و آموزش وزارت تداركات مديركل
دفترچه جلد ميليون 160
:پرورش
ميشود توزيع كشور سراسر در
يك ثانوي اطلاع تا كنكور ،
!است مرحلهاي
و آموزش وزارت تداركات مديركل
دفترچه جلد ميليون 160
:پرورش
ميشود توزيع كشور سراسر در
توزيع كار تحصيلي ، سال آغاز آستانه در:علميفرهنگي گروه
براي لوازمالتحرير مقاديري دفترچهو جلد ميليون 160
تاپايان و شده شروع ديروز از كشور سراسر دانشآموزان
.داشت خواهد ادامه شهريورماه
اعلام با پرورش و آموزش وزارت تداركات مديركل عظيمي ناصر
هماهنگي با:گفت اسلامي جمهوري بهخبرگزاري مطلب اين
شاهد خانوادهها وبازرگاني ، پرورش و آموزش وزارتخانههاي
.نخواهندبود دفترچهها مورد در قيمتي افزايش هيچگونه
دفترچه جلد هفت ابتدايي دوره دانشآموزان به وي ، گفته به
و راهنمايي دانشآموزان به برگ ، جلد 60 دو و برگ 40
يكصد و جلد 80 چهار و برگ جلد 60 چهار كدام هر دبيرستان ،
.شد خواهد تحويل برگ
قيمت:كرد تصريح پرورش و آموزش وزارت تداركات مديركل
برگ 850 ريال ، 80 برگ 600 ريال ، 60 برگ 420 دفترچههاي 40
يك نيز پلاستيكي جلد با و معمولي 800 باجلد يكصدبرگ و ريال
مبلغ خواست خانوادهها از و شده برآورد ريال يكصد و هزار
.نپردازند اقلام اين بابت اضافهتري
دانشجويان و متوسطه دوره دانشآموزان براي:گفت عظيمي
با صدبرگي كلاسور ورق جلد ميليون دو معلم ، تربيت مراكز
.شد گرفته نظر در ريال و 720 هزار يك قيمت
بازار در آن قيمت به نسبت كه يادشده دفترچههاي:افزود وي
و فرهنگيان مصرف تعاونيهاي طريق است ، از كمتر درصد 30
.ميشوند توزيع كشور سراسر مدارس
باعث كه دانست واسطهها حذف براي وسيلهاي را كار اين وي
دست به پايينتري قيمت و بيشتر سرعت با دفترچهها ميشود
.برسد مصرفكنندگان
حدود مدارس براي جاري ، تحصيلي سال در:كرد خاطرنشان عظيمي
زبانه ، دو تايپ دستگاه هزار پنج دستگاهپليكپي ، هزار شش
،A كاغذ4 بسته حساب ، يكميليون ماشين دستگاه هزار نه حدود
مومي بسته هزار و 200 فتواستنسيل مومي بسته حدود 50هزار
و رايانه دستگاه هزار يك فتوكپي ، دستگاه هزار يك استنسيل ،
نمازخانه براي موكت مربع متر هزار و 40 دستگاهچاپگر 500
.شد گرفته نظر در
وزارت و قيمتها بر نظارت شوراي هماهنگي با:گفت وي
توزيع مناسب قيمت با نيز مدارس روپوش پارچه بازرگاني
عنوان به انتخابچادر به دانشآموزان ترغيب براي و ميشود
متري قيمت با متري چادر 5/4 قواره ميليون يك برتر ، حجاب
.شد خواهد تحويل دختر دانشآموزان به تومان حدود300
دفترچه ، يك برگهاي تمام كردن استفاده بهمنظور:افزود وي
جاري تحصيلي سال از باطله ، كاغذهاي بازيافت و صرفهجويي
پنج كه هردانشآموزي آن اساس بر كه ميآيد در اجرا به طرحي
استفاده دفترچه يك بدهد ، تحويل مصرفشده دفترچه
.كرد خواهد نشده ، دريافت
يك ثانوي اطلاع تا كنكور ،
!است مرحلهاي
