها بلكه شود ، باليده آنها به تاريخ
به هميشه شاهنشاهي وديدگاه نظام در دارند ، ارايه قابليت
ديدگاه اما بودند ، تاريخ در كه افتخارميشد كورش و داريوش
كه ميانديشد فرهنگي و معاصر و مفاخر به هميشه ، توسعهاي
اينها.دارد را پايداري و پويايي و حيات و ارايه قابليت
مطرح فرهنگيميتوان توسعه در كه است شاخصهايي برجستهترين
را اينها رسيدكه خواهيم اينجا به عليالقاعده و كرد ،
.كرد قلمداد برنامهريزي محورهاي
:سياسي تحرك -هستند1 محور پنج توسعه نظر از
وجود تحركسياسي آن در كه است جامعهاي يافته توسعه جامعه
و انتظارات و بحث ، گفتوگو انديشه ، جامعه اين در دارد ،
سياسي توسعه اصل اولين اين است ، و مطرح مختلف توقعات
است ، سوالي پر جامعه سياسي ، توسعهيافته جامعه.است
.است نو مباحث طرح اقناع ، دنبال به كه است جامعهاي
:سياسي پرورش -2
خوبيانجام به اطلاعرساني سياسي ، يافته توسعه جامعه در
.القاءميشود و مطرح خوبي به سياسي ارزشهاي ميگيرد ،
خوبي به مباحثه و گفتوگو فرهنگ و ميشود مطرح فكري افقهاي
.ميگيرد شكل آن در
:سياسي مشاركت -3
در چه جامعه حضور ابعاد سياسي يافته توسعه جامعه يك در
قشرهاي همهاست زياد عرضي چه و شكلي صورت به چه و بحث
تنها و دارند ، حضور سياسي يافته توسعه جامعه يك در مختلف
ندارند ، مشاركت اينمساله در برگزيده گروههاي و نخبگان
و محروم اقشار روستاييان ، زنان ، جوانان ، مختلف افراد بلكه
قرار تاريخ طول در مضاعفي ظلم معمولامورد كه اقشاري
يافته توسعه جامعه يك در نداشتند ، خيليسهمي و گرفتهاند
.باشند داشته مشاركت ميبايد ، عليالقاعده سياسي
:گستردهتر رقابت -4
اگر رقابتباشد ، بر مبتني كه است موثر و پايدار مشاركتي
سازماندهي حالت تنهايك مشاركت باشد ، نداشته وجود رقابت
همراه بايد مشاركت اما بالادارد از شده برنامهريزي و شده
راهبردهاي و ايدهها برنامه ، بتواند يعني.باشد رقابت با
به رقابت اينها براساس و.شود مطرح هم مقابل در مختلف
.آيد وجود
:سياسي مشروعيت -5
قانونگراستكه جامعهاي سياسي ، يافته توسعه جامعه يك
سطوح بالاترين از سياسي نظام و بالاست آن در وفاق و همبستگي
جامعه و نظام يعني ملت و دولت بين.است برخوردار مقبوليت
دولت بين شكاف يعني دارد وجود نزديكيها و قرابتها بيشترين
كمتري مشروعيت كه دولتهايي در معمولا و ندارد وجود ملت و
مقابل در دولت ديدگاه هميشه نداشتهاند يا و داشتهاند ،
چه هر اما.است بوده دولت مقابل در مردم ديدگاه و مردم
جامعه جامعه ، آن ميرود ، بالاتر سياسي نظام يك مشروعيت
انتخاب دوره هفتمين مثال طور به.ميشود يافتهتري توسعه
سياسي نظام تثبيت در آن بالاتريندستاورد جمهوري رياست
.بود ايران
شاخصها عمدهترين اقتصادي توسعه اقتصاديدر توسعه
:از عبارتند
درصنعت ، نو پديدههاي اساسا اقتصادي نظام در:نوآوري -1
دنبال هميشهبه و آمده وجود به اينها امثال و كشاورزي
.است نو كارهاي راه
:آمده بدست نقشهاي براساس پاداش توزيع -2
يا و باعثمشروعيت انتصابها يا امتيازات كه معنا اين به
فرزند فرد يعني اقتصادينميشود ، نظر از امكانات ايجاد
