آينده راه چراغ جغرافيدانان
...دستدارند در را
و زبان آموزش علمي مجمع دومين
كار تبريز در فارسي ادبيات
كرد آغاز را خود
استخدام تازهكار آموزشياران
نميشوند رسمي
جنبههاي از وقف بررسي هدف با
برگزار وقف كنگره گوناگون
ميشود
اعلام پرورش و آموزش وزير
هماهنگي عالي شوراي
:كرد
ميشود تشكيل دانشآموزي تشكلهاي
موسسه استاد كماليان ، دكتر
كه شهرداري با
;تهران ژئوفيزيك
پاكيزه شهري به را آلوده تهران
گونه اين نبايد كرد ، تبديل
ميشد برخورد
آينده راه چراغ جغرافيدانان
...دستدارند در را
در آن وجايگاه جغرافيا علم ماهيت درباره همشهري ميزگرد
(1)كشور آموزشي نظام
و برنامهريزي جهانمعاصر ، در جغرافيا كاربرد مهمترين
محيط ، با انسان رابطه گسترش به توجه با و است ملي آمايش
انجام به ناچار روز به روز جغرافيدانان ميرود انتظار
.شوند گستردهتر تحقيقات
;درآمد پيش
و سايه در است بيترديدپديدهاي امروز ، جهان در جغرافيا
با حتي انساني ، هر سويي ازناشناسي و بيندانستگي روشن
راهكارهاي و يافتهها از خود سهم به ذهني ، دانستههاي كميت
نكته اين داشتن نظر با بويژه.دارد بسيار بهرههاي علم اين
همه آموزشي نظام در كه است علومي دسته آن از جغرافيا كه
همه در آن آموزش و آمده شمار به پايه علوم جمله از كشورها
ديگر ، سوي از اما.است اجباري تحصيلي مقاطع
عامه بر اينعلم واقعي ماهيت ميگويند ، آنچنانكهجغرافيدانان
علم از جغرافيدانان منظور كه آنچه و است پوشيده مردم
.است متفاوت بسيار علم اين از مردم تصور با جغرافياست ،
است ، ذهني علمي جغرافيا كه ميشود انگاشته اينگونه اغلب
جغرافيدانان اما.مختلف مكانهاي ويژگيهاي و نام از آكنده
دقيق علوم از را جغرافيا بايد كه نكته براين ميفشرند پا
به انساناست ، زندگي بهسازي براي برنامهريزي وظيفهآن كه
آدميان ذهني محفوظات جزانباشتن كه علمي نه و آورد ، شمار
.ندارد خاصيتديگري
جغرافيدانان كشوري اگر است شده تاكيد بويژه باره ، اين در
از گذشته درازمدت ، در باشد ، نداشته مبرز و محقق
منابع و چشماندازها گسترده تخريب به كوتهنگريها آنكه
خاص كه فرانگر ، نگاه نبود دليل به انجاميد ، خواهد طبيعي
محدود ، منطقه يك در حتي كه شد خواهد آن است ، جغرافيدانان
پديدههاي در منطقي ارتباط و هماهنگي از نشاني نتوان
.جست باز شكلميدهند ، را منطقه سيماي كه گوناگوني
چگونه ما كشور جغرافيادر علم جايگاه ميان ، اين در اما
كه دارد را توانايي اين آيا ، ما آموزشي نظام است؟
دهد؟ شد ، پرورش ذكر كه اوصاف آن با جغرافيدانان
با كردهايم ميزگرديبرگزار پرسشها اين پاسخ يافتن براي
در خود كه جغرافيا آموزشكاران و استادان از شماري حضور
آموزشي برنامههاي تدوين در نيز دستي تحقيق ، و تدريس كنار
:از ميزگردعبارتند اين در شركتكنندگان.داشتهاند رشته اين
منصور دكتر تهران ، استاددانشگاه كردواني پرويز دكتر
و واحدعلوم دانشجويي و آموزشي معاون و بدريفراستاد
مدير و استاد اوغلي اكبر اسلامي ، محمد آزاد دانشگاه تحقيقات
زهره اسلامي ، آزاد دانشگاه شهرري واحد گروهجغرافياي