اسلامي شوراي مجلس سوي از عالي آموزش موسسات و دانشگاهها
قرار اسلامي ، شوراي مجلس تصويب با پيش چندي;درآمد پيش
يك در عالي آموزش موسسات و دانشگاهها سراسري آزمون شد
توسط سراسري آزمون طرح ، اين براساسشود برگزار مرحله
دانشگاهي پيش دوره از بعد و كشور آموزش سنجش سازمان
آزمون طرح ، اين براساس همچنين.شد خواهد برگزار
و دوره اين به ورود چگونگي و ميشود حذف پيشدانشگاهي
و آموزش وزارتخانههاي هماهنگي با آن اجرايي آئيننامه
پزشكي آموزش و درمان بهداشت ، و عالي آموزش و فرهنگ پرورش ،
تاريختصويب از ماه سه ظرف حداكثر اسلامي ، آزاد دانشگاه و
پيش.رسيد وزيرانخواهد هيات تصويب به و تهيه قانون اين
برسد ، تصويب به اسلامي شوراي مجلس در طرح اين كه اين از
در كه لايحهاي تا بود كرده پرورشدرخواست و آموزش وزير
را طرح اين سپس و شود بررسي شده ، تهيه وزارتخانه اين
مسئولان و كارشناسان.نشد واقع قبول مورد كنندكه تصويب
وعجولانه بوده اساسي اشكالات داراي طرح اين كه زياديمعتقدند
و مسئولان چنداز تني با طرح ، اين درباره.است شده تصويب
.ميآيد پي در دادهايمكه صورت گفتگوهايي كشور كارشناسان
عالي آموزش و فرهنگ وزير معين ، مصطفي
شوراي مجلس بهتصويب كه طرح اين واحده ماده تبصره در
آئيننامه تنظيم در استكه شده پيشبيني رسيد ، اسلامي
برسد ، وزيران هيات بهتصويب بايد كه مصوبه اين اجرايي
آموزش و فرهنگ پرورش ، و آموزش وزيران بر علاوه ميبايست
آزاد دانشگاه رئيس پزشكي ، آموزش و درمان بهداشت ، و عالي
علمي و منطقي پايه يك از امر اين.كند مشاركت نيز
كشور عالي آموزش نظام قانوني مسئوليت چون ;نيست برخوردار
بهداشت ، و عالي آموزش و فرهنگ وزارتخانههاي عهده به
.است پزشكي آموزش و درمان
اعماز پژوهشي و عالي آموزش موسسات و دانشگاهها كليه
علمي واعتبار توسعه و تاسيس مجوز بايد غيردولتي و دولتي
اساسي براساسقانون كه وزارتخانه دو اين از را خود
.كنند اخذ دارند ، مسئوليت
پارگيدر چند و تعادل عدم اختلال ، به منجر شيوهها اين
به شدكه خواهد عالي آموزش اجرايي و تصميمگيري نظام
و پيشرفت اولبراي حرف كه زماني در.نيست كشور مصلحت
بايد ميزند ، فنآوري و دانش انساني ، توسعه را كشورها توسعه
و علمي زمينههاي در وبرنامهريزي سياستگزاري مختلف سطوح در
.باشد داشته وجود يكپارچگي و پژوهشيانسجام و آموزشي
ازاين شد ، اصلي طرح جايگزين كه تبصرهاي و واحده ماده
پيش ازدوره پس را سراسري آزمون برگزاري زمان كه نظر
را عوارضي و مشكلات چون است خوب بسيار داده ، قرار دانشگاهي
دوره به ورود ميتوانستهنگام امتحان اين برگزاري كه
.داشت كند ، دربرنخواهد ايجاد پيشدانشگاهي
سابقآزمون مانند شده قرار واحده ماده متن در همچنين
كه حالي در.شود برگزار مستقل طور به اسلامي آزاد دانشگاه
و عالي آموزش مقررات براساس اسلامي آزاد دانشگاه آزمون اگر