متوقع ميتواند كند كار اگرخوب ميباشد خود رنج و كار
ميشود ، هم او وضع بهبود به منتج او كردن كار خوب كه باشد
در كه باندهايي طريق از و امتيازات از تنها كه اين نه
ديگر عبارت به.يابد بهبود او وضع است ، دولتي دستگاههاي
.ميگيرد را رابطه جاي ضابطه:دارد وجود امروز كه همانفرض
ارزشهاي مكتسبجاي ارزشهاي يافته توسعه جامعه در زيرا
ارزشهايي جاي ميكند ، فردكسب كه ارزشهايي.ميگيرد را منتصب
دارد ، را ميراث و ارث و يكخانواده به تعلق تنها كه
يك در ازدواج بگيرد ، نظر در را مسالهازدواج اگر.ميگيرد
طور بهاست كاستي جامعه يك همچون توسعهنيافته جامعه
همازدواج با مختلف اجتماعي طبقات در نميتوانند مثالافراد
دليل به ميگويند ، يعني منتصب ارزش را مساله اين.كنند
و امكانات سري ازيك دارد گروه يك به فرد كه انتصابي
كه است اين مكتسب ارزش ميشود ، اما محروم اجتماعي امتيازات
و تلاش براساس آن آوردن دست به و دستآورده به را آن فرد
.است اقتصادي توسعه در مهمي محور اين و.فرداست كار
:دقت و سازماندهي برنامهريزي ، -3
آن كهدر است جامعهاي يافته ، توسعه جامعه اقتصادي نظر از
كه معني اين به دارد ، وجود امور سازماندهي و برنامهريزي
دارد ، وجود همچنيندقت و ميگيرد قرار خود جاي در چيز هر
بيشتر آن در وقت چهارزش هر و دقيقتر جامعه چه هر يعني
براي.است يافتهتر توسعه نظراقتصادي از جامعه آن باشد ،
توسعه جامعه در وقت اهميت و زمان توجهبه كه است همين
تاخير دچار هواپيمايي مثال طور به اگر كه حدياست در يافته
اهميت افراد وقت زيرا ميپردازد ، فرد به را بهالزاء شود ، ما
برايمان كه اطلاعاتميشويم عصر وارد وقتي ما.دارد فراواني
و كامپيوتر كه قدر چه وگرنههر كند ، پيدا اهميت هم زمان
بينظميهاي پوشش براي تنها كامپيوتريشود ، دقيق برنامهريزي
در كه است ديگري عناصر دقت و وقت نظم ، صورت هر به.ماست
.است لازم توسعهاقتصادي
:مطلوب وضع و موجود وضع بين دادن پيوند -4
چند گسيختگي اقتصادي نظر از يافته توسعه جامعه يك در
نسبتي هيچ آيندهاش و گذشته و اكنون كه ندارد وجود پارگي
و پروازانه بلند برنامهها ، از خيلي باشد ، نداشته هم به
.باشد نداشته هم واقعيت
تاثيرگذار اجتماعي توسعه در مقوله اجتماعيسه توسعه
:از عبارتند ترتيب به كه است
:اجتماعي نظام ظرفيت گسترش -1
وجامعه همپذيري تحمل و تنوع تحمل كه اجتماعي نظام هر
آن بپذيرد را (يكپارچگي كنار در را تنوعها يعني) متكثرتر
.است يافتهتري توسعه جامعهاي جامعه ،
بوروكراسي يا ديوانسالاري نظام بودن عقلاني -2
معنايكارآمدي به جامعهاي هر ديوانسالاري نظام بودن عقلاني
متعدد امضاهاي با ميتوانيد را نامه يك شما مثلا.است آن
نظام اين باشد ، رسيده نتيجهاي هيچ به كه آن بدون ببينيد ،
.نيست عقلاني نظام بيشك
:اجتماعي يكپارچگي -3
كاملانجام طور به سازي ملت يافته توسعه جامعه يك در
.نميشود تشكيل تركيبنشده و مختلف بخشهاي از ملت.ميگيرد
.دارد وجود ملي نيافتهبحرانهاي توسعه جوامع در معمولا
و تداخل مختلف اجتماعي وگروههاي اقوام بين كه معني اين به
همچون جامعهاي مثال عنوان به.وجودنميآيد به همپذيري