وزارت متوسطه معاونت دفتر جغرافياي گروه عضو پيغمبرزاده
دبير و آموزشي عضوگروههاي لاكچي بهناز و پرورش و آموزش
اين ازگزارش بخش نخستين.تهران پرورش و آموزش منطقه 16
از پي در شدهاست ، برگزار كرمي ناصر آقاي توسط كه ميزگرد
.ميگذرد محترم نظرخوانندگان
سرنوشت نميدانم كهمن است گفته دهههاپيش ولتر:همشهري
وقتي ديگر ما كه است سالها زيرا شد ، خواهد چه جغرافيا
و مقصد مشخصات كه اين به نيازي برويم ، جايي به ميخواهيم
بپرسيم ، جغرافيدان يك از را ، آن به رسيدن مسير نيز
قاعدتا كه بود كرده پيشبيني وي استدلال ، همين با.نداريم
شد ، خواهد محدود و ضعيف بسيار بيستم قرن در جغرافيا علم
در جغرافيا علم.است نشده اينطور كه ميدانيم عملا اما
و كرده پيدا بسياري كيفي و كمي گسترش اكنون جهان سراسر
بودهاند قرن اين در عمدهاي تحولات منشاء بزرگ ، جغرافيدانان
تعريف جغرافيا هنوز ما ، كشور همچون مناطقي ، در چه اگر
اول پرسش.نيست برخوردار مناسبي جايگاه از و ندارد روشني
جغرافيا علم راستي به كه است ميزگردهمين اين در نيز ما
دارد؟ جايگاهي چه كنوني درجهان
جغرافيا از ولتر شناخت كه ميكنم تصور من:بدريفر دكتر.
را جغرافيا علم ما اگر چون.است ناقصبوده و قديمي بسيار
بدانيم ، سطحزمين جغرافيايي عوارض و ناهمواريها فقطتوصيف
تعريف كه ميدانيم اما درستباشد ، ولتر تعريف است ممكن
بين منطقي و علمي رابطه يك جغرافيا.ايننيست جغرافيا ،
انسان بردانش دليل ، همين به.است او زندگي محيط و انسان
با او برخورد شيوه و شده افزوده او اطراف محيط به نسبت
به روز جغرافيا علم شكل ، اين به.ميشود متفاوت زندگي محيط
تنها نه من بنابراين ، .ميشود مواجه تازهاي مسائل با روز
بلكه باشد ، داشته پاياني جغرافيا علم كه نميكنم فكر
جمعيت كه چرا ميشود افزوده علم اين اهميت بر هميشه معتقدم
رفتار ناچار به جمعيت اين و است گسترش به رو زمين سطح در
تبيين چون و گيرد پيش در محيط با است ناچار را تازهتري
گفتم ، كه همانطور است ، جغرافيدان عهده به قطعا رفتار اين
روز و بوده جستوجو به ناچار همچنان جغرافيا علم معتقدم
ما چنانكهتاكنون كرد ، خواهد پيدا جديدي شاخههاي بهروز
.پيشرفتبودهايم و گسترش اين شاهد
شده تفكيك اكنون كهجغرافيا نميكنيد تصور آيا:همشهري
زمينشناسي ، همچون ديگري علوم به آن ووظايف است
با و است؟ شده سپرده ونقشهبرداري زيست محيط هواشناسي ،
شده موجب امر همين انساني ، فعاليتهاي شدن تخصصي توجهبه
بدهند؟ دست از را خود كاري زمينههاي جغرافيدانان
براي زيرا.چنيننيست كه ميكنم فكر من:بدريفر دكتر.
و زمين بين ميتواند جغرافيدان يك عليكه رابطه آن مثال
خارج شناس عهدهزمين از كند ، ايجاد آن در ساكن انسان
ارتباط در جغرافيا با كه علم شاخههايياز مابين.است
اين از كدام هر بنابراين هستيم ، قائل مشخصي مرز هستند ،
حركت هستند قائل خود براي كه تعريفي محدوده در شاخهها
است مستقل كاملا نظر اين از جغرافيا تعريف و ميكنند
علوم ديگر به مشخصينسبت فعاليت حوزه تعريف ، اين وبراساس
.دارد
جغرافيا علم كههدف هستم معتقد من:پيغمبرزاده خانم.