اطمينان گيرد ، صورت عالي آموزش و فرهنگ وزارت نظارت يا
اين علمي اعتبار به و كرده جلب بيشتر را داوطلبان خاطر
.ميافزايد دانشگاه
مرحلهاي يك كشور آموزش سنجش سازمان رئيس رحيمي ، حسين دكتر
در رسيده ، اسلامي شوراي مجلس تصويب به كه سراسري آزمون شدن
طرح در.است گرفته سنجشصورت سازمان جديد طرح راستاي
برگزار مرحله يك در سراسري كهكنكور بود قرار سنجش سازمان
.شود اجرا جداگانه زمان دو در اختصاصي عموميو دروس و شود
اسلاميمتوقف شوراي مجلس در طرح اين تصويب كه بود بهتر
براساس و دقيقتر كه پرورش و آموزش جديد لايحه تا ميشد
.ميشد مطرح است ، متوسطه آموزش مصوبه اجرايي ساختار
.است اسلامي آزاد دانشگاه به مربوط طرح اين در ديگر مساله
دانشگاه اين توسط اسلامي آزاد دانشگاه آزمونهاي تاكنون چون
.ميشد برگزار موجود مقررات به توجه بدون و
خودرا آزمونهاي بايد اسلامي آزاد دانشگاه اساس براين
و كند برگزار ميرسد دولت تصويب به كه طرحي براساس
نمونه عنوان به.دهد صورت خواست كه كاري هر نميتواند
در نميتواند دبيرستانرا سوم يا دوم سالهاي دانشآموزان
.دهد شركت خود آزمونهاي
هم آزاداسلامي دانشگاه رئيس كه موضوع اين ديگر ، طرف از
آموزش و درمان بهداشت ، پرورش ، و آموزش وزيران كنار در
را طرح اين اجرايي آئيننامه عالي آموزش و فرهنگ و پزشكي
است ، قانون چون ولي.نيست صحيح عنوان هيچ به كنند ، تدوين
رئيس است قرار اگر من اعتقاد به وليشود اجرا بايد
تهران دانشگاه رئيس باشد ، حاضر كميسيون دانشگاهيدر
.ارجحاست
هم پيشدانشگاهي دوره به شدن وارد براي معدل شرط درباره
احتمالا كندو تعيين را ملاك اين كتبي معدل كه ميدانم بعيد
دوره به ورود براي ديگري طرحهاي دنبال به بايد
و مشتركوزارتخانهها كميسيون اينرو از.بود پيشدانشگاهي
ميدهد انجام يكسان اندازهگيري كه ملاكي اسلامي آزاد دانشگاه
.كنند راتعيين پيشدانشگاهي بهدوره ورود نحوه براي
مجلسشوراي در شوشتر مردم نماينده شيخ ، محمدعلي دكتر
سراسري ، آزمون شدن مرحلهاي يك طرح تصويب اسلاميبراي
و آموزش كميسيونهاي اعضاي بين مشتركي كميسيون ميبايست
پزشكي آموزش و درمان بهداشت ، و عالي آموزش و فرهنگ پرورش ،
كه وزارتخانههايي كارشناسان از بود لازم اگر و ;ميشد تشكيل
طرح اين در وليكنند دعوت هستند ، ارتباط در موضوع با
مشترك ، كميسيون جاي به چون.شد عمل آئيننامه برخلاف
نفر دو تنها كمسيونها از هريك از و شد خاصتشكيل كميسيون
غفوريفرد آقاي.شدند دعوت طرح اين به رسيدگي و برايبررسي
.است بوده آئيننامه برخلاف كار اين كه كردند اعتراف هم
هستند ، قبل درگير طرح اين با كه وزارتخانههايي علاوه ، به
ماه تايك حداكثر كه بودند كرده پيشنهاد طرح تصويب از
كارشناسي و دقيق كاري مجلس ، روزه پانزده تعطيلي از بعد
به عالي موسساتآموزش و دانشگاهها سراسري آزمون درباره