ملت فرايند چون دارد ، كمتري مشكل زمينه دراين ما جامعه
مثل پديدههايي و گرفته انجام كاملي و آرام بهطور سازي
.است كرده بيشتر را ملت انسجام مقدس دفاع و اسلامي انقلاب
در همه كه است باعثشده ديني انديشه و اسلامي فرهنگ بخصوص
.كنند حل را وتفاوتهايشان اختلافات بتوانند ، همديگر كنار
و افغانستان نظير كشورهايي ما ، كشور كنار در ولي
كامل طور به سازي ملت فرايند هستندكه جوامعي تاجيكستان
اجتماعي مختلف گروههاي و بيناقوام ، و نگرفته انجام
توسعه جامعه پس است نيامده وجود به طوركامل به يكپارچگي
.هست نيز يكپارچه جامعهاي اجتماعي ، ازنظر يافته
توسعه موانع
:ميشود خلاصه وجه سه در توسعه موانع مهمترين
توسعه نامتوازني -1
توسعه ناهمزماني -2
توسعه ناموزوني -3
و اشكال بين كه است وضعي:توسعه نامتوازني -1
كشمكش حالت حال ، وضع و جامعه گذشته صورتبنديهاي
سبب به غربي يافته توسعه جوامعميآيد وجود به قطببندي و
ديگر بهنقطهاي نقطه يك از رفتن براي زمان و فرصت كه آن
وضع اين صنعتي ، بهجامعه كشاورزي جامعه از مثلا داشتهاند ،
قرار هم مقابل در هيچگاه شدهو حل تدريجي و آرام صورت به
تحولات كه آن سبب به گذار حال جوامعدر در اما.نگرفتهاند
حالت يك حال و گذشته بين ميگيرد ، شتابانانجام و سريع
روستا ، و شهر بين مثال طور به ميآيد ، بهوجود تقابل
ورسوم آداب بين مدرنيزم ، و و سنت بين صنعت ، و بينكشاورزي
وجود مقابلههاييكه اين.دارد وجود تقابل جديد ، و گذشته
بين كه هرجامعهاي در.است نيافته توسعه جوامع خاص دارد ،
جامعه اين در آيد ، بهوجود مقابله حالت حال ، و گذشته وضعيت
.ميآيد پيش وركودي توقف آن توسعه روند در
را توسعه از بخشي كه برنامهريزيهايي:توسعه ناهمزماني -2
و دارد نام توسعه ناهمزماني بداند ، ديگرمقدم بخش بر
.ميشود ديگر بخش يك افتادگي وپيش بخش يك پسافتادگي باعث
توسعه به و ميشود مااصل براي اقتصادي توسعه مثال طور به
ياتوسعه و نميدهيم بهايي هيچ جامعه در سياسي و فرهنگي
اين معمولا.نكنيم توجه اقتصادي وضعيت به و شده اصل سياسي
امر اين به.ميشود انجام شده برنامهريزي صورت مسالهبه
و ماركسيستي اشكال در هم.ميشود نيزگفته قطرهچكاني توسعه
زياد طور به توسعهناهمزمان ، امر اين در سرمايهداري در هم
افتاده عقب يكبخش و جلو بخش يك كه شده باعث و داشته وجود
رشد ديگرآن بخش يك و كرده رشد آن بخش يك كه بدني مثل شود ،
.نكند
است شكلي به توسعه ناموزوني حقيقت در:توسعه ناموزوني -3
شدهاي رها صورت به و بخشها ساير از جدا بخشجامعه هر كه
هر آن چرخدندههاي كه ماشيني مثل.دهد انجام را خود كار
چرخدندههايش ماشين اين.دهند انجام را خودشان كار كدام
شكل را يكپارچهاي بستر يك تا نميخورد گره هم به هيچگاه
ريخت از هم و همگسيختگي از هم ناموزون جامعه در.دهد
اشتغال ، و آموزش بين همگسيختگي از.وجوددارد افتادگي
در ميدهند ، انجام را كارخودشان كدام هر و...و دانشگاهها
يعني وجوددارد ، مشروعيت نظام چندپارگي ناموزون جامعه
و خانواده و رسانهها كه ميآموزد مشروعيت نوع يك مدرسه
اينها همه و ميآموزند را ديگري نوع يك اجتماعي رسوم آدابو
.نيست شدني جمع