همان از.است او زندگي محيط و بينانسان ارتباط ايجاد
او ارتباط رابرميدارد ، قدمها نخستين نوزاد يك كه زماني
تنگاتنگ گونهاي به ارتباط اين و ميشود آغاز اطراف محيط با
در جغرافيدان اساس براين مييابد ، تداوم او حيات پايان تا
انساني فعاليتهاي برنامهريزي در مهمي نقش معاصر جهان
يك وجود ضرورت حد چه تا كه اينجاست نكته اما.دارد
يك در كلي طور به و شود حس برنامهريزيها در جغرافيدان
باشد؟ داشته نقشي چه فرانگر و برنامهريزيهايملي كشور ،
جغرافيدان نبود استكه اين تصور واقعا يعني:همشهري
به نبود اين و زد خواهد لطمه برنامهريزيهايملي به
است؟ ريزيها برنامه اين در نقص معنايوجود
است مشاهدهاي عينيو علم يك جغرافيا:بدريفر دكتر.
وجود هم پژوهش بايد علم ، اين كنارآموزش در بنابراين
تئوريكي ازبنيانهاي جغرافيدان تبع به و باشد داشته
برنامهريزي فعاليتهاي در بتواند كه بود خواهد برخوردار
بعد ما كشور در متاسفانه اما:كند ايفا بنيادين نقشي
است ، نشده نهادينه آن اعتبار هنوز آنكه دليل به پژوهشي ،
تحقيق بايد ما قطعا.نيست برخوردار خوبي جايگاه از اصلا
يك ايجاد پروژه در مثال براي تابتوانيم باشيم داشته
كدام در مفيد ، كدامبخشها در پروژه اين بگوييم آزادراه
چگونهاست ، آن احداث برآيند كلي طور به زيانبارو بخشها
و كنيم دخيل بركار را عرصهپژوهش كه است آن امر اين لازمه
تحليل انساني ، و ژئومورفولوژيكي اقليمي ، ابعادمختلف از
وسيع پروژههاي اجراي براي قطعا باشيم ، داشته آن از درستي
توسط ميبايست تحليل اين و است لازم تحليلي چنين ملي
اينباره در ميكنم تكرار باز شود انجام جغرافيدانان
و دارند را نقش مهمترين جغرافيا گروههاي و دانشگاهها
مقاطع در بويژه را ما جغرافياي دانشجويان ميبايست
.دهند سوق پژوهش و تحقيق سمت به دكترا و ارشد كارشناسي
ناچار انسان كه تازماني من نظر به: لاكچي بهناز خانم.
جغرافيا علم است ، خود پيرامون محيط متقابلبا كنش به
باقي جغرافيا تنها نه ماند ، خواهد بالنده و پويا همچنان
خواهد مواجه تازهاي پرسشهاي با دائما بلكه ماند ، خواهد
معلولي و علي رابطه كه داشت خواهد را وظيفه اين و بود
اما.كند تبيين و كشف را محيط و انسان متقابل روابط ميان
را نقشي نتوانسته جغرافيا علم معاصر دوران در چرا اينكه
آن از ناشي قطع طور به كند ، ايفا ميرود انتظار آن از كه
فعاليتهاي و تجربه از روز به روز جغرافيا متاسفانه كه است
.است شده تئوريك مباحث درگير بيشتر و گرفته فاصله ميداني
كتاب كه مفاهيمي استبه شده محدود ما دانستههاي متاسفانه
كاربرد كه است اين واقعيت و ماميگذارد اختيار در
به هنوز محيط و متقابلانسان روابط عرصه در را جغرافيا
ميگوييم ما.كردهايم تبيين نه و نهداشتهايم عملي طور
حيطه در متقابلي روابط نوع چه اينكه اما متقابل ، روابط
دخلو ميتوانيم چگونه روابط اين در يا مطرحاست ، جغرافيا
حل را مسائل اين وتا نيست شده شناخته ما براي كنيم ، تصرف
نشانداده را جغرافيا خاص جايگاه طبيعتانميتوانيم نكنيم ،
.كنيم اتكا آن به و
اصل من جغرافيا ، علم دربارهتعريف:اوغلي اكبر آقاي.