را سراسري آزمون كهوضعيت دهند ارائه اسلامي شوراي مجلس
مرتبط وزارتخانههاي پيشنهاد نمايندگانمجلس ولي.كنند روشن
.قبولنكردند را موضوع با
توسط طرح اين اجرايي آئيننامه بود قرار ديگر طرف از
و عالي آموزش و فرهنگ پرورش ، و آموزش وزارتخانههاي
آزاد دانشگاه ولي ;شود تهيه پزشكي آموزش و درمان بهداشت ،
قرار آئيننامه تدوين براي وزارتخانهها اين كنار در نيز را
آموزش بخش از جزئي نيز آزاد دانشگاه كه حالي در دادند ،
كار وزيران كنار در دانشگاه اين رئيس نبايد و است عالي
.شود عهدهدار را اجرائي آئيننامه تدوين
اين در ذيربط دانشگاههاي كارشناسي بررسيهاي از ميتوانستيم
وخطوطها خط اوقات گاهي متاسفانه ولي كنيم استفاده مورد
.نباشد بهنفعمردم كه گيرد صورت كاري تا ميشود باعث
پرورش آموزشو عالي شوراي دبيركل عزيززاده ، هادي مهندس
كهتصويب شكلي به سراسري آزمون شدن مرحلهاي يك طرح با
مرحلهاي يك طرح براساس اين از پيش.هستم موافق است ، شده
مدرك داراي كه دانشآموزاني تا بود قرار سراسري آزمون شدن
سال پايان در يعني.كنند شركت آزمون در هستند ، ديپلم
اين كه داشتند را سراسري آزمون در شركت حق تحصيلي ، يازدهم
در ولي.ميكرد ايجاد آموزشي نظام براي را مشكلاتي امر ،
دانشآموزان شده ، تصويب اسلامي شوراي مجلس در كه طرحي
شركت سراسري آزمون در دانشگاهي پيش دوره پايان در ميبايست
آيد ، وجود به بود ممكن مشكلاتي از بسياري نتيجه در كنند ،
.است شده رفع
آزمون در شركت متقاضيان تعداد نسبت هرچقدر من ، اعتقاد به
باشد بيشتر دانشگاهها در پذيرفتهشدگان نسبت به سراسري
در چون.باشد بيشتر هم سراسري آزمون برگزاري مراحل بايد
خواهيم مواجه مشكل با كيفي و اجرايي نظر از صورت اين غير
به متقاضيان تعداد نسبت گذشته سالهاي در چون.شد
برگزار مرحله دو در سراسري كنكور بود ، زياد پذيرفتهشدگان
به نيز دانشگاهي پيش دورههاي تشكيل علتهاي از يكي.ميشد
كاسته سراسري آزمون متقاضيان تعداد از كه بود دليل اين
.شود
نشان دبيرستان چهارم سال كتابهاي محتواي بررسي علاوه ، به
كه است مناسب دانشآموزاني براي تنها كتابها اين كه ميدهد
به ورود هدف با كتابها اين يعني.ميشوند دانشگاه وارد
متناسب دانشگاهها ظرفيت كه حالي در.شدهاند طراحي دانشگاه
ميكنند ، مطالعه را كتابها اين كه دانشآموزاني همه با
دورههاي به گروهي متوسطه ، جديد نظام در بنابراين.نيست
و ميشوند منتقل پيشدانشگاهي يا و كارداني دورههاي مهارتي ،
كاسته سراسري آزمون شركت داوطلبان تعداد از نتيجه در
.ميشود
جاي به نيز دانشگاهي پيش دوره به ورود شرط ديگر ، طرف از
البته.است معدل شرط و لازم نمرات حداقل داشتن آزمون ،
دانشگاهي ، پيش دوره به ورود در معدل شرط براي ميبايست
.شود دانشآموزان اضطراب مانع تا شود تهيه مناسبي آئيننامه