چيست؟ توسعه زمينه در ارتباطات وظايف
برقرار آينده و حال گذشته ، بين پيوندي ميتواند ، ارتباطات
سياسي ، فرهنگي ، توسعه يعني توسعه ، مختلف بينبخشهاي.كند
.آورد بوجود توازني و يكهماهنگي اقتصادي و اجتماعي
نرمافزاري جامعه به ورود معرض در ما ميدانيد كه همانطور
و فكر انديشه ، را تعيينكننده نقش كه جامعهاي يعني.هستيم
فضيلت يك فكر كه جامعهاي در.داشت خواهد عهده به فرهنگ
مثال عنوان به.ميباشد سرمايه يك و ضرورت بلكهيك نيست ،
به كامپيوتر ايده رياضي محقق ذهنيك در پيش سال اگر 50
را نظر فلان كهمحققي بگوييد ميتوانستيد بود ، آمده وجود
است ، نوشته علمي نشريه يك در را مقالهاي و دارد
.است شده سرمايه كشورها از خيلي براي او ايده اماهماكنون
كه است قدرتمندي بسيار سرمايه كامپيوتر يكمحقق ايده يعني
پس.است گرفته پيشي سوم جهان ازكشورهاي خيلي گاز و نفت از
آگاهي و دانش همين درگرو آينده ثروت كه بدانيم بايد ما
ارتباطاتميتواند و آيد وجود به بايد جامعه در كه است
خواسته اگرباشد آگاهيها اين انتقال و پيدايش زمينهساز
براي را نقش پنج بايد كنيم ، اجراييتر را باشيماينها
.شد توسعهقايل زمينه در ارتباطات
.بزنيم پيوند فرهنگمان و سنت به را نوآوريها اينكه اول ،
اين و بكنيم خودي و بومي را نو پديدههاي عبارتديگر به
ارتباطات اينكه دوم ، .كنيم درجامعه هضم قابل را پديدهها
و دانشها يعني.كند كمك انساني نيروهاي تقويت و تجهيز به
اشاعه جامعه در را نو فنون و انديشهها و تازه مهارتهاي
خاص آموزشهاي كنار در را عمومي آموزش و فرهنگ سوم ، .دهد
خلاقيتهاي كنار در را همبستگي و تفاهم:چهارم.بكند تقويت
هم كنار در را همبستگي و تنوع يعني ببخشد ، تحكيم بومي
يعني توسعه ، مختلف ابعاد بين اينكه پنجم و كند معنيدار
.آورد وجود به همسازي اقتصادي و اجتماعي سياسي ، فرهنگي
روابط ويژگيها ، همين براساس عمومي ، روابط و توسعه بحث در
از (اجرايي و اداري شكل يك يعني) خاص شكل بايديك را عمومي
.دانست ارتباط
و اداري دستگاههاي آن متولي كه ارتباطات از بخشي يعني
تبليغات تنها عموميها روابط كار كشورهستند ، اجرايي
دستگاه تبليغاتي بلندگوي صرفا بخواهد كه نيست ،
را تفاهم و تفهيم ميخواهند بلكه.باشند اجرايياشان
را دولت و مردم بين رابطه و بدهند شكل دولت و بينمردم
مهمي نقش توسعه در عموميها روابط درنتيجه.كنند تسهيل
.دارند
كه ميشود مشخص توسعه در ارتباطات گانه نقش5 براساس حال
كه دهند صورت را اقداماتي چه و وظايفي چه روابطعموميها
روابط كه گفت بايد شود ، رنگتر توسعهپر در آنها نقش
و بزنند ، دامن درجامعه رقابت و مشاركت به بايد عموميها
و نهاديشده شكل و نظاممند شكل را رقابت و مشاركت اين
و مشاركت ارتباط ، مفهوم يعني بدهند ، آن به قانونمندي
مردم كه بگويند و آورند در قاعدهاي صورت به را رقابت
دستگاههاي اينكه يا شوند مرتبط دولتي دستگاههاي با چگونه
مشكلاتي از يكي چون.باشند ارتباط در مردم با چگونه دولتي
و سخنگو بخش دارد ، وجود ما جامعه نظير جامعهاي در كه
هميشه كه را كاري يعني است ، مردم و دولت بين ارتباطگر