اساس ، اين بر.ميدهم محيطقرار با انسان رابطه همان را
انسان رفتار راهبري تصحيحو جغرافيا سودمندي مهمترين
كشورمان در را جغرافيا آموزش اگر ما.است طبيعت با
هدف اين به شك بدون كنيم ، آغاز كودكي هنگام از بتوانيم
طبيعت از را بهرهوري بهترين ما مردم كه يافت خواهيم دست
ما.باشند داشته آن بر را تخريبي اثر كمترين و داشته
شهر پاركهاي از يكي به تعطيل روز يك در اگر الان همين
حتي هيچ ، كه نوجوانان و كودكان كه ميبينيم سربزنيم ، تهران
محيط به آسيبي هيچ از نيز دانشآموخته و تحصيلكرده اقشار
آنچنانميكنند برسد شان دست اگر گاه و !نميكنند خودداري
.نشان تاك از نه و بماند نشان تاك از نه كه
برسد ، هدفي چنين به مانتوانسته آموزشي نظام اينكه اما
در ويژه به جغرافيا ، دشواريهايآموزش و معضلات در ريشه
مسائل به راميتوان ايندشواريها.دارد پرورش و آموزش
همچون سادهاي مسائل و درسي كتابهاي محتواي همچون ماهيتي ،
جغرافيا دبيران از بسياري متاسفانه كه نكته اين
!ندارند آن از چنداني اطلاع و نبوده رشته اين فارغالتحصيل
صحيح گونهاي به جغرافيا آموزش اگر قطعا.كرد بندي دسته
محيط با مردم رفتار در را اساسي دگرگوني ما شود ، انجام
يكي قطع طور به امر اين و بود خواهيم شاهد آنها پيرامون
معاصر جهان در جغرافيا علم كه است رسالتهايي بزرگترين از
.دارد عهده به
گذشته حاضربازمان حال در جغرافيا ، :كردواني دكتر
همانگونه به جغرافيا اگر قطعااست كرده پيدا تفاوت بسيار
از بود ، كرده اوپيشبيني كه طور همان اكنون بود ، ولتر زمان
برخلاف اكنون ما اما.نميماند باقي اثري چندان علم اين
و كوهها اسم كه نميخوانيم جغرافيا خاطر اين به ولتر زمان
مشهور ، مثل به بنا زمان ، آن در.كنيم حفظ را رودها
دو اين كه وقتي تا.بودند خواهر و برادر تاريخ و جغرافيا
جغرافيا ميشود گفته.نكردند رشد هيچكدام نشدند ، جدا هم از
بستر در را تاريخ بذر اينكه براي مذكر ، تاريخ و است مونث
دوران در كه است اين واقعيت اما ، .كاشتهاند جغرافيا
علم با بيشتري ارتباط ما جغرافيدانان كه هنگامي معاصر ،
جغرافيا كه دريافتند كردند ، پيدا ايران از درخارج جغرافيا
... و وكوهها رودخانهها و پايتختها نام ذكر فقط ديگر
و شد وارد جغرافيا رشته در تازهاي مباحث كه بود اين.نيست
اغلب هنوز كه مباحثي.پرداختند آنها آموزش به استادان
اين در آنها به پرداختن و جغرافيا با آنها ارتباط از مردم
همچون مباحثي كوشيدم خود سهم به من.ندارند اطلاع علم
و اكوسيستم آب ، مسائل و منابع خاك ، حفاظت خاك ، جغرافياي
از بسياري و كنم مطرح بيشتر ايران جغرافياي در را...