مجلس ، نمايندگان تصويبي طرح براساس كه مطلب اين درباره وي
درسي كتابهاي تا ميشوند مجبور قديم نظام فارغالتحصيلان
سراسري آزمون در شركت براي را متوسطه جديد نظام دوره
سراسري آزمون شده ، تصويب كه طرحي در:ميگويد كنند ، مطالعه
آزمون شدن مرحلهاي يك ولي ميشود ، برگزار مرحله يك در
.باشد جور يك نيز سئوالات حتما كه نيست اين دليل سراسري
در ميتوان بنابراين.شود مشخص آئيننامه در بايد موارد اين
.كرد طرح متفاوتي سئوالات مرحلهاي ، يك آزمون
آزمون برگزاري نحوه درباره متفاوتي نظريات چون نهايت ، در
روشن را همهنظريات تكليف مصوبه اين داشت ، وجود سراسري
در تنها سراسري ، دربارهآزمون لازم مطالعات اينرو ، ازكرد
نخواهد پراكنده گذشته ومانند ميگيرد صورت مصوبه مورداين
.بود
يك طرح كه مشكلاتي از دبيرستانيكي دبير حيدري ، فروغ
ميكند ، ايجاد خانوادهها سراسريبراي آزمون شدن مرحلهاي
چون.است پيشدانشگاهي دوره به برايورود بالا معدل داشتن
دوره به ورود براي مناسبي ملاك عنوان بههيچ معدل شرط
.نيست پيشدانشگاهي
و مختلف شهرستانهاي و تهران در دانشآموزان وضعيت مقايسه
در دانشآموزان كه امكاناتي و روستاها و شهرستانها يا
تدريس نحوه و معلمان امكانات حتي يا و دارند ، اختيار
.نيست منصفانه و عادلانه معدل شرط كه ميكند مشخص آنها ،
براي بالا معدل داشتن كه است اين ديگر مهم مساله علاوه ، به
كعبه كه دانشگاه نهايت در و دانشگاهي پيش دوره به ورود
فراگيران كه ميشود باعث شده ، دانشآموزان از بسياري آمال
آيا كه باشند نگران متوسطههميشه تحصيلات دوره طول در
اين.باشند داشته بالا معدل و خوبيبگيرند نمرههاي ميتوانند
دريابيم كه ميكند پيدا بيشتري هنگامياهميت موضوع ،
جسمي تغييرات دچار دبيرستان ، دوم و اول دانشآموزانسالهاي
اين دانشآموزاندر كه ميشود باعث موضوع اين.ميشوند ورواني
با نيز حتيكشمكشهايي و بگيرند قرار بيشتري فشار تحت سن ،
.باشند داشته خود والدين
كهوالدين است اين ميكند ، ايجاد معدل شرط كه ديگري مشكل
آنها فرزندشان ، براي معدل بردن بالا براي ميشوند مجبور
قرار فشار ماليتحت نظر از نتيجه در بگيرند ، خصوصي معلم
هر براي كه استدانشآموزاني مشخص كاملا.گرفت خواهند
كه بگيرند ، بهتري نمره ميتوانند دارند ، خصوصي دبير درس ،
.دارد عدالتفاصله از موضوع اين
و نحوهارزشيابي كه است اين معدل شرط درباره نكته آخرين
است ممكن.فرقدارد يكديگر با مختلف دبيران نمرهگذاري
دبير ارزشيابي نحوه دشوارو بسيار دبير يك ارزشيابي نحوه
.باشد متفاوت نيز آنها نمرهگذاري لذا و باشد آسان ديگر
خواندن درس كه ميشود باعث معدل شرط صورت هر به
هدفهايآموزشي با كه باشد براينمره تنها دانشآموزان
مدرسه به والدين مراجعه ميشود باعث علاوه به.دارد مغايرت
نمره كسب براي فرزندشان يادگيري ميزان از شدن آگاه جاي به
.باشد آنها براي
اميرشاهي سيدافشين
|