رابط هميشه و ميدادند انجام غيره و دين ، روشنفكران علماي
روابط ميبايد جديد سالاري ديوان در بودند ، مردم و دولت بين
را دولت و مردم رابطهبين يعني بگيرند ، عهده به عموميها
كه ممكناست هدف اين به دستيابي با و.كنند ساده و سهل
مشاركت كه وقتي بزنند ، دامن رقابت و مشاركت به بتوانند
وجود به انتظارات و توقعات ميكند ، پيدا افزايش جامعه در
توقعات منجربه بالا مشاركت جامعهشناسانه ازنظر.ميآيد
باشد ، نداشته پاسخگويي امكان بالا توقعات اگر و ميشود بالا
به فزاينده توقعات انقلاب يعني.ميشود سرخوردگي منجربه
بالا هرچهتوقعات.ميشود تبديل فزاينده سرخوردگيهاي انقلاب
به باشد ، نداشته وجود جامعه در پاسخگويي امكان و رفته
چه.دارد خود دنبال به را بحران و سرخوردگي و ياس تدريج
برساند؟ حداقل به ميتواند را امر اين كسي
به را فزاينده توقعات اين كه عموميهاست روابط كار بخش اين
اجرايي دستگاههاي طرف آن از و كنند تبديل توقعاتعقلاني
دهند ، انجام را وظيفه اين اگر.كنند پاسخگويي به موظف را
يك براساس.ميدهند انجام را خود توسعهاي نقش خود به خود
روابط براي خطمشي و راهبرد پنج فشرده و مختصر تعريف
:ميشود پيشنهاد عموميها
سادهتر ، اطلاعات كه اندازه هر:اطلاعرساني ساختن شفاف -1
در اجرايي و اداري دستگاههاي از سريعتر و فهمتر قابل
بهتري توسعهاي نقش عمومي ، روابط گيرد قرار رسانهها اختيار
يك به ورود معرض در ما كه آن سبب به.است كرده ايفا را
خانههاي در همه ديگر و هستيم اطلاعات بر مبتني جامعه
قرار اطلاعات دريافت معرض در همه و ميكنند زندگي شيشهاي
اجرايي دستگاههاي را اطلاعات اين كه قدر هرچه ميگيرند ،
نقش بيانكنند ، صادقانهتربتوانند و فهمتر قابل سادهتر ،
.داشت خواهند برعهده را بهتري توسعهاي
قرار اصل بايد جديد دوران در بهويژه كه خطمشي دومين -2
اگر معمولا.دستگاههاست كارشناسي كردننظام كارآمد گيرد ،
نظر كه اين به واعتماد وثوق دستگاهي هر كارشناسي بدنه
;باشد گيرد ، نداشته قرار دستگاه استفاده مورد كارشناسانهاش
از بعد دستگاه و ميماند عقيم دستگاه در فكر توليد
در اينكه براي.ميرود بين از درونش در مدتينوزايي
راه باشد ، داشته وجود ونوزايي فكري توليد ما دستگاههاي
كارشناسي بهبدنه شهامت و جرات جسارت ، اينكه جز گريزي
ارايه را خود كارشناسانه و علمي نظرات تا بدهيم ،
كه عموميهاست روابط وظايف از جزيي اين و.بدهندنداريم
به اجرايي و علمي مديريتي ، مختلفانساني ، روشهاي با چگونه
بالا و نظرات بهارايه را كارشناسان دستگاهها مسئولان كمك
.كنند ترغيب كارشناسي نظام كارآمدي بردن
.شود مدبرانه و عقلايي دستگاهها ، در تصميمسازي فرايند -3
مشاركت و علمي نظريات بر مبتني حقيقتتصميمگيري در يعني
شود ، بيشتر افراد قدرمشاركت هرچه.شود بيشتر هرچه
شده واقعبينانهتر هم دستگاه آن در تصميمگيري و تصميمسازي
سياسي فرهنگي ، توسعه شود ، واقعبينانهتر تصميمگيري وقتي و
.ميشود محقق راحتتر واجتماعي
گذشته سويه يك ارتباطات عصر.كند سويه دو را ارتباطات -4
يك تلقي نبايد.است پويايي و فعال مخاطب مخاطب ، .است
خود جاي در بايد كه باشد اين ارتباطگر يك يا عمومي روابط