در توجهي قابل تلاشهاي ديگر موضوعاتي درباره من همكاران
در گفت نميتوان كه داشت توجه بايد.زمينهداشتهاند اين
به و داشته وجود جغرافيا علم از يكسان تلقي يك كشورها همه
امريكا ، در.ميرود انتظار مشخصي وظايف جغرافيدان از تبع
هم دقيقي ارتباط كه مشخصتري ، وظايف از جغرافيدانان شايد
كه ميدانيم.برخوردارند دارد ، علم اين اصلي ماهيت با
پولساز دورشته درامد همپاي كشور ، اين در درامدجغرافيدانان
جغرافيدانان انگليس در.است حقوق و پزشكي يعني ديگر ،
مسائل در ويژه به.دارند عهده به را سياسي وظايفي بيشتر
را اصلي برنامهريزيهاي جغرافيدانان مستعمرات ، به مربوط
طور همين هم آلمان.داشتهاند برعهده انگليس دولت براي
جغرافيا كه است اين اصلي مشكل من نظر به ما ، كشور در.است
به تا هرگز غربي كشورهاي دركردهايم تخصصي حد از بيش را
براي.است نشده تفكيك هم از جغرافيا مختلف مباحث حد اين
چه قاعدتا بدانيم بايد ابتدا مسئله اين تاثير درك
در جغرافيدان واقع در.است جغرافيدان يك عهده به وظيفهاي
ممكن برايمثال.كند مشخص را اولويتها بايدبتواند اول وهله
تحقيق ساوه مثل جايي توسعه مسئله درباره بخواهيم ما است
دهد ، انجام را كار اين بخواهد كشاورزي مهندس يك اگر.كنيم
همينطور كرد ، خواهد توجه كشاورزي مسئله به فقط قاعدتا
كه جغرافيداناست فقط.ديگر فنون و علوم بقيه كارشناسان
يك و دستزده مختلف اطلاعات بهتركيب ميتواند اينجا در
قادربه خود او است ممكن چه اگر.كند ارائه جامع طرح
نشان اينكه براي ما امااكنون.نباشد طرح اين اجراي
تفكيك هم از را آن تخصصياست ، علم يك جغرافيا بدهيم
واقعا اينكه جاي به جغرافيدانانما نتيجه در.كردهايم
اقليم ، كارشناسژئومورفولوژي ، باشند ، جغرافيدان
حالي در.هستند...و شهري جغرافياي جغرافيايروستايي ،
در و جغرافياداريم رشته فقط ما كشورهايخارجي در كه
طبيعي و انساني گرايش دو به است ممكن حداكثر بالا سطوح
كه هم دكترا.نميخورد چشم به تخصصي هيچ.بشود تقسيم
دكتراي يا است ، طبيعي جغرافياي دكتراي يا حداكثر ميگيرند ،
مثال براي را خود رساله است ممكن البته.انساني جغرافياي
نيست معنا اين به اما بگذرانند ، اقليمشناسي با ارتباط در
.جغرافيدان نه و بنامند اقليمشناس را ديگرخود كه
.كرد اشاره آن به هم بدريفر دكتر آقاي كه بود نكتهاي اين
هواشناسها يا زمينشناسها الان گفت كرمي آقاي كه اين يا
كه را آنچه بگويم بايد گرفتهاند ، ما رااز كار آمدهاند
و كشاورزيداريم ما.نيست جغرافيا اساسا آنهاگرفتهاند ،
آبشناسي خاك ، جغرافياي داريمو خاكشناسي كشاورزي ، جغرافياي
ميگويد كشاورزي مهندس كشاورزي ، در.جغرافيايآب و داريم
اما.شرايطكاشت اين با اينجا بايد را گندم بذر اين
گندم اين كه ميكند كشاورزيبررسي جغرافياي در جغرافيدان
اصلا و است چگونه آن توزيع و كجاميرود به اين از بعد
.طبيعيمنطقهدارد و انساني حيات بر تاثيري چه كاشتآن
ما كشور توي الان.چيست او اصلي وظيفه بداند بايد جغرافيدان
بايد قطعا كنند ، مليتدوين آمايش طرح بخواهند اگر
جغرافيدانها تنها.دهند انجام كاررا اين جغرافيدانان
و سطحزمين بر مختلف پديدههاي و عوارض كهپراكندگي هستند
كه كنند ، تبيين راميتوانند مختلف مكانهاي افتراق وجوه نيز
طور همان اما.است وسيع هاي اساسبرنامهريزي تبيين اين
را ماجغرافيا متاسفانه كه دارد وجود مشكل اين كهگفتم ،
توانايي عامل كهميتوانسته را آنچه و كردهايم تقسيم
.گرفتهايم او از همهنگري ، باشد ، يعني جغرافيدان
و زبان آموزش علمي مجمع دومين
كار تبريز در فارسي ادبيات
كرد آغاز را خود
فارسي ادب و زبان آموزش علمي مجمع دومين:شهرستانها گروه.