بايد اينارتباط كه كند فكر بايد كند ، قانع را فرد و نشسته
نظر مجموعه از و گرفته هم او نظر و شود برقرار طرفه دو
فقط و فقط كه اين نه و شود تصميمگيري دستگاه ، وداخل بيرون
كه نيست اين ما وظيفه.ترغيبيبيانديشيم و القايي اقناعي ،
نظريات كه است مااين وظيفه بلكه كنيم ، تبليغ تنها و تنها
مكانيزمها نظريات دريافت براي و كنيم دريافت هم را
.بيانديشيم درستي وسازوكارهاي
هر و دستگاهي هر.كند پاسخگو را اجرايي دستگاههاي -5
نظارت معرض در و سوالات معرض در كه مسئوليت از ردهاي
بداند بيشتر بهپاسخگويي موظف را خودش و گيرد قرار بيشتري
قدر توقعاتهرچه.ميشود دستگاه بيشتر ارتقاي باعث مطمئنا
ديگر طرف از ولي ميرسد ، ياس به طرف يك از باشد بيشتر
همين و كند ايجاد بيشتري تحرك اجرايي دستگاههاي ميتوانددر
توسعه در كه نوآوريي و پيچيدگي نيلبه باعث بيشتر تحرك
اجرايي دستگاه استكه اين عمومي روابط كار نتيجه در ميشود
سياسي صنفي ، نهادهاي جمعي ، ارتباط وسايل مقابل در را
مدني جامعه و جامعه مقابل در كلي طور به و واجتماعي
عبارت به.بازكند را بسته كليدرهاي طور به بداند ، پاسخگو
داخل و بيرون بين رابطه كه است اين عمومي روابط كار ديگر
انجام را وظيفه اين اگر و كند ساده و سهل را دستگاه
و تنها وگرنه.است داده انجام را خود توسعهاي دهد ، نقش
است ، ممكن نهايتا حتي بودن ، دستگاهاجرايي تبليغاتچي تنها
مسئوليت و نقش ونتواند كند تبديل خود ضد به را تبليغات
.كند ايفا را خود اصلي
امور وزراي جهاني كنفرانس
يافت گشايش پرتغال در جوانان
جوانان 130كشور امور وزراي جهاني كنفرانس - اجتماعي گروه
سامپايو جرج و ملل سازمان كل دبير عنان كوفي حضور با جهان
.يافت گشايش پايتختپرتغال ليسبون در پرتغال جمهوري رئيس
پنج كه كنفرانس اين در اسلامي ، جمهوري خبرگزاري گزارش به
جهان جوانانكشورهاي امور وزراي داشت ، خواهد ادامه روز
در ملي سياستهاي نيز و صلح و توسعه مشاركت ، سهگانه اصول
.ميكنند بررسي را جوانان امور
عنوان كشوربه كنفرانس 17 اين آغاز در گزارش ، اين براساس
كه شدند جلساتبرگزيده برگزاري معاونين و رئيسه هيات
جلسات از يكي اداره نيزمسئوليت ايران اسلامي جمهوري هيات
.داشت عهدهخواهد بر را كنفرانس
كنفرانس اين گشايش مراسم در ملل سازمان دبيركل عنان كوفي
و انسانهايفرزانه به اجتماعي عدالت تحقق:گفت جهاني
جامعه فقدان از ناشي عصرنوين مشكلات و دارد نياز انديشمند
.ميباشد مدني
و معضلات از بسياري غيرمدني جامعه در:افزود وي
و خشونت مخدر ، مواد و ميشود نمايان اجتماعي ناهنجاريهاي
بوجود جوامع گونه اين در مخربي آثار سازمانيافته جنايات
آگاهيهاي و دانستهها افزايش تربيت ، و آموزش وي ، .ميآورد
ناهنجاريهاي با مقابله براي حربه بهترين را اجتماعي فردي
براي جوامع توجه خواهان و دانست جهان كشورهاي در اجتماعي
.شد اصول رعايتاين و اجرا
حقوقجوانان تامين و نيازها به رسيدگي ملل سازمان دبيركل
همگاني وهمكاري كرد ياد اجتماعي عدالت از اصل يك نيز را
قرار تاكيد مورد را جوانان نياز از بخش اين پيادهشدن براي
.داد
|