و شعرا صاحبنظران ، استادان ، از تن به 700 نزديك شركت با
كشور سراسر ادبي و علمي شخصيتهاي و فارسي ادبيات دبيران
.كرد كار به شروع تبريز معلم تالار در
زبان فرهنگستان توسط كه مجمع اين همشهري خبرنگار گزارش به
روز تا ميشود برگزار پرورش و آموزش ووزارت فارسي ادب و
درباره آن ، در وشركتكنندگان دارد ادامه جاري ماه سيويكم
همچنين و شنيدن و گفتن خواندن ، نوشتن ، مهارتهاي تقويت
بوسيله كشور دانشآموزان در تحقيق و جستجو روح ايجاد
.ميكنند نظر تبادل فارسي زبان معلمين
پرورش و آموزش كل مدير تيزكار مجمع ، اين گشايش آئين در
تقويت ضرورت به اشاره با مجمع دبيراجرايي و استان
و زبان آموزش در شنيدن و گفتن نوشتن ، خواندن ، مهارتهاي
ذوق شكوفايي براي مناسبي بستر بايد:گفت همچنين فارسي ادب
و طراوت از درسي كتابهاي و آيد فراهم دانشآموزان ادبي
.باشد برخوردار لازم استواري و تازگي
دليل به درسي كتابهاي از تعدادي اينكه به اشاره با وي
در را لازم خلاقيت و ويژگيهاعلاقه اين نبودن دارا
معلمانرشتههاي بهكارگيري از نميكند ، ايجاد دانشآموزان
اين در اساسي مشكل يك عنوان به فارسي زبان آموزش در ديگر
نبودن آشنا دليل به معلمان اين:افزود و يادكرد زمينه
توفيق دانشآموزان ، نياز و فارسي زبان آموزش شيوههاي با
لازم جاذبه فاقد آنها درس كلاس اغلب و ميآورند دست به كمتري
.است تكاپو و تلاش براي
دبيرخانه به رسيده مقاله بر 300 علاوه:كرد اضافه مقام اين
در شرقي آذربايجان دبيران توسط شده ارائه مقاله مجمع ، 35
.ميشود بررسي مجمع اين
مشاهير و دانشمندان فقها ، از تذكرهاي كتاب همچنين
صفحه سيصد در اردبيل و شرقي ، غربي آذربايجان استانهاي
كنار در و ميگيرد قرار شركتكنندگان اختيار در كه شده چاپ
دانشجويان پاياننامههاي دستي ، صنايع از نمايشگاهي مجمع
معرض در استان دانشآموزان تحقيقي آثار و ادبياتفارسي رشته
.است شده داده قرار علاقمندان ديد
استخدام تازهكار آموزشياران
نميشوند رسمي
رئيس و فقيه ولي نماينده:اسلامي جمهوري خبرگزاري - يزد.
عنوان به كه كساني پس اين از:اعلامكرد سوادآموزي نهضت
نخواهند استخدامرسمي ميپيوندند ، سازمان اين به آموزشيار
.شد
كاهش را امر اين دليل قرائتي محسن والمسلمين حجتالاسلام
دو از كه كساني تنها:گفت و كرد ذكر سوادآموزي نهضت بودجه
در استخدام به كردهاند خدمت سوادآموزي نهضت در بيشتر سال
.آمد خواهند
جنبههاي از وقف بررسي هدف با
برگزار وقف كنگره گوناگون
ميشود
اسلامي ، تمدن و فرهنگ پيشبرد در وقف نقش بررسي هدف
دلايل شناخت و جديد زواياي از وقف موثر و كاربردي شيوههاي
.شد خواهد برگزار مشهد در آنها رفع در تلاش و وقف ركود
حقوقي ، و فقهي ديدگاه از وقف جمله از مباحثي نشست اين در
و ملل ميان در وقف ايران ، در وقف اسلام ، تاريخ در وقف
و اقتصادي آثار و وقف وقف ، مديريت و سازمان ديگر ، اديان
خواهد مطرح آن رواني و تربيتي ابعاد و وقف و آن اجتماعي
.شد
اعلام پرورش و آموزش وزير
هماهنگي عالي شوراي
:كرد
ميشود تشكيل دانشآموزي تشكلهاي
در جمعه روز پرورش ، و آموزش وزير:فرهنگي علمي گروه.
كشور سراسر آموزي دانش تشكلهاي اولينهمايش گشايش مراسم
آموزشي ، امور در مشاركتدانشآموزان منظور به:گفت درتهران
هماهنگيتشكلهاي عالي شوراي اجتماعي ، و سياسي پرورشي ،
.ميشود تشكيل پرورش و آموزش وزارت در دانشآموزي
به دانشآموزي تشكلهاي تقويت و تشكيل:افزود مظفر حسين
ميان در انقلابي و ديني ارزشهاي شدن نهادينه منظور
تمامي از پرورش آموزشو و است ضروري وجوانان ، نوجوانان
، آرمانهاي انقلاب ارزشهاي حفظ راه در كه دانشآموزي تشكلهاي
حمايت بردارند ، گام رهبري معظم مقام و (ره)راحل امام
بايد دانشآموزي تشكلهاي اعضاي:شد متذكر وي.كرد خواهد
و آموزش و باشند ومعلمان مربي مدير ، يار مدارس ، درمحيط
مديريتفعاليتهاي در را آنان مشاركت زمينه بايد پرورش ،
.كند فراهم وپرورشي آموزشي
رياست و رهبري معظم مقام تاكيدات به باتوجه:گفت مظفر
و آموزش نوجوانان ، و جوانان امور به رسيدگي جهت در جمهوري
در دانشآموزان زمينهمشاركت ايجاد به موظف را خود پرورش
.ميداند مدارس امور
مسئول و پرورش و آموزش وزارت پرورشي معاون عبادي ، رحيم
فعاليت از گزارشي باارائه نيز ، دانشآموزي تشكلهاي همايش
وحدت ، ايجاد را همايش برگزارياين هدف مدارس ، در تشكلها
وي.دانشآموزيدانست تشكلهاي بين هماهنگي و همسويي همدلي ،
تشكلهاي در نفر ميليون حدود 5/6 حاضر حال در:گفت
معروف ، ياران پيشتازان ، اسلامي ، نظيرانجمن دانشآموزي
كانونهاي رهبرانجوان دانشآموزي ، بسيج اسوه ، هلالاحمر ،
.هستند عضو فرزانگان و تربيتي فرهنگي
بعد بار اولين براي دانشآموزي تشكلهاي همايش است ، گفتني
دانشآموزان از نفر شركت 1200 با و انقلاب پيروزي از
برگزار تهران باهنر شهيد اردوگاه در روز مدت 4 به برگزيده
.ميشود
موسسه استاد كماليان ، دكتر
كه شهرداري با
;تهران ژئوفيزيك
پاكيزه شهري به را آلوده تهران
گونه اين نبايد
كرد ، تبديل
ميشد برخورد
موسسه استاديار كماليان نصرالله دكتر:فرهنگي علمي گروه.
جايزه:گفت شهردار حكم مورد در تهران دانشگاه ژئوفيزيك
كرد ، تبديل پاكيزه تهران به را آلوده تهران كه شهرداري
.باشد حكمي چنين نميبايست
مدير نوع دو ايران در ما:افزود وي ما ، خبرنگار گزارش به
با و ميكند استفاده قوانين لابلاي از مديريكه نخست.داريم
شدني است ، نشدني ديگران نظر به كه را كاري قانوني توجيه
با برخورد در است ديگري مدير مقابل ، نقطه در درست و ميكند
.دهد جلوه نشدني را شدني كار كه ميكند عمل طوري قوانين ،
نداده انجام كاري كه چون محاكمهنميشود ، هيچگاه دوم مدير
داده ، كهانجام فراواني كارهاي بخاطر اول ، مدير ولي است ،
هستم مطمئن من اما:افزود كماليان دكتر.ميشود محاكمه
.شد نخواهد نااميد شده داده ناحق به كه حكم ازاين كرباسچي
باعث و ميكند آباد را برود ، زندان هم زندان اگر شهردار ،
كه مديريتيامميدانم سابقه به توجه با.ميشود زندان آبروي
.ميشود مواجه تنگناهايي چه با مدير يك
در سعي قاضي كه زيرا.خوردم يكه بسيار دادگاه حكم از
جاي به كرباسچي دادگاه از داشت ، مردم متهم محكومكردن
.بودهاند شاهد را خطي برداشتهاي و بيعدالتي عدالت ،